Köszi. Más körülmények között örülnék ennek, de épp, hogy kellettek volna a HRE trónhoz, már csak Frici halálára vártam, de most így egyrészt van egy kiskorú uralkodóm, másrészt megint egálban vannak a támogatóink, ami, Frici felnőtt fia mellett, megint a Habsburgok javára dönti a mérleget...
Amikor új uralkodód lesz mindig van esélyed megörökölni a PU partneredet. Azt hiszem kell hozzá az pozitív stabilitás és magasabb presztízs mint a junior partnernek.
Magyarokkal már egy jó ideje personal unioban voltam a csehekkel (simán integrálhattam is volna, csak nem akartam), amikor meghalt a király, consort regency (a királyné is random magyar noble), erre instant annektáltam Bohémiát. Wtf? O_o Valaki tudja, hogy ez milyen mechanika alapján jött ki?
Az EU IV 1444-ben kezdődik, ami azon túl van az MOD = mittomén / kinemszarja le.
De amúgy jó vezetéssel elfogynak a fejlesztések 1821-re, de csak erős nemzettel, ha magas az innovativeness stb.
Hát akkor vmi krvára nem működik, mert nekem már 1420-ra Age of Disco-Disco, Party-Party van (Extended Timeline, 1399-es Grand Campaign start...). Amit azért - Tengerész Henrik ide vagy oda - picit korainak érzek...
Vagy másképp fogalmazva. Az idea elterjedtségének hiánya ad lassító büntetést a fejlődésre pont úgy, ahogy a túl fejlett vagy és előreszaladsz a fejlesztésben.
A játék ezzel modellezi Európa tech fejlettségét. Hiába b*szott nagy pl Kína, mivel oda az ideák lassan jutnak el, emiatt is idővel reménytelenül lemarad a fejlődésben.
Ha jól emlékszem, akkor a 10. szintű és afeletti tartományokban sokkal gyorsabban terjed a reneszánsz. Tehát érdemes Bécs felől Budáig mindennek annak lenni, hogy É-D-K irányban gyorsan eltrejedjen az eszme. Ameddig nem terjed el nálad, akkor lassabb a technológiai fejldőés, amit az említett 3 féle erőforrásból tudsz finanszírozni.
(Ha fejlődés mesterségesen van lassítva, ha történelmi léptékben előreszaladsz.)
mindenki 3 ról indul,kivéve a világ elmaradottabb része sok minden befolyásolja,elsősorban az uralkodó/vezető skilljei itt bővebben:https://eu4.paradoxwikis.com/Technology Utoljára szerkesztette: hitman1028, 2023.11.03. 18:02:01
Sziasztok. Elkezdtem a játékot, tanulgatom. Egy dologra . vagy is biztosan még sokra :D - nem jövök rá. A technológia hogy lép szintet? Magyarországgal kezdtem, 3-as technológiáról indul. Terjed a reneszánsz az országban, pár tartomány már 100%-os. Ez befolyásolja? Köszi!
Sziasztok! Ausztriával építgetem a német-római birodalmat, és sikerült végigcsinálni 1522-re, hogy az összes HRE provincia HRE tulajok kezében van, egy kivétellel: Cilli Magyarországé, de ővele PU-ban vagyok. Ezért már nem kapok IA büntetést, de emiatt az egy provincia miatt nem tudom abszolválni a The Imperial Borders küldetést. Nincs valakinek ötlete, hogy tudnám minél finomabban megszerezni a provinciát?
Köszi mindenkinek.
Szia! Igen, megtartja. Akár akkor is ha 3-szor váltasz országot.
Abban tudnátok segíteni, hogyha pl Ausztival játszom, és kapok olyan módosítot, amit a játék végéig megkap az ország, azt megtartaja akkor is, ha Birodalommá alakul vagy az alap Birodalmi bonuszokkal alakul meg az új ország?
