>hogy a PS4 alapállapotban miként hajt meg 120Hz (FPS) sebességgel egy VR Headsetet
60FPS-ből interpolálják(ahogy a tévék is). Elmondták nagyközönség előtt. Ezek után értetlenekdni eléggé lolwut kategória. Nem egy 60fps-es, fhd AAA kat. játék van reá, amik nem néznek olyan rosszul, evvel nincs probléma. A felbontás...hát az keves, de az keves egyelőre mindenen, ami nem crescent bay :) Utoljára szerkesztette: Moby, 2015.03.12. 10:35:49
A Crytek szerint az övéké a legszebb és legalkalmasabb vr engine: Link
VrHeadset3D (ezt már talán megosztotta itt egyszer valaki). Ez a kütyü képes letapogatni valós időben a kezünk mozgását, így akár kontroller sem kell egyes szoftverekhez: Link Utoljára szerkesztette: soundsonic, 2015.03.14. 10:31:49
Az autodesk maya, ami a legfejlettebb 3d szerkesztő is támogatja ezentúl a VR technológiát:
Kozben probalgattam, usb tetheting modban, ami szopo, hogy vagy: -fast mode-ban kb egyik jatek sem adott kepet amit probaltam (steam-esek jellemzoen, pl: hl2, portal2, l4d2, stb.) -compatiblity mode-ban egyszeruen tul lassu, tul keves fps-sel megy at valamiert
Nem tudom melyik jatekokkal megy fast mode-ban, de azokkal meg probalkoznek...
teljesen újra kéne gondolni az interfacet és minimum egy razer hydra kéne hozzá vagy valamilyen precíz keztyű kontroller. A virtuális térben az alkarra és felkarra lehetne tenni a menüket, kapcsolókat interaktívan
Nem győzött meg, hogy bármiben jobb lenne, mint egy a HMD-re rögzített Leap Motion, ráadásul annak techdemói alapján EZ a cucc sokkal lassabb, borzasztó input lagja van, viszont ha jól tudom majdnem felébe kerül mint a Leap Motion. Küldő szoftverrel meg ilyet tudsz csinálni egy Kinect 1-2 vagy azokkal kompatibilis cuccokkal is (pl Asus Xtion Pro), van egy halom kesztyű project is a Kickstarteren és máshol, stb. De pont ez a jó benne, lesz verseny, lesznek különböző árak, mindenki eldönti neki mire van szüksége.
OFF: Közben kijött a hírhedt 2.50-es PS4 frissítés, aminek a leírásában van egy "60FPS" része, azaz ami eddig nem ment annyival az állítólag most igen, de még nem láttam róla érdemi tesztet. Szóval alakulgat a dolog ott is, úgy látszik.
A ps4-em üzeni: még nem jött ki, és a 60fps a share/remoteplay-re vonatkozik, ami a morheus szempontjából irreleváns (hacsak nem vezetékmentes lesz, amit remélek, hogy még véletlenül sem :) ).
Indítottam egy nyilvános VR Mánia nevű fb csoportot. Akinek van kedve nézze meg és/vagy akár csatlakozhatna is, mert több szem többet lát.. Köszi. Link
Néztem (volna) az oldalon pár videót, de azokat, hogy tudom létjászíni Oculus riften ? Próbáltam Vr player -en, de a fejkövetés nem megy. (A DefaultPreset.json fájl átírása sem segített rajta).
Sajnos nem tudom, nekem még nem sikerült szereznem ilyen vr szemüveget hozzá.
-szerkesztve -
Megnéztem és nekem van ilyen a youtube videókon és tudom vele 360 fokban mozgatni. De, hogy kell oculuson azt nem tudom sajna.. Utoljára szerkesztette: soundsonic, 2015.03.15. 17:20:45
Nincs benne VR szmüveg támogatás ... MÉG. Ezek szerint lesz, de most még nincs.
Ez csak nekem új infó? Oculus Confirms Dual Screens in Crescent Bay Viszont most néztem, hogy a hírek szerint az Oculus Rift végeleges kiadása valószínűleg 2016-ra tolódik? Ejjj.
Mai Google Magic Leap promo a TED-ről, nem tudom törlik e, de lesz kihívója az MS HoloLensnek: Minden esetre eddig állítólag röpke 500 millió dollárt tolt bele a Google. Utoljára szerkesztette: Inquisitor, 2015.03.19. 23:00:51
Javítok, szóval nem a TED-ről van, hiszen az ha jól tévedek 26-án lesz és a Google lemondta ott a bemutatót ha jól olvastam egy másik hírben. A videó alatt persze sokan anyáznak, hogy ez csak egy koncept videó ... minden esetre teasernek eléggé hatásos.
