Viszont kijött ma droidra is, írták a készítők, hogy majd csinálnak róluk is grafikont, kíváncsi vagyok melyik tábor a nagyobb tolvaj
Helló! Hogyan lehet PC-t is fejleszteni? Mert most csak konzolt tudok :S
amíg nem jön a második része, amibe befejlesztenek verseny társakat, és a piactól függõ konzol fejlõdéseket/hanyatlásokat, addig van egy random mód: http://www.nexusmods.com/gamedevtycoon/mods/1/?
még nem próbáltam, így felelõsséget nem vállalok
Na végignyomkodtam (spoilereztem a kevert stílusoknál), addict egy jópofaság volt. :) A konzolba nem mertem belekezdeni, MMO-k terén ultrabéna voltam, cserébe a multiplatform játékok meg nagyon mentek. AAA nem lett meg, az mennyit hozhat, ha egy jól eltalált large game 250 millió profitot termel? o0
mondjuk ez jó lett volna a tutorialba:
játékfejlesztés 3 fázisánál a különbözõ csúszkákhoz passzoló skillek:
votl lentbb egy lista, hogy moor, meg játékmenetnél azokat érdemes ráhuzni közepes játéknál akik monjduk techikában fejletebbek. az oldlaon lentebb meg pont forditva van, és a kivitelezést (desig)-et irja pl a játékmenethez. akkor mi az igazság?
most jöttem rá, jah xDDD már lassan megjelenik az xbox one, én meg még mindig 2d-s grafikákat nyomom v5-be
felbasz. elválaltam az elsõ kiadósi munkát, azt monjda kell neki vérfarkasos, mindegy milyen. táblázattbol látom, hogy jó a rpg. kiválasztom.
csuszkáknál beállítom szépen sorba ahogy irva van hogy mit menyire kell magasra állítani, és mi az ami nem is kell. belövöm jobb oldalon a dolgokat, hogy ne legyen ott %-ozás. ráhuzom az embereket (igaz csak ketten vannak, a végére már ilyen 140-150%-os leterheltséggel dolgoztak, de még ez az elsõ ilyen melojuk.
elvileg minden klappol, jöhetne egy jó kis 10-es game, erre 3,75 az értékelés (ötöst kellet volna elérni :S )
mi volt a hiba?
olyan van, hogy egy játékot ps2-re meg mboxra (és pc-re) jelentet meg?:D
33 az ++ lenne, csak köcsög a shift a billentyüzeten.
és amikor semi nincs, nem az jelenti azt hogy arról nincs semmi jelentés? hmm. végülis ujra kezdtem az egésze,t az ajó hogy ezeke a tippeket az elõzõ játékbõl átvitte, igy most kicsit jobb, sokkal kevesebb a 6nál kisebb értékelésû játék.
A százalék jobb oldalon, ha megjelenik (ami már 100% alá kerül, akkor jelenik meg), az már gond. Akkor annyi minden xart/opciót lapátoltál a játék fejlesztésébe, hogy nincs rá lehetõség hogy teljesen belekerüljön. A megoldása pedig az, amit te is írtál.
A tutorial alatt talán írja is, hogy a kérdõjel azt jelenti, hogy olyan párosításokkal még nem dolgoztál, jelentés nem készült errõl a párosításról, vagyis nem tudja megmondani, mi lesz a fogadtatása. Bõvebben most nem tudok róla, mert nem otthon vagyok. A 33 nem a géptípusoknál van?
Ki lehet ezeket tapasztalni is :)
meg most ahol kiiír, aazt jelenti hogy ahol van a csúszka, pon tott jó ahol van, vagy hogy épp azt a csúszát vigyem fel ameddig csak lehet, ha meg minusz akkor meg le?
igen tudom hogy ott van a sugóban, de nem értem még most se nagyon. oké hogy ha van -- jel, akkor azt (pl ez a grafikánál van) nem érdemes magasra állítani?
