Te értelmi fogyatékos... Szerinted kicserélték volna 2-szer is bemondásra? Persze hogy kipróbáltam másik gépen is, és ott is sz@r. Az összes naplófájlt el kellet küldenem supportnak, és videót is kellet készítenem a problémáról. Anomália meg a te fejedben van, nem is kicsi... Azt megkérdezhetem, hogy a te Rift-ed működik tökéletesen?
Megérkezett tegnap a 3. Rift is... Ez már működik rendesen, nem kapcsolgat ki-be... Viszont ennek meg a fülese sz@r... 10-15 perc után elnémul.... B+ kedves Palmer Luckey! A fentiek alapján, talán jobban jártam volna egy HTC-vel....
Nincs valakinek eladó DK2-je? Kp.-ban fizetek még ma, ha összejön!
ki-be kapcsol sajnos... :( az usb 1000% hogy jó, másik gépen is ugyan ezt csinálja.
köszi, :) beszámoló? hm megpróbálok irni róla .. Szóval nekem dk2 volt elötte ,nagyon meg voltam elégedve vele egyedül a felbontás ami hiányzott. Amikor közölték ,hogy a végleges sem lesz sokkal jobb felbontás ügyileg ,ami érthető mert megfizethetetlen lenne a pc ami kihajtaná, úgy gondoltam annyival nem fog többet adni mint a dk2,így képbe jött a vive a room scale meg ugye a mozgásérzékelő miatt . És az hiszem jól döntöttem , félelmetesen pontos lett ,nagyon eltalálták ezt a mozgásérzékelőt, ezzel simán lekörözték egyenlőre az oculust. Ami még meglepett ,hogy nem párásodik még ha meleged is lesz benne,gondolom a lencsék miatt.. összeszereslése egyszerű egyáltalán nem okoz gondot. cv1 -hez nem volt még szerencsém de technikai paraméterei ugyan azok.. látószög ,felbontás ... mind kettő még kevés, ehez még idő kell.. azt mondom ha ár érték arányokat nézek, ha nem lenne a mozgásérzékelő nem cseréltem volna a le a dk2-öt. Egy tuti ez a jövő aki még nem probálta ki mindenképp próbálja :) Amit nem tudok mire kell használni a kamerát ami vive elején van ?! :D
drámai fordulat :D de jo irányba.. nem kaptam semmi féle vissza igazoló emailt.. de ami letaglozott hogy ma meg megjött a cuccszombaton rendeltem.. ez gyors volt :) Ha valakit érdekel most már van egy dk2 eladó a háznál !
néztem.. sehol semmi.. holnap hétfő valahogy felveszem a kapcsolatot velük .. hétvégén amugy is esélytelen.. de nagyon bosszantó , pont ilyenek miatt rendeltem tőlük erre tessék..
még mindig áll a kérdés.. :( rendelt valaki innen vive-ot a honlapukról? irtam már supportnak de még arra se válaszoltak se visszaigazoló mail se semmi a pénzt meg "leszívták"..
Szerintem a rázóköveknél számít, de amikor a G erők "hatnak" rád pl.: Eau Rouge vagy Nordon a Flugplatz v. Ex-Muhle.... na azt jó darabig nem fogja szeretni a gyomrod
Sziasztok megrendeltem a Htc vive-ot.. austria-i cimre.. kb mennyi idő alatt jön meg? meg semmi féle vissza igazoló emailt nem kaptam, ez időbe telik? mert a pénzt azonnal levonták...
Roomscale.ben nincs motion sickness, az tény. Doom és f4 pedig teleportálgatós lesz, de lehet majd a hagyományos kontrolleres dolgot is választani. Meglátjuk mennyire gyilkos a dolog.
Ja és HTC Vive ra bejeentették a Fallout 4 et és a DOOM ot... valahogy csak megoldják teleportálós módon szerintem, ha már bejelentették ...Bízom benne élvezhető lesz. Ha viszont HTC Vive al mozogsz szobába szerintem nincs egyáltalán motion sickness az akkor alakul ki, ha a tested nem mozog és mással mozgatod a képernyőt.. De ez csak az én véleményem...