Hali! Olyan kérdésem lenne hogy másnál is buggos domination-ban prussa militarization+küldi kombó? Amint megcsinálom a militarization szint emelő küldit a gombja elszürkül és semmit sem tudok vele csinálni.
Értem én a stackelés lényegét. Amúgy olyan hatások is stackelődnek valahogy, amit nem értek. Pl. ahogy nőtt a birodalmam, telt az idő és szedtem össze nem tudom milyen bónuszokat, a tartomány fejlesztése helyenként nevetségesn olcsóra esett. Egyes területeknél 13-15 monarch pontig lement.
Megfeledkeztek a legfontosabbról. 25% coring time reduction. Persze nem elhanyagolható a tax,manpower,unrest sem,főleg ha nincs humanista idea szett... vagy bármi manpower bónusz... De a 25% gyorsabb coring time rengeteg. 36 hónap helyett 27. Illetve age of absolutism egyik célkitűzése,a legkönnyebb,és ott extrafontos a gyors splendor pont gyűjtese a jutalmak miatt. Ha teheted,promótáld a kultúrákat,az értékes államokban mindenképp. Ez a játék a módosítók stackeléséről szól. Lehet egy egy dolog kevésnek tűnik,de sok kicsi sokra megy ám!
Az unresthez meg annyit,ha sokat hódítasz,az overextension miatti hatalmas unrestnél igenis rengeteg a -2,ha elfogadott a kultúra...
A nem elfogadott kultúrák nagy mínuszt adnak a provinciákban. Ha ugyan az a culture group de nem elfogadott akkor -15% manpower, tax és sailor, ha más culture group akkor -33% tax, manpower és sailor, +2 unrest és -2 missionary strength.
A birodalomban mindig annyira alacsony nálam az unrest, hogy soha nem volt faktor az, hogy akkor a culture hatása mi. Van, amikor -8 meg -10 állapotban vannak, miután már integrálódtak a birodalomban és eltelt kellő idő.
Minden nemzetnél alapvetésként lövöm be a +3 stabilitást és majdnem minden áron tartani szoktam azt.
"Unrest kapcsán soha nem volt faktor ez. A vallásnál dettó" - ez számomra nem egy hihető állítás, bár az is igaz, hogy nem vagyok guru-ja ennek a játéknak.
Nekem csökkent a lázadásra való hajlam és a lázadó frakciók száma is, ahogy lettek kiütve a nem elfogadott csoportok. A sikeres lázadások tovább szítják azon kompánia harci kedvét, ezért fontos, hogy lehetőleg ne is törjenek ki a lázadások és azok semmiképp se foglalhassanak el maguknak tartományokat. A lázadáscsitítás pontokba és pénzbe is kerülhet - hadseregfenntartás - , így nagyon nem mindegy, mennyivel szemben, milyen gyakran és mekkora erővel kell fellépni ellenük. Ebben pedig segít az elfogadott dolgok számának növelése, vagy az abba való belekényszerítés, ami ugyancsak erőforrás-igényes, de az ország belső hatékonysága is növekszik általa, tehát nem kidobott "pénz".
Talán az adóból, termelésből, kereskedelemből származó bevétel magasabb azokon a területeken, de ebben nem vagyok biztos. De lehet az autonómiával keverem.
Az accepted culture növelésének mi értelme van? Ok, hogy a advisornál csak az fejleszthető, aki a kultúrában van, de ezen felül max. golden age-hez használtam valaha. Unrest kapcsán soha nem volt faktor ez.
A vallásnál dettól. A papal pontok és az anglikál egyházat leszámítva kb. nem nagyon érdekelt, hogy ki milyen vallású...
Ez aztán masszívnak néz ki :D Perzsa kampány után ki is próbálom. Utoljára szerkesztette: pretorius07, 2023.04.14. 20:52:22
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2152606065 nekem ez a kedvenc modom,kb kétszer annyi ország,kétszer annyi tartomány teljesen átdolgozott ideák hátránya h mindenbő lrengeteg van igy eléggé belasul
Egyszer próbáltam ősrégen. Jól emlékszem,hogy abban a modban brutál nehezítéseket,bad eventek sorozatát kapja az ember,minél nagyobb a birodalom? Ezzel kizárva akár a (könnyű) world conquesteket? Illetve a mission treeket hogy kezeli? Megvannak az egyediek?
