Pont ezért derült égből jellegű, mert tudtuk hogy majd egyszer még az életünkben jön egy HL cím, csak ki tudja mikor, erre itt van...az egyik szemem sír mert nem holnap fogom tolni, a másik nevet hogy újra egy HL-sághoz méltóan progresszív cím lesz. 2004-ben is a jövőbe mutattak, most is hoznak valamit ami csak mélyen a húszas évtizedben fog kiteljesedni. Persze a HL2 idején barátságosabb volt a beugró az élményhez...bár a jó öreg ráncfelvarrt Source valszeg kenyérpirítón is kicsihol majd legalább stabil 90 FPS-t a hányásmentes futtatáshoz. Ráadásul a korához és az eddigi VR címekhez képest kifejezetten eyecandy az összhatás. Jövőre jó lesz majd egy hétvégi YouTube délutánra, aztán majd évek múltán jöhet a saját végigjátszás is... Utoljára szerkesztette: broman191, 2019.11.22. 18:30:06
Tekintve, hogy kb azt csinál a cégnél mindenki amit éppen akar határidők nélkül, steam meg eltartja őket, egy ilyen project kényelmes, biztonságos, és ők élvezik.
szerintem se, még a végén valamilyen "feltérképezetlen" játékot kapnánk, ezektől a csintalan kutyáktól is az utolsó játék ami tetszett nekem az a crash bandicoot 3 volt.... valamikor 99 környékén?
Lenne egy kis problémám a moddal nem akar elindulni "MountAppFilesystem()Failed.You don't have all GCFs needed to play this game" Eredeti szóval mennie kell,játszottam már vele nem is egyszer,az orange boxra van telepitve de az episode 2-t nem engedi unlockolni az a baj?Hiába irom át vagy szedek le másik config fájlt.
lehet de mégiscsak úgy teljes :) sztem nem volt rossz bár a kidolgozása gagyi lett egy kicsit.Legalább a sztori részből betehették volna még az utolsó animációt a vonatos részt,kiszállsz és meghalsz vagy megeggyezel g-men-el Amúgy a fakefactory módok nagyon jók lettek de ahogy látom az is abbamarad 2013-as az utolsó kiadás. Utoljára szerkesztette: sanya200, 2015.03.21. 18:41:51
A Xen nincs kész, valószínűleg nem is lesz, a modder srácok másra használják erőforrásaikat (pletykák szerint az új Source motorra konvertálják a játékot, a Valve berkein belül). De amúgy is a HL1 sztori szempontjából, meg önmagában legfeleslegesebb, elnyújtott része volt, rengetegen a pokolba kívánták, többek közt én is. Utoljára szerkesztette: bbdc77, 2015.03.21. 17:58:00
Nem teljesen a 3-hoz kapcsolodó kérdés. Ezt a black mesa source-t raktam fel de nem teljes,a xen bolygó nincs benne.Csak addig van ameddig beleugrok a portálba.Nincs kész a mód vagy szar verziót szedtem le?
"Az egyetlen dolog, amiért visszatérnék egy kiemelt klasszikusunkhoz, ha a Valve-en belül egy csomó ember szeretné és azt is meg tudnák indokolni, hogy miért"
Hogy miért? HOGY MIÉRT? Mondjuk hogy befejezzék a történetet, nem? A történetet szépen felépítették, a hangulatot maximumra fokozták, aztán egy kib*szott cliffhangerrel fejezték be az EP2-t... Remélem azért megélem a folytatást és a befejezést...
HL-ben mely a kedvenc karaktereket, és melyik a kedvenc részetek?
Újrajátszási faktorra nincs szükség, lévén a TD2 egy MMO, és a végtelenségig versenyezhetsz, autókázhatsz a pajtásokkal, vásárolhatsz, gyûjtögethetsz. TDU sosem volt single player. A játék kimaxolása (minden autó, ház, stb megvsárlása) kb 1000 órára rúg.
