Najó látom csak csalónak tudták megírni az AI-t. 80 kör után 1/15-ös flottával rohangál? Vicces nagyon...
Üdv! Valaki magyarázza már el, hogy van az hogy én a scoutommal nem tudok a másik faj bolygójához menni, õ viszont lazán belép az én területemre?
Nos úgy tûnik (lekopogom), hogy még karácsony elõtt, illetve karácsonyra kész a fordítás elsõ teljes változata (vagyis ami annak tekinthetõ, esetleg hibajavított változatok elõ fognak fordulni). Megpróbáljuk majd minél jobbra és minél több változatra aktualizálni a fordítást (pl. 1.0.5 mellett 1.0.14 vagy 1.0.38 változatra is)
Kezd legkönnyebb nehézségi fokozaton, azért is fõleg hogy legyen 'alanyi jogod' :D újra játszani 1-el nehezebb fokon, és így tovább endless-ig. United-re írok pár szót: 1-7 kör: jobb oldali felsõ tech (tech fejlesztési bonusz épület) faszom, bocsi de inkább nézd át a 278 hsz-t, levan írva kb 5x hogy kell kezdeni, játszani stb.
Hali! Megvettem a játékot, és eddig bejön. Tudnátok adni pár tippet ami megkönnyíti a kezdeti indulást, illetve segít elsajátítani a játékot? Üdv, rexsimus
Új verziós fordítás, a 0.65, kb. 60% fordítva.
A verziószám még mindig 1.05, de jó lenne, ha valaki egy frissebb változattal kipróbálhatná, hogy ellenõrizze, hogy hol van benne hiba esetleg.
http://sunsetjoy.magyaritasok.hu/download
Nézegetem, de odébb van az még... nem szeretek nyálat csorgatni hónapok/évek múlva kijövõ programra :D
Fantasy ügyben szerintem kukkants rá a nemrég kijött Fallen Enchantress-re. Nagyon pofás és a tartalom is jó, nekem tetszik (csak sajnos az 1.0 verzióban az AInak nagyon magafelé hajlik a keze, az 1.01 amiben ezt némileg orvosolják pedig még nem található virágboltban).
Van benne igazságotok. Bár én a nagy öreg 4x-ekkel nem játszottam, mivel PC csak 2001 óta van birtokomban, és a váltás miatt kicsit eltávolodtam a stílustól, amelyet még Amigán kedveltem meg abból a kevésbõl, ami elérhetõ volt hasonló téren.
Amúgy kicsit lemaradtam a fordítással a beígérttõl eltérõen 2 héttel késõbb, ezen a hétvégén lesz egy olyan 60-65%-os fordítás.
Szomorú, hogy erény, a kvázi bugmentes release, de sajnos igaz :-)
Valóban vannak jó ötletek, pl SOTS 1 (azért a galaxist végigzabáló event szörny vagy a random tech tree az priceless), de ugye ott egyszerû volt a bolygó management, sekélyes az ostrom. A GALCIV szódával elment.
És biztosra veszem, hogy ez nem rossz játék, mert jó viszhangja van a neten, meg a naprendszer management is ötletes, na de a csatáknak csúfolt valamik, jaaaaj. Viszont egy MOO2 1vs1-nek valószínüleg a cipõjét sem foghatná meg.
Fantasy fronton cserébe még siralmasabb a helyzet, mert volt a Master of Magic meg az Age of Wonders (a Heroes széria szvsz más koncepció).
Nem tartozom a régen minden jobb volt csapatba, egyszerûen csak nem értem, ha már egyszer megcsinálták, miért nehéz reprodukálni. De ha már kiadók, meg indyk, akkor majd hátha a M.O.R.E :-)
Szerintem a legtöbb eseteben az a baj, hogy Indie cég csinálja. Ha állna mögöttük valami nagyobb pénzeszsák, meg nem lennének rohadt határidõk, akkor simán jöhetnének a jobbnál jobb játékok. Az ötletek megvannak, a tehetség is látszik, csak a pénz meg idõhiány miatt jönnek ki olyan negyedkész szarok, mint a SoTS 2 vagy a Legends of Pegasus. Mondjuk az Endless Space bug-tanilag nagyon meg volt csinálva, semmi összeomlás, nagyobb in-game hibákat sem találtam benne megjelenéskor, csak kicsit egyszerû gameplay-ileg, ezért már sajna meg is untam.
Irigylem azokat, akik élvezettel tudnak ezzel a játékkal játszani. Remélem jók lesznek az eladások és hátha újra divatba jön a 4x stílus. Azért szomorú, hogy ez sem ér fel a MOO2-höz. Megdöbbentõ, hogy 1996 óta mennyire visszafejlõdõtt ez a stílus :-(
Épp hasonlítom össze az 1.05 és az 1.0.29 patch szövegfájlját...
Muszáj volt cserélgetni, bazz...nem volt az úgy jó?
Growth plan -> Growth Plan Gives an approval malus per system -> Gives an approval penalty per system Unlocks the eponymous technology -> Unlocks the technology of the same name Corvette-> CORVETTE Giga -> GIGA
Mondjuk nem sok, csak vagy 200 sor, de bizonyos cserékben nem látom a teljes rációt...
