Jank Souls 2 :D Copy-paste bossokkal teli felfújt izé. Ettől még az én egyik nagy kedvencem is ez, nyilván mindketten meghülyültünk. :) A Majula theme pl. olyasmi, amit egész nap tudok hallgatni.
Ez tényleg ízlés kérdése amúgy, de a felsorolt címekből én összesen egyet találtam, ami lekötött 2-3 órára, és az a Hifi Rush. Hogwarts majd akciósan érdekel, a többi meg semennyire sem.
Zeldánál kicsit megroggyant a térdem, majdnem vettem miatta egy oled switch-t, már meg is rendeltem, majd utána lemondtam. Ennek két oka is volt: egyszer már eladtam egy Switch-t, kizárólag zeldát toltam rajta egyszer, másrészt láttam az új Zeldából egy before you buy videót, és az meggyőzött, hogy nekem ez nem kell.
Bármilyen furcsa, most azon keveset, amit játszom, a Dark Souls 2 SOTFS-nel teszem.
Ritkán játszom vele, mert a sztorival végeztem már, az Endgame másodállás pedig hamar unalomba fulladt nálam. De amikor játszani akarok, állandóan jön valami áldás. Nyilván árnyalt a kép, mert ha minden nap játszanék vele, akkor nem tűnne fel, ha néha-néha probléma van szerver oldalról, de egyszerűen annyi más játékom van, amivel még játszani szeretnék (és játszom), hogy ritkán jutok a Diablo 4 elé. Véges a szabadidőm, így próbálom jól beosztani. :) Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2023.06.26. 13:22:32
Hi-Fi Rush, Dead Space remake, Metroid Prime Remastered, Hogwarts Legacy, Like a Dragon: Ishin, Resident Evil 4 Remake, Jedi Survivor, Zelda TotK, Steet Fighter 6, Diablo 4
Még érkező játékok, mint a: Baldur's Gate 3, Starfield, Mortal Kombat 1, Alan Wake 2, új 2D Mario, Mario RPG Remake, Pókember 2, Cyberpunk kiegészítő.
Igen, erős év.
Direkt csak nagyobb neveket soroltam. Kisebb címeket, meg indie és VR játékokat kihagytam, mert már túl nagy lenne a lista.
Amúgy meg ízlés kérdése, h kinek mi erős, de akármerre nézel, az átlagos gamer konklúzió az, h az idei év régóta az egyik legerősebb.
Igen, eddig mind kapufa, ha a technikai oldalt (ami jelentős hatással van a játékélményre is) nézem. Zelda, Jedi Survivor, Final Fantasy... A Diablo 4-et nem sújtja ez, de az meg baromi unalmas és másodállás érzést nyújt Endgame címén (emellett a szerverproblémák/támadások miatt többször nem tudtam játszani vele, mint igen). Mondhatni nagyobb volt a füstje, mint a lángja eddig minden idei címnek. Bízom benne, hogy az év második felében javulni fog a helyzet. Ez az év eddig nekem hatalmas csalódás. Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2023.06.25. 21:37:10
Nem csak a usereknél van ilyen, emlékezhetünk, amikor a professzionális kritikus adott Rowling miatt minimális pontszámot a Hogwarts Legacyra. Vagy most nem rossz a játék, de transzfób és sztereotip, ezért 1/5 a Eurogameren a Miasma Chronicles, pedig azok szerint, akik játszottak vele, a review alapján pont nem játszotta végig a játékot az újságíró, mert akkor árnyaltabb lenne a véleménye róla.
Meghülyült már mindenki. És nem azt mondom, hogy a minimumpontoknak nincs létjogosultsága, csak már tényleg elkezdett sérelmi politikás ideológiai/ízlésharccá válni. Lesz ez még rosszabb is.
Nevetséges. Én még nem játszottam vele, de látni, hogy közelében nincs a 0 pontnak. Ez az egész felhasználói értékelés full felesleges. Manapság minden hülyeségen kiakadnak egyesek és ennek hangot is adnak.
Nincs benne elég etnikum 0 pont
Sokat tölt a játék, nem ezt igérte a szupergyors nextgen PS5, 0 pont
Konstans 60 fps helyett néha beesik 29 alá, 0 pont.
Őszintén kit érdekel?
Hogwarts Legacy sokat töltött mikor a kastélyba rohangáltam, az új Zeldánál néha nagyon beesik az fps, de számomra ezek annyira banális dolgok.
