Mert, mint írtam, semmit nem tervezgettem, meg töltöttem vissza... Csak játszogattam. Délelõtt elkezdtem és este fél tízkor lett vége.
Csak pár példa, hogy mitõl lehetett volna sokkal jobb is az eredmény.
Lehet, hogy már korábban át kellett volna állni köztársaság államformába, de nagyon sokáig húztam királyságban, mert lusta voltam hazamenni a katonákkal és szétosztani õket különbözõ városok között, hogy csökkentsem az unhappy-t. Így visszagondolva marhaság volt, mert a jól kiépített út és minden más mellett sanszosan megérte volna. Nem érdekelt, a haderõ nyomult elõre, nem volt hozzá türelmem...
Mikor muskétásokba ütköztem légiókkal és lovagokkal akkor a semmiért feláldoztam a fél seregemet, hogy megnézzem mire mennek. Hát nem sokra. Ekkor sem töltöttem vissza, pedig simán jó lett volna az a taktika, hogy megszünteted városban a régi egységeket és a sereg fele + kis pénzzel pikk-pakk felhúzod az újgenerácoós haderõt és hent. Igen, megint lusta voltam...
A modern kori fegyverekkel mindig lenyomom a gépet, de itt is csak tessék-lássék módjára háborúztam. Ami kijött a gyárból azt kb. küldtem frontra, semmi erõfelhalmozás és jól odacsapás. Mikor megjött az advanced flight, akkor a bomberek szokás szerint letaroltak mindent, mert azokat könnyû koncentrálni...
Mikor elfoglaltam egész Európát Ázsiát és Afrikát és Ausztráliát, akkor az inváziós "erõ" tudod, hogy mi volt az újvilág felé? 2 transport 4-4 howitzerrel, 2 hordozó 2-2 sth. vadásszal és bomberrel meg 2 csatahajó és 2 AEGIS. Ennek a felét helybõl kilõtte cruise missilével... Ennyit dobtam össze 4 kör alatt és mentem, had szóljon, mert emlékeim szerint ez elég volt ahhoz, ami lent következik.
Ezzekkel is elfogaltam két várost - a lehetõ legszarabb közlekedéssel, dzsungel és hegy közelében voltak út kapcsolat nélkül, és megvédtem addig õket, hogy lett két reptér és SDI ezekben. Utána hoztam még pár földi egységet, de lényegében csak a légierõ aratott, amit a hordozókon és Ausztrálián keresztül vittem. Aztán a gépeket leszámítva az ment oda, amit a légihíd elbírt. Igen, semmi más ennyire lusta voltam lépkedni velük. Az elfoglalt városokban volt reptér, így légihíddal a maradék ellenállás már hamar megszûnt, de amíg csak két város volt...
A háború alatt az elsõ nuke támadás után lusta voltam SDI-t venni a legnagyobb városokban. A 3. atomcsapás után már megvettem õket... Persze az is vicces volt, hogy Eurázsia közepén hogyan nukeozott le, amikor városa nem volt a környéken és a legközelebbi tenger mezõ is 16 lépésnél messzebb volt asszem. Viva AI cheat...
A háború vége után sem teljes gõzzel ment a populáció növelés, mert franc lépkedett végig minden városon, hogy minden harbort és mást megvegyen.
Na, így lett 240% és úgy, hogy 10+ éve nem toltam komolyan civ2-õt.
Ha visszatöltögetném és csiszolnám, maradjunk úgy, hogy lazán az elsõ harmadban lennék.
Szóval szép, szép és gratula a 700+ százalékoz, biztos nagy munka volt, de azért nehogy azt hidd már, mások nem csinálnák meg, ha annyir akarnák. N+1 visszatöltéssel nem nagy mûvészet. Ha lenne erre fél évem én is megcsinálnám a több száz %-ot, csak nekem soha nem volt erre idõm, se türelmem. Idõpazarlás és ugyebár csalás is, amit csinálsz. A hall of fame ilyet megenged. Azért valahol vicces. A mûvészet az, hogy nem töltöd vissza és úgy csinálod meg...
Azért valahol mókás, hogy ilyen hanyag játékkal is lényegében a hall of fame végébe befértem úgy, hogy nem csaltam és célom sem volt soha.