Tény, hogy a Half Life egy meghatározó cím, egy legenda a játékosvilágban, illetve a játékiparban.
Tény, hogy rengeteg rajongója van.
Tény, hogy hatalmasak az elvárások, szinte már hisztérikusan magasak, és nem is igazából technológiailag, hanem hogy játékmenet szintjén megint valami újat mutasson, ami azért manapság már nem egyszerû, és akkor persze az épkézláb történetrõl nem is beszéltünk.
Tény, hogy úgy hagyták félbe a sztorit az EP2-ben, hogy még Stallone is errõl nevezte el a hegymászós filmjét.
Tény, hogy manapság, fõleg az új konzolokkal, üzletileg már nagyon kockázatos lenne csak PC-re kiadni egy 3. részt.
Szóval, el tudom képzelni, hogy ugye az EP2 után egy kicsit leálltak, aztán eltelt egy csomó idõ, amíg nem foglalkoztak a címmel, közben meg rendesen megváltozott a játékvilág. Mondjuk véleményem szerint nem pozitívan, eltekintve néhány jó címtõl, a játékok mintha egyre inkább butulnának. Igazából még talán egy ütõs ötletük sincs a folytatásra, elvileg villantani kéne valami új motort is, és igazából az sem biztos, hogy megérné az egész a Valve-nak.
Ezzel szemben az, hogy a 3. részt már csak a rajongók iránti tiszteletbõl is meg kellene csinálni...hát ebben az iszonyatos módon "elüzletiesedett" játékiparban gyenge érv.
Én mindig is várni fogom a 3. részt, de azért annyira nem bízom benne. Ugyanakkor az is lehet, hogy készülget a legnagyobb titokban, de majd csak akkor akarják konkrétan nyilvánosságra hozni, amikor már szinten minden megvan, már csak a pályákat kell összerakni, mert így is minden HL3 hírre úgy rácuppannak a rajongók meg a sajtó, hogy az már konkrétan kicsit hisztérikus.
Egy csõdbe ment vagy menõ égtõl ne is várj nagyon már semmi supportot. Csoda hogy még a TDU 2 megy.
#118: Bezzeg a TDU1-et lelötték a picsába, hogy ne tudjam befejezni.
A koherens hozzászólás írása nem az erõsséged, és ez fárasztó... De röviden: Pont két olyan játékot emeltél ki az általam említettekbõl, amiket az egyjátékos módért játszik az ember. Az ME3-ban a multiplayer teljességgel ignorálható, persze ha valaki egy kis extra harcra vágyik, annak ott a lehetõség. Dead Space 3 multiplayer dettó ilyen, a co-op része meg egyáltalán nem illik a játék jellegéhet, mert pont az lenne a lényeg, hogy a játékos egyedül élje át a játékot, a hangulat is erre épít. Nyilvánvalóan ezzel nem voltál tisztában, ha példaként említetted. Értem, hogy mindened az online játékok, de számomra meg az a bicskanyitogató, amikor a saját preferenciáid és hibás látásmódod miatt olyan képtelenségeket próbálsz alátámasztani, miszerint a nem online játékoknak nincs jövõjük, vagy hogy kevesebb élményt nyújtanak. Ez akkora butaság, hogy nem hagyhattam szó nélkül. Az, hogy egy játékba az egyjátékos élményt bõvítik az online lehetõségekkel, még nem jelenti, hogy ez utóbbi átveszi a helyét. Az állításod inkább fordítva igaz. Egy SP játék egy új történettel, szereplõkkel és új játékmechanikával mindig új élményt tud nyújtani, mint egy multiplayer. A techdemók is többnyire SP játékok alakjában jelennek meg (Doom 3, RAGE, Crysis, stb.). De le merném fogadni azt is, hogy ha végignéznénk a tavalyi év legjobb játékait, akkor a döntõ többségében valamilyen SP játékról van szó, esetleg valamilyen online MP lehetõséggel. Ez az egész hasonlóan nevetséges ahhoz, mint amikor valaki azt mondja, hogy a PC kihalásra van ítélve, mert kijött valami új konzol, vagy hogy a valóságshow-k miatt a filmeknek nincs jövõje, vagy valami hasonló eszementség. A két dolog teljesen különbözõ, és ahogy már korábban írtam, mindkettõre egyaránt van igény. Ezzel részemrõl be is fejeztem ezt a vitát, nem pocsékolom tovább a drága idõm. Minden jót.