Na, pár körön túl vagyok. Most már 5 ellenfelet rakok, (mindig random) és seriouson vagyok. Azt vettem észre, hogy annál könnyebb a játék, minél többen vagyunk. 2-3 ellenfélbõl az egyik látványosan el tud húzni, aztán hali. Nem tudom, hogy a pontozás mi alapján történik. Én mindig a legutolsó helyen kullogok, de még az elõttem lévõnek is dupla annyi pontja van mint nekem, de csatánál olyan nevetséges konfigokkal jönnek ellenem, hogy 2-3 manual csata után már csak nyomom az auto gombot. Voltam sowers-sel, kajás épületet nem is húztam fel egyszer sem, csak ipar. Mire eljutottam volna a kaját iparrá alakító épületig, már megnyertem a játékot. Craverseket szerettem. Hardon voltam 3 ellenfél ellen. A 67-ik körben az egyik ellen háborút akart, hát megkapta. Ugyebár -20% ship cost, large fleets affinity, a legnagyobb még 1 command cap-et elfoglaló hajót teleraktam még akkor csak az egyes szintû rakétákkal és 30 kör után színe sem volt az ellenségnek. Teleblokádoltam 1-2 hajós kis flottákkal az egész birodalmát (80 dustba került egy hajó, csak hajótest tele rakétákkal), 2 nagy sereggel meg eltakarítottam minden jelentõsebb ellenállását. Aztán csak várni kellett, míg letelnek a körök és hirtelen dupla akkora lett a birodalmam. Hullottak a hajóim, de sok lúd disznót gyõz alapon bedaráltam szépen. Nem értem a craversnek ezt a locust pontos izéjét mire jó. Az elején úgysem segít, mert 10 helyett 12 dust hû de nagy segítség, amikor meg már magas techen foglaltam el valamit, akkor meg az exploitationök nem sokat osztanak szoroznak. Bár azt tapasztaltam, hogy mégis, de akkor még nem jutottam el odáig. Most Horatioval vagyok seriouson 5 ellenfél ellen. Beszorultam az elején, mire applied kasimir ki lett fejlesztve, ott gubbasztottam a sarokban. Szerencsére a szomszéddal jó volt a viszony, egy kolonizáló hajóval átmentem rajta és a galaxis közepén megvetettem a lábam egy 6 bolygós naprendszerben. Szerencsére volt egy Horatio, pilgrim, UE, akik pozitívan álltak ténykedésemhez, tõlük nem kellett tartanom, pilgrim kisegített dusttal ha kértem :) , úgyhogy tudtam fejlõdni. Sheredyn nem szeretett annyira, õ senkivel nem ápolt jó viszonyt, így hát megtisztítottam tõle a galaxist. A végén láttam, hogy még volt egy UE szegény 4 naprendszerrel. Gondoltam ne foglalja ott a helyet... Ekkor kezdtem el terraformálgatni, egyszerre nem merem õket megtámadni, mert pilgrim-UE szövetségben van és ketten igen-igen erõsek. A másik Horatio megszorult, már látom az esti programot... Ja igen, terraformálás. Elõször teleraktam lávával a naprendszert, majd ahogy néztem, a tundra jobb lesz. Igaz, hogy kevesebb ipart ad/population, de többen férnek el rajta. Aztán át terraformáltam az egészet jungle-é. Az ad a legtöbb ipart, szintén csak a population plusz miatt, aztán kajaépületek, kaja-ipar átalakító és most olyan 4000 ipar/turn a naprendszerem teljesítménye. Ez látja el az egész galaxist csatahajókkal. Még egy-két ilyet csinálok és szerintem nem lesz ellenfelem. Ugyanezt megcsináltam, hogy mindent átalakítók arctic-ká és tudomány, de kipróbálom, hogy óceánozok egyet. Odáig még nem jutottam. Majd ma este. A hajókra egy idõ után csak lézert rakok (collapsor beam és afelett). Ritkán jutunk el a medium range-ig is a csatában, pedig néha jó lenne a nano repair miatt.
Szokatlan volt a kártyás ûrcsata, illetve a bolygó foglalás földi harc nélkül, bizonyos bolygó védelem vs közelharc érték alapján x kör múlva történik meg.. de úgy néz ki hogy ráhibáztak mert egyszer csak azt vettem észre hogy minden nap órákat játszok vele :) sõt, multiban haverokkal gépek ellen nagyon jó, utoljára még age2-ben éreztem ekkora kihívást :), jah összeraktam magamnak egy saját népet azzal tolom, nálam csillagos ötös a game. A patch-ek persze hogy jót tettek, az ai nagyon buta volt :) sõt volt egy olyan bug hogy ha bolygó ostrom volt valahol és elfogyasztottam a támadási lehetõséget, de a gépnek még sok flottája ott volt akkor save,load és hoppá az összes flottája rám támad :) ergo nyertem pár kört,stbstb.
Csak most akadtam rá erre az elsõ ránézésre kellemes ûrstratégiai játékra. A megjelenéskor sokan lehúztátok most mi a helyzet? 1.0.29 az utolsó javítás elõnyére változott a játék?
egy 50 pop feletti rendszer már pár nap alatt leképez egy maxos flottát (ez nálam 11 db nagy hajó)...ugye én a saját népnél a +hp-t, +tûzerõt és a +rakhelyet is beválasztottam, így kifejezetten erõsek a hajók és kompenzálják az endless fokozat gépi elõnyét, amit a sophonsos techfölényem túlerõbe visz át
hehe, akkor másnál is mûködik a kérés :) nekem 110k volt a legtöbb dust amit kaptam, igaz, egy techet is adtam cserébe...a pénzbõl meg körönte maxra lehet építeni egy bolgyót...
ha több játékos van, akkor a cserélgetés sokkal jobban megy...meg csinálj egy saját népet magadnak, úgy a legszórakoztatóbb :)
Rájöttem, kiírja a végén, hogy mi volt a baj. Újrajátszottam az egészet, megint kikaptam, de... Amúgy az elõbb Amoebaval voltam, horatio és cravers ellen. Én voltam "középen". Horatioval szövetséges voltam, cravers természetesen háborút akart, hát megkapta. Aztán egyszer csak you are defeated lett. És akkor a majdnem revans. Most Horatio volt középen, de õk ketten osztoztak a galaxis felén. Horatioval szövi, cravers powerkodik. Most Horatio volt középen. Kipróbáltam a dust kérést, very close-nál 15000-45000!!! közt adott csak úgy. Amibõl 4-nél több volt, titanium, meg ilyesmik, elcseréltem technológiára (3 titanium egy terran terraformálásért szerintem jó alku), de horatio így is elhúzott. A végén kiirtottuk craverst, gondoltam legyen egy supremacy victory, kiképeztem egy olyan hajóhadat, amiben 5 invasion modul is volt hajónként, aztán gyorsan leave alliance, war és invade home planet. Nagyszerû, flottám 90%-a egy helyen, ezt nem védi ki, gondoltam....Már csak egy kör volt hátra az invázióból, (0.14-es patch után kiírja ugye) END TURN és megjelenik a táblácska, hogy...
