már hogyne fejlõdtek volna, pontos számokat nem tudok, de nagyjából így festet
játék elején pd laser 5 slot egyharmadnál: pd laser co upgraddel 2 slot felénél: 1 slot
mindenki által hanyagolt legopab fegyver az !alap rakéta! fast és mirv opcióval
kezdemény: volt, ezt fogadd el, vagy olvasd el és úgy fogadd el :)
természetesen nem az a kihívás, hogy creative-al ütöd a 7 impossible AI-t, mert egy idõ után creative nélkül is ütöd õket.
nagyon régen játszhattál vele, mert az 1.31-tõl a creative az 8 (asszem most 1.41-nél tart).
ha meg kicsit rutinosabb játékos ellen játszol a régi beidegzõdésekkel (2 faj, kis galaxis), akkor kb a 20. körben halott vagy, akkor is ha impossiblen ütötted az AI-t.
és hogy további döbbenetet okozzak, ha nem akarod végig olvasni az angol linket...ezek a számok a túlbiztosított létszám, megy kevesebbel is...és pimpelt nukleáris rakétákkal (a többieknek: ez az alap rakáta). Egyébként én is a 99%-ba tartoztam :)
Kutatás: A régi fegyverrendszerek is fejlõdnek, magátol miniatürizál, különbözõ, jól balanceolt fegyverrendszerek, végtelen kutatás fa.
Pont az, hogy sajnos nem. Mikor kifejleszted azt a sugarat, amivel bolygót is szétkaphatsz nagy rövid ideig erõsebb csak, mint a sok plazma gun. A pd, és egyéb változatak sincs túl sok értelme. A játék elsõ harmadától néhány gun variálása az, ami belefér, de "okos" hajók gyártása és trükközve csatázás nemigen.
Az MI ellen volt, hogy háború elõtt csináltam 20 db olyan hajót, amin volt 1 vagy 2 bolygóölõ sugár. Az MI szétszedett, mint állat. Visszatölt, heavy plasma minden hajóra. A 20 db hajó fele nem is lõtt, az elsõ körben szétkaptam a flottát. Na, ennyit a balanszról...
Az Moo2 legnagyobb hibája az volt, hogy emlékeim szerint nem volt a hajóknak "kezdeményezõ értéke", ezért mindig a támadó lõtt elõször. ---> Nagy flottánál teljesen kiegyensúlyozatlan volt a harc. A bolygó védelme lehetetlen volt, mert hiába volt hajód, mindig az ellen kezdett...
A fajoknál is csak az MI csalásaival volt játszható néhány, a creative képesség annyira ûbertáp, hogy mindent üt. A találmányok elég nagy része szarra sem jó, de creativeként jól lehet tradelni velük... Alig pár eset van, amikor kell egy szintbõl az összes találmány, akkor viszont meg annyira, hogy tényleg megérte fajalkotásnál az a +6 pont. A spy ground harc és még valamire egybõl - adtam custom faj alkotásnál, mert semmire sem jó. Ha már földön védekezel, akkor veszett fejsze nyele, mert erõs ellenállásnál úgyis kiirt a támadó az ûrbõl... Én meg soha nem veszõdtem bolygók elfoglalásával...
akkor rád is rád fér a tovább képzés :)
Monster Frigates Tactic Eel 10 Charge Dragon 10 Charge Hydra 10 Run Crystal 8 Run Amoeba 5 Run
Khm, mint nagy öreg, válaszolnék az ûrszörnyek felvetésre: hozhattál száz kis hajót is, ha szar lézer vagy neutron ágyúd volt, az ûrsárkány vagy a kristályamõba úgy ette meg õket (körönként többet is), hogy fájt nézni:)
hmm, azért nézzük mit tudott a Moo2 96-ban, a teljesség igénye nélkül:
Diplomácia (ok erõsebb kutya baszik elven, de nem volt rossz) kémkedés (a darlockok nagy kópék voltak) bolygó foglalás/lázadások, stb A Grand Manace megteremtõje (+ az egyéb ûrszörnyek), itt halkan megjegyezném, hogy tippre a nagy öregek 99%-a nem tudja, hogy ezek nagyrésze kis gyors hajókkal voltak nyírhatóak igazán Bolygó managemnet, leaders (ugye ez a semmi extra) Kutatás: A régi fegyverrendszerek is fejlõdnek, magátol miniatürizál, különbözõ, jól balanceolt fegyverrendszerek, végtelen kutatás fa. Fajok: semmi extra, 92-es MOM, itt megint csak halkan jegyzem meg, hogy a mindenki által imádott creative elõny a leghasználhatatlanabb PVP-ben. Ûrharc: kezdemény, vezérlõ computer, pajzsok, kritikal, szóval minden ami a mostaniakban is van, mármint az összesben van annyi mint a Moo2-ben.