Én csak ennyit mondok: Extended Timeline mod. Engedi az összes DLC-t, csak az Ironman módot nem (de helyette ott a Very Hard). Cserébe kr.u. 2-től 9999-ig játszhatsz, meg van egy rakás újragondolt, bővített opció (pl techtree) illetve realisztikusabb lett a térkép is.
A DLC-vel sincs semmi baj. Fillérekért bérelhető. Ha nem játszol, akkor arra a hónapra nem béreled ki és csá. Én humble-n megvettem az összes DLC-t valami 30 EUR-ért az alapjátékkal együtt 1 éve. Az alapjáték tanulni jó, de elég fapados azért DLC nélkül.
Békeidőben, ha nincs semmi komoly teendő, akkor speed 4 az alap. Néha felrakom speed 5-ben is. Háborúban meg a 3-as is ritka. Amúgy 20-30 óra alatt végig lehet tolni egy kisebb nemzettel egy max. hosszú játékot is.
:) Ez a játék rengeteget fejlődött,folyamatosan hoznak be új és új elemeket. Lehet nem egyet érteni a dlc politikával,de ha csak abból indulok ki,hogy 2015ben kezdtem,és azóta mi minden került be,akkor csodálkozom csak. Játékfejlesztői szempontból így is baromi bonyolult. A te érveid jogosak,de kb 1900-ig kellene tartani akkor a játéknak. Így is eléggé szűk a célközönség,és minél nagyobb az átölelt játékidő,az szűkülni fog. Ma is sokan már nem mennek 1821-ig,mert az sok-sok óra. Pláne ha nem speed4-en játszol leglább :)
Tudom, megértem, de azért bőven lehetett volna finomhangolni elég egyszerű dolgokkal. És akkor is szórakoztató maradna, ha nem kalandozna a magyar sereg Szomáliában. :)
Félreértés ne essék, alapvetően élvezem, ezért van benne 200+ órám. Csak kicsit disszonánsnak érzem a valósággal. Ahol Tasmán után szinte 100 évig nem mentek Ausztrália közelébe... ... én és az AI meg lekolonizáltam és elfoglaltam kb. mindent 1700-ra, ha ez így megy.
Nincs. Ha látod egy ország bármely provinciáját,már tudsz odaküldeni diplomatát. Válaszolva a felvetésedre. Ez egy játék. Nem a valóság lemodellezése a célja,hanem a szórakoztatás. Rengeteg módosítót lehet stackelni,és már olyan abszurd dolgokat elérni ezzel,hogy csak lesel. Mikor 2 nap alatt stackwipe egy 100 000-es sereg,vagy pl 1 000 000 000 sereg építése,10 000 deves provincia,"halhatatlan" seregek létrehozása,huszonX ország megformálása,stb,stb... Ha 1813-ig nem látnád afrikát,akkor maradna 8 éved bármit csinálni ott. Nincs ezzel baj szerintem. Eszembe nem jutna kolonizálni,ha 20 évig tartana 1-1 kolónia felépítése. Lehet kötekedni,hogy mondjuk egy afrikai ország pl hogy a fenébe harcol Kínában,mert az utánpótlás szervezése sincs lemodellezve. Kajaszállítmány,fegyverszállítmány,stb. Szerintem megtalálták a középutat a valóságszimuláció,és az agyatlan szórakoztatás között.
Ez eszembe se jutott. LOL A játékban nincs diplomatic range korlát?
A játékban van amúgy még valami, amivel nehéz kibékülni. A gyarmatosítás és felfedezés olyan tempóban lehetséges, hogy annak a historikus léptékhez köze nincs. Kb. 1600 előtt nekem már nem volt felfedezésre váró terület egy-két kis foltot leszámítva. Most, az 1600-as évek elején kb. néhány provincia nincs csak kolonizálva. Amikor a valóságban meg az 1800-as évek végéig Afrika közepe egy fehér folt volt a térképen...