...You are defeated. Mi van már megint???? A cravers home planet az enyém, most foglaltam el horatio home planet-jét is, aztán látom, hogy a végén kiírja, hogy horatio összeszedett 750000 dust-ot. ÓÓÓÓÓóóó, vazze. Azt end turn elõtt szedte össze, én meg end turn után foglaltam el, vagy mi a f..sz? Most betöltöm az utolsó 8-10 kört, lelejmolom tõle az utolsó fillérjét is, berepülök a home systemhez, lejmolok még tõle pénzt, aztán háború és ha vesztek, akkor nem tudok mit csinálni, csak a military, vagy supremacy victoryt hagyom meg. Cravers nevetségesen gyenge, még az én naprendszereim is jobbak nála, de horatioéi brutálisak. Remélem nyerek már egyszer ebben a felállásban. Karnyújtásnyira van ugyanis.
Namost mi van?????? Egyszercsak kiírja, hogy defeated lettem. Már az enyém volta fél galaxis, 3 rendszere maradt az egyik ellenfelemnek, erre bumm. Tudom, hogy több opció is van, de honnan tudom, miben gyõztek le?
Nagyon idegesítõ a manuális csata. Én többek között emiatt nem is nagyon tolom már.
Visszatöltöttem, nincs ceasefire. Végigsöpörtem rajtuk. Amoeba hajói 90%-ban csak kinetic-sesek voltak, de nevetségesen gyengék, sophon-é i meg yotta flotta rakétákkal. Úgyhogy két hajóosztályt indítottam. Az egyik határon 15 flak volt egy hajón, csatánál camouflage, a másikon meg 13 beam, csatánál meg deflektor kártya. Kinetic pajzsot nem fejlesztettem, inkább a beam vigye le az egész ellenséget már az elsõ hullámmal. A rakéták ellen meg kell a védelem, mert azok nem semmisülnek meg, ha ki van lõve a hajójuk. A csatát nem lehet valyhogy felgyorsítani? Hülye auto, mindig csinált veszteséget, manuallal jobban sikerült mindig. Elunom, mire körönként 15 csatát végigvárok az arrival résznél, meg a making reportnál.
Szerintem nehezítek megint egy-két fokozatot. Van még pár kombináció...
hehe, jah. Minden nap toljuk 3-4en haverokkal gépek ellen, de az állandó téma hogy én itt ragadtam be, õ ott nem tud keresztül menni :) elég megfejtetni ilyenkor hogy mi van. Pl háborúban van x y de y bolygója z területén van akivel csak béke kötése van x-nek, és nincs open border stb, lehet még bonyolítani hogy j-csak úgy oda tévedt és viccbõl nyomott egy def-et a bolygó rendszerre. Jah ráadásul 0.14-el játszunk amiben pont ezt javították volna. A legtöbb esetben csak hadüzenettel lehet megoldani a krízist, mert open border & peace-re nincs lehetõség.
pl. nálam gyakran elõfordul az is, hogy nem 1-el csökken körönként a 20 körös tûzszünet, hanem 2-3-4-5 -el
az ingyen dustkéréshez jó viszony kell...warm/very close mondjuk...friendlyre is szokott adni
a folyamatos dust adás meg nem mûködik...cska az egyszeri szállítás mûködik jól
szövit meg nem szabad kötni, nekem a szövetséges mindig lebékézett az ellenféllel és az szívás, amikor el akarod hozni a bolygót és arra ébredsz,hogy már béke van....
Ez az egész diplomáciai rész egy ultranagy fail a gammában szvsz.
Ja azt elfelejtettem írni, hogy igen, õk szövetségesek. Viszont bosszantó, hogy õ megtámadhat közben és én nézzem tétlenül. 20 kör elég is lett volna új fegyverek kutatásához és felszereléséhez, de így nincs több ceasefire. Nem lehet õket összeugrasztani valahogy?
Ja, a fegyver fejlesztésre tényleg nem kell rakni, nem szeret támadni. Most ki sem fejlesztettem semmi kisebb fegyvert. Felmentem personal shielding-ig, aztán egyet jobbra, egyet balra és azokkal szereltem fel a hajókat.
Leírom konkrétan, hogy volt. Én Hisshoval, amoeba és sophon ellen. Mindkettõvel béke, open borders, de nincs alliance. Én 7000 pont, amoeba 9000, de nevetséges flottákkal, sophon 6300 pont, de ha akarna, letarolhatna, mert olyan flottái vannak, hohy csak lesek. (Nem is értem ezt a pontozást.) Oké, menjünk. Amoebanak háború, 5 naprendszert elfoglaltam, sophon háborúzni hív pár kör után, de nem támad. Számítottam rá, haderõm 90%-a sophon határon gyülekezik. Amoeba szánalmasan gyenge hadvezetés terén, 5 flottával gyakorlatilag ellenállás nélkül haladtam. Egyszercsak pont 3 naprendszert foglaltam el tõle egyszerre, következõ körben mindkettõ ceasefire-t kér. Amoebanak refuse, sophonnak megadom, erre nem tudom amoebat támadni. A frissen elfoglalt naprendszereimet erre visszafoglalja úgy, hogy még ott állomásozik a flottám és semmit nem tudok csinálni. Õ ugyan meg tud támadni, de hülye lenne, ha visszafoglalhatja ellenállás nélkül a naprendszereit. A diplomácia nem él, semmi opció nem jelenik meg. 20 kört nem akarok várni, megtudni mi lesz, mert õ folyamatosan nyomul visszafoglalni a cuccait. Lehet, hogy outpost cucc lesz, mert az én saját naprendszereimet nem támadja, de ha kisebb haderõ van, annak nekiugrik. De akkor én meg miért nem tudom újból elfoglalni, mert akkor neki is outpost?