2 éve van lassan PS5öm, de egyszer nem fordult velem elő, hogy ezen pörögjek mások meg szó szerint idegösszeomlást kapnak, ha az adott játék nem kostans fps-sel fut.
A metacritic user pontokat sosem fogom komolyan venni. Főleg, h bárki pontozhat, anélkül, h bizonyítania kéne, h megvan neki a játék.
Szerk: Amúgy nekem tetszik, de annyira nem vok elájulva tőle. Főleg ilyen erős évben, mint az idei nem egy annyira kiemelkedő darab. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2023.06.24. 14:20:59
Vannak akik 0 pontot adnak az egész játékra, mert nem tetszik nekik a harcrendszer, vagy a grafika... 0 pontot... Mintha totál rossz és élvezhetetlen lenne, pedig messze van ettől a szinttől a játék. Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2023.06.24. 14:04:34
Na az Eikon harcok egy más tészta. Néha annyira túlkoreografált, és mellé annyira közel van a kamera, hogy nem látni mi történik. Persze robban meg hangos minden, az cool
Én nagy FF fan-nak tartom magam, de nem tartom 10/10 játéknak, még talán 8 is jóindulattal. Semmi FF nincs már ebben pár klasszikus karakteren kívül (Cid, Chocobók, Mog, summonok). Olyan, mint a most túltolt fantasy sorozatok (Witcher, Rings of Power, Willow,Wheel of Time,GOT), amiket, ha csak 1 percet látsz belőlük, vagy képet, nem lehet megkülönböztetni, annyira egy kaptafa
Nekem semmilyen elvárásom nem volt ezzel kapcsolatban, az előző részt megvettük digit felesben egy barátommal, egyikünk se játszotta végig.
Jó hosszúra sikerült, belepakoltak mindent, amit tudtak az elejébe, jó vegyes érzéseket hagyott nálam is hátra. Egyrészt úgy vagyok vele, hogy na, erre kíváncsi lennék, folytatnám, másrészt ott van rögtön az az érzés is, hogy úgyse tolnám végig. Engem kifejezetten zavart az állandó akadás-röcögés, és hogy a világa elképesztő steril. Csak és kizárólag arra tudsz menni, amerre a fejlesztők akarják, felfedezési lehetőség nulla, élettelen az egész környezet. Az egyik résznél egy csóka ott mókolt valamit egy fával a kertben, gondoltam odamegyek, megnézem, hátha egy mellékküldetés lesz. Aha, oda se lehetett hozzá menni, nemhogy még szóba elegyedni vele..
A harcrendszer jó, bár nálam kimerül abban, hogy nyomkodom az x-et meg a háromszöget, én képtelen vagyok megjegyezni a kombókat, ez persze nem a játék hibája,
Nem tudom mennyi mélység lesz benne, én nem játszottam az előzményekkel, csak az előző résszel, de ez eddig kevésbé tűnt FF-isnek.
Egyszer talán majd akcióban, pár ezerért, vagy amikor bekerül GP-ba.
Igen :D Bár - és ezt TBTPumpa-nak is írom, simán benne van, hogy nincs már igazán türelmem egy csomó dologhoz, amihez pár éve még volt, lehet, hogy ez kiégés, vagy természetes folyamat az öregedéssel, nem tudom, de ez van.
Mindenesetre tényleg sokszor konkrétan fennakad a szemem, amikor látom, hogy megint egy sétálós-beszélgetős átvezető következik - amiben a szövegeket nem lehet skippelni mondatonként, mert természetesen cutscene-ként működik, tehát csak az egészet egyben lehet, mert hát hogy a fenébe ne :D:D:D
Red Matter 2 platinán van, eddig a "legszebb" játék PSVR2-n amit láttam. Nem grafika összetettsége szempontból, hanem felbontás/összhatás szempontjából. Végre nem a szokásos homályszar, mint a sony játékai. Persze ehhez a vlégtelensgégig kellett egyszerűsíteni a scene-t, és amellett, hogy mennyire szegényes felépítésben a pályák, még így is képes beszaggatni. Ez egy rettenetes hiba volt ezt a HMD-t ezzel a felbontással ráereszteni erre a csoffadt gépre. Méghogy nem kell a PS5 PRO...LOL Hubrist még nem láttam, de nyilván meg fogom venni, mert annyira semmi nem jön erre a VR-ra, hogy azt a keveset, ami normálisnak mondható muszáj megvenni rá. Amíg ki nem jön a quest3, aztán eltakarodik a háztól.
