Igen HA van olyan fícsör ami eladja azt a játékot és nem verik nagy dobra mert ellopják....stb érthetõ. De attól még a játék többi tényezõjérõl lehet morzsákat csepegtetni ezzel is fenntartani fokozni az érdeklõdést. Ekkora hírzárlatot valóban csak "családi" körben lehet megoldani vagy igen komoly retorziókat alkalmazni.
Igen, én is csak ezt tartom egyedüli elfogadható indoknak. Nade azért nem olyan egyszerû egy játékba egy új funkciót beletenni. Ha belegondolok, hogy milyen lassan kerülnek új dolgok a WOTba (nem a pályákra és jármûvekre gondolok) akkor, amit most ellopnak 3 év múlva se lesz benne .
Azt azért ne felejtsük el hogy van egy komoly rivális. Tehát ha a WTG-ben olyan fícsörök vannak ami WoT-ban nem akkor azt már nem árt komolyabban védeni nehogy lecsórják tõlük.
"Nem szabad lebecsülni az elsõ benyomás fontosságát" ez így van de ettõl még egy picit több infó jöhetne. Meg nem tudom ha most (tegyük fel) olyan állapotban van a játék, hogy komoly NDA kell, hogy védje akkor pár hónap alatt tud-e annyit fejlõdni, hogy az már ne legyen "vállalhatatlan" a nagyobb nyilvánosság elõtt is. Mert, még ha egy részben closed beta-t (régi WT:A playerek kapnak meghívót) is adnak ki év vége felé akkor is több infó fog kiszivárogni. Nem is értem, hogyan tudnak tényleg ekkora hírzárlatot csinálni, hogy senki sem szivárogtat ki senkit.
Én az MW:O esetében benne voltam az elsõ körben, akik béta meghívást kaptak. Mindent összevetve noha elég komoly volt a fegyelem, de ilyen szintû információhiány ott sem volt.
Viszont azt is maximálisan megértem, hogy szükséges az NDA, mert az MW:O esetén is a 2012 májusi állapotában a játék max. az elvakult rajongóknak volt élvezetes, irgalmatlan balance és optimalizáltsági problémákkal, csaknem használhatattlan GUI-val, tele placeholderekkel. Ha egy "átlag" játékos abban a formában kipróbálja a játékot, nagy eséllyel eldönti, hogy õ ezzel a hulladékkal soha többet nem játszik.
Nem szabad lebecsülni az elsõ benyomás fontosságát... Épp ezért csodálkozom, hogy a Tanker's Day videójánál elõjöttek azzal, hogy ez a WT(G) alfa engine-el lett csinálva...
Ismerek olyat aki ismer olyat aki benne van a bétában de konkrétan az illetõ semmi infót nem volt hajlandó elmondani nehogy kikerüljön. Nem tudom mit írattak alá vele de mindenesetre érdekes, hogy ennyire féltik az infókat. Én anno WOT legelsõ orosz zárt bétájában kezdtem és ott sem volt ennyire vasfegyelem csak egy normál NDA ami mellett azért csöpögött kifelé az info. Bár lehet a WT féle zárt béta/alfa ilyen "friends and family" jellegû még és ezért könnyedén nyomon tudják követni ki az aki szivárogtat ezért félnek az emberek.
Miért illene ? Majd jön . Nem vagyunk már gyerekek hogy a karácsonyi ajándékot elõre kibontsuk. Szerintem. Lesz még bõven idõnk errõl is cseverészni. ;)
Melyik Blizzard játék az amelyikrõl Open beta elõtt 1-2 hónappal még azt se tudtad, hogy fog felépülni mi lesz benne és még egy szaros ingame videó se jött?
Mégis mennyi infónk van kb. annyi, hogy ebben az évben beta lesz és, hogy az oroszok és németek lesznek benne és lesz vegyes játékmód is meg normál is. Kb. ennyi. Azért ilyen rövid idõvel meg egy gamescom-mal a háta mögött illene több infót adni. Vagy legalább minimális infómorzsát mert jelenleg semmit se lehet tudni róla.
