Örülök, hogy sikerült kiváltanom azt, hogy elgondolkodtatok (de legalábbis reagáltatok ) a cikken!
Arra felhívnám a figyelmet, hogy én nem a történet alakítója, csak a megfigyelõje vagyok: hoztam a hírt, de azzal neked kell kezdened valamit.
Még az is lehet, hogy nemsokára az informatikusok egy részét úgy fogják hívni, hogy marketinges. (Keress rá, arra, hogy "CMO the new CIO", vagy magyarul is lehet a "Marketingvezetõk a CIO szerepében".) És ez csak egy a változások körül...
A felhõ sem minden. Az is csak egy a változások közül...
A témának van egy kicsit bõvebb kifejtése is a blogomon (linkelni nem tudok, ezért keress rá erre is "IT tanácsadó blog".
A "fizetett hírdetés" felvetéshez: Nem, nem fizetett hírdetés volt. De valóban olyanról írtam, amihez értünk is. Elnézést, de ez máskor is elõfordul velem...
Ez egy cég életében periodikusan elõfordul. Jön egy gyengébb felsõvezetõ, azt gondolja, hogy egy "mindenre alkalmas és jól képzett" HR-es is meg tudja oldani az informatikai feladatokat. Aztán jönnek az egyre életveszélyesebb helyzetek, egy-két adatbotrány a HR-est kirúgják és inkább szerveznek egy profi informatikai csapatot. Csak a vicc cégek tehetik meg, hogy adataikkal és infrastuktúrájukkal oroszrulettet játszanak.
szerintem egyébként akkora hülyeséget nem mondd, márminthogy egyre többen vélik úgy az átlagos felhasználók, hogy értenek az informatikához.
Egy mocskos fizetett reklám az egész cikk...Egyértelmû, hogy azért mondja ezt a véleményt, hogy az õ cégétõl kérjenek tanácsot, ami egyszerre gazdasági és infótanácsadás is...
Informatika NEM egyenlõ a személyi számítógépek helyi szintû támogatásával/szervizelésével, amire valóban kevesebb szükség van.
Lehet Rónaiéknál az informatikus egyenlõ Gizike fiával, aki segít telepíteni, meg kiválasztani milyen nyomtatót vegyenek, de ez esetben a cégükre nem nagyon bíznék professzionális munkát... Ha az informatika ilyen alapszintû ott, akkor valószínûleg az üzleti folyamatok is azok.
Az azért megnézném, hogy õk hogyan fognak egy komoly cégnél (telekom, bank) informatikai rendszert telepíteni webalkalmazással:)
- Hát persze!
A jövõben a cégek az üzleti titkaikat tárhelyszolgáltatóknél fogják tárolni, minden alkalmazott kisujjában lesz, hogy miként kell menedzselni egy helyi hálózatot, hol kell keresni azokat az állományokat, amiket véletlenül törölt valaki, stb.
A focihoz is ért mindenki, aztán mégis van edzõ a csapat mellett. Sõt több is.
Faszság az egész, illetve hülye ez az ember. xD
Hú b*zdmeg, már bocsánat. Aki nyomogatja a gombot a gugliban az már informatikus? Akkor gyógyszerész, rallypilóta, üzletvezetõ, fodrász , séf etc vagyok...
"a valóban szakembert igénylõ munkát végzõk bérét nem fogja lehúzni a szakma híg része" - az nem, de az ha 25 év tanulás után megcsinálod a szervert, hálózatot, szolgáltatást jól, és utána nem kell hozzányúlni, akkor azért nem fogsz pénzt kapni mert nincs hiba ergo nem dolgozol.
A sértést én is érzem de betudom az inkompetenciájának. Amit ha nem lát be akkor nagy bajban vagyunk, mert az õ nézeteit sokan osztják.
Csak meg kéne már szervezni az elsõ globális informatikai sztrájkot, hogy megmutassuk mit is csinálunk. Bár nem biztos hogy rávinne a lélek, mert totális káosz lenne, utána meg már késõ :-)
Jól fogalmaz mellesleg a cikk pontosan leírja a problémákat : A jelenség egyik következménye az, hogy egyre kevesebb a vegytisztán informatikai döntés.
Tehát nem szakmai alapon döntenek itthon a cégek, hanem a HR-es vagy más vezetõ ismerettségi körébõl kerülnek ki a valamilyen megoldások amelyek aztán valamennyire nem mûködnek. Minek a racionalizmus? felesleges gondolkodni ...
- ez a telepítsünk minden a gépre gyorsan és teszteljük egy idõ után általában oda vezet hogy lelassul a rendszer és megis az informatikusoknak kell segíteni helyrehozni - az hogy Gizike rendeli az eszközöket cdket az különösen pozitív lehet hiszen õ pontosan tudja mi a különbség a formátumok és alapanyagok között
- lényegében a negyedik megoldás, az hogy szakmai kézben maradnak az informatikai folyamatok.Azok kezében aki sok éven keresztül ezt tanulták és ezt mûvelik, lehet mégis jobban tudják mi a helyes egy adott folyamatban informatikai szemszögbõl.
- ismerjük a gazdasági helyzetet Gizikének biztos van ismerõse rokona aki szivesen lenne rendszergazda, php programozó, meg informatikus hiszen mar sokszor rakott össze gépet és már a nevét is ki tudja iratni egy oldalon
Rónai barátunk igazat szólt, mert sok helyen olyan munkára alkalmaztak informatikust, amire ma, egy átlagos értelmes ember önállóan képes. De ez a folyamat egyben azt is eredményezi, hogy a valóban szakembert igénylõ munkát végzõk bérét nem fogja lehúzni a szakma híg része :) De azért ezt a részét a cikknek: "Jóval több energiába kerül megértetni egy informatikussal egy-egy üzleti folyamat mögött meghúzódó, megoldásra váró problémát, mint amennyi idõ rákeresni egy webalkalmazásra, és akár rögtön le is tesztelni azt, telepítés nélkül, böngészõbõl." - erõsen lenézõnek és sértõnek érzem, ugyanis ha egy letölthetõ webalkalmazás megoldja az egy-egy üzleti folyamat mögött meghúzódó, megoldásra váró problémát, amit az informatikus nem tud felfogni, akkor az a vezetõ ostobaságának indikátora. Nem tudom, másnak is feltûnt-e ez... Régen rossz lenne, ha az informatikusok munkája ilyen végtelenül leegyszerûsíthetõ lenne, mint ahogyan azt idén az év "megmondóemberének" választott Rónai állítja.