Találtam email tisztogatás közben egy régebbi Vrvana Totem hírlevelet, ami két okból meglepő: 1. Még léteznek minden ellenkező hírrel szemben. 2. 1440p OLED kijelzőt kapott ez is. Mellékeltek egy igen gáz és semmit mondó videót is, amiből szvsz csak az érdekes, hogy a sztereó kamera miatt AR alkalmazásokhoz vagy "telepresence" üzemmódra is jó. Azaz valahol máshol lévő sisak képét is nézhetjük élőben, felvételről.
Augusztus 30-án kijött az új Oculus SDk és mellé az AMD és a NVidia saját friss driverei, amik természetesen az erre alkalmas vason elhozzák a közvetlen hozzáférésű drivert a késleltetést új szintre emelve és sok egyéb lehetőséggel kiegészítve a felhasználást. Részletek és a driver linkek alább találhatóak: http://www.roadtovr.com/new-nvidia-and-amd-drivers-unlock-direct-driver-mode-for-oculus-rift-users/
Full list of new and optimised game profiles are below:
Mortal Combat X (G3D/Z3D), optimized for Virtual Cinema Mode The Witcher 3 (Z3D), optimized for Virtual Cinema Mode Crysis 3 now has full G3D Amnesia (G3D) Amnesia – A Machine for Pigs (G3D) Quake II (G3D) Quake III (G3D) American McGee’s Alice (G3D), optimized for Virtual Cinema Mode Star Wars – Knights of the Old Republic (G3D), optimized for Virtual Cinema Mode Star Wars – Jedi Knight II – Jedi Outcast (G3D) Star Trek Voyager – Elite Force (G3D) Return to Castle Wolfenstein [2001] (G3D) Heavy Metal FAKK 2 (G3D), optimized for Virtual Cinema Mode
Valaki nem ismeri a Trinus VR-t? nem szokta használni? :D
Még nem, de ha lesz eszköz akkor meglesem. Szégyen, hogy gagyi kínai árusok olcsóbban adják komplett műanyag headset cuccot tokkal vonóval, mint amennyi a papír cardboard. :D
jaja, én rendeltem ilyen műanyagos kiani cuccost, és egész jó. Csak hát megérezni, hogy kb egy centire van a szememtől a telefonom, és elkezd tőle fájni a fejem/szemem. MEg kevés rá a tartalom. Egy két androidos alkalmazást kipróbáltam, azoknál, amelyeknél sokat kell forogni, és mikor leveszem, azt se tudom merre vagyok, kalapálok össze vissza, hol a lámpa :D
Ocolusnak amúgy van "mélység" érzete? nem is tudom hogyan nevezzem: tehát ugye nem csak körbenézek 360 fokban, hanem ha előre dőlök, akkor a "játékban" is előre dőlök, valahúgy úgy mint egy TrackIR-ben?
Igen, átlag telefonhoz kevés a tartalom. De pl. Samsung GearVR-hez önmagában több van, mint összes többihez. Más kérdés rá lehet hackelni másik készülékre és ha igen elég erős hozzá? De ott vannak a 360 fokos és VR videók is. (YouTube, faceBook, stb.)
Viszont a lent tárgyalt megoldás lényege pont az, hogy az olcsó kínai cardboard utánzattal és a telefonoddal a PC játékokat nyomod VR-ben. Egyből nő a tartalmak száma, nem? :) A focus meg elvileg a beépített lencséktől függ és az a lényege olyan legyen mint ha több méterre néznél, ne fájjon a fejed.
A kérdezett dolgot az Oculus SDK elég régen tudja, szerintem az összes konkurens termék is tudja, de ennek implementációját a játék készítőinek kell szerintem beépíteni. Ha jól tévedek VorpX-el nyomott alapból nem VR-es játékokban pont nem tudsz olyat, hogy félrehajtott fejjel benézel a virágcserép mögé. Ezért fontos, hogy sok már kint lévő játék kap valódi VR támogatást, mint a Dying Light.
Az oculushoz milyen füles fog járni? Van róla valami infó?
már hogy érted? plusz füles külön nem fog járni hozzá, gondolom tudod, lesz egy ami egyben lesz a kütyüvel. Ez egy nyitott fejes lesz, elég faszán fog szólni valószínűleg, anno a sennheiser px100-as is csodákra volt képes "alacsony" árfekvése ellenére.
Tegnap playIT-en kipróbáltuk az Oculust, meg a Samsung Gear VR-t. :) Semmi komoly, de két videó egy kis kreténkedésről a haverommal: első és második
"Roland társaságában elmentünk megnézni a PlayIT-re, hogy mit is tudnak a VR kütyük (így pár hónappal a megjelenésük előtt), az Oculus Rift persze mindent lesöpört. OMG, az milyen fasza volt. Dobd ki a TV-d és a monitorod, ha a közeljövő filmes, játékos, kalandoros élményeire vágysz.
A Steam-es HTV View-ot nem állt módunkban sajnos - készülék hiányában - kipróbálni.) De az OR előtt szerencsétlenkedtünk kicsit a Samsung Gear VR-el amely meglepően jól funkcionált, és ha a telefon árát "nem nézzük" meglepően ütős ajánlat lehet a következő években. Ez a Oculus-Samsung féle együttműködés akár jövedelmező is lehet a jövőben, igazi fegyvertény is lehet a Samsung kezében ez a korai eszköz és "platform-támogatás", hiszen aki elsőként, jókor, jól lép be a piacra, megfelelően tud azokra programokat, tartalmakat szállítani vagy szállíttatni, annak igazából hosszú távon is nyert ügye lehet.
Megjegyzem, egy új okostelefonnál sem volt tömeg, sorban állás. Unalmasak, hétköznapiak már a telefonok, hozzászoktunk, nem tudják megváltani a világot, én sem tapicskoltam semmit, max várakozás közben, ami útba esett.
Mert bizony várakozni kellett. A Samsung Gear VR előtt vagy 45 percet kellett vasárnap (!) várni, az Oculusnál szintén majdnem ennyit. (Bár ott gyorsabban repült az idő, két - a sorban mögöttünk álló - gamer kollégával való társalgás sokat enyhített a várakozás okozta "nyűglődésen". )
A PlayIT olyan volt amilyen, rekord látogató ide vagy oda, lehetne ezt jobban is csinálni. Voltak pozitívumok és negatívumok is, a Playstation szinte jelen sem volt, egy rohadt konzolos PES16-ot,vagy Bloodborne-t nem tudtam kipróbálni (vagy csak vak voltam...)"
A videó jónak tűnik, bár nem nagyon tudom elképzelni, hogy hogyan tudnám beleélni magam a sziklamászásba anélkül, hogy a követ vagy a saját súlyomat érezném.
Én használnám a trinusvr progit,csak a programokat nem tudom normálisan beálltani hozzá. Dcs,falconbms,arma3 és clod játékokat akarnám kiprobálni.de vagy a 3d hatás nem jön ki vagy torz a kép vagy csak nem lehet sbs képbe futtatni. Egyébkét 180 vagy 360 fokos video lejátszáshoz milyen appot érdemes használni?a vrplayer jo lenne,de a nagyfelbontású video képét akadva játsza le a fejkövetés jo közbe. Egyébként nem tudom,hogy a samsung vr mivel tud többet mint. Egy egyszerű cardboard,mert abba is csak a 2lencse van.a telefon meg adott másik szemüveknél is. Az ára elég magas ahhoz. Esetleg olyan oldalt ismer valaki ahol bo minöségü videokat lehet letölteni 3d és 180 és 360 fokos verziot is mindenféle stilusban? Egy huawei p7et használnék hozzá fhd kijelzövel.
Youtube-on van mar jonehany 360 fokos 3d vr video 4k-ban, amit a gyari android app perfekten lejatszik cardboard-dal. A trinus vr-t anno probalgattam, de nekem egyszeruen tul lassu volt (alacsony fps) kabellel osszekotve is. Mondjuk a telom/gepem is lehetett a gyenge pont...
Elég sok szemüveg készül A lista alapján ha az adatoknak hinni lehet akkor nem biztos , hogy az occulus a befutó, a StarVR nagyobb felbontással és nagyobb FOV-al rendelkezik ugyan akkora képfrissitéssel.
A YT-ot azt tudom a 180 vagy 360as videora,de ott nem találhatoak meg a mozi jellegű filmek vagy egyéb tartalmak
Most, hogy a Valve/HTC belengette a januári CES-re az ÚJ Vive verziót, ami ismeretlen paraméterekkel bír, de állítólag nagy technológiai áttörés, semmire se mernék fogadni. Ugyebár Áprilisra tolták a VIVE megjelenését.
Amúgy meg mai hírek: A Manus VR kesztyűről lehetett már régebben is hallani, de úgy néz ki ők az egyik első HW fejlesztő csapat, aki a saját eszközét a Valve Lighthouse VR irányító rendszerébe integrálják. Cserébe kisebb késleltetést és pontosabb visszacsatolást várnak. Ezzel megkezdődött a szabványosítási háború. Manus VR Experiment with Valve’s Lighthouse to Track VR Gloves
Te nagyon nem akarlak bántani, de ilyen ostobaságot írni: A starVR pont semmire nem megy a magas felbontásával, ha cserébe buszmább, nehezebb, erősebb gép kell hozzá, és cserébe még drágább is lesz, mint egy OR.
Arról nem beszélve, hogy az OR mögött ott van egy fix, nagy "befektető", és a jelenlegi helyzetet elnézve az OR lesz a kezdetekben biztos leginkább támogatott eszköz; ahogy már most is az lényegében......
Én se akarlak bántani téged, de mit jelent az hogy buszmább, és nehezebb gép???? Az i7 nehezebb mint az i5? Mellesleg ha megnézed milyen konfigot ajánlanak az OR mellé, na annál erősebb a starnak sem kell majd.
"A starVR pont semmire nem megy a magas felbontásával, ha cserébe buszmább, nehezebb, erősebb gép kell hozzá, és cserébe még drágább is lesz, mint egy OR."
Nah most ez nem hiszem el :DDDD
Azaz a STAR VR buszmább nehezebb, (ÉS) erősebb gép is kell hozzá. Siettem, kimaradt egy és, "tök mindegy", szerintem érthető volt úgy is, de azért vicces, hogy nem értetted, mire értem, hogy buszmább, nehezebb :D)
Asszondod nem kell hozzá erősebb gép? :D
2560x1440-es felbontással dolgozik a gép, míg az Oculus Rift 2160 x 1200-ssal. Azért van benne plusz pár pixel amivel meg kell dolgoznia a gépnek. Ami GOND, mivel szvsz egy GTX980 is kevés lehet max grafikán a megfelelő élményhez a csúcsjátékokhoz. Szóval mindeképp butítani kell a grafon, hogy meglegyen a minimum 95 FPS.
Örülök majd, ha az Oculus Rifthez lesz egy elég jó gépem (GPU), nemhogy egy Stzar VR-hoz...
Arról nem beszélve, hogy mint írtam: 1.) a Star VR nehezebb, buszmább 2.) több kakaó kell alá 3.) mivel komolyabb kijelező van benne, és több is az anyag ránézésre a kütyün, tuti, hogy drágább is lesz, mint az Oculus
El lehet dönteni, ki mit vesz, de nekem abszolút nem alternatíva egy ilyen kütyü egy elterjedt, népszerű OR mellett, amit már rengeteg játék támogat...
Még szerencse, hogy több kábel nem kell plusz a hálózati kábel VGA kábel hang kábel , meg még kitudja milyen kábel, és mozogjon szabadon az ember egy 3d-s játékban :(
unrealnoise: Én azt irtam, hogy papir szerint jobb lehet , semmit nem mondtam, hogy jobb is,csak a tiszta adatokból itélve mondtam ezt, hogy nagyobb felbontás jobb képminőség és nagyobb látótér. Arról egy szót sem ejtettem, hogy ez milyen áron éri el. DE az ugye megvan, hogy vannak mobil termékek aminél csak azért mert nevesebb,(samsung,Iphone) többszörösét elkérik mint annak a kinai (huawei, lenovo stb..)telefonnak ami többet tud nála?
Én valami ilyenre is számitok a StarVR-nál, hogy a OR eléggé tul lesz árazva a hype miatt. Egyébként meg amilyen minimum követelményt lehoztak az ORhez annál jelenleg nem sokkal tudsz erősebb gépet összerakni ha akarnál sem, ugyhogy annál nagyobb hardver igénye nem hiszem hogy ennek is lenne.
Meg ahogy az OR-hez igy ennek is gondolom lesz egy célhardvere ami feldolgozza az adatokat , tehát, nem adnak ki egy olyan terméket ami még a ma elérhető legjobb gépeken sem megy el.ÉS azt sem tudjuk, hogy milyen elven müködik, mivel, most is vanank olyan VGA-k amire több monitort tudsz rákötni FHD-ban és kiterjesztett monitorként vagy clone modba futtatni, és lényegében itt is csak anyni történik, hogy plusz 2 kijelzőt használ, az már a szoftver gondja lesz, hogy eltolva jelenitse meg a 2 képet .
ÉS azt honnan tudod , hogy milyen nehéz, lehet, hogy a kijelzők nagyobbak meg maga a szemüveg,de kevesebb kütyü van beépitve és a kijelzökön meg a lencséken kivül más nincs benne és kábelen kapja a képet csak?
" OR eléggé tul lesz árazva a hype miatt" Egy termék nem csak a hype miatt van adott esetben "túlárazva" hanem azért is mert van normális support hozzá. Sok esetben ez fel sem tűnik, csak akkor amikor szükség van rá.
Azért arra is kíváncsi vagyok, melyik gyártó cég hogyan fogja támogatni a saját kis virtuálisbilijét.
A Tesla Suit szintet lépett. Az első verziók még úgy néztek ki, mint elektromos hulladékból sufniban barkácsolt izé. Azóta több mérföldkövet maguk mögött tudhatnak, fejlesztőknek küldtek ki tesztelésre is eszközöket, de most végre belekapcsolnak. Ugyebár a ruha és a kesztyű a mozgásunkat viszi át a VR világába. Ezen felül fizikai visszacsatolást ad a játékosnak a VR világából, amit nem motorok és más drága megoldással tesz, hanem a user saját izmai által. Ha ez nem hangzik elég izgalmasnak, akkor még ott a környezeti hőmérséklet visszaadása is a funkciók között. Teslasuit is a Tactile Skin that Lets You Feel VR, Kickstarter Jan 1st
Én 450-500-ra tippelek, +vám, áfa, szállítás, 600 legalább mire ide ér. Kérdés mit jelent időben az előrendelés? Q1 vége? Arra is kíváncsi leszek rá akarják-e mindenkire eröltetni az xbox kontrollert, vagy lehet a nélkül is rendelni.
Azért ez egy rossz vicc. "Előrendelhető"
A tömegtermelés korában?! Egy telefonban tízszer annyi technológia van mégis millió számra képesek előállítani, ebbe meg egy telefonkijelző van meg némi hulladék, nemhogy 8 magos processzor memória meg ezer más dolog...
Akár tetszik akár nem, ez szerintem egészen elképesztő, érthetetlen!
Kis meglepetés a joggal ideges KickStarteres Oculus Rift támogatóknak:
As a small token of our appreciation for your support, all Kickstarter backers who pledged for a Rift development kit will get a free Kickstarter Edition Oculus Rift!
Na igen, nem kicsit. Tehát aki anno támogatta őket és így szerzett DK1-et, az most kap egy komplett CV1 csomagot ingyen és várhatóan az elő megrendelők ELŐTT.
"The Oculus Rift DK1 dev kit was the product of the company’s famously successful Kickstarter which charged $300 for the unit and raised more than $2.4 million from some 9,500 supporters. The dev kit, with its 1280×800 display (640×800 effective resolution when split between each eye) went on to ship 56,334, Oculus shared in some signage at the company’s pre-E3 press event yesterday."
Tehát 56.334 darabot osztanak szét ingyen. Akkor mennyi lesz az induló készlet márciusban? Medve anyám!
De mi ez a 20 ország? 20 országban van raktári lerakat? Vagy csak 20 országba lesz szállítás egyenlőre?
The CV1 will (initially) ship to the following countries: ""This offer is only available in the following countries where Oculus Rift is shipping: United States, United Kingdom, Australia, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Iceland, Ireland, Italy, Japan, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Spain, Sweden, and Taiwan."
En mar ugy vagyok vele, hogy pl htc megoldasa jobban tetszik, meg eleg sok lett hirtelen a konkurens, kicsit ketelkedem, hogy rift lenne majd a legjobb megoldas. Lehet most elo lehet rendelni, de mire eleg jatek/alkalmazas tamogatja, akkorra mar mas is lesz a piacon :/ Utoljára szerkesztette: Jim Morrison, 2016.01.06. 17:25:06
Fél óra alatt Márciusról, Áprilisra változott a kiszállítási idő, Most vagy ennyire gagyi cég ez és csak havi pár ezret tudnak kézzel a sufniban összetenni, mi lenne ha mindenki rendelhetné, jövő Márciusi szállítás? Mire ránk kerül a sor 2évet kell várni? Ez tényleg vicc,
Most egy ideig inkább a GPU-kra leszek ráizgulva, először legyen meg az állat PC-m hozzá, aztán majd jön a Rift is. Új generációs GPU-król beszélek persze. Addig kivárok egy sort, nem váltok GTX970-re sem...
Meg hát igen, én főleg szimeznék. Assetto Corsa, iRacing, rF2, pCARS. Ezek közül ahogy olvasom a pCARS áll a legjobban, sokan azt mondják referencia szintű ahogy megoldották az UI-t meg ilyesmit. Nem tudom, nem láttam.
Szóval türelem... HTC nem tudom mennyire fog érdekelni, majd meglátjuk. A többi ismeretlen még jó is lehet, majd meglátjuk, de az Oculussal nem lehet mellényúlni. (SDK, támogatások, support háttér...) A többinél (akik nem olyan nagy nevek) ez nem olyan biztos....
Ne parázz, ez szerintem részben igényfelmérés inkább. :) Ha valamire kurva nagy kereslet lesz, akkor majd a gyártósorokon megoldják, hogy ne ezer készüljön el egy soron egy hét alatt, hanem kettő... aztán három, aztán majd még több és még több... Én ettől nem félek. :)
Most nem szentírás amit írok, pláne, hogy idézőjelesen értettem. Miért? Ezért:
De emberek, ti nem tudjátok, hogy működik egy gyártó üzem? Kalkulálnak X darabszámmal.
Most kiderül, hogy lehet sokkal többre van igény. A rendszer a jelenlegi termelés alapján adja a kiszállítás várható idejét. A termelési kapacitáson szerintetek nem lehet, illetve nem fognak növelni?
A realitások talaján. Hiába emelem meg most a duplájára a kapacitást, ha a befektetés megtérülése előtt csak a jelenlegi felére lesz igény. Akkor feleslegesen adtam ki a pénzt a duplázásra. Márpedig maga a duplázás nem csak pénz, hanem idő is, a megtérülés csak at új sorok elkészültétől fog ketyegni. Addigra meg már lesz más is a piacon, a kereslet alább fog hagyni.
Tudnak várni az emberek, legalább "exklúziv" marad a cucc hosszabb távon. Jelenleg meg még ugye egyeduralkodók is. Valamennyi (most még) potenciális vásárlót persze veszítenek. De ezek szerint úgy gondolják, ez belefér.
Hidd el, nálad és nálam sokkal jobb közgazdászok kötöttek kompromisszumokat nálunk sokkal jobb mérnökökkel a jelenlegi gyártókapacitás elérése érdekében, és biztos, hogy költséghatékonyság terén az optimumon vannak már most. Utoljára szerkesztette: Maala, 2016.01.06. 18:23:34
Ha eszuk van nem kapacitast emelnek hanem arat ! :))
"költséghatékonyság terén az optimumon vannak már most."
Az az optimum, ha minél több soron megy a gyártás, minél nagyobb tételben. Így tud a gyártó hatékonyan költséget csökkenteni, hibákat kiszűrni, satöbbi, satöbbi. (A vevő meg jobb áron venni.)
Meg hagyjuk már... Megtérülés satöbbi. "A kereslet alább fog hagyni"? Mivan?!
Most nem linkelek tízmillió cikket arról, hogy a VR mekkora durranás előtt áll, és hogy ami idén megy az semmi ahhoz képest majd, ami történni fog. Hiába lesz többszereplős a piac, ha az igények egyre nagyobbak és nagyobbak, most ezer féle dolgot említhetnék, mondom a legkommerszebbet: iPhone. Ezer szereplős a piac, még is képesek majd minden évben rekordokat dönteni.
Persze pénz, nem kevés pénz az új sorok telepítése, és idő is, de utána robbanásszerűen lehet sokkal többet gyártani... És különben is. Az nem az Oculus feladata elsősorban, hogy ezeket a gyártási gondokat megoldja. Hanem azé a vállalaté, aki legyártja. Neki érdeke, hogy kielégítse a vevői igényeket, mert különben a nagy fejek' majd szépen elviszi legyártatni máshová a cuccot. Persze csak abban az esetben, ha az Oculus nem