sziasztok! olyannal találkozott már valaki, hogy az emberek nem hajlandóak semmit sem építeni? eddig nem volt ilyen gond, de most minden esetben amikor új várost kezdek és megadom az épületek helyét, akkor odahordják ugyan az összes szükséges anyagot, de akármeddig várok, nem épülnek fel az épületek (a Build mindig 0 marad)...
Én pont ezt fogom csinálni. Szépen, lassan falunként egyre nagyobb vagyok, csak eleinte kipusztultam különféle bajoktól, most az utóbbi két kezdéssel meg az a bajom, hogy tök jó a falu egy bizonyos határig, aztán meg felborul az elsõ körben elképzelt rendszerem, és elkezd összevissza szarul kinézni.
Az elõzõ falum kb 300 felnõttnél jutott erre a szintre, most akarok egy olyat, ami kb 500-700 lakó körül néz ki jól. Találtam is egy egész jó térképet hozzá, de lehet, hogy nekem sem lesz türelmem hozzá. Fõleg, hogy a kétszáz emberes falu stabilitásához és termeléséhez vagyok még szokva az elõzõ falum miatt, és háromszor gyors egymásutánban bebuktam a kezdést az elsõ télre... :P
Ha nem építesz új házakat fiatalok nem tudnak külön költözni a szülõktõl, így gyereket sem gyártanak. Ha nagyon elkésel, pl mindenki már 60 év körüli, akkor kezdheted is elõröl-.
Üdv! Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy nálam nem születnek gyerekek így kihal a népességem.Meg találtam egy magyarosítást ami csak 50%-os de nem tudom hová kellene "telepíteni" elõre is köszi a segítséget :)
még nem értem el a 200-at, de közel vagyok hozzá(175 felnõtt)a kaja most már szûkös állandóan új földeket kell vetnem. szerszám is rohamosan fogy. 3 kovács kell már. de...ez csak egy spirál, nõ a lakosság ergo növelni kell a termelést, ennyi. jóval izgalmasabb egy kezdés egy szar mapon.
oks, akkor folytatom majd tovább, kiváncsi leszek majd ha elérem a 200-at, csak odáig el ne unjam teljesen... :)
Ezzel én is így voltam. Viszont 200 felett már egyetlen kis hiba is azonnal probléma és kihaláshoz vezet. Ugyanis 50-70 embernél ha esetleg kifogy a szerszám pikk pakk letudod gyártani. Nekem az egyik 200 feletti falvam azért halt ki mert a szénbányát átállítottam vasról szénre majd elfelejtettem, egyszer csak pillanatok alatt kifogyott a szerszám és ki is halt a falu.
Szóval 50-70 gyerekjáték, 200-300-as népesség már jóval nagyobb figyelmet követel. Nem tudom ki menyit ért el én 300-ra gyúrok de eddig még nem jött össze...
Most hogy kicsit tapasztaltabb az ember a 4-5. falvam már nagyon jól prosperál. 70 a lélekszám és minden optimális, annyi kaját termelek hogy most már gond a fölösleg. tradelni már nem is kell mert mindenem megvan már. az összes városi és termelõ épület+ kõ és vas bánya megvan. CSAK SAJNOS MEGSZÛNT a kihívás! nincs miért és hova fejleszteni...miért lenne érdekes 70 rõl 200-ra vinni a lélekszámot??? sem betegségem, sem tornádóm nem volt, pedig hardon megy. hát nem tudom....van egy határ ahonnan már nem érdekes a játék, pedig jó kis gamma.
Hogyan lehet serkenteni a népességet, hogy növekedjenek/gyarapodjanak?
hát nekem 400-500 fõnél már minimum 3, de inkább 4 fullos karámom van 25 juhval, és ugyanennyi fullos marha. Legutóbb 3 szabó gyártott folyamatosan, de még így is sok gyapjú és bõr volt pluszban.
Igen eltûnnek a sírok, de olyan lassan, hogy sírok.