Persze szerencse is kell hozzá, mert bevallom sokat segített, hogy Kínában rakott le. A civ1-ben is az volt a legfaszább hely, mert sok shield-es grassland van és kevés hely. Királyság államformával a játék elején valami irgalmatlan a fejlõdés.
Sanszosan nem tudnám azt --> Sanszosan meg tudnám azt
Közepes Föld térképen pár játék után felszívtam magam, random volt minden. Kicsit lusta voltam, messze volt a tökéletestõl a játék, de így is 240%-os lettem. Ezel a Hall of Fame aljára beférnék. Kétszer fél nap alatta ennyire volt idõm. Sanszosan nem tudnám azt, hogy sokkal korábban fejezem be, ha precízen háborúzok, akkor kb. 100 körrel a vége elõtt lett meg volna a hajó és nem azt csinálom, hogy max. populáció és utolsó körös ûrhajóra gyúrok. Szóval évtizedes kiagyás után, visszatöltögetés nélkül egybõl befértem a hall of fame aljára...
viszont ez a gog verziós moo2 kurva jó - elmondhatatlanul tetszik, csak nem tudom hol kell benne menteni :D. Régi Falloutos idõket idézi a menüje és a GUI :))) De nagyon tetszik és könnyen tanulható is, épp hogy csak kipróbáltam és már is magába szívott 1 órára... hoppácska :D
Igen felraktam, de csak egy 20 percet volt idõm belenézni, zenéje szerintem nem rossz, menüje és a GUI elmegy, grafika szerintem nem feltétlen a mérvadó, de azért swords of the stars 2-höz tudnám hasonlítani- sõt igazából kinézetre az egész kicsit olyan. Eddig külalak alapján ítéltem, ami mechanikájából láttam az ígéretes van benne jó sok kutatás, taktikázás terén nem tudom mennyit tud nyújtani a játék de az alapján következtetve h van sitrep fül a játékon belül gondolom az alap funkciókat mindenképp hozza. Egyébként ígéretesnek tûnik, gazdasági része szerintem nem annyira nyomasztó (habár szeretem ha komplex) de még úgy is változni fog gondolom. Ez így 20 percnyi rákukkantás gyors tapasztalata, egy 2-3 óra kéne h igazán bele tudjak mélyedni és le tudjam írni a róla alkotott véleményem, mert amit fentebb írtam az eléggé felületes, de arra most nem volt idõm :(
Én nézegettem, de elsõre elég zavarosnak tûnt, mintha túl sokat akartak volna markolni. Persze még csak 0.4 -nél tart, és a kezelõfelület nem prioritás.
szvsz nem erre gondolt, hanem a II. fõintrójában hátulról mutatott nagyon mosolygós hajtómûvekre, amelyek egyik gazdája feltûnik az ember intróban oldalról: w-726 elesett, elvesztettük a korvettet, készüljünk fel a leszálásra (ááá nem tudom betéve az ember intrót :)
Az egyben hébe-hóba feltünnek mosolygó seggû ûrhajók, de azok max romboló nagyságúak és rohadtul be vannak állva úgy mert lapos szemekkel vigyorognak 8)
abban a játékban elcseszték, hogy nem lehetett fajt választani. Szívesen lettem volna az "önjáró löveges" fajjal. Na meg a földharcnál az egységek kibaszott buták. Ezektõl függetlenül atomnagy játék, pár hónapja én is toltam az elsõ részt :)
Large galaxis mennyiségû bolygó van egy medium méretben. Közelebb vannak egymáshoz a rendszerek, gyorsabban lehet terjeszkedni az elején. Ja meg egy új kezdõ technikai szint. Az meg ha jól emlékszem annyit takar, h megvan minden fejlesztés mindenkinek 250 RP-ig. Jól jöhet, ha az elsõ pár nehéz döntést nem akarod meghozni. :)
Azért a kimerülõ készletekkel is lehet játszani szerintem. Elég jó móka, kicsit át kell gondolni a stratégiát így :).
fuck, pedig kacérkodtam a fogyó készletekkel, hogy legyen értelme bányász/aszteroida koloniáknak :(
persze még nagyon nem látom át, de így elsõ körben a kimerülhetetlen készletek miatt nagy (lélegezhetõ) gyár/bányász/kém épületes kolóniákat + pici kutató kolóniákat (nem lélegezhetõ) éri meg egyedül. Emberként meg ezek szerint nek kell rájuk kikötõ.