A Hubris meg a RM2 is hasonló stílusú, sci-fi felfedezős kaland, sokk puzzle elemmel, KIBA JÓ grafikával (mindkettő benn van a jelenlegi PSVR2 topban). Felváltva nyomom őket, most épp a Hubris van többet elővéve, de nem sietek velük. A RM2 inkább olyan retro/oroszos stílusú, kicsit karikaturisztikusabb jellegű, de egyik sem veszi halál komolyan magát, elég könnyed a Hubris is, ott is jönnek a kisebb nagyobb poénok a kísérőtől. Az elején az RM2-nél talán kicsit elgondolkodtatóbba poénok és mindenről ad valami kis infót, a Hubris talán nem ennyire kidolgozott, ott a grafika az erősebb. Mindkettő beszippantott, hogy a bóklászás során elvesztem a szobámban és csak azon kaptam magam, hogy bejelzett, mert megközelítettem a határt, csak azt nem tudtam melyiket is. :D
Hú a Synapsba nem merek belevágni, ez a sok neonfény nekem valszeg már sok lenne. Szal a látvány miatt ezt inkább kihagyom, bár én is elgondolkodtam a beszerzésén.
Mixed bag, ez passzol rá szerintem a leginkább, nagyon vegyesek a benyomásaim.
Kezdem a jóval.
A harcrendszer nagyon jól működik, tipikusan a "könnyú megtanulni, nehéz belejönni" eset, sok trükk van benne, minden nagyobb összecsapáskor tanulok valami újat. Pörgős, gyors, látványos. Az irányítás el van találva, kézre áll, bár még jópár opciót nem oldottam fel, a végére már lehet, hogy kicsit komplikált lesz. Tényleg a DMC 5 jutott róla eszembe, ami egyáltalán nem rossz, meglepően pörgős, és van egy "badass" érzése.
A világ és a sztori alapvetően érdekes, a bevezető nagyon-nagyon jól sikerült - ezt bárki kipróbálhatja, a demó az, gyakorlatilag - tényleg beszippantja az embert, és tudni akarja, hogyan tovább. Ezt bizony nagyon ügyesen csinálta a kiadó, tökéletes mézesmadzag.
A fő karakterek elég jól ki vannak dolgozva, érdekesek is, és némelyikük egészen összetett jellemmel rendelkezik, már 8-10 óra után is érzek jellemfejlődést némelyiknél. A jó kidolgozás a főszereplők kinézetére is igaz, nagyon jó munkát végeztek a designerek.
Hangok-zenék - profi munka, tényleg mozifilmes minőség. A szinkronhangok eltaláltak, és jó a színészi munka is (a fő karaktereknél mindenképpen), nagyon ritkán volt "gagyi" érzetem a párbeszédeknél is eddig, ami egy japán játéknál szokatlan kissé, de mindenképp jó hír. A hangeffektek is el vannak találva, erre is fordítottak nem kevés energiát, szintén megvan a filmes feeling. A zenéket is méltatták már többen, igazán epikus soundtrack-et dobtak össze, főleg a nagyobb harcokban, kritikus jeleneteknél jön elő nagyon, profi és művészi munka, elismerésem, tényleg.
Grafika - néhol - itt-ott kimondottan látványos tud lenni a dolog, a mozgalmasabb átvezetőknél, komolyabb harcoknál van egy jópár álleejtős jelenet, ami nagyon faszán néz ki. Néhány helyszín is nagyon jól mutat, ezekből a későbbiekben még sok lesz, még az elején vagyok. Valamint a fő karakterek nagyon szépek, a különböző anyag-textúrákat nagyon faszán megjelenítik pl. a ruháikon. Valamint a fény-árnyék hatások is elég látványosak tudnak lenni.
