Egy alacsony költségvetésû projekt a kickstarterrõl. kicks link
50K dodót kértek, 90 lett belõle. 4x játék, amiért érdekes lehet, az az, hogy beleigérik az ürharcot is a szokásos 3 másik X mellett. Meglátjuk. Csúnya lesz mint az éjszaka, így képek alapján max orion2-IG3 szintû grafika.
És a lényeg amiért igazán megérdemli a topikot:
Szerintük is felemás játékok jelentek meg a Master of Orion 2 óta (1996), és egy MOO2-höz méltó játékot szeretnének csinálni, meglovagolva az oldschool hullámot. Hátha õk betartják az ígéreteiket. :-)
még mindig nagyon jó (hiszen jobb még nem készült sajna), vannak dos-boxos bajnokságok, neten át is játszható dos-boxból, plusz van hozzá 1.40-es dosos patch is, szóval nem tünt még el az a játék :-)
igen csak jól ki lett balanceolva, mert az ofline oly közkedvelt creative skill, az online garantált vesztés agresszív játékos ellen :-)
Azért picit nagy az arc a demóban. Azért volt egy Galactic Civilization...
zsamó
Ettõl függetlenül jópofa lehet.
Várós. Grafika nem számít, de azért MoO2-nél 2012-2013-ban többet kell nyújtani, ne legyen má' kockás... :D
Azt nem értem, hogy valami nagyobb kiadó miért nem karol fel egy ilyen 4x kezdeményezést, hiszen egyértelmû, hogy nagy igény lenne már egy igazán komoly (X-COM: Enemy Unknown minõségû) feldolgozásra vagy új játékra.
ez egy egész jó kiindulási pont, érdemes átfutni a strategy guide-ot, remek érzés rádöbbeni, hogy a tudásod akkor is csak csekély, ha már többször végigvitted impossible fokozaton :-)
lehet, azért mert minden amire figyelni érdemes (Projekt ethernity, Wasteland2, Shadowrun, stb.stb) mind mind 2013 Q4-re harangozta be magát leghamarabb. De gondolom figyeled a hivatalos fórumokat, hiszen ezen modell legfõbb erénye, hogy akik pénzzel hozzájárultak ezen dolgokhoz azokkal bizony kommunikáció folyik a fejlesztõk részérõl.
Persze ettõl még lehetsz szkeptikus, hiszen ígéretért fizet az ember nem tényért, de egy játékot mindenképpen tudunk, hiszen õk a bétában hírdették meg magukat, és már ki is adták, ez pedig az FTL. :-)
Nem szofveres dolog már megvalósult több is. Szofveres is. Egyébként meg elég nagy bullshit beszólás volt, mert a legtöbb projekt még el sem érte a tervezett kiadási dátumot. Ez olyan, mintha egy tegnap aláírt szerzõdés után kérdeznéd, hogy "de hol a csatahajó"...
mindentõl függetlenül nagyon érdekes koncepció ez a kickstarter, persze ezernyi buktató van benne, hiszen a mai világban nagyon nehéz bizalmat szavazni másoknak (ettõl függetlenül már majd több 100 millió dodót beletoltak a népek ilyen-olyan projektekbe), valószínüleg a nagy kiadók is árgus szemekkel nézik, hogy mi sül ki ebbõl az egészbõl. Szvsz 2014 lesz a nagy vízválasztó. Egy barátom egész jól megfogalmazta a nagy kiadók álláspontját: Ha mûködni fog ez a modell, akkor a kiadók is jól járnak, hiszen tudni fogják, hogy mire van igény, így olyan projektekbe fognak belevágni, ami nagy népszerûségnek örvend a fizetõképes közönség köreiben. Még a végén mi fogyasztók fogunk jól járni, hiszen eldönthetjük, hogy olcsóbban veszünk teszem azt egy jó kis old-school rpg-t, ahol nem gyógyul fel Vér István 2mp alatt, miután ráesett egy hegy, vagy drágábban egy XCOM szntû szép, könnyû,zsínóron húzott élményt, amibõl a hangulat sem hiányzik. :-)
Viszont érdekes, hogy mik szárnyalnak a Kickstarteren? Csupa remake vagy egy régi koncepció feltámasztása. Project Eternity, Total Annihilation, Elite, és ez is az. Az új XCOM is sok hibával bír, de mégis az lett az év egyik nagy durranása.
Hát, itt tart ma a játékipar. Azért ez valahol szánalmas...
Na errõl a témáról lehetne moralizálni rendesen, mondhatni komoly diplomamunkák is születtek már a témában.
XCOM: valóban zseniális, a Mass Effect és FTL kivételével ez volt az egyetlen játék , ahol tényleg játszottam, nem egyenleteket láttam, meg valszám esélyeket latolgattam, hanem újra beszippantott mint régen :-) Persze sajnálatos tény, hogy ha megnézzük Sid Meier két nagy remakjét (Pirates!, XCOM), akkor a Piratesben meg volt minden ami régiben + kapott pár új dolgot, míg az XCOM dúrván ki lett herélve és kapott pár új dolgot és mégis örülünk neki :-)
Az én véleményem (persze nagyon szubijektív), hogy sok régi gamer papíros szerepjátékon szocializálódott, és ilyen élményeket keresett CRPG vonalon, amiket meg is kapott (D&D hegyek,Mindkémia,Realms of Arkania, Wiz7,stb). Ehhez képest ma van sok csili-vili lowIQ játék, amiben a játékélmény röhejesen rapid (szinte azonnal max hp, max mana/shield).Talán ezt támasztja alá, hogy a Traveller (õs SCIFI papiros szerepjáték) több mint 1000 (ezer)%-ban túl lett támogatva, amikor az alkotó bejelentette, hogy kiadja az új szabálykönyvet, meg ráncfelvarja, ami nem azt jelenti, hogy 1 kör alatt maxra kerül a hajó, a karakter, stb :-)
Szóval remélem, hogy ez áll a remake hullám hátterében, nem pedig a hollywoodi maszlag, ami folyamatosan jelen van a filmiparban, hiszen nem egy mai remake eredetie már némafilmben, vagy ff filmben is megvolt.