A diplomáciás cserélgetést kipróbáltam, de nekem ingyen nem adott semmit. 1 dust-ot is kipróbáltam, de még azt is visszautasította. Adtam el neki pár titanium-ot per turn 750 dust-ért, azt elfogadta, de csak abban a körben lett több pénzem, nem per turn x ideig. Technológiát adtam-vettem-cseréltem már, de ha elölrõl kezdem, hamarább fogok nyomulni ezekkel.
Mondjuk szar, hogy egyikkel ceasefire és akkor minddel az. Betöltöm újra, aztán nem lesz ceasefire (csak sophon nehogy megtámadjon). Majd megmutatom neki, milyen a hissho haragja.
én is találkoztam már ilyennel a legelsõ játékomnál, majdnem letöröltem a játékot, mert a gép ellen nem szoktam elveszíteni semmit...
amikor bolygót kérek vagy csak simán tûzszünetet kérek, akkor elõtte kitisztítom õket a saját területemrõl vagy olyan bolygót nem kérek, ami körül köröz flottával és a határbolgyókat védem...de ez valami outpostos bug lehet, amivel mostanában azért nem találkozok, mert 100 kör felett kezdek el érdemben harcolni
Vagy ez lenne? A másik AI-al ceasefire, de ekkor õ miért tud támadni? Neki nem tûzszünet?
Most teljesen megakadtam. Háborút indítottam az egyik AI ellen, mire egyszercsak nem tudom támadni. Õ viszont tud és sorra foglalja vissza a naprendszereit, de én nem tudok semmit sem csinálni. Hiába rakom ki, hogy guard, nem történik semmi, meg nem tudom támadni, a diplomácia nem mûködik. Semmi opció nem jelenik meg.
szoktam használni, de nekem a gép adja a pénzt...most pl. körönként 30-35k dustot kérek és kapok tõle ingyen...ezt helybõl tolom bele az épületekbe, de 200k-t megtartok, mert ha hadat üzenek és a halott hõst kell gyógyítani vagy mindenképpen kell egy maxos flotta valahova, akkor tudjak vásárolni...meg ugye, akkor a gép nem fog adni már, ha hadban állunk
a stratégia baromira egyszerû: 1. teszed a dolgot, felfedezel, mindent kolonizálsz, amit lehet (cél: nagyobb alapbirodalom, mint a gépnek) 2. techben kutatod az alsókat, kivéve sereg és mész arra a techre, amelyikkel cserélgetni lehet, asszem 3. körös 3. géppel béke, amint csak lehet (ha kell, akkor techet vagy ásványt adsz), határok megnyitása, kooperáció, ettõl meg fog szeretni 4. úgy kutatsz, hogy valami a gép számára értékeset fedezz fel (tehát nem mindig a legkisebbeket, katonait nem is kell kutatni), ezt elcseréled egy másikra, amit továbbcserélsz egy másik géppel...a lánc elindításához elég 2 jó tudomány, azzal simán középmezõnybe vered magad...ha nem jön össze (50 körig meg kell lennie, mert a gép nagyon elhúz), akkor ásványt adsz (ha van alap 10+ bolygód huge pályán, akkor lesz olyanod már, ami nem is kell, ezt meg elcserélni pláne megéri) 5. ha a gép tesz ajánlatod, akkor nem visszautasítod, hanem visszaeszed tálcára, akkor nem haragszik meg, ahogy láttam egy idõ után friendly, warm, very close-ra átáll a gépekkel a kapcsolat és akkor kérsz pénzt, de semmit sem adsz és ebbõl fejleszted az ipart 6. amikor van pénz, akkor ugye leveheted az adót, én ezért vagyok sophonsal, mert az 0 adó mellett ad +50% techet és a parasztok is szeretik az adómentes életet 7. ha ügyesen cserélgetsz és kutatsz, akkor a sophons gépet is lehet lépni techben, ami azért kell, mert ha megtámadsz valakit, de nem feltétlenül akarod a fél flottát felkenni rá, akkor a béke mellé ajánlasz pár semleges tudit (pl. terraformázás stb., ami katonailag nem üt vissza azonnal) és elhozol 1-2-3 bolygót (még ásványt szoktam adni, fõleg olyat, ami a kiválasztot bolygókon van) 8. pénzt ingyen csak jó viszony mellett ad, de amikor nekiállsz cserélgetni és a te ajánlatod kicsivel több, akkor érdemes egy kis pénzkéréssel kiegyenlíteni az ajánlatot 9. ha egy nép nagyon le van maradva, akkor techet adsz neki és ásványt kérsz, az bármire jó lehet még...annyi a lényeg, hogy az amúgyis erõset ne erõsítsd, ha nem akar 1:1-ben cserélni
A hajókat mondjuk mindig a legmodernebb cuccokkal rakom fel. Már ami nekem a legmodernebb. Az ott a personal shielding körüli blokkot szokta jelenteni nálam. Aztán megindulok.
"a tech is csak akkor ér valamit, ha használod is, tehát felépíted a fejlesztéseket a bolgyókra és képes vagy a fejlesztett hajókat legyártani " Erre sajnos rájöttem, épp ez a gond:) Buyoutot szoktad használni? Mire az alap kis épületeket felhúzom, eltelik 30-40 kör és utána kezd valami produkciót mutatni a naprendszerem. De tuti, hogy már az elején b...om el az egészet. Nem szenvedek, mert látványosan nem vagyok lemaradva, de amiket itt írtok, meg látok, meg a géptõl elfoglalt naprendszerekben amit tapasztalok, igencsak kis tök alsó vagyok még. Opció 1: nincs buyout, csak építkezés, minden bolygóra a neki megfelelõ exploit, a benzineskanna (+10 industry), planetary institute, magnetic field és aztán a többi. Ez még éppen-éppen elfogadható, de 30-40 kör minimum, mire produktív lesz a naprendszerem. Opció 2: buyout mindent, vagyis amire van pénz. Ez nálam az exploitation, benzines kanna, planetary institute és kész. Nuku zsé. Az összes többi meg évek múlva lesz kész. Meg tényleg, az elsõ néhány 10 kör maga a szenvedés pénz tekintetében.