Ami azt illeti, a voiceover kifejezetten zavaró TS mellett. Szóval olyan nagyon nem hiányzik, hogy keresztbepofázzanak a karakterek, miközben koopolunk. A többi szinglibõl mókolt koopban (pl HL2) sem hiányzik.
elsõ hallásra nem tûnne ez rossz ötletnek csak akkor e mellet fel kellene hagyniuk a "néma gordon éld bele te magad a helyzetbe" utat is, mert hát elég furán néznének ki hogyha, szabadember, juhász, és Barney együtt néma kusban rohangálnának. :-D
"most más van a terítéken, most mást kell nyomatni"
Na itt van a probléma. Nem, nem "kell". Ez nem kényszer, ez szabad döntés eredménye. És ezzel van ki a fasza a rajongóknak, hogy bár megtehetnék, hogy megcsinálják a játékot, mégsem teszik.
Az a baj, hogy ha már coopot csinálnak manapság egy játékba, akkor nem érik be azzal, hogy együtt mentek és öltök. Jellemzõen elkezdik akkor beleerõltetni az ilyen csak-együtt-tudtok-továbbjutni jellegû "felugrok és magam után húzom a társam", "együtt kinyitjuk a nehéz ajtót" "állj itt, amíg a társad megoldja azt", meg hasonló szarrászkriptelt, elsõre még érdekes 116.jára kibaszottul irritáló játékelemeket. Amik aztán átmásznak SP módba is, egy agyatlanul balfasz bot társsal.
Szerintem inkább legyen csak sima SP, de aztán a modderek pakolhassanak bele egy funkcionális coopot.
Lehet csak én érzem így, de szerintem még mindig az altatás megy. Igaz, sajnos már sokadik éve... Valamilyen szinten tuti készül(get) egy folytatás, de legalábbis tuti számolnak vele, hogy majd egyszer. Nem hinném, hogy ennyire szarik bele (de ha igen, igazából azt is simán megteheti), de szerintem egyszerûen csak arról van szó, hogy most más van a terítéken, most mást kell nyomatni, készül a Steam Machine, hozzá az OS, és a háttérben ugye valószínûleg a Source 2 is. A helyében én sem csinálnék egyszerre ennél több nagy dolgot. Majd ha már eladtak egy halom SM-t, mindenki a kanapéról tolja a kedvenc játékát gamepaddel (ehhh, nem), és közben befutott egy L4D3 S2 motorral, amibõl ráadásul még tapasztalatokat is gyûjöttek, hogy hogy tetszik a népnek (ha ilyen szinten lehet ilyesmirõl beszélni), na én akkor lépném meg ezt a HL folytatás dolgot, legalább majd lehet reklámozni exkluzív HL Edition Machine-ekkel.
Valahol azt is tök logikusnak tûnik, hogy nem hitegetnek, semmi hivatalos infó, sõt, kijelentik, hogy ne is számítsunk rá. A rajongók úgyis remélnek. Úgyis jönnek a pletykák, kamu képek. Idõrõl-idõre van szó róla, úgy, hogy a Valve-nek semmit nem kell tennie, és nem kérhetik számon tõlük. Ellenben ha a semmibõl egyszer csak bejelentik, na az mekkorát fog szólni... (szerintem ez még mindig évek múlva fog bekövetkezni, már ha...)
Aztán lehet, hogy csak az én fejemben tûnik ez teljesen logikusnak.
