De majd tavasszal újra húzom a bõrt és majd lefotózom hogy mi történt alatta az idõ alatt, most többre úgy sincs pénzem mert kirúgtak a melóhelyrõl szal ez van... tavaly is volt pénzem a lakatosra de már a festésre nem...
Hát igen a régi küszöbnél anno vékonyabb szigetelõ szalaggal leragasztottam, de komolyan az rohadt mint a fene 3-4-5 helyen 3 ujjnyi széles lukak voltak rajta, mintha mordállyal bele lõttek volna, na aztat legitteltem és úgy ragasztottam le, egészen 1 évig úgy is maradt mire eljött az idõ hogy a kocsit lakatoshoz vigyem. Na elõzõ nap lehúztam hogy megnézzem mennyit rohadt alatta és lám, láss csodát ugyanolyan maradt mint amilyen volt 1 éve... meg is lepõdtem. A fotón amit látsz egy helyen van egy csík na az alatt is konzerválódott, 1 éve semmit se változott.
Érdekes megoldás,de ha nem kezd el alatta rohadni,akkor még jó is.
Na szóval drótkefés fúrófejjel végig csiszoltam a tavaly kicserélt küszöböt és hátsó sárvédõ íveket mindkét oldalt és ragasztó szalaggal így sikerült bevonni :) Kemény munka volt de megérte... Tavaly lealapoztam meg alul a küszöbnél bitumeneztem, fekete festése volt ugyanígy sávban de ledobta, most már ezt nem fogja tudni... az egyik képen látszik a matricázás elõtti állapot és jól megfigyelhetõ ott egy régebbi ragasztó szalag, ma leszedtem hogy helyére kerüljön az új teljes matricázás és csodálva figyeltem meg hogy alatta hibátlanul korrózió mentes maradt a kasztni, ott ahol festve volt meg alapozva volt felületi sárgás korrózió réteg indult meg... A cserélt küszöb és sárvédõ érdekessége hogy mm-ben majdnem 2-3 x vastagabb az eredeti kasztni vastagságánál. Megkopogtatva is lényegesen hallatszik. Tavasszal lehúzom az egészet és újra matricázom, de akkor megint más anyaggal vonom be.
Valahogy nem megy érdekes... pedig a feltöltésben meg tudom nézni...
Na kérem! Melós volt,mert volt rajta pár deformálódás is a sarkokon,azt hõlégfúvóval kiegyenesítettem.
A szín és a lakk között,mivel meleg van 20 perc. A lakk kicsit megoldja a színt és ez metálnál vagy gyöngyháznál - nem tudom mi ez - kell is. Két réteg lakk között 10 perc. Ezt a komplett alsó részt negyed flakon festékkel és negyed flakon lakkal lefújtam. 2 réteg festék és 2 réteg lakk. Szerintem szombaton is hasonló lesz a helyzet a hátsó lökhárítónál is,bár az picit más árnyalat,szóval oda lehet 3 réteg festék lesz.
Az eredeti állapotról elfelejtettem képet csinálni,de a végeredmény egyáltalán nem rossz.
Itt pedig 1 réteg lakk után:
Én ma fogom csinálni a két jobb oldali ajtó alját,van rajta egy csinos kis húzás,hévégén pedig a teljes hátsó lökhárítót fogom fújni. Teszek majd fel képet mindenrõl.
Na itt oldalt szeretném a fekete sávot matricázni és a küszöböt... Másik oldalon pedig van egy ugyanilyen piros ajtó azt akarom ezüstbe...
Ne nevess a legutóbb is lefújtam alapozó nélkül és bár egy egy helyen lepattogzott nem is lenne rossz ha lett volna ilyen lakk réteg egyenesen Isteni lenne, mosás után mindig jól mutat, kell valamire figyelni ennél a laknál? Tud folyni nem?
Fizu után most lesz az utolsó esély hogy alkossak valamit a verdán jó idõben... mert utána nem tudom mikor leszek szabin. az ajtót akarom telibe festeni kéne fehér alapozó és ezüst metál festékes spray és akkor ezt a bigyó lakk féleséget kéne ráfújni? Plusz matricákat is kell vennem a tavalyi lakatos munka beborításához ugyanis tuti ledobná a festéket hamar a matrica sokkal tutibb :)
Vettem ma egy nagyon jó átlátszó fényes lakkot. HB Body 496 a neve. 1 rétegben is olyan lett a felület mintha tükörbe néztem volna,nem narancsos,nem homályos. Csillogó,tükrös. Görög gyártmány.
Na én meg nagyon elhalogattam a javított karosszéria rész lefestését és simán lepattogott a télen az alvázvédõs festékes mi a szar nemtom de valamivel le lett kezelve a lakatos által. Szép lassan átütött a sárga majd az egész cserélt rész most rozsdás sárga... papír már nem lesz elég mi? Úgy tervezem matricázni fogok inkább... így jártam :( rugóm is eltört a lengéscsillapítóban... le is vagyok égve anyagilag
Fényezõk használnak egy durva polírpasztát,lehet kapni festékesnél dl-re. Csak azt kell mondani,hogy ködölés eltüntetésére kell polír krém és kikeverik.
hali, A napokban lett festve az autóm, csak kicsit narancsos lett a festés. Arra gondoltam, valami 2000-nél fiomabb papirral, át kéne rajta menni vizesen, aztán polír. Csak nem tudom, milyen a legfinomabb kapható csiszpapír, sem azt lehet-e az átlagnál, durvább pasztát kapni. Mi lehetne megoldás?