A magnetic fieldre rámegyek már az elején, lehet nem kéne, majdnem 15 kör, míg kifejlesztem, addig lehetne mást is. Na mindegy, majd rájövök szépen lassan, csak mint írtam látva másokat...:(
A bolygókon lévõ nyersanyagot kihasználom, a virágok, mert az artifactok viszik a hátukon az egész birodalmamat:)
a kreált sophons alapú népemnek csak +10% techbónt adtam
a tech is csak akkor ér valamit, ha használod is, tehát felépíted a fejlesztéseket a bolgyókra és képes vagy a fejlesztett hajókat legyártani (magyarul van ipar is)
eddig 194 kör volt a max., elsõ próbálkozásom endlessen, addigra lazán kijön a full tudi is...gyakorlatilag 150. körre megvan/meg lehet
90k flotta? maxolt (teletöltött max. teches) flotta + egy közepesnél fejlettebb hõs...az elméleti maximum nem tudom, hogy mennyi, ahhoz kell a +2 cp is, amivel a kreált népem nem bír...egy hõs nélküli maxolt flotta kb. 50-60k tûzerõvel bír és nálam kb. ennyit is tud leölni a 15-25k flották ellen harcolva...tehát durván 1:1-be váltjuk...
a kép a 1,5 milla dust miatt gondolom jó késõn..300 kör feletti szvsz, bár a másik oldalról a 30%-os adókulcs gondolom azért lett beállítva, hogy szép zöld legyen a kép, tehát így 250 kör inkább...alap 60-70% adókulcs simán lehet
Ti hányadik körig szoktatok eljutni? Vagy milyen tech levelig? 90k erõsségû flotta hogy jön össze?
Vagy csak normalon játszottam eddig és hamarabb nyertem, minthogy eljussak odáig? A Sophon magasan a legerõsebb a tech miatt. Az elõzõ játékom azzal ment és a tech miatt igen magabiztos voltam. Most meg szopok Hissho-val. 150 körnél még fele ott sem tartok, mint Sophonékkal ilyenkor techben. Hiába +50% tûzerõ, ha én még tûzijáték rakétákat lövöldözök a defenderekkel dreadnoughtokra.
Fenrir! http://www.sg.hu/listazas_msg.php3?id=1340892934&no=133 Ez hányadik kör után készült?
Ezzel a játékkal el leszek egy darabig, látom. Végre valami kihívás. Persze ha kiismerem, lehet másként vélekedek majd.
Egyértelmûen a tech nyer, ezé szoktam én is szopósokat indítani. Anno Ascendancy-ben mindig a hatkarú dinókat választottam, mer azok kivételes mérnökök és kutatók. Agyonba lehetett velük mindenkit szivatni... :D
na, a gépek kinyírtak 3 ellenfelet, így csak 5-en maradtunk...mondjuk nekem nem sok hullok a háborúból... átvettem végre a vezetést techben és összpontban, hamarosan (pár kör) és a sereg is meg lesz, köv körben kigördül az elsõ max teches csatahjóm is...szóval lassan helyreáll a világ rendje 2 sophons van, 1 pilgrim és 1 sower...erõben is így jönnek
mondjuk jól kibasztam magammal...felépítettem a kajából ipart átalakítót, amikor a bolygólétszám a fele sem volt a max.-nak, így leállt a legfeljettebb bolygókon a növekedés...most a kicsikrõl hordom át a nagyokra a parasztokat...mondjuk az meg jól megy, mert irgalmatlanul nõ a népesség egy olyan bolygón, ami maxolt fejlesztésekben, de 1-es popra vissza van nyírva mindig...szerintem így akár gyorsabban is nõhet az össznépességem és nagyobb bolgyók (40+ lakosság) már maxoltak fejlesztésekben és ontják a csatahajókat...mivel a gép pénzén fejlesztem a bolygókat, így mág várok pár ~20 kört, mire nekimegyek ez a rohadék sophons nép idegesít a legjobban, nem csak most, hanem úgy általában...a tech miatt õk a legerõsebbek, mert a kb. végtelenített ipar/pénz a high-tech cuccokat tolja a seggük alá mindig...ráadásul töménytelen mennyiségben egy united vagy pilgrim a közelükben sincs...
A jól termelõ géptõl elvett rendszerekben nézd meg az épületeket, a planetary expl. nem ad annyi bonuszt mint egy két 'épület'. Minnél nehezebb fokozaton játszol annál inkább, sõt tedd fel a 0.14-es peccset :) nekem volt egy régebbi mentett állásom, betöltöttem a peccs után, egybõl megtámadott egy régóta békében lévõ nép, pont ott ahol a közelben se volt flottám(valszeg ezé). A terjeszkedésed tökéletes, annyit fûznék hozzá hogy a nem kolonizált, nyilván hozzád legközelebb lévõ bolygórendszerekhez küldjél egy hajót, lehet akár colony is, ekkor nem lesz ott kalóz, hacsak nem pont kalózt akarsz termeszteni mint én :D Morált nem csak morálnövelõvel lehet növelni hanem a déli techfában pl csatahajó fejlesztés mellett is van egy, ami túlnépesedés ellen jó. Illetve nézzed milyen luxuscikkeid vannak és azokat 'élesísd' (technoligiát kifejleszt, bolygót kolonizál). Persze azt mondanom se kell hogy a bolygókal illik picit javítani, a déli fában rengeteg ilyesmi van, de ami alapdolog hogy a lávából,barrenbõl artic-ot csinálni. Ha van idõd akkor artic-ból vagy arid-ot(pénz) vagy tundrát(kutatás) csinálj. A sophon elleni harcban ajánlanák egy hajó konfigot: támadás: csak lézer, védelem: 50% rakéta, 40% kinetik 10% beam. Autó javítás mindenképp, hajtómûvön viszont spórolnák. Csatában: barrier, nano,nano.