Azzal te már tisztában vagy, ha valaki nem free-ben játszik, hanem "megveszi" a játékot, ami nemzetenként egy alapcsomag. Abban az esetben kap egy gift prémium gépet. A 600kg-os teherre elég sokan berágtak, hogy õk nem ezért fizettek. Tudták látták a dora tulajok, hogy nem egyszer kizárólag csak d13 van egy meccsben, hamar lecsendesült a nerf utólagos sokkja. Akkor lett volna igazi botrány, ha feljebb sorolják tier 14 fölé, ahova az MM a jeteket pakolja (t15-20). Így maradt ahol van, mindenki elégedett lehet, nem godmode az adott tieren és a pénzkereseti szerepét is be tudja tölteni. Itt WT-ben nem a prémium gépek közt van a legjobb legalábbis eddig.
Arról lehet tudni valamit, hogy milyen tankok kerülnek a játékba? És hogy hasonló módon lesznek-e kifejleszthetõk, mint a WTA-ban (modulok hiánya)? Nekem kifejezetten tetszik a WoT-os megoldás, hogy egy kifejlesztett tankra több fajta ágyút/tornyot, sõt hamarosan páncéltestet is lehet majd cserélni. Még ha nem is túl realisztikus.
Azért írták hogy soon, mert hamarosan elkezdenek bekerülni majd, ahogy be is raktak már egyet, talán a Pe-2õt. Nem úgy értették hogy soon jön egy patch 100 bombázó cockpittal. Dolgoznak rajta, de ennyi. Én nem csodálkozom a dolgon, egy B-17 cockpitet is hetekbe tellne megcsinálni. De érdemes megnézni egy H6K-t, egy egészen nagy "helyiség" elõl a pilótafülke, van vele munka bõven.
A nincs más alatt természetesen a nincs más színvonalas tankos játékot értettem. Aki a tankokért van oda, az nem fog elmenni Mechwarriorozni, ahogy War Thunderezni se jött át.
@Amaymon: Megértem a Dora-val kapcsolatos frusztrációt, de pont ez zavar engem a WT-vel kapcsolatban. Most például simán felrakták egy tier-el a Fritz 109-eseket (Bf.109F), mert tier 7-en erõsek voltak. Ok. De akkor miért nem tették ugyanezt a Dora-val?
És idõpont-alapú MM-et szeretnének a jelenlegi Tier-alapú MM helyett. Ez üdvözítõ lenne, csak hogyan fogják megcsinálni, az a kérdés. Én egy megoldást látok erre, ha nem azonos létszám lesz a két oldalon, és így szabadabb kezet kap az MM.
A balance terén õk is küzdenek, mint csiga a takonyban, tele van az ég 109-esekkel, Spitfire-ekkel, Beaufighterekkel, Airacobrákkal és Kingcobrákkal, Jak-9-esekkel. Ellenben alig látsz például Me-410-est, pedig csaknem a komplet német nehézvadász-ág rájuk épül, vagy például alacsony szinten japán gépeket is fel lehet hozni...
@bgabor:
-Bombázó pilótafülkék: ha viszont õk is tisztában voltak a probléma nagyságával, akkor miért írták áprilisban, hogy "very soon"? Ha meg látják, hogy késni fognak vele, akkor miért nem jönnek elõ a farbával, hogy sorry, csúszunk vele. Alapvetõ egy ilyen játéknál, hogy kommunikáljanak a játékosokkal, folyamatosan, állandóan, mindenrõl. Attól, hogy a jelenlegi WG-hez képest egy nagyságrenddel jobban csinálják, még nem jelenti azt, hogy hátra lehet dõlni, mert ennél sokkal jobban is lehetne csinálni...
-WoT: nem kívánok felesleges WoT vs. WT köröket futni, de tegyük hozzá, hogy a legelsõ idõkben, amikor még a WoT is béta volt, a WG is sokkal többet figyelt a visszajelzésekre. Hogy most nem teszik, az más kérdés...
