Nem tudom, hogy csak en csesztem-e el valamit, vagy gyari hibasat kaptam, de az enyem hasznalhatatlanul fos. Igazandibol 1-2 orat szenvedtem vele, aztan azota a fiokban rohad:D Szoval en varnek vele.
pontosan melyik része? hogy a gyakorlatban mennyit késlel nem tudod, de hw specre már tök jó szerintem, fhd kijelző ami oculusnál most nem tudom hogy van :D más meg mi számít? (nem tudom azért kérdem)
Szuper, ezek mind mind arra lesznek kiválóak, hogy az oculus árai minél lejjebb kerüljenek. Azért ne felejtsük már el, hogy a 350 dolláros oculus ár az egy horror ár ahhoz képest, hogy gyakorlatilag egy telefon kijelzőt adnak el másként becsomagolva, mégpedig úgy, hogy a telefon legdrágább részei benne sincsenek (proci, memoria stb).
Nézd, a samsung vr már 1440P kijelzővel van és egy teló procija és hardware-e is elég hozzá viszi rendesen, akkor nehogy már egy asztali gépnél ne tudják azt megoldani, hogy vigye. Akinek gyengébb gépe lesz az majd lejjebb vesz a felbontásból de mennie kell azon is ha egy telon megy...
A Note szeria (aminek a kijelzoit hasznaljak) a 350 dollaros arnak alsohangon is a duplajaba kerulnek, es pontosan a kijelzo a legdragabb darabjuk (onmagaban 100-150+ dollar) ami benne van. Proci, memoria nehany 10 dollar, szinte elhanyagolhato.
Szerinted, a valóságban pedig a legolcsóbb alkatrész a kijelző már csak a gyártástechnológia miatt is... A processzorokat nanotechnológiával és az igen drágának számító ritkaföldfémek használatával állítják elő, szemben a kijelzőkkel... Szóval felejtsd el, hogy a kijelző lenne a drága, az az olcsóság a többihez képest...
Tevedsz. Az egesz soc-ot (beoleertve a procit, gpu-t, stb) keszen veszik a qualcommtol, a csucsprocijaik sem tobbek sosem 30-40 dollarnal. Meg samsung gyart sajat procikat is, ami hazon belul nyilvan megolcsobb. A kijelzo egy hatalmas, peldatlan ppi-ju, szinhu amoled panel, amit hazon belul fejlesztenek, sok-sokmilla dollarnyi kutatasokbol, de siman anyagarban is joval dragabb, mint a tobbi fingnyi alkatresz. Teardown: note 3note 4 Mindkettoben a legdragabb komponenes a kijelzo. (bar "csak" 60-70 dollart irnak ra, a korabbi amit irtam (100-150) azt valahol korabban olvastam, az talan vegfelhasznaloi ara lehet ezeknek)
A telefon behelyezesevel mukodo samsug vr-on (amit az oculus kozremukodesevel fejlesztettek) csak vr videokat, animaciokat es 1-2 jatekot tudsz jatszani.Mig az oculus rift-tel teljes erteku jatekokkal tudsz jatszani pl:gta, auto szimulatorok, ismertebb fps jatekok. Es en most csak az aral vitatkoznek, mert szerintem tobb elmenyt ad, dragabb penzert az oculus rift. Szvsz nem tularazott termek egyik se. samsung vrTehat ehez kell egy mobiltelefon :) Utoljára szerkesztette: LeBigMac, 2015.01.08. 13:28:24
Pedig elég drága a kijelző, amire nem gondolnak sokan, hogy az érintő réteg (ha csak nem egybe van építve) néha még annál is drágább. Amikor anno kijött az iPad, akkor volt egy cikk az előállítási összegéről. Nos, akkor a 10.1"-os kijelzője olcsóbb volt, mint egy BlackBerry telefon kis gyufásdoboz méretű kijelzője. Viszont mindkét eszközben a legdrágább rész volt.
Nem fogunk összeveszni azon, hogy a procik vagy a kijelző kerül e többe, bár ha már be lett linkelve egy teló szétszerelve, akkor nézettek meg egy oculust is szétszerelve.
