még az elején járok a játéknak de gondoltam ezt az élményt megosztom veletek.
Az Intel series keretein belül kellett Indianapolisban 2 versenyes pontokért zajló küzdelmet vívnom. Az elsõ versenyt sehogy sem bírtam megnyerni, legjobb helyezésem 3-4 szeri próbálkozás után 3. hely volt. Ez tegnap történt, megelégeltem majd kiléptem. Ma újbol neki álltam és 4. lettem, jó mondom nem érdekel, jött a következõ verseny.
Ez a Harrison Karter vagy kifene állandóan elõttem volt, és amúgy is sok versenyen mögöttem végzett közvetlen. Most is a 3. körig elõttem volt üldöztem õt. Egy hosszú gyors egyenes végén amikor eléggé megközelitettem "véletlenül elfelejtettem" kellõen lefékezni és hátulról telivertem, megpördült kicsit összetört, én viszont vissza tudtam hamar kormányozni a helyes irányba az autót. Végül 6. ként ért célba, így hiába nyerte meg az elsõ versenyt összesítésben talán a 4. ha lett. Tudom igen sportszerûtlen voltam, de véleményem szerint itt a játékban ez jó móka volt. :D Így nem kellett újra játszanom az elsõ versenyt, összesítésben elsõ lettem. :)
Köszi, lehet de..... Ez hard-on ment,de néha leveszem médiumra,mert helyenként irreális amit mûvelnek az AI-k ,no meg sokszor nem szeretek nekifutni egy-egy futamnak,max 2x + a Flasback Az olyan pályákon ahol nincs derékszögû kanyarból több, ott ha nem kerülsz a legelején elõre esélytelen az elsõ hely,úgy megy az elsõ mint ha sínen húznák,no de így van ez jól árkádiában,lejjebb veszem ha kell egy lépéssel azt csak a hosszú egyenesekben látnak DDD. A very hard már nem nekem való......meghagyom a profiknak. Az imént vissza ültem az iRacingbe......húúúúú azt hittem elfelejtettem vezetni. Ezzel a játékkal nem lehet sokat tolni egyben nap nap után ,mert teljesen "elbutít" legalább is engem. Az elsõ versenyemen 2 pozíciót is fel kellet adni ,hogy ne hibázzak . A másodikon már sikerült vissza rázódni ott már ment a 2.hely.
Természetesen nincs ezzel a játékkal semmi gondom ,pont olyan amilyennek szánták,látványos hangulatos ,idõtöltésnek kikapcsolódásnak tökéletes. Szerintem a törést is nagyon jól megcsinálták,sok játék megirigyelhetné. Észre venni hogy FWD-RWD vagy 4WD a kocsi,teljesen máshogy kell vezetni. Talán ezért is szeretem a Golfot ha lehet csak azzal indulok,valahogy nagyon bejön ,a többi közt is van még jó ,de egyenlõre csak az elsõ etapnál T1 van meg majd az összes kocsi,igaz a dlc MC Mercit is kipróbáltam ,még nem versenyen de tetszett elsõre . Kivi leszek a többi gyors kocsira is no meg a drift versenyekre,de sajna a jövõ héten nem sok szabad idõm lesz ezzel tolni.
Ezzel a teljesítménnyel vállalható lenne a very hard is, szép menet! :)
Na ja.... nem panaszkodom,sokat tesz hozzá a játékélményhez. Persze nem egy olcsó mulatság ha mindent összeszámolunk,de hát ez legyen a legkevesebb DDD. Nos ha már szóba került itt egy kis ízelítõ,a játékból. 3 monitoron a Grid 2
igen, kb ezt fogalmaztam meg magamban én is délután. viszont így mégis elveszti a varázsát részben, nincs fej-fej melletti küzdelem, gyakorlatilag egy time attack.
A kamerakat be lehet allitani rendesen, de nagyon macera a ki-belepegetes, csinalja aki idomilliomos vagy nagyon kell neki:P Amugy boven jo lenne ez a megoldas, jelzesnek eleg mint cockpit.
50%-os tapadassal mar ugy ahogy hasznalhato, de hat annyira be van scriptelve es cheat-elve az autok mukodese, hogy nagyon gazos:) Extra ABS es mindenhol driftel:D
Probaltam allitgatni a XML-ben, de azert butacska az iranyitas, ez arra jo amire kitalaltak.
Az AI meg kifejezetten idegesito, normalisan korozgetni, autozni, versenyezni hasznalhatatlan. Ez is arra jo, amire beallitottak.
Amugy tisztesseges munka: szep, gyors, latvanyos, hangulatos, porgos meg ami kell.
