Akkor lenne halott a műfaj, ha nem lenne iránta érdeklődés. Attól még, hogy túlkínálat van és nincs köztük igazán kiemelkedő, az mmo még nem halott, de ha továbbra se mer senki sem újítani rajta, akkor halott lesz, mert ugyanannak az n+1. újracsomagolása egyre kevesebb játékost fog érdekelni. Ezzel a hozzáállással a gyártók ölik meg a műfajt.
Hát igen. Ha van időm akkor mmo-val játszom, de már én is érzem, hogy nagyon kifulladt ez a műfaj. Black desert tetszene, jó ötletek is vannak benne de annyi időm nekem soha nem lesz...
Érdekes, hogy ellentmondasz, aztán gyönyörűen leírod hogy miért van igazam :). Igen milliók lepik el az új játékok szervereit, hogy aztán meddig maradjanak, 1 hónapig? Egy hagyományos mmo üzleti modellt erre nem lehet felépíteni, nyilván ennek számoltak utána az EQN-nél is. Hihetetlen játék dömping van most, az emberek nem hogy évekre, de még hónapokra sem köteleződnek el már egy játék mellett, az mmo-k mellett a multi élményt már nagyon sok helyen meg lehet találni, a multi fps-ekben, MOBA-kban, a Division féle játékokban stb. Lehet hogy Ázsiában más a helyzet, de itt a nyugati világban nem lesz már igazán nagy dobás, ilyen Blade & Soul vagy Black Desert-ekre lehet még számítani, de igazi hagyományos nyugati mmo, mi is volt utoljára, talán a Rift? Az is 5 éve jött ki.
(Mondjuk a Blizzard Titánja egy hatalmas blöff volt szerintem az soha sem létezett, ott a WOW2 készült titokban, de még azt is elkaszálták)
Az MMO-műfaj köszöni szépen, jól van. Ennyi MMO ennyi játékossal még sohasen volt, és amint megjelenik egy új, milliók lepik el azonnal a szervereit. Annyi a baj, hogy a "nagy dobások", mint az EQN lett volna tényleg hiányoznak. Ugyanaz a bevált sablon mindenütt, jó esetben hozzáadnak 1-2 saját ötletet, aztán annyi. Ellaposodtak a játékok. Senki sem mer valami igazán egyedit alkotni, mert sokba kerülne a bukás, ha végül mégse tetszene a játékosoknak, ezért inkább 5x újracsomagolják ugyanazt, minthogy megkockáztassák a zakót. Így viszont elmaradnak az igazán emlékezetes, az egész műfajt felforgató alkotások. Ilyen lehetett volna az EQN és a Blizzard Titan projektje is. Mindkettőt elkaszálták. Még az indoklást is mintha egymásról másolták volna... Senki sem mer változtatni a 10-15 éve bevált recepten, erről szól a történet.
A Landmarkból sokat ki lehetne hozni, ha lenne rá szándék, de azt nem nagyon látok a Daybreak-ben. Szerintem bevételük is van belőle, mert tele vannak a szigetek. Sokan játszanak még vele.
A landmarkot viszont folytatják, pedig elég gyenge. Bár szerintem csak azért, mert rengeteg lóvét beszedtek belőle. Nehogy vissza kelljen adni a pénzt vagy valami...
Nem a grafikával volt ott a baj, az mmo-k kora egyszerűen lejárt. Nem is lesz már több nagy dobás a műfajban szvsz.
Sajnálatos, bár részemről semmiképp nem meglepő.. Kódolva volt a bukás, pláne ha ezt a cartoon grafikai szart hozzávesszük..maga a ficsörök még okék is lettek volna..
MENU Daybreak Games Daybreak Game CompanyThe FeedNews EQN News: A Letter from Daybreak's President By Russ Shanks 3/11/16 9:55 AM
SHARE ON FACEBOOK SHARE ON TWITTER SHARE ON GOOGLE PLUS To Our Daybreak Community,
I’m writing today to let you know that, after much review and consideration, Daybreak is discontinuing development of EverQuest Next.
