Sikerül az, feltölti a két másolatot (credits után várjál és lesz még egy rész, ahol Simon és Cathering egy erdőben és a tengerparton vannak), csak amiről másolták, az a Simon és Cathering nyilván lent marad. Mivel másolják őket, nem mozgatják. Simon meg összetöri a kijelzőt mérgében - mármint a lent maradt Simon.
Catherine egyike az állomáson dolgozó tudósoknak. Az ő tudatát is bescannelték, ezért ma már ő is csak egy programként létezik. Konkrétan a játék elején az omnitoolunkba töltjük fel, ő lesz a mi Cortanánk a játék során. A játék végén WAU, a mesterséges intelligencia akar minket megölni. Igazából az egész játék során ő és az ő teremtményei akarnak: a halat is ő irányítja. A visszaszámlálása a műhold kilövését jelzi. A játék ugyanis arról szól, hogy lényegében az emberiség kihalt egy meteorbecsapódás miatt, a kevés túlélő a víz alatt talált menedéket, de haldoklanak, ezért kitalálják, hogy legalább valami maradjon belőlük a tudatukat a 2010-es években Munshi által kitalált agyscannelés technikával lementik, ami mint egy A.I., programként létezik majd tovább. Aztán ezeket egy adathordozón kilövik az űrbe, a feltöltött tudatuk pedig egy paradicsomi VR környezetben élnek, napenergiával hajtott műholdon. Lényegében a játék célja elérni a műholdkilövő állomásra, feltölteni magunkat és Catherine-t és kilőni azt az űrbe. Ha azon gondolkozol, hogy van különbség 'fájl áthelyezése' és 'fájl másolása' között, akkor már rá is éreztél az egyik központi konfliktusra a játékban, mivel itt csak másolás létezik ... Ami ugye feltöltés után otthagyja az eredetit a földön ...
Én a thétáig mentem aztán töröltem a játékot,elején még lehetett félni,aztán már csak fusztráló volt.Végét megnéztem videón de nem értettem hogy pl ki az a Chaterine..
A Tau pályán mikor ki kell tépni a csöveket,az utolsó csőre kilép a játékból.Van erre megoldás?Update fent van.
Semmi értelme a fegyverhasználatnak, mivel ez egy "run or hide" játék. Itt csak ez a két opció van, pont ez a lényeg. Teljesen elvenné az izgalmat ha meg lehetne ölni az ellenfelet. Gyilkolászós játékból amúgy is rengeteg van.
Nagy szopás, hogy mindjárt az elején, kb 1-2 óra után lejön a nagy bumm, hogy mi is csak egy másolat vagyunk, nem valódi ember. Innentől kezdve az egész történet eléggé értelmetlen lesz. Kilőni az ARK-ot, ami csak programokkal van tele, az emberiség kihalt, az egésznek semmi értelme. Nem hagyott a végére semmi csavart, ami a székhez szögezett volna. Az Omicron óta legkésőbb meg pontosan tudjuk, hogy ha copy van és nem move, azaz az előző másolat attól még megmarad. Játéktechnikailag azt sem értettem, hogy amikor átmegyünk a power suitba, ami elvileg megnöveli az erőnket jelentősen, akkor miért kell még mindig fosni a WAU dögeitől. Pl. a másik sétáló power suittól, ami elvileg ugyanaz mint mi. Miért nem tudjuk mi leütni őt? Itt nem Daniel vagyunk, aki gathererök elől menekül egy szál ingben vagy Ripley akit a xenomorf üldöz, hanem egy tök ugyanolyan sétáló robot. Az se sokat segít, hogy a végén az utolsó sétáló dög elől sokkal jobb elszaladni, mint rejtőzködni. Elszalad: kapu kinyit. Fut még egy kört, aztán mire kinyilt, átszalad. Kövinél kezdjük elölről.