Naaa, akkor tegyük mellé az újkori 4x-eket és ássuk el õket. Mert ha van bennük fantázia, akkor igyekeznek félkészen kihozni (SOTS2, SD)
aki meg azt hiszi, hogy ügyes MOO2-ben, az olvassa ezt el, és gondolja át újra :)
Természetesen lehet a lázadókkal is lenni. Benne van az összes ismertebb karakter, amelyek fejleszthetõek, az ûr csata RT, de át is ugorható. A rengeteg karakter közül több erõérzékeny.
Mai napig vállalható. Szerintem a legjobb SW stratégia, ráadásul megfelelõen hosszú, annyi bolygó van, és ha nem csak a lázadók likvidálására törekszünk, hanem a legdurvább gyõzelmi feltételeket választjuk, nem is tudom meddig tart.
Multiplayer része is van. Félig-meddig RT, de van nagyon lassú mód is, moddal pedig pause is.
Nekem a MOO2 a hajódesign és taktikai harc miatt volt nagy ász. A stratégiai része semmi különös, ki merném jelenteni hogy a legtöbb 4x legalább olyan jó mint a MOO2 ebben a tekintetben. Pl a viszonylag friss Endless space is olyan jó vagy jobb mint a MOO2.
De az hogy változatos technológiák vannak, amikbõl aztán saját számíze szerint építhetek ûrhajókat, amelyeket körökre osztott csatában használhatok - na vhogy ezt nem sikerül összerakni senkinek sem azóta.
Nekem a Space Empires 4 volt az, ami meg tudta közelíteni a MOO2-t ebben a tekintetben, az is egy fasza 4x volt (a stratégiai rész messze komplexebb volt mint a MOO2, marha jó volt a különbözõ fajokat telepítgetni a megfelelõ bolygóra, bolygókat vagy napokat robbantani ha meglett a technológia, vagy éppen fordítva, aszteroidmezõkbõl bolygókat létrehozni vagy éppen komplett gyûrûvilágokat épteni óriási mennyiségû erõforrást rááldozva). Kár hogy az SE5 nem jutott sehova a végén...
Azok közül, amiket ismerek, nekik sikerült a legjobban elszakadni az antropomorf lény kategóriáktól - nem csak ember, gyíkember, farkasember, bogárember, kõember, mittudoménmiember van (és ember egyáltalán nincs is) - a 21 fajból egy gyík, egy patkány és egy óriás szem van, ami nagyjából "emberszerû" (van karja, lába, feje), a többiek egysejtûek, membránok, folyadékok, gépek, növények, ilyesmik.
Mennyire játszhatõ a pioneer? Egész jól hangzik, én is hiányolom a Frontier jellegû játékot manapság (az X sorozat némileg hasonlít, sok dologban többet is tud, de vhogy mégsem az)
Jeroen Tel egy zseni, nem csak a Supremacy zenéjével alkotott nagyot.
Említetted a Supremacy-t, de a zenéjét meg nem hoztad szóba, holott abban az idõben asszem mindenki azt mutogatta a haverjainak. Még most is kiráz a hideg ha meghallom :)
Az Eve online MMO játék eredeti, ingyen letölthetõ zenéi is valami hihetetlenül jók, vannak benne ambient, meg pörgõs akciójelenetekhez való melódiák is.
Az lehet,hogy realtime,de bármikor tetszõlegesen megállítható a Space billentyûvel,valamint a kutatás/gyártás pontok tulajdonképpen körökben történik,azaz x másodpercenként ugrik a bar,ezek után max a körökre osztott harc hiényozhat de azt meg egyértelmûen lenyomja a StarDrive.
Tényleg, master of orionból melyik érdemes kirpóbálni, vagy van történetileg valami összefüggés a 3 rész között? tudtommal ennyit csináltak, mert egyszer neki akartam esni, de ránéztem és láttam h nem egy éjszaka munka után fogok megtanulni vele játszani így sztornóztam és azóta nem vetettem rá maga a laptopon
Hmm, belegondolva egy 5-6 évig úgy vettem észre h nagy pangás volt e téren, sose volt olyan sok ûrstratégia emlékeim szerint, de most azért a független és kis fejlesztõk szívesen karolják fel a témát aminek nagyon örülök. Sõt ami még inkább tetszetõs h azért évente megjelenik 4-5 épkézláb stratégiai játék megint, mondjuk ez nagy részben a paradox-nak köszönhetõ, de jó h nem hal ki a mûfaj :)
ûrstartégiákban az ambienteket általában jó érzékkel csinálják, igaz az eve az más kategória de ott is olyan jók vannak, nexusé is tetszett nagyon :). Legelsõ ûrstratégiám ha jól emlékszem akkor az a Homeworld volt, azt is szerettem, homworld 2 meg picsa nehéz volt egy két pályán, csalás nélkül nem tudom hogyan lehetett volna megcsinálni - amúgy pont 1 éve játszottam végig megint a második részt.