Sziasztok! A napokban szeretnék venni egy DK2-őt. Kérdésem, amire már biztosan ezerszer válaszoltatok. Mik a tapasztalatok, mennyi idő alatt érkezik meg a rendeléstől? Itt főleg annak a véleményére lennék kíváncsi, aki az elmúlt pár hónapban szerzett be egyet. Illetve a vámot előre fizetem ki az Oculus felé és nem akkor kell, amikor megjön? Mert az oldalon, a rendelés résznél ő már hozzáadja ezt előre. Utsó kérdés: Vennék egy MAxwell GPU-s 970-et, van szerintetek bármilyen jelentős különbség az itt lévő legdrágább és a legolcsóbb között? http://ipon.hu/?searchthis=gtx%20970&where=shop&listorder=1 Köszönöm a választ, remélem nem unalmas, ezerszer megválaszolt kérdéseket tettem fel.
Egy két hónap, és talán jön is az új verzió. Most szerintem már kár volna a DK2-be fektetni. Persze a te pénzed, azt csinálsz éd veszel belőle amit akarsz, de ha megfogadsz egy jó tanácsot akkor megvárod a köv verziót...
Ez „sajnos” bármikor benne lehet a pakliban, hogy jön egy újabb verzió. Viszont szerintem nem fogják a Crescent Bay-t és a többit kiadni egy ideig a kezük közül, amíg a reVive-ot le nem körözik. Szerintem a DK2 alapjaiban azt tudja, amit a végső fog tudni sokkal jobban, ezért nem fognak ráállni másik fejlesztői változat létrehozására. Szinte biztos vagyok, hogy az Oculus beszélgetett erről az enginek készítőivel és úgy látom a dk2 lesz a szabvány a jövőben, még a többi VR eszköznek is.
Igazából nekem most lenne szükségem rá, mert a végső is kelleni fog és nem is egy darab, de ahhoz tudnom kell, hogy működik :) Ha jönne egy merőben más dk3, akkor viszont ja, megszívom, de kidobnom úgysem kell :) Köszi!
Hát ha a DK2 lesz a "szabvány" akkor ennek a terméknek nem jósolok nagy jövőt. Akkor bukásra van ítélve. :D Nem véletlen fejlesztői változatnak hívják. Képtelenség, hogy ezt akarnák piacra dobni széles körben...
A CB-ből nem lesz DK verzió, a végleges megjelenését meg most tolták át 2016-ra, ráadásul közben volt olyan infó, hogy a Re Vive se biztos, hogy kijön idén. Viszont az meg drágább lesz sokkal. Tehát vagy vesz egy DK2-t, vagy egy olcsóbb és rosszabb OSVR-t (pl. Razertől) vagy vár, de akkor nem pár hónapot. Ettől még lehet, hogy lesz egy CB-től jobb DK3, de valahogy kétlem.
Szerintem egységesítve lesz, különben értelmetlen lenne az egész. VR irányító eszközökhöz meg eddig is volt nyílt forráskódú gyűjtő program, amiben a sima webkamerás irányítástól a Kinect vagy Wii Remote-on át mindent beleintegráltak ami volt és lesz. A kint lévő fejlesztői eszközök egyik sem csak egy gyártó termékét támogatja. Megjelenítésnél meg az alap dolgok mindegyik megoldásnál ugyan azok.
Nem úgy értettem ezt a „DK2 lesz a szabvány”, hogy ez lesz az amit a többi tudni fog, hanem ez lesz a minimum és így fognak működni a dolgok, ahogyan most a DK2-ben. Hiába csinál valaki ezerszer szebb képet produkáló, kisebb latency-vel működő bármilyen eszközt, kompatibilisek lesznek egymással a mostani DK2 alapnak hála.
A mostani DK2 alapnak hála szó szerint berhelni kell még ahhoz is, hogy egyáltalán elindítsd. Ez nagyon nem alap, pláne annak fényében, hogy egy kompletten az alapoktól újrairt szoftveres támogatást ígértek.