Egyébként normálon mire számíthatok az AI-tõl, passzív vagy agresszív?
Egyelõre össze-vissza fejlesztek, meg nincsenek satok/bázisok, csak pár gyors hajó. :)
Nem mindenre emlékszem és lehet, hogy ezekre is rosszul:
Star Port: de kell, ám ha a fajodna kezdéskor megveszel egy bizonyos traitet akkor nem kell. (talán a natural traders az)
a def kémkedés azt hiszem csökken minden támadás hárításakor
bolygó gyár, és ûrbázis nem adódik össze
katonák: vannak, talán a troopers fejlesztéssekkel tudsz hozzájutni
bolygó kimerülés: két féle változatot lehet indítani, az egyikben kimerülnek, a másikban soha (a limited resourcest ne válaszd, mert az AI nem tudja kezelni)
ja meg még valami, kimerülnek a bolygók egy idõután, vagy a % csak az a szám amivel meg kell szorozni a bánya termelõ kapacitását?
na szerintem nekem idõnként lesz pár kérdésem a rutinos SE4 játékosokhoz. Bár elkezdtem újra olvasni az index fórumot, el is felejtetettem, hogy milyen jó volt olvasni Blade W hajónaplóját. :)
Ha jól látom már nem kell star port a kutatás/kémkedés pontok szállításához.
A def kémkedés hihetetlenül sok pont, ez csak azt szimbolizálja, hogy ennyi körig tart, de folyamatosan véd, vagy tényleg csak akkor, véd egyszer, ha lefordul a 100K pont?
A bolygón lévõ gyár + az ûrbázis gyár kapacitását nem lehet összeadatni, tehát az mindíg 2k+1k lesz, 3k helyett?
Katonák: jól látom, hogy nincs ilyen? Mármint a trooper ship, az sima szállító halyó sok raktárral, amibe civileket pakolok és õk harcolnak?
Köszi ez jó hír, akkor mindenképpen rá fogok nézni (nekem nem jön be nagyon a HoMM jellegû egységkezelés, valahogy zavaró "ez a van 1000 parasztom az leveri a 2 piros sárkányt" harcrendszer. Persze lehet reális meg minden, csak nekem nem annyira átlátható).
Kecsegtetõ írást szívesen veszek, esetleg linkeket megfelelõ oldalra - de sztem elfér ide is, igaz nem ûrstratégia, de sztem érdekelhet mást is.
Egy egység 1 db, tehát nem az van mint a HoMM esetében. Itt lehet abszolút maximum 16 egységed (ebbõl egyik a hõsöd) ha megfelelõen fejlesztetted a megfelelõ típusú hõsödet és egy kicsike szerencséd is volt (nem fix hogy adott szinten melyik tulajdonság fejlõdik, hanem egy pool-ból választ a program, míg te 10 szintenként megadhatsz egy fõ csapásirányt ami bonusz skill-ekhez és képességekhez juttatja az adott hõst).
Ha szeretnéd írok neked magánban egyfajta kis egység és felépítés ismertetõt.
Már bõszen nézegetem a letsplayeket a youtubon, szeretem a rajzolt grafikát (ha kellõen nagyfelbontású), végülis az AoW2 se mai gyerek, de teljesen elvoltam vele.
Egy gyors kérdés, mert a reviewekben nem láttam jól: csatában minden egység 1 darab, vagy ez is olyan mint a HoMM, hogy egység fajták vannak egy csapatban, de mindegyikbõl lehet sok (mondjuk van 100 paraszt, 50 swordsman stb).
Kizárólag a grafika a különbség. Minden más ugyanaz maradt. Meg egyelõre vannak problémák a frissebb verzióval (MotBW) amiket javítgatnak szorgosan. Még pár patch és egészen sima lesz a játékmenet azzal is.
Ha nem zavar az egyszerûbb grafika (nem csúnya, csak 2D) akkor szerintem még pár hétig inkább a Genesis a nyerõ (illetve mivel az sokkal könnyebben modolható így egyenlõre abból a szempontból is a Genesis a jobb, de ez idõvel úgyis változik majd).