Ami a többit illeti, hát dögöljek meg ha értem, hogy minék kéne érintőképernyős kijelző egy oculusba. Nyilván a szemeddel nem fogod tapogatni. Ahogy azt sem értem, hogy egy 2 milliárd dollárral megtolt cég, hogy hogy nem köt szerződést valamelyik panelgyártóval egy speciális kijelzőre. Mert ebben az esetben, mondjuk a tök felesleges érintő részt ki is lehetne hagyni a gyártási folyamatból, és mint a rendes kijelzőket lehetne gyártani előre kért specifikációk alapján.
Szóval nekem a legnagyobb problémám ezzel az egésszel, hogy olcsó berhelésnek tűnik nem pedig technológiai fejlődésnek. Az élményt aláírom, hogy esetleg újdonságot hoz, de könyörgöm, ennél sokkal komplexebb technológiai rendszereket fejlesztenek évente újat.
Képtelenségnek tűnik az, hogy egy 2 milliárd dolláros cég telefonokból berhelt kijelzőkkel akar itt "technológiát újítani".
Nem is nagyon vita tema, ott van 2 teardown, ahonnan feketen-feheren latszik a dolog. Es igen, mindez ugy, hogy millio telefonokat tomeggyarto cegtol veszik keszen a cuccot. Ha sajat maguknak kellene tovabbnyomni a technologiat, ami ahogy egy interjuban is mondtak, egyre elkerulhetetlenebbe valik 4K-hoz kozeledve es azon tul majd, ilyen szintu tomeggyartas nelkul valszeg meg joval dragabbra jonne ki, akkor is ha nem kell bele touch panel.
Jajj ugyan már, ezek is milliós eladásokkal számolnak. Akkor pont ugyan annyiért megkapnák főleg egy hosszú távú szerződéssel mint bármely telefongyártó cég. Szóval annak amit mondtál a nesze semmi fogd meg jól kategóriába tartozik. Berheljünk csak tovább, mert az a menő egy 2 milliárdos cégtől. Ugyan már.
Ha komolyan azt gondolod, hogy ha most piacra dobnanak egy cunsumer Oculus-t, kb a legutobbi DK kepessegeivel es araval, az millios tetelekben fogyna, akkor nem sokat tudsz a piacrol, trendekrol :) Tovabba a Note szeria inkabb 10 millas nagysagrendben fogy. Utoljára szerkesztette: skinnyman, 2015.01.15. 10:10:46
Mekkora gáz az a cikk, a microsoft tudod hol tart? Ott, hogy a szemüvegben már benne van a processzor, a grafikus vezérlő és minden más, gyakorlatilag egy komplett szgépet építettek egy az oculusénál jóval kisebb szemcsibe.... Most mutatták be a windows 10 bemutatóján...
Ebben valami fing SOC lehet, 1 töltéssel 1 óra gondolom. Ez nagyon nemugyanazon célt valósítja meg :)
/ha meg streamalapon hajtja pécé, megöli a késleltetés. Ez sokkal inkább egy 3d-s googleglass, mint az OR alternatívája. Utoljára szerkesztette: Moby, 2015.01.22. 15:44:25
Na most amellett, hogy az oculus úgy csinál itt, mintha ők találták volna fel a langyos vizet, még érteni se nagyon ért hozzá. Immár két éve folyamatosan fejlesztenek egy telefonból verbuvált kijelzőt és még egyelőre egy tisztességes CV verzióig sem jutottak el.
Kezd szánalom lenni ez a cég, pedig én is szeretnék már egy elfogadható áron kapható HMD-t.
Nem ugyanaz a cél, de technológiai értelemben fényévekkel előrébb van és komplexebb ez a cucc mint az oculus, kompletten egy szemcsibe építették bele a szgépet is, meg nem egy telefonból verbuvált kijelzővel akarnak "technológiai forradalmat" csinálni.
Szóval nem a terméket hasonlítom én egymáshoz, hanem a valódi fejlesztést a buheráláshoz.