Na nekem két karám juhom van (10-10 juh) és egyszerûen nincs gyapjú. Ahogy az egyik karám kiad 6-ot, már fel is használta a szabó, aztán 1 évig bezár, mert nincs nyersanyag. Leather is alig akar pluszban termelõdni 3 vadásszal és egy tehenészettel (10 boci). Sajnos gyakran vissza kell térnem a sima bõr göncök gyártására a gyapjúhiány miatt, hogy legyen a gyerekekre mit adni.
na, megnéztem az erdész 200 fát termel 4 fõvel...a fa értéke 2/db...az 400 összesen, ha felhasogatod, akkor duplája, de ahhoz kell még ember...ráadásul az erdészkedésben a legrosszabb az, hogy eszméletlen mennyi helybe kerül
a kereskedõt is megnéztem 25k értékben hozott szajrét az elõbb
pedig szerintem a húst érdemes elcserélni pl. 4 tehénész 6000 értékben állít elõ kaját, míg 4 farmer 1600ért...így 6000 kaját termelek, mivel nem kell ennyi kaja, ezért kevesebb embert köt le a kajatermelésem és így bõven jut másra is ember (kb. 170k kajám van raktáron)
olyat nem cserélek el, ami véges számú a térképen (szén,vas,kõ és szerszámok), mert a depositok elfogynak, a bányák kimerülnek (ráadásul foglalják a helyet kiürülés után is), míg a karám 1000évig is termel
a kereskedõ hoz több szajrét is, olyan 10-15k körül hoznak szajrét...én a magokat sem vettem meg, 5 termény és 2 fa van meg, úgyis tízezerszám veszem õket
nekem az erdész 4 fõvel 100 (max. 150) körül ad fát, ha húst termelek és fára tudom cserélni
nálam is kiverte a biztosítékot a temetõ, mert biza tele lesz és húzhatom fel az újat, ami értékes területet vesz el...gondolkodtam, hogy nem építek...
A marketeknél a kör tudtommal csak a házak miatt számít (tehát azon a körön belül lévõk fognak menni hozzá), az biztos, hogy jóval a körön kívül lévõ raktárakba is elmennek a vendorok mindenféléért.
Kell tartani mindig egy üres karámot, ha megbetegszik a csorda, oda átirányítod, és alig néhány állatot veszítesz. Arra meg természetesen figyelni kell állatoknál és növényeknél is, hogy ne legyen 2 ugyanolyan egymás mellett, mert ha az egyik megbetegszik, a másikra is átragad.
Én tegnap estére jutottam el úgy közel 200 fõig gyerekeket is beleszámítva. Ahhoz képest, hogy délután elején még csak 26+gyerekek voltunk, nem is rossz... Nekem is egybefüggõ a falu, az egyik oldala bányászat és ipar, a másik oldala mezõgazdaság, és három nyúlványban erdészet, egy kicsit messzebb a központtól.
Szerintem elég jól állítottam fel a termelési láncot. A termelõegységek mellett van mindig egy raktár, a szántóföld sarkán, a kovács mellett, meg az erdei bandának a falu szélén, ezeket eléri a marketplace-ek karikája, úgyhogy gyakorlatilag mindig minden áru úgy mozog, hogy elõször beviszik a közeli raktárba kb egyesével, aztán onnan a vendorok eltalicskázzák húszasával. A marketek mindig fullosan állnak, a raktárak szinte üresek, mindezt összesen négy vendorral.
Már csak a bevándorló nomádok hozzák csak az írástudatlanságot, mindenki más képzett. Meleg kabátot használok, három vadász és egy nagy birkalegelõ ellátja a várost, még egy kis pluszt is termelt. Három favágóm van két erdészetre, ezek termelnek annyi tûzifát, hogy a lakók ne szénnel akarjanak fûteni, így a kovácsokból ömlik az acélszerszám.
Kereskedelemre tûzifát (4), acélszerszámot (10) és meleg kabátot (20) használok, a kaját eszemben sincs elcserélni, azzal évente alig 1000 egységgel járok a fogyasztás fölött, szumma olyan 20000 egység környékén. Viszont attól megõrülnék, ha kaját vennem kéne kézzel, nem pedig automatikusan termelõdne, csak a magokra és állatokra hajtok. Semmi más értelmeset nem hoznak úgysem. Kereskedõnél mindig csak annyi cucc van, hogy összesen kitegyen 3150-et, ami jellemzõen a drágább magok ára, már több mag van, mint amit használok, és állatokból is megvan mindegyik típus, bár pl tehenet épp csak most hoztak, annak még nincs legelõje.