A valóság meg... 1813-as térkép.
Ezzel szemben meg a Föld körbehajózása szinte lehetetlen POR kivételével 1513 előtt, de akkor is egy rakás kolónia kell hozzá és szerencse is talán. Eddig mindig csak úgy tudtam megcsinálni elsőnek, hogy Szent Ilona, Dél-Afrika, Madagaszkár mellett, a Karácsony szigetek, Fülöp szigetek táján (Cebu?) és két mikronéziai terület minimum kellett és Patagóina, hogy összejöjjön. Ez most 1560 táján volt meg talán.
Mivel az AI teljesen más (csaló),így erre kb nulla az esély. Akkor tudsz,ha feléd van 50 pontnyi AE. Amivel én még sosem találkoztam. Egyébként jobb klikk az országra,és ott tudod az első részben kiválasztani (join coalition against) az alliance,vasallation offer körnéykén.
Kérdés: tudok-e playerként koalíciót létrehozni valaki ellen? Illetve, hogy lehet csatlakozni egy koalícióhoz?
hát nekem baromi sok achi hiányzik,de majd lassan faragom őket :) Meg régen sosem szerettem eun kívül játszani,de minden DLC adott élvezetes játékmenetet más régiókra. Pl afrikában soha nem kezdtem még,de majd behúzom hozzá az originset is... Most nézem,2016-ban vettem meg a játékot,durva...
Elég fura mázlim lett. A dánok mindenféle erőlködés nélkül JP-k lettek PU-ban. Volt velük házzasság, meghalt az uralkodós és simán hozzám lett csapva. Durva.
Megkapja. Ez nagyon jó így! Korábbi verziókban, amikor magyarokkal beléptem, előbb-utóbb mindig duchy lett az országból. Most viszont tényleg megkaptam a birodalmi rangot császárként. És a +400 pontot. (Bár azt hittem, hogy a 400 az eredeti 200-hoz jön majd hozzá, tehát összesen 600 lesz. :))
Ez a havi akció jól hangzik, de inkább megvárom a következő akciót, a többi DLC-t is úgy vettem meg.
Ardabil to persia achivement done. (szövetségesek nélkül,csak hogy szenvedős legyen :)) Csak 4 restart kellett... Már csak az török-mamluk kell,This is Persia a további cél. Utoljára szerkesztette: pretorius07, 2023.04.09. 08:43:09
Wiki szerint igen. Hre emperor automatikusa empire lesz,es kap 400 gov capet. Én is valahol 1.25 fele hagytam el,és kb 3-4 hónapja újra beleszeretttem. Szerintem könnyebb lett a játék. Pl régen el nem tudtam képzelni a big blue blobot (bár akkor még nagyon kezdő voltam a pár 100 óra ellenére), de 1.34en nagyon kényelmesen,truce break nélkül,burgundia nélkül,teljesen stabil economyval,semmi koalícióval is meglett 1490 fele. Mondjuk pl írországban eleve sokkal több provincia lett... Szóval ugorj neki. Van pár nagyon jó küldetésfa,bár néhány dlc mögé rejtve. De fizess elő egy hónapra az összesre,5 euró. Aztán meglátod :). Svédek,teutonok,livónia pl extrajók lettek az utolsó dlcvel. Ja,es szerintem a mercenary rendszer kifejezetten jó lett a régihez képest...
Wiki idézet: "Government Rank: Princes cannot rise above duchy rank unless they are electors, the emperor or have a reform with a fixed rank. The emperor is always Empire-tier. Princes which have a fixed rank always keep the rank unless they are emperor. Electors may become kingdoms but not empires. The HRE electors Bohemia, Trier, Cologne and Mainz are the only kingdoms in the HRE in 1444. On becoming Emperor one's government rank changes to empire (adding +400 Governing capacity). However, on losing the emperorship one reverts to being a duchy (if an HRE prince) or at most a kingdom (if an HRE elector) based on one's development."