Itt nem a hardware a lényeg hanem hogy legyen alá fejlesztés. Oculus mögött van marketing aminek köszönhetően sok nagyobb cég tervez natív supportot alá. Lehet akármilyen csúcsszuper a többi termék ha senki le se szarja
Egyetlen dolog van ami miatt az oculusnak lehet és van jövője, ez pedig az ára, ez miatt lett felkapott a médiában, mert ígérete szerint a kevésbé tehetősek számára is elérhető áron fogja elérhetővé tenni ezt az amúgy már több tíz éves technológiát.
Csak már alig várjuk, de mindig csak a duma a duma, CV verzió meg még sehol. Már jöhetne mert már megcsömörlöttem az állandó jajgatástól amit előadnak. Biztos próbálják felsrófolni az árat azzal, hogy állandóan alacsony kamu akadályokba botlanak.
Nyilván nem véletlen adott érte 2 milliárdot a facebook, és hülye aki azt hiszi, hogy azt a pénzt nem szeretnék viszont látni búsás haszonnal együtt. Azóta vannak ezek az állandó problémák, hogy a facebook belépett a cégbe.
Semmiben sincs előrébb. Semmiben. Ez egy MÁS koncepció. Fogalmam sincs miben van előrébb, ha nem ugyanazon az úton jár. Játéskoként konkrétan semmire nem tudnám használni az ms megoldását.
Ez a videó jól bemutatja hogyan is képzei az MS. Az biztos hogy jól néz ki meg jól hangzik, de kérdés, mi lesz belőle. én kb úgy tudnám elképzelni, mntha a fejem, sőt inkább a szemem elé tenném a telefont, amin van ilyen virtuális kiterjesztésű alkalmazás (ugye van pár ilyen már most is), és szépen megjelenít okbjektumokat kamerán keresztül a kijelzőre. És azok se az igaziak.
Kinect is ilyen volt, aztán csak sima ugrabugra az egész, akinek bejön a Wii, annak biztos bejön a Kinect, de én nem vennék, elég csak kirpobálni néha a MediaMarktba :D
Pedig az a minecraftos dolog a nappaliba marha jól néz ki xD
miskolcon nem lehet ilyet kipróbálni ? :(
"én kb úgy tudnám elképzelni, mintha a fejem, sőt inkább a szemem elé tenném a telefont"
Ha jól értelmeztem a róla szóló cikkeben, akkor a fejlesztési idő nagy részét az tette ki, hogy a kép úgy nézzen ki, a szemet átverve, mint ha a látható kép valódi tárgyról visszaverődő fény lenne. Ha ezek után úgy nézne ki, mint egy sima telefon/tablet AG alkalmazás, akkor tök felesleges volt 7 évig fejleszteniük. http://www.wired.com/2015/01/microsoft-hands-on/ Ez alapján meg a Google féle Leap Magic 600 milliós projektjének az ellenfele, ami mutatja miért vált gyorsan fontossá az MS-nek és azt is, hogy más is ugrott erre a témára.
Konkrétan van benne CPU+GPU, nyilván egyben és egy "holo proci", ami a bejövő adatok feldolgozását végzi és talán a 3D kép ahhoz való igazítását. Viszont a CES-en bemutatott 5 méteres sugarú körben működő egyszerre bármennyi eszközt tölteni képes cucc után egy wireless cuccnál a jövőben nem lehet hivatkozás lakásban vagy munkahelyen az aku idő, max. ha kiviszed utcára.
>Konkrétan van benne CPU+GPU Konkrétan a telefonomban is van. De amíg egy 970-980 szintet nem tudok a fejemre húzni, addig nekem leszaromkategória. Ez továbbra is egy sztereosítitt googleglass. Utoljára szerkesztette: Moby, 2015.01.23. 13:51:32
Ez nyilvanvaloan egy kiterjesztett valosag (AR) cucc (a marketing bullshit holo kifejezes moge csak egy centire is latva), ami teljesen masra jo, mint az Oculus. Nem rosszabb, nem jobb, teljesen mas. Ez nem immerziv cucc, meg sem probal az lenni. Ennek pedig ebbol adodoan meglesznek a sajat problemai, amik a HMD-ket alapbol nem erintik: a valosag pontos trackelese sokkal kritikusabb ott (kulonben ugralni fognak a targyak), es nyilvan nem lesz tokeletes (tekintve h gondolom nem sok mast tud felhasznalni ra, mint egy kis szaros kamerat), a virtualis targyak kirajzolasa is kritikus kulonben elutnek a dolgok a valosagtol, stb.