Coop az úgy lenne szerintem elfogadható hogy 2-4 személyes lenne, Alyx, Barney vagy csak egy sima felkelõ lenne Gordon[Adrian Shepard is szoba jöhet]. Szerintem nagyon jól kilehetne ezt találni és akkor már ott lenne hozzá a coop/multis megoldás.
Igazából megvan nekik a erõforrás hogy megvalósítsák ezt a játékot csak valamiért még várnak vele. De az biztos hogy az elkövetkezõ 5 évben biztosan kapunk egy új HL-t.
lehet kicsit zavaros lett a hsz, mivel hajnal 2-kor írtam (ahogy ezt is). nem nagyon ment át, amit leírtam. nem értem, hogy miért vetted így magadra az egészet. elõször is attól, hogy a te hsz-edre válaszoltam, még nem neked ment az összes iromány, másrészt szerintem én nem ilyen stílusban írtam neked. legközelebb egy fokkal visszább vehetnél. én is darabjaira szedhetném a hsz-ed, de nem fogom, mert nincs hozzá energiám és amúgy is tök felesleges.
nem mondtam, hogy a co-op lehetõsége rosszat tenne a sp résznek, ez valóban pont fordítva van. arra próbáltam rávilágítani, hogy nem rossz a multiplayer, sem a co-op és nem kell tõlük félni. meg azt mondtam, hogy legtöbb játék, amire rábiggyesztettétek itt páran a sp cédulát, az rohadtul nem csak sp és pont arra lett kitalálva, hogy többen játsszák együtt. még te is írtál egy rossz példát, a dead space-t. igaz, hogy az elsõ két része sp, de a 3. részben nem véletlenül van co-op, pont az ilyenekrõl beszéltem, amiben együtt lehet végigjátszani a sztorit, mert úgy van megírva az egész. és ha az ilyeneket játszod végig egyedül, mert "a co-op csak opcionális", unalmasnak és üresnek hatnak. pl. dead island-et nagy kínok közepette játszottam végig, annyira unalmas volt egyedül. nem rossz, csak unalmas. ott még egy hülye npc se jött utánad.
lehet csöppet túlzásokba estem, de igen, inkább megveszek egy olyan játékot, amiben van co-op és tudom, hogy még jópárszor végig fogom játszani (pl. saints row), minthogy vegyek egy olyat, amit csak egymagam tudok játszani, aminek lineáris a sztorija és minden egyes végigjátszás alkalmával ugyanazt fogom visszakapni. nekem ez pénzkidobás. van ám rengeteg kedvenc sp játékom, van köztük olyan is, ami csak "5 órás" és már jópárszor végignyomtam, de az ilyen nagyon ritka (pl. mirror's edge). egy igazán jó játék nálam 20-30 óránál kezdõdik, amiben van tartalom rendesen (pl. karakterkreálási lehetõség is, jó/rossz út), nem csak egy jó sztori.
neked úgy jött le az irományomból, mintha mennyire isteníteném a multiplayert és még életemben nem láttam sp játékot. csak halkan megjegyzem, hogy általában magasról tojok a mp lövöldékre, az esetek 90%-ában pontosan a sztori miatt játszom és már több mint 200 játékot toltam végig eddigi pályafutásom során. és még legalább ugyanennyit próbáltam ki. a legtöbbet pont azért hagytam abba a felénél, mert unalmasak voltak, pár órás játékidõvel, gagyi sztorival és játékmenettel. amiket agyonhype-oltak, hogy de jó lesz és közben a végtermék egy kalap emberi melléktermék lett.
multiból is vannak rossz játékok, nem is egy, de mikor valaki lefikáz egy olyat, amit nem is ismer, és "agyatlan lövöldének" titulálja, az úgy kiveri a biztosítékot nálam.