For the past 20 years EverQuest has been a labor of love. What started as a deep passion of ours, as game creators, grew into a much larger passion shared by you, millions of players and Daybreakers alike. Watching EverQuest’s ability to entertain and bring people together has inspired and humbled us. It’s shaped our culture and has emboldened us to take aggressive risks with our game ideas and products. When we decided to create the next chapter in the EverQuest journey, we didn’t aim low. We set out to make something revolutionary.
For those familiar with the internals of game development, you know that cancellations are a reality we must face from time to time. Inherent to the creative process are dreaming big, pushing hard and being brutally honest with where you land. In the case of EverQuest Next, we accomplished incredible feats that astonished industry insiders. Unfortunately, as we put together the pieces, we found that it wasn’t fun. We know you have high standards when it comes to Norrath and we do too. In final review, we had to face the fact that EverQuest Next would not meet the expectations we – and all of you – have for the worlds of Norrath.
The future of the EverQuest franchise as a whole is important to us here at Daybreak. EverQuest in all its forms is near and dear to our hearts. EverQuest and EverQuest II are going strong. Rest assured that our passion to grow the world of EverQuest remains undiminished.
Yours truly,
Russell Shanks President, Daybreak Games
Most kíváncsiságból én is felnéztem a hivatalos honlapokra és EQN-ről 180 napja, míg Landmark-ról 90 napja semmi új hír :(
Nagyon úgy tűnik, hogy leálltak velük. Hogy ideiglenesen háttérbe szorultak más projectek kedvéért vagy végleg leálltak velük, nem tudni. Bár szerintem utóbbit biztosan bejelentették volna, mert a béta regisztráció továbbra is aktív.
Én mindenesetre sajnálom, mert a játék motorja ígéretes, a rombolható/tetszőlegesen alakítható világ újdonság lett volna, valamint a fix scrip-ek helyett az AI használata új élményt adott volna. Bár ami harcot és fejlődési rendszert mutattak, na az kiábrándítóan silány volt, az sima copy-paste volt GWN, FFXIV, ArcheAge és más MMO-k rendszeréről, de ezekből is csak a legegyszerűbb dolgokat másolták át. A végeredmény 3-4 gombos karakterek, minden támadás instant, semmire nem lehet reagálni, agyatlan hentelés. EQ2 26 class-a és mindegyik class 30 spelljét követően ez hihetetlen primitív rendszer lett volna. Engem, mint klasszikus MMO játékost, kimondottan taszít az egyszerűség, tehát ezen a téren nagyon rossz irányba mentek el szerintem.
EQN halott? Régóta semmi hír...
Már jó egy éve én sem követem nyomon a fejlesztési folyamatot.
Időközben a Sony eladta a SOE-t (Sony Online Entertainment játékfejlesztő részleget) a Daybreak-nek. Jó ideig bizonytalan volt minden játék jövője, de állítólag semmit nem állítottak le, megy minden tovább.
Minap megnéztem egy év kihagyás után a szerdai heti fejlesztői videót, tök ismeretlen fejlesztők eléggé komolytalan szinten poénkodtak benne. Nyoma sincs már a kezdetekben jelenlévő profizmus (téma szerkesztés, hírek értéke, vezetők jelenléte, stb). A mostani videót nézve az volt a benyomásom, mintha egy Counter Strike meccsről szóló rajongói videót néznék, annyira gyermeteg volt :(
Mindenesetre, ha valakinek van valami híre, azt szívesen olvasnám én is.
