Sziasztok.Arra gondoltam,hogy megérdemelnek egy topikot a mentõsök,akik nap mint nap emberéleteket mentenek meg. A sok fölösleges téma mellett elfér.Remélem van közöttünk mentõs,és ír történeteket,eseteket. Rakjatok be mentõautókról képet.
Azert ez nem olyan am mint a filmekben :)
Az én kocsim is egyfajta mentõautó, csak azzal akkor mentek életeket, ha épp nem tudom beindítani.
nem hát.Nincsenek megfizetve,a felszerelés is van vagy 20 éves.Pár mentõs ismerõsöm volt akik aztán otthagyták mert jobban megérte doboz autóval árut szállítani.Ez a szomorú!
Itt Romaniaban sincs maskepp.A mentok alig kapnak tamogatast,hogy fenntartsak a kocsikat.A SMURD Rohammentoszolgalat,ami fejlodik,de az orszagos mentoszolgalat nem igazan.
egyenruhás lányok <3
Ez a ket tipusu mentoauto a legfelszereltebb,ezekben mar komolyabb mutetek is elvegezhetoek : 1.
2.
pár hete egész véletlenül ezeket láttam Kistarcsán
Kíváncsi vagyok, hogy mennyi idõ alatt kezdenek el rohadni... Legalább az élettartamukkal ne legyen baj.
Értem.Hat itt Romániában nem tudom hogy van..A Rohammentõ szolgálatnál,azt hiszem orvos a sofõr is..Ez nem biztos,de a sofõr is intézkedik. Viszont az Orszagos mentõszolgalatnál,csak vezet,esetleg segít ki-be rakni a beteget.Aztán nem tudom. Tetszik ez a "szakma"..Gondolom kell egy pár év régiség hogy vezethess.
Nálunk a sofõr, csak sofõr. Hivatalosan alap szintû dolgokban besegít, de többet nem kell neki csinálni. Persze az értelmesebbje elles pár dolgot a társaitól.
Két éves vezetési tapasztalat kell hozzá, vagyis friss jogsis nem lehet. (a jogsi megszerzésétõl 2 évig friss jogsisnak számítasz megtett kilométerektõl, vezetéstechnikai tréningtõl függetlenül). Általában B-s kategória elég, de erre a böszme nagy VW-re C-s az alapkövetelmény. Meg persze Pálya alkalmassági vizsga. Semmi más nem kell hozzá, hogy sofõr lehess.
Értem.Akkor nem olyan nagy cucc.. Itt Romániában 1 évig számít friss jogsinak.Mondjuk most szigorítottak,pl taxizni is csak 2 éves jogsival lehet. Szerintem bekerülni nehéz,de egy próbát megér. Nagyon szeretnem ezt csinálni..
Mentõgépkocsi-vezetõk esetében: Érettségi bizonyítvány Legalább "B" és „C1” kategóriájú, 12. rovatában „102”-es gépjármûvezetõi engedély Gépjármûvezetõi munkakörben szerzett – minimum két éves, igazolt – gyakorlat Legfeljebb öt éven belül szerzett, érvényes PÁV I. minõsítés Büntetlen elõélet Bejelentett állandó lakcím, – a lakcímnek megfelelõen az adott megyei mentõszervezetnél (a fõvárosiak a Budapesti Mentõszervezetnél) jelentkezhet az érdeklõdõ
Szóval meg 5 évig esélyem sincs bekerülni.Esetleg itt,Romániában.Itt láttam fiatal 22-23 éves mentõsofõröket is.
Nem tudom :| Az lenne a Pálya Alkalmassági Vizsga? Itt annak a neve "atestat" szerintem,ami annyit jelent,hogy hivatásos sofõr.Ezt 5 évente újítani kell!
Ezt találtam: Na meg azt is írja,hogy csak Magyarországon létezik ilyen,és ez a legmagasabb fokú vizsga,szinten 5 évre adjak.