És a kevésbé jók:
A játékmenet maga szerintem nagyon idejétmúlt már. Eddig legalábbis viszonylag kicsi, egyáltalán nem open world jellegú mini-területeken kellet bóklászni, tipikus JRPG-s üres, funkció nélküli területek, kóbor ellenfelekkel, alapvetően nagyon kevés tennivalóval. Körbejárom a területeket mindig, de semmmi érdekessel nem találkoztam eddig, itt-ott egy item (javarészt potion, vagy crafting material), lődörgő ellenfelek egy tök statikus tájban. Majd ha elérsz a piros X-ig, akkor jön egy átvezető, meg jó eséllyel egy boss. Ennyike. Véleményem szerint ez azért 2023-ban pöppet már kevés. Később lehet, hogy rácáfol a játék, meglássuk.
A játék ritmusa túlságosan változó. A pörgős rohangálós-harcolós részek után jön egy ultra látványos és nagyon pörgős boss csata, majd teljesen leül az egész, mert elkezd bombázni a játék vontatott, unalmas és LAAASSSSSÚÚÚÚÚÚÚÚ töltelék párbeszédekkel, amit a második után legszívesebben átnyomnál, de nem mered, mert hátha fontos sztori elemről maradsz le. Az esetek úgy 60%-ban persze nem, de ezt nem tudhatod előre, tehát szemforgatva végighallgatod a "Szomszédok" párbeszédeket, mire végre megint megkapod az irányítást. Sajnos nagyon nagy a kontraszt az izgalmas, pörgős részek, nagyon látványos, akciódús átvezetők, élvezetes harcok, majd a rögtön ezeket váltó teljesen leült, vontatott és tulképp érdektelen részek között.
A grafika számomra legalábbis egy pár tényleg jól sikerült helyszín részlet, pár jól kidolgozott karakter, és bár tényleg moziba illő átvezetőt leszámítva semmi igazán lenyűgöző. Az eddigi helyszínek többnyire olyanok, hogy egy 5-8 éves játékban is lehettek volna, ehhez nagyban hozzájárul a statikusságuk is. Az ellenfelek, a másodrangú NPC-k mind eléggé középszerűen néznek ki, főleg ha a főbb karakterekkel, és az 1-2 tényleg szépre sikerült részlettel hasonlítjuk össze. Nem csúnya az összhatás, de szépnek semmiképpen nem nevezném.
A technikai része a játéknak eléggé nyögvenyelős - értsd akadozik elég rendesen, ez már szintén ki lett vesézve, a részletesebb mód nagyjából tartja a 30 FPS-t (nem mindig sikerül), a performansz mód viszont iszonyat ugrál, és látványilag is észrevehetően rosszabb. Ez mind érthető lenne, ha tényleg besza-behu látványt nyújtana a játék, de ez néhány elemet leszámítva sajnos koránt sincs így.
RPG elemek hiánya - ez mondjuk ízlés kérdése, de nekem olyan érzésem volt, hogy ezt elsősorban akciójátéknak szánták, a szerepjátékos elemek nagyon le vannak egyszerűsítve, a fejlődéstől kezdve, a tárgymanagement-en át, a karakterek közti interakcióig, minden csontegyszerű. Tudom, hogy az ilyesmit az eddigi FF-ekben se vitték éppen túlzásba, de itt tényleg látványosan fapados.
Végül - ez is változhat a későbbiekben - a mellékküldetések. Na, ez az, ami tényleg nagyon gáz már a mai időkben. Eddig kizárólag a - menj oda két szobával arrébb, vedd fel a tárgyat, hozd ide nekem, illetve vigyél el 3 csomagot 3 embernek ugyanazon a térképen - típusú mellékküldikbe futottam bele, amik azért anno már a WoW-ban is nagyon gázok voltak, az meg egy 20+ éves MMO. Véleményem szerint, ha tényleg csak ennyire tellik, akkor inkább hagyják ki ezeket a játékból, mert csak a renoméjukat ronják vele. Azért láttuk már párszor, hogy lehet igazán jól mellékküldetéseket írni egy játékba, nos, nem így :D
Összeségében azért pozitív a benyomásom, mert a pozitív elemek tényleg elviszik a hátukon, de tény, hogy van benne jópár olyan elem, amik már nagyon avittasan hatnak jelen korunkban. Persze lehet mondani, hogy ez egy FF, meg JRPG, meg hogy ezek stíluselemek. Igaz, csak ezeket minden más jellegű játéknál kifújolná a közönség, kicsit ideje lenne fejlődni koncepcionálisan szerintem.
