Off, hátha érdekel valakit: Az Endless Space Collection (Endless Space és Endless Space - Disharmony) 97%-os akcióban 1Eur-ért vásárolható meg a Steam-en, április 17-ig.
Na még annyi kiegészítés, h több hiányzik a játékból, mint gondoltam. Szóval csak óvatosan a vásárlással. Van benne potenciál, de ez így még nagyon hiányos. :(
Csak titkon reméltem hogyha felhozom a játék nevét a topikban akkor valaki ír majd róla élménybeszámolót :)
Köszi a részletes értékelést... ez a játék is megy a listára az egyszer nézzük majd meg, csak most teljes egészébnen rákattantam az Ark Survival evolved-re :D
Ha veszel tőlük rabszolgát és felszabadítod őket, akkor bedob egy új techet a rabszolga nyakörv alapján. Ha kifejleszted te is tudsz kolonistákat rabolni (új küldi). Szóval nem csere, csak közvetve "ötletet ad". :)
Megnéztem én is, szerintem se rossz. Mondjuk a kiegyensúlyozáson még lehet javítani, nálam a legerősebbek a kalózok voltak eddig, akik ugye minor frakció(k). Nekiálltak legyalulni az egyik major fajt is, és majdnem kiütötték.
Torpedók tényleg nagyon erősek, a beam vagy mass driver szekció később veszi fel velük a versenyt.
A játék igen sokban emlékeztet a MOO2-re, de mégis más. Nem játszottam még vele sokat, csak a második játékom megy. Az elsőnél középre kerültem és amint kolonizáltam egy Gaia bolygót, szinte mindenki nekem esett. Utána már csak az volt a kérdés, h mennyi idő alatt darálnak be. A második játékom (ami még tart), sokkal könnyebb lett. Ha jól értelmezem a dolgokat én vagyok a legerősebb és mindenki a kegyeimet keresi. :) Sajnos picit érződik rajta a kis költségvetés, de ez számomra nem volt zavaró. Kezdem a negatívumokkal. Na nem azért mert annyira gáz, csak érdemes ezekkel tisztában lenni az elején. :) Sajnos elég sok minden még hiányzik a játékból vagy nem működik megfelelően, de már így is majdnem ki vagyok vele békülve. Területek ahol ráfél a fejlesztés: -AI: Simán beküldi a kolonizáló hajóját a rendszerembe fedezet nélkül időnként. Az autóbuild nem épít bolygóvédelmet. -Diplomácia: Vannak benne nagyon ötletes dolgok, de az egész jelen pillanatban úgy működik, h ha valamire van befolyási pontod, akkor azt a gép el is fogadja. Értem ez alatt, h hadat üzen nekem. Érkezik a hatalmas flottája, amivel nem tudok mit kezdeni. Érkezés előtt 1 körrel megkérem, h kössünk békét, elfogadja. El is megy. Már azt hittem megúsztam, erre a következő körben ismét hadat üzen. O.o -Kezelőfelület: Néha nagyon nem intuitív. Vannak tutorial üzenetek, de nem jön le belőle sok minden. Főleg nem a kezeléssel és az irányítással kapcsolatban. Picit olyan mintha a MOO2-t kéne most megtanulni minden segítség nélkül. Ez nem égbekiáltó probléma, csak mostanában szokatlan. Hiányzik jó pár infó ablak. A csaták során a hajók irányításán kellett agyalnom, mire kiismertem. -Zene: Bár alapvetően nem a technó a kedvenc műfajom, de nem is kapok tőle sikítófrászt. Viszont itt nem sikerült. Szerintem nem is nagyon illik a stílushoz, de ez ízlés dolga. Én elég hamar lehalkítottam, mert nem aláfestő zeneként szól. -Balance: Nem tudom, h a tapasztalatlanságomnak tudható e be a dolog, vagy tényleg ekkora különbség van e a fajok között, de