Köszi így már értem. Az AI-re amiket írsz én is ugyan ezeket tapasztaltam pedig még csak tényleg az elején tartok. Én is a legmagasabbon kezdtem ,de aztán visszább vettem mert nincs kedvem (idõm)annyiszor újra kezdeni egy egy versenyt DDD,(na meg nyerni szeretek)jó az is igaz kíváncsi voltam az új garázsra ,majd lehet vissza rakom ,de nekem nincs annyi idõm hogy hamar a karrier végére érjek,mert közbe mással is tolom ez csak amolyan móka kacagás. Valaki írta ezt a drift módot hogy eléggé elnagyolt és lapos az elõzõ részhez képest ,még nem értem oda ,nem tudom. Azt azért bánom de majd meglátom ha oda érek ,milyen.
Lejjebb veszed is driftel, csak valahogy élvezetesebb , gépészkedõsebb az egész ;)
Értem.. ,de én nem veszem lejjebb nekem így is csúszik eléggé ,majd minden kanyart direkte driftbe veszek be élvezem ahogy elõz a hátulja és hirtelen vissza egyenesbe,persze nem minden kocsinál ,de még oly sok nincs is,na meg nem mindegyiket lehet oly jól keresztbe tolni. Egyszerûen összesen 5-6 órát tudtam eddig tolni,de legalább tovább kitart D. Ja Ja én is osztom a véleményed amire kitalálták arra jó,mondjuk nagyon érezni az irányításán hogy nem a kormányra találták ki,elsõsorban de azért ha ráérez az ember ,még élvezhetõ is a maga szintjén.
Kedd délelõttõl elvoltam a szinglivel, nem siettem vele, péntek estig kitartott, egészen tartalmas volt, igaz emlékeim szerint az elõzõ ilyen tekintetben nem ér fel. Inkább az utcai autók érdekelnek, a pályaautók kevésbé és ahogy elnézem az iRacing inkább a pályaautózásról szól. Mondjuk így a Grid 2 végére egy-két pályaautó egészen megtetszett, a Caterham SP300R nagy kedvencem lett, fantasztikusan alacsony féktávokra és kellemes kigyorsításokra képes, utána már a következõ karrier szezon gyorsabb - de nehezebb - autóit már-már visszalépésnek éreztem, amilyen nehézkesen lehetett õket a kanyarokba tuszkolni, amíg a Caterham természetességgel kúszott be mint egy kiscica... :D Nem mondom hogy profi vagyok, csak poénból kezdtem a karriert a legnehezebb fokozaton, az elején szívtam is vele nem keveset, akadt jó pár restart és sok-sok flashback, de amint sikerült megszoknom az irányítást, idõnként könnyûnek is éreztem. Az ellenfél AI összességében elég gyorsan tud körözgetni, bár sokszor az az érzésem támadt, hogy amint átvettem az elsõ helyet, mintha leeresztett volna a mögöttem körözgetõ és nem akarta visszafoglalni a vezetõ pozíciót. Ezt hiányoltam a legjobban egészen végig, hogy az AI nem elég agresszív. Mármint tud agresszív lenni, de általában csak bután lökdösõdve, küzd a saját versenyívéért, viszont engem féktávon kifékezni és körbeautózni más íven vagy hasonló rizikósabb mutatványokat bemutatni egyszer sem volt képes, nem is vállalkozott rá. Gyors tud lenni az AI, de nem vállalja kicsit sem túl magát soha. Úgy emlékszem hogy a Grid elsõ részében itt-ott agresszívan letoltak hogyha elõkelõbb pozícióba kerültem, de aztán nagyon nem tudtak haladni tõlem, itt inkább csak apró megtolások vannak hogyha lefoglalom a kedvelt kanyarívüket, vagy annyi sem.
A drift szvsz valami bûnrossz lett, külön pályák nincsenek hozzá csak ilyen -olyan kiragadott, nem igazán arra kitalált pályarészek, az autók nem kevés ideig szinte alkalmatlanul lassúak értelmesebb driftelésre, a kanyarok között úgy le tudnak lassulni egyes pályákon, hogy az újabb kanyarig megfelelõen visszagyorsulni sem képesek. Az elõzõ rész driftjéhez képest ez egy erõltetett szenvedés. A karrier végére mondjuk már kezd valahová jutni a dolog, amikor legalább egy Corvette színvonalú autóval engednek a pályára, de elõtte a gyári RX-7 és hasonlók nagyon gyenge eresztések voltak... :( Másrészt mintha a driftes irányítás pont a kívánatos ellenkezõjére változna és úgy éreztem jobban tapad az autó mint a normális pályaversenyzésnél...drift versenyeken nem ritkán úgy kellett kínlódni hogy az autó végre kivágja a farát, amíg normál versenyeken könnyebben megteszi.
