tényleg csak annyi építési lehetõség van benne mint amennyit a játék elején felkínál, plusz a hydrophonia és a kárpit? jó persze alfa verzió, így is kurva jó, csak reméltem h tudok olyat építeni én is mint a kickstarteres videóban :D
ezt én is kiszúrtam most így este, nem semmi, jól is néz ki, letisztult, nagyon ígéretes. KS-en a pénz pedig jelen ütem szerint pár na múlva összegyûlik rá :)
Hajó "szarrá designolásban" valami nagyon nem tetszett nekem, ezért nálam sem volt hosszú életû a játék. Ha viszont a 3. részt is akkora elánnal csinálják, mint Fallen Enchantress-t akkor egy egész jó játék kerekedhet ki belõle (és persze full bugos, de remélem tanultak az Elemental leckéjébõl).
jelen, én sem értettem a hypeot, aranyos volt, jópofa, meg jópár fura megoldás
mert ok, mindenfélét rá lehetett tenni a hajókra, meg lehetett remekül minmaxolni a fegyvereket, de pl az agyonistenített campány az úgy nézett ki, hogy leütötted az adott scenariot, elfejlõdtél x szintre, majd a kettes scenarionál megint 0-ról kezdted. Lehet ez direkt volt így, és csak én nem tudtam mit kezdeni azzal, hogy hopp 0-s fejlettség már megint, x óra játék után o0
Amúgy vajon csak nekem nem volt olyan nagy durranás a galciv elõzõ két része?
Mindenfelé orrba-szájba olvasom hogy az az etalon, és emlékeim egy igencsak felületes/elnagyolt játékról vannak. Ha jól rémlik ez volt az a 4X játék, ahol a hajó alakját szarrá lehetett designolni (jajj, de nézzen ki csecsén) de a hajó paraméterei kimerültek egy mozgáspont/hp/támadóérték számban.... (na, talán volt még defense, de nem biztos).
Hát, sztem az amigás zene verte oda a c64est (ami persze nem nagy sztori, hiszen a SID chip meg az amiga zenechipje közt ég és föld ugye).
Plusz az amigásban tetszettek a kis animációk (pl amikor harc közben cikáznak a lézerek a lövészárokban és az egyik leviszi egy harcos fejét), amik 64en hiányoztak.
Persze ha úgy nézzük hogy a géphez képest a c64 konverzió többet hozott ki a masinából, az igaz.
A C64 változat zenéje sokkal, a játékmenet hangulata pedig egy kicsit jobb volt. Az Amigás konverzió a lehetõségeihez és a kortársakhoz képest gyengécske.
Így utólag visszagondolva nekem ez a játék lehetett az ami meghatározta a scifi rajongásomat (azon belül is a hõsies/borongos katona scifi irányt), amire utána remekül ráerõsített a Reunion hangulata, Boros & Szikszai képi világa.
Reunionban majdnem megsirattam a kis gülüszemû szimpi fajt, aztán az õ nevükben ütöttem végig a naprendszereket :D
Nem volt idom\kedvem kutatni az informaciok utan es azt hiszem most mar megvarom a megjelenest :) Persze, ha belefutok a youtube-on egy jo kis Horizon videoba, azert megnezem...
ugye a sztori az emberi fajjal lesz, elsõ kapcsolatfelvétel, jönnek a küldik, egyre több faj, még több küldi, faszásan kitalált fejlesztési rendszer, én nagyon várom :)
Hat azt igertek, hogy az lesz, de hogy mennyire azt nem tudjuk... en egy Homeworld, Nexus szeru jatekot varok, de hogy a Horizon mennyire lesz az, passz...
Nem, játékokat utoljára akkor teszteltem (munkaidõn kívül) amikor a magyar lokalizációját csináltuk vmi stratégiai játéknak, illetve amikor mellékállásban cikkíró voltam a pcgames/cdgames magazinban (plusz vendégszereplõként 1x-1x elõfordultam a chipben meg a pcguruban).
Kõkemény ipari munka, bár az még mindíg megmelengeti a szívemet amikor a doktor Houseban látom hogy a csapat a General Electric CT gép szoftverét bámulja keresve a tumort.. ugyanis azt mi csináltuk egy jódarabig :)
Félkész cuccot sohase veszek meg és alfával sohasem játszom.
Készbõl is - a multiplayer lövöldéken kívül ahol muszáj megvenni - csak azokat veszem meg utólag akciósan, amikkel sokat toltam (ilyen pl most a Don't starve).