1. Feladat: 10 perc vezetés (menni kell 1 kört)
2. Feladat: 1. kép villan fel (asszem az egy balra nyíl), akkor balra kell eltolnod a kart, amit a bal kezeddel irányítasz. Ha 2. villan fel (asszem az egy jobbra nyíl), akkor jobbra kell eltolnod a kart. Ha a 3. kép villan fel, akkor a jobb kezeddel a kart magad felé kell húznod. Ha a 4. kép villan fel akkor a bal lábaddal a bal pedált kell lenyomnod, ha az 5. kép villan fel, akkor a jobb lábaddal a jobb pedált kell lenyomnod.
3. Feladat: Ha a zöld szín villan fel, akkor az érintõtollal az ellenkezõ oldali zöld mezõt kell megbökni, ha a piros villan fel, akkor a piros elõtti mezõt (itt nem kell az ellenkezõt), ez lesz variálva különbözõ módon (egyszerre több villan fel). Az utolsó körben a „K” mezõt kell megbökni minden feladat után, mert addig nem jön a következõ.
4. Feladat: Egy labdát kell vezetni egy ketrecben, rácsokon keresztül lehet benyúlni. Van kb. 6 különbözõ pálcika, ami közül választani kell, mert nem lehet mindegyikkel megoldani az egyes akadályokat. Elsõre szerintem mindegy melyiket választod. Ahol viszont az emelkedõre kell fellökni a labdát, ott a patkó alakú pálcikát válaszd!
5. Feladat: Írásbeli. Grafikont kell leolvasni (Nagyon egyszerû). Számokat kell leolvasni. Alkatrészeket kell összerakni fejben és a lapon a helyeset bejelölni (Azonos betûk érintkezhetnek csak). Nézd a képet!
6. Feladat: Pszichológia vizsgálat. Képek közül kell választani melyik szimpatikus, melyik nem. Emberek lesznek rajta. Utána a nõ általános dolgokról kérdez, semmi komoly.
Újabb mentõautó cserék és mentõépítési projekt indul. Magyar építésû gépek lesznek, jelenleg Szlovák egészségügynek gyártanak VW kocsikat. Újabb generációs gépek lesznek amiket láttam. Emellé még épül vagy 22 új mentõállomás is. Statisztikai alapon olyan magas szinten állunk lassan, mint Japán. Majd keresek képet a VW Multivan mentõkhöz is. Addig is kis nosztalgia :)
A baloldalon lévõ, kicsit Hiace stílusú villogókkal. Kemény lehet ilyennel ütközni... :)
Új Mercedes Sprinter mentõk az utakon. Volt már pár ütközés, de ezek az új német van-ok brutál kemények :)
Még egy 2013 - 2014 széria
Gyermekmentõknél meg a Ford dominál. Bár lehet hogy ezek még régiek.
Ha jól értem ingyen kapták a Fordokat, alapítvány és Ford club-osok is dobtak bele pénzt. Régi ralli legenda is fõszerepet kapott. Azt a Focust még nagyon bírtam formailag :)
Ködben :)
Megvolt az átadás, 200 darab készül belõle. Ezzel lehet söprögetni fõúton.. :D
Ez igaz, én sem ültem még sem a régiekben sem az újakban. Mire itt lesz a lehetõség még lesz benne felszereltség is :D
Néhány model a régi Toyotákból és Mitsubishikbõl. Ritka dolog, hogy Japán szállítja az összes mentõt egy európai országnak, nem hiszem hogy lesz még ilyen géppark :)
@Levi: ilyen hegyimentõset tudsz szerezni? Nálatok biztos akad síbalesetek stb mentésére való valami :)
Tesztvezetés jeges út szimulátoron
Amíg Levi nem jön vissza megint: linkelek pár hegyimentõt is. Remélem beengedi SG :)
Hát itt nálunkfele DACIA-val járnak a hegyimentõk :) De pár netes kép :
Ez már komolyabb
A háttérbe levõ Iveco nemrossz :)
Szépek a hegyi mentõk. Pont az a két Dacia tetszik, a ládás és a 7 üléses kombi :D És hogy romániában mért ilyen kedvenc a BMW, ezt nem is értem egy ilyen havas, jeges, hegyes országban mért nem egy 4x4-es Audi RS4, az való oda :D