Valamennyire a teleportálás illúzió romboló , de jobb sajnos nincs… (Fülbe kéne blokkolni ezt , de ez mikorra lesz meg az ki tudja… Motion sickness okozója.) Sok játék jól működik tower deffence módba vagy ha egy szobát szimulál csak a játék és bejárod. Az élmény, amit ad az szerintem rendkívüli interaktív igazából vívsz és lősz és hajolsz el stb. Ez szerintem forradalmi irány és ennek kéne a VR jövőjének lenniHa csak hagyományos játékot akarok játszani használom a nappalis TV-m és kész ott legalább nincs motion sickness… . (Több HTC Vive fogy felmérések szerint mint Oculus Rift bár ez fordulhat ha a Touch kijön, de az exclusivitás nem szép dolog ezzel próbálnak embereket (akiknek 1 készülék ára a megengedhető) eltántorítani a HTC Vive tól..)
2 szenzoros megoldás már lehet alkalmas lehet 360 fokos forgásra az Oculus estében ha szoba két sarkába helyezed, de room scale re nem alkalmas szerintem max standing scale re.. Nem véletlenül találták ki az Oculusnál, hogy lehessen 4 kamera is minden sarokba. valószínűleg ekkor lehet az a room scale élmény azonos a HTC Vive nyújtottával… (Vagy még úgy se?) Majd kiderül..
Az oculus touchnak sok értelmét nem látom, az oculus inkább a klasszikus játékokra való, nem a first personos VR izékre szerintem. Arra jobb a vive. De az AAA játékok VR változatainál kevés lesz a szoba (pl doom meg fallout 4) vagy teleportálsz vagy mozogsz a kontrollerrel és akkor jön a sickness... A teleport meg illúzió romboló néha. Nincs tökéletes megoldás sajnos.
A riftnél a gumi inkább ül az orrodon és nem rászorul, ezért nem zavaró. Mondjuk cserébe meg ott a rés. Viszont tényleg kb fele olyan nehéz, mint a vive, szóval jelentőseb könnyebb. Ha csak egyet veszel, akkor vegyél vive-ot inkább. De azért én nem írnám le a riftet még. Van annak is értelme.
Oculusnál azért működik a 360 fokos forgás a headset-re vonatkozóan, mert van a pánton is hátul pont amit érzékel a kamera.. Ha viszont Oculus Touch lesz és leárnyékolja a kamerát ha elfordulsz a tested máris nem működik. A kemény gumi nem szorítja nagyon az arcodat Oculus esetében? HTC Vive esetén ha mozgok a szobába semmilyen motion sickness-t nem érzékelek mivel a testem természetesen mozog a kamerával és kontrollerekkel. Teleportálás is kiválóan alkalmas, ha az valóban teleportálás és nem vontatott oda ugrás.. (mert azt megérzed…) 10-15 % al , hogy jobb a screen door effet a Riftnek még számomra nem szignifikáns különbség hogy lemondjak a Room scale adta lehetőségről.. Rengeteg játékba gugolok forgok 360 fokba lépkedek futok (picit) ez teszi a küzdelmet igazán izgalmassá…
Rift roomscale-re egy szenzorral nem alkalmas, de 360 fokos forgás simán megy. Ülve és állva is és hajlongani is tudsz, de lépkedni nincs, azaz értrelme nincs. God ray-jel nem volt problémám és a lenti kis rés sem zavart. A beizzadás meg inkább a szivacs miatt van. Oculuson az gumiból van, ami azért jobb. A szivacs meg beissza az izzadtságot ... Ehhh...
Igazából ülő-álló játékokra elég az egy szenzor, amit adnak bőven.
Motion sickness: van, de nem vészes. Mondjuk emberfüggő. Igazából minden VR játékban van, mert a roomscale is csak pár méter, ott is ha nem teleportálgatsz, akkor mozogni kell a kontrollerrel. SDE. Kb. 10-15%-kal jobb az oculus, ami nem túl jelentős, de azért jobb. Mindkettő erősen SDE-s, videokon ez nem látszik, mert ott ugye csak azt mentik le, amit kivetít a VR szoftver a monitorra és ott nincs SDE.
Bug meg persze még van a HTC Vive játékoknál.. Sajnos még fejleszteni kell, de idővel kialakul és vannak normálisan működő gamek is amibe nincs bug...