és ahol meg -+ ? van? vagy 33 ?. ott mi van? (a kérdõjel is ott van igen)
illetve mit jelentenek azok a %-ok jobb oldalon az opcióknál hogy többjátékos, nyilt tér, stb. megjelenik fent egy %, és van hogy hiába viszk valamit magasra valamit meg le, akkor se lesz 100%, vagy néha érdemes kikapcsolni pl a nyilt világot, vagy mentési lehetõséget? ilyenkor el tünik néha a % jelzés.
ezeket a jelentéseket régen elhagytam, mert azt hittem semmire se jó, most rájöttem hogy ha csinálom, MINDENHOL vannak ilyen jelzések... :D
Le van írva az oktatóban. Ha egy már kiadott játékot kutatásnak veszel alá, akkor meg lehet tudni, hogy egyes platform/mûfaj/stílus kombinációk mennyire hoznak ki jó végeredményt. Ha inkább + jel van akkor jó a párosítás, ha inkább - jel van, akkor nem éri meg azt választani. Ezek intervalluma +++ és --- között változhat. Ezeket a jeleket ki lehet amúgy kapcsolni a beállításokban, így nem kapsz ilyen módon 'súgást', emlékezned kell rá, hogy milyen párosítások taroltak :)
(Illetve talán még ott is megjelenik, hogy egyes platformokon a különféle fejlesztési régiók (mondjuk grafika, hang, játékmenet, történet, mesterséges intelligencia) milyen mértékben fontosak. Ezt az utóbbit nem mondom biztosra.)
Tegnap akkor hagytam abba amikor már minden fejlesztésem megvolt, saját konzolom volt piacon, MMO-t futtattam, minden emberem 10-es szint felett volt és összekalapoltam 3 milliárdot.
Van viszont pár hiányossága, idegesítõ dolga:
-Nincs semmilyen versenytárs a játékban, igazán leszimulálhattak volna pár konkurenciát random játékokkal, akikkel utána versenyeznem kell a piacon, mûfaj szerint.
-A G3 az elején még elmegy, de amikor már elérem az 1 millió játékost már idegesítõ, hogy állandóan bedobja és még csak át sem lehet lépni. Tudom, hogy kell a hype miatt, de 40-edjére már nem nagyon izgat az animációja.
-Alig van benne játék support. Néha-néha kell kiadnom egy peccset, de ez ritka mint a fehér holló, 50 év alatt ha 3 játékhoz kellett írnom. Ennél lehetne sokkal frekventáltabb, esetleg úgy lehetne megoldani, hogy a bug javítás sokkal hosszabb lenne, viszont ilyenkor meg az idõ elteltével esik a hype. Ha meg kiadod bugosan akkor lehetne csinálni a sok peccset.
-Miért nem lehet kiadni kiegészítõt sima játékhoz? Miért csak MMO-hoz? Miért nincsenek benne DLC kiadások ha ez irl amúgyis olyan nagy divat?
-Kár, hogy nem mennek el szabadságra a dolgozók automatikusan amikor nincs energiájuk, a csík amikor üres eléggé rosszul kivehetõ.
-Az elkészített játékok listája átláthatatlan: pl csak a nevébõl lehet következtetni a folytatásokra (sequels), már ha olyan nevet adtam neki. Igazán lehetne egy családfája ezeknek, szépen megjelelöve, hogy hogyan lehet megírva sorrendben. Továbbá a kész játékoknál nincs megjelölve, hogy milyen motorral készült, ez csak 1 sor lett volna a game report-on. Így tudnám, hogy a folytatás technikailag is jobb lesz-e vagy ugyanazzal a motorral írom.
-Miért nem lehet kidobni a régebbi motorokat? Amikor már 8-10 van akkor már görgetni kell. Tudom, hogy az SDK-val van licenszelés, de ez az utolsó fejlesztések egyike, a régebbi motorok még mindig megvannak, annak ellenére, hogy el lehet adni/ki lehet adni a jogokat.
-Igazán lehetne jobban átláthatóbb az új motor írásának a felületet. Pl jelezhetné, hogy van olyan fejlesztésem ami jobb mint a régebbi (pl linear story - branching story) és nem kell beleírnom mindkettõt. Ugyanez a mozgásokra vagy hangokra is igaz.
Van egy dolog amit viszont nem értek:
A játék fejlesztésénél a 3 fázisban ugyebár 9 hely van, de csak maximum 7 embert lehet felhasználni, ergo valaki(k) többször lesz egy részén, így baromira leterhelõdik. AAA játékoknál nem ritka amikor már pirosba megy az az ember. Ez ellen mit lehet tenni? Vagy melyek azok a pozíciók amikre specializálódni kell mert azok a legfontosabbak?
3db 10 10 10 9 vagy 10 10 10 10-es kritikájú nagy játékot kell legyártani.