Hm, most néztem rá komolyabban a játékra jó régóta. Leragadtam az 1.25-ös verziónál anno, talán azért, mert a konverter akkor még azt a változatot tudta átalakítani Victoria 2 kezdéshez. (Meg már untam hogy a Paradox minden fél évben lehúzza a népet egy új kieggel :D).
Több tartomány, épület, a hülye state limit helyett governing capacity, shadow kingdom hamarabb jön. És állítólag most már a Német-Római Császár automatikusan megkapja a birodalmi státuszt. Ez igaz? És ha igen, akkor ez meglátszódik a governing capacitiben is?
egy érdekesség,ebből már biztos nem lesz commonwealth,még csak nem is szövetségesek
Köszönöm :) Ráment egy bő hónapom,volt pár visszapörgetés is benne,főleg az elején :)
Igen,mindig ironmanben tolom. Egyrészt úgy érdemes,másrészt achivement csak úgy szerezhető... Persze fontos pillanatokban csinálok egy mentést,amit külön mappába teszek,hogy visszamehessek az időben. De ezt csak akkor,ha nem akarok emiatt 1444-et újra. Egy csatát,királyt,stb sosem töltök vissza. Ha visszapörgetés,akkor az legalább 5-6 év,és újratervezés.
Második angol kampányra mare nostrum achi,ma nekikezdenék,akkor WC.
Ha tudsz angolul,keress rá Florryworryra twitchen. Na az a srác egy gép. Bármit megcsinál very hardon. Rengeteget lehet tanulni tőle. Ha van pár 10 órád,akkor nemrég Ulmmal 1600ig egy provinciás maradt,aztán WC lett belőle.
Ez a játék egy kincs. Nem lehet megunni,mindig más,mindig tud újat mutatni. Rengeteg achivementet lehet csinálni,amik tök jó célokat adnak.
Szóval csak fejlődni kell,aztán mar keresed a hard és very hard módokat,hogy még többet szenvedj
Na erre valók a megfelelő ide groupok és policy-k. -12 unrest esetén nem gond az overextension sem. A lázadókat nem szeretem,mert nem csak manpowert eszik,hanem addig inkább lehet háborúzni. A governing capacity nem gond. Megfelelő monumentek (Madrid és Pegu) meg town hall mindenhova. Ha van több ezer arany bevétel (márpedig van),akkor tömegesen lejet építeni. Egy world conquest esetén nagyon max 50 évet lehet békében élni a 380 évnyi in game time alatt. De normál módban nincs olyan ország,akivel ne lehetne mehcsinálni. Más országot formálni,stack-elni a módosítókat mint unrest,warscore cost reducrion,core creation cost,agressive ext impact,improve relations,stb. Csak sokat kell előre gondolkodni,mindig máshol terjeszkedni,hogy sehol se lehessen koalíció. Plusz figyelni a tűzszüneteket,mikor járnak le,meg truce break a nagy országokra,hogy ne erősödjön vissza. 1600 órám van eddig a játékban. De még mindig tanulom. De normál módban már nem sok kihívás van,max az első 50-100 évben. Igazából ha eljutsz 1630ig,megcsinálod a court and countryt,lesz 110+ abszolutizmusod. Ha akkor van kb 50 provinciád,akkor a maradék 200 évben kényelmesen el lehet foglalni a világot.
De ez fejlődés kérdése. Emlékszem első kampányom angolok voltak nekem is. Kb lett pár francia területem 1821ig,azt sem tudtam,mit csinálok
Hogyan nem esik szét a birodalom? Honnan van governing power? Bár a lázadók senkit nem zavarnak, ha nincs ellenség, nem tud elfoglalni más. Gondolom én.