Beizzadásra visszatérve.. Persze hogy van a HTC Vive ba mert mozogsz folyamatosan… Míg az Oculusba csak ülsz… (Egyenlőre) Ha ott is mozogsz biztos lesz bár a beszűrődő fény miatt az orr résznél kicsit ronthat az illúzión nem? Good Rays jobban látható az Oculusba és elég zavarú szintén youtube os teszteken mondják… Valóban vagy te nem tapasztaltad? Oculus 360 fokos forgásra és room scale re csak akkor lesz szerintem igazán képes ha 3- vagy 4 szenzort veszel… egyébként (lásd a tervezett touch ra szóló játékokról a videókat) csak 180 fokba tudsz jóformán játszani.
3-4 szenzor meg nem processzor igényesebb mint a Vive lézeres cucca?
Motion sickness Oculusba nincs , ha ülve játszol és az egeret vagy a billentyűt vagy kormányt használsz? Engem eléggé írritált minden egyes ilyen nem rendellenes mozdulat de lehet én vagyok puding.. :-) Screen door effect jelentősen kevésbé látható vagy csak éppenhogy Oculusban? (Tapasztalatom nincs, de összehasonlító videókon alig lehet a különbséget kivenni)
Németországgól 286 e Ft ra jön ki és lehet rendelni Magyarországra is.. Itt az oldal akit esetleg érdekel angolra is lehet állítani: www.caseking.de
A vive Magyarországon kapható, nem kell külföldi cím, akár az iponnál is megveheted. Oculust ebayről vagy amazonról tudsz rendelni, de drágább a szállítás miatt. Mondjuk még így is olcsóbb, mint a vive.
nem tud valaki valami módot ,hogy tudnám beszerezni a Htc vive-ot nincs külföldi cim ahová rendelhetném :(
Na, Vive és Oculus is tesztelve, előbbi 1 hónapja, utóbbi pár napja. Pros és cons, röviden.
Vive: + Roomscale, nyilván. + kontrollerek + nagyobb FOV - SDE, screen door effect, sokkal erősebb, mint az oculuson - nehéz és könnyen beizzad a fejed a párnás orr-résznél - roomscale: ez egyben negatív is, mert kell hozzá egy elég nagy szabad hely, amit nem könnyű egy dolgozóban megoldani
Oculus + könnyű és kényelmes, szellőzik az ember feje + kevésbé erős SDE (ez nagyon fontos), jobban lehet pl. filmnézésre is használni (azért messz nem desktop minőség) + ülős VR játékok (ami ülve játszható az kb mindegyik jobb Oculuson mint Vive-on: Elite Dangerous, World of Diving stb.) - nincs roomscale - nincsen még kontroller
Egyelőre ennyi. Van azért a Riftnek keresnivalója, de perpill ha valaki csak egyet vesz és van helye, akkor inkább Vive-ot vegyen.
Pár nap próbálkozás után az én véleményem az, hogy room scale nélkül a VR egy halott dolog , ezért örülök, hogy végül HTC Vive ot vettem. Assembly próbáltam ki ahogy az egérrel vagy billentyűvel megmozdítom a képernyőt és nem a fejemmel mozgok máris rossz érzés kerülget. (vagy csak én vagyok ennyie puding :-) Fordulni meg néha kell egérrel is, mert az ember nyaka kitekeredik a székbe.. Csak ezért pedig fizetni nem igen akartam volna.. Room scale alkalmazásánál viszont semmilyen rosszullét nem fog el és ultra jó móka amit még a pixeles kijelzó se ront el.. :-)
Szánalmas az Oculus az alábbiak miatt:
1. Exclusivitás ami miatt sokáig vaciláltam ne e mégis csak a HTC Vive helyett Oculust rendeljek… (és várjak még fél évet a Magyarországi Touch megjelenésre) Sajnos pont ezt érik el az embert elbizonytalanítják , hogy ne HTC Vive ot vegyenek az emberek. mocskos módon 2. Oculus Touch előrendelését 2. negyedévre ígérték de semmi hír, hogy mikor jönne még mindig! (Ekkor untam meg az egész várakozást és berendeltem a HTC Vive ot.) 3. Kijelentette az Oculus, hogy szerinte nincs is nagy igény a room scale re … Hát nem hinném forradalmi játékélményt nyújt és mivel a vásárlás egyfajta szavazat is merre haladjon a játékipar én a room scale fejlődésére szavazok mert forradalmi irány. 4. Látják ők is, hogy az irány adott az emberek igénylik a room scalet és kitalálták a 4 kamerás rendszerrel lehetnek majdnem olyanok mint a HTC Vive a lézeres követéssel.. A probléma ezzel már tényleg csak az, hogy +3 kamera + Touch ára tuti több lesz mint a HTC Vive és mostani Oculus árkülönbsége (200 dollár) ráadásul ahogy én hallottam processzor igényesebb lesz az Oculus sok szenzoros megoldása ami miatt lehet jó erős intel procit is venni.. 5. Nincs kamera az Oculushoz ami miatt nem tudom a rács rendszer megoldható e és orr résznél világosság jön be ami ront az élményen.