A probléma abból a hazug ígéretből ered, hogy mindenki számára elérhető lesz a virtuális valóság. Már akkor is tudták, hogy ez nem igaz amikor a kickstarteren gyűjtöttek, csak most jutottak el abba a fázisba, hogy szépen adagolják a kevésbé tehetőseknek, hogy miért is nem lesz nekik VR-szemüvegük.
Mert az emberek minimum kétharmada nem rendelkezik olyan hardwarekkel, amelyik izomból meg tudná oldani ezt a dolgot. Ők tömeges az átlag emberek számára is elérhető olcsó és jó minőségű terméket ígértek, és most szembe kell nézniük nekik is a tényekkel. S persze a hazugság újabb hazugságokat szül, és most rá akarják kenni az operációs rendszerre, de nem érdekes, hogy ezeknek mind a linux mind a microsoft lassú késleltetéssel rendelkezik?!
Nevetséges. Hazudtak mert pénzt akartak, most pedig nem merik elmondani egyenesen szemtől szembe, hogy srácok minimum két videokártya kellene a valóban tökéletes és pixelmentes virtuális valósághoz...
ez igaz minden technológiai újdonságra hosszabb-rövidebb ideig. Először a legtehetősebbekről varrnak le annyit amennyit csak lehetséges, utána hozzájuthat a plebs is
Bár a múltkor már megfogadtam, hogy nem reagálok a hozzászólásaidra, de most nem bírom megállni...
Nem akarlak megbántani, de szerintem jobban járnál te is, meg mi is, ha átgondolnád a hozzászólásaidat, és csak utána "vetnéd papírra". Nem azt ígérték, hogy közepes géppel mindenki maxon fog játszani rajta, hanem azt, hogy maga a hardver lesz elérhető széles rétegeknek, értsd jó áron lesz.
A többire nem reagálnék, ha követed a témát, akkor azoknak a gondolatoknak amiket leírtál, megszületni sem lett volna szabad...
Mégis hogyan képzeled te azt, hogy bárkinek ne lenne joga kritizálni egy olyan céget, amely amellett, hogy hazudik, még tisztességtelen módon arra használta a közösségi finanszírozást, hogy egy milliárdos cég kezébe adja azt, amit az emberek dobták össze a pénzt?!
Ébredjél már fel abból a mély álomból, amelyben cégekért feltétel nélküli rajongást kellene mindenkinek mutatnia, mert máskülönben jönnek a rajongók, akik majd jól a fejedre koppintanak. Az egy dolog, hogy te rajongó vagy, én viszont bizony számon fogok kérni bármelyik cégen az ígéretüket és beszélni fogok arról, ha hazudnak.
Nincs kedvem az olcsó amerikai marketinget úgy elfogyasztani, ahogy te. Hogy ez neked nem tetszik? Az legyen a te bajod, de nehogy azt gondold már, hogy ez a topik a tiéd vagy hogy másnak ne lehetne akár negatív véleménye is egy cégről.
Mi vásárlók vagyunk, érted?! A vásárlónak nem az a feladata, hogy rajongóként viselkedjen meg hogy bármilyen bullshit marketinget megegyen.
Szerencsétlenségetekre egyre több a tudatos vásárló, akiket nem lehet megtéveszteni azzal, ha a fejére tesznek valakinek egy műanyag dobozt tátott szájjal, ahogy a hazugságaikból eredő magyarázkodásokkal sem.
Erdekes tobben ugattuk hogy atom cucc kell neki, mar a dk1 elott is... Most akkor vagy tud valaki olvasni vagy nem...
Elnézést ha beleszólok a "vitába", de a grafikai részletesség vagy annak hiánya saját tapasztalataim alapján NEM befolyásolja a sztereo térlátást vagy az "ott vagyok" érzést a VR-ben. Nyilván az agyat becsapó technológia annál jobb, minél inkább hasonlít a valóságra a megjelenített dolog, ezért raknak most már "zajt" is a túl tökéletes felületek és textúrák miatt az egészre. Viszont anno volt alkalmam a kezdetleges VR cuccok kipróbálására bő 19 évvel ezelőtt és bizony a VR at 256 színű, textúra mentes síklapokból álló tér esetén is tökéletesen működött. Csak mondjuk leszakadt a fejes a CRT sisak súlyától, meg iszonyatos input lag volt benne. Nem látom be, hogy miért ne lehetne játszani VR-ben nem maximális beállításokkal. Az élethűség eddig IS pénzkérdés volt szerintem.