Nem hittem volna, hogy a játék rendszere ennyire szélsőséges terjeszkedést is enged. Az angolokkal kezdőként nyertem túl annyira magam, hogy nem figyeltem az overextensionre amikor békét kötöttem. Levertem minden belső felkelést, csak a manpower közben 0-ra esett. Na, a korábbi vesztesek a háborúkban egyből nekem estek...
Most az angolokkal kb. annyit lőttem be, hogy legyek majd a scoreboard első helyén. A kérdés az, hogy mikor vezet ez majd háborúhoz a spanyolokkal, mert kolonizációban egész egyszerűen félelmetesen gyorsak voltak és nagyobbak. A terv az, hogy bivalyerős flottával blokkolok mindent és akkor a kolóniáikat kiütöm vagy a Földközön csinálok majd valamit. Csak túl sok szövetségese van. Még. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.04.05. 14:41:18
Fordítsuk meg a kérdést. Miért dobnék el egy groupot,mikor van egy egyszerűbb megoldás? :) Plusz egy world conquuest esetén mindenre szükséged van. Minden idea groupnak szerepe van,és a hozzá jövő policy-knak is. Főleg mikor még hátravan egy 700K sereggel bíró Ausztria. Mikor 250% overextensionön ülsz,akkor nem dobsz el semmit :) De itt egy korábbi kép. Itt már dobtam az explot,mert kellett fontosabb (admin group). Csak a steal maps az egyetlen,amivel felfedezed amerikát,hogy támadhass. És akkor még nem beszélek Ázsia,Afrika,Európa szegleteiről,amik később jöttek:
Nem tudom,hány órád van a játékban,milyen kampányokat toltál le,de ha nagyban gondolkodsz,akkor muzsáj használni a spy network covert actionöket. Ha másra nem is,akkor a claim szerzésre,mert nem mindegy,hogy a prrovinciát mondjuk 24,vagy 18 hónap alatt core-olsz. Vagy mi a wargoal,stb,stb. És lehet gyorsítani a Spy network constructiont. Havi 3-ra is akár,amivel pikkpakk megvan a 100%. Szerintem túlbeszéltük :)
Ha már az egész világ elesett, akkor nem tökmindegy melyik ideat felejted el és teszed be helyére az explorationt? ;)
Ahhoz,hogy felderítsek egy szigetet,exploration idea group kell,conquistardor tud csak menni terra incognita földre. Vagy háburúban lehet rejtett provinciára menni,de izland nekem nem volt látható,így nem tudtam neki hadat üzenni,nem volt szövetségese sem... A világot meghódítani meg nem nehéz,csak kitartás és tervezés kell hozzá. Mondjuk egy 3 developmentes Ryukyu esetén kell némi mázli is :)
A magyarokkal folyamatosan drilleztem a seregeimet és talán egysze használtam el bármire is. 40% táján, ha volt az az érték. Pedig azért elég sokat háborúztam is.
Steal maps akkor jó,ha nem angolokkal játszol,hanem más régióban,kis állammal. Lenti példámban start ryukyu. Év 1770,és még mindig nem láttam Izlandot. És a tengereken is sok terra incognita volt... Minden,ami spy network elem,az előre gondolkodást igényel. Ha majd 10 év múlva meg akarom támadni a törököt,akkor időben elkezdem építeni. ha kell,van rá advisor,vagy idea group is akár,úgy gyorsabb. Azért mert te nem használtad még,azért nem olyan rosszak azok.
Még reagálnék az army professionalismra. Azért az is igen erős bónuszt ad magas szinten,nem csak manpowerre jó... Persze arra úgyis ellövi az ember,mert muszáj,de ha te azt mondod,hogy a 20% siege ability,a 10% fire is shock damage nem ér semmit,amit ad 100%-on,akkor biztos igazad van :)
A favor rendszer meg teljesen más,nem venném ide :)
Az angolokkal a 85% csatorna trade powerhez a slender mechantet is próbáltam, hatása kb. 0 volt. Még erre sem volt jó. Három államnál kellett feltolni 75%-ra. Egy időben használva sem ért semmit.