2 ajtós Daihatsu Charade... utakon csak 5 ajtósat látni... pedig pesten dolgozok a BKK-nál és az utcákat járom nap mint nap, de így se láttam eddig még egy 2 ajtósat se... :D
Egyébként a jövõhéten neki kezdek az ajtófestéshez, majd rakok fel fotókat ide... van egy rozsdamentes épp ajtóm, lecserélem a régi rozsdásat, pluuuusz nem is záródik jól a mostani...
Oksa akkor majd hozzád megyek ha bedöglik a kocsim :)
Ma is festegettem egy kicsit,ezüstrõl kékre. Mindkét külsõ tükröt.
Egy 92-es Daihatsu charade és a hátsó sárvédõ ívnél lévõ hegesztési csíkot szeretném eltüntetni... mindkét oldalon teljes küszöb és sárvédõ ív csere volt...
rozsdás felületre olyan festékeket ami gátolja a korróziót hiába raksz.
a már meglévõ korrózió dolgozni fog alatta. Márpedig pl egy sárvédõ javítóív széle és az eredeti sárvédõ találkozásánál és az ott lévõ ponthegesztések tövébõl 100%-ra semmivel sem tudod eltávolítani a rozsdát. akkor sem jó ha ránézésre ledrótkorongoztad.
mindenképp rozsdamaróval kell kezelni a felületet, vagy olyan különleges festékkel ami helyettesíti a rozsdamoaró funkciót és átalakítja a már meglévõ rozsdát.
ezek a festékek általában qrva drágák, de ha azt vesszük hogy helyettesíti a rozdamarót és jó alapot ad az alapozónak, akkor egész jól járunk vele.
ezek még megfizethetõk: - Supralux Konvert: ez jó, de mostanában sehol nem tudok ilyet kapni, még rendelésre sem - FerrOKÉmia Korrant: ezt tudtam beszerezni helyette, csomagolásától eltekintve full ugyan az mint a Supralux, hatásosságában is, csak még annál is olcsóbb :)
utóbbi mondjuk kicsit szarbbul csiszolható, de ha alapozó meg kitt megy rá akkor ez mindegy.
Fémig lecsiszolt felületre lehet akár cink spray-t is használni,az is megakadályozza a tovább rozsdásodást és egyben alapozó ként is funkcionál.
milyen autód van amúgy? :)
szerelõ által alapozóval lekent és azóta rozsdásodni és leperegni kezdett küszöb azért nem mûanyag lökös kategória :D
de amúgy javítható. én mondjuk úgy csinálnám, fognék egy flexet, csavart drótkoronggal, aztán fémig letolnék róla mindent ahol nem gyári a fényezés. Majd mivel tökéletesen nem tudod fémtisztára lecsiszolni ha már rozsdásodni kezdett, ezért vagy rozsdaoldó és átalakító folyadék, vagy eleve rozsda átalakító festéket használnék elsõ körben. Itt megjegyezném hogy a rozsdaátalakító festék és a rozsdagátló alapozó az nem egy kategória. Utóbbi fémtiszta felületen megakadályozza a rozsda kialakulását, míg elõbbi a már rozsdás felületen lévõ rozsdát kémiailag megköti.
Ezután kittelés 2 komponensû kittel. Ha mélyebb horpadások, vagy hegesztés mentén lévõ lemezfelületek érintkeznek akkor üvegszál tartalmút elsõ körben. második, harmadik körben lehet sima 2K-s. csiszolni lehet 100-as papírtól kezdve egyre nagyobbakkal. lehetõleg a papír érdessége kb duplázódjon, hogy eltûnjenek az elõzõ papír karcai. sima alapozó spré elõttig olyan 1500-as papírig nem árt elmenni. 100-180-360-600-800-1200-1500 kb. utolsókat vizesen... ha töltõalapozós sprével fúj az ember akkor nem kell annyira tökéletesre csiszolni fújás elõtt mert az is kitölt valamennyit. akkor 800-1000 körülig elég. alapozó után még egy finom csiszolás mondjuk 1500 körülivel vizesen, aztán mehet rá a fény. utána 2000 körülivel vizesen, és mehet rá a lakk.
minden fázis között zsírtalanítás, tiszta ronggyal, vagy papírtörlõ még jobb mert nem szöszöl. lakbenzinnel, vagy valami lájtosabb higítóval. Festés elõtt lehet simán ultradermes vízzel, majd tiszta vízzel. mattítja a felületet és tökéletesen zsírtalanít.
nem ez a szakmám, de én így csinálnám, ha normálisat akarsz :)
Várj gépet használtál? Vagy csak kézzel csiszoltál?
Elképesztõ vagy... én még mindig nem csináltam semmit, bár most már van pénzem erre... szóval míg még meleg van neki látok... köszi szépen, fasza munka!!!