-WT research tree: Még nem látjuk a WT(G)-t ilyen téren, de ne feledjük, hogy a WT(A) másolja e téren a WoT-ot, van egy nagyon-nagy terv-pakett, és azt ültetik át a játékba. Aláírom, hogy fejlõdnek, legutóbb ugye a fejlesztési részt csinálták meg az eredetihez képest sokkal pofásabbra. Ezzel együtt a fejlõdés itt is részben abból áll, hogy új gépek/pályák kerülnek a játékba.
-WT(G) minõsége: Mivel továbbra se látjuk a WT(G) hogy fog játékmenet terén mûködni, erre nem lehet most építeni. Sejteni sejthetjük, de nekem az eddigiek alapján úgy tûnik, hogy a WT(G) kevésbé lesz casual-friendly, mint a WoT, ez pedig korántsem kizárt, hogy éppen elrettenthet egyes játékosokat...
-"...mert nincs más": Elnézést, de ezt nehezen tudom elfogadni. Ha valaki kiábrándult, akkor nem játszik vele, és kész. A piacon nem egy és nem két Free-2-Play játék van, ott van a Mechwarrior:Online, Hawken, Tank Ace, Warframe, Heroes & Generals, Star Conflict, stb... Senki sem kötelez arra, hogy azzal játszon akárki is. Aki játszik vele, annak a WoT megfelelõ játékélményt nyújt jelenleg is, legfeljebb ha jön egy olyan játék, amelyik jobb játékélményt nyújt, akkor majd váltani fog. Ha fog...
Nagyon magas labda, de a WoW-ot hoznám fel példának. Mindenki szídja jobbra-balra, tömegével jönnek ki azok a játékok, amelyek szeretnék a WoW-ban állítólag kiégett játékosokat felszívni (Rift, Neverwinter, stb.), de valahogy csak a WoW továbbra is messze a legnépszerûbb MMORPG.
Én a WoT esetében is ezt tartom reálisnak. Egyszerûen akkora játékosbázissal bír, hogy a többség nem fog váltani. Megnézi esetleg a WT(G)-t, a többség látja, hogy más lesz, és vagy bejön neki, vagy nem. De heveny kétségeim vannak afelõl, hogy hosszú tömött sorokba fognak átvonulni a WoT-ból a WT(G)-be az emberek...
Nem teszünk úgy, de a WT az bevallottan béta, sok még a fejleszteni való. A bomber cockpitekrõl meg szerintem aki érti mekkora munka lesz ez ennyi bombázóra, eddig is tudta hogy az nem holnap lesz kész.
Mindeközben a konkurencia World of Tankse iszonyatos lejtmenetben van, mindenki prémiumlõszerrel lõ, akinek pénze van(nagy klánok tagjai, pénzes gyerekek stb) az folyamatosan, így a páncél mint fogalom megszûnt létezni, ha nem lehetetlen szögben lövöd be az ellent, akkor átütöd és sebzed. A csapatok közül magas tieren az gyõz akinek éppen több TierIX-X TD-t ad be a matchmaker, ami még véletlenül se igyekszik egyenlõen elosztani õket. Rengeteg a hibás felépítésû térkép, más térképek eleve az egyik oldalnak kedveznek durván. Sebzésnél, átütésnél a véletlenfaktor nagyon durán eltúlzott szerephez jut, a 200-as átütésû ágyúddal az adott lövedékkel üthetesz te át 140 és 260mm páncélt is, minden a véletlenen múlik.
Egy valami nemigen jut szerephez már régóta abban hogy melyik oldal nyer/veszít, a tehetséges játék és a tudás. És ezeknek a felsorolt durva hibáknak a javítására a WoT-nál még csak kísérletet se tesznek. Ahogy a már évekkel ezelõtt beígért szolgáltatások (Historical Battle, egy nemszeretem térkép kivevése a rosterbõl) se érkeztek meg soha a játékba. Helyette az megy, hogy a másfél havonta kijövõ peccsekben kihoznak egy út tankágat öt új tankal, meg egy új térképet oszt jóvan. Ez nem fejlõdés, ez nem javulás.
A Gaijin hozzáállása a minõség kérdéséhez teljesen más. Ha a War Thunder jól csinálja meg a tankos rlszt(és a repülõs rész minõségét látva miért ne tenné) akkor itt órási exodus lesz a WoT-ból, amivel kiábrándult emberek tömegei játszanak csak azért mert nincs más.
