Hát én ennek a követelménynek nem hiszek.. vastagon meg van a gépem hozzá gtx 980 stb és dk-2 vel is kompromisszumot kell kötnöm.. és ha arra gondolok ennek kisebb a felbontása mint a véglegesé?! háát nem tudom...
Igen, mert amiket próbáltál, azok a játékok igaz működnek OR-l, de nem arra készültek, és valószínűleg az optimalizációval is hadilábon állnak. Az OR store-ba csak olyan játék kerülhet fel, ami garantálja a normális OR élményt, ezeknek szól a jelzett gépigény. Ettől még a többi játékkal, ami "csak" támogatja, lesznek nyűgök...
Szerintem altalaban nagyreszt azert a GPU-n mulik a dolog. A CPU-k mostanaban mar nem is nagyon fejlodnek, generacionkent max 10-20%. Sandy Bridge es Skylake kozott (koztuk 5 ev!) sincs mar nagy kulonbseg, a DDR4 miatt volt most meg egy kicsit nagyobb ugras, de kb ennyi. A jovoben pedig varhatoan ennel is kevesbe fognak erosodni, inkabb a fogyasztasuk lesz csak kevesebb, a Moore torveny kb halott. Ezzel szemben a GPU-k azert jobban szoktak fejlodni, abbol egy 5 eves mar elegge hasznalhatatlan manapsag. Most a Pascal-lal jon meg valszeg egy szep nagy ugras (28->14 nm, HBM2 memoria), az utan szerintem ott is le fog lassulni a dolog, majd ha jon a 10, 6-7 nm, de az meg legalabb egy nehany ev. Kezdi az egesz technologia elerni a hatarait.
Ezzel abszolút egyet értek. Szerencsétlen 3. generációs(Ivy Bridge) i5ös procimat egyszerűen nincs pofám lecserélni, mert annyira jól teljesít még mindig. :) Pedig már majdnem 4 éves architektúra...
Nem a CPU-k fizikai képességeivel van a baj, hanem a szoftveres réteggel. Gondolok itt arra, hogy 10-15%-s CPU kihasználtság mellett a GPU ketyeg 50-60%-n, a képernyőn meg megjelenik 30-40 FPS. Én főleg szimulátorokkal játszom, ezek esetében döbbenetes CPU limitek (szoftveres!) tudnak előfordulni. A hardverek képessége akkor fog jelentősebben megmutatkozni, amikor kiforrják magukat, és elterjednek a Low-Level API-k... DX11-n a VR élmény nagyon bajos lesz... vagy ronda lesz, vagy nem lesz meg a fix 90 FPS.
Kielégítő válaszokat kaptam és köszönöm :) egyébként tervezem ha meglesz a Rift, pár hónappal később beruházok egy GTX 980 Ti-re és SLI-ben összekötöm a mostani GTX 970-el egyébként ez a kártyám G1 Gaming-es és kaptam hozzá gyárilag egy programot amivel lehet húzni az órajelet meg mindent de mivel nem értek hozzá ezért nem piszkáltam de ha meglesz a Rift lehet utána nézek hogy hogyan kell és felhúzom kicsit.
Hogy állunk most a Maxwell arhitekturával VR szempontból, eddig az volt hogy nem annyira neki találták ki, nem jársz jobban Pascallal? Amit már VR figyelembevételével fejlesztettek? Mondjuk én szkeptikus vagyok, rendelhettem volna egyből OR-t de meg mindig nem tudom hogy VR vagy triplescreen:D Plusz megvárnám hogy a 2x290 mit is hasít VR-ben....
Par szoban: a Pascal az Nvidia Maxwell utani mikroarchitekturaja, iden varhato valamikor (legkorabban par honap mulva, de lehet akar 1 ev is - sztem ev vegeig illene megjelenne, de par honap mulva valszeg sokkal pontosabbat lehet majd mondani). Eleg jelentos ugras varhato teljesitmenyben a Maxwell-hez kepest (az Nvidia 10-szerest mond, de ezt azert nyilvan a helyen kell kezelni)
Van lehetőség valahol Pesten v környékén kiprobálni a rift dk2 v dk1 et? A simhause nál létezik még ez a lehetőség? kiváncsi lennék a vizuális hatásra, regen volt egy iglass 3d vr szemuvegem, hát az hulla szar volt, kb olyan érzetet adott, mintha az ember a fejére akasztott volna egy méteres kijelzőt, de 2m e maga elé, roppant hatasrombolo volt, ha forgatta a fejét és nem azt érezte amit a valosagban. Erre a megjelenitési dologra lennék kiváncsi, esetleg, ha van koztetek olyan, aki már probálta, szivesen meghalgatnám az ilyen irányu tapasztalatát, véleményet, benyomását.
Igazabol az erdekelne, h milyen tavolinak tunik a latott kep, mert ertem en, h 3d, de a 3d s tv t nezve is erzekeli az ember, h a kepernyo milyen messze van kb. Mert a valosagban ugye kicsivel tobb is a horizontalis latomezonk 180 foknal es lathatunk elesen meg egy 15 cm re a szemunk elott levo targyat is, ahogy egy kilometerre is lehet, akkor is latjuk, ha eleg nagy. Szoval, a latott kep hatasai erdekelnenek, amit ugye csak akkor erzekel az ember, ha rajta van es latja, mert ok, h allnak rendelkezesre adatok, de ilyesmirol velemenyt meg nem igazan olvastam, jobban mondva csucsszuper ajnarozast persze mar igen, ahogy anno az iglass rol is persze, megis rohadtul illuziorombolo volt a hasznalat kozben.
Kb mindent úgy látsz és akkora méretben mint a valóságban, tényleg benne vagy a térben, 3D tv, mozi stb, felejtsd el, semmi közük a rift megjelenítési módjához. ami az illúzió rombolásból maradt az a pixelek láthatósága, a kis látószög, játékok nem riftre írt 3D-nek nevezett (papír vékony fák, emberek stb) megjelenítési módja. A pixelek száma és mérete miatt a távoli tárgyak nem kimondottan élesek vagy láthatók, 4-5 pixelen nehéz megjeleníteni bármit is. Márciusra lesz néhány valóban riftre írt játék is, de szerintem grafikailag ezek is kompromisszumos megoldások lesznek , hiába lenne 120hz 4k-s kijelző per szem, nincs az az átlag pc ami ki tudná hajtani rendesen. Én szimulátorozom iR, Ac, Pc, 5820k 980ti párossal is 15-20 autóval elég sokszor nem tudja kipréselni magából a rift fullhd 75 fps-t, ilyenkor illúzió romboló a hatása, róka még nem volt, de folyt rólam a víz rendesen, egy két akadás után a párától nem látok semmit:) csak összehasonlítás képpen, WQHD, 2560 x 1440 pixel 144 Hz-es monitorral ugyan azokkal a beállításokkal 400-500 fps között simán erőlködés nélkül bírja. A felhasználói rift 90fps 90hz-hez szerintem kisebb csoda kell majd szoftveres oldalról, nem véletlenül nem erőltetik még a dupla látószöget, ahoz már a AMD GCN, vagy NV Pascal is kevés lenne.
Elkezdtem irni egy eleg hosszu szoveget, amikor valamilyen oknal fogva az oldal ujratoltotte magat, es elveszett minden amit beirtam :S Nem tudom az SG-n van-e valami script ami ezt csinalja vagy a chrome okozta... Nincs turelmem most begepelni ujra, sorry. A lenyeg: igen, sztem probald ki eloben, ugy nagyon hamar sokkal tobebt fogsz rola tudni, mintha oldalakat olvasnal rola. En eddig amiket probaltam, az a Google Cardboard, Oculus DK1, DK2, Samsung Gear VR (S6-tal). (ezekrol irtam volna tapasztalatokat). Az egyebkent kozos volt bennuk, hogy mindegyiken volt, hogy nehany 10 centire lattam magamtol valamit, es olyan is, hogy 10+ meterre, szoval ilyen szempontbol sztem nincs nagy kulonbseg es eleg jok mind, inkabb a kis felbontas zavaro, hogy latni a pixeleket es elvesznek a reszletek (foleg a tavolban). Utoljára szerkesztette: skinnyman, 2016.02.27. 11:32:56
Ertem, koszonom az infokat, agyalok akkor meg es varok nehany evet inkabb, amig erosodik a hardver oldal, addig maradok a 3 monitoros verziomnal es nem koltok 200k egy kompromisszumokkal teli megoldasra.
Szerintem azert probald ki (legalabb DK2-t), mert siman lehet, hogy tetszene, eleg elvezheto tud lenni meg igy is. De teny, hogy gyerekcipoben jar meg az egesz VR. Minden kompromisszumos valahol, csak minden mashol. Szerintem manapsag monitort venni 4k felbontas alatt is onmagaban kompromisszum, ugyanakkor kb nincs gep ami egy monitort is kihajtana 4k-ban 60 fps-sel se, szoval az is egy kompromisszum. Iden miutan majd kijott a Pascal, hardver fronton nem varnek oriasi nagy elorelepest mondjuk egy jo 3 evig.
Azért ne értsd félre, mivel azt írtad akiktől eddig kérdezted mindenki csak dicsérte, úgy értelmeztem a másik végletre is kíváncsi vagy, én leírtam a létező hibáit, de ezzel együtt is jobbnak tartom a riftet, mint bármilyen három, öt, tíz monitoros rendszert. Szimulátorozáshoz a mostani állapotában is szinte tökéletes, kompromisszumokkal i5 970g1-en is tökéletesen futott, az akadásokat leszámítva, de ez nem a hardver hibája, amelyik pályát jól optimalizálták azon tökéletesen akadás mentesen fut. Annyira tökéletes az illúzió, hogy volt aki a beépített ülésmozgatót kereste, pedig ilyenem még nincs. Épp a napokban adtam el a riftet, még soha nem tudtam pc hardvert másfél év használat után beszerzési árban eladni, ez volt az első, pedig csak próbából tettem fel, nem gondoltam komolyan, most már mindegy:) Májusig rághatom a körmöm, és szenvedhetek egy síkképernyős monitor előtt. Űber gagyi a Rifthez képest.
Persze, nem leirni akartam a dolgot, a leirt cikkekben dicsertek agyon az eszkozt, erre ertettem, h ertheto modon dicserik azt, amit mondjuk ingyen kapnak a gyartotol a szorakozasukra es egy pozitiv velemeny fejeben, en az ilyen velemenyeknek nem hiszek, vagy penzert megvettek es penzert lehetoseget adnak masoknak a probakra, na ez sem nevezheto partatlan velemenynek. Sajna repszimulatoroknal meg mindig nagy szukseg van a billentyuzet hasznalatara, nem oldhato meg a teljes controlleres vezerles, itt pedig kulso kepet ado kamera hianyaban vicces volna lekapkodni a sisakot egy gomb megnyomasahoz, autos progiknal siman vezerelheto sok gombos kormanyokrol a program, ott egyszerubben megoldhato a hasznalata, jelenleg dual gpu s 7990 et hasznalok I7 el parositva, a 3 monitoron full hd ben hasznalhatoan megy a program 50-60 fps el, de bizonyara ez negativan valtozna az oculusnal, es ahogy irtatok is, problemas neki a tavoli dolgok pixelhiany miatti megjelenitese, sajnos ez is nagy hatrany a rep szimunal, mert sokszor aprok a celpontok, amiket merfoldekrol eszre kell venni, biztos becsipasodna a szemem, ha megprobalnek egy pixelbol megkulonboztetni egy repulo madart egy ellenseges geptol! Viszont nagyon hasznosak voltak az informacioitok es nagyon jo, h a hibait irtatok le, mert errol nem beszel senki, ezert koszonom meg egyszer, azt meg ne csodald, h el tudtad adni, sokan szerettek volna birtokolni egyet, csak korulmenyes volt ugye a hozzajutas, mert te sem a media polcarol vetted le, hidd el, ha az is tele lesz mar vele, eladni sem lesz olyan konnyu, sokat dobott a vasarlasi kedven gondolom az is, h a beharangozott ar ketszereseert dobtak a piacra a vegleges verziot, csupa haszontalan dologgal dragitva a termek arat, a fejlesztoi valtozat meg megfizetheto aron kerult ertekesitesre, gondolom sokak banjak mar, h a veglegesre vartak es nem elegedtek meg a dk2 vel, en is mellette dontok inkabb, ha a jovobe latok! Igy nem csoda, h akar 80 ert is elkapkodna barki, akit erdekel a termek, mint a veglegesert kiadjon 200 at.
230felett lesz a cv1, 120körül volt a dk2 szállítás, vám, áfa, ára és nem volt körülményes, csak várni kellett a szállításra, ahogy most is. Szerintem megjelenés után hónapokon belül megoldják, a környezetedről felvett kép beépítését a programokba, sok programhoz azért nem készült még rift támogatás, mert nem akarták havonta újra írni a drivert, (pl Ac Kunos) ha jól számoltam a 2év alatt 20-25x frissítették, talán Januárban lett kész a végleges. Nem vagyok biztos benne, de szerintem senki nem kapott demózásra devkitet, a Magyar TheVr Tech-es srácok is sajátjukat demózzák, ha bemutatókra mennek akkor is a közösségüktől kérnek, hogy többen kipróbálhassák. Ingyen tudtommal csak a kickstarteren dk1-et vásárlók kapnak ők is csak Március végén. Másfél év riftezés után nem gondolnám, hogy ezek fizetett reklámok. Bármelyik szám tech kiállítás bemutatón felvett videót nézem, mindenki arcán a húúú vaze, ez brutál kifejezést látom, vagy tényleg mindenkit lefizettek, én pl most megyek Hawaiira ebből a pénzből:)
Bocs, nem szemelyes sertesnek szantam, csak ez a tapasztalatom az uj hardverek teszteleseirol, valahogy amig a boltok polcaira nem kerul mindenki agyon dicseri, aztan hirtelen elkezdi mindenki latni a hibait! Ezt tapasztaltam. Az arat nem magyar viszonylatban hataroztam meg, viszont valoban forintban irtam, tevesen, csak gondoltam ez a fizetoeszkoz, hasznaljuk ezt! :) de teny, h kozel ketszer annyiba kerul es lett is ketszer jobb? Bizom benne, talan a kezdeti hajciho elulte utan lehet majd magaban is kapni, rokas jatek es ratyi urszimulator, nomeg remek x360 kontroller nelkul is, talan meg a remote kontroller is kimaradhat a csomeszbol es faragnak az arabol emiatt, addigra jon az uj vga is, amik mar birjak a kotelezo fpst is, h ne hanyja ossze magat az ember, kenytelen leszek a sorom kivarni, addig meg max irigykedhetek masokra. Nekem egyebkent nem bonyolult a rendelese, de biztos bonyolultabb mint a sarki boltbol levenni a polcrol, igy gondoltam, a bonyolult vasarlasi lehetoseget. Koszi meg egyszer a velemenyt.
Pont tegnap néztem meg ezt a videót de nem tudom... jónak tűnik igen pl annak akinek nagy szobája van és nem esik át széken asztalon stb... meg van 900€-ja én előrendeltem a Riftet és ha már elterjedtebb lesz a VR valamint fejlődnek az eszközök valamint áresések lesznek akkor talán kipróbálom a Vive-ot
Ha majd valakinek meglesz az Oculus Rift (végleges), mondja majd el, hogy milyen a kép a szemüvegben... A DK2 -vel kicsit becsapva éreztem magam, mert a net tele volt szebbnél szebb in-gam képekkel amik monitorról készültek, viszont a szemüvegben kicsit másképpen festett a valóság :(
És itt egy kamerás videó is a szemüvegből: Youtube video
Pedig meg 4k-n is boven pixeles lenne, sot, es 8k-n se lesz az igazi..
sajnos többször is ki tudtam volna próbálni, de valahogy a nagy sor miatt sosem jutottam el odáig... viszont köszi a képet, ez a dk2 még nem valami jó :)
2 dimenzioban 4/16-szor, 1-ben csak 2/4-szer. 4K-t meg nem probaltam, de QHD-t igen (S6 + Gear VR), es nem csak pixeleket, hanem szubpixeleket is elkulonithetoen latom. Szerintem boven fogok meg 4k-n pixeleket latni, es nincs tul jo szemem :) Onnan, hogy szubpixeleket latsz, messze van az, hogy mar "csak" pixeleket latsz, onnan joval messzebb van amikor nem latsz elkulonitheto pixeleket mar, de latod, hogy nem eleg eles, es onnan az, hogy tuelesnek lasd, es onnan az, hogy tokeletes felbontasunak lasd. A matekja eleg egyszeru amugy. Egy szem felbontasa kb 0,6 szogperc, a latoszoge kb 170 fok (horizontalisan), 2 szemed van. Ezt lefedni 100 * 170 * 2 pixel kell, ez 34000 pixel horizontalisan. Es ez ahhoz kell, hogy elerd a szem felbontasat, de annal tobb kell, hogy tenylegesen tokeletes legyen es ne lass anomaliakat. Szoval igazabol egy 32k-s kijezo sem lenne eleg (ami 4K 8x8=64-szerese). Es akkor ezt akard meg kihajtani 120/144 hz-el. Jo, ennel annyival arnyaltabb meg a dolog, hogy ilyen reszletesseggel csak annak a kozeleben latunk ami fokuszban van, attol egyre messzebb egyre kisebb reszletesseggel latunk dolgokat, szoval ezzel meg lehetne kicsit trukkozni. De a lenyeg, hogy nem mostanaban fogjuk ezeket tokeletes felbontasunak latni. Inkabb mondjuk nagypapa korunkban, akkor is valszeg inkabb az akkorra mar rossz szemunk miatt :)
Kicsit túl misztifikálod ezt a felbontás kérdést szerintem. :) Természetesen minél nagyobb a felbontás (egy határig) annál jobb a látvány, de mivel annyira újszerű maga az élmény, a jelenlegi CV1 is már vállalható kompromisszum, a 4K pedig már jónak mondható. Legalábbis e szerint: LINK
Utoljára szerkesztette: Jim Morrison, 2016.03.15. 22:07:41
Menj el a Camponába a Tropicáriummal szembe ki lehet próbálnia DK2-es változatot. Igaz nem ingyenes hanem kb 1000ft ha jól emléxem de sor az garantáltan nincs
Erről beszélek mióta. Persze lesz majd jobb, jó áron, idővel. Évek múlva. Pláne, komoly felbontáshoz való hardveres háttérrel. De aki a közeljövőben akar ilyet venni, és érdekli, vevő lenne rá, annak nem kérdés, hogy már most is tuti. A dinós demót hozom fel ismét, az egy passzív demo volt, nem játék, és még is úgy magával ragadott, mint semmi más. Soha nem rántottam még el a fejem semmi virtuálistól, ellenben az ottani bogártól. Tehát0 lehet, hogy pixeles, de elhittem, hogy ott van. Nekem bőven meg fogja érni a mókázást. Bár, most lehet nyitni fogok PS vonal felé, még meglátom...
Szeretnék egy kis segítséget kérni tőletek. Tehát pár napja meglett a DK2 változat. A többi technikai rész bár szerintem ez lényegtelen de azért legyen itt Win 10, msi 980 gtx gaming, 0.8 sdk. Összekötöm a cuccot (DVI hdmi adapterrel mert a videókártya hdmi portján a tv van és minden tökéletesen működik. Viszont mivel tv van a számítógépre kötve megjelenítőként (csak tv) ezért kb 4 méterre ülök a géptől és itt jön a képbe a probléma. Vettem 2 darab 5 méteres usb hosszabítót és 1 5 méteres hdmi hosszabítót. A rift usb-je még bírja is az 5 méteres hosszabítást viszont a "kamera" érzékelője nem és sajna a hdmi sem. Persze mind kettőre megoldás lehetne talán a jelerősítő megvásárlása viszont mivel nem 100% hogy megoldja a problémát és sajna egyik sem egy olcsó cucc ezért megkérdezem hátha valaki már próbálta vagy egyszerűen csak olvasott róla hogy működhetne a dolog vagy csak kidobott pénz lenne az ablakon mert úgy sem működne. Tehát egy aktív usb hubot terveznék megvásárolni és egy 35-40méter körüli hdmi jelerősítőt. Előre is köszönöm a tanácsokat.
Ez 4K felbontás már hibátlan, mármint ha lehet hinni a "oculus rift simulator"-nak, ennél lejjebb nem adom. (köszi a linket, már rég kerestem egy ilyet)
Sztm akinek nem tetszik mert kicsi a felbontás és még nem probálta ki adjon neki egy esélyt.. az álla a földön lesz :) ahogy elöttem is irták ez az élmény semmihez se fogható !
Szerintem max arra jo az a kis demo, hogy ha az egyiket lattad eloben, ahhoz kepest kb mekkora javulasra szamithatsz, Attol, hogy 4K-val a monitorodon tokeletesnek tunik, a szemednek biztos, hogy nem lesz az, mert ahhoz sokkal nagyobb felbontas kene. (~ >16K, raadasul szemenkent)
Nem is tökéletesről volt szó hanem a használható kategóriától, de mint a mellékelt ábra mutatja valakinek ez is remek. Jó lenne lenne kereskedelmi forgalomban hogy ki lehessen próbálni. pl egy cv1 mennyivel ad jobb képet mint egy VRgear??? Samsung fos azt próbáltam na az egy retek kb használhatóság szempontjából:DDD
Nekem pedig az első élményem a GearVR-al volt az unokatesóm vett egy új Samsung S7-et és ingyen járt hozzá a GearVR, nekem nagyon bejött de nem tudom még hogy a Rift jobb lesz ahhoz képest vagy nem mert ugye Super Amoled kijelzője van asszem de nem vagyok benne biztos.
Szerintem engedd el ezt a 16K-t... :)) Egyszerűen irreális emlegetni mindenféle szempontból. ÍME néhány kép a Vive lencséjén keresztül fotózva. Pixeles, de az élmény már most is el tudja terelni a figyelmet erről... Na most ehhez képest a 4K, ami majdnem háromszor több pixel, ne mond már, hogy nem bőven élvezhető látványra is. A 16K-s felbontás szemenként még legalább 10 év mire elérhető lesz...
@DonPedro22: Nem tudom mikor postázzák és vonják le a pénzt... gondolom értesítenek majd róla.
"Ez 4K felbontás már hibátlan" Erre reagaltam. DK1-en 720p-n is mar tud elvezheto lenni, attol meg iszonyuan pixeles. Ugy erted Gear VR? Abban ugye nincs kijelzo, es a beletett telefontol fugg a kepminoseg. Felbontasban amugy S6/S7, Note5 veri a DK2-t. Viszont a low persistence + 60 Hz miatt szerintem eleg zavaroan vibral, amiben a DK2 is mar jobb, CV1 joval jobb. Igen amugy, rift-ben is samsung super amoled kijelzo van.
Solt: tudom, hogy nehany 10 even belul nem lesz itt 16k. Csak megemlitettem, hogy kb mi kene legalabb ahhoz, hogy tenylegesen "hibatlan" lehessen a felbontas.
Értem én, csak szerintem "felesleges" elvárás a 16K, ráadásul ahogy írod te is, nagyon távoli történet. A jelenlegi 1080p-s monitorok sem adnak olyan képet, mintha a 16K-s szemenkénti felbontással néznél bele egy OR-be, mégis mindenki jól elvan vele...
Miert lenne felesleges elvaras? Akkor lenne felesleges, ha nem lehetne latni a kulonbseget, de baromira nem tartunk meg ott. 1080p-s monitorokkal sem azert van el jol mindenki, mert olyan tokeletesek, hanem mert nincs normalis aron meg jobb (plusz mert windows-on sok program mocskos szarul kezeli a dpi beallitasokat, amik kellenek hozza).
Azért felesleges, mert irreális! Az 1080p-s monitorokkal meg azért vannak el jól a júzerek, mert a 99% nem tudna belekötni a 24" 1080p-s felbontásba, mert arról 70-90 centiről amiről nézik, nem találnak hibát! Ha mutatsz nekik ugyanekkora méretben 4K-t, akkor ugyan látják a különbséget, de amikor mondasz mellé egy árat, meg gépigényt, akkor csípőből rávágják, hogy felesleges! És miért felesleges, azért, mert az 1080p is bőven megfelel, tudja azt az élményt amit tudnia kell...
A szemenkénti 16K emlegetése, elvárása jelenleg olyan, mintha a legújabb csúcs Ferrariba beleülve azon kezdenél el elmélkedni, hogy jó meg minden, de miért nem repül?!
A következő OR szinte biztos, hogy 4K lesz, szóval akinek a jelenlegi nem felel meg, annak még várni kell 2-3 évet... addigra a hardverek is jobban fognak passzolni a VR-hez.
Próbáld meg máshonnan megközelíteni a kérdést... anno a Doom, vagy a Duke Nukem 3D esetében agyaltál azon, hogy miért olyan pixeles szar a grafikája? Én nem, pedig tudtam, hogy sokkal jobb lenne ha szebb lenne a játék, de az akkori játékokhoz képest akkora pluszt adtak, hogy ember nem foglalkozott azzal, milyen lenne ugyanez majd 10 év múlva...
A 16K emlegetése, elvárása jelen körülmények között a véleményem szerint totálisan irreális... persze, ha téged majd csak akkor érdekel ez az egész VR történet amikor majd szemenként 16K lesz a felbontás... :) Én biztos nem mondtam volna anno a Doom-ra, hogy oké, ez érdekes, de én majd játszom akkor vele, ha úgy fog kinézni mint a valóságban... :))
Jelenleg elvarni irrealis, es jelenleg tul sokat agyalni rajta valoban felesleges, ez mind tiszta. Csak ne nevezzunk valamit tokeletesnek vagy hibatlannak, amikor tudjuk, hogy nem az. :)
Nade nem volt jobb, csak doom vagy duke:) Velem van a ban bevallom mert pl zavar a monitorom az ha full hd-ra rakom ahol jol fut a game, vagy kicsit lasabb de nagyobb felbontas... Foleg azert zavar mert auto szimes vagyok ott meg ez ut mint az ipari aram:))
Most akkor vitázzunk arról, hogy kinek mi a tökéletes? Esetleg várjuk el azt, hogy mindenkinek az legyen a tökéletes ami nekünk? :) Van akinek a 27"-n a 1080p borzalmas... van akinek tökéletes... nem vagyunk egyformák, mint ahogy az igényeink sem azok. Lesz olyan, akinek a 4K-s VR tökéletes lesz, és nincs is ezzel semmi gond... :)
Mint ahogy most sincs jobb, mint a jelenlegi VR szemüvegek... tudjuk, hogy lehetne szebb a képe, mint ahogy anno tudtuk a Doom-ról is, hogy lehetne szebb... mégsem azzal voltunk elfoglalva, hogy milyennek kéne lennie! :)
Nem is ezt vitatom:)) Csak hogy nekem nagyon rece volt a VR az S7-el:)) Nem mondtam hogy a CV1 is fos mert azt nem néztem. Azt nem tudom hogy mikor lehet kipróbálni ezt kereskedelmi forgalomban? Ősszel talán már igen? Remélem, ide eleve első körben szállítanak.
Errol nem akartam vitatkozni, de most ugy latom, megis szukseges. Szoval akkor tegyuk gyorsan rendbe a dolgokat: egy 4k-s kijelzovel, hasonloan nagy latoszogon senkinek nem lesz tokeletes a VR, akinek egeszseges szeme van. Max annak, aki vak, vagy olyan rosszul lat, hogy az utcara is felve megy ki, mert nem latja ha jon egy auto. Ez ezen a szinten meg nem egy szubjektiv dolog, hogy valakinek annyi is eleg lesz majd, valakinek tobb kell majd. Olyasmihez legalabb 8k, de inkabb 16k kene, raadasul inkabb szemenkent.
Hasselhoff72: felbontasban az S7-nel pedig nem lesz sokkal jobb a CV1 sem, az foleg a vibralasban lesz joval jobb 90 Hz miatt. Utoljára szerkesztette: skinnyman, 2016.03.28. 10:54:54
Szerintem ezeket a telefonos kütyüket nem szabad az OR-hez, Vive-hoz mérni... nem csak a hardveren múlik sok, de a programon is... DK2 esetében például volt olyan program ami nem is a DK2 natív felbontásán futott. Linkeltem képeket a Vive-ról, azon láthatod, hogy belefényképezve milyen képet ad... szerintem az már bőven az a kategória, ami játszható. A CV1 lencséjéről meg azt mondják jobb mint a Vive-é...
Biztos lesznek olyan helyek ahol demózzák őket majd, de gondolom rengeteget kell majd várakozni... főleg eleinte. Érdemesebb lesz majd mondjuk a Simhouse féle helyekre befizetni....
De ez egy szubjektív dolog, mint ahogy az is szubjektív és egyénfüggő, hogy valakit zavar a vsync hiánya, van aki észre sem veszi. Ott vannak a képek a Vive belsejéből... a 4K ennél majdnem háromszor több pixelt tartalmaz. Ez már az a szint, amire bőven kijelentheti valaki, hogy neki az már "tökéletes". Ne akarjuk már kivetíteni másokra a saját igényeinket... tessék elfogadni, hogy a tökéletes definíciója egyénenként eltér, nem mindenkinek ugyanazt jelenti.
Az biztos, hogy próba nélkül nem szabad megvenni, és lehetőleg azzal a programmal kell kipróbálni amivel leginkább játszanád. Tuti lesz olyan, aki a gatyájába csinál az élvezettől, és lesz olyan aki nem tud majd elvonatkoztatni a kép minőségtől. Utóbbiak még várhatnak pár évet mire eljön az ő idejük... :)
A Gear VR azert messze nem a sima "telefonos kutyu" kategoria, azt inkabb a Cardboard-ra es hasonlo kezdemenyezesekre mondanam. A Gear VR sztem minosegben kozelebb van az asztali rendszerekhez, mint a tobbi mobilos kutyuhoz. A szoftveres reszet ugye alapbol az Oculus csinalja (Oculus Mobile), es hardveresen is ugyanazok csinaljak, mint a nagy Oculus-t, ugyanugy Samsung SAMOLED kijelzo van benne, meg a low persistence is ott van benne es aktivalodik VR modban (csak keves hz-en, igy vibral).
Solt: ez mondom, hogy ez meg boven nem a szubjektiv kategoria. Aki 4k-ra azt mondja, hogy az neki mar tokeletes hozza (tehat semmivel nem latja rosszabbnak a felbontasat, mint a valosagot), az vagy hazudik, vagy nagyon rosszul lat.
Rossz irányból közelíted meg... attól, hogy valakinek mondjuk tökéletes a 27"-n az 1080p, az nem azt mondja, hogy nem látja a különbséget a valóság és e között, hanem azt, hogy az a látvány már elég neki ahhoz, hogy bele tudja élni magát a játékba. Megint csak a régi idők példáját tudom hozni... anno a Doom-nál is láttuk, hogy a grafikája egy kalap kaki a valósághoz képest, de az élmény ezt tudta feledtetni. Valószínűleg a júzerek többségénél ez lesz most is... az egész VR élmény annyira újdonság, és annyira más az eddigiekhez képest, hogy ez felül fogja írni a látvány hiányosságait.
De az az érzés, hogy OTT VAGY az most is a csúcs lesz, mivel még ilyen nem volt... :) Nálam amikor a haverok kipróbálják a TrackIr-t, már attól megy a szájtátás... :)
Jol bele gondolok akkor felbontasban jobb pl a gearVR egy S7-el, nem? Gondolom itt.veget ernek az elonyok:D Azt kell mondjam a felnott:))) felhasznalas azert elegge ut:))))
Óóó... hát nálam is ez a kérdés, ráadásul nálam ott van a repülés is! :) Kipróbálom, aztán döntök... iRacing topikban van olyan júzer aki már a DK2 kedvéért is "kukázta" a három monitoros rendszerét! :)