Hát de... hát de... a tengerparti nyaralók... medanszié.... :)
Háát, végigmentem egy végtelen mélynek tűnő hegyen, bányászta baromi sokat, ami kb semmire sem elég, olyan sok kell az építkezéshez, végigmentem a fél térképen, letettem egy zászlót, lebontottam egy fél hegyet a kockán belül ... és szerintem így itt meg is untam egyelőre :)
Amik nincs kaland és egyebek, addig pihentetem :)
Az MC-ben is a föld alatti barlangrendszerek felfedezése, csapdák építése, túlélés, stb volt izgi ... ja meg jóval egyszerűbb volt az építés :)
Biztos jó lesz ez egyszer, egyelőre egy tök üres, jellegtelen tereppel operáló építkezős játék, ami ráadásul nagyon időigényes, nem lehet csak úgy összeütni benne valamit ... majd visszanézek :)
Laza beraktak mar a combat patchet? Juliusra igertek? Most vennem meg a jatekot :D Olyan olcso mint a fene megeri
Amúgy be kellett vetnem a jó öreg AutoHotKey scriptemet, amit más játékokban az auto futásra szoktam használni, ha nincs ingame ... de itt most az automata bányászásra állítottam be ... Q-ra is dobtam az egér bal klikket és ezt kapcsolja folyamatos nyomásra a LAlt ki/be ... így ha benyomom, akkor megállás nélkül kalapál a csákánnyal, közben én ugyanúgy tudok mozogni, célozni meg mindent csinálni ... nem kell a gombot nyomkodni :)
Ha kéne valakinek szóljon és elküldöm, egy rövidke sor az egész :)
Lehet ... bár nem feltétlen külön játék, csak a EQN ezen részét kiadták külön fejlesztésre/'tesztre' :)
Ja, csak nekem a beharangozó régi videók alapján, meg pár trailer alapján más kép volt a fejemben, de játszva tök más :) Na meg azt hittem, hogy ha már pénzért adják, főleg ilyen árakon, akkor vmit biztos már nagyon tud :)
De persze így is biztos el lehet lenni, de 'kaland' elemek nélkül tuti hamar megunnám ... bőven elég lesz most egyelőre ez az egy hetes kulcs, aztán később meglátjuk mi lesz.
Most egyelőre ablakos módban vágom a fát ezerrel, az nagyon szépen megy auto módon :) A jó nagyokat perceken keresztül farigcsálja.
Kb. fél éve indult az alfa, amiben szinte semmi se volt még, ahhoz képest rengeteget fejlődött. Ha ilyen ütemben fejlesztik, akkor újabb fél év és rá se ismerünk :)
Most még csak gyűjtögetni és építkezni tudsz. Harc/kaland/felfedezés is lesz majd, meg komplett mmo elemek később, de most még csak béta, csodát ne várj.
Huhh, hát ez a játék még nagyon béta. A régi beharangozó videók alapján úgy láttam, mintha jobban összeállna már a kép, de még nagyon nem áll össze. Az irányítás is inkább kényelmetlen, mint jó ... az állandó kurzor kintlét sem tesz jót neki, főleg a kamera forgatásnak.
Kíváncsi leszek milyen MMO-t építenek majd e köré, mert ez így önmagában még nagyon sovi ... bár potenciál az lenne benne ... de még iszonyat sok meló kell ide.
Most beváltottam a Humbles E3-as tickethez kapott egy hetes kulcsot, meglesem a gamet ...... de már most rosszul vagyok attól a mikrotranzakciós rendszertől, ami egy szaros béta játékban is benne van.
Szerintem ez így nem az én játékom lesz. De majd kiderül ... sajna már a tudat lehúz :(
Nem. Jóval korábbi verzió volt fent, kb. 10 perccel ezelõtt frissítettem 14.4-re és az új verzióval sem mûködött. De igazából nem téma már, letöröltem.
A jatekhoz inkabb proci meg ram kell mint videokartya. En egy Intel Core 2 Quad Q9650 3.0 Ghz-el es 6GB rammal eppen csak hogy tudok minimumon jatszani 20-30 FPS kozott...
Kaptam béta meghívót, letöltöttem a játékot és mikor indítanám ezt a hibaüzenetet kapom:
"Game Error G25 MALFUNCTION: Your video card had trouble initializing and may not meet the minimum requirements to run Landmark"
Ami érdekes mert egy 7870 2GB-os VGA van a gépemben. Ötlet?