az első játékomban volt rombolóm, könnyű cirkálóm, nehéz cirkálóm, stb. amíg a fő ellenfelemnek romboló, nehéz romboló, fejlett romboló, torpedó romboló, cirkálók, stb. Ez nem lenen akkora para, ha pl a torpedók nem lennének olyan rohadtul erősek. Az első fajomnak nem voltak torpedó fegyverei. A honlapon írják is, h dolgoznak egy kiegyensúlyozó frissítésen, szóval lehet benne valami. Nagyjából ennyi ami így eszembe jutott, mint negatívum. Az tuti, hogy a manual elolvasása sokat segítene. Most Jöjjenek a pozitívumok. Elég jól visszajön a MOO hangulat. Ennek ellenére nem éreztem úgy, hogy egy remake-el játszom. Érezhetően más akar lenni a játék, de a bevállt recepteket nem akarja minden áron kidobni. Minden fajnak külön háttértörténete van, meg talán a galaxisnak is. Vannak kisebb frakciók. Velük is lehet üzletelni, meg talán beolvasztani is (ez nekem nem sikerült, de feltételezem aztért nem, mert nem az én fajomhoz tartoztak). A kalózokat ha békén hagyod lehet velük egész jó üzletet kötni. Rabszolgákat vagy zsoldosokat venni. Érdekesség, hogy a rabszolgákat fel lehet szabadítani és utána már, mint rendes polgárok teszik a dolgukat. Aztán ez még kutatást is ad, de nem spoilerezek. Nagyon jól eltalálták a hajók tervezését. Szerintem nem lesz mindent verő design, aztán majd kiderül. :) A lényeg az, hogy vannak hard pointok (ahova fegyverek mennek) több méretben. Értelem szerűen ide jönnek a különféle fegyverek illetve 1-2 speciális modul. Ezen kívül van még system, armor és meghajtás slot. Érdekesség, h egy armor és egy meghajtás minden hajón van. Oda nem lehet mást tenni. Viszont a systembe raksz reaktort, pajzsot tengerészgyalogosokat, belső válaszfalakat, extra szenzorokat, stb. Külön piros pont, hogy most már te tervezheted meg a bolygóvédelmet is. Te döntöd el, hogy rakéták, ágyuk vagy vadászok legyenek rajta. Illetve vegyesen valamelyik. A bolygómenedzsment nem rossz. Nem mondom, hogy megszoktam, de együtt lehet vele élni. Összesen 5 fajta épület van (farm, bánya, gyár, labor, piac). Ezek a számuk, fejlettségük és a népesség száma alapján adják a különböző erőforrásokat (azért a farmnál és a bányáknál a bolygó is tulajdonságai is számítanak). Picit még furcsa, de megszokható. A kutatás fejlesztés máshogy néz ki, de alapvetően ugyanaz mint a MOO-ban. Egyszerre csak egyet fejleszthetsz. Viszont mindegyik technika valamelyik "csoportba" tartozik (pl: fizika, mérnöki, stb). Vannak fajok amik bónuszt kapnak bizonyos területre. Nagyon tetszett, hogy a fegyver fejlesztések (páncéltörő AP, kiterjesztett lőtáv LR) külön fejlesztések. A lézereknél pl. a röntgen (X-Ray) lézer az ami "átvilágít" a páncélon. :)
Ami nekem hiányzott azok a random események (bár lehet, h ezzel csak nem találkoztam), meg egy picit élőbb galaxis. Összefoglalva: Nekem tetszik. Van pár hiányossága, de remélem ezek javítva lesznek. Mondjuk a kiadó az Iceberg, szóval ez még némi aggodalomra is adhat okot (khmmm.. Stardrive 1-2). Meglátásom szerint sokkal jobb, mint a WG-s MOO. Tegnap 5300 ft volt stemen. Aki érdeklődik, de nem akarja kockáztatni a pénzét az sztem nyugodtan szerezze be kedvenc virágboltjából. Egy próbát mindenképpen megér.