FW 190 D-13-al az volt a baj, hogy túl élethû lett. Aki csinálta az FM-et el is ment a cégtõl mikor egy 600kg-os súly nyomtak a Focke-Wulf nyakába. Csak érdekesség hogy az illetõ nem ruszki volt, hanem német FM tervezõ. Több csapat dolgozik a modelleken más-más országból. De mit lehetett tenni, nem szeretem az OP szót, de az a gép az volt, mint a valóságban. Túl élethû lett és ettõl függetlenül ez egy játék. Nem lehetett bejutni a németekhez, mert csak d-13 állt sorba. Nem egyszer fullos "DORA" teamekkel mentünk. Ennek húzták ki a fogát. A germán fazon elment, és a felborult egyensúly, ha nem is tökéletesen stabilizálódott.
Emmm... Azért tegyük hozzá, hogy realisztikusság terén a WT(A)-nak is vannak gondjai. Nincs cockpit nézet a bombázóknál (április óta "very soon"), sok gép repülési modellje rossz (FW-190D-13, Me-410-esek, stb.), és így tovább.
Ezek persze javítható bugok, de azért ne tegyünk úgy, mintha a WT-nél soha semmi kritizálnivalóval nem találkoznánk...
Senki nem mondta, hogy a WT(A) AB módja nem lesz átdolgozva a WWW csatáknál. Semmi sem indokolja, hogy a jelenlegi rendszert ültessék át egy-az-egyben...
A légi felderítés nagy magasságban repül, és egy lefele vagy oldalra nézõ fotófelderítõ berendezés készít képeket a tájról. Itt kiszúrni valamit nem olyan könnyû.
Azonban kis magasságban repülve egy mozgó, ne adj isten tüzelõ harcjármûvet felfedezni azért már messze nem olyan nehéz...
Persze ebbõl rögtön fakad a másik probléma: nem-e lesz a harcjármûveknél túlságosan OP egyszerûen csak elbújni egy magaslaton, jól álcázva, és várni, hogy jöjjön az ellenfél. Aki persze ugyanezt csinálja, szóval mindkét oldalon masszív kamper-partyk alakulhatnak majd ki....
Nem csak amiatt , AB-ban diszkózás megy , ott tényleg nincs esélye a harckocsiknak. HB-n már azért figyelni kell a lõszerkészletre mert ha kifogysz akkor repülhetsz vissza szóval ott már csak tiszta célra lõsz. FRB meg..hát szerintem nem is kell semmit mondanom. :D
Egészen biztos vagyok benne,hogy ezzel a problémával õk is kiemelten foglalkoznak.Nyilván ki fognak találni valamit,hogy ne legyen olyan egyszerû.Valószínûleg a láthatóság eléggé korlátozva lesz.Igazából is el tudtak rejteni egész tankhadosztályokat,megfelelõ álcázással.Az Ardenneki offenzíva elõtt se fedezte fel õket a légi felderítés.Nem olyan egyszerû kiszúrni egy tankot repülõbõl.hacsak nem a puszta közepében porol látványosan.Aki meg igen,az meg is érdemli,hogy megkopácsolják.:)
ezt már írták a fejlesztõk , nem lesznek jelölve a harckocsik . szóval elõször meg is kell azokat találni. másrészt én elképzelhetetlennek tartom hogy ezt AB-ra is bevigyék.
És azt el tudod képzelni, hogy úgy oldják meg, hogy akármelyik hülyegyerek beül valami csatagépbe és halálra szopatja a tankosokat odafentrõl?
Ott azonnal vége lenne az egésznek :) Ha lesznek ilyen összevont csaták(nem gondolnám, hogy egybõl ezzel indulnának) akkor egész biztos baromi nehéz lesz kiszedni a tankokat repülõvel (pl nem lesz a tankokon ikon ahogy most a repülõs résznél frb csatákban, ez is lehetne egy egész jó megoldás)
Még mindig nincs konkrét információnk sok-sok dologról. Hogy lesz megcsinálva a WWW, lesznek-e légvédelmi egységek (egy Ostwind mellett már nem lenne ennyire egyszerû dolga a Pe-2-nek), és így tovább...