Egyelõre úgy néz ki, hogy letesztelem a játékot a jelenlegi konfigurációmmal ha max. beállításokon nem is de egy med-high beállításokkal bizonyára megleszek elégedve, FullHD-ben amúgy sem tudok játszani mivel a monitorom csak 720P-t támogat.
Jelenleg egy ilyen konfiguráció tulajdonosa vagyok
AMD Phenom II X4 B55 3,2GHz ASUS HD 7870 2GB Kingston 4GB 1333MHz
Valamelyikõtöknek van BÉTA kulcsa? Ha nincs akkor megveszem a honlapjukról a legkisebb csomagot. :D
Nekem "õsöreg" gépem van, kb. 3-4 éve pakoltam össze. Nálam úgy fut maxon 1920x1200-ban a játék 30-50 fps-el, hogy a Shadow (árnyékokat) leveszem minimumra. Ha az árnyékok maxon maradnak, akkor néha 10 fps-re is lezuhan. Na ennyire nem fontos nekem az árnyék minõsége, inkább legyen több fps :)
A gépem: i7-2600K (8 magos, 3.40 GHz), 16 GB-1600, Asus 5850, stb.
Van SSD-m is ugyan, de a játék alapból iszonyat gyorsan tölt, így játék újraindítás során kb. 10 másodperc múlva online vagyok megint. Ergo nem szükséges az SSD hozzá, max ha van, akkor picivel jobb.
16 GB memóriám van, ez messze elég egyelõre. A játék általában 4-7 GB között zabál, de néha 9 GB-ig is felmegy (szerintem memory leak miatt). 4 GB-al is játszható már, csak ne zónázz sokat, mert hamar kifekszik (CTD). 8 GB már szinte tökéletesen elegendõ.
5850-es videókártyám van, ami csak 1 GB-os és jó régi kártya. De abszolúte nem érzem szükségét, hogy lecseréljem a következõ pár évben.
Plusz amit a többiek is említettek már, a játék optimalizálását csak a Béta végég fogják elvégezni, így addig magasabb gépigénye lesz, mint az éles elindulás után.
Attól függ mennyit szánsz rá :) a 6300 és a 8320 is elég szépen húzható ha nem lenne elég a teljesítmény de a jelenlegi alfa/béta verzió teljesítménye még messze nem optimalizált ezt is vegyük figyelembe :) ettõl függetlenül elég szépen fut már most is.
Intel konfiguráción gondolkodok egy ideje... de az kicsit húzósabb most a pénztárcámnak egy FX-6300 + alaplap kijön 50-55.000FT-bõl FX-8320 meg 65.000FT-bõl.
Bár lehet, hogy rászánok 10.000FT-t és FX-6300 helyett FX-8320-at veszek (az elvileg 8 magos).
Szerintem igen , nekem is hasonló van konfigom van. Annyi a különbség hogy a proci egy core i5 ( 2500K de nincs húzva ). Ezen fullHD felbontáson maxra húzva ~30 volt az fps.
Sziasztok. Az alábbi konfigurációval, tudnám max. beállításokon futtatni a játékot úgy, hogy normális FPS értékeim legyenek (30-40 átlag)?
AMD FX-6300 4.10GHz ASUS HD 7870 2GB 256BIT GDDR5 Kingston 8GB 1333MHZ (lehet, hogy veszek még 4GB ramot és akkor 12 lesz) 64GB SSD erre szeretném telepíteni a játékot 500GB HDD
Nekem semmi bajom nincs a teljesítménnyel teljesen jól fut ami minimális észrevehetõ "nehézség" van azt meg betudom a bétának szóval ha ezen optimalizálnak még akkor végkép nem lesz gondom :)
Még nincs rendesen optimalizálva, a motort ráadásul Nvidiával közösen fejlesztették, így szerintem AMD-re most még egyáltalán nincs. Lesz ez jobb is béta végére.