Hogy a csudába tudok construction module-t feljuttatni bolygó körüli pályára? Az kellene a könnyűcirkálóhoz...
El se hiszem! :-D Egyből kész játékkal állnak a közönség elé? Ilyet se látni mostanában, hogy nem a user fizet azért, hogy alfa vagy béta teszter lehessen! :-)
Meglesem majd. Nyilván először kipróbálom.
Ja, és köszi a hírt! Utoljára szerkesztette: Lysandus, 2017.01.20. 12:54:59
Azért ez így nem igaz, a Stellaris tényszerűen számos olyan újítást hozott, amit korábban 4X játékban nem láttunk. Persze mint minden programnak ennek is vannak hiányosságai bőven, de jelenleg nem ismerek jobbat, beleértve a vérszegény új Master of Orion-t is. Vagy ott van a Galactic Civilization 3 ami az előző részhez képest kvázi nem hozott újítást, pedig nagyon vártam valami fejlődést a grafikán kívül is.
Esetleg nézz rá az Endless Space 2-re, állítólag nem rossz. Én még nem próbáltam. Az első résszel sokat toltam és szerettem is, kivéve a kő/papír/olló harcrendszerét, amitől a víz kivert.
Nálam az adja a nagy pluszt, hogy realtime. Jó, persze nagyrészt havi bontásban frissülnek a dolgok, meg pause-olható, de én így is több órát öltem bele, mint a többi 4x TBS játékba, ami az elmúlt ~2 évben megjelent.
Nekem azért kicsit szomorú hogy a Stellarist lehet jelenlegi etalonnak nevezni. Mert igazából jelenlegi állapotában számomra csak egy félkész csontváz, ő se mutat fel semmi áttörést vagy nagy dolgot, viszont sok helyen igen vérszegényes.
Persze megértem a rajiongást, mert mindenki belelátja azt hogy jön hozzá sok DLC é akkor majdmilyen jó lesz. CSak hogy az nem most van :)
nem az h nem tetszik, hanem inkább az hogy a konkurenciához képest rengeteg dolog hiányzik belőle, szegényes szegénykém. Az elég szembetűnő, hogy a dizájn alapja a civilization V volt, de még ahhoz mérten is keveset nyújt, Civ V-nek volt mélysége meg a Beyond Earthnek is - ez sajnos csak karcolja a felszínt. Ilyen űrstratégiákban pedig pont az lenne a jó, hogy nincsenek határok és kötöttségek a fix történelem által, itt nem lett kihasználva eléggé. Utoljára szerkesztette: nyirog, 2016.09.14. 22:09:29
huh, nem hittem volna, hogy ekkora nemtetszést fog kiváltani, bár tény, én felé sem voltam hajlandó nézni, csak gondolta hátha érdekli a népeket a review :)
az a helyzet h a jelenlegi etalon a Stellaris, jön hozzá az új patch is nem sokára, meg az új DLC amiben a fallen empire-ek jutnak nagyobb és meghatározóbb szerephez. Új MOO arra jó, hogy az alsó tagozatosoknak megmutassák ilyen is van.
Nincs tech-tree a klasszikus értelemben. Úgy kell inkább elképzelni mintha a technológiák kártyák lennének amiket random bekever neked a gép. Az ide vonatkozó hivatalos wiki: stellaris tech wiki
még az elején vagyok, hajó design szerintem jó - nem pont túl szöszölős és nem pont lebutított, elég jól be lett lőve, kinézetet sajnos az alapjátékban nem változtathatod csak a modulokat, azt még nem tudom h ezeknek van e grafikus megjelenése is, de feltételezem igen. Technológiák is jók, csak ahogy előttem is írták a tech tree -t még nem lehet látni, lehet tényleg van rá gomb, csak még én nem vettem észre. Szerintem jó játék, mivel eredeti steamen keresztül biztos élvezet lesz multizni :) Majd szervezhetnénk egyet innen a topikból.
