Kb őszig kell várni a rift kontrollerekre de nemsokára jön a The VR-os srácok összehasonlító videója hogy melyik jobb egy kicsit, de pár videóból már kiderült hogy a Rift kisebb mint a Vive és könnyebb valamint Jani említette hogy jobbak a színek a Riften. De most még egyértelműen a Vive van előnyben a kontrollerek miatt. Ja és a Riftből 1 kábel megy ki a fejpánt mellett a Vive-nál 3-4 valamint a Vive-hoz van valami kis box amibe a headsetet kell dugni a másik felét a gépbe. Rifthez ilyen nincs mert bele van építve a fejesbe, és persze az anyaghasználat is jobb a Vive full műanyag és az elején az érzékelők nem valami szépek. Riftnél ezek nem látszanak szép letisztult forma valamint szövet borítás és a nagyobb méretű jobb minőségű lencsék.
valaki nem probálta a war thundert? elvileg müködik a legujabb rift driverrel de nekem még se megy .. csak fekete kép.. ?!
Hát, így nézegetve a videókat, már a videókon is látszik (úgy értem, a játékok kipróbálása nélkül), hogy bármiféle motion tracking nélkül a VR-nek nincs értelme. Nem autentikus, nem hiteles. Pl. nem tudok "kétkezi munkát" átélni, miközben mind a két kezemmel ugyanazt az egy kontrollert fogom. Hacsak nem vmi FPS-ben nyomom kétkezes karddal. :P De ez meg nagyon leszűkíti a felhasználási kört.
Szóval eddig vagy Vive, vagy várakozás a Riftes megoldásra... A Rift megvételével együtt.
Rendelt mar valaki mondjuk nemetorszagi cimre innen oculust? Mi a helyzet az araval? Mennyiben all meg a vegosszeg postaval vammal egyutt?
Letezik az, h az elorendelesekre honapokat kell varni, amerikaban meg mar boltban polcrol kaphato a vegleges valtozat?
Nem ugy volt, h 2 progival adják a rift et? Most már csak az idiota rokás játékukat irják az oldalon mint tartozékot a rifthez.
CV1-et meg nyilvan nem lattam, a Vive-ot viszont most ki tudtam probalni nemreg kb 2 percre. A kontrollert tenyleg eleg jol kovette, de az alkalmazas nem volt tul jo hozza, csak forgolodni/lovoldozni kellett, nem hasznalta kulonosebben ki a kontrollert sem es mozogni se kellett a jatekban. Technikailag nem volt rossz amugy, de pl a mozgas nekem nem tunt folyamatosabbnak az Oculus-nal, de ez lehetett az alkalmazas hibaja is.
Kaptam mailt hogy késni fog a Rift Július elején érkezett volna de Júli vége augusztus eleje lett belőle. Vive már Júniusban itt lesz de nem is ez a lényeg... hanem tulajdonképp még egyikről sem tudunk normális és komoly tesztet nézni hogy az ember el tudná dönteni melyik jobb egy kicsit de az eddig látottakból a Vive meggyőzőbb volt nekem.
Sok dolog van a Rift mellett is szóval nem mondom hogy rossz, mert pl: letisztultabban néz ki és gondolom más lencséket használnak azt tudom hogy Zeiss lencsék vannak a Riftben de Vive-ban nem állítólag a Viveban lévő kijelzők kicsit jobbak mint a Riftben de ezt sem tudom biztosra mert még a TheVR srácok nem tudták tesztelni mert nekik is késik a Rift és összehasonlító videót várok de ha esetleg úgy jön ki a tesztekből hogy a Rift jobb akkor ősszel eladom a Vive-ot és veszek Riftet, ennyi.
Átgondoltam a dolgokat és visszamondtam a Rift előrendelést és módosítottam Vive-ra... lehet hülyeséget csináltam mert meg kellett volna várnom pár teszt videót stb de nem tudtam kivárni... az Oculus-tól is visszaírtak hogy valamikor Júli 25 és Augusztus 8 között fogom megkapni a Riftet... most hogy előrendeltem a Vive-ot azt írták hogy Júniusban már meglesz. Nem tudom jól döntöttem-e... végül is a döntésemet a TheVR-os srácok első Vive-os videói miatt változtattam meg.
jogos
Illetve h apr 12-en varhatoan frissitik a rendeles statuszt, es hogy fedezik a szallitasi/kezelesi koltsegeket
Tömören annyi , hogy valamilyen "váratlan" alkatrész hiányuk, de dolgoznak rajta bla-bla, és a honlapjukon nyomon követheted a rendelés változását bla-bla, ha kérdésed van lépj kapcsolatba velük blabla
Ma kaptam az Oculus-tól egy mailt de mivel nem vagyok perfekt angolos ezért a lényeget lefordítja nekem valaki? Gugli fordító elég érthetetlen volt :P
We know you're anxious to receive your Oculus Rift and apologize for not updating your order status sooner. We've been working through an unexpected component shortage, and unfortunately, that issue has impacted the original shipping estimates for some early customers.