Nézd, ez pont nem mond semmit, van cpu+gpu a 10.000-es meg a 240.000-es telefonban, tabletben is. Éppen minap akadtam ki rajta, hogy a 200K gépekben eladott új Intel proci alig gyorsabb mint azok az "öreg" atomok amik a 30K kínai tabletekben pörögnek. Nem tudjuk mi van benne, de a bumpszli keret és Kipman nyilatkozata arról, hogy sokat küzdöttek a hűtéssel, de jó lett talán sejteti, hogy nem egy alsó kategóriás cucc. Ennyi erővel simán lehetne akár egy jaguár alapú direkt oda gyártott cucc, ha már XBone is azt kapott. A Google Glas-t meg nem értem, hogy jön képbe? Az egy sima Personal Monitor, nem VR, nem AG és magában még csak nem is monó, csak akkor látod ha a kijelzőbe bandzsítasz.
Valóban AR cucc, de mitől NE lenne immerziv? A The Verge cikke alapján atom stabilan állnak a térben a tereptárgyak vagy éppen ha fix felületre teszed a Skype ablak vagy bármi más. Lásd lelkendezős részt erről a MineCraft demónál. Szaros kamera? A PlayStation 2 használt 1db kamerát ilyenre, a mobil cuccokban van 1-2 kamera, 4db gyorsulás érzékelő, jó esetben elektromos iránytű is. A Kinect 1 sztereo kamerapárt használt. A sajtó fotók alapján a HoloLensben jól láthatóan mindkét szem fölött van KETTŐ, azaz 4 kamera van benne, a többi érzékelőről alig tudunk. Ebben a témában meg ajánlom figyelmedbe, hogy Oculushoz fejlesztett teljes test érzékelős projektekből az egyik első még 4-500 dollár körül volt, elég nagy input laggal, míg legutóbb már 150-250 dolláros szettet is feltettek a Kickstartra aminek a késleltetése sokkal jobb, pusztán mert 1 év alatt ennyit tudtak rajta fejleszteni. vagy ott van a most bemutatott Sixense STEM, ami opcionális kiegészítők nélkül is van olyan pontos mint a Razer Hydra, csak éppen wireless verzióban lag mentesen. Szóval fejlődnek a dolgok. Nyilván amíg nem tudjuk kiállításon kipróbálni, addig bármilyen megnyilvánulás csak képzelgés az enyémet is beleértve, de nehezen hiszem el, hogy 7 évig egy IT világcég laborjában egy sima átlátszó kijelzőt fejlesztgettek. Kipman sokat beszélt róla, hogy sok meló volt, amíg úgy nézett ki a kapott kép, mint ha az tényleg a valós térből visszavert fénysugár adta kép lenne. Ráadásul ez nem egy prototípus, mint a Goggle Glass vagy az Oculus SDK, végleges terméket ígértek az őszre. Gondolom jó drága lesz.
Ez most valami vicc ugye? Ha már az xbone: az megvan mekkora tápja van, és hűtése? Hogy kívánod azt telepről működtetni, és a fejedre húzni? Illetve hogy a teljesítménye mennyire összehasonlíthatatlan egy olyan pcvel, amire az OR-t kötöm? A sony megpróbálta egy kis dobozba zárni az egészet, egy üvöltő szörnyeteg lett belőle. Ma a komolyabb teljesítményeket táskában hordozhatóban is kompromiaszumok árán oldható meg. Elismerésre méltó a nexus5-öm teljesítménye, de nincs alkalmazás, amiben a teljesítménye egy pc-vel. Nem is értem ezek az őrültségek a 30k kínai fostabletekkel honnan jönnek. Egyetlen közepes animgif a halálba küldi őket. Értem, hogy jó ez a holocucc, de továbbra sincs semmi köze az OR-hez.