Az elõbbit meg tudom ideologizálni (QA lead vagyok munkaidõben, nekem FIZETNEK ha tesztelek), utóbbi inkább lelkiismeret csitító :D
kint van a Star Drive nagy átformáló patche, még sem ír róla senki. Horizon topik is pang, pedig a preorderesek írhatnának az alfáról (mellesleg pár nap és jön az új teszt verzió)
Én pl. most az Endless Space után kicsit leállok fordításügyileg a space 4x játékokkal. Néha olyan dolgokat találnak ki pl. technológiákhoz, hogy ihaj. Ezért most nekilátunk a Panzercorps afrikakorps+DLC-k tömkelegének xD
jaja, Shadowra gondoltam
optimistán látom a dolgokat, szvsz a többi is remek lesz a töltött hús meg a bejgli mellé :)
azért picit könnybelábad az ember szeme, hogy év végéig mennyire el leszünk kényeztetve mi 4X fanok: Horizon, Star Lords, Új Distant Worlds, tuti addig még a Star Drive is rendesen csiszolgatva lesz, ennyi máskor 10 év alatt nem jön össze
Sziasztok! Kicsit meghalt a topic a nyár közepére:D Bizonyára egyikõtök se ismeri a Stars! játékot, vagy ha össze is futott vele nagyon csúnyán otthagyta pillanatok alatt:)
Én nekem a legjobb ûrstratégiás élményt adta, IG2, Sins of Solar, Endless Space mellett, pedig gyakorlatilag grafikája sincs:)
1997-es kis csodabogár, max 2-3 megabyte. http://wiki.starsautohost.org/wiki/Main_Page ezen az oldalon láthattok róla pár képet, és megtudhattok róla pár infót. A cora áruházba vettem annó 500 ft-ért évekkel ezelõtt, évekig nem tudtam vele mit kezdeni mert nem értettem egy szót se belõle, de aztán rájöttem mi hogy van és azóta imádom.
Körökre osztott, van benne multiplayer lehetõség, egyetlen nagy hibája hgoy window 7 alatt bonyolult elindítani:)
A mai napig rengetegen játszanak vele online. Akinek kell tudok adni virágbolti verziót:) (2,7Mb)
akkor még így gondoltam a fõként a bolygók kinézete és mechanikája miatt, most már inkább supreme commander hagyatékként tekintek rá, amitõl viszont kicsit tartok is, mert számomra hiába volt jó játék annak idején, egy idõ után az SC eléggé lapos lett, második része pedig nagyon nem tetszett. Amúgy szerintem a spore jó játék volt, nagyon élveztem, csak gondolom nem volt annyira sikeres mint azt elvárták és így nem jöttek hozzá kiegészítõk amikre az alapjátéknak elég nagy szüksége lett volna, mert annyi potenciál volt benne h még azóta is bánkódom h nem fejlesztették tovább.
emberünk úgy döntött, hogy jók a 4x-ek de nem logiusak, vagy nem elég átgondoltak, stb és belevágott egy sajátba, ha jól veszem ki elég jól halad és az olvasottak alapján igen csak réteg játék lesz, ha valakinek van ideje-kedve mûvelõdjön, akinek nincs kedve sokat olvasni, az olvassa át a technology bejegyzést, hátha megjön a kedve a többihez is. :)
"hiába, nem volt akkoriban net, csak szombatonként a copy-partik a mûvházakban" Csokonai .. :)
No szóval igen abban voltak automatizmusok meg a mass transmitter, és így nem õrült meg a sok bolygótól az ember.
"Duturos" :) Vagy valahogy így mondta.... emlékszem, küszködni kellett vele, mert Amig600-on nem indult el az új kickstart miatt, de aztán sikerült beszereltetni egy 1.3-as kicket, azzal ment...
Nagyon szerettem, jó volt ahogy tágult a világ, elõször csak a földrõl az ürállomásra szállítgatni, aztán a bolygók, aztán másik naprendszerek meg a harc :D
Nagyon jó ötletek voltak benne, ahogy szépen épültek egymásra a kényelmi funkciók (kézi szállítás után automata ûrhajók, kis ûrhajó, nagy ûrhajó aztán meg ha jól rémlik valami anyagátvivõ szerkezet).