Kétféle dolog van. Az egyik, hogy akinek van (és nekem van) olyan eszköze ami képes lenne kipréselni azt a teljesítményt amely kell, az nem akar pixelhalmazt nézni, ellenben ez a cég mást tűzött ki célul. Ez a cég tömegcikket szeretett volna csinálni egy olyan eszközből, amely kizárólag a nagy teljesítményű hardvereken volt és lesz képes megfelelően működni. Elkezdték kábítani a népeket, hogy itt a VR korszaka milliós eladásokat tűztek ki célként, holott már az elején is tudvalevő volt, hogy ezt csak egy szük réteg a hardcore gamerek akik több százezret képesek költeni csak videokártyára, meg azok fogják tudni még rendeltetésszerűen használni, akik egyéb okok miatt (mert azzal dolgoznak) rendelkeznek a megfelelő hardverekkel.
Kellett nekik a pénz az induláshoz, akkor tökéletesen az ellentétét mondták annak amit ma...
Persze, hogy lehet... :)) De ettől függetlenül nem véletlenül várnak ki... nézd meg például EZT a hírt... érdemes a hozzászólásokat is, hogy kinek mekkorát gyorsult! :) Utoljára szerkesztette: Solt, 2015.03.26. 21:34:15
MasterMason, azzal a szűk réteggel várjunk már kicsit, hány SZÁZEZER darabot adtak el a DK1 és DK2-ből? Pedig nem végleges termékek, szinte csak techdemók vannak rá, egy kezemen megszámolható VR játékkal. A megjelenésnél meg nem csak csiszoltnak és használhatónak kell lennie, ne szédelegjen és rókázzon a user, ne legyen rossz neki 10-15 perc után, hanem kellene hozzá alkalmazás ami eladja. A PlayStation 1 megmutatta anno, hogy a játékok mennyiség adja el az eszközt. Másrészt a "szűk réteg" se kevés, erre meg a Nintendo Wii a jó példa.
140 ezer darabot adtak el. Hogy ez sok e vagy kevés? Nyilván attól függ mihez viszonyítunk, ha azt nézzük hogy van olyan online szerepjáték, amelynek több millió játékosa van, akkor nem olyan sok, ha pedig azt nézzük, hogy évente több százmillió játékot adnak el legálisan a világban (szóval nem számolva a letorrentezett játékokat), akkor viszont elenyésző szám ez a 140 ezres eladás, pláne annak fényében, hogy valójában alig 8 játék árába kerül ez az eszköz.
A kérdés persze mégsem az, hogy vajon hányat adtak el, hanem az, hogy akkor hányat adtak volna el, ha előtte az emberek ki is próbálhatták volna ezt az eszközt?! Mert az ilyen képek alapján sokan egészen mást vártak mint amit kaptak, és persze megkapták utána, hogy hát ez fejlesztői eszköz...
Ami a rókázást és rosszullétet illeti, itt megint az van, hogy handabandáznak össze vissza. Ugyanis a rosszullétek valójában annak köszönhetőek, hogy a fülben lévő folyadék amely az egyensúlyért felel, valamint azok a jelzések amik a szemtől futnak az agyba nincsenek szinkronban egymással amikor viseled ezt az eszközt, és akinek gyengébb a szervezete az akkor is rókázni fog, ha bármit csinálsz. Mivel az egész látóteret beteríti a látvány, és a fülben lévő folyadék nem mozog úgy ahogy a szem által kapott ingerek azt sugallják az agynak, így hát könnyen rosszulléthez vezethet. Persze mivel mára egy milliárdos multi cég üzleti érdekeiről van szó, hát most azzal etetik az embereket, hogy ők majd szoftveresen megoldják ezt a problémát is. :D
A felvetett probléma a mozgás és látvány összehangolásáról megoldható, csak drága. Régen is voltak olyan felfüggesztett rendszerek amiben akár szaltózhattál is igaziból, de Gibsz Jakab user nem fog olyat építeni a szobában. Viszont ezért tartom érdekesnek az ilyen VR Station rendszereket, amikben lehet ülni, állni, térdelni és ha kell futni, ugorni is mint pl. a Cyberith. Persze az se ad olyan valós mozgás érzetet, de nagyságrenddel jobb. Más kérdés, hogy igen gyorsan elfárad aki így játszik.