Én csak attól tartok, hogy a tankoknak semmi védelme nincs a légi támadások ellen, és amint azt rengeteg más mmo-ban tapasztaltam, nagyon ritka az olyan mértékû csapatmunka, mint amit ez a játék igényelni fog...
De ez a tankos "részbõl" van ingame A repülõs résznél nincs ilyen részletesen kidolgozva a földközeli környezet :)
úgyhogy is-is :D
már láttam elõre, hogy ezen fog menni a sírás amikor megnéztem reggel a videót :D a másik amiért megy, hogy mindig a németeket ölik.. lol többségben orosz készítõk, orosz ünnep.. ennyit nyugodtan el lehet nézni fõleg úgy, hogy a repülõs ágon sincs egyértelmû fölényben az orosz technika, 1-2 elb*szott gép van de nem csak az õ öldalukon :)
Apropó, egy apróság: ez nem a WT(G)-t mutatja be, hanem a WT(A) egy event-jét, amely az attacker (földi célokat támadó gépcsoport) részére ad mindenféle leárazást.
Szönyegbombázás az, amikor egy alakzatban repülõ bombázó-egység (ie.: több bombázó) dob le bombákat egy adott területre (jellemzõen városra, vagy nagy kiterjedésû objektumra).
Itt egy sima rárepülést látunk egy Pe-2 által, modern szóhasználattal közvetlen légi támogatást (Close Air Support, CAS).
Ehhez viszont hozzá kell tenni, hogy a német oldalról nem látunk vadászgépeket - amelyek feladata lenne a földi egységek védelme...
Ez minden misztikumot eloszlat. Balra a gázkar, jobbra piros a fogyasztásmérõ. Elõször kicsit megrángatom a throttle-t és tisztán látszik ahogy kileng a mûszer. Aztán az egyenesben mikor leviszem 47%-ra szinte áll az idõmérõ bal fent. 63%-nál láthatóan számol, de nem mp-enként. A olajhõmérséklet nincs még így implementálva annak felszállás után 90 °C környékén kellene lenni (jobba a narancssárga mûszer alatt).
Szerintem a tankokba is beépítik ezt annyira alap.
Szerintem felesleges találgatni h milyen is lesz a játék valójában... mert ezek csak elméletek:D inkább jöjjön ki végre legalább a zárt bétája :D
Majd ha 50-100km-es pályákon kell operálni, akkor el lehet kezdeni aggódni :)
OFF: Az üzemanyag HB-n lassabban fogy ha leveszed a gázt, a Bf-109 F-4-ben az utolsó 10s-re való üzemanyag kb. másfél percig vitte a gépet 0% teljesítményen, közben szép lassan számolt vissza :)
Jó lenne egy-két részletet tudni de nem találtam semmi kézzelfoghatót csak pár képet meg találgatásokat. Esetleg valaki?
Ez tény, de valahogy a szegény zero baszik elaludni, 90%-ban. (az a rohadt self-sealing tank kéne bele, a valóságban is ezért égett fossá pár skulótól a nagy része)
Az lenne a legjobb, ha le lehetne állítani a motort és csak akkor nem fogyasztana semmit, és a hang miatt, akkor lenne a legjobb az álcázás is. :D Persze az ember nem tudni semmit csinálni míg újra nem indulna a cucc.
Szerintem csökken a fogyasztás ha leveszed a kakaót. Az viszont tuti, hogy 0%-on nem fogyaszt semmit, de jár a motor. Ez egy kis könnyebbség, hogy ne kelljen ki-be kapcsolgatni a motort, és sokat segít mondjuk egy me163 6 percnyi üzemanyaga készletén.