@ Levi: nálatok a tûzoltóságot és a mentõket egy helyre pakolták? Néztrm, hogy mindenre tûzoltók felirat volt festve a korház elõtt is, minden mentõre. Salvare van még egyáltalán? :D
Van a SMURD ami annyit jelent,hogy rohammentõ szolgálat . Ha komolyabb gond van õk mennek,gyorsabbak,jobb a felszerelésük. A SMURD-on belül van mentõ,és tüzoltó is. Sürgõsségi Életmentõ Szolgálat (románul Serviciul Mobil de Urgențã Reanimare și Descarcerare, rövidítve SMURD)egy sürgõsségi életmentõ szervezet mely 1991-ben Raed Arafat palesztin orvos alapított Marosvásárhelyen. Elõször a saját mentõjével és üzemanyagával kezdett menteni. Most meg az egész ország területén el van terjedve sok emberéletet megment. Smurd egy komoly gépe : bocsi a kicsi képért
Ezen kivül van az Ambulante ami a sima mentõszolgálat.Ez inkább könnyebb esetekre megy,vagy ha a helyi SMURD autója már kint van valahol. Korházhoz tartozik ez. De õk is profik,jól végzik a munkájukat.
Remélem érthetõ volt a magyarázatom,mint kivülálló ennyit tudok róluk( nem 100%-ig biztos),ha valami kérdésed van,nyugodtan,ha tudok segitek :)
És õ az emlitett Raed Arafat (régen azt is mondták,mikor jött a Smurd,hogy jött Arafat). Õ maga is részt szokott venni mentésekben a mai napig.
Akkor jól értem, hogy a SMURD valójában ezé az arab úriemberé? Csinált egy saját korszerû mentõszolgálatot Romániában ami ezerszer modernebb, mint az ottani állami?
Magyarországon furán néznének rá, de elismerem: tényleg jó ötlet volt. Gondolom mindenki örül neki, hogy van aki gatyábarázta a mentõket kicsit :)
Igen,Dr Raed Arafat-é. Nemtudom,hogy mennyire modernebb,de látszólag sokkal modernebb a felszerelés (kivülállóként mondom ezt)
Azért néznek rá furcsán, mert szomszédos ország vagyunk, és ha már tulajdonosa van esetleg a mentõnek és korházaknak: az inkább az állam, mert egyébként megbuktatják õket. Volt egyszer népszavazás is emiatt. Az a párt aki ezt kezdeményezte meg is szûnt már. Magyari kritika a témával kapcsolatban elég kemény :D Bár azt meg kell hagyni: egyértelmûen jó üzlet az államnak dolgozni, tuti milliárdokat keresett már Romániai mentõszolgálaton Aarafat is... :D
@Levi: Szép az a Volvó tûzoltó. Arafat legalább törekszik a változatosságra. Ahány kocsi: annyi féle márka és forma :)
És ha már méret: olaszországi Piaggio robogógyár mentõt is készít már. Ha valaki elesik a robogóval: összehajtogatják és beteszik ebbe XD Harmadik kínai, bár Suzukik és a Piaggio is daihatsu lehet alapból formára. Ötletnek jó, mert kis helyen is elfér :)
Írtam még alatta is Arafathoz választ :)
Látom van Amerikai Ford is.. :
Nálunk a sárga szín a légimentõkbõl ered, az osztrákoknál is sárga, de ott megmaradtak csak a helikoptereknél. A németeknél meg a mentõk is ilyenek és a helikopterek is.A ruha lecserélése volt a leg olcsóbb, azt még az elõzõ kormányok intézték. Persze az is németes :)
EC-135 magyar és német feliratokkal. Az alsó német gép EC-145, jó kis forma mindkettõ :)
Ez nagyon szép kép Levi. Ügyes fotós, köszi a linket. Erre is tûzoltóság felirat van festve szerinted?
Ezek meg már kerekes mentõt nem is használnak :D
Erre csak az van festve,hogy SMURD. :) Láttam élõbe,ha nagy gond van , és innen kell vinni valakit,akkor a helyi focipályán száll le.