De ő azt mondja, hogy a prototípusokból ennyi kelt el annak ellenére, hogy nyíltan hiányosak a képességei, komoly hárdver követelménye van és még a beüzemelése is rémálom. Kell hozzá az informatikus véna és ha meg is van, akkor is amit kapsz az pár tekdemó csirkehálós pixeles grafikával. Te meg azt mondod, hogy egy mmot játékot többen vesznek, ami egy kész(!) termék/szolgáltatás és csak fel kell tenned egy átlagos pc-re. Köszönőviszonyban sincs a két dolog. A baj az, hogy a hype miatt legtöbben csak játékra vették az Oculust... pedig nem véletlenül DK a neve...
A rosszullét dologban viszont teljes mértékben igazad van.
Félig meddig igazad van, de azért mégiscsak mutatnak valamit ezek a számok.
És még mielőtt félreértés esne. Én szeretem a VR-t, és ahogy sokan mások úgy én is vagy 15 éve álmodozom erről. Amit nem szeretek és szeretnék már a továbbiakban azaz, hogy három évvel a dk1 megjelenése után is hülyítsenek. Nem igaz, hogy nem tudnak egy kurva dátumot mondani, valami konkrétumot.
Kicsit kezd elegem lenni ebből az oculusból.
Hála az égnek egyre több szereplő jelenik meg, akik ráadásként kapásból sokkal fejlettebb eszközökkel jönnek mint az OC, így hát talán végre lépésre kényszerítik már ezt a céget. Hihetetlen, hogy több mint három évvel a sikeres pénztarhálás és az első devkit után még mindig nincs egy konkrét kitűzött dátum a megjelenésre, miközben amúgy arra verik a nyálukat, hogy mennyire jó már ez a Crescent Bay. Az is elég necces, hogy a mai napig nincs valódi gyártókapacitásuk máig Kínában szerelik össze egy nevenincs cégnél elképesztő várakozási idővel. Ha HTC tényleg domborít ebben az évben márpedig megerősítették, akkor bizony bajban lesznek, mert HTC-nek évtizedes tapasztalataik vannak nemcsak a fejlesztés de a gyártás terén is, nem mellesleg pedig alapból igen komoly gyártó kapacitással rendelkeznek, konkrétan komoly gyáraik vannak.
Hogy drágább lesz, ki nem szarja le? Most őszintén?! Annyival többet is tud, meg nem kell majd az állandó nyávogását hallgatni a Palmer Luckyéknak.
Sima képernyős játéktól is rosszul lehet az ember, pláne ha érzékeny rá. Anno a Return to the catle Wolfenstein játékban rosszul lőtték be a FOV-ot, rengetegen lettek rosszul tőle, akiknek addig semmi bajuk nem volt FPS-el, ennyit számít egy kis átverés az emberi agynak. Aztán ha valaki más játszik és én nézem, game videó vagy ismerős, akkor sokszor úgy is rosszul lehetek tőle. Sőt. Mostanában feltűnt, hogy ha X percnél tovább van füles vagy fejhallgató rajtam, akkor utána szédelgek mint őszi légy. Attól még elég messze vagyunk, hogy közvetlen agyban, látóidegben csináljunk képet és hangot ... meg nem biztos, hogy első generációt abból szívesen próbálnánk ki.
Izé, ez nem válasz akart lenni, de félrenyomtam. Utoljára szerkesztette: Inquisitor, 2015.03.27. 16:48:40
Nem kell a látódiegben képet csinálni. Belül a szemben, közvetlen fényérzékelő receptorokra (pigmentekre) fókuszált megoldásokkal kísérleteznek már. De ez elég komplikált dolog még. Mindenesetre valósabb, mint egy bio-mech sci-fi csodakütyü. Utoljára szerkesztette: Yserac, 2015.03.28. 11:48:24
Szia! Abban igazad van, hogy elég kevés helyen van feltüntetve az, hogy egy igen komoly hardverkövetelmény szükséges pc-hez, hogy egyáltalán tech-demókat megnézhessünk. Példaként említve a Deep Echo-t:
A HTC Vive már most prémium kategóriásnak hirdeti magát ezért lesz a felár, de nem a VR szemüvegjük fog jobb vagy több lenni, hanem a hozza /mellé vásárolt egyéb kiegészítőktől. (Kontroller stb..) Ahhoz, hogy ne ilyen gagyi tech-demókkal hanem a legújabb játékokkal játssz virtuális valóságként még nagyobb pc erőműre lesz szükséged. Egyébként, a monitoron játszható 3D játékok hardverkövetelménye csakúgy megnő mint VR megoldásban. (Tridef3D) Az émelygésről, kábult érzésről stb már rég tudnak Ők is. Hiába utálod az OCuluct a HTC vive sem lesz jobb. Ellenben már kísérleteznek egy olyan megoldással ahol állandóan látszik az orrunk. Ez jelentősen lecsökkentette a tengeribetegség stb rosszullét érzését.