Tegnap végre kijött a Hubris VR-ra. A videók alapján gondoltam, hogy szép lesz, de azért 1-2x így is leesett az állam. Nagyon jó kis játék, ennél sincs szerencsére demo érzésem, minden nagyon jól működik benne. Kezdek teljesen ráállni a vr játékokra, pláne, hogy fele annyiba kerülnek, nyilván, rövidebbek is általában, de nem is molyol el napi 5-6 órákat az ember VR-ban.
SX-en van normálisan működő VRR (LFC-vel). PS5-önn nincs. Összevissza szaggatás van, ha kiesik a rangeből. Szart sem ér a sony félig implementált VRR-je. Nem lehet az egyiket a másikkal összehasonlítani. Utoljára szerkesztette: Moby, 2023.06.22. 11:48:24
Series x-en vittem végig a jedi survivort és nem volt annyira gáz az a performance mode nekem. A központi bolygón a település szar volt, de ott csak sétálsz meg küldetést veszel fel, semmi se történik. A legtöbb akció zárt helyen volt, ott meg tartotta a 60-at vagy legalábbis közel volt. Szabad pályán egyes bolygókon voltak gondok, de semmi elviselhetetlen. Mondom, series x-en, ps 5-öt nem néztem. Nekem teljesen játszható volt a játék, kipróbáltam qualityban is és az nem jött be egyáltalán.
De nyilván embere válogatja.
Annál is, meg ennél is brutálisan szar a perf. mód, és attól jobb a 30fps, még akkor is, ha nem annyira stabil az se. De ha engem érdekelne, valszeg inkább megvárnám azt a 6 hónapot, és nyomnám pc-n, amikor kijön. Meg hátha addig rendbeteszik ezt is, vagy legalábbis leáll ez a bullshitmarketing, hogy patchelni sem kell, annyira kész van :D
Nem néztem a DF videót még, csak leírásokat olvastam, ahol a quality módot ajánlják inkább. Nyilván ha megveszem, majd eldöntöm magam, mert pl. nekem a Jedi Survivor series x-en teljesen játszható performance mode-ban, eszemben sincs átmenni qualityra.
A baj az, hogy mindemellett olyan hú de nagy "nex gen" látványorgiával sem találkozhattunk még. Vicces, de sztem ami grafikailag, és technikailag megközelítette azt, az a Ratchet volt, azok közül, amiket játszottam.
Ez a FFXVI bár szép tud lenni, de ez a szint - kis túlzással talán - PS4-en is látható volt, egy pár nagyon látványos jelenetet leszámítva. Utoljára szerkesztette: Voltan, 2023.06.22. 10:38:04
Ha mázlid van, akkor a készítők jó kompromisszumokat kötöttek helyetted. Hogy ez itt most az FFXVI kapcsán megtörtént-e majd eldöntik a vásárlók. De hogy technikai szempontból ez nem egy követendő példa, abban biztos vagyok. Meg valahol mulattat, hogy mekkora faszverés van körülötte, hogy nincs day1 patch, ami van persze, de egy day -2 is elfért volna. Meg hogy oktatják a szakmát. Ami igaz. Nagyotmondásban feltétlenül. :D
Valamit félreértettél szerintem. Igen, hátradőlsz, és élvezed amit kapsz, legyen az bármi és bármilyen, mert nem tehetsz mást. A konzol mindig ez volt. Nem kompromisszummentesség, hanem maximális kompromisszumkészség.
Pontosan! Mi az általános vélemény? Veszel egy konzolt és játszol. Nem kell bajlódnod az optimalizációval, elvárható hogy jól fussanak a játékok hiszen fix hardvered van. Míg PC-n vakarhatod a fejed ha valami nem megy jól, nézegetheted az újabb hardvereket folyamatosan, hogy mit kellene fejleszteni stb. Konzollal hátradőlsz, elindítod a játékot és élvezed míg PC-n benne van a pakliban, hogy pont a te konfigodon nem megy valami jól. Nem akarok flexelni, középkategóriás PC-m van, és nem egyszer azért vettem meg valamit inkább PS5re mert - bár megvolt az ajánlott gépigényem PC-re - úgy voltam vele, hogy inkább játszok konzolon, mert azon biztos jól fut. 3 évvel a PS5 megjelenése után vagyunk és ez már nincs így.
Én azt mondom, hogy a jelenlegi grafikai szint az teljesen jó és inkább jó teljesítmény mellett kapjunk lenyűgöző játékélményt. A szájtátós játékok (vagy mondhatnám akár techdemonak) pedig ugyan úgy megvannak, lásd Senua, Horizon, Plague Tale és jól futnak. Ilyesmi volt anno a Ryse is.