Na csak elõkerült két SE4-es tag az index fórumról . Azért látszik, hogy van még igény ezekre a játékokra, akárki akármit mond (aka a vér nem válik vízzé).
Azt mondod érdemesebb akkor az Eador: genesissel menni pár kört?
Sanszosan igen sok tapasztalt cives képes lenne megcsinálni, de nem pazarolja rá az idejét. Nekem n+1 játékom volt, amit nem toltam végig, amikor látszott, hogy úgyis fölényesen gyõzök...
Köszi a rövid ismertetõket, felkeltettétek az érdeklõdésemet. Utánanézek. :)
Nagyon hosszú idõre le tudja kötni a játszani vágyó játékost az Eador. Muszáj benne elõre tervezni minden egyes shard-on (mondhatjuk úgy is hogy pályán), van benne elrejtve többféle végkifejlethez vezetõ sztori, számtalan egység, folyamatos fejlõdés (a játékos döntésétõl függ hogy miylen terüeltet támad be és ha ott nyer akkor hozzájut sok új lehetõséghez amiket aztán a késõbbiekben már használhat) és sok minden.
Ami most jelent meg (Eador - Masters of the Brone World) az csak annyiban tér el az elõdtõl (Eador: Genesis), hogy ez a mostani ez már nem 2D-s grafikával bír. Cserébe pont az átalakítás miatt számtalan bug bekerült a már kiforrott programba. Ezeket idõvel kijavítják majd és akkor nagyon jó lesz, ám egyenlõre jobban jár az ember a "korábbi verzióval". Nincs benne csilli-villi 3D de stabil, alacsony gépigényû, gyors és stabil, plusz könnyebben modolható és az orosz pajtások bizony nagyon komoly kis modokat összehoztak rá (van ami kvázi duplázza a lehetõségeket, egységek számát, épületek számát és több morális és gazdasági véletlen lehetõséget is bedob mint azt az alap játék teszi).
Gondolom azért nem nagyon lehet róla olvasni, mert nem egy nagy nevû kiadó gondozásában jelent meg. Olcsóért elérhetõ a GoG oldaláról (nem mellesleg ott megvehetõ a windows-os változata a MoO2-nek is nagyon baráti áron). Meg ugye "hátránya" hogy tényleg iszonyat hosszú és a gépi ellenfél nem hogy nem hülye, de keményen megdolgozik a saját gyõzelméért és nem rest alattomosan taktikázni.
Idõpocsékolásnak tartom. A Civ I méretû mapon is ráment elég sok idõ arra, hogy lelképkedjem a dolgokat. Dögunalmas volt, de érdekelt. A Civ II nagyméretû térképén meg aztán ihaj. Tavaly október óra nem volt idõm játszani. Engem már nagyrészt a kreatívabb hobbijaim foglalalnak le. Moddolás, cikk/könyv írása. 1 év van meg a Risen 2 és nem volt idõm elkezdeni sem. A BG II, NWN II kiegek meg 3-4 éve...
Tekintve, hogy egyik utolsó civ II játékban 7. szinten is szétcincáltam random mapam az ellent, Földön nem hiszem, hogy túl nagy kihívást jelentene némi tréning után.
Utyanmá, a bolygókat kell megsemmisíteni. Ha az ellenség szektoraiban nem maradnak komolyabb lakható bolygók és trilliószám pusztulnak a népei, akkor beszopta. Nem mellesleg elkezdenek könyörögni, hogy könyörülj rajtuk, legyen vége az értelmetlen háborúnak és esztelen népírtásnak és akkor lehetsz nagylelkû, persze durva sarc mellett. :D
Amúgy meg megérdemlik a kis genygócok, mert mikor erõs szövetségben vagytok és ki van nyalva a seggük, simán hátbatámadnak, mikor eljött az idõ (szerintük). Ilyenkor trilliónyi ártatlan lélekkel fizetnek az árulásért. Szvsz. így korrekt.
Mindegy én felraktam. Néhány invincible damper fielddel, time-warp faciliatorral, achilles targeting unittal, structural analyzerrel megállíthatatlan volt a végén. Soha nem vesztettem egyet sem.
Márminthogy visszatöltögetéses módszerrel...? Akkor abban mi a nagy szám?