Attól, hogy a rajzolás nem "ultrafotorealisztikus" még lehet hardverigényes. Kismillió olyan dolog van amit ez a motor számol a háttérben ami miatt nem fogsz 200 fps-t látni amúgy is minek 200 fps ez egy mmo...
Az optimalizálással csak a Béta végén fognak foglalkozni, így addig ne várjunk csodákat.
Másrészt a grafika sebességével (fps) kapcsolatos elvárások szerintem két területen sántítanak: - ez egy MMO, soha nem fog úgy futni, mint egy fix környezettel rendelkezõ single player game, illetõleg MMO-ban rengeteg változó adat van sok-sok játékos révén (ruházatuk, kinézetük, építményeik mind egyediek, amiket külön-külön kell renderelni). - Landmark esetében nem csak a felszín számít, hanem térbeli szerkezet is. Mi van a föld alatt, milyen összetételû a talaj, milyen barlang van alattam, mit építettek a többi játékosok. Más játékokban legenerálják a felszínt, rá pár bokrot, sziklát és fát, oszt'csá'.
A jó hír az, hogy a Planetside 2 grafikai motorját használja, így ha nem is lesz olyan gyors sose (indokokat lásd fentebb), de azért van benne még potenciál bõven. PS2 híres arról, hogy több száz játékost képes akadás nélkül lekezelni a képernyõn egész jó grafika mellett. Szóval jó lesz ez majd valamikor :)
Igen, az FPS-en van még mit javitani. Nekem az alábbi géppel 40 körüli az FPS, mindent maxra húzva (árnyékokat is). Azért ez elég siralmas egy ilyen grafikától. 200 fölött kellene futnia.
Biztosan nem tudom, hogy fizikailag hol vannak a szerverek, de szerintem az összes egy helyen van még a teszt idõszak alatt, mert így könnyebb õket kezelni.
Igazából nincs gond a ping-el mert lagot nem tapasztaltam csak fura hogy stabilan 150 felett van. Vagy ez is olyan mint anno a Runny ami csak névleg volt EU server de fizikaileg amcsiknál van ?
FPS rendben van , maxra van állítva minden és simán fut.
Minden pálya közepén van egy portál. Ott ki tudod választani, hogy melyik szerver melyik pályájára szeretnél menni és odateleportál téged. Keress egy Tier 1-es pályát, nézd meg, hogy van-e rajta sivatag. Ha nincs, nézz meg egy másikat. Elõbb utóbb találni fogsz.
Én a Satisfaction (EU) szerveren bóklászom.
A pingel nekem nincs gondom, nem zavart még sose.
FPS-ed mennyi? Nekem alapból max grafikai beállításon erõltette a játék a felbontást, de ott 8-25 fps-em volt csak. Miután a Shadow (árnyékot) levettem minimumra, rögtön nyertem +30 fps-t.
Menj át sivatagos pályára, ott találni fogsz. Az Iron/Copper végén is elõfordulhat, de ott ritkán. Inkább önmagában szokott lenni. Landmark Wiki - Agate
Ahhoy ! Agathe-t honnét a búdból lehet szerezni ? Tooltip azt írja copper vein "végén" található de egyet sem találtam pedig túrtam rendesen. :( A nélkül meg nem tudok jobb csákányt csinálni.
EQHammer publikált 2 cikket, ami szerintem minden aktív Landmark játékosnak hasznos: #259" TARGET=_fnew>EQHammer cikkek
Szuper, köszi, igy már érthetõ.
A szervernek nincs Tier-je, a szerveren belül területeknek (zónáknak) van!
Mindegy melyik szerveren indulsz el, mivel bármikor át tudsz menni bármelyik szerverre a Hub-oknál lévõ teleporttal.
Kettõ darab EU dedikált szerver van, érdemes valamelyiket választani, mivel valószínûleg azokon fognak gyülekezni ez EU idõzóna szerint játszó emberek. Én úgy rémlik, a Satisfaction szerveren vagyok pár ismerõssel.