Baxxxus,hogy legalább egy pájszert nem képesek adni hogy fejbe qúrhassam azt a dögöt benne xD Nagyon jó game,de a weapon nagyon hiányzik belőle!Úgy a Bioshockot verhetné! Utoljára szerkesztette: Module, 2015.09.30. 17:53:25
Mit értesz rájátszás alatt? Én ismerem Pistit, tényleg fosik az ilyen játékoktól... nem játssza meg. Jani direkt azért is játszatja mindig őt ezekkel, mert ő sokkal jobban fél a horrorjátékoktól. Sőt az Oculus-os játékokra ez hatványozottan igaz mert az Oculus még rátesz egy hatalmas lapáttal a játékélményre. A végigjátszásokat is úgy mutatják be, hogy akkor játszanak vele először... nem úgy van mint másoknál hogy kijátsszák egy csomószor és utána gameplay videót gyártanak belőle és úgy csinálnak mintha akkor látnák az egészet először.
Ott van az Outlast Whistleblower: már megjelenés napján elkezdték tolni... vagy ott az Until Dawn, vagy most a SOMA... amint megjelent máris elkezdték tolni... de számos más játékkal is így van... szóval nehezen tudja megjátszani magát. Ő is annyit tud a sztoriról amennyit te, nem játszott vele korábban. Ja, és tényleg ilyen ijedős... néhányan megvádolják ezzel hogy rájátszik, de megnyugodhattok hogy nem.
Theta-n azthittem bezártam a szörnyet az egyik szobába így nyugodtan elindultam felfedezni. Be is törtem egy ablakot erre egyre hangosabban rohan valami felém. Elgondolkozva hátrafordulok és...
Instant escape-quit, kicsit megizzadtam :D
Nekem is jól megy a game, fix 60 fps v-sync mellett. i5 4460 @ 3.20, 8 Gb Ram, Gtx 970.
Az atmoszférája nagyon durva, a története meg elgondolkodtató.. Este a legjobb az biztos :D Utoljára szerkesztette: Mike333, 2015.09.23. 19:27:51
Elég jó game, ahogy a Frictional-tól megszokhattuk... az atmoszféra félelmetes, a hangok meg külön rátesznek erre egy lapáttal. Még nem értem mi a lószar folyik itt de hamarosan kiderül... az Omnitool már megvan, de sajnos a másik csipet nem találom amit bele kell tenni. Utoljára szerkesztette: Bokafix2, 2015.09.23. 17:26:16
SOMA kijátszva. Hát érdekes vége volt. Nem erre számítottam, de a hangulata az nagyon jó volt.
Amikor kiszállunk a székből brutálisan beszaggat a játék! Másoknál is?
T-home. Az nekem matáv marad, ha negyvenszer is átnevezik magukat, akkor is. A szolgáltatás minősége maradt a régi, legalábbis errefelé sajnos. Nosztalgikus érzés a max 10 mbit, amit nyújtani tudnak... :(
Nekem fajta játéknak tűnik, mélytenger, horror, stöncörgés, atmoszféra. Csordogál szépen lefele steamről, majd meglátjuk, ha a Jóisten és a Matáv is úgy akarja, talán még ma.
Valaki letudná írni pontosan a 2 kiadott élőszereplős és az első gameplay teaser mondanivalóját/történéseit? Már kutakodtam 1-2 dolog után csak most nem tiszta ez a "számítógép" amit találtak.. Szóval a Vivariumos videóban amikor a végén leszimulálja a csaj haláljelenetét ez pl. micsoda? És miért kiáltozik, hogy kapcsolja azonnal le (továbbá a monitoron segítségért kiáltozik)? A mockingbird-ben pedig az valami szétbarmolt robot maradványai? Vagy azt is találták? Bocsi, hogyha kissé hülyék a kérdések.. csak válaszokat keresek.. Angolul értek, de azért nem volt világos pár kiejtés a videóban se..
The subject that SOMA will discuss is consciousness. Personally, I find it the most profound questions that it is possible to ask. “How can the feeling of subjective experience arise from a chunk of flesh?” Exploring this further takes us to questions such as “Can machines be conscious?” and “Do we have free will?” It quickly gets very disturbing and is ideal for a futuristic horror setting. It is the kind of sci-fi that we want to make. (...) Our goal is for SOMA to not just be another carnival ride of cheap scares. It is meant to chill you at the core and confront you with questions about your very existence.
hát ez valami kegyetlen lesz, csak az a megjelenési dátum ne lenne...