Anno a Civ I-gyel 4. nehézségi szinten 7 civ és Earth mapon megcsináltam, hogy 1100AD tájára mindenkit kiirtottam és egy városa maradt az MI-nek, pont Dél-Amerika csücskében. Nem töltögettem vissza semmit...
A teljes Földet gyorsan benépesítettem és felhúztam mindent maxra. 255% felett kiakadt a progi mérõje. Soha nem volt semmi légszennyezés mégis global warming volt és a Föld elkezdett sivatagosodni. Ott volt, hogy visszatöltöttem 50 kört és gyorsabban húztam fel a hajót. Asszem 238% lett a vége.
A Civ II is imádtam csak volt egy apró hibája. A normal map talán túl kicsi volt néha, a legnagyobb meg túl nagy. 7 nemzet teljesen elveszett rajta. Sajnos mûködõ Civ II-õt évek óta nem találok, pedig kipróbálnám, hogy most hogyan megy. A Civ II csodák egy része ûbertáp, nagyon rájuk kell moccani. A késõbbi Civekben a csodák 50%-a kb. semmire sem jó...
Az elsõ csoda a Piramis annyire ûber, hogy ihaj. Mindenhova magtár az elején...? Monarchiában némi öntözéssel egy átlagtérképen szinte megállíthatatlan vagy, annyival gyorsabban fejlõdnek a városaid.
A King's Richard Crusade az ûberatomtáp. Azt felhúzód is ipari forradalomig gyak. minden csoda a tiéd 6. nehézségi szinten is. A mindenhol ingyen katedrális csoda sem gyenge...
nagyon mély , nagyon jó tacticl fightok, hero fejlesztés , város fejlesztés nagyon nagy mélységben , spellek minden ... nem is értem hogy nem tolja senki ... ez simán felér egy MOM al, de még attol is sokkal mélyebb. mondjuk most jelent meg 2 hete , sok még a bug de hetente jön a patch , steamen 18 euro és akkor rögtön kapod a patchet
Jó volt az MOO1 is. Ott a black hole generator volt az a fegyver, ami mindent vitt. MOO2-ben pedig a stellar konverter.
hehe, flopy hurcolás alufoliában, aztán perc alapú fizetõs betárcsázós net, 56K-s baszott hangos modem, majd a messiás: olyan telo csomag, amivel 18.00 után ingyen lehetett netezni.
Az álami cégeknél dolgozó rendszergazdák voltak kb az Istenek: nappal béreltvonalon húzták le a jóságot, ha meg hazaértek, akkor ugye a céges szerver hívta a modemet, ingyen net. :)
Ifjabbaknak: A "net híján"-t úgy értettem, hogy _nem létezett_ még az internet a _mostani formájában_, nem volt elérhetõ halandó embernek, még telefonvonal sem volt mindenhol. Egyszerûen nem volt ilyen fogalom a szótárunkban, hogy internet.
Oké, végigolvastam, látom volt már szó róla. Sebaj :). Üdv mégegyszer a réig SE4-eseknek :).
Master of Orion-t mi még floppy-ról töltöttük fel :). A 2 meg alapmû, megkerülhetetlen volt annak idején. Keresztbe-kasul szét-szana toltuk :). Net híján egy gépen, felváltva.
Ohh, üdv srácok! :) SE4-5-öt pár hónapja vettem meg Steam-en, a 4-5 egyben akciósan volt kb. 2000ft... Sokat nem tudok róla írni, csak pár benyomás: SE5 játszhatóvá tétele botrányos. Többmagos procin játszhatatlanul belassul, a régebbi gépeken szépen fut (?). Komoly. Fórumokat bújtam, mindenhol ugyanez a probléma, míg ezt-azt állítgatva végül játszhatóvá varázsoltam. Az SE4-hez szokott képernyõk, menük után itt van pár, amely nem logikus, de összességében szerintem nem hoz szégyent a Space Empires névre. Gyakorlatilag ugyanaz, néhány apróbb változtatással, és persze grafikai tuninggal. A fejlesztési fa is kapott számos plusz lehetõséget, amik fõleg a közép- és végjátékban lehetnek hasznosak, permanens lineárisan növekedõ bónuszokat adnak bizonyos területekhez.