Iskolából már meg kellett építenem a másodikat, a templomom most kezd betelni. A terjeszkedés most fog egy kicsit problémássá válni, mert most tényleg minden oldalról beszorít vagy egy hegy, vagy a farmjaim, vagy az erdészeti létesítmények. Valószínû az egyik kevésbé kritikus erdõt fogom feladni, de az is lehet, hogy a farmok másik oldalán tényleg egy új falut kell majd kezdeni. Egyelõre azzal még nincs gond, hogy sokat rohangálnának, mindig építettem házakat a falu szélére, ha munkahelyeket tettem le. Van pl "kõbánya úti lakótelep"-em, meg most építem "kõbánya alsót". :)
A falu folyamatosan 5 szívecske 5 csillag állapotban volt, bár most legutóbb levitt egy csillagot az, hogy a skarlátlázba belehalt gyerekeiket nem volt hová temetniük... :P Kéne nyitnom még egy temetõt, mert ez már nem ürül olyan ütemben, ahogy szükség lenne rá, csak sajnálom a temetõre a helyet.
Hard, harsh nehézség, de semmi különbséget nem vettem észre az idõjárásban. Volt hó nélküli telem, pl. Ja, és 50. év körül járok. Most már elég stabil a falum szerintem, jön célnak ugyanaz, mint simcityben, belakni a mapot.
változik,volt hogy az elsõ évben átmászott rajtam egy tornádó. hússal az a baj hogy nagy tartalék kell belõle mert ha elhullik a csorda akkor bizony gáz van,több év mire újra felneveled a 20 marhát hogy vághass. ellenben a szántóföldet ha elvitte a nyavaja az jövõre megint termel:) érdemes tartani mindkettõt,és nem egymás mellett
no, játszogattam picit, mondjuk még közepesen, normál körülmények között katasztrófák nélkül... kicsit zavar, hogy nincs cél, öcsit lehet gyûjteni, de ezzel ki is fújt
kajáról: ha bõven van terület, akkor az állatos forrás a legjobb, mert: - szántóföld 4 emberrel ad 1500-1700 kaját (elõny: télen munkásokként dolgoznak), 15*15 területet foglal, értéke 1 arany (hívjuk aranynak a kereskedõ váltószámát), tehát emebernként 400 aranyat termel - tehenészet 2 emberrel ad kb. 1000 húst (elõny: ad bõrt még, ami 12 arany/db ha jól emlékszem, tehát 500 arany jön ebbõl kb.), 3 arany/hús, tehát beleszámolva a bõrt 2 emberrel 3500 értéket termelsz, azaz 1750 arany/fõ, kis hátrány,hogy kell idõ, hogy beinduljon és nonstop dolgozik, tehát kell munkás, meg nagyobb területet foglal Összegezve, ha van elég hely, akkor tehenészetet raksz le szántõföld helyett és a kereskedõnél átváltod 3500 kajára, mivel ide csak 2 fõ kell, ezért a "maradék" két fõ mehet máshova... Igazából értékben bárminél többet termel, én a húspénzbõl töltök mindent (ettõl függetlenül persze nekem is van szántóm, gyümölcsösöm, gyüjtögetõm, favágóm, bányám stb.)
ezt a falus részt nem teljesen vágom, nekem egy falum van, az terjeszkedik balra,jobbra,le, fel...szépen összefüggõ az egész
leraktam 2 kereskedõházat, úgy tûnik, mintha kétszer gyorsabban jönnének a kereskedõk, szóval gondolom ha 4-5 ilyen van, akkor mindig áll bent kereskedõ valamilyen áruval...
Fixed a bug causing save games to fail. Fixed a crash in the music player. Fixed a startup crash when a video card doesn't support depth sampled textures. The startup menu scene no longer displays the last seen area. Added a command line switch /dx9 to force the game into dx9 mode. Added a command line switch /dx11 to force the game into dx11 mode. Added a command line switch /windowed to force the game to start windowed instead of fullscreen.
mentesz, kilépsz és újra belépsz.
Nekem is elõjött az egér másol kattint mint ahova mutat bug. Van mér rá megoldás?
Sikerült megoldani, leraktam nagy nehezen pár házat a bánya köré, aztán lassacskán oda még egy kovácsot, és mostmár túltermelés van :D
Jelenlegi probléma hogy valami betegség következtében meghalt az összes csirkém amitõl kb 40 purcant ki egy-két év alatt :D Az ilyen ellen lehet védekezni valahogy? Plusz a már meglévõ pastureból nem lehet átvinni állatot az újba? Mert a csirkék helyére akartam tenni bárányokat, abból van kb 30,de nem megy.