No, meggyütt a stellaris, van mr vkinek tapasztalata? Leginkábba hajódesign meg a technológiák érdekelnének, hogy mennyire változatos és mennyire van jelentősége annak hogy az ember milyen hajókat lapátol össze.
Nézegettem bemutatókat, de az űrcsata az elég kiforratlannak tűnik (kb annyi hogy a flottáknak van egy számmal jelképezett ereje, aztán amelyik a nagyobb az nyer), ez alapján tartok tőle hogy a hajók fegyverzete is kb csak annyit jelent, hogy a végén a hajó mekkora számmal járul hozzá a flotta haderejéhez...
Az animáció brutál jó, de az ódivatú rockzene iszonyat rossz alatta és egyáltalán nem illik a képi világhoz.
Nem tudom, nekem bejött. Természetesen teljesen más a hangulata mint az egynek, de azért lássuk be már a kettő intrója is teljesen más volt. Az elsőben egy nagy hirig, a kettő már egy sokkal nyomasztóbb kisebb csata. Nálam ez a háború arctalanságáról és a mérhetetlen húsdarálóról szólt. Persze lehet, hogy csak engem kapott el megfelelő hangulatban. :)
Amúgy előfordulok más totyikokban, eddig pl a Star Trek Online-ban fordultam elő, de azt elég hamar "végigjátszottam". WoTtal már csak nagyon héb-hóba játszok, leginkább amikor a fiam meg a szomszédsrác megkér hogy guruljunk pár kört platoonban. Amúgy az accomat is ők használják, sztem jó 1 év részemről kimaradt (múlt hétvégén gurultam párat) - de ahogy elnéztem a játékot meg hébe hóba a topikot is, nincs semmi érdekes, minden olyan mint ezelőtt. Szoktam is mosolyogni amikor vki bedobj hogy a prémesek mindíg nyernek, de csak vállat vonok...
Most leginkáb single player megy, fallout 4 meg assassin creed 4 megyeget. Bár nézelődöm vmi online cucc után, valami jóféle kalózos érdekelne de nemnagyon találtam a piacon semmit (momentán a Black Sails c. sorozat hatása alatt állok, azért is tologatom az AC-t).
EVE-vel csak az a gond, hogy ott meg az intronak semmi köze nincs a valódi játékélményhez. Az embert felizgatják hogyhű mekkora action, hú de látványos, mekkora pörgős játékmenet - azt ingame egy űrbeli excel van, meg pici primitív ikonok :)
Tudom hogy benne van grafikailag minden, csak a normál játékmenet marhára nem arról szól.
SZERINTEM: ez borzasztó, hol van ez a régi introkhoz, trailerekhez képest? o0
kb az összes WH40K agyonveri, lássuk be, az Armada is erősen adja, de pl az EVE legutolsó trailere is agyonveri...sokszor (igen, tudom, sokaknak nagyon nem adja) és, ez messze nem a legjobb trailerük:
Én minden ilyet megveszek mivel a scifi műfaj minden formáját fogyasztom, de csak akkor, ha már kijött és láttam a véleményeket...esetleg ha van virágver., akkor előtte kipróbálom. Sajnos sokszor van, hogy egy programnak nagyobb a füstje mint a lángja...Elővételben, korai hozzáférésben szinte semmit nem veszek már meg. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.05.04. 13:16:04
hm, nem tudom, virágboltit próbáltam ki, nem voltak túl nagy elvárásaim, nem egy Nexus-t vártam, de nekem nagyon középszerű. Ami nem feltétlen rossz, csak annyi hogy a szabadidőmet nem erre a játékra fogom áldozni, ha már warhammer akkor inkább WH 40K dawn of war 1-2 és ugye lassan most már a 3 is.
Hát nem az a kimondott Homeworld, az biztos, itt nem kell semmit sem építgetni, csak egy flottát fejleszteni, és az adott küldetésekre kiválasztani, hogy melyik hajókat viszed, én adok neki egy próbát majd.