Mondjuk jó sok grind volt benne, de hát a mai MMOk is arról szólnak. Ha jól rémlik végig is toltam, aztán évekkel késõbb tudtam meg hogy volt egy elõdje, a Millenium 2.2 (hiába, nem volt akkoriban net, csak szombatonként a copy-partik a mûvházakban, meg a nyomtatott sajtó: CoV meg 576 :) ) Szóval az M2.2-rõl talán a CoVban olvastam, végigjátszás helyett inkább végigolvastam de sose próbáltam ki...
ismerõs-e nektek ez a két név: Deuteros, Millenium 2.2 ? :)
Üdv, Vahren! :)
Spore: azt én is nagyon sajnálom. Akkora ötlet volt, ígéretesnek indul, de az ûr része valóban egy idõ után követhetetlen, nem ad idõt a játék, hogy nyugodtan garázdálkodhass a bolygófelszíneken, felfedezz bolygókat, mert mindig jön valami fontos event, állandó támadások, mindenhol egyszerre ott lenni...
Hmm ez jól hangzik. Remélem nem lesz túlzottan leegyszerûsítve az elfoglalós része. Mondjuk kíváncsi leszek, hogyha saját magam választhatom ki az elfoglalni kívánt bolygót akkor az is számít, hogy milyen fejlettségi szinten van? Mondjuk pl olyan szinten mint mi vagy lesz olyan bolygó is ami mondjuk még "csak" a középkorban jár.
Nahát ti még éltek? Én meg lefordítottam az SE V-öt, utána még egy csomó fajt, de elmaradt az érdeklõdés, így a lekesedés is alábbhagyott. Magamnak anno az SE IV-et is lefordítottam, amennyire a lehetõségem engedte. (Vahren) Azért akit érdekel: SE V honosítás
artifact red-x szerintem kicsi túl sokat markol, de hát ki tudja, hátha...
Talán túl sokmindent raktak bele és emiatt az összes fázis csiszolatlan lett, de azért nem játszhatatlan.
Nekem nagyon tetszett, de tény h sokkal-sokkal jobb lehetett volna, volt is benne potenciál, szerintem tervezhettek hozzá kiegészítõket, 2 meg is jelent (sims-es formára, egy ilyen cuccok fajta és egy nagyobb volumenû) de gondolom nem érdeklõdtek iránta sokan, vagy én nem tudom, rá egy fél évre/ évre will wright el is hagyta az ea-t gondolom ez is közrejátszhatott abban h nem jött hozzá több kiegészítõ )még ha direkt úgy is volt megcsinálva h legyen mit kiegészíteni benne majd idõvel), vagy egy második rész.
Ne hagyjuk ki a Spore-t :D Végülis az összes fázis közül messze az ûr része tart a legtovább. Csak sajnos itt is elkövették azt a hibát amit sok ilyen játéknál: amikor már sok bolygód van akkor 10 felé kellene szakadnod hogy haladni tudjál, épphogy elkezdessz egy küldetést máris betámad valamelyik szomszéd. Szerintem csalás nélkül nem sokan vitték végig :D
Rájöttem, h mi tetszett nagyon az Orion 2-ben. Az, hogy választanod kellet a fejlesztéseknél. Van benne 1-2 nehéz döntés. :D
Köszönöm szépen elismerõ szavaidat! Sokat kellett rájuk várni, de megérte! :-)))
Cruise missile, SDI, nuclear bomb?! Miért engedted ez az AI-t ennyire?!
A játéknak ezen a szintjén az AI-ra csak azért van szükség, hogy nehogy idõ elõtt véget érjen. Egyetlen egy AI várost kell csak hagyni, és az utolsó pillanatig várni az ûrhajó elindításával.
Nagy térképen játssz, és valóban Eurázsia a legjobb kezdõ helyszín. Onnan szárazföldön el lehet foglalni, be lehet telepíteni Afrikát is. Amerikába pedig legkésõbb akkor kell partra szállni, amikor kifejleszted a kereszteseket. Ugyanis a crusadernek (ha jól emlékszem 5/1/2) van esélye arra, hogy várfal mögül kiszedjen pikemaneket. Katapultot, ágyút vinni felesleges, mire odaérnél vele (nagy térképrõl beszélünk) már rég idejétmúlttá válik.
Félreérted a játékot. "Nagy" játéknál nem az AI ellen harcolsz, hanem azért küzdesz, hogy minél jobban kihasználd az induló helyzetben lévõ lehetõségeket. Nekem az AI talá még a puskaporig se jutott el soha. Nem kell itt bonyolítani a helyzetet atomcsapásokkal, meg cirkálórakétákkal. Sokkal jobb, ha az esélyét sem adod meg ezeknek.