Nos a bánya mellett van egybõl a stockpile, vele szemben pedig az egyik kovács, majd lehet lebontom a másikat és oda rakom ezt is mellé. A házak egy kicsivel messzebb vannak, bár nem nagyon. Majd meglátom mire jutok és megpróbálok házakat rakni a bánya köré is, hátha oda költöznek. Sajnos a trader még sosem hozott sem vasat sem szerszámokat.
Nekem egy születési halálozási arány hiányzik a statisztikai részbõl,jó lenne látni,hogy adott évben mennyi gyerek született és hányan haltak meg
Nekem a Market mellett van minden létfontosságú épület (kovács, szabó, favágó), a Vendorok mindenbõl beszereznek és a termelõknek csak a szomszédba kell átugrani nyersanyagért, nincs szükség Laborerekre se, azokat szanaszét szoktam küldeni kõért, vasért.
Az viszont tényleg bosszantó, hogy a falusiak elkapkodják a szenet fûtésre, ezt csak csökkenteni lehet a Pile-ok különféle elhelyezésével, de a kikapcsolására nincs mód. Talán majd valami patch-ben.
több ember több gond...könnyen megborul az egyensúly, és rohadt nehéz tervezni azt hogy ne sokat mászkáljanak fölöslegesen az emberek!
Én a jelenlegi falumban igyekeztem úgy elrendezni magam, hogy a raktár-piac-tároló tengelytõl az egyik irányban van a bánya és az ipar, a másik irányba a lakók. A bányát egyetlen csík út választja el a kovácstól, ami mögött rögtön ott a piac.
Nem tudtam a héten nagyon haladni vele, szóval csak ~30 embernél járok.Lehet, hogy hosszú távon nem fogok elférni, de egyelõre jónak tûnik.
hehe nálam 3 favágó alíg bírja tüzelõvel ellátni a falut, nem hogy eladhatnék belõle....amúgty is állandó fa hiánnyal közdök. azt sem értem a vedorok mi a fasznak viszik a piacra a rönkfákat a stock pilébõl???! állandóan elhordják a kovácsok és a favágók elõl! mert én úgy telepítettem ezeket az iparosokat hogy a raktár mellett legyenek, azt hittem így hamar alap anyaghoz jutnak....
Nálam a tüzifa a kereskedelmi alap, gyorsan termelõdik és a fa nem fogy el.
Hm. Nem lehet beállítani, hogy ne tüzeljék el a szenet? Meg egy olyan is kéne, hogy ne egyék meg a bogyókat, mert pálinkára kell. Jó lenne a játékban egy ilyen nyersanyaghasználat beállító panel, mint ami a Dwarf Fortressben van...
jaj az a szén! gondoltam termelek szenet ztán majd jól eladom a kereskedõnél és veszek rajta ezt azt... ahha mindenki elhordta tüzelõnek! de próbáltam más termékbõl is fölösleget képezni, de mindent hazavisznek vagy mások felhasználják. azt hittem majd 2 szabóval tudok jó sok ruhár készíteni eladásra de sajnos a falusiak elhordják, és lassan készülnek. nem tudom mibõl lehetne dömpinget csinálni. talán csak a kõbányászatból, azt legalább nem eszik meg... :)
én vasat,szenet és követ is rendelek,többnyire hallal/hússal esetleg gyapjúval fizetek,az a szén amit hoznak az elég arra,hogy jobb szerszámokkal el tudjam látni a falut,bár sajnos néhány lenyúlják otthonra :D
Az lehet a baj, hogy a bányászok sokat bóklásznak munka helyett, messze van a házuk, kajájuk (barn/market). Mivel a bányában relatíve sokan dolgoznak, kell a közelébe egy "Outpost", azaz egy kisebb falucska, ahová hazajárnak aludni, melegedni, enni. A Stock Pile elhelyezése is fontos, a bányászok egy része a bánya mellé rögtön kipakolja a cuccot, a többi meg (a Laborer-ekkel karöltve) elhordja a legközelebbi Stock Pile-ig. Ha az messze van, a bányászok állandóan cipelnek bányászás helyett. Ráadásul ha messze van a kovácstól, akkor még õ is folyton gyalogol a vas kalapálása helyett. A város halála a sok gyaloglás.
Így van nálam megoldva, 3. és 4. kép, a két híd másik oldaláig járnak a bányászok mindenért max, tehát nem vészesen távol, így nagyon jó hatékonysággal adják a szenet.