SOMA is a sci-fi horror game from Frictional Games, creators of the groundbreaking Amnesia and Penumbra series.
Coming to PC and PS4 in 2015.
The radio has gone silent on PATHOS-2. As isolation bears down on the staff of the remote research facility, strange things are happening.
Machines are taking on human traits and alien constructions have started to interfere with routine. The world around them is turning into a nightmare.
A: The walls started bleeding structure gel yesterday. B: It's like an oily substance, right? A: Yeah, exactly. B: Don't worry about it. Stick with the plan, ok?
[...]
B: You know that structure gel leakage? That’s going to be a problem. In fact, it is a problem.
[END Intercepted Transmission]
egy 2012 szeptemberében íródott blogbejegyzés ide vonatkozó része:
"At Frictional Games our main concern is our new super secret project. We do not want to say much about this project yet,but we can disclose that it will be horror and that it will be first person. One of the things I was most disappointed with in Amnesia was that it never really managed to deliver any deeper themes, but was more like a shallow fright-fest. For the new project we want to change that and really try and bring a certain theme to the front. Our hope is that this will create a very special experience, creating horror in a much more disturbing way. For the curious, some information on the path we are taking can be found in this paper. The game's current status is that we have pretty much all tech working, and have started to playtest the first parts. Still, a lot is up in the air and the current design is bound to change. While we do not want the project to go on forever, we want to use our good financial situation the best we can and make sure we do not just rush something out (which we did with Amnesia actually). Release will probably be some time in 2014."
összefoglalva nagyjából annyi, hogy a project egy horror-fps játék lesz, legalábbis az akkori állás szerint. az amnesiával kapcsolatban nem voltak megelégedve azzal, hogy a történet nem tartalmazott túl nagy mélységeket, így most komoly témát/témákat akarnak feszegetni, ezzel kreálva egy nagyon különleges és felkavaró élményt. a megjelenés 2014-re várható.
új twitter üzenet:
An anomaly has been detected and appears to be taking over the system. Diagnostics uncovered the following image:
végeztem egy kis kutatómunkát:
a frictional elõször 2010-ben tett említést arról egy interjúban, hogy a következõ játékuk talán az ûrben fog játszódni. (az amnesia: a machine for pigs esetében csak a kiadói szerepet vállalták.)
az "unannounced project" néven emlegetett játékról csak annyi derült ki, hogy a HPL engine 3. verzióját fogja használni.
mikko tarmia finn zeneszerzõ honlapján egy ideig olvasható volt, hogy a frictional games következõ játékán dolgozik. (õ szerezte az összes penumbra, valamint az elsõ amnesia zenéjét.)
ebben a posztban már konkrétan úgy kerestek programozót/dizájnert, hogy az illetõ érdekelt legyen a sci-fi és horror mûfajokban, célként pedig azt határozták meg, hogy az amnesiából tanultakat a következõ szintre emeljék.
luis rodero a szivárogtatásokkal párhuzamosan megerõsítette, hogy 3 éve dolgoznak a projecten.
samuel justice honlapján is olvasható, hogy 2012-ben a bejelentetlen frictional játékon dolgozott.
az aktuális számlálót figyelembe véve a következõ videó/információk csütörtök-péntek tájára várhatóak.
a honlapon megtalálható még elrejtve egy idézet is: “It is sometimes an appropriate response to reality to go insane./A valóságra néha az õrület a megfelelõ reakció.” - Philip K. Dick
Új játékot teasel a Penumbráról és az Amnesiáról is ismert Frictional Games; az egyelõre SOMA néven emlegetett projektrõl már a második elõzetest lövik fel a játék weboldalára.
Hivatalos bejelentés még nincs, a videókat viszont a Sony is tweeteli, így sokan Playstation 4-exkluzivitást tippelnek - remélem helytelenül.