13:30-tól is látszik mit össze szenved a zoommal. Mondjuk meg lehet szokni, a SoasE-ben is meg lehetett, de az élvezeti értéknek nem tesz túl jót. Mellesleg a saját hajók lazán átmennek az ellenségen. :-( Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.04.01. 00:09:29
Igen, pont ez volt a baj vele. Főleg a kis terület, de eleinte a kötelező online jelenléttől is agyf*szt kaptam. Persze szokás szerint az EA volt a hülye és nem a fejlesztő, a sokadik nagynevű csapatot verik szét a dilettáns ökör EA managerek. Vélhetően -bár ebben nem vagyok biztos-, a terület méretkorlátozása is azzal függött össze, hogy alapvetően online játékot akartak SP helyett, ami persze most trend, csak épp nem ennél a játéknál. Na mindegy.
Jöhetne már a Stellaris. Addig is nagyon erősen szemezek az új Master of Orionnal, csak rohadt drága, egyelőre nem érzem, hogy megéri a pénzt.
Ja igen, kimaradt: ahogy elnéztem a tegnap esti live streamet, az új rollercoaster tycoon world is sokat merített az SC 2013 GUI-jából, nagyjából ugyanaz a megjlenítési és statisztikai rendszer működik benne, mondom én, hogy nagyot alkottak e téren, ennél jobbat már nem igen lehet amúgy se kitalálni, bár sose lehet tudni :).
OFF: szerintem SC 2013-nak alapvetően 2 baja volt: első hogy kurva kicsi volt a terület, a második pedig hogy nem lehetett bele rajongói tartalmakat rakni, még a sims 3-nak is saját workshop rendszere volt. Minden más téren szerintem jó játék volt, csak a terül nagysága miatt hamar meg lehetett unni, szimuláció terén viszont sokkal precízebb és pontosabb, mint a C:S és nehezebb is. C:S-ben nagyon nem kell törődni a pénzzel sima játékmódban, úgy is jön magától; persze sokan írták már hogy jó lenne ha játék most már nem eye candy DLC-ket kapna (mind megvettem amúgy), hanem rendes a mechanikába belenyúló és kihívást okozó DLC-ket, minden esetre én bizakodó vagyok ezekkel kapcsolatban, egy év alatt azért elég szépen bővült a tartalom, talán az idei évben tényleg a játékmechanikát (szimulációt) fogják jobbra csiszolni :).
OFF Na igen, a C:S audio szekció nem az igazi, de a játék mondjuk magasan lekörözi a Simcity-t (mondom ezt egykori Simcity rajongóként). Sajnos az új részt teljesen elrontották, be is buktak vele. Már én is áttértem a C:S-re, azt hiszem végleg, de a GUI kérdésben teljesen igazad van. A Skylines betűtípusai konkrétan olvashatatlanok, nem is tudtam vele játszani addig, amíg ki nem jött egy MOD, amivel skálázhatóvá vált a menü. Na, most itt meg a Simcity-ből kéne behúzni a GUI-t a C:S alá. :-) ON Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.03.30. 02:26:25
Bárcsak a Cities Skylinesnak (szintén paradox a kiadó) is lett volna dedikált music departman-je, sajnos a hangok borzalmasak benne :( . Főleg egy SimCity 2013 után. Utoljára szerkesztette: nyirog, 2016.03.29. 18:18:13
Annak tényleg tökéletes a GUI-ja :). Amik még nekem tetszenek e téren: SimCity 2013 (hatalmas bravúr, ahogyan megoldották, hogy rengeteg adatot és statisztikát meg tudjanak könnyen és átláthatóan jeleníteni - hagyták a fenébe a grafikont helyette az egész térkép lett a grafikon, tökéletesen átlátható), Universim (ugyan még változik ahogy készül a játék, de már most is baromi jó), Master of Orion új része (látszik, hogy nekik is tetszett az endless space letisztultsága és a Civilization játékok komplex GUI-ja), Civ 5 és Beyond Earth (szerintem magáért beszél, főleg a Beyond Earth diplomácia rendszerének a GUI -a alkot nagyot).