A szerszámhiány egy ördögi kör, ha bekerülsz szinte meghaltál, nekem csõdölt be falum emiatt. Vagy szerencséd van és hoz a kereskedõ Iron-t, vagy leállítasz minden termelész ami nélkülözhetõ, viszont ha a kajatermelõt adják be az unalmast szerszámhiány miatt, akkor véged. Ha van Stock Pile, ahol van vasad, bontsd el, amíg a kovácshoz legközelebbi Pile-ra nem kerül a vas.
még nem próbáltam de kereskedõtõl nem lehet rendelni,venni?
Az restart lesz... :P Kerültem már ilyen spirálba én is, pont ennyi lakosnál. Ha a bányászaidnak és a kovácsodnak is eltörtek a szerszámai, akkor azt már szerintem nem hozod vissza.
A bánya hogyan mûködik, hova kell rakni, hogy normálisan termeljen? Folyamatosan tool hiányban szenvedek, a környéken már nincs egy fia vasérc sem, egy bányám van 12 munkással és évi 30at termel. És 50 lakosból jelenleg 36nak nincs szerszáma.
nekem most 21 kõházam van az egészség maxon,a vidámság 4 csillag,így 40-48 felnõtt és 15-25 gyerek, 22 év telt el,és az elmúlt 8 évben szinte stabilan 70 fõ körül mozgott a lélekszám. Mindig tartok 5-10 lebzselõt :D így nem kell állandóan osztogatni az embereket. Van 3 gyûjtögetõ 9 fõvel,két erdészet 6 fõvel,egy gyógyfüves 2 fõvel,2 birka farm 4 fõvel,2 halászat 4 fõvel váltogatva.Gyümölcsös kert,farm nincs. Tehenészetet szeretnék de nem hoztak még tehenet hozzá :D Egy hajléktalanszállót kellene még valahova berakni. Azután lehet megpróbálok egy másik közösséget elindítani.
Mindenkinél elõfordul az, hogy mikor egy gyümölcsöst felszámol, hogy szántóföldet tegyen a helyére (vagy bármi mást) néhány mezõ piros lesz, fõleg az utak mentén? Ez valami bug lehet? Az a tippem, hogy az út miatt a föld megsüllyed, és ezért lesz alkalmatlan építkezésre a mellette lévõ mezõ, viszont ha utakkal kiegyenesítem a földet ugyanúgy piros marad, pedig már sík az egész! Elég idegesítõ!
Más: hány ház és ember tudja magát eltartani népesség terén? Tehát, hogy ne legyen 30-40 évente hullámzás a népességben, hanem viszonylag stabil legyen.
ja és "harsh" pályán játszom, az ugye zordabb idõjárást jelent?
nem tudom, volt sok ház de ugye az kell a népesedéshez. talán az lehetett a hiba hogy éppen kereskedõvel üzleteltem és hogy összehordjam a deed-re a cuccokoat odaszállítottam minden "tools"-t. valszeg a szerszám hiány miatt borulhatott meg az egyensúly. és gondolom a laborereknek is messzire kellett már menniük a külszíni vasért . volt/van bányám is de még csak éppen elkezdtek termelni, nem volt elég vas a szerszámokhoz.
nekem spec. az nem teljesen világos, hogy miért kezdett el csökkenni a népesség, kaja, stb. minden volt...talán túl sok ház volt és elszeparáltan éltek a parasztok?
Építsetek városházát, az számszerûen írja, hogy mennyi a termelés és a fogyasztás minden egyes cuccból.
no ez furcsa, majdnem kihalt a falum az éhezés miatt. voltunk már több mint 60-an. minden mûködött szépen erre elkezd veszettül fogyni a kaja, hullanak az emberek és persze alig maradt ember az élelmiszer termelésre...15 embernél állt meg a dolog és csak lassan tudtam visszatornázni a létszámot. fogalmam sincs hogy miért lett hirtelen kevés a kaja ami tavaly még bõven elég volt?
Nálam a Herbalist és a Forester jól el van egymás mellett, de hozzátartozik, hogy van limit a Herbalist-nél és csak a fogyást pótolgatja, ami alig 20-30/év. Ha folyamatosan gyûjtögetne, nyilván hamar kimerítené az erdõt, de az meg független a Forester-tõl.
hhiába küldök árut a kikötõbe sose jön hajó :( ja és tudtok valami tippet afni, hogy hogyan dugjanak többet a lakóim? mert egy csomó 60+ ember van a faluba van vagy 5 ki nem csinál semmit vannak házak is üresek ,mégse jön a gyerek :(
Miért van az, hogy nem tudok a karámba pl csak birkát tartani, vagy csak kukoricát tudok termeszteni a földeken?