Elszomorító tény, hogy az ember azért vesz PS5töt, hogy ne legyen kompromisszum és már így a genercáió közepén VAN! Mindenhol elénk tolják, hogy 4K, 60FPS, aztán itt egy játék aminek jelenleg csak PS5tön kellene úgy futnia mint ahogyan a Sony beígérte és még sem képes rá. Örülünk neki, ha játszható valami. Véleményem szerint nem kellene ide PS5 Pro, vagy új Xbox, egyedül új Switch-re van szükség. Ez a generáció lemehetne így, ezekkel a hardverekkel és akkor majd jöhetne a PS6 2-3 év múlva. Bár a PS4 2013ban jelent meg, a PS5 2020ban, a PS5nek nem lesz 7 éve ha 3 évvel a megjelenése után ez a helyzet.
Nekem pont az oled miatt zavaró a 30 fps. Pedig állítottam mindenfélét a tvn, de sehogy nem jó (LG B2), akadozós. A régi lcd-nél nem volt ilyen gondom, ott ugye technó miatt nem instant jelennek meg a frémek, van egy kis elmosás, az segített. 77 colos batárnagy oled tvn el sem tudom képzelni milyen lehet :)
Ott a DF tesz. Szó nincs fix30-ról. Az fps/felbontás párosok ilyen előző generációsak. Ezektől kell tanulnia mindenkinek? :D Inkább ne . Van se30fps, ami időnként fhd, meg van 40-50fps ami néha 720p. Király :D Utoljára szerkesztette: Moby, 2023.06.22. 08:54:43
Nekem bőven jó a fix 30.
Sőt, én csak abba tolok mindent, mivel a 77" oleden az ilyen performance felbontás cigánykodás tud látszani.
Mindenhol azt olvastam, hogy a ugyanúgy fut, mint a demónál, ezért a fix 30 fps quality mode-ot ajánlja kb minden újság.
Nem nagyon hiszem, hogy akár ezt, akár a Jedi Survivort meg fogják úgy peccselni, hogy jobban fusson. Ahhoz egy rakás grafikai kompromisszum kéne, amit nem akarnak a fejlesztők meghozni.
Nem baj ha nincs konstans 60, ha nincs screen tearing és input lag. Harcon kívül meg amúgy is csak sétálunk, lehet annyira fel sem tűnik ha csak 40 vagy 50.
Jedi Survivort én tegnap feladtam, én nem játszom így tovább. Mindenhogyan belassul a játék, mindegy mit állítok és elgem van, hogy játék közben ilyeneken bosszakodok. Kivesz a játékból ez. Várok vele. 17e-ért vettem, egy ideig nálam lesz azt gondolom..
Ahogy haladunk előre a generációban, úgy térünk egyre inkább vissza a 30 fps-es konzoljátékokhoz. Sajnos.
TLDW: 300mb patch nem segített az FPS-en, ami a performance módot illeti. Szinte sosincs meg harcon kívül a 60, ugrál sokszor 40 köré. Harcon belül többnyire 60, de azért, mert harc közben durván lemegy a felbontás, h tartsa a 60-at. Emellett harcon kívül sem éppen a legjobb a képminőség performance módban, mivel úgy tűnik, h AMD FSR 1.0-át használ a játék és a base resolution csak 1080p (néha 720). Quality mód ajánlott, mivel az az esetek 99%-ban tartja a 30-at. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2023.06.22. 00:12:38
Nem ismerem a részleteket nyilván, de azt gondolnám más a % fizikai és más digitális eladások után. Ahogy a steam pc-n, úgy a sony is simán felszámíthat és feltehetően fel is számít valami extrát a storefront fenntartása meg a fizetés menedzselése miatt.
Veszel enebán harmincezres feltöltőt 24-ért, árban ugyanott vagy, és még marad kétezred a walleten, amiből vehetsz kisjátékot, vagy majd jó lesz a köv vásárlásnál. Utoljára szerkesztette: Moby, 2023.06.21. 14:47:33
Ez dobozosnál is így van. A konzolgyártó minden eladott példány után kap százalékot. Ezért tudták már akkor is veszteségesen árulni a konzolokat, amikor még nem volt elterjedve a digitális vásárlás.