LINK Utoljára szerkesztette: soundsonic, 2015.03.28. 14:00:48
Szia. Nekem pl 32 giga ramom van a legújabb I7-es proci, két videokártya és a két videokártyán egyenként is jóval több vramom van mint egy átlagos gépben összesen. Akkor mi a problémám? Az, hogy ennek ellenére nem tudok egy komoly minőséget produkálni képes oculust vásárolni.
Miért nem? A megfelelően erős hardver esetében tökéletesen működik ez a technológia, leszámítva azt a gyenge teljesítményt, amelyet az oculusba tett kijelző nyújt. Miért van ez így? Mert ez a cég egy totálisan már platformra fejlesztett telefonból verbuvált kijelzőt twikelget, ahelyett, hogy két milliárd dollárral a számláján szerződést kötne egy panelgyártóval kifejezetten erre fejlesztett általuk kért specifikációkkal rendelkező kijelzőkre, ahogy a HTC indított. Miért nem teszik ezt? Mert ezek kapásból tömegterméket szerettek volna ebből a dologból csinálni, csakhogy akár olcsó lesz ez az eszköz akár nem, maga az a rendszer amely minimálisan működtetni lesz ezt képes, ahhoz bizony MINIMUM felső közép kategóriás hardver lesz szükséges ami viszont drága.
Szóval most az van, hogy jelenleg egyszerre kell azt hallgatnom, hogy mekkora áll-leejtős májerság már ez a crescent bay, meg azt, hogy függetlenül attól mennyire szuper ezt még nem szeretnék kiadni. Menjen már a jó édes...
Azért ez nem olyan egyszerű kérdés ahogy te gondolod, miszerint leülnek választanak egy jó lapka gyárat összeütnek egy okulárét és mehet a piacra. Egy ez olyan paradigmaváltás előkészülete, ami nem kifejezetten gyors folyamat. Az oculust közben több "természeti csapás" is sújtotta. Ugye meghalt az egész kitalálója - alapítója egy balesetben. Aztán jött két tulajdonos váltás. És nagyjából tavaly állt össze egy komolyabb, de maroknyi mérnök banda, akikkel lehet talán valamit kezdeni. A hardver gyártók is most kezdik komolyra venni, nagyon lassan válik több rétegűvé a paradigma. Persze a HTC és a Valve és a többi is rákapott, mert látja benne a potenciált. Minden kétséget kizáróan van is benne. De közben előjönnek olyan technikai és nem technikai problémák, amit az eddig szinte totálisan járatlan út buktatói hoznak elő. Az is bizonyos, ha kapkodnak és kiadnak valami vackot megint lehet 20 évre jegelni az egész témát. Pedig ráférne a piacra egy úttörő technikai változás. Generációk nőnek fel lassan a monitor - egér - billentyűzet kombón. Ideje lenne már váltani. Utoljára szerkesztette: Yserac, 2015.03.28. 21:26:22
Az a baj, hogy én kicsit tartok attól, hogy a belefektetett fejlesztések és dollár milliók ellenére, olyan egészségügyi kockázatokat rejt amik miatt a megjelenést követően leállíthatják. Ne legyen igazam mert sok lehetőséget látok benne, de az emberek eltérőek egymástól, eltérő egészséggel és ízléssel stb.. és sajnos biztos lesz olyan akik nagyobb kockázatot jelentenek és rossz híre lesz miatta a technológiának.