Valaki meg tudná mondani, hogy az AAA játékok lehetõsége mikor nyílik fel?Mert gyakorlatilag azon kívül már mindent elértem a játékban, úszok a pénzben, már a 68. évben vagyok, mindent kifejlesztettem, de egyszerûen nem jelenik meg...
Nekem nagyon tetszik a játék, bár már mindent elértem. AAA játékok, MMO, stb. Most 2 MMO-m fut, van saját konzolom és asszem 4milliárd körüli zsetonom, ami folyamatosan pörög felfelé. Szóval nekem eddig tartott. Jó lenne valahogy több tartalom bele, vagy valahogy a replay value-t kitolni. Amúgy érdemes az alább linkelt wikit alaposan átnézni, mert nagyon sok hasznos dolog van benne. A leglényegesebb talán hogy milyen konzolra, illetve pc-re miket fejlessz (mi kell a népnek - én a gameboy-on buktam, mert Y kategória megy rajta nagyon, én meg csináltam pár E kategóriásat, aztán abbahagytam a GB-t) valamint a pontok elosztása játékoknál. Nekem a fejlesztés kizárólag PC, PS, Xbox-ra illetve a saját konzolra ment. A többit hanyagoltam. Jó lenne ha a játéknak lenne folytatása, több kihívással és lehetõséggel. Ja és mégegyszer: olvassátok el a wikit, mert nagyon sok jó tanács van benne! Néhány kép:
Bocs ha sok lettem volna! ;)
Ha valakinek kérdése lenne, szívesen segítek!
Szerintem az ront a játék minõségén némileg, 4 embernél nekem már nem volt ilyen gondom
és mi vn akkor ha 100% felett van a nevemnél meg a kolléga nevénél a szám?
illetbe jobb oldalon is megjelentek számok százalékban, ami mikro mozgatom a csuszkákat, változnak. akkor jó ha 100% vagyis eltünik a szám? vagy ez mit mutat?
Ezt érdemes átfutni, de spoileres szal vigyázzatok
ott kell elosztani ki mit csináljon, mindenkinek van egy design meg tech skillje, a program részei e két kategóriában oszlanak el, a magasabb tech skillest a játékok tech részére kell ráállítani, a design-ost pedig design-ra.
Designesnek kell adni: story/quests, dialogues, level design, world design, sound. Teches részek: engine, gameplay, AI, graphics
kifejleszted medium gamest, minimum. és akkor onnantól nincs probléma. mégha szarok is, azokból fenn tudod tartani magad.... meg a folytatások. régebben csinált, 8-9-es játékok korszerû folytatásai szinte mindig ütnek. én abból szedtem meg magam :D
A csõd direkt van a kalózverzióban, meg kell venni (vagy normális verziót beszerezni, gondolom volt belõle normális release is, nemcsak p2p shit, amit a fejlesztõk tettek fel)
jó lenne valami forditás hozzá mert egy idõ után már azt se tudom hogy mi van, és jön a csõd :D
Nem rossz a játék valóban, csak annyi a gond vele hogy elég hamar repetitívvé és kiismerhetõvé válik, utána meg már túl könnyû a meggazdagodás. Már külön Wiki oldala is van, rajta a sikerjátékok receptjeivel. Aki nem akar hamar ráunni és spoilerezni az meg se nézze a Wikis oldalát.
A kalózverziós dolognál meg egyik szemem sír a másik nevet, jó ötlet volt a gondolatébresztõ része miatt, viszont bakot is lõttek vele a készítõk mert mivel a statisztika szerint 90%-a az embereknek a kalózverzióval játszott így valszeg el is vette a kedvét attól a nagy részüknek hogy megvásárolják késõbb, az állandó "cégcsõdölés" miatt valszeg jópáran kukázták is a játékot.
Pár napja találtam rá erre az egész pofásnak tûnõ játékra. Röviden a lényege, hogy egy játékfejlesztõ céget kell csinálnod, kezdve a garázs tuningtól egészen a hiper - szuper nagy több száz milliós pénzbe kerülõ mmo játékokig. Rengeteg ötlet van a játékban. Saját magunknak dönthetjük el, hogy milyen stílusú játékokat fejlesszünk, illetve milyen platformokra ,miközben különbözõ technológiai újításokat tudunk kifejleszteni. A játék grafikája nem egy nagy szám de szerintem élvezetes és egész kellemesen el lehet szórakozni vele :)