Egyébként kiadói oldalról gondolom azért drágább a digitális, mert a Sony is leszedi a maga nem is kicsi részét ...
Ja mármint te a gyártói/kiadói oldalról beszélsz? Nekik nyilván drágább egy fizikai termék, mint egy digitális. Én itt arra gondolok, hogy azért döntök én, mint fogyasztó úgy, hogy megveszem a digitálisat a fizikai helyett drágábban (és "kevesebbet" is kapok, mert se doboz, se lemez), mert lusta vagyok.
OK, de a fizikai példányoknál akkor is ott van a gyártási-tárolási-szállítási költség. Ezt nem lehet kikerülni, és ez megdobja az árat, ezért nincs abban semmi logika, hogy a digitális verzió drágább legyen. A kiszállított kaja hasonlat azért nem állja meg a helyét, mert ott minden ugyanúgy történik, mint az étteremben, csak még rájön a csomagolás és a szállítás.
Nyilván elsősorban én is kényelmi szempontból vásárolok digitálisan. Nem kell várni a futárra, vagy elcsattogni a boltba. Magamat ismerve egészen biztos nem adnék el játékokat, és másodkézből sem vennék, mert az még macerásabb, mint a bolti vétel. Persze, így többe kerül sokszor, ez igaz (bár az oka továbbra is kérdéses számomra.)
Ha pedig nagyon képmutató akarnék lenni, akkor még az öko-kártyát is kijátszhatnám, mivel a digitális tartalomnál legalább nem keletkezik műanyag szemét :D
És racionálisan igazad is van. Mármint anyagilag tényleg nem éri meg. De a lustaság néha akkora úr, hogy az ember kifizeti az extrapénzt, csak ne kelljen becaplatni egy boltba.
Kényelmi szempontból nem. Kényelmi szempontból kedvezőbb digitálisan venni, mert akkor nem kell bemenned a boltba meg visszajönnöd, csak a fotelről kattintgatsz. Az ételrendelésnél is ez van: fotelről nyomkodod a telefont. A házhoz rendelt játék azért nem jó párja szerintem ennek, mert az ételrendeléssel ellentétben, ez nem azonnal, hanem minimum 1 nap múlva fog csak megérkezni (előrendelést nem számítva, ebbe most nem mennék bele).
Lehet nem jól fogalmaztam, de én az egész problémát a Garfield óta legfontosabb szempontból közelítettem meg: a lustaság szempontjából. Amikor a lustaság és a türelmetlenség keveredik egymással, akkor a digitális játék nyer 10-ből 10-szer. Seggeden ülve, megjelenés első percébe tudsz vele játszani. Nem kell előre tervezni, se rendelni és várni 1-2 napot. se bemenni sehová.
Én pl. 21 ezerért veszem majd, US accountra, most jó a dollár.
Ez a rendelt ételes hasonlat arra lenne jó ha a digitális olcsóbb lenne. Fizikai játéknál ott a szállítási költség, a csomagolás, a viszonteladó, stb..... Digitálisnál ezek nincsenek. A digitális az, amikor csak beülsz enni, szóval még mindig nem értem. Utoljára szerkesztette: blackfire001, 2023.06.21. 10:49:45
De nem kell besétálnod a boltba és aztán meg vissza. Plusz nem kell lemezt cserélgetned, ha játszani akarsz vele. A rendelt étel is drágább, mint ha csak beülnél enni.
Ezt sose értettem.. Hogy lehet drágább mint a fizikai? Meg miért? Azért húzzák be szerintem Kandurex mert akkor nem kell a postásra várni vagy elmenni boltba.
Megérkeztek már az első értékelések? Tűkön ülök, hogy milyen lett a játék.
SW Jedi Survivorhoz pedig segített valamelyest a patch, illetve az, hogy G-SYNC-es monitorhoz kötöttem TV helyett. Most quality módban játszok 30-cal és nem annyira zavaró mint amilyen TV-n volt a performance mode. Monitoron a performance mode bár valamivel jobban fut valóban, de a felbontás az borzalmas. Jobban észrevenni ezt közelről, 1440p-s monitorral... A motion blurt bár utálom, ennél a játéknál érdemesebb használni úgy tűnik. Kevésbé darabos vele. Utoljára szerkesztette: blackfire001, 2023.06.21. 10:47:36