MasterMason: Úgy tudom egyenlőre az Oculus Rift-ben lesz két kijelző. (Hogy ez nekünk miben jó fogalmam sincs, ez a cikkből sem derült ki). Nem tudom miért tartod többre jelenleg a HTC cuccát, mert az Övékét még nagyon kevesen próbálhatták ki. (MA jelentették be, hogy egy weblapon lehet regisztrálni a nagyérdeműnek és a szerencsések ingyen tesztelhetik). Megint egy olyan technikát magasztalsz amit nem ismerünk csak a leírásokból és köztudott, hogy az Oculus Rift-el közösen fejlesztették ki a VR szemüvegük nagy részét. Nem tudom írták e valahol az Oculus-nál, hogy ha megveszed a DEMÓ tesztre szánt szemüvegét, olyan élményben és Tartalomban(!) lesz részed mint a start után tömeggyártásra szánt terméknél. Szerintem nem.. Utoljára szerkesztette: soundsonic, 2015.03.28. 21:58:53
Nem magasztalok én semmit, én csak az alapvető követelményeket figyelembe véve látok jóval több lehetőséget a HTC-ben. A HTC taiwantól kezdve több országban is rendelkezik saját gyárakkal, komoly valódi és működő gyártókapacitással, emellett évtizedes tapasztalatokkal rendelkező hardvereket tervező mérnökeik is vannak, akik nem csak kijelzőket és paneleket terveztek. John Carmack egy nagyon jó programozó ehhez nem férhet kétség, csakhogy semmi köze nincs a hardverek tervezéséhez és a gyártáshoz.
Azért örülök, hogy beszállt a HTC mert egy igen komoly vállalatról van szó, amely a fentebb felsoroltak mellett nem csak komoly gyártókapacitással rendelkezik, hanem olyan globális kereskedelmi képviselettel, amely által a termékeiket eddig is el tudták juttatni a világ bármely országába. Lásd pl HTC magyarország.
Az oculus HTC-hez képest nem rendelkezik sem saját kijelzők gyártására alkalmas sem pedig tömeges igényeket kielégíteni tudó összeszerelő gyárakkal, nem beszélve a globális elosztó rendszerekről - szervizekről - képviseletekről amelyből nekik gyakorlatilag nincs is, szemben a HTC-vel amely több mint 40 országban alapból rendelkezik ilyenekkel.
Vagyis ha lesz a HTC-nek VR szemüvege márpedig lesz, az azt is jelenti egyben, hogy szemben az Oculussal magyarországon is meg tudod majd vásárolni nem kell majd hónapokat várnod rá ahogy most, még ilyen kis számú, alig 100 ezres megrendelést kiszolgálni is alig tudó oculusnál, és ráadásként mind a jótállást mind a szervizt itthon kapod majd meg egy már létező magyar HTC-s cégnek köszönhetően. Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2015.03.28. 22:30:10
Azért gondoljátok végig, hogy mekkora előny az, hogy a HTC világszerte rendelkezik pl saját szervizhálózattal és már működő gyárakkal képviseletekkel. Emellett a fejlesztésben is azért húzhattak el kapásból az oculus mellett, pl a 90 hz-re is képes kijelzővel és egyéb dolgokkal, mert nekik saját tervező mérnökeik vannak, akik saját gyáraikban le fogják tudni gyártani ezen paneleket és eszközöket.
És ha oculusnál valaha vége is lesz a fejlesztésnek és készen lesz egy kereskedelmi forgalomra szánt eszköz, bizony akkor kezdődik majd számukra a legnehezebb dolog, és mivel saját összeszerelő gyárakkal és globális kereskedelmi és szervizhálózattal ők nem rendelkeznek (Kínában szereltetik össze ezt is, és már voltak gondok), így hát nem véletlen látok a HTC-ben jóval több potenciált és lehetőséget.
Ez nem magasztalás vagy rajongás a HTC-ért, hanem a józanul végiggondolt realitás. Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2015.03.28. 22:51:20
Nem kötözködés végett, de nagyon sok cég nem rendelkezik saját gyárakkal és Kínában gyártatja illetve szerelteti össze a cuccait. Ezzel nem azt akarom mondani hogy nem munka beindítani a termelést stb., de egyáltalán nem ez az első termék ami így készül és kerül forgalomba.
Te tudod mi a kulonbseg a prototipus es a tomeg gyartas kozott? FB-vel a hata mogott korlatlanok a lehetosegei.. Azzal gyartat es azt ami akar, akar vesztesegesen is.. Sajnos leszarjak a gaminget mert pl videos street view-t csinalnak eppen amiben VR-el tudsz maszkalni:))
" akar vesztesegesen is.."
Persze persze, mert facebook a máltai szeretetszolgálat?!