Ugye havernak megérkezett a Final Oculus Rift, de van egy kis gond vele, az mitől lehet hogy a PC simán felismeri az Oculus Riftet, be is jön a menü meg minden, de amikor egy Oculus rift játékot akarna elindítani akkor betöltés közben csak black Screen van, hang van a háttérben rendesen, csak épp kép nincs.
Mennie kell, de majd csak akkor ha a játék fejlesztője is frissítette beépíte, én ezért adtam el a dk2-őt, win10-el ami engem érdekel program se iRacing, se Assetto a mai napig nem működik, se dk2, se cv1.
Azért van mert nem a HTC fejlesztette, hanem a Valve. Már a DK1-DK2 idejében komoly kutatásokat végzett a Valve VR témában, sokat dolgoztak együtt az Oculussal is. Többször voltak Palmer-ék a Valve-nál VR bemutatón, eszmecserén. Ennek a kooperációnak lett az eredménye pl. a DK2 low persistent display technikája. Gondolom látta a DK2 sikerét és a potenciált a Valve is, ezért keresett valakit, akivel az ő technikájukat is consumer termékké tudta fejleszteni.
Hát ez alapján a bejegyzés alapján a legutolsó 1.3-as runtime-al mennie kel CV1-en és DK2-n is. Más kérdés, hogy itt nem írja, de DK2-t néha új runtime/SDK előtt firmware frissíteni kell, legalább is a TheVR anno meg is mutatta hogyan és miért. Thread: Detailed DK2/CV1 Setup Guide with Oculus Runtime 1.3
A legújabb verziót elég kevés játék támogatja egyenlőre, nem kapkodnak a frissítéssel, nézd meg a játék topikjában melyik régebbi verziót támogatja, és azt telepítsd.
a runtime installálásakor meg azt írja hogy display driver az rossz a rifthez
minden össze van hangolva és eddig minden nagyon jól ment csak most ugye az uj runtimeban nincs display monde és én anélkül nem tudom riftben iondítani a játékokat dk2-t meg nem tudok összehangolni steamvr-al
talán kezdhetnéd azzal, hogy mi a baj. Be van dugva? :)
Annyira bizonytalan vagyok hogy még március közepén előrendeltem a Riftet, később annyira és annyian hypeolták a Vive-ot hogy lemondtam az előrendelést és váltottam Vive-ra és Júniusban meg is kaptam volna de megint el bizonytalanodtam és vissza váltottam Riftre :( nem tudom jelenleg melyik lesz a befutó de maradok a Riftnél és megvárom a kontrollereket... meg látjuk mi lesz.
Wallmart gondolom:)) THX.. kipróbálnám már a cuccost:)
A HTC valszeg alapból ezzel az elképzeléssel kezdte a fejlesztést, az Oculus láthatóan csak később kezdett el vele foglalkozni. A végeredményen ez látszik is, az ő "sisakjuk" letisztultabb a konkurensnél, míg a HTC-nél a motion előny van...
A kettőt kellene összehackelni, erre voltak már próbálkozások vajon? :)
Egyébként azt az egyet nem értem, hogy az Oculus fejlesztette ki az első VR eszközt de a gyorsan jött rivális a HTC személyében gyorsabban kifejlesztette és elkészítette a motion kontrollert a Vive-hoz ami a visszajelzések szerint elég pontos. Az Oculusnak miért nem megy olyan gyorsan?