Sokat nem veszít vele az, aki csak a 4-gyel játszik, de ha olcsón - 1-2ezresért - van módja beszerezni az ötöst, annyit megér. Hozzá kell szokni az új menükhöz, az izometrikus dönthetõ-forgatható "csillagtérkép"-hez (-"Cccsssillagtérkép" - a'la Imperium Galaktika, alap :) ), az ablakban való játszáshoz (így nem laggol annyira), és az egy-két opcióval szegényebb kezdeti beállításokhoz (ezt nem is értem, miért kellett csonkítani kicsit...).
Elsõ játékom felénél járhatok (mit értek a fele alatt?... A fejlesztési fa fele/háromnegyede van meg, 2 faj már leigázva, egy asszimilálva, a csillagtérkép egynegyedét uralom, blabla...), és a kezdeti nehézségek, kényelmetlenségek után kezdek elég jól hozzászokni. Két hete nem nyúltam hozzá, most megint betöltöm :).
Az 5-rõl én is kiváncsi lennék némi nem elfogult véleményre...
AoW Shadow Magicet kb 1 hónapja tologatom, körülbelül most járja nálam az életciklusa végét (3-4 partit toltam le, folyamatosan emelve a nehézségi szintet). Szerintem van olyan jó mint a MoM :)
(hehe, csak összegyûlünk az indexes SE topikról, én voltam Kunigunda, a Kretenoid birodalom elérõl :) )
MOM: Age of Wonders 1-2, szinte minden benne van, hõsök, varázslatok (global/combat), település menedzsment, varázstárgyak, mélysötét, stb, ráadásul a mapeditor remekül feldob minden pan&paper RPG partit :)
Tegnap töltöttem le újra a SE4 deluxot, elég hamar realizáltam, hogy elfelejtettem vele játszani :)
Az 5 megjavult már? Mert nagyon sokáig játszhatatlan volt, ha jól rémlik az AI szinte teljesen hiányzott belõle.
Régen imádtam követni az Indexes SE4 topikot, idönként zseniálisan voltak leírva a kör eseményei :)
Dzsinivel mélységesen egyetértek. Jól összerakott játékok, a maguk idejében egyedülállóak, jó idõben jókor jött. MOO1-2 (akkoriban a 2 introja odavert), Civilization-ok, Master os Magic (a mai napig ezt keresem a körökre osztott fantasy stratégiákban), Fragile Alliance, Ascendancy... ahh! :)
Még nem olvastam végig a topikot, de ajánlanék egy igen jó ûrstratégiát: Space Empires IV Gold. Az SE5 sem rossz, bizonyos értelemben még jobb, több is, de a 4 keményvonalas stratégiakedvelõk majd minden igényét kielégítheti, és 10 évvel ezelõtti gépen is vígan elfut. Van benne minden, mi szem-szájnak ingere (tényleg nem lehet mindent felsorolni, csak pár érdekesebb momentum): aszteroidák kolonizálható planétákká formázása, gyûrû- és gömbvilág létrehozása napok körül, féreglyukak nyitása és lezárása, csillagok és vele együtt az egész naprendszer szétrobbantása, fekete lyukak melyek beszívják a flottákat, töménytelen ûrhajó alkatrész, egyedi összeállítások, durván méretes fejlesztési fa, és még rengeteg érdekes dolog. Random térképgenerátor a beállításaid alapján: fiatal galaxisközponttól a kiöregedett cluster-halmazokig. Csak a beállításokkal el tudsz tökölni akár 1-2 órát - fajok testre szabása, galaxis-jellemzõk, célok, kezdeti források állítgatása - úgy, hogy egyetlen kört sem nyomtál még. Grafika egyszerû, 2d-s de mégis hangulatos, nem csúnya. Totál moddolható, rengeteg faj található a neten, még új fejlesztési témák is.