Lényegében csak úgy lehet elérni, ha elfoglalsz mindenkit a Csatorna mentén. Minden alap terület az enyém, ami 1444-ben is volt. Mindenhol III level word port van. Mindenhol marketplace volt és 70+ hajó a csatornán és 82% fölé soha nem ment, ami mindig gyorsan visszaesett 75-77%-ra. Trade steering vagy más módon trade befolyásolást nem tudtam elérni sehogy, még szövetségesként sem (Brabant).
A steal map mire jó? Angolokkal most kb. 1590 tájára az egész világot feltérképeztem a tengeren és szárazföldön is majdnem. Ahol számít kolonizálásban, ott ismerem a szárazföldet is, bőven túl a kolonizációs távolságon túl. A többi hatalommal, ha meg nem kolonizálsz, akkor térkép sem kell. Ráadásul a presitge ára is az egekben van. Soha nem volt rá szükségem. Magyarokkal kb. marhára nem érdekelt mi zajlik a kontinensen kívül, de ez igaz mindenkire, aki nem ENG, POR/SPA és FRA vagy, ha csodát teszel, akkor Dánia akinek még van esélye kolonizálni. A többiek lényegében Európába vannak bezárva. Ázsiai országokkal meg nem te fog kolonizálni, hanem valahogy ellen kéne állni az európai szuperhatalmaknak úgy, hogy folyamatos tech. lemaradásban leszel és a nyugat meg még a trade-del szépen le is rabol...
A sabotage reput használtam talán 1-2-szer, amikor sikerült pont annyira levinni a reput, hogy háborúba már nem lépett be így két korábbi potenciális szövetséges sem. Vagy az a reduce opinion volt és curry favorral. Kettő közül valamelyik. Meg a 10 trust gyűjtése, hogy biztosan jöjjön a szövetséges.
A sabotage recruitment-et se használtam eddig. Ha egy sokkal erősebb ellen támad meg, akkor úgysem nálam van a kezdeményezés, fel sem épül a spy network, mire kéne. Ha meg nálam van, akkor eleve olyan háborúba megyek csak bele, ami nem kétesélyes, hanem ránézek a számokra és leverem az ellent még akkor is, ha az nagyhatalom és papíron erősebb nálam. Vagy, ha nagyon benéztem, akkor döntetlen, csak közben megszállással lerabolom az országát és békét kötök akkor egy idő után vele.
Az ostrom meggyorsítására tényleg hasznos lenne a 100%, de mire az felépül, egy örökkévalóság. És nagyon sokszor bukik a kém és akkor évekig nem fejlődik a network %. Hamarabb megoldom erőből az egész háborút, mint kivárjam előtte a spy network felépülést... Arty barrage és kész. Meg egyszerre kevés ostromot tolok, de az max. erővel.
Mikrózva a háborút elég brutálisan /el lehet verni az MI-t úgy, hogy papíron ő az erősebb. Vigyázni kell, hogy soha nem támadj folyón átkelve első körben. Ha meg győztél csatában akkor sem feltétlen nyomulj tovább. Ha nincs olyan advisor, aki + disc. vagy morale-t adni, akkor a recovery speed elég durva bónusz ad. Szétszeded a sereged és a közeli nagy supply limites területeken olyan sereg visszatöltési sebességem van, amivel az MI nem tud mit kezdeni. Hiába van nagy manpowere, ha én feltöltöm gyorsan a seregem és mindig erősebben jövök vissza. Akár több vesztes csata után is. Ha elfogy a manpower, akkor égetek developmentet és army prof-ot, mert kb. a supply depoton túl semmire sem jó annak szintje. Ami ugye meg arra jó, hogy fronthoz közel magas supply limit lesz. Mindig nagyon rövid háborút igyekszem vívni legalább 1-2-3 szövetségessel. Amíg azokat üti az ellen, addig gyorsan elérek legalbb 20-30% warscore-t. Ha még nyer pár csatát is az ellen és visszavágok, akkor is legalább 2-3 szövit le lehet választani róla és egy idő után egyedül marad. A következő háborúban meg elesik. Magyarokkal a végén már egyedül mentem az ottománok ellen...