Hú, nyomtam hétvégén, nem is tudom mikor fogom kiismerni a játékot. Sophonnal voltam, normalon. Sheredyn volt az ellenfél. Simán letecheltem, legalábbis a flottái erõsségét tekintve, de...!!!!! Amikor elkezdtem foglalni a területeit, iszonyat erõs naprendszereket kaptam. Mindenbõl több százat termelt és csakis kizárólag atemporal finance volt a planetary exploitation. Én mindig olyan exploitationt rakok, amibõl az adott bolygó a legtöbbet képes termelni. Ebbõl kifolyólag vannak science, ipar, dust naprendszerek. A magnetic field miatt science szerencsére mindenhol van, de a hangulat képes azt is lecsökkenteni. Azt hittem, hogy a hõsömmel együtt 400 ipart termelõ naprendszerrel én leszek a király, ezek a hajógyártó bolygóim, de õneki a sima naprendszerei tudtak ennyit, de mindenbõl. A kajából volt neki legkevesebb 300 körül. Gyorsan átköltöztettem a hõst, egybõl 750-re felugrott az ipar. Az én dust termelésem egyenlõ a nullával. Sok bolygóm van, úgyhogy a játék vége felé már 700-1000 dust jön per turn, de akkor is. Ha egy naprendszerem 50-et termel, már örülök. Kipróbáltam új naprendszer elfoglalásánál, hogy dustra nyomulok exploitationre, semmi termelésem, meg science-m nincs akkor, ha mindent megveszek, akkor meg pénzem nem lesz. (Meg sem birom venni, mert alapból nincs.)
De azért jó játék, Az ellenség szeret háborút indítani? Mindig randomra rakom az ellenfelet, most normal vagyok Hisshoval, sophon és amoeba ellen. De õk mindenáron szövetkezni akartak velem. Jó, legalább tudok nyugodtan fegyverkezni...
Ti hogy terjeszkedtek? Én azt csinálom, hogy már az elsõ kolóniákat is minél messzebbre, lehetõleg kritikus helyekre, elvágva a gépet innen-onnan. Galaxis közepe tipikusan. A morálom katasztrofális, de kritikus naprendszerekben a hõsök miatt folyik a termelés. Mire kifejlesztem a morálnövelõ cuccokat, soká lesz még. Planetary institute, supermarket, colonial rights, de még így is. Amoeba kb fele akkora, mint én, õt sikerült beszorítani, Sophoné viszont majdnem a galaxis fele. Na ma este meglátom.
Tapasztalataim szerint a bolgyókon tespedõ hõsök sokkal lassabban fejlõdnek... azok még csak 8-9es szinten voltak amikor a harcoló hõsöket már-már kimaxoltam. Elvégre 1-2 jó csatás kör, és már lépi a szintet a harcoló hõs.
Ha hõst akarsz fejleszteni, akkor rakd egy bolygóra és fejlõdik pl. a tiszta katonai hõsöket is ott fejlesztem, dustot meg a szomszédtól kell kérni :)
Elindítottam egy játékot megint endlessen, randomra raktam a népeket: 2 sophons, 3 sowers, 1 pilgrim, 1 united meg én...az egyik sophons baromi erõs a rengeteg bolgyóval és nem tudom mire megyek majd vele, mert ugye ezért baromi fejlett is....most jön mindjárt a 100. kör, ahol vagyis ameddig át kellett volna venni a vezetést, de nem tudom...
Nos, most már nem sendspace oldalra, hanem a fordítói oldalamra került fel a következõ béta változat. Megpróbálok majd a hó végén kijövõ új változatnál mellékelni frissebb verzióhoz valót, ez a mostani még az 1.05 változathoz van.
Egész nap haverral toltuk multiban, hát még szerencse hogy easy-fokozatra tettük :) mert hogy nem állunk meg vissza tölteni akármi történik így elég érdekes :) Az elején megszivattak mindkettõnket a kalózok, volt hajó gyártva csak össze vissza voltak, egyesíteni meg nem jött össze mert a kalózok elállták az utat. Utána a gép jött egy ugyanolyan flottával mint az enyém. 6x játszottunk egymás után döntetlent, kb 4 forduló kellett hogy levágjak egy hajóját, ekkor már 3 hõsöm volt a helyszínen külön flottával. De nagyon hosszú lesz, sehol nem járunk, nem sikerült foglalni még semmit, egymásnak adunk kölcsön pénzt flotta újításra stb, meg a tech-et cserélünk. Jah ami még poén volt, emberek csatlakoztak játék közben,és elkezdtek játszani a gépek helyett, de aztán megunták hogy lassan lépünk és szép lassan elszédelgett mind.
az elején nincs hajóm, a végén pedig több és jobb van és többet is gyártok, mint a gép, szóval sokat nem számít...fõleg, hogy most belegondoltam, hogy 10k/flottába kerül...inkább legyártom 2-3 körönte dobom ki a ráncfelvarott verziót, szóval igazából pénzem se lenne rá...
na, rakok egy képet: Kép1 ez volt a legnagyobb (inkább legerõsebb) flottám...csak nagy hajókat használtam, a legnagyobbakat nem...beam fegyver és flak védelem + 1 javító +2 pajzs sajna nem mutatja a felugró ablakot valami miatt véletlenül bekapcsolva hagytam a tudományos gyõzelmet...szóval vége lett...a vicc az, hogy ha ezt tudom, akkor teljesen másképpen csinálom pl. nem kutatok ki olyan fegyvereket, amiket tuti nem hasnálok, hanem célzottan a végsõ techre megyek...
errõl a retrofit opcióról meg remek, hogy csak most olvasok :D akkor baszarintana rá a gép igazán, ha ismerném is a játékot :D
Megválaszolom saját magam. Az ütközõbolygókra kell a buyout!!!!!! este kipróbálom ezt is.
Hát nem is más, de inkább kiirtom õket. Bár fleet hõs kiképzésnek sem lenne rossz. De inkább kiirtom õket. Na majd meglátom estig. Ha sikerül normális keretek közé szorítani õket, akkor gyakorlótér lesz a bolygócskájuk.