Ha üzemanyagot is néz a rendszer vagyis fogyasztást akkor a tigrisek nem mászkálhatnak messzire a bázistól :)) Köszi a leírást ez már egy + a wT-nek ha megoldják a tankoknál is. Nincs idegesítõbb egy 1%-ra lelõtt tanknál WOT-ban amin aktiválódik a Klingon pajzs effektus.
hb-ben és rb-ben csökken a fogyasztás ha visszaveszi az ember a gázkart nagyon is jól lehet spórolni így ha szükséges :)
Fenntartom a tévedés lehetõségét, AB-ben és HB-ben néztem, ott nem tûnt fel.
A WT(A) árkád sebzésmodellje is elég összetett, noha alapjaiban tényleg HP alapú. Megpróbálom röviden bemutatni a lényegét:
Ballisztika:
Minden lövedék pályája külön van számolva, a lövedékek pályáját befolyásolja a lövedék típusa (pl. egy AP-T lövedék más pályán fog repülni, mint egy HEI, vagy akár egy sima AP).
Találat és gyújtó:
Amikor a lövedék találkozik a géppel, akkor a rendszer figyelembe veszi, hogy mi csapódott be, milyen sebességgel, és hova. Például egy 37mm-es APHE lövedék egy vászonborítású szárnyat eltalálva csak átüti azt, egy lyukat generálva rajta, de nem robban fel, míg ha egy alumíniumból készült szárnyon csapódott volna be, akkor fel is robban. Ugyanakkor ha egy gyújtólövedék csapódik be a vászon gépbe, az sokkal csúnyább hatást generál.
Mi hogy sérül:
A gép sárkánya fõbb elemekre van bontva:
Törzs orr/közép/farokrész Félszárnyak (2db) Csûrõlapok (2db) Ívelõlap (2db) Vízszintes vezérsík (magassági kormány-felület) (2db) Függõleges vezérsík (oldalkormány-felület(1 v. 2db)
Továbbá van a motor, olajrendszer, hûtõrendszer, üzemanyagrendszer, légcsavar és a futómû.
Ezek sérülése az adott lövedéktõl függõen alakul, tehát egy puha anyagból álló részegységben egy robbanólövedék többet sebez, mint egy páncéltörõ, míg egy páncéllemezbe fordítva. A gép állapotát kijelzi egy ábra bal oldalon (fehér-rózsaszínes fehér-pirosas fehér-piros és végül fekete), a feketével jelölt alkatrész nem tölti már be a funkcióját, a motor leáll, a kormányfelület nem fejt ki hatást, a szárny nem termel felhajtóerõt (elviekben).
A motor nagyon összetetten van szimulálva, FRB-ben minden egyes henger külön-külön van számon tartva, és egy-egy henger is kieshet a mûködésbõl, értelemszerûen csökkentve a teljesítményét. Az olajrendszer elengedi az olajat, akkor az elején még nincs gond (kivéve, hogy a mögötted haladó gép szélvédõje tele lesz olajjal :D), de aztán a motor teljesítménye elkezd visszaesni, végül pedig besül. A hûtõrendszer ugyanez, de mindkét rendszernél igaz, hogy az idõ, amíg még mûködik a motor, attól is függ, hogy milyen teljesítményen pörgeted.
Az üzemanyagrendszer úgy mûködik, hogy van egy adott mennyiségû üzemanyagod, ami idõrendben van megállapítva (tudomásom szerint a gép motorjának teljesítménye nem befolyásolja), ha elkezd elfolyni az üzemanyag, például egy üzemanyagtank találat miatt, akkor ez a hátralévõ idõ elkezd fogyni (a sérülés mértékétõl függ, hogy milyen gyorsan, akár pár másodperc alatt is eltûnhet a teljes készlet...).
A légcsavart leginkább a terep tudja sebezni (legalábbis én még nem láttam, hogy ellõtték volna), tehát egy fa vagy leginkább a talaj, ha leér. A futómûvet el is lehet lõni, illetve ha túl nagy hévvel érünk földet, akkor leszakad.
Ezen kívül még van a személyzet (pilóta és a lövészek), akik szintén kilõhetõek...
Persze kérdés, hogy a WT(G)-ben hogy fog kinézni mindez...
Igen, de e mellett van ballisztika és páncélátütés is, már most benne mert egyes gépeken van némi páncél. Meg van a repcsiken is pct lövedék meg "robbanó".