Ez az a cég, ami még a felhasználói szokásaidat is eladja cégeknek tudtodon kívül, de majd biztos veszteségesen gyártatna bármit is a mi két szép szemünkért. Arról nem is beszélve, hogy a hardverek gyártásához a facebooknak sem volt köze soha... Azt hiszed, hogy azt a kétmilliárd dollárt nem szeretnék viszont látni? Akkor 75 dollárért árulják majd az oculust, ugyanis annyi van benne anyag és előállítási költségben nem több, meglepődnék, ha a 350 dolláros árból 250 nem a tiszta haszon volna már...
Csak jelzem, hogy jó régen linkelt hír szerint a CB-ben már két különálló kijelző van, még az is lehet ugyan az mint a Vive-be, de ennyi erővel simán gyárthattak maguknak bárkivel vagy ha ott van kéznél, a Samsunggal.
Tényleg nem érdemelsz szót mert össze vissza beszélsz " Arról nem is beszélve, hogy a hardverek gyártásához a facebooknak sem volt köze soha..." ez mi? Egy vicc?:))) Az csinál a cukor gyerek amit akar olyan tőke van mögötte!! a hőn szeretett megválltóként aposztrófált HTC-det csikkzsebből tudja megvenni ha kell neki:DD Egyébként gondolom te még nem hallottál olyanról hogy kezdő időszakban hardvert veszteségesen értékesítenek... pl piaci előny megszerzése miatt! LOL Utoljára szerkesztette: BooMiller, 2015.03.29. 19:05:37
De egy justin zuckerberg rajongónak aki keveri a facebook-ot a máltai szeretetszolgálattal, ezt úgy sem lehetne megmagyarázni.
Szóval maradjunk a tényeknél, ez a zuckerberg gyerek még csak ott tart ezzel a céggel, hogy Kínában szereltet össze egy nevenincs vállalatnál elképesztő várakozási idővel egy telefonból verbuvált kijelzővel szerelt terméket. Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2015.03.29. 20:18:28
Igen a saját kihelyezett gyáraikban... Nagy nevek és világmárkák gyártó üzemeket építenek és nem csak arrafele... Persze rengeteg olyan gyár van, amelynek vannak beszállítói és nem mindent önmaga gyárt, hanem bizonyos dolgokat gyártatnak, de saját összeszerelő üzemmel mindegyik rendelkezik.
De még egyszer megismétlem a gyengébbek kedvéért:
"Nem magasztalok én semmit, én csak az alapvető követelményeket figyelembe véve látok jóval több lehetőséget a HTC-ben. A HTC taiwantól kezdve több országban is rendelkezik saját gyárakkal, komoly valódi és működő gyártókapacitással, emellett évtizedes tapasztalatokkal rendelkező hardvereket tervező mérnökeik is vannak, akik nem csak kijelzőket és paneleket terveztek. John Carmack egy nagyon jó programozó ehhez nem férhet kétség, csakhogy semmi köze nincs a hardverek tervezéséhez és a gyártáshoz.
Azért örülök, hogy beszállt a HTC mert egy igen komoly vállalatról van szó, amely a fentebb felsoroltak mellett nem csak komoly gyártókapacitással rendelkezik, hanem olyan globális kereskedelmi képviselettel, amely által a termékeiket eddig is el tudták juttatni a világ bármely országába. Lásd pl HTC magyarország.
Az oculus HTC-hez képest nem rendelkezik sem saját kijelzők gyártására alkalmas sem pedig tömeges igényeket kielégíteni tudó összeszerelő gyárakkal, nem beszélve a globális elosztó rendszerekről - szervizekről - képviseletekről amelyből nekik gyakorlatilag nincs is, szemben a HTC-vel amely több mint 40 országban alapból rendelkezik ilyenekkel.
Vagyis ha lesz a HTC-nek VR szemüvege márpedig lesz, az azt is jelenti egyben, hogy szemben az Oculussal magyarországon is meg tudod majd vásárolni nem kell majd hónapokat várnod rá ahogy most, még ilyen kis számú, alig 100 ezres megrendelést kiszolgálni is alig tudó oculusnál, és ráadásként mind a jótállást mind a szervizt itthon kapod majd meg egy már létező magyar HTC-s cégnek köszönhetően. "
Csak hogy egy csekélységet említsek ott az alma, lehet szeretni,nem szeretni de nem ipari hulladék termékei vannak. ha jól tévedek az alma cuccait nem apple gyárakban, hanem foxconn gyárakban készítik.
"pl videos street view-t csinalnak eppen amiben VR-el tudsz maszkalni:)) "
Azért én egy interaktív pornónak jobban örülnék a hozzá illő sex toy-okal. :DDD