Huhúú :) Öröm látni h azért nem csak engem csigáz fel a téma, ha a topik nem hal ki 1 hét után akkor majd kezelésbe veszem és adok neki egy kis külalakot hogy komolyságot sugározzon azért. valójában, persze minden játékhoz lehetne külön topikot nyitni, de ezt ilyen vegyesnek gondoltam, mert pl egy csomó régi játékét már lehet nem látogatják, itt pedig remélhetõleg mindig lesz valami kis beszéd téma az új onnan megjelenõ játékok miatt. Szóval kérdésék, élmények, nosztalgiázások, elvárások hajrá ;)
A fõtérkép zenéjét meg imádtam. Annyira jó zenét senki nem csinált még soha ûrstratégiához. Volt, hogy erre aludtam el.
Körülbelül ez olyan lehet, mint nekem az Elite 2 Frontier volt - pont akkor és pont megfelelõ recept - azóta is azt kerestem sok játékban. Persze mire megtaláltam, már megváltozott kicsit az igényem. A Pioneer játék pont azt újítja fel (ingyenesen), így ha már régi kedvencrõl van szó, csináltam bele hivatalos magyarítást :)
Azért, amiért a maga idejében (és sokak szerint azóta is) a Civilization (2) és a Master of Magic is utolérhetetlen volt - jól összeválogatott összetevõk, jól összerakott játék, jó hangulat, ilyesmik... nem tudnám igazán megmondani, hogy mi az a pont, amire azt lehet mondani, hogy na ez az, ami az Oriont a 4X kategóira egyik csúcsává teszi, mégis kevesen szállnak vitába vele (még úgy is, hogy valóban vannak hibái bõségesen).
plusz az, hogy nagyon sokunknak pont jókor jött (életkorban, igényekben, játékkörnyezetben). Aztán a többi játék megpróbálta lemásolni (továbbfejleszteni) a sikeres receptet, általában sikertelenül.
Ez a Master of Orion 2 miért olyan nagy ász ? Mit tud amit már ûrstratégia nem ? Valami jó kampány vagy mi ? Mert, ha csak multi, akkor inkább Sins of a Solar Empire
Mondjatok már olyanokat mikkel lehet multiplayerezni... legyen stratégia vagy bármi más.(akár free akárt tört csak mûködjön :D) (PL az Endless Space csak eredetivel multizható?)
A Master of Orion (inkább a II) alapján van egy ingyenes jó játék is, a FreeOrion.
Dzsini: K240 (meg ugye a Supremacy) megvolt neked Amigán?
Bár ûrstratégia fordításokat csináltam párat (Galciv 1-2, Endless Space), de pl. a Stardrive-ba egyedül bele nem kezdenék - mintha több lenne benne a szöveg, idõm meg mostanában megint kevés van.
Az MoO3-at néhány óra után feladtam. Átláthatatlan katyvasz volt és annak ellenére, hogy X év eltelt, még az 2. rész is szebb és kulturáltabb kinézete volt. Amit az elsõ két rész felépített, a 3. rész sikeresen lenullázta. Soha nem jutottam el oda, hogy megértettem volna a játék mûködését. Túl grandiózus volt és túl sok pöcsölés volt benne.
A GalCivnek is volt baja balansz-ügyileg, plusz számomra mindig olyan érzés volt, hogy "Master of Orion 4 akarok lenni, de nem igazán megy..." (ahogy az Elemental: War of Magic is Master of Magic 2 próbált lenni, de valahogy Stardockék nekem nem tudták azt nyújtani, amit a régiek)
Nálam az örök kedvenc a Master of Orion 2 volt és marad - az egyik elsõ játék volt, amit eredetiben megvettem, még mindig itt figyel a polcon, még mindig elõ-elõszedem és építek benne egy birodalmat.
Emellett az Ascendancy-t szerettem még nagyon abból nem túl rég jelent meg iOS változat, ha valaki hozzáfér.
És persze a nagy klasszikus Star Control, és az Imperium Galactica sorozat elõdje a Reunion, még az Amigás idõkbõl.
Sziasztok, mostanában olvasgattam h megint meg fog jelenni pár jónak ígérkezõ és pár nem éppen embert felcsigázó alkotás a témában, mivel ilyen topikot nem talált a keresõ így gondoltam csinálok egyet ahol vegyítve lehetne beszélni ezen játékok élményeirõl, illetve a még meg nem jelent alkotásokra való figyelemmel h ki mit vár esetleg tõle. Bízom benne azért vannak páran akiket érdekel a téma és hajlanódak is beszélgetni róla esetleg másokkal :). Horizon jónak tûnik de azért ott az a \"DE\", remélhetõleg nem a legends of pegasus sorsára fog jutni. StarDrive nem egy rossz alkotás, nekem szimpi volt igaz, csak 2 óra játékra volt idõm, de tetszett annyira mint az endless space, az pedig számomra külön kuriózum volt h egyetlen (!) ember csinálta. Kicsit fura, mert kis korom óta stratégiákon nevelkedtem, minden fajtát szívesen kipróbáltam kivéve a heros sorozatot, a fantasy nem annyira az én világom - és egyenlõre még a z Imperium Galactica is kimaradt az életembõl, pedig itt csücsül a gépemen és már annyiszor rá akartam venni magam a játékra .