Nem elég folyamatosan két flottával bombázni a két fisifosi bolygójukat??? Nem muszáj elfoglalni, az kész ráfizetés.
Ja, a buyout bonus mire jó? Arra még nem sikerült rájönnöm. Vettem egy-két naprendszerbe, de nem igazán láttam különbséget.
Ja, hülye kalózok. Most csak a jó bolygókat kolonizálgattam az elején. (Sophon, normal) A peremvidéken, vagyis a lehetséges ütközõbolygókon iparra nyomultam, hõsöket is ide pakoltam, békét is kötöttem. Most azt próbálom ki, hogy a hajókra nem teszek semmit, csak legyen meg a hajótest, aztán majd retrofit. Ha csak az alap hajócskákat építem (Peta osztály), körönként kiköp egyet, van hogy kettõt is, de ha felpakolom mindennel, 3-4-5 kör míg megcsinál egyet. Szerencsére 1500 dust jön körönként. Remélem bírom majd, a fegyver ágat most fejlesztem még csak. Ja igen a kalózok. Az elején belefutottam egybe-kettõbe, ki is csináltam õket, erre most, hogy 2 bolygó maradt kolonizálatlanul elkezdtek csõstöl jönni. Nem vészes, csak mivel még nincs erõs shieldem beam ellen, a 7-7 hajó pont egyszerre pusztítja el egymást. Ugyan "nyerek", de nem marad túlélõm nekem sem. Na sebaj, azt a 2 bolygót már csak azért is bekolonizálom, hogy kiírtsam õket. Gas giant, meg asteroid, nem akartam velük foglalkozni, de most már a kalózok miatt kellenek nekem. Sok fejlesztésem van, nem lesznek mínuszban. Majd csak sikerül megtalálnom az egyensúlyt a harci és az egyéb fejlesztések közt.
Még azon gondolkoztam, hogy vajon azért volt kevesebb dust-om/turn az elején, mert normal, vagy mert sophon? De tetszenek nekem ezek a tudós csókák.
A hajókra amúgy rakétát és beam-et raktam az elõzõ játékban, ugyanezekre védelmet is, akkor Sheredyn nem volt ellenfél, a beam-re nem is volt szükségen, mert mindig elsõ körben lerakétáztam õket, dehát newbie volt az még... Most a kalózok jönnek beam-mel, két flottát csak legyõzök, aztán kolónia és megyünk Sheredyn felé. Jó van science victory is, de azért 1-1 elleni normal játékban lövöldözzünk már egy kicsit. Igaz, hogy én ajánlottam a békét, de na...
Az ai a játék elején csak is Kinetik fegyvereket használ ergó te deflektor páncélt teszel csak, illetve csak is deflektor páncélt visel ergo te rakétát teszel (esetleg lézert de a rakétához csak az elsõ tech kell ami 1 kör). A kalózok szintén mint az AI ellenfelek. Késõbb kb 100.kör megjelenik a kinetik-rakéta fegyverzetû hajókkal, ekkor neked is lépned kell, azonnal különben véged. A hajókat átkell építeni pénzel rakéta védelemre, a támadó fegyverzet maradhat, de ha új hajót gyártol már beam-fegyvert tegyél rakéta helyett. KB 150.körnél már vegyesen használja mind 3 fegyver típúst ezért neked is mind 3 védelmi rendszernek lennie kell. Fegyverzet pedig rakéta-beam legyen 50-50%-ban. Hõst nefelejts el képezni, ezt nem ragoznám, régebben írtam, illetve linkeltem a fejlõdési fát. A harc kb ebbõl áll: 1.kártya:barrier, 2,3:nano repair :)
de a defender csatahajok ellen eleg sovanynak tunik
nem a hajok szama szamit, hanem a minosege...nekem a 100. korig nem is volt hajom...vagyis epitettem 2 felderitot, ha az szamit...a kolonereken kivul persze
Eddig másfél pályán vagyok túl, tegnap kezdtem egy harmadikat.
Elsõ menet: Newbie. United empire. Tipikus tanulópénz. Hú de jó ez is az is, mindent fejlesszünk, aztán a gép úgy lerohant, hogy csak na. Félbe is hagytam.
Második menet: Newbie még mindig. United Empire. Gondoltam, egybõl be középre, minél elõbbre tolni az arcvonalat, lehetõleg nekem legyen nagyobb területem. Sikerült is. Ugyan egy Kasimir közbeszólt, mert az én területemrõl csak féregjárattal lehetett benyomulni középre, de sikerült. Így kb. 10-zel több bolygóm volt, iparra nyomtam, szerencsére sikerült túltechelni a gépet is hajók terén, úgyhogy végigsöpörtem rajta. Itt a játék közepén volt egy kis fennakadásom, mert leesett a morál, sokba került konszolidálni, aztán figyeltem csak a bolygókat is, miket kolonizálok.
Harmadik menet: Sophon, normal fokozat. Határozottabban lassabban haladok bizonyos téren. Zsé kevesebb, ipar lényegesen nehezebben fejlõdik, csak terran-ocean-jungle bolygót kolonizálok, kivéve, ha nincs arid-tundrán valami pluszt adó. Techben már így is messzebb járok, mint az elõzõ két játékban ilyenkor, pedig negyed annyi bolygóm sincs még. Itt is be akartam menni középre, az átjárót elfoglalni, néztem is, hogy majdnem középre rakott a gép, de sajnos az ellenséget is. Azért 3-4-gyel több bolygóm lesz, ha minden be lesz kolonizálva. Sheredyn az ellenfél, én elhalmoztam egy kis ajándékkal, béke van, addig megerõsítem a peremvidéket. Kíváncsi vagyok, hogy haladok majd. Mostanra kkb. kiismertem a játékot, egetrengetõ hülyeséget (mindent veszek mindenhova, össze-vissza fejlesztgetek, stb.) szerintem nem fogok csinálni. A naprendszereim nem egységesek, kihasználom a bolygók adta lehetõséget. A peremvidéken, azért nyomom az ipart, kell a hajóépítés. Legközelebb nehezítünk kicsit, meglátom a csatákat még, hogy veszem az akadályokat.