A SotS 2-ből tényleg egy elképesztően jó játékot lehetett volna csinálni. Mondjuk szerintem a harc így is az egyik legjobb benne. Azért játszom vele még most is néha.
SotS 2 jó lett volna, de valóban borzasztó a GUI-ja annak is. Érthetetlen egyébként miért variálnak annyit, amikor számos játékban ott a kiforrott megoldás csak át kéne venni. Ebből a szempontból nálam az Endless Space az etalon, hihetetlen könnyű kezelni, minden azonnal magától értetődik, letisztult, ízléses és még a betűméretekkel sincs gond. Sajnos annak meg a harcrendszere béna ezzel a kő/papír/ollós kártyás marhasággal (talán majd az új részben már másképp lesz). Több játékból kéne egy jót összerakni.
Egyébként SotS 2-ben az tetszett legjobban, hogy minden játéknál random generálta a tech tree-t, így aztán megmaradt a kihívás mert nem lehetett bemagolni pár menet után, hogy mire kell gyúrni a biztos győzelemhez. Ezt pl. szívesen látnám viszont a Stellarisban.
értelek, hát mondasz valamit ezzel a betűmérettel kapcsolatban :\ Különben más játéknál is hiba, hogy túl kicsire csinálják és még csak a lehetőséget sem adják meg, hogy a vásárló be tudja magának állítani a méretet. Igen, azt tudtam, hogy ők csak kiadók, de pl ez a minden technológia kikutatható már a SotS 2-ben is volt, szóval azért érződik az ötletek átszivárgása, ami persze nem baj, azt leszámítva h a SotS 2 fél készen lett kiadva és temérdek patch után is instabil a játék, az egyik legérdekesebb fajt pedig kivették, mert így könnyebb volt, mint rendbe szedni a mechanikáját.
Új MOO-t még nem próbáltam, de az 500 körös limit miatt sokan anyáznak Steamen is. Sword of the Stars 2 nem paradox fejlesztés volt, ott csak kiadók voltak. A Stellaris viszont saját Paradox játék, tehát nem ugyanaz. Az apró betűméret viszont klasszikus Paradox fejlesztésű játékok hibája, a fórumukon is sok a panasz, már az Europa Universalis játékoknál is állandó téma volt. Amilyen zseniális a programozó gárda, annyira tré a GUI tervező csapat. EU4-et nem is tudom játszani, annyira picik a betűk egy csomó helyen, és moddolni sem lehet mert fix ablakméretek vannak, tehát lelógnának a szövegek, vagy eltűnnének karakterek. Idősebb korban, vagy nem 100%kos szemmel játszhatatlan. A Stellarisnál azért leszek dühös ha így lesz -márpedig a látottak alapján nem várok jobbat-, mert tudnak a problémáról, tele van vele a Paradox fórum és a Steam fóruma is, ehhez képest magasról tesznek rá, megint 8pixeles egy csomó karakter a 2016-os játékukban. 4k felbontásban konkrétan játszhatatlan lesz, de FHD-ben is csak annak lesz jó, akinek tökéletes a szeme. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.03.23. 16:36:41
Apropó, nekem az alpha-s új Master of Orion is tetszett, bár 500 körnél ahogy elnéztem nem lehet többet nyomni, bízom benne hogy a tartalma még bővülni fog, mert így azért pár újrajátszás után ugyanaz a kimenetel. Ami viszont nagyon tetszik az a letisztult és könnyen átlátható kezelőfelület. Remélem a Stellaris is hasonlóan igényes lesz e téren, Swords of the Stars 2 -nek (szintén paradox) katasztrófa volt....