Minden szerveren belül sok-sok zóna van, azok mindegyik egy-egy Tier-hez tartozik. Szóval amikor harveszteli szeretnél egy Tier-ben, akkor megteheted egy szerveren belül jónéhány pályán (3-5 zóna biztos van egy-egy Tier-re), sõt akár az összes szervert is végiglátogathatod abban a Tier-ben, így elvileg sok szerver x sok zóna = marha sok zóna lesz a végeredmény, ahol harvesztelhetsz :)
Szóval, röviden, válassz EU szervert, azon belül mindig arra a pályára (Tier) zónázz, ahonnan kell alapanyag. Ház mindegy hol van, mert gyártható fillérekért Portal Shard, így bárhonnan egy kattintással otthon vagy.
Megnéztem az összes szervert, a login képernyõn a szerverek neve mellett nincs kiirva a tier, csak ha beléptem a szerverre, a térképet megnyitva látom, ott a neve mellett van. Viszont végiglogolva az összeset, mind tier 1-es nálam. Most akkor nincs magasabb tier-û szerver, vagy én nem tudok valamit?
Próbáltad? Szerintem aki szeret benne építgetni, annak teljesen jó. Mostanában hanyagolom is többi mmo-t, mert úgy elmegy az idõ Landmarkban, hogy fel se tûnik. Sokminden lesz még Landmarkban, mostani béta még alig több az alfánál, de pakolgatják majd be a dolgokat. EQN meg szerintem még 2 év, ha nem érdekel Landmark, akkor várd ki. Amúgy elnézve méket építenek néhányan én se látok esélyt, hogy velük versenyezzek, de valahogy túlteszem magam rajta :D
Kérdés az. Mért játsszon valaki landmark-al ha a next sokkal érdekesebb játék? Az egy dolog, hogy saját claim-en építgetsz de azok kívül hogy lefoglalod magad vele semmi egyébre nem jó. Biztosíthatlak, hogy amit itt építesz sosem fog bekerülni a NEXT-be. Csak akkor ha te valami fel nem fedezett pálya designer zseni vagy.
Kryon szépen leírta a lényeget, én maximum még annyit tennék hozzá a tisztánlátás elõsegítése érdekében: a SOE jelenleg párhuzamosan 2 darab MMO fejleszt, nagyon hasonló néven: - EverQuest Next: a klasszikus adventure MMO, ami az EverQuest I és II részek folytatása lesz. Küldetések, raidek, stb. - EverQuest Next Landmark: Kryon jól leírta, social bulding MMO, ez már Béta tesztfázisban van, talán idén el is indul az éles játék.
Mint ahogy látható, a Landmark fejlesztése sokkal elõrébb jár, mint az EQN, ráadásul mind a grafikai engine, mind egy csomó egyéb dolog (pl. Emergency AI) ugyanaz lesz. Így adja magát, hogy amit kifejlesztenek a Landmark-hoz, ott letesztelik, finomítják, készre hangolják, utána egy-az-egyben másolható a késõbb megjelenõ EQN-be.
Pedig egyszerû. Azonos alapokra épül mindkét játék. A Landmarkban megadják az alapeszközöket és a játékosok építik fel a világot, "social building game", ami valahol a Minecraft és egy MMO között félúton lesz. Az itt szerzett tapasztalatokra és kész alapokra pedig felépítik az EQN-t, ami egy teljes értékû mmo. Ugyanaz az engine, ezért már Landmarkban optimalizálhatják és úgy kerül EQN-be. Egy sor MMO elemet is kapunk (guild, party, harcrendszer stb.) amiket itt készre fejlesztve akár egy az egyben átrakhatnak EQN-be. Ezen kívül még kreatív építményeket is átvihetnek. Így aztán EQN már lényegesen gyorsabban elkészülhet, mert mondjuk 3/4 részben azonos a két játék.