az elõbb léptem ki multiból, szét tudnék baszni a falon valamit... rohadtul csalódott vagyok, egyre elszomorítóbb, amit tapasztalok. nem erre vártam 2 évet, becsapva érzem magam.
aki normális versenyzést várt, trükkös féktávokkal, váltott ívekkel, stb, az nyugodtan elfelejtheti ezt a játékot. a drift versennyel még csak egy online challengenél találkoztam, de majdnem felsírtam. hova lettek a spéci japán driftverdák, az izgalmas helyszínek, az értelmes drift-fizika? ez kb a nfs gyengébb pillanataival van egy szinten...
Pontosan.. ,én scpeciel a carrier miatt vettem meg,a multi épp úgy hidegen hagy akár csak a WRC3-nál. Multira ott a 2 éves elõfizum meg a rakat autóm az iRacin-nél,mivel ott meg nincs carrier azaz AI ellen nem tudsz menni,de azt nem is arra találták ki. Vissza térve nekem eddig szódával elmegy,persze lehetne jobb is ,de nagyot nem kellett csalódnom mert sokkal többet nem is vártam ismerve a múltat,és az igényeket,amit a fogyasztó közönség támaszt a játékokkal szemben.
"Eléggé megnehezíti az ember helyzetét már az is ha csak autóversenyzés szerûen próbál versenyezni :) Alaphelyzetben pedig én egy ügyességi reflex autós tematikájú játéknak sorolnám be! :)" Na igen leírtad a lényeget.
multyba a sok kocka akik nagy szinten és jó autóval vannak, vagy csak többet fizettek a játékért olyan szépen mennek el egyenesbe... a játékosok egy része még ki is lök miután motorerõbõl elment... 10.helyrõl indulva, óvatosan kerülgetve az elsõ kanyarba második ként lehet fordulni.. utána meg rammolnak sorban. :(
Ennel a szimulator szo fel sem merul:) Meg a simcade-es GT/Forza parostol is messze van. Ez egy ertelmesebb autokezelessel (erdemes/lehet kormanyt hasznalni) ellatott arkad, a jatekmenetet is beleertve. Igazabol nincs vele gond, ilyen is kell, a celkozonsege tuti megvan.
A GRID1-nel (ahogy korabban is irtam, bar lehet masik topicba:P), az akkori szimes divat miatt probaltak komolyabbra venni (a SHIFT-tel egyutt), de nem jott be. Oszver lett, senkinek sem jo.
Mivel szimre kicsi az igeny, es a Codies profitorientalt ceg, igy termeszetes hogy szamukra ez az irany a nyero.
Ha jól megnézzük a Colin McRae Rally óta, csak távolodik el a rally világtól a DiRT széria is. Még az elsõ DiRT-ben rallyközpontú volt. Óriási a különbség az 1 és a 2 között, a 3-ról meg inkább ne is beszéljünk. Áttérve a Race Driverre; nem lehet eldönteni, hogy árkád vagy szimulátor lett a folytatás, mint GRID, de ez nem is lenne baj, viszont a többit tegyétek hozzá...túl sokat nem játszottam a GRID-del sem, se a GRID 2-vel sem, csak még a Race Driver 3-mal. De mint minden játéknál a leegyszerûsödés és inkább az Amerika buta stílus féle leegyszerûsödöttség felé nyitnak, hogy jobban keljen. Bár, ahogy látom a Race Driver azaz a GRID szériára ez még annyira nem illik, inkább a Colin McRae vonalára, mert a DiRT 2-ben és fõleg a 3-ban már nemhogy nincs hangulat, hanem már egyáltalán nem rallyközpontú játék.
Persze, nincs is ezzel gond, mert szerintem a Codie-nak teljes egészében sikerült kiviteleznie azt amit eltervezett, mert hát ugye ez nem egy félresikerült szimulátor hanem szándékosan ilyen. Ezért gondolom, hogy az ilyen tapadáscsökkentõ MOD-okkal nem lehet megváltoztatni a játék jellegét. Mindazonáltal az elsõ rész kevésbé drift orientált vezetési modell-je szimpatikusabb volt.