én már kezdek túllépni a single játékokon, mióta van steamem és hasonlók. nekem már a jó sztorinál, játékmenetnél több kell, valami plusz. és ezt a pluszt általában a co-op meg is adja. szeretek egyedül is játszani, de tök más érzés az, mikor egymagad játszol végig valamit, meg megint tök más, ha ezt egy baráttal vagy a pasiddal/csajoddal teszed. és én pont ebben látom a jövõt, nem pedig abban, hogy egymást lövöldözzük szarrá. nyilván nem csak üzleti szempontból raknak mostanában majdnem minden sp játékba co-opot meg multit, hogy "eladhatóbb legyen".
(emlékszem, mikor bejelentették, hogy a mass effect 3-hoz lesz multi, a játékosok egy része örült neki, a másik része meg lázadt, hogy akkor az sp biztos szar lesz, nem fognak elég energiát belefektetni, hanem a mp-re koncentrálnak jobban. és hogy milyen jogon mer csinálni a bioware egy sp játékból félig-meddig multit is. (talán úgy, hogy az õ tulajdonuk és azt csinálnak vele, amit akarnak?) még én is elleneztem, aztán mikor megjelent a játék, rengetegen rácuppantak a multira, mert nagyon jó lett.)
az, hogy egyik mondatom üti a másikat... próbálok mást meggyõzni a saját "igazamról", meg saját magam a másik "igazáról", a kettõt így egyszerre, néha egyazon mondatban és sokszor hülyén jön ki. viszont ennél jobban már nem tudom megfogalmazni, amit szerettem volna. ha így sem voltam érthetõ számodra, akkor sajnálom. nem fogok itt újra egyszer magyarázkodni, értelme nincs.
Annyira nevetséges ez az egész, amit ide leírtál. Azzal próbálod igazolni az alapjaiban hibás elméleted, hogy szinte minden játékban van multiplayer, és sokan játszanak vele. Az MP és MMO játékok nagy része az online közösségen és a versenyen alapul, ezért is játsszák õket olyan sokan. Csak kategóriától függ, hogy fps, tps vagy valamilyen stratégia, de mindegyikben valamilyen módon azt kell elérni, hogy a másik játékost vagy csapatot legyõzd, vagy valamilyen más célt teljesíts. Az SP-nek semmi köze a versenyhez, annak az a lényege, hogy van egy remek hangulata, érdekes karakterei és jó története, amibe bele tudod magad élni, mint egy interaktív film. Ráadásul elképesztõ általánosítás az, hogy minden SP játékot "egyszer végigjátszós cuccnak" minõsítesz, amik 5-15 órányi játékot nyújtanak. Ilyen hülyeségeket állítva arra a következtetésre jutni, hogy gyakorlatilag az SP-résznek semmi értelme, elég... érdekes. A Co-op lehetõsége egy SP játékban szintén nem fogja az SP játékok vesztét okozni, pont fordítva... De én személy szerint ha baráttal akarok játszani, akkor azt valamilyen online játékban teszem, mert a történetet egyedül szeretem átélni. Ez az egész olyan, mintha azt állítanád, hogy sok ember néz focit, ezért a filmek halálra vannak ítélve. Teljesen más dolog a kettõ, tökéletesen meg vannak egymás mellett, és egyik sem fog kihalni a jövõben, a játékos bázisuk két egymást metszõ halmaz.
"a single játékoknak pedig pontosan ezért nincs jövõjük, mert kifizetsz x összeget egy kb. 5-15 órányi, egyszer végigjátszós cuccért, plusz még egyszer azt az x összeget a dlc-kért, amik max 2-3 órával tolják ki a játékidõt. míg egy co-op/multis játékkal kb. 10x ennyi idõt el lehet lenni, ugyanazért az összegért, ergo sokkal jobban megérik az árukat."
Ez így ahogy van hülyeség. Csak az alapján, hogy hány órát tölthetsz el SP vagy MP játszásával nem hasonlíthatod össze a kettõt. Most ezt tényleg komolyan gondoltad?
"ha egyszer valaki belekóstol a co-op/multi világába, onnan már nem fog visszafordulni csak a single játékokhoz."