Rákattantam megint az EU4-re. Volt mostanában egy Oirat WC,egy Svéd achivement run,és most meglett a TTM is. Visszatérve 1.32 patchre nauhatl horde kampánnyal. Ez lett az első true one tag is egyben. 1600-ig volt pár szívós háború,mert a portugál-spanyol-angol hármas szövetségesként egyszerre támadott mexikó miatt. Azután eléggé normál run lett. Ming vazallus lett,reconquest volt így egész kína. A mughalok voltak még brutál nagyok,de pár truce break elvette a kedvüket :). A törököket az osztrákokkal könnyen legyűrtük. A végére európa maradt,de ott már csak nyugiban le kellett ölni őket. Egész gyors lett összességében. Utoljára szerkesztette: pretorius07, 2023.04.04. 10:11:45
Azért van pár normális kémkedési akció. Saw discontent,sabotage reputation,és recruitment,steal maps szerintem baromi hasznos,és a study tech is. Sőt,a liberty desire dolog is,ha nem akarod,hogy az ellenfél vazallusa részt vegyen a háborúban... Pl a stal mapsre. Most fejeztem be végre a TTM kampányom. A végére hagytam ausztriát,és volt még izland,akit nem láttam. De az osztrákok elleni spy networkkel elloptam a térképet skandináviáról,így tudtam megcsinálni. Vagy várhattam volna 1800 utánig,mikor magától eltűnik a terra incognita,holott az egész világ az enyém...
Egy előnye van, ha magas a kémhálózat százaléka, akkor gyorsabban vonulnak át ellenséges területeken a saját csapatok és gyorsabban haladhat az ostrom.
De, hogy önmagában "fedett akciókat" csináljak más országok területén, annyit nem ad. A support rebel még egy instabil államnál sem, éri meg...amennyi pénzt az elvisz.
Ez is a másik nagy hiányossága a játéknak. Bakker, a kémkedésnek szinte SEMMI értelme nincs. Fabricate calim-en kívül soha nem használtam semmire. Jelentéktelen dolgokra képes. Countersep? Soha nem használtam semmire. Fel nem fogom, hogy ennyi fejlesztés után sincs benne a játékban.
Na, az ettől függene, hogy mit tud rólad az ellen és csapatmozgásokat felfedné nem csak late tech levelen. Na, akkor hirtelen NAGYON fontos lenne. Főleg, hogy nagyon kevés diplomatád van. Hirtelen lenne is értelme az ide vágó idea fának. Soha, rá sem nézek. 0 értelme van. Az vallásos résznek is.
Nekem a játék vallási vonulata eddig kettőben merült ki. Angolokkal anglikán, többivel maradjak katolikus. Amikor évi 11-13 pappal inf. pontot kapok, akkor a stabilitás és minden más kb. whatever. Mindig van rá pont. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.03.31. 19:58:06
Ez nem egy rossz gondolat egyébként. Működhetne így is, bár az AI és a pénzügyek kezelése... :) Lehet, jobban lemaradna a gép.
Nekem ami kicsit fura volt a játékban, hogy belenézek a könyvbe és mindent tudok, darabra pontosan. Az ellenfeleink aktuális erejét, a manpowerét (ez a legfontosabb) a pénzügyi helyzetét, hogy mennyi a stabilitás, mennyi adóssága van stb. Csak az alkalmat kell lesni, hogy mikor lehet egy erősebb ellenfélnek is nekiesni gyorsan. Utoljára szerkesztette: wednes, 2023.03.31. 19:31:27
Főleg, hogy bérelhető a DLC-, rövidtávon is lehet attól pénzt nyerni, aki nem venné meg mindet 200 USD vagy mennyiért. Én is csak a tavalyi humble akción vettem meg fillérekért.