Szerintem korrektebb autokzelest es versenyszimulaciot (meg simcade szinten sem) ebben nem erdemes keresni;) Eleve az AI es a jatekmenet az agyament szaguldasra, lokdosodesre, driftre egyszeru gamepad-es tologatasra van kitalalva. Valszeg meg ugy is szivatos a scriptelt, lokdosodo es csalo AI miatt.
valamelyik nap megneztem xbox controllerrel, teptem a hajam, par verseny utan, gondoltam mehet a levesbe. Akkor az elso "autos kerulgeto" versenynel hagytam abba. Ma eleszdtem a kormanyt, bedug verseny ismet elindit, hibatlanul mindenkit kikerulve, nem sikerult, nem is ertettem miert nem megy a kocsi, de mivel nem volt osszehasonlitasi alapom, gondoltam direkt ilyen lassu. Termeszetesen a combined pedal bekavart neki, vegig finoman fekezett :) Na mindegy, ezek utan egy par verseny, mediumon rettento konnyu, at is allitom hard-ra, de maga a jatekot elvezem, bar emlekeim megkoptak, de a nagyon jol sikerult juiced elso reszere emlekeztet. Azota nem elveztem igy autos arkad jatekot talan.
Hát ez így kb. nem sokat ér! Azon felül, hogy megnehezíti a játékos dolgát a belõtt nehézségi szinthez képest másra nemigen jó lévén, hogy az AI-ra aligha van kihatással. Ha az AI-t is annyival hátráltatná mint a játékost és használható lenne karrierben is akkor más lenne a helyzet. Eléggé megnehezíti az ember helyzetét már az is ha csak autóversenyzés szerûen próbál versenyezni :) Alaphelyzetben pedig én egy ügyességi reflex autós tematikájú játéknak sorolnám be! :)
Az elsõ órákban valahogy én is elkedvetlenedtem ,de aztán megbékéltem vele,az iRacing mellé jó lesz egy kis koncentráció mentes kormány tekergetésre. A menüt és a többit már megszoktam,azt is hogy a legtöbb kocsit fék nélkül kell vezetni és minden kanyar elõtt drift ,és go.(nem megy benne tönkre a fékpedál,no meg a váltó sem,automatára tettem ,a tök aki még váltogat is egy ilyennel totál értelmetlen lenne DDD.) Az AI-at meg ha kiismerd (nem nehéz) már elég élvezhetõ. Persze a maga kategóriájában.
Nah jo, felteszem megegyszer, meg egy probalt meger:) Az AI-val, jatekmenettel, menukkel semmit nem lehet kezdeni, de ha van/lesz normalisabb tapadas (nem idiota sinauto legyen) es cockpitnezet-szeruseg, akkor az autok, a palyak es a hangulata miatt el lehetne tologatni.
Barkacs mennyisegtol fuggoen, kesobb talan egy vasarlast is meger:P
Valahogy nekem is ,akkor inkább a motortetõ nézet....
Akkor te nem sokat aludhattál ha ilyen gyorsan a végére értél.....
Ajánlom,ki kellene próbálnod az iRacinget ,ha már ilyen profi vagy. Ott nem fog csalni senki, max a fél mezõny gyorsabb lesz nálad de ki tudja ...... Abban szerintem több kihívást találnál, de az is lehet ott is elvernél mindenkit. Megnyugtatlak ott nem érnél 1-2 nap alatt a végére.... Ja hogy azért fizetni is kellene nem keveset,na igen de azért adnak is valamit. Persze ebben is ,de ugye neked aki ilyen profi egy profi szim. sem okozhat gondot,de arra készülj fel hogy az nem ingyenes ,és még csak nem is olcsó "mulatság" autóverseny. Valódi ellenfelek ellen valódi pályán stb,stb...
Tegnap fejeztem be very hard szinten a karriert, nem volt benne lehetetlen overtake verseny, elõbb utóbb minden sikerült elsõ helyezésre, elõfordult idõnként az 1 km elõny is amikor jobban összejött egy-egy verseny. Ahol "csal a gép" az nem az overtake, hanem a drift, mivel az AI gyakorlatilag semmit nem driftel a pályákon, csak átrohan time attack stílusban, aztán utolér és gyakran az utolsó pár kanyarban szándékosan lekoccol elb4szva a szép pontszámokat...a legtöbb drift pályán már inkább megálltam ahol lehetett és elengedtem az utánam jövõ autóst, ne csessze már el az utolsó pár kanyaromat, mert neki úgyis csak odatesz egy nagy pontszámot a gép, de menet közben nem észlelhetõ hogy bármit is tenne érte... :)
így se rossz, amúgy se az autó belsejét nézed, nem oda kéne fókuszáljon a szemed verseny közben, viszont én jobban szeretek közelebb és magasabban ülni :D