Az index.hu fórumán anno zajlott az élet, 10-12 fõs multijátékok mentek, egy sessiont fél évig is játszottunk :) (vissza lehet olvasni random szemezgetve, érdemes). Minden másnap volt a forduló, addig kellett email-en! elküldeni a választott embernek a lépésedet, õ legenerálta a következõ kört, majd szétküldte a kis fájl, és lehetett agyalni a következõ kör cselekedetein. Hot seat, tcp-ip, mail, stb. játékmódok. Nyilván, a gépi ellenfelek általában nicnsenek a helyzet magaslatán, de ha most ismerkedsz a játékkal egy normál nehézség okozhat igen durva meglepetéseket... Pl. aláaknázza a féreglyuk kilépési pontot, s ha nincs aknadetektoros hajód, a teljes flottád semmivé foszlik... A diplomácia, kémkedés is oly sokrétû, amilyet szinte egyetlen más játékban sem láthatsz.
Ebben a játékban némi túlzással szinte minden meg lehet csinálni.
Steam-en megvásárolható akcióban különösen olcsó (pár euró). De a neten a 4-es itt-ott biztos megtalálható még okosban.
Még DOS-on játszottam az elsõ C&C-vel, végignéztem ahogy szétcseszik a sorozatot, habár szerintem a 3. rész a tiberum wars jó volt, de a negyedik az valami botrány....... Red Alert 3 se tetszett, eleve h szingli kampányban mindig kaptam egy gépi segítõt, nagyon idegesített; generalsokkal nem játszottam, most láttam hogy jön egy f2p verzió, háááát.. amióta ezt tudom azóta nem is érdekel, mert eredetileg nem f2p lett volna. Csak h jelezzem kötõdésem a C&C-hez, a DOS-os elsõ részes volt életem legelsõ stratégiai játéka amit kipróbálhattam számítógépen utána jött a Star Wars empire at war eszmei elõdje melynek sajnos nevére már nem emlékszem, de a játékmechanikája ugyanaz volt szinte, csak volt köztük jó 10 év, vagy több...
én azt tudom, h a master of orion 2-t ki fogom próbálni miuátn lesz rá idõm, de lehet már hétvégén elcsábulok, amiket eddig írtatok róla nagyon jól hangzik, videókon is tetszett. Freeorion nem tudom mennyiben tér el tõle, de ha esetleg ez is olyan mint az openttd az eredeti transport tycoon deluxe-hoz hasonlítva akkor lehet lenne jövõje egy fordításnak :) (openttd-t is azért elég sokan ismerik és még talán mindig játsszák itthon is, nem jött rosszul, hogy belerakták abba is a magyar nyelvet)
Szemezek a Freeorion programmal, mármint a fordításával. Lenne rá érdeklõdõ? :)
A Stardrive-nál szerintem kell az új patch minimum az esetleges fordításhoz, a fontkészlet még a német fordításnál is gondokat (fagyást) okozott, a mostaniban javítják majd elvileg.
Jaj istenem, régen minden jobb volt meg a mai fiatalok nem tudják hogy .... :)
Azé' nézd meg a MOO2 patch notest, voltak ott még crash meg freeze bugfixek 1.2ben is, de még az 1.3-ban is :)
Mondjuk tény hogy az alapjáték is tökéletesen játszható volt, manapság azért vannak nagy bukó releasek. De hogy régen a patch az nem volt bugfix is, azért az túlzás.
azért alaposan végiggondolva összerakhatjuk a kis kezünket, hogy 2-3 évente megjelenik egy nagyjából vállalható 4x. Sajna nagyon perem mûfaj és amíg egy no IQ...akarom mondani cinematic FPS milliós eladásokat produkál, addig ez a mûfaj amolyan szerelembõl megcsinálom, hátha páran fizetnek érte.
Szerencsére, ha valaki nem csak a grafikára élvez vagy elkapja a retro hullám, az azért talál pár zseniális alkotást.
Akik meg igen messze mennek azok még a Reuniont is tudják élvezni a mai napig (manuális szállítás, "néha" beugzik). :)
ha meg ha már retro: amikor elõször kiraktam színes TV-re (valami herkulesszerûségrõl) a C-64emet és megláttam a Supremacyt, futkorásztamm mint egy mérgezett patkány, és persze a zene az ugye mai napig. :)
na kicsit nézelõdtem neked, erre találtam egy ilyet, ahol szépen leírják az ilyen-olyan módszereket, mivel ez egy mod fejtegetése (HP buff a szörnyeknek, mert ugye milyen vicces már, hogy pár darab alap hajó szétkapja õket) ezért kell ilyen sok fregat az elsõ módszernél, na meg mert ott nem mirv-el számol.