Akkor én valami Superman lehetek, mert csomó online játékkal játszottam, mégis mindig visszatérek az SP játékokhoz. Sõt, lehet, hogy ez neked hihetetlennek fog hangzani, de elég gyakran feltelepítek pár régi SP játékot is, hogy századszorra is végigjátszam.
"de mondok ellenpéldát is, ott van pl. a half-life 2 és epizódjai, amiket huszadjára is végig tudnék tolni, mert annyira imádom. mass effect szintén ilyen. de ezeknek a játékideje 20-30 órát minimum kitesz."
Most akkor hová is szerettél volna kilyukadni? Hogy mégsem redundáns az SP a MP mellett? Csak én érzem itt az önellentmondást?
"a játékoknak manapság már nem csak szórakoztató, hanem közösségépítõ jellege is van, erre a kiadók/fejlesztõk már egy ideje rájöttek, most a játékosokon a sor, hogy erre ráébredjenek."
Te meg ébredj rá, hogy nem a kiadó vagy fejlesztõ határozza meg, hogy te mit szeretsz. És végül nem rosszból írom mindezt, de a hozzászólásod az én agyamnak egy hülyeségekkel, valótlan állításokkal és önellentmondásokkal teli katyvasz.
És honnan tudható, hogy nem érné meg, hogy ne lenne rá kereslet? Minek csinálnak (single) FPS-eket még a játékgyártók, ha nincs rá kereslet. De mondom, nem kell CSAK single FPS-nek lennie egy folytatásnak csak azért, mert az elõzõ rész az volt. Meg nem azért szerettük a HL-eket, mert egy játékmódjuk volt, hanem mert jó FPS-ek voltak... Amúgy részemrõl nincs semmiféle elvárás mivel én is arra fogadok, hogy sose lesz.:)
szerintem meg az absolution az eddigi legjobb hitman rész, de megint ott tartunk, hogy "kinek a pap, kinek a paplan..."
VRSDM +1
a valve nem egy jótékonysági intézmény, hanem egy profitorientált cég, amik azt nézik, hogy mire van nagyobb kereslet és az annak megfelelõ szolgáltatást/terméket adják. valahol a játékosokat is meg lehet érteni, csak a játékosok nem képesek felfogni ezt. lehet gabe-et szidni, hogy "deköcsöghogymégnincshl3", de üzleti szempontból nagyon is jól csinálja azt, amit csinál. nyilván nem fog egy jól bevált stratégiáról visszaváltani egy másikra, ergo megint (csak) single játékokat fejleszteni
Az a baj,hogy lehet eszmecserét futtatni rajta,az okokról,indokokról de lényeg akkor is az marad,hogy mostanában nem lesz HL3.Mind1,majd lesz más helyette.
Azért ne avassuk már szentté, legalább amíg még él, oké?
Nem azért nem lesz HL3, mert már megcsinálta a világ legjobb FPS-ét, hanem mert a Steam-et futtatni sokkal jobb üzlet, és nincs SZÜKSÉG rá, hogy egyáltalán játékot fejlesszenek.
Kedvük meg nincs hozzá szemmel láthatóan, valahogy kikopott a cégbõl a lelkesedés, amit még HL1-nél érezni lehetett.
Mondjuk befejezhetné azért, mert jobb fejnek tartanák. Meg ha már mindenki magából indul ki, nekem pl. alap hogy ha elkezdek valamit, azt befejezem ha van rá lehetõségem. Márpedig neki lenne. És ki mondta, hogy egy HL3-nak multi meg DLC nélkülinek kell lennie? Ki mondta, hogy ugyanolyannak kell lennie mint az elõzõ részek? Kiterjeszthetné a HL univerzumot egy single FPS keretein kívülre.
Kihívás.Próbálja meg újra:) Amúgy tényleg jó lenne egy HL3.Számomra minden idõ legjobb fps-e.Verhetetlen.A The Night at the ravenholm pedig számomra a leghangulatosabb epizõd a játéktörténelemben.