Inkább bekapcsolva hagyom, izgalmasabb. A betegségeket, járványokat lehet kezelni, ahogy a tûzre is fel lehet készülni. Egyedül a tornádó az, ami megállíthatatlan és képes teljesen eltörölni a térképrõl. :/
Nekem évtizedekig meg szokott lenni a városom herbalist nélkül, a gyógynövény pedig szépen lassan fogy.
Kicsit vissza a herbalist-forester témához: részben tényleg jól tudtam, a készítõtõl is elhangzott hogy lesz ilyen, de végül nem rakta bele - csak errõl senkinek nem szólt :D. Szóval valóban mûködik a forester-herbalist kombó.
a hétvégén pont néztem egy streamet, ahol a srácnak eléggé halálspirálba került a városa a túlöregedés miatt. kivette a herbalistát és meghagyta a doktort, mondván hogy van elég gyógyfüve, nem kell többet szedni, majd a doki kiosztja. a gyógyfüvek száma konstans maradt, órák múlva vette észre, hogy a herbalista hiánya miatt ment le a lakók egészsége. szóval nem, a hospital nem tesz semmi mást, csak a járványokat gyógyítja. az egészségszintet a herbalista és a változatos étrend tartja magasan.
a forester's lodge mellett nyugodtan lehet a herbalista, nekem 70 éve így van, és mindig maximumon vagyok füvekbõl.
Segít, de egy large térképen egyszerûen lehetetlen, hogy a térkép közepérõl eljussanak a térkép egyik végére anélkül, hogy visszafelé éhenhalnának. A távolságot nézd meg te, az út valamennyit segít, nálam 1 "képernõnyi" még nem szokott gond lenni, sõt, még kicsit nagyobb is szokott lenni a távolság. Ha azt látod, hogy a termény fele ott marad a földeken télre és elpusztul, azt jelenti azt, hogy gond van. Valamennyit segíthet, ha korábban kezdesz el szüretelni, már nyár végén, de azért macerés 10+ földre így odafigyelni.
Ezt a shiftes dolgot nem tudtam, kössz :) A hospital gyógyít, ehhez gyógyfüveket használ. Illetve ha mûködik, talán az egészséget is magasabban tartja. Gyógyfüveket egyébként a herbalist sem "oszt", az emberek elviszik maguknak a raktárból.
Herbalist-forester: fórum "4-don't build a herbalist next to a forester as I said earlier unless you disable cutting the trees"
wiki "Therefore you may, as of now, place a Herbalist next to a Forester's Lodge without the risk of running out of herbs, as long as you have set the Forester's Lodge to plant or plant and cut."
Megint máshol azt olvastam, hogy ez fake, mehet a 2 nyugodtan együtt. Próbálkozni lehet, de ha a 2-t együtt rakod, akkor hosszabb ideig nem üzemeltetném a forestert max személyzettel, logikusan nem jó. 1-2 fõs foresterrel viszont tényleg el tudom képzelni, hogy mûködhet a dolog.
Szerintem kapcsold ki a beállításoknál a katasztrófákat. Akkor nincs se tûzvész, se tornádó. Járvány mondjuk lehet, de az kórházzal könnyen orvosolható.
Ezt én is észrevettem. Ki is próbáltam, hogy közvetlenül a munkahelyeik mellett lakhassanak, de sajnos néha a játék nem tudja eldönteni, hogy a munkahelyéhez közel lakjon az illetõ, vagy összepárosítsa valakivel családalapítás céljából.
Tegnap például volt egy olyan játékom, ahol szépen lassan kiöregedett a nép, mert inkább a munkahelyükhöz közel laktak, így családok nem igazán maradtak egy idõ után. :/
Más... Ezzel a random katasztrófával valamit kezdhetnének, mert tegnap 10 kezdésbõl pár éven belül jött tûzvésztõl kezdve tornádóig minden. Úgy néz ki elsõ játékra nagy szerencsém volt a ~40 éves csend és nyugalom.
"Több ember egy helyen azért nem jó, mert túl sokáig tart míg eljutnak a lakóhelyükrõl"
Mekkora távolságokról beszélsz? Több, mint egy képernyõ? Plusz azt vettem észre, hogy a lakók rendezõdnek idõnként, próbálnak a munkahelyükhöz közel költözni. Ez nem segít? Nagyon nincs kedvem foltokban lakni be a mapot...