A kínai tabletes hasonlat onnan jött, hogy abban konkrétan 4 magos Atom van, a 200K tabletben meg legújabb Intel 4.5W fogyasztással, erre a tesztek alapján kimutatható sebességkülönbség gyakorlatilag abból fakad, hogy az elsőkbe a W8 licenc okán csak 1-2GB lehet, utóbbiban meg 4GB van. Ehhez képest alig gyorsabb, de van köztük egy kis árdifferencia. Azaz a proci teljesítménye nem teljesen függ a fogyasztástól vagy attól mennyire drága és új. A Snapdragon 805 meg 4x(!) gyorsabb nála, így lehet nem összehasonlítható egy ARM egy PC procival, de ...
Igazából arról van szó, hogy van a Microsoft, akit illik utálni és bejelent egy terméket, specifikációk nélkül, amit 7 éve fejlesztenek a híres titkos laborjukban. (Lásd idevágó igen ritka videóriportok, mikor beengednek oda valakit.) Erre fel fikázva vannak olyasmikért, amiről nem is tudhatunk még semmit. Lehet bukta lesz, lehet jó drága lesz, pl. 1500 dollár, lehet nem passzol a VR alkalmazásokhoz, nem tudhatjuk előre. De. Az MS azért lehet vezető cég, mert sok oltári bukta mellett rengetegszer támogattak olyan technológiát, ami előtte hülyeségnek vagy scifinek tűnt. Emlékszem mi volt, amikor teljes mellbedobással támogatták a CD-Rom támogatást. Akkoriban 400MB körül volt egy csúcs HDD, egy olcsó lemezen meg 650MB adat fért el. Óriási technológiai robbanás volt, akár csak az Internet terjedése is. Közben lett saját fórum témája a HoloLens-nek, szóval ha lesz róla érdemi infó, akkor majd odaát fejtsük ki.
Itt alapvetően megjelnítő technológiákról beszélünk, a gpu inkább releváns, mint a cpu, abban pedig hatalmas különbségek vannak. Másrészt engem az a tény, hogy MS vagy nem hidegen hagy, minthogy nem is fikáztam, pláne nem azért mert MS, csupán az értetlenségem fejeztem ki, hogy mit keres a téma az OR topikban, amikoris a két technológia nem feleltethető meg egymásnak, minthogy nem ugyanazt a cél valósítják meg. Bár azt nem kétlem, hogy a facebooknak sokkal nagyobb szüksége lenne a hololensre, mint az OR-re, de számomra ez a kérdés sem túl érdekes, mert nem foglalkozom TECHNOLÓGIAILAG az OR facebook érdekeltségével. Mindkettőben látok potenciált, csak egész máshol/másban.
Mobilarénán lévő cikket én értem félre vagy a "station" az külön megvehető cucc, ami a szobában való mászkálást követi le? Az se egyértelmű, hogy az irányító része az jár hozzá vagy az megint plusz pénz?
srácok ez valami elképesztően iszonyatosan durva! annyira jó, nem győzök ámulni! fél percre vagyok attól, hogy összehányjam magam annyira szédülök, de ma még tuti felveszem újra. :) (dk2) affected első 15 percében eljutottam a hsopital lépcső aljára... csak az ámulat! :o
Ja, az a rész elég parás volt, nem hiába írták a falra az elején, hogy játék előtt mindenki vegye le a szemüveget :) Utoljára szerkesztette: XeroX, 2015.03.08. 19:10:44
Szerintetek, ha kijön a projekt morpheus akkor az kizárólag a ps4-hez lesz használható? Lesznek e univerzális tartalmak a többi vr-rel együtt. Az árára nem tudunk tippelni sem, de ha hasonló mint a többi vr akkor nem gondoljátok, hogy a pc-s vr-ekkel szemben funkcióbéli hátrányban lenne?
A Morpheus tudtommal csak a PS4-re lesz... A PC-s rétegnek az Oculus és a Stem VR lesz érdekes. Szerintem.