Gabe volt. annyi pénze lett belõle, hogy luxuskurvákkal nyalatta a kokót a dagi pocakjáról.
mondjátok már el, azon kívül hogy nektek akarjon megfelelni (és sokezer HL függõnek) miért is akarná újra megpróbálni megcsinálni a világ legjobb fps-ét? egyrészt uncsi, másrészt semmi nem garantálná hogy ez sikerülni is fog neki. sõt. a számok nem hazudnak és egyre nehezebb pc-n jól keresni egy multi/dlc nélküli singleplayer shooter-el.
cserébe megzabál pármillió dollárt.
inkább örül hogy õ volt a legjobb fps készítõ brigád élén. és most a világ területein is szeretné kamatoztatni a tudását és tapasztalatait.
...
persze nem ismerem, soha nem beszéltem vele, nem ismerem a gondolatait. de mindenki magából indul ki. és én így gondolom.
Tiszta bolond ez az ember... Mirõl beszél? feleslegesen járatja a pofáját, pénzbe fürdik. Nyugdíjazni kellene már mert idegesítõ ahogy szerencsétlenkedik.
Mondom simán lenne a pénze és meg is érni megcsinálni az új HL-t. Nem értem Newellt. Csomó pénze és sok embere van.
Ízlés dolga persze, de attól, hogy neked nem tetszenek, még ott vannak. Ill. egy játék minõségének nem feltétlenül van ahhoz köze, hogy single vagy multi.
nem gondoltam volna de szerintem minden felsõkategóriás játékot kenterbe vert nálam a Starbound,úgy hogy még csak alfa verzió. A dimenzió / grafika sokszor nem mérvadó mióta avan greenlight a steamen és a desura is támogatja az indie feljesztõket. (bár a lónak is két oldala van,a steamen a greenlight fele rettenet hl motorra épülõ modkezdemény vagy valami elrettentõ programozói frankenstein.De nem ez a mérvadó,csak nem tudom néhány garázsproject mit vár magától ha kritikán aluli összelopott dolgot akar kiadni.de ez megint más tészta :) )
igen csak tudod az a fránya ízlés nem engedi hogy a 141-ben felsorolt összes játékot fenntartások nélkül végigjátsszam, talán 3 vagy 4 játék az amivel szívesen játszanék a felsoroltak közül.
meg ha már itt tartunk akkor azt se ártana tisztázni hogy mire értjük a signle player játékok csökkenését, erre az évtizedre, vagy az ez elõttire? vagy a személyi számítógépek elterjedésétõl?
tisztában vagyok vele hogy nem tûntek el a sp játékok de sajnos egyre jobban háttérbe szorulnak a multis programok mellet.
Ez nem dimenziók kérdése, hanem nagy kiadók vs függetlenek. Független fejlesztõknek jellemzõen tényleg nem futja 3D grafikára, de azért ez nem kõbe vésett szabály. Minecraft, Banished, Space Engineers, jut eszembe most így hirtelen. De akár még ebbe a kategóriába sorolhatjuk a független modokat is, pl Payday.
Igazából a törés ott van, hogy a nagy kiadók nem mernek kockáztatni, egy új frencsájz indítása iszonyatos anyagi kockázat nekik. Úgyhogy maradnak a "jól bevált", sablonos szaroknál. A kis függetleneknek meg sok vesztenivalójuk nincs, úgyhogy mernek kreatívak lenni. Ami meg összességében jobb játékokat eredményez, mert ugye hiába néz ki a játék "szarul" az AAA címekhez képest, ha a játékmenet meg leköt.
Pedig vannak, az meg egy dolog, hogy nem keresed õket. Én is a tavalyi évet indie cuccokkal töltöttem, de közben azért látom, hogy akad azért ez-az AAA SP fronton, amit a játékosok többsége jónak tart.