Pár gondolatot leírok itt egyben, mert lusta vagyok egyesével válaszolni :) Vagy 600 fõs faluig eljutottam hard kezdéssel többször is 100 éven belül, szóval szerintem eléggé kitapasztaltam, ne vegyétek készpénznek amit írok, de valószínûleg nem tévedek sokat. Bocs hogy idõnként keverem az angol és magyar szavakat, késõ van már, nem javítom, talán így is érthetõ
- gatherer, forester és hunter nem ütik egymást, én ezt a 3-at szoktam egy csoportba rakni, tökéletesen mûködnek. Tanult emberekkel gatherer hozott nekem 2000 kaját ha tele van, forester olyan 160-200 fa körül, hunter kb 1200-1500. Viszont nem éri meg ezeket max emberekkel üzemeltetni, én félig szoktam megtölteni, így ha gáz van, mindig van bõven tartalékom élelem- és fatermelésre. Fisher ha jó helyen van hozhat 1000-1200 hal körül, de gatherer és hunter szinte mindig jobb. Ettõl függetlenül én szoktam tartani néhány halászkunyhót a kis helyigény miatt, valamint jól jön, ha 100 nomád kér egyszerre letelepedést :) Sok vadászt és halászt állítólag nem érdemes sokáig egyszerre üzemeltetni, mert kihalhat a vad- és halállomány.
- Forester és herbalistról több helyen olvastam hogy ütik egymást (pl a játék angol wikijében is, de talán Karl szájából is elhangzott), én nem próbáltam ki, de hiszek nekik. Hunter biztos hogy megy együtt herbalisttal (miért is ne menne), de herbalistot és gatherert nem próbáltam együtt, 2 herbalist ház 1-1 emberrel 600 fõt is ellát gyógynövényekkel. Akármelyiket rakod le, mindenképpen érdemes még a felépülés elõtt vagy közvetlenül utána a vonzáskörzetében levõ összes vasat és követ összeszedni.
Iskola nagyon jó, legkésõbb 50 fõnél, ha nem fenyeget a közvetlen éh/fagyhalál, érdemes lerakni az elsõt. Rengeteget számít, a tanult emberek sokkal jobban teljesítenek a tanulatlanoknál.
- Én maximum 150 fõs falukat szoktam létrehozni egy piaccal a közepökön. A "fõváros" lehet kicsit nagyobb, max 200 fõ, a többi 100-120 fõs szokott lenni. Több ember egy helyen azért nem jó, mert túl sokáig tart míg eljutnak a lakóhelyükrõl a szántóföldekre, így könnyen elõfordul, hogy a termés fele kerül csak betakarításra, mert a többi lefagy. Majdnem minden épületbõl érdemes minden faluban tartani egyet (még ha nem is mûködik), ha egy helyen van az egész és jön egy komoly tûzvész vagy tornádó, csúnya dolgok tudnak történni.
- Kõ házakra át lehet váltani már 10-15 ház körül (ha sok köved van akár korábban is), jóval drágábbak, de kevesebb tüzifa kell nekik. Én 100 lakos/1 favágóval szoktam számolni kõ házaknál, így mindig van némi túltermelésem.
- Hospitalt én falunként 1-et szoktam (iskolával együtt), valaki írta hogy herbalistot rak a városba, az fölösleges, a hospital erre van :) Ha városon kívül van a herbalist akkor is magasan tudja tartani az egészséget, én úgy vettem észre, hogy csak betegség vagy egysíkú étkezés esetén fogy a gyógyfû. Ha viszonylag az elején betárazol 100-200-at belõle, jó darabig üresen hagyhatod a kunyhót.
- Állatok közül egyértelmûeb a birka a legjobb (csak ez ad gyapjút, ami kell a warm coat-hoz, a marha által termelt bõr kiváltható vadászattal). Tyúk gyorsabban szaporodik, ráadásul már a szaporodás közben is ad kaját, de ha elérte a maximális számot, nálam a birka volt a nyerõ.
- Utakat gyakran kellene átlósan húzni, amit a rendszer nem enged. Körbe vinni jellemzõen igen komoly kerülõ, de ahogy megfigyeltem, ha szépen átlósan rakod le egyesével a kockákat, az teljesen máködõképes. Ronda és macerés, da hat :) Másik megoldás ha "lépcsõsen" csinálod, az szebb, csak 2-szer annyi nyersanyagba kerül.