Még arra vagyok kíváncsi, hogy ha evil az ellenségem, akkor nem is lehet békét kötni? Mert ilyenkor azért ha 20-30 kört nyerek még, az is elég. Nekem még csak defendereim vannak, amikor az ellenség már 50 hajóval lófrál.
nem olyan nehéz dolog jóban lenni, friendly és warmban vagyok az összessel, akit lerohantam azzal is warmban voltam pl.
Ahhoz hogy tech-et cserélj tech-re jóban kell lenni valamelyik géppel, de kurva jóban ellenben kb 10:1 arányban hajlandó csak cserélni. Tudom, próbáltam a diplós módszert, amikor kivolt nyalva a segge akkor is csak kb 2:1 arányban cserélt, ergó én fejlesztettem õt :) A mostani játékomban egy percre se kötöttem békét egy géppel se, vagy war vagy cold war volt, lehetett látni hogy ezt megnyerem csak idõ kérdése. Szerintem a diplomácia teljesen felesleges, ki is lehetne venni az ikonját :)
amit elrontottal az az, hogy alabecsulod/becsulted a diplomacia erejet...a tech az egyetlen olyan amirt a gatyat is hajlando letolni a gep ha ugy akarod...techet kell cserelgetni techre es penzre ( meg nemi asvanyra) es a gazdasag szarnyalni fog, onnantol van egyaltalan esely
jelenleg nem foglalkoztam olyan melysegben es mennyisegben a jatekkal, hogy nyerni tudnek maskeppen, eppen ezert a strategiad nagyra becsulom, rohadt szoszmotolos lehet, ami egy bizonyos pontig baromi elvezetes is, a sikerek plane...kivancsi leszek a vegere..en is gondolkoztam valami hasonlon
gyakorlatilag az elejen azt hittem, hogy a nepen mulik a dolog, de most teljesen mas a velemenyem...egy jatekosra szabott nep sokat segit, de ha utolso az ember es nincs meg szukseges techszint + ipari kapacitas akkor semmit sem er az egesz, ha meg vezetsz akkor ugyis nyersz
nagyjabol a kovetkezo lepcsofokokat latom a jatekban: - az 50. korig letre kell hozni azt a techet , amire a tobbiek vagynak (mert anyagilag osszeroppansz es a techversenyben ugyis elverzel) - 100. korig at kell venni a vezetest ( ehhez irgalmatlan sok penzt kell olni a prompt epitkezesbe) - 150. korig 30-40% bolygo , full tech es komoly hadiipar kell - a fentiekkel a 200. korig tuti nyersz
elkezdtem megint endlessen, mert elozo jatekben hibauzeneteket irt ki vegig es nem volt tiszta a lelkiismetem a gyozelem tisztasagat illetoen...a gep valoban erosebb es aktivabb, de massziv elonyom van megis...mondjuk benyomott egy olyan uzit, hogy leneznek mert vagyok katonailag senki, de vettem 3 fullos flottat kp-ra es letoltam az egyik gepet - igaz, a leggyengebbet- , azota kussolnak
most nekem van a legtobb bolygom, popom. es techben is vezetek...meg osszpontszamban is persze...egyetlen nyugtalanito dolog van : a legerosebb leszovizett a legfejlettebbel, aki szinten eros es jelenleg kettot nem merek megtamadni....szovit meg nem kotok
most a 110-120 kor korul jarok...gyakorlatilag a katonai techek kozul hianyzik meg sok a tobbi keszen van majdnem vannak mar fullos rendszerek, igy most allok at a hajogyartasra
Nekem a végjáték érdekes szituációt hozott. Békeidõben (cold war, sose kötök békét, csak tûzszünetet mert endlessen nem lehet technológiát kérni életért cserébe :D) berepüléseket végeztem egész játék alatt olyan bolygókra amiket az elején felfedeztem, de mára már valakié, de nincs frissítve(még szép hogy nincs direkt ez a cél) a térkép így beenged diplomáciai szerzõdés figyelembe vétele nélkül. Megérkezés után nyomok egy szép kövér védelmet a bolygórendszerre. Innentõl kezdve jogom van tüzet nyitni minden olyan hajóra amivel nincs békeszerzõdésem. Magyarul egy nép bolygó rendszerét védem a saját hajóitól. Ha gyárt egyet és kilépteti orbitális pályára már ütöm le. Így ezt végig csináltam a teljes határterületen. Kénytelen voltam még valamit kitalálni (a saját kalóztelep-en kívül) hogy valahogy harcoljak de úgy hogy engem ne lehessen támadni csak ha én akarok, mert az elpusztított hajókból jön a lé, és napi 4000-creditnyit kikell lõjek vagy csõdbemegyek :D Szóval komplett népek lettek elhajótlanítva. Mert a drágáim nem fogták fel hogy igen béke van mindenkivel de ide nem szabad jönni mert leütnek. És így átvették az uralmat a kalózok a többi rendszerek felett:
na, leirtottam mind azért a görény gép nem tudom, hogy hogyan számolja a harci értéket, de tuti osztja kettõvel a valóságot...volt két bevédett bolygó kb. 30-40 flottával darabja...a baj az, hogy ennyire nem számítottam...az elsõ körös támadásom nem sokkal, de ledarálódott az egyik lüke nép meg a semmibõl 100k erõnyi hajót összekapott és leverte az egyik bolygót inváziózó sereget...persze ezt könnyen levertem, fõleg, hogy 30k maradt meg neki a támadása után...de könnyelmû voltam, amit nem szoktam...
arra azért kíváncsi lennék, hogy ha nem 50k vs. 10-20k csaták lettek volna, akkor mit kezdek a géppel...fõleg ha nem ekkora túlerõvel indulok...az egyik flottám elég erõsre sikeredett, 110k volt
viszont a végén elvártam volna egy hurrát vagy valami
Sajnos semmi átütõ, inkább egy nagyobbacska patch szintjén van (új faj, egy kereskedelmet áttekintõ táblázat és némi fejlesztett AI, fejlesztett hõs management stb).