A videó jónak tűnik, bár nem nagyon tudom elképzelni, hogy hogyan tudnám beleélni magam a sziklamászásba anélkül, hogy a követ vagy a saját súlyomat érezném.
Tegnap playIT-en kipróbáltuk az Oculust, meg a Samsung Gear VR-t. :) Semmi komoly, de két videó egy kis kreténkedésről a haverommal: első és második
"Roland társaságában elmentünk megnézni a PlayIT-re, hogy mit is tudnak a VR kütyük (így pár hónappal a megjelenésük előtt), az Oculus Rift persze mindent lesöpört. OMG, az milyen fasza volt. Dobd ki a TV-d és a monitorod, ha a közeljövő filmes, játékos, kalandoros élményeire vágysz.
A Steam-es HTV View-ot nem állt módunkban sajnos - készülék hiányában - kipróbálni.) De az OR előtt szerencsétlenkedtünk kicsit a Samsung Gear VR-el amely meglepően jól funkcionált, és ha a telefon árát "nem nézzük" meglepően ütős ajánlat lehet a következő években. Ez a Oculus-Samsung féle együttműködés akár jövedelmező is lehet a jövőben, igazi fegyvertény is lehet a Samsung kezében ez a korai eszköz és "platform-támogatás", hiszen aki elsőként, jókor, jól lép be a piacra, megfelelően tud azokra programokat, tartalmakat szállítani vagy szállíttatni, annak igazából hosszú távon is nyert ügye lehet.
Megjegyzem, egy új okostelefonnál sem volt tömeg, sorban állás. Unalmasak, hétköznapiak már a telefonok, hozzászoktunk, nem tudják megváltani a világot, én sem tapicskoltam semmit, max várakozás közben, ami útba esett.
Mert bizony várakozni kellett. A Samsung Gear VR előtt vagy 45 percet kellett vasárnap (!) várni, az Oculusnál szintén majdnem ennyit. (Bár ott gyorsabban repült az idő, két - a sorban mögöttünk álló - gamer kollégával való társalgás sokat enyhített a várakozás okozta "nyűglődésen". )
A PlayIT olyan volt amilyen, rekord látogató ide vagy oda, lehetne ezt jobban is csinálni. Voltak pozitívumok és negatívumok is, a Playstation szinte jelen sem volt, egy rohadt konzolos PES16-ot,vagy Bloodborne-t nem tudtam kipróbálni (vagy csak vak voltam...)"
már hogy érted? plusz füles külön nem fog járni hozzá, gondolom tudod, lesz egy ami egyben lesz a kütyüvel. Ez egy nyitott fejes lesz, elég faszán fog szólni valószínűleg, anno a sennheiser px100-as is csodákra volt képes "alacsony" árfekvése ellenére.
Az oculushoz milyen füles fog járni? Van róla valami infó?
Igen, átlag telefonhoz kevés a tartalom. De pl. Samsung GearVR-hez önmagában több van, mint összes többihez. Más kérdés rá lehet hackelni másik készülékre és ha igen elég erős hozzá? De ott vannak a 360 fokos és VR videók is. (YouTube, faceBook, stb.)
Viszont a lent tárgyalt megoldás lényege pont az, hogy az olcsó kínai cardboard utánzattal és a telefonoddal a PC játékokat nyomod VR-ben. Egyből nő a tartalmak száma, nem? :) A focus meg elvileg a beépített lencséktől függ és az a lényege olyan legyen mint ha több méterre néznél, ne fájjon a fejed.
A kérdezett dolgot az Oculus SDK elég régen tudja, szerintem az összes konkurens termék is tudja, de ennek implementációját a játék készítőinek kell szerintem beépíteni. Ha jól tévedek VorpX-el nyomott alapból nem VR-es játékokban pont nem tudsz olyat, hogy félrehajtott fejjel benézel a virágcserép mögé. Ezért fontos, hogy sok már kint lévő játék kap valódi VR támogatást, mint a Dying Light.
jaja, én rendeltem ilyen műanyagos kiani cuccost, és egész jó. Csak hát megérezni, hogy kb egy centire van a szememtől a telefonom, és elkezd tőle fájni a fejem/szemem. MEg kevés rá a tartalom. Egy két androidos alkalmazást kipróbáltam, azoknál, amelyeknél sokat kell forogni, és mikor leveszem, azt se tudom merre vagyok, kalapálok össze vissza, hol a lámpa :D
Ocolusnak amúgy van "mélység" érzete? nem is tudom hogyan nevezzem: tehát ugye nem csak körbenézek 360 fokban, hanem ha előre dőlök, akkor a "játékban" is előre dőlök, valahúgy úgy mint egy TrackIR-ben?
Még nem, de ha lesz eszköz akkor meglesem. Szégyen, hogy gagyi kínai árusok olcsóbban adják komplett műanyag headset cuccot tokkal vonóval, mint amennyi a papír cardboard. :D
Full list of new and optimised game profiles are below:
Mortal Combat X (G3D/Z3D), optimized for Virtual Cinema Mode The Witcher 3 (Z3D), optimized for Virtual Cinema Mode Crysis 3 now has full G3D Amnesia (G3D) Amnesia – A Machine for Pigs (G3D) Quake II (G3D) Quake III (G3D) American McGee’s Alice (G3D), optimized for Virtual Cinema Mode Star Wars – Knights of the Old Republic (G3D), optimized for Virtual Cinema Mode Star Wars – Jedi Knight II – Jedi Outcast (G3D) Star Trek Voyager – Elite Force (G3D) Return to Castle Wolfenstein [2001] (G3D) Heavy Metal FAKK 2 (G3D), optimized for Virtual Cinema Mode
Augusztus 30-án kijött az új Oculus SDk és mellé az AMD és a NVidia saját friss driverei, amik természetesen az erre alkalmas vason elhozzák a közvetlen hozzáférésű drivert a késleltetést új szintre emelve és sok egyéb lehetőséggel kiegészítve a felhasználást. Részletek és a driver linkek alább találhatóak: http://www.roadtovr.com/new-nvidia-and-amd-drivers-unlock-direct-driver-mode-for-oculus-rift-users/
Találtam email tisztogatás közben egy régebbi Vrvana Totem hírlevelet, ami két okból meglepő: 1. Még léteznek minden ellenkező hírrel szemben. 2. 1440p OLED kijelzőt kapott ez is. Mellékeltek egy igen gáz és semmit mondó videót is, amiből szvsz csak az érdekes, hogy a sztereó kamera miatt AR alkalmazásokhoz vagy "telepresence" üzemmódra is jó. Azaz valahol máshol lévő sisak képét is nézhetjük élőben, felvételről.
Láttam a RoadToVR videóját és eléggé felemás érzéseim voltak. Az egy dolog, hogy néznek ki a felfestett jelek kívülről, de nekem nem tűnt túl pontosaknak az egész lekövetés. A shotgun célzási képessége +/- fél méter volt, sokszor akkor is eltalálta a zombit ha mellé lőtt, sokszor akkor sem ha rá. Remélem a játék korai verziója az ok és nem az, hogy a Vave Vive kukázott fejlesztési megoldását használták fel.
Nos abszolút NEM Oculus hír, jön egy 210 fokos, 2x2560-as kijelzős 5K headset, kapásból exkluzív The Walking Dead játékkal: (Road To VR - By Paul James - Jun 14, 2015)
:D Nem azon múlna hanem azon, hogy majd annak az 5%-nak a kedvéért aki rendelkezik olyan géppel ami kihajtaná, a másik 95%-nál is lenyelné a gyártó azt a különbözetet, amivel többe kerülne egy 4k-s kijelző?!
Hiszed vagy sem, de ezek nem a jótékonykodásról híresek ám...
Akinek nem bírja a gépe 4K-ra könnyű 2K pixelt renderelni, szal ezen ne múljon
A 4k-t sem lesz olyan könnyű elérni széleskörben, ahhoz hogy 4k-ban 75framet tudjon másodpercenként arra ma a felső-kategóriás több videokártyával rendelkező gépek alkalmasak. Ami jó ha a "jelenlegi szgépes piac" 5%-át fedi le, ezek meg milliókat szeretnének eladni ebből az eszközből...
Az már látszott az eddigi vr piacból is, hogy a 4-5 meg sok esetben 15 ezer dolláros HMD-kel képtelenség "áttörést elérni" és elterjeszteni ezt a technológiát. 8 meg 16k-t meg nyugodtan el is felejthetjük, mert arra gyökeres átalakulásra lenne szükség és arra, hogy ne otthoni számítógépek legyenek a háztartásokban, hanem otthoni szuperszámítógépek. Ez meg sajnos nem 5-10 év lesz, hanem minimum még 25.
"A 2160 x 1200 felbontású, OLED kijelzővel együtt elmosódás-mentes, teljesen éles képet láthatunk majd, , amelyen alig lehet elkülöníteni a pixeleket." Hát ezen jót nevettem :) Az oculus DK2 legnagyobb meglepetése nekem az ALIEN Isolation volt, azzal játszottam végig, full felbontáson futott hiba nélkül, komolyan mondom az agyamat leraktam az asztalra, profi munka volt. Sikerét a sötét helyszínek és tónusok használatának köszönhette, amivel a pixelrácsot szinte sikerült a háttérbe szorítani. Azt mondom, hogy kellően sötét grafikával párosítva az új eszköz nagyon ütős lehet majd. Ha én fejlesztenék egy VR szemüveget, akkor alap lenne 8k és hajlított 180 fokos oled kijelző. A szédüléses dolgot sikerült már megoldani valahogy ? Én már hozzászoktam, de jó pár barátomnak fordult ki majdnem 10 perc játék után a gyomra.
Azert ha egy par eve azt mondjak, hogy mondjak ket ceget akinek a legkevesbe sem orulnek ha barmi koze lenne az Oculus-hoz, valoszinuleg pont a Facebook-ot es Microsoft-ot mondtam volna, mint egyfajta rossz viccet, akik annyira kivantam volna ennek a szimpatikus kis startup cegnek, mint pupot a hatamra. Szoval ilyen szempontbol igazabol egy alom valt valora: egy abszurd remalom. Persze a lenyeg, hogy technoban mit tudnak majd kihozni. Biztosan elvezheto lesz, de hogy igazan jo legyen, ahhoz biztosan sokkal nagyobb felbontasu kijelzo kene peldaul (ala meg vas ami meghajt annyi pixelt), alsohangon 8K vagy inkabb 16K, szemenkent, amire nyilvan nem sok kilatas van meg egy 5-10 evig legalabb. Addig is valahol el kell kezdeniuk persze, a telefoniparban a kijelzofelbontasoknal peldaul 4K-ig meg valszeg eljutunk hamar, de az onnan valo tovabblepest 8K vagy 16K-ra mar nem nagyon indokolna a VR-en kivul semmi, szoval emiatt kell, hogy nyomjak mar most a dolgot. A hang pedig akkor tudna igazan jo lenni, ha az is teljesen terbeli (holophonic-szeru) lenne, de ilyet rendesen, realtime szamolva megint nem hiszem, hogy tudnanak csinalni jelenleg...
Fejhallgató és az xbox kontroller megvétel után szerintem azonnal mehet is a kukába, a positional tracking viszont sokkalta jobbnak tűnik az eddigieknél. A képernyő felbontásától a 2160 x 1200 pixeltől sem vagyok elájulva, ennél még a samsung gearVr-nek is jobb felbontása van... Úgy látszik nem tudták elkunyerálni a 2560x1440-es kijelzőt a samsungtól annak ellenére sem, hogy fejlesztették nekik a gear-t.
A design (már ha ezt annak lehet nevezni) minden eddig látott VR szemcsinél gyengébb és jól illeszkedik a fejhallgatóhoz, olcsó kínai piaci gagyi külsőt kölcsönöz ennek az eszköznek. Bár legyünk őszinték, igazából nem a külső számít majd hanem az, hogy a benne látottak megfelelő élményt nyújtsanak.
Kicsit többet vártam az élő bejelentéstől, nem azt, hogy pl. fél órát rizsáznak Xbox kontrollerről, meg levetítik az ezer éves EVE trailert. Az Oculus Touch várható volt, már az, hogy lesz saját kontrollerük, viszont nem látom mitől jobb, mint a már piacon lévő konkurensek? Persze majd a tesztek eldöntik, meg mindenki azt veszi ami szimpatikus.
2016 Q1 megerősítve, plusz jár hozzá majd egy xbox kontroller is.
Hmmm, miket lelni a web bugyraiban. Találtam egy két nappal ezelőtti YouTube videót, ahol a srác egy Oculus Rift DK2-ben tesztelt szemkövetést. De nem is a videó az érdekes, hanem a hozzászólások alapján ez egy közkézen forgó ismert barkács megoldás, én eddig nem is hallottam felőle. Jó lenne leterjedne így vagy úgy és sokan támogatnák.
Ez zseniális. Most van az SVVR Expo, amit eddig bejelentettek és amit nem VR vasat, szoftvert, az most kint van, persze a főszerepben az Oculus, Vive, Morpheus van. Mit tehet hát egy OLED gyártó, ha fel akarja hívni magára John Carmack és a pénzzel kibélelt Oculus figyelmét? :D Hát trolkodik egy kicsit: eMagin Announces 2K×2K ‘Flip Up’ VR Headset, Demoing at AWE 2015 És kiküld egy kis hencegést a saját 2x2K kijelzős VR cuccáról egy kis infót. Hát izgalmas évnek nézünk elébe, azt hiszem. :D
100-t írnak rá, de én valamiért kevesebbre emlékeztem! :S
A szemmozgás és fókusz követő FOVE VR headset átment Kickstarter kampányba, aki akarja támogathatja, előrendelheti, a hír igazi lényege a technikai paraméterek:
They’re aiming to raise $250,000 to finalize their development process and start manufacturing. Pledge levels start at $349 for a single eye-tracking headset to $1799 for a five FOVE developer pack. Rewards are projected to ship to backers by March 2016.
Technical Specifications:
Weight: 400g Display Size: 5.8in Resolution: WQHD (2560 x 1440) Field of View: 100 Degrees (non specific) Frame Rate: 60FPS (90FPS projected) Head Tracking: “Low latency 6/9 DoF IMO” Eye Tracking Sensors: 2 x 0.2 degree (projected) @ 120Hz
Nyilván nem, mivel akkora megkapják az előrendelő emberkék 2015 végén. Gondolom nyárvégén, ősz elején már biztos lehet előrendelni, szerintem akkor lesz biztos ha VÉGRE az árát is közlik majd. Utoljára szerkesztette: Inquisitor, 2015.05.19. 12:19:29
"The final issue I wish Oculus had spoken to is whether AMD CPUs are capable of feeding the Oculus Rift and maintaining top frame rates. At present, the FX family is often somewhat slower than top Intel solutions, though this depends on the game and the relevant detail levels. The reason I’m concerned about this issue is because the Oculus Rift requires extremely low latency to work properly, and low-latency communication is one of the weakest links in AMD’s Bulldozer-derived CPU family. While AMD has improved the situation over the last few years, Kaveri and Piledriver have much higher cache latencies than their Intel counterparts."
hi, azt tudja valaki mikortól lehet rendelni az uj riftet? csak hogy elsők között lehessek :P :D
Most nagyon mondják a 2160x1200-at 90Hz-n, aminek a fele 1080x1200 azt két AMD 290/290x valszeg mindenben meg tudná hajtani, amit nem annyira drágán meg lehet venni(relative) de pl a komplett rendszer olcsóbb lenne mitn egy triplescreen ahol ugye nagyobb felbontás kevésbé hatékony CF rendszer van. Nem tudjuk az árat de 250e-ból két használt 290-el szerintem ki fog jönni:)
Ennek külön VR topikban lenne helye, de egyenlőre olyan nincs, ezért ide, hátha érdekel valakit:
Újabb versenyző VR kiegészítők terén a Tesla Studios, akik egyesítik az érintés érzékelést segítő eszközöket a teljes test mozgását követő rendszerekkel. Remélhetőleg valamelyik nagyobb gyártó felkarolja az ötletet, hogy hamarabb megfizethető késztermék legyen belőle. Természetesen moduláris felépítésű. Tesla Suit can Add a Sense of Touch to Your VR Experiences
Szerintem az új SLI-t váltó rendszer, HBM2 memória meg a többi okosság nagyot fog ütni. Jó lenne addigra a konkurencia is lépne valamit 14-16 nanométeren végre.
Azért nem volt berakva mert vártunk más lényegtelen paraméterekre, mint teszem azt az ÁRA, elvileg annak is kint kéne már lenni. A megadott gépigény meg szerintem a DK2 tapasztalatok alapján pontosan sejthető volt. Másrészt ha én építenék VR-hez gépet megvárnám az X390 kártyát meg az NV Pascal alapú cuccait ... persze nyilván azok jó drágák lesznek, viszont DX12 és VR használatra kihegyezve.
NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater Intel i5-4590 equivalent or greater 8GB+ RAM Compatible HDMI 1.3 video output 2x USB 3.0 ports Windows 7 SP1 or newer
Nem rossz, érdemes elgondolkodni a fizikailag behatárolt, de "kontrollerrel kiterjesztett" világban is.... ty
Igy van. Amig erzekelhetoek a pixelek (es VR-en nagyon-nagyon messze vagyunk attol, hogy ez ne igy legyen, meg 8K-val sem lennenk messze ott), addig ez a "tul soki pixel, mi hajtana meg?" teljesen invalid erv. Masreszt senki nem kotelez arra, hogy a legdurvabb grafikaju jatekokkal jatsz rajta, egy 5-10 eves jatek (vagy akar mai, csak VR-re optimalizalt) pedig siman futhat hatalmas felbontason is.
Nem fognak velem páran egyetérteni, de ... Az az igazság, hogy ha felskáláznak 4K vagy 8K felbontásra a grafikát, akkor is sokkal előrébb lennénk, hiszen a jelenlegi megoldásnál a túl nagy pixelszám és vagy nagyon látható pixelrács és pixelköz ami zavaró. De egyébként jogos felvetés mi hajtaná meg 3D-ben? Viszont ez első kőrben a prémium kategória vásárlóit fogja érinteni, akiknek nem tétel egy TitanX SLI vagy X390 CF rendszer. :P