Azért kérdem, mert oculus-hoz ,Valve cucchoz lesznek interaktív filmek stb.. míg a morpheus csak ps4 és az exclusív játokokn kívül nem lesz több a pc-s verzánál. Még gondolkodom, hogy egy jobb vga-t vegyek előkészítve a terepet a vr-nek mert szeretnék egyet vagy egy ps4-et amit könnyen ki tudok vinni a telekre vagy ide -oda hurculászni. És az életciklusa sem mind1.. . a morpheus csak a ps4 életciklusa lenne gondolom. Persze az ár sem mind1 Utoljára szerkesztette: soundsonic, 2015.03.09. 21:09:04
Vannak még türelmes elmebetegek. :D Srác megpróbált barkácsolni VR sityakot PC-hez Cardboard cuccból, némi ragasztó szalag meg egy deréköv segítségével, meg kismillió szoftveres buherálással és hackeléssel. Érdemes megnézni és elolvasni a cikket. NotCulus Rift: How I Hacked Together My Own Serious VR Headset
Amúgy volt a TheVR Tech csatornán GDC kiadás, abban elég részletesen beszéltek a Re Vive cuccról, annak irányító részéről, a két VR stationről, arról mennyire legjobb VR cucc jelenleg, stb. Mint kiderült oda-vissza segítettek az Occulus csapatnak a Valve-tól. Meg kivesézték, hogy a PS4 alapállapotban miként hajt meg 120Hz (FPS) sebességgel egy VR Headsetet, amikor az AAA kategóriás játékok is jó ha tudnak 60 képkockát (vagy se!) 960p-ben full HD helyett ... Sehogy. Lehet a Morpheushoz kell valami külső upgrade? Vagy VR témában marad a PS2 színvonal?
Bárcsak én is tudnék így barkácsolni :)
Ezt a felvetést a morpheus-sal kapcsolatban, hogy valami külső kütyű kellene hozzá, hogy valóban tudja a 120 hz-t én is hallottam. De volt egy másik is miszerint a 60 hz-s képkockákat duplán tolja a képünkbe és ettől tűnne 120-nak. De jogos, hogy amikor akonzolok már fullhádéban is alig tudják követni a mostani játékokat főlegnem 60hz-n hogy lenne ebből 120..
(Ezért is gondolkodom azon, hogy inkább a pécém fejlesszem mintsem vegyek egy pésnégyet. Úgy kifejezetten egy exclusive játék érdekelne a ps4-en, még nem tudom..)
Ugyanilyen dodocase cardboard cuccom van (amit amugy a cikk erdekes modon nem emlit sehol nev szerint ami fura). Gondolkodtam is rajta, hogy ha csinalok hozza egy headmountot valahogy es telot rakotom a gepre, az igy mukodne oculus rift-kent is. Csak ott vetettem el a dolgot, hogy a telefonok kepet tudtommal csak kikuldeni tudnak usb-n keresztul, a masik iranyba, a telefont kijelzonek hasznalva nem nagyon mukodik. Ez is valami streaming cuccot hasznal ra emiatt, de mondjuk lehet, hogy ugy is egeszen jol mukodik a dolog, viszonylag kis laggal is mukodnek ilyenek, nem olyan eszreveheto tomoritessel. Kivancsi vagyok a dologra, lehet hogy kiprobalom en is :) Utoljára szerkesztette: skinnyman, 2015.03.11. 09:40:42
Bátorkodtam írni egy cikket a VR tech veszélyeiről, ha gondoljátok olvassátok el. Természetesen nem kell kötelező vele egyet érteni, ez amolyan lehetséges problémák felvetéséről szól.. link
Szerintem a várható kialakuló függőség nagyobb veszély, de tény, hogy a videók alapján én az életben nem játszom majd horror játékokkal, mert tuti szívroham. A kialakuló rosszullét meg pont a fő oka amiért pl. az Oculus is csúszik állandóan és szerintem ezért sokan oktalanul pocskondiázzák, pedig Carmac híres a "When it's done!" mondásáról, nem ad ki félkész szutykokat és pont. A cikkben még az OSVR és a Vrvana Totem termékeket is meg lehetett volna említeni, bár tény csak az előbbi kapható még csak. Utoljára szerkesztette: Inquisitor, 2015.03.11. 17:11:44