Ha nagyon építesz a földmûvelésre, nem kell sok laborer, mert a farmerek télen laborerként mûködnek. Ezért aztán érdemes télen építkezni, sokkal gyorsabb, mintha nyáron csinálnád.
- Boarding House-t érdemes falunként legalább 1-et tartani, a befogadott nomádok és házukat elvesztett polgárok ebben tudnak élni az új házak elkészültéig (katasztrófa idején nagyon jól jön, épp ezért nem érdemes közvetlenül a városba, hanem valamivel messzebb építeni tõle).
- Bánya és kõfejtõ nagyon sokáig fölösleges, sokkal gyorsabb a földrõl összeszedni ezeket. Ha már elérhetõ távolságon belül nincs sok vas és kõ, akkor érdemes lerakni az elsõket. Farm és gyümölcsfák sokáig szintén fölöslegesek (farm 4 emberrel hoz 1500 körül maximum, fa 2-vel maximum 1000 körül, de sok idõ kell míg felnõnek, 1 fertõzés miatt meg írthatod ki mindet). Ha már nincs hely gatherernek és hunternek, inkább csinálj pár állatkarámot, azok sokkal jobbak.
- Temetõ és templom egyértelmûen jó, alkoholnak sok haszna nincs: kajából vesz el, és nélküle is könnyen elérhetõ a maximális boldogság, achievment-ekért lehet érdemes tartani, több is van, amihez kell.
- Trade postok tökéletesek áru félrerakására: én általában tartok ott pár 100 firewoodot, szerszámot és ruhát is, a csere mellett katasztrófa idején jól jönnek. Több trade post esetén több kereskedõ is jár, általában egyszerre jönnek mindkettõbe. Sok értelme egyébként nincs 1-nél többet tartani, mire megengedheted magadnak, teljesen önellátó leszel.
- Kutat tartsatok sokat! Elsõ nagyobb városomnál 150 fõre jutott 3 kút (jól elosztva), simán porig égett az elsõ tûzben a város háromnegyede. Azóta én az új falukban elsõ házak felépítése után piacok 4 sarkán rögtön lerakok 1-1-et, késõbb meg amerre terjeszkedik a város, arra rakok még többet.
Röviden ennyi, holnap (ma) este felnézek mindenképpen, ha valami még eszembejut, az is jön ide.
A Google az új falumban járt és csinált pár fotót :D
hali. érdemes kõházra fejleszteni? mi az elõnye? kevésbé szenved kárt tûzben vagy tornádónál? vagy esetleg boldogabbak tõle a falusiak?
Najo ugydöntöttem ujratelepites lesz mert kezdet megomlani a gép es hátha igy ez a probléma is megoldodik azért köszi a segitséget :) majd megirom mire jutottam
Eheh, igen, van ilyen. Én egyszer azért döglöttem éhen, mert a legelsõ gatherer kunyhót egy nagy adag kõ kijelölése után raktam le. Mire eljutottak volna odáig, hogy kivágják ott az útban lévõ fákat, éhen haltak a kövek cipelése közben. Még csak messze sem volt, csak nagyon soknak bizonyult a kezdõ 8 embernek...
ez de jó...beköszöntött a tél, és megpusztult 10-15 emberem ,mert valamiért a térkép sarkáig elkószáltak ,és mire hazaértek volna végük lett :D(gyerekek,felnõttek vegyesen)
/Dokumentumok/Banished/Save/menu.msc fájlt helyezd át valahová a mappából és úgy indítsd a játékot ! (ki is törölheted, de nem javaslom, nehogy a hiánya okozzon gondot)
*** WARNING: Unable to verify timestamp for Application-x64.exe *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for Application-x64.exe *** WARNING: Unable to verify timestamp for atiumd64.dll *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for atiumd64.dll *** WARNING: Unable to verify timestamp for XAudio2_7.dll
Fenti dll-ekkel van baja, valamint rengeteg memóriacím hiba. Az atiumd64.dll Ati driver fájl, az XAudio2_7.dll ha minden igaz DirectX. Kezdeném azzal, hogy videókártya driver frissítés. A játékban kapcsold ki (vagy épp be) a V-sync-et, Renderert kapcsolgasd DirectX 9 és 11 között és próbálgasd. Antialias-t és Texture filtert kapcsold ki teljesen, lehet összeakad a drivereddel.