We're working hard to get up-to-date ship windows, and you should expect to see your order status updated on oculus.com by Tuesday, April 12. Although many Rifts will be arriving on schedule and in line with original estimates, we'll be covering shipping and handling costs for all orders placed through today.
We're shipping rifts everyday. Don't hesitate to reach out to the Oculus support team if you have additional questions.
Óóó... hát nálam is ez a kérdés, ráadásul nálam ott van a repülés is! :) Kipróbálom, aztán döntök... iRacing topikban van olyan júzer aki már a DK2 kedvéért is "kukázta" a három monitoros rendszerét! :)
Jol bele gondolok akkor felbontasban jobb pl a gearVR egy S7-el, nem? Gondolom itt.veget ernek az elonyok:D Azt kell mondjam a felnott:))) felhasznalas azert elegge ut:))))
De az az érzés, hogy OTT VAGY az most is a csúcs lesz, mivel még ilyen nem volt... :) Nálam amikor a haverok kipróbálják a TrackIr-t, már attól megy a szájtátás... :)
No, közben vége az NDA-nak, itt az első review: LINK
Rossz irányból közelíted meg... attól, hogy valakinek mondjuk tökéletes a 27"-n az 1080p, az nem azt mondja, hogy nem látja a különbséget a valóság és e között, hanem azt, hogy az a látvány már elég neki ahhoz, hogy bele tudja élni magát a játékba. Megint csak a régi idők példáját tudom hozni... anno a Doom-nál is láttuk, hogy a grafikája egy kalap kaki a valósághoz képest, de az élmény ezt tudta feledtetni. Valószínűleg a júzerek többségénél ez lesz most is... az egész VR élmény annyira újdonság, és annyira más az eddigiekhez képest, hogy ez felül fogja írni a látvány hiányosságait.
A Gear VR azert messze nem a sima "telefonos kutyu" kategoria, azt inkabb a Cardboard-ra es hasonlo kezdemenyezesekre mondanam. A Gear VR sztem minosegben kozelebb van az asztali rendszerekhez, mint a tobbi mobilos kutyuhoz. A szoftveres reszet ugye alapbol az Oculus csinalja (Oculus Mobile), es hardveresen is ugyanazok csinaljak, mint a nagy Oculus-t, ugyanugy Samsung SAMOLED kijelzo van benne, meg a low persistence is ott van benne es aktivalodik VR modban (csak keves hz-en, igy vibral).
Solt: ez mondom, hogy ez meg boven nem a szubjektiv kategoria. Aki 4k-ra azt mondja, hogy az neki mar tokeletes hozza (tehat semmivel nem latja rosszabbnak a felbontasat, mint a valosagot), az vagy hazudik, vagy nagyon rosszul lat.
Az biztos, hogy próba nélkül nem szabad megvenni, és lehetőleg azzal a programmal kell kipróbálni amivel leginkább játszanád. Tuti lesz olyan, aki a gatyájába csinál az élvezettől, és lesz olyan aki nem tud majd elvonatkoztatni a kép minőségtől. Utóbbiak még várhatnak pár évet mire eljön az ő idejük... :)
De ez egy szubjektív dolog, mint ahogy az is szubjektív és egyénfüggő, hogy valakit zavar a vsync hiánya, van aki észre sem veszi. Ott vannak a képek a Vive belsejéből... a 4K ennél majdnem háromszor több pixelt tartalmaz. Ez már az a szint, amire bőven kijelentheti valaki, hogy neki az már "tökéletes". Ne akarjuk már kivetíteni másokra a saját igényeinket... tessék elfogadni, hogy a tökéletes definíciója egyénenként eltér, nem mindenkinek ugyanazt jelenti.
Szerintem ezeket a telefonos kütyüket nem szabad az OR-hez, Vive-hoz mérni... nem csak a hardveren múlik sok, de a programon is... DK2 esetében például volt olyan program ami nem is a DK2 natív felbontásán futott. Linkeltem képeket a Vive-ról, azon láthatod, hogy belefényképezve milyen képet ad... szerintem az már bőven az a kategória, ami játszható. A CV1 lencséjéről meg azt mondják jobb mint a Vive-é...