Hehe, mink travellereztünk annak idején, igaz a mesélõink mindég eléggé átírták a dolgokat a saját szájízük szerint, de ez a lényája, így érdekesebb a cájenfingsöny.
Amúgy ha jól látom, nem érték el a szingli kampányos mérföldkövet, így kb. nálam ki is esett a játék. Multi only szarságok ritkán érdekelnek.
félreérted szvsz
elkezdesz vele játszani ofline, mint teszem azt Endless Space-el, vagy a sima játék mód mellett beletesznek pár kisebb kampányt mint az IG3-ba vagy GalCivbe
Nem értem félre, ha csakis skirmish van, az sem izgat túlságosan, gyorsan megunom. Jobban szeretem ha van sztorija is a gammának. Mondjuk a videójuk alapján tán van remény erre, hogy normális kampány is lesz azért talán mégiscsak. Reunion-t, IG1-2-t is ez dobta fel nagyon.
Mondjuk a régi jó Ascendancy sem volt kutya és az sem volt sztoris. Hmmm... Meglátjuk...
Mondjuk az is fura, hogy kémkedést akarnak beletenni, de ugyankkor vannak fajok, amik az ûrben élnek és sok kilóméteresek (meg gázóriásokon élnek stb.), meg vannak ilyen kis mikro-tökmagok stb. így azért minimum színhülyeség "kémkedni"?!? :DDD Mégis hogyan épülnek be a "kémeink"? :DDD Bár végülis a Bill a Galaktika hõsében a chingereknek sikerült... :DDDDD
ha az Orion2-õt veszik alapul, akkor egyszerû %-os elõny hátrány lesz amit a faj illetve az államszervezet befolyásol, persze tény én is elgondolkodtam már anno, hogy vajon mennyire lehet feltünõ egy kaptártársadalomban élõ klakkon kolónián egy emberi kém :-) Illetve ott volt a Repulsive hátrány, ami miatt nem lehetett semmilyen diplomáciai akciót lebonyolítani, kivéve a kémkedést. Ebbõl arra következtettem, hogy a kém nem feltétlenül csak kém lehet, elvégre szabotál techet lop, innentõl a "Spy" az csak egy halmaz, amibe a hírszerzõk, kommandósok, heckerrek tartoznak)
Reunion alap minden bugosságával együtt IG2, hát igen, azóta sem sikerült olyan összetett kémkedési rendszert belerakni a játékokba
Semmi haszna nem volt az IG2-ben. Ott kezdõdik, hogy eleve túl könnyû volt. Normalon úgy végigtoltam elsõre, hogy ihaj. Hard szinten 20 próbálkozás után meguntam. Elsõ bolygó kolonizálásánál tovább soha nem jutottam.
A Shinarikkal volt egy zsák magas szintû kémem, jó része kettõs ügynök, a fél galaxis el lett foglalva ügynöki tevékenységgel (lázítás, uralkodók leöldösése). Talán még a végére össze is jött egy nagy szövi a Krahenek ellen. Teljesen új élmény volt birodalmakat lenullázni titkosszolgálati módszerekkel. Sokan a könnyebb utat választották velük, a végén a Krahenek mellé álltak, mert ellenük nem sokat ért a kémkedés. Szóval ügyes diplomácia/kémkedés kombóval csak vdõ flottákra volt szükség.
Jaja, a hard az rohadt nehéz volt, kb csak a szerencse segített az elején, pl jött két kereskedõ hajó ami+ 10K CR, meg pár leárazott de ütõs hajó/tank a piacon. Egyszer a legelején hihetetlen mázlival fillérekért hozzá lehetett jutni egy ion tankhoz. Vicces volt, ahogy a játék elején pikpak 4-5 bolygót el lehetett vele foglalni.
akkor peched volt, nálam rájöttek, hogy a bölcs Shinari birodalom mindenkit tárt karokkal fogad :-) Persze volt olyan, hogy néha más mellé álltak, esetleg függetlenek (talán lázadók) lettek, de nem egyszer megesett, hogy a galaxis különbözõ pontjain voltak "gyarmatok".
FTL annyira nem lett nagy szam, en sokkal tobbet vartam tole. Project eternity kovetem, de annal is kb ahogy jon be a penz, egyre csak tobb es tobb dolgot igergetnek a fejlesztok, kivancsi leszek mennyi fog ebbol valoban megvalosulni :D
A múlbeli munkájuk alapján tudják mirõl beszélnek. Akik összeraktát a fent említett játékokat nagyon is tisztában vannak azzal, hogy mennyi idõbe és erõfeszítésbe - pénzbe - kerül egy játék fejlesztése és azt, hogy hogyan kell. Ez vészmadárkodás kezd kibaszottul irritáló lenni. Mintha a Boeinget állná nekik oktatni arról, hogy biztos lesz -e repcsi annyiból. Igen, lesz. Ezt csinálják emberemlékezet óta.
na itt egy elég komoly lista a ki kicsodáról, meg, hogy milyennek gondolják a végsõ játékot, mi az ami 1.0, DLC, hogyan valósulhat meg még kiadás elõtt a többi cél, stb. Jó hosszú, ezért csak linkben: