FB valóban jól látja a lehetõségeket, valóban zsivány lenne egy F1 közvetítés, ha odaállhatnék a kanyar mellé, vagy egy boxmeccs, vagy akár egy beszélgetés ismerõssel .... ezeket ez a kis csapat nem tudta volna megvalósítani ,sõt rövid idõn belül ledarálták volna õket a nagyok, Sony MS Valve ..... Nekik ez életük üzlete volt agy, nagyjából sehová nem jutottak volna önerõbõl, egy Sonyval azért nehéz lett volna tartani a lépést, valszeg még mindig devcuccoknál tartottak volna, míg más már AAA -s játékokhoz adta volna a kész termékét...
Jolvan, ha te mondod akkor az biztos úgy is van :-))
Egyébként van új devkit a crystal cove alapján. A ledeket lecserélték infrára. Potom 399 dolcsi. Továbbá bejelentették, hogy idén tuti nem lesz már felhasználói verzió.
én megrendeltem a dev kit 2-õt :) kérdés mire ér ide...
Kiprobaltam, kicsit tovabb mentem a vasarlasba es a 19$ ara felett meg 19 a szallitas, igy mar kicsit soknak erzem , igazabol csak lencset kellene szerezni valahonnan a tobbit megoldanam hazilag
Erre kérdezted, hogy van e developer verzió, én írtam, hogy meg kéne kérdezni, erre aztán írtad, hogy te tovább mentél vásárlásba és 19 dolcsiért meg szállításért már soknak érzed. :D
Igen, a szallitas +19 dollar volt, viszont sikerult szereznem egy coupon codot hozza amivel lejott valami 15-20% igy osszesen kb 40 dollarra jott ki a 25 dollaros (NFC-vel egyutt) ideszallitva. Ennyiert nekem meg pont belefert a poen kedveert :)
Itt van hozza FAQ, ahol pl irjak h milyen telokhoz jo foleg: link
Amikkel en hasznalnam (Galaxy Nexus, Nexus 5) azok benne vannak a hivatalosan tamogatottak kozott is, de amugy azt irjak, hogy a legtobb modern Android teloval menni fog alapvetoen. Ugy nezem a legtobb tamogatott telo ilyen 4,65"-4,95" kepernyovel rendelkezek, 4.5" eleg kozel van ezekhez, sztem max kicsit igazitani kell hozza...
Az egesz amugy ezt a projektet valositja meg: Google Cardboard, es ha korulnezel, lathatod, hogy peldaul a lencse onmagaban ilyen 10-20 dollarert szokott menni amit ajanlanak hozza, es eleg nehez is most azt beszerezni. Nem beszelve, hogy tobb mas dolog is hianyozna, amiket kene rendelni, szallitassal egyutt az ugy osszesen mar tuti h tobbre jonne ki, mint igy egyben. Engem foleg ezert gyozott meg, hogy igy egyben ennyiert megvegyem, meg ez a dodocase is egy eleg neves, minosegi cegnek nez ki.
NFC amugy sztem mindosszesen arra van, hogy el tudjon inditani magatol egy appot a telon amikor belerakod, szoval nem lenyeges dolog, nem veletlenul opcionalis, elotte manualisan is elindithatsz rajta barmit.
Azt nem tudod hogy milyen ceggel szallitnak ? USPS-el ha kuldik nekem nem jo mert itt a posta csak a masik varosig hozza el , ennyiert meg nem lenne kedvem elutazni oda, viszont ha futarceggel akkor talan en is bevallalom
Ertem, szerintetek ez valos hogy a galaxy note 3 kijelzo van benne ? Szerintem IPS kijelzot jobb lenne hasznalni mert nagyitva jobb kepet ad mint a Super Amoled . http://phandroid.com/2014/07/31/oculus-rift-teardown/
Azt nem tudom, hogy egy az egyben ugyan az a panel van-e benne, de pont azért raktak bele oledet, mert azzal tudták megoldani, ami a lentebb linkelt villódzást is okozza.
Ha jól értettem a TheVR tegnap esti DK2 unboxing live streamből, akkor a vevők 90%-a küzd beállítási gondokkal ... azért az okozhat ilyen gondokat szerintem.
AMOLED meg igen tényleg jobb. Annyira jobb, hogy a True Player Gear az eddig Totem néven futó headsetjében szintén erre cserélte a kijelzőt a minap ... csak közben átnevezték VRnarvanak a szerencsétlen kütyüt.
Üdv! Aki használja már a DK2 -őt, írjon rám priviben, mert több kérdésem is lenne, esetleg talán én is tudok segíteni. A használata először szédülést okozott, de lassan szokva (pár óránként 2-3 perc) 4 nap múlva megszűnt, gond nélkül forgatom a kamerát és a fejemet. A játékélmény leírhatatlan, de nagyban függ a játéktól. A VorpX még nem megy direct HMD -n , a TriDef-3D -vel sem boldogultam, így más játékot nem tudtam kipróbálni. Egyéb tapasztalatokat, beállításokat, how-to leírásokat is várok.
Pár dk2 demó nem indul, azt a hibát adja: Oops! The game crashed. The crash report folder named .... Még nem találtam megoldást, a fejlesztő sem válaszolt eddig.
nyomjad a war thunder-t az támogatja szépen :)
Egy bajom van a szemüveggel, hogy a képe fekete pont rácsokból épül fel, olyan mintha a képet egy fekete dróthálón keresztül nézném. Itt a kép, hogy miről is beszélek:
Élvezhető a játék, igaz kicsit zavaró, de remélem a végleges verzióban rendes képet ad majd. Nagyítsd ki a képet és látod miről beszélek. Utoljára szerkesztette: XeroX, 2014.08.18. 21:56:32
A sok Oculus Rift Game printscreen ami neten van az mind a számítógép monitorról készült, amint tényleg szép, azt a minőséget vártam a szemüvegben is.
Hajolj a monitorod elé úgy kb 5 centire, plusz tegyél elé egy lencsét és ugyan ezt fogod látni... Sajnos ahhoz, hogy teljesen élvezhető legyen kell majd a 4k... ami négyszer annyi pixelt tartalmaz mint a 1080p. Ott már annyira sűrű lesz a pixel rács, hogy nagyságrendekkel szebb lesz.
Az jutott eszembe, hogy nem rontja ez a látást hosszú távon? Van valami a hozzá adott papírban arról, hogy mennyi használatot javasolnak, vagy bármennyit lehet? Gondolom, hogy azért ez fárassza is a szemet ha órákat használja egyhuzamban az ember.
én meg merem kockáztatni hogy talán még jobb is mint a sima monitor. Mivel ott egyenesen egy kis téglalapot bámulsz órákon át. Itt pedig kitölti a teljes látómeződ, tornáztatod a szem-izmaid miközben jobbra balra föl alá nézel.
Nemtom, nyilván ezek azért már nem katódsugaras kijelzők, na de nincs ez túl közel a szemhez? Vagy nem fog "beleégni" ez a diamond pentile mintázat? Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2014.08.19. 01:02:36
beleégni biztos nem mert a szemgolyót mozgatjuk, nem statikus. Viszont a ciliaris izmoknak és magának a szem lencsének sem természetes hogy a szem folyamatosan ugyan arra a nagyon közeli távolságra fókuszál, ez a probléma a sok monitorozással is.
ahogy vesszük, a lencsék folyamatosan közelre fókuszálnak hogy a kép éles legyen, a két szemgolyó irányvonala viszont szinte párhuzamos szöget zár be mintha távolra néznél amikor a játékban épp egy távoli pontra nézel.
A fókuszálás problémát csak úgy lehetne kiküszöbölni ha a kijelző képes lenne a fénysugarak irányát is befolyásolni, jelenleg minden pixel egy adott pontból szórja szét a fényt, hogy ez máshogy történjen ahhoz valami egészen új kijelző technika kéne. Akkor lenne igazi depth of field
Játéktesztek röviden: A team Fortress 2-vel kezdtem, viszonylag egyszerű volt elindítani. Elég pörgős játékmenetben 5 perc után kifordult a gyomrom, majdnem kiraktam a vacsit. Próbáltam még pár játékot: HalfLif 2, Estranged: Act I, de azok csak 2D módban voltak hajlandók futni. A Steam VR beta működik, de vannak hibái. Megnéztem a TriDef3. de a head tracking nem működött, a VorpX -nek nincs próba verziója így kimaradt a tesztből. Néztem régebbi játékokat: quake, quake2, Duke3d ezek sem mentek, valami hiba mindig volt. Az extended dektop móddal sokat szenvedtem mire használni tudtam. (rossz méret, forgatás, elsődleges, másodlagos stb.) Végezetül leszedtem a Quake 2 vr dk2 1.9.3 -at (single player demo), ami futott de a riftben duplázta a képet (jobb és bal szem is dupla kép), megoldást nem találtam rá, így letöltöttem egy régebbi verziót a 1.9.2 -őt, ami rendesen működött, de ebben csak multi volt. Összehegesztettem a két verziót aminek a vége egy rendesen futó demó lett. Nekileselkedtem a régi kedvencnek, játék közben csak párszor szédültem meg, de 5 -10 perc után ismét refluxos hányógörcs jött rám. Lehet, hogy ennek a rosszullétnek köze van ahhoz, hogy extended desktop módban futottak. (remélem) A DK2 demók mind mennek (űrséta, búvárkodás, múzeum, horror, stb.) ezekben szédülés előfordul, de gyomorkifordulás nem. Megvárom a VorpX vagy a TriDef 3D Direct HMD támogatást, majd azzal próbálkozok újra, addig hanyagolom. Próbálkoztam a Unity -val, összeraktam egy kis demót, de be kellett látnom, hogy kevés vagyok hozzá :)
Elite dangerous natív támogatja már a or-t, 60 euró a béta, és marha jó. Persze, csak ha szereted ezt a játékstílust.
400 milliárd csillag lesz az ED galaxisban (Az egész tejút!), 160 ezer valós adatok alapján a többi pedig tudományos minták alapján betáplálva. :D Gyakorlatilag egy csillagászati planetáriumban játszódik a játék. ;) A galaxy maptól biztos elélveznél már most. :D
Megjott tegnap a Cardboard, komoly cucc. :) A telo giroszkopjaval egeszen hasznalhato, kb az Oculus DK1-hez hasonlithato az elmeny (bar azt csak rovidebb ideig probaltam). Galaxy Nexus-nal legalabbis, mert annak csak 720p a kijelzoje, N5-el az 1080p kijelzovel joval elesebb, szoval ilyen szempontbol meg jobb is :) De itt latom tenyleg, hogy hol lesz ertelme a 4K kijelzoknek mobilokban, mert az 1080p meg mindig az erosen pixeles kategoria :) A szem felbontasahoz hogy tenyleg eleg eles legyen, igazabol siman 8K vagy 16K kene also hangon, de mondjuk kerdes, hogy fognak-e ilyen kijelzos mobilokat gyartani, mert szabad szemmel ott mar tuti h semmi kulonbseg a 4K-hoz kepest akkor sem ha egy centirol nezed.
Oké oké, de most már valamit kéne nekik villantani is, mármint oculusnak. Mert az egy dolog, hogy megvette őket a facebook. De hogy lesz ebből 10 milliós eladás azt senki nem tudja. Ugyanis ennyit kell eladni oculusból ahhoz, hogy a kétmilliárdos befektetés megtérüljön, és akkor még nincs haszon. Viszont csak akkor fognak tudni eladni 10 milliót ebből ha tökéletes lesz a kép, akkor lesz tökéletes a kép ha minimum 4K-s kijelző lesz benne, viszont ha 4k-s felbontáson kell futtatni a játékokat, akkor ahhoz meg olyan szgép is kell.
Szóval egy 22-es csapdája ez, és bizony a sok sok duma után már jól lenne látni egy eladható terméket, amelyre nem azt mondják, hogy fejlesztői változat.
Már 15 éve is tudtuk, hogy ez lesz a jövő, sőt én anno tíz éve próbáltam a "régi oculust", ami egyébként megbukott mint az állat, nem is csoda, hiszen akkor 300 ezer forintért akarták adni nagyon vérszegény megjelenítéssel.
Volt 15 éve is HMD, nem kellene úgy csinálniuk mintha ez valami új dolog lenne vagy mintha oculus találta volna fel a spanyol viaszt, inkább most már be kéne fejezni, hogy végre annyi év álmodozás után, tényleg lehessen használni ezeket.
Hat nem tudom. Allitolag jovore mar ki akarnak adni egy consumer valtozatot, de szerintem jovore nem nagyon lesz meg 5" (telo meretu) kijelzoben 4K, plane ha az OLED vonalon gondolkodunk. A vas ala meg megint egy masik kerdes. Ha jovore akarjak kiadni, akkor sztem valszeg csak QHD felbontasa lenne (4* 720p). Igazabol valamilyen szinten a 720p is mar elvezheto, pixeleket pedig latni lehet a 4K-n is majd meg boven (ahhoz hogy ez ne igy legyen, legalabb 8K/16K/32K kene hosszutoavon szerintem, de arra aztan meg jo sokat - kvazi evtizedeket - varhatunk)
Sziasztok! Tegnap megerkezett az oculus rift dk2, de sajnos a beallitasok utan kiprobalhato irosztalos demon kivul nem mukodik mas rendesen. Raadasul az is szaggat, alacsony az fps,pedig a konfig biztos eleg kell h legyen. Lehet h valami szoftveres problemam van az akadas miatt?A tuscan demo ablakba jelenik meg es ha athuzom a riftbe akkor mukodik. Ha jol tudom ennek valahogy mashogy kellene tortennie . Az lfs-sem akar sikerulni, azt is hasonlo modon probaltam ablak modba athuzni. Ha esetleg valaki tud segiten szivesen varom a tippeket. Koszi!:)
Üdv, először regisztrálj a developer.oculus.com -on, majd menj a SHARE menüre és ott válaszd a DK2 ready almenüt jobbra. Itt kb. 20 demót már letudsz tölteni amik nagy része már támogatja a DirectToRift HMD módot (nem kell extended desktop). Rengeteg progit demot kipróbáltam már az elmúlt 3 héten, van saját adatbázisom a fejlesztésekről, ezeket majd megosztom. A demókat is feltölteném, de a verziókövetés miatt célszerűbb a developer oldalról leszedni.. Tegnap kipróbáltam a The Rift Game -t "Rift" Online MMORP -t az oculussal, alpaha verzióban működik, a head tracking darabosan működik, játszani még nem lehet így de fejmozgatás nélkül már sétálgathatunk a világban. (Ma csinálok egy CAM videót róla) Készítettem ma egy CAM videót az egyik demóról, 1080p kamera a szemüvegbe, kicsit nehéz volt belerakni de meglett, itt a link:
A Tuscany demóból ezt töltsd le : Tuscany Demo DK2 Ha megvan, az Oculus Dirkt to HMD módba, majd indítsd el a: Tuscany_DirectToRift.exe -t. Felhívom figyelmed, hogy amikor jobbra vagy balra nézel gyorsabban, a kép szaggat nálam is, pedig nekem igen combos gépem van. Jó szórakozást, ha gondolod felrakom a Quake2 -t amit kicsit átszabtam, ott beszarsz :)
Ami engem aggaszt az az, hogy sehol nem lehetett olvasni még olyat, hogy az oculus mondjuk konkrét szerződést kötött volna valamelyik panelgyártóval. Pedig ez volna itt az első, az Oculusnál nagyrészt szoftver vonalon erős emberek vannak, lásd Carmack. De ennél az eszköznél az elsődleges problémára valamelyik fejlett oled gyártó céggel való fejlesztési és gyártási megállapodás lehetne...
Készítettem egy CAM felvételt a RIFT -ről, amit alant belinkelek, de előbb egy rövid how-to.
1. Regisztrálsz a RIFT Offical site oldalon, majd letöltöd a klienst és telepíted. 2. Oculus extended mode. 3. Oculus képernyőt beállít 1920x1080. 4. Oculus kikapcs (tetején kis gomb) 5. Main képernyő is beállít 1920x1080 6. Játékot elíndítod majd SETTINGS -> VIDEO itt a felbontást szintén 1920x1080 fullscreen. 7. Belépsz a játékba, majd bekapcsolod az oculust. (ekkor a kép átkerül) 8. Nyomsz egy ENTERT majd beírod: /oculus 1 és ismét ENTER. (ezt nem fogod látni mert kiesik a képből) 9. A játék átvált 3D módba, a vezérlő gombokat ne keresd mert nem látszanak még. 10. Ha nagyon szaggat vedd le a minőséget, a felbontást ne bántsd mert szétesik a kép. 11. A head tracking még nagyon szaggat, ezért szédülést okoz.
Kiegėszítés az előző how-to leíráshoz. 3.5 lépés: Oculus Rift beállít elsődleges képernyőnek.
Szia! Koszonom a kimerito valasz! Meg lenne egy-ket kerdese :). Mi az a direckt hmd mod, hogy kapcsolom azt be? Azt hallottam h az oculus sajat maga szeretne kijelzot gyartani, ez vagy bejon majd nekik vagy nem :)
Mindjárt meglesz nekik a 250 ezer dollár. Videót érdemes megnézni!
ha a lagot le tudják vinni nullára akkor lehet jövője. Azon gondolkoztam amúgy hogy a futást hogyan lehetne megoldani mondjuk egy FPS-ben, én úgy csinálnám meg hogy van egy virtuális kör amiben állsz, ha benne állsz nem mozogsz semerre, viszont amelyik irányban valamelyik lábbal kilépsz belőle abba az irányba elindulna a karakter. egyébként volt már hasonló motion capture projekt nem is olyan régen ez
Mondjuk nem baj, ha minél több ilyen van annál nagyobb a verseny, annál olcsóbbak lesznek az árak ahogy ez máris látható.
Hiszen míg az általad linkeltnél gyakorlatilag csak a két kézre fókuszáltak, viszonylag drágán, addig a project neuronnál azért az árért már full body motion capture-t kapsz. Nem mindegy.
Na, én meg sokat töprengtem rajta, hogy egy Leap Motiont nem lehetne értelmesebbn használni, minthogy az asztalra tesszük és felette hadonászunk? Erre fel két napja maga a Leap Motion töltöget fel videókat róla, hogyan lehet Oculus Rift DK2-re felrögzíteni az LP egységet, igen a HD elejére és onnantól miként is látod a kezeidet. Persze még nem egy VR kesztyű szabadságával megy, de az asztal feletti hadonászásnál egy fokkal előrébb van, és ha valakinek van LP, még új vas sem kell hozzá.
Hát kissé olcsóbb mint a VR Controll, meg kisebb, könnyebb ... és pontosabb. Kíváncsi leszek mi lesz ezzel a projekttel? Nagyon tetszik.
Kéne egy kis segítség a Estranged: Act I beállításában mert nem boldogulok. Van 2 tutorial [első][második] ami alapján beállítottam mindent, de nem működik. A probléma az, hogy nem vált át 3D-be, hanem csak 2D-ben fut.
VorpX Skyrim DK2 teszt lement, hát vegyes érzelmeket táplálok 2D to 3D irányban. Addig elmegy ameddig nem jönnek ki a 3D játékok, de ezek a nyúlnak a textúrák effektek amerre nézek 2D/3D -ben :) Összegezve végül is elég jó játékélményt nyújtott, igaz kicsit át kellett állítani az alapbeállításokat, hogy használható legyen. Ha az UI is képbe kerül, akkor már játszani is lehet vele majd. (UI átszabása nem gond, lehet, hogy már van is hozzá). How-to röviden: 1. Skyrim feltelepít 2. VorpX beszerez, feltelepít, regisztrál 2. Oculus Extended Desktop (1080p) elsődleges. 3. Tálcán VorpX jobb klikk, CreateDesktopIcon majd kiválasztod a játék (skyrim) exe fájlját. 4. Parancsikonról indulhat is. 5. Játékban nyomj DELETE -t, majd a menüben állíts át ezeket: stereo separation: 1.25, focal offset: 1.00 , 3d fov enhancement: 0.50 majd OK és mentés. 6. Játékban hívd elő a konzolt ami vagy 0 vagy 1 vagy ~ majd írd be: fov 100 és ENTER (ez az óriás méreteket veszi lejjebb) [A konzolt nem fogod látni, csak egy picit elsötétül a kép alul, írd be, majd ENTER és végül nyomd meg konzolt billentyűt, hogy eltűnjön] 7. Játszol-nézel :) tipp: Mivel az elsődleges képernyő az oculus, kicsit nehéz ott állítgatni dolgokat, nyomd meg a kikapcsoló gombját és visszakerül minden tartalom a monitorra, ha végeztél bekapcs , de a játékot csak bekapcsolt állapotban indíthatod, célszerű az ikonokat, ablakokat ScreenCenter -re rakni, hogy látni lehessen.
Skyrim update: UI beállítás.
1. Add hozzá ezt a pár sort a "$CurrentUser$\Documents\My Games\Skyrim\Skyrim.ini" fájlhoz, majd ments is le. [Interface] fSafeZoneX=350.0000 fSafeZoneY=30.0000 fSafeZoneXWide=350.0000 fSafeZoneYWide=30.0000
2. Indítsd el a játékot és még a töltőképernyőn nyomd le az ALT-ot majd görgess az egérrel lefele ameddig lehet. 3. Lépj be a játékba. 4. Tüntesd el a vorpX tracking menüt [SHIFT][SPACE] többször üss rá a [SPACE] -re. 5. Hívd elő a konzolt és írd be: fov 120 majd ENTER. (úgy látom ez az érték valósághűbb képet ad) 6. Lépj be a menübe [TAB] ismét nyomd meg az [ALT] -ot és közben görgess az egérrel lefele. (VorpX HUD kezelője) 7. Játsz és használd az UI -t is :)
Így kezelhető az összes menü, lehet látni a tárgyak tulajdonságát és lehet látni a küldetés jelzőt felül is, igaz a tárgyak képe kicsit kilóg, de ha lejjebb veszem a koordinátákat akkor a menü szövegei nagyon összemosódnak.
Itt egy videó a beállításokkal.
Valaki le tudna nekem irni lepesrol lepesre, hogy kell elinditani a liv for speed-et oculus rifttel.Angolul mar megtalaltam de vmit nem jol csinalok. Koszi a valaszt elolre is! :)
Ezen leírás szerint próbáltad ? - Oculus Configuration Utility - Set your Rift to extended mode - Windows Display - use extended desktop mode (not duplicated) - Confusingly, set the DK2 to "portrait" (meaning rotated) mode in Windows - Start LFS and click 3D on the View Options Screen - Select Oculus Rift and click OK - You should be given the option to exit, ready to restart in Rift mode - Start LFS again after exiting in that way
Kell hozzá még a 6.0.F8 Patch is. Ha nem boldogulsz, leszedem majd én is és megnézem.
Az a baj hogy nem tudom teljesen pontosan ertelmezeni ezt az angol leirast. Ehhez kernem a segitseged hogy ezt magyarul leirnad nekem. Ha leirod magyarul es sikerul elinditanom, vendegem vagy egy borjupaprikasra a siofokon a janosvendeglobe :)