Biztos lesznek olyan helyek ahol demózzák őket majd, de gondolom rengeteget kell majd várakozni... főleg eleinte. Érdemesebb lesz majd mondjuk a Simhouse féle helyekre befizetni....
Errol nem akartam vitatkozni, de most ugy latom, megis szukseges. Szoval akkor tegyuk gyorsan rendbe a dolgokat: egy 4k-s kijelzovel, hasonloan nagy latoszogon senkinek nem lesz tokeletes a VR, akinek egeszseges szeme van. Max annak, aki vak, vagy olyan rosszul lat, hogy az utcara is felve megy ki, mert nem latja ha jon egy auto. Ez ezen a szinten meg nem egy szubjektiv dolog, hogy valakinek annyi is eleg lesz majd, valakinek tobb kell majd. Olyasmihez legalabb 8k, de inkabb 16k kene, raadasul inkabb szemenkent.
Hasselhoff72: felbontasban az S7-nel pedig nem lesz sokkal jobb a CV1 sem, az foleg a vibralasban lesz joval jobb 90 Hz miatt. Utoljára szerkesztette: skinnyman, 2016.03.28. 10:54:54
Nem is ezt vitatom:)) Csak hogy nekem nagyon rece volt a VR az S7-el:)) Nem mondtam hogy a CV1 is fos mert azt nem néztem. Azt nem tudom hogy mikor lehet kipróbálni ezt kereskedelmi forgalomban? Ősszel talán már igen? Remélem, ide eleve első körben szállítanak.
Mint ahogy most sincs jobb, mint a jelenlegi VR szemüvegek... tudjuk, hogy lehetne szebb a képe, mint ahogy anno tudtuk a Doom-ról is, hogy lehetne szebb... mégsem azzal voltunk elfoglalva, hogy milyennek kéne lennie! :)
Most akkor vitázzunk arról, hogy kinek mi a tökéletes? Esetleg várjuk el azt, hogy mindenkinek az legyen a tökéletes ami nekünk? :) Van akinek a 27"-n a 1080p borzalmas... van akinek tökéletes... nem vagyunk egyformák, mint ahogy az igényeink sem azok. Lesz olyan, akinek a 4K-s VR tökéletes lesz, és nincs is ezzel semmi gond... :)
Nade nem volt jobb, csak doom vagy duke:) Velem van a ban bevallom mert pl zavar a monitorom az ha full hd-ra rakom ahol jol fut a game, vagy kicsit lasabb de nagyobb felbontas... Foleg azert zavar mert auto szimes vagyok ott meg ez ut mint az ipari aram:))
Jelenleg elvarni irrealis, es jelenleg tul sokat agyalni rajta valoban felesleges, ez mind tiszta. Csak ne nevezzunk valamit tokeletesnek vagy hibatlannak, amikor tudjuk, hogy nem az. :)
Próbáld meg máshonnan megközelíteni a kérdést... anno a Doom, vagy a Duke Nukem 3D esetében agyaltál azon, hogy miért olyan pixeles szar a grafikája? Én nem, pedig tudtam, hogy sokkal jobb lenne ha szebb lenne a játék, de az akkori játékokhoz képest akkora pluszt adtak, hogy ember nem foglalkozott azzal, milyen lenne ugyanez majd 10 év múlva...
A 16K emlegetése, elvárása jelen körülmények között a véleményem szerint totálisan irreális... persze, ha téged majd csak akkor érdekel ez az egész VR történet amikor majd szemenként 16K lesz a felbontás... :) Én biztos nem mondtam volna anno a Doom-ra, hogy oké, ez érdekes, de én majd játszom akkor vele, ha úgy fog kinézni mint a valóságban... :))
A következő OR szinte biztos, hogy 4K lesz, szóval akinek a jelenlegi nem felel meg, annak még várni kell 2-3 évet... addigra a hardverek is jobban fognak passzolni a VR-hez.
Azért felesleges, mert irreális! Az 1080p-s monitorokkal meg azért vannak el jól a júzerek, mert a 99% nem tudna belekötni a 24" 1080p-s felbontásba, mert arról 70-90 centiről amiről nézik, nem találnak hibát! Ha mutatsz nekik ugyanekkora méretben 4K-t, akkor ugyan látják a különbséget, de amikor mondasz mellé egy árat, meg gépigényt, akkor csípőből rávágják, hogy felesleges! És miért felesleges, azért, mert az 1080p is bőven megfelel, tudja azt az élményt amit tudnia kell...
A szemenkénti 16K emlegetése, elvárása jelenleg olyan, mintha a legújabb csúcs Ferrariba beleülve azon kezdenél el elmélkedni, hogy jó meg minden, de miért nem repül?!
Miert lenne felesleges elvaras? Akkor lenne felesleges, ha nem lehetne latni a kulonbseget, de baromira nem tartunk meg ott. 1080p-s monitorokkal sem azert van el jol mindenki, mert olyan tokeletesek, hanem mert nincs normalis aron meg jobb (plusz mert windows-on sok program mocskos szarul kezeli a dpi beallitasokat, amik kellenek hozza).
Értem én, csak szerintem "felesleges" elvárás a 16K, ráadásul ahogy írod te is, nagyon távoli történet. A jelenlegi 1080p-s monitorok sem adnak olyan képet, mintha a 16K-s szemenkénti felbontással néznél bele egy OR-be, mégis mindenki jól elvan vele...
"Ez 4K felbontás már hibátlan" Erre reagaltam. DK1-en 720p-n is mar tud elvezheto lenni, attol meg iszonyuan pixeles. Ugy erted Gear VR? Abban ugye nincs kijelzo, es a beletett telefontol fugg a kepminoseg. Felbontasban amugy S6/S7, Note5 veri a DK2-t. Viszont a low persistence + 60 Hz miatt szerintem eleg zavaroan vibral, amiben a DK2 is mar jobb, CV1 joval jobb. Igen amugy, rift-ben is samsung super amoled kijelzo van.
Solt: tudom, hogy nehany 10 even belul nem lesz itt 16k. Csak megemlitettem, hogy kb mi kene legalabb ahhoz, hogy tenylegesen "hibatlan" lehessen a felbontas.
Szerintem engedd el ezt a 16K-t... :)) Egyszerűen irreális emlegetni mindenféle szempontból. ÍME néhány kép a Vive lencséjén keresztül fotózva. Pixeles, de az élmény már most is el tudja terelni a figyelmet erről... Na most ehhez képest a 4K, ami majdnem háromszor több pixel, ne mond már, hogy nem bőven élvezhető látványra is. A 16K-s felbontás szemenként még legalább 10 év mire elérhető lesz...
@DonPedro22: Nem tudom mikor postázzák és vonják le a pénzt... gondolom értesítenek majd róla.
Nekem pedig az első élményem a GearVR-al volt az unokatesóm vett egy új Samsung S7-et és ingyen járt hozzá a GearVR, nekem nagyon bejött de nem tudom még hogy a Rift jobb lesz ahhoz képest vagy nem mert ugye Super Amoled kijelzője van asszem de nem vagyok benne biztos.
Nem is tökéletesről volt szó hanem a használható kategóriától, de mint a mellékelt ábra mutatja valakinek ez is remek. Jó lenne lenne kereskedelmi forgalomban hogy ki lehessen próbálni. pl egy cv1 mennyivel ad jobb képet mint egy VRgear??? Samsung fos azt próbáltam na az egy retek kb használhatóság szempontjából:DDD
Szerintem max arra jo az a kis demo, hogy ha az egyiket lattad eloben, ahhoz kepest kb mekkora javulasra szamithatsz, Attol, hogy 4K-val a monitorodon tokeletesnek tunik, a szemednek biztos, hogy nem lesz az, mert ahhoz sokkal nagyobb felbontas kene. (~ >16K, raadasul szemenkent)
Sztm akinek nem tetszik mert kicsi a felbontás és még nem probálta ki adjon neki egy esélyt.. az álla a földön lesz :) ahogy elöttem is irták ez az élmény semmihez se fogható !
Júliusban jön meg a Riftem, de kb mikor fogják postázni és levonni a pénzt?
Ez 4K felbontás már hibátlan, mármint ha lehet hinni a "oculus rift simulator"-nak, ennél lejjebb nem adom. (köszi a linket, már rég kerestem egy ilyet)
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek. Tehát pár napja meglett a DK2 változat. A többi technikai rész bár szerintem ez lényegtelen de azért legyen itt Win 10, msi 980 gtx gaming, 0.8 sdk. Összekötöm a cuccot (DVI hdmi adapterrel mert a videókártya hdmi portján a tv van és minden tökéletesen működik. Viszont mivel tv van a számítógépre kötve megjelenítőként (csak tv) ezért kb 4 méterre ülök a géptől és itt jön a képbe a probléma. Vettem 2 darab 5 méteres usb hosszabítót és 1 5 méteres hdmi hosszabítót. A rift usb-je még bírja is az 5 méteres hosszabítást viszont a "kamera" érzékelője nem és sajna a hdmi sem. Persze mind kettőre megoldás lehetne talán a jelerősítő megvásárlása viszont mivel nem 100% hogy megoldja a problémát és sajna egyik sem egy olcsó cucc ezért megkérdezem hátha valaki már próbálta vagy egyszerűen csak olvasott róla hogy működhetne a dolog vagy csak kidobott pénz lenne az ablakon mert úgy sem működne. Tehát egy aktív usb hubot terveznék megvásárolni és egy 35-40méter körüli hdmi jelerősítőt. Előre is köszönöm a tanácsokat.
Why not both? :)
(Az a hülye bogár engem is fejelhúzásra késztetett, onnantól tudom, hogy ez nekem kell.)
Erről beszélek mióta. Persze lesz majd jobb, jó áron, idővel. Évek múlva. Pláne, komoly felbontáshoz való hardveres háttérrel. De aki a közeljövőben akar ilyet venni, és érdekli, vevő lenne rá, annak nem kérdés, hogy már most is tuti. A dinós demót hozom fel ismét, az egy passzív demo volt, nem játék, és még is úgy magával ragadott, mint semmi más. Soha nem rántottam még el a fejem semmi virtuálistól, ellenben az ottani bogártól. Tehát0 lehet, hogy pixeles, de elhittem, hogy ott van. Nekem bőven meg fogja érni a mókázást. Bár, most lehet nyitni fogok PS vonal felé, még meglátom...
Menj el a Camponába a Tropicáriummal szembe ki lehet próbálnia DK2-es változatot. Igaz nem ingyenes hanem kb 1000ft ha jól emléxem de sor az garantáltan nincs
Utoljára szerkesztette: Jim Morrison, 2016.03.15. 22:07:41
Kicsit túl misztifikálod ezt a felbontás kérdést szerintem. :) Természetesen minél nagyobb a felbontás (egy határig) annál jobb a látvány, de mivel annyira újszerű maga az élmény, a jelenlegi CV1 is már vállalható kompromisszum, a 4K pedig már jónak mondható. Legalábbis e szerint: LINK
2 dimenzioban 4/16-szor, 1-ben csak 2/4-szer. 4K-t meg nem probaltam, de QHD-t igen (S6 + Gear VR), es nem csak pixeleket, hanem szubpixeleket is elkulonithetoen latom. Szerintem boven fogok meg 4k-n pixeleket latni, es nincs tul jo szemem :) Onnan, hogy szubpixeleket latsz, messze van az, hogy mar "csak" pixeleket latsz, onnan joval messzebb van amikor nem latsz elkulonitheto pixeleket mar, de latod, hogy nem eleg eles, es onnan az, hogy tuelesnek lasd, es onnan az, hogy tokeletes felbontasunak lasd. A matekja eleg egyszeru amugy. Egy szem felbontasa kb 0,6 szogperc, a latoszoge kb 170 fok (horizontalisan), 2 szemed van. Ezt lefedni 100 * 170 * 2 pixel kell, ez 34000 pixel horizontalisan. Es ez ahhoz kell, hogy elerd a szem felbontasat, de annal tobb kell, hogy tenylegesen tokeletes legyen es ne lass anomaliakat. Szoval igazabol egy 32k-s kijezo sem lenne eleg (ami 4K 8x8=64-szerese). Es akkor ezt akard meg kihajtani 120/144 hz-el. Jo, ennel annyival arnyaltabb meg a dolog, hogy ilyen reszletesseggel csak annak a kozeleben latunk ami fokuszban van, attol egyre messzebb egyre kisebb reszletesseggel latunk dolgokat, szoval ezzel meg lehetne kicsit trukkozni. De a lenyeg, hogy nem mostanaban fogjuk ezeket tokeletes felbontasunak latni. Inkabb mondjuk nagypapa korunkban, akkor is valszeg inkabb az akkorra mar rossz szemunk miatt :)
sajnos többször is ki tudtam volna próbálni, de valahogy a nagy sor miatt sosem jutottam el odáig... viszont köszi a képet, ez a dk2 még nem valami jó :)
Ha majd valakinek meglesz az Oculus Rift (végleges), mondja majd el, hogy milyen a kép a szemüvegben... A DK2 -vel kicsit becsapva éreztem magam, mert a net tele volt szebbnél szebb in-gam képekkel amik monitorról készültek, viszont a szemüvegben kicsit másképpen festett a valóság :(
És itt egy kamerás videó is a szemüvegből: Youtube video
Pont tegnap néztem meg ezt a videót de nem tudom... jónak tűnik igen pl annak akinek nagy szobája van és nem esik át széken asztalon stb... meg van 900€-ja én előrendeltem a Riftet és ha már elterjedtebb lesz a VR valamint fejlődnek az eszközök valamint áresések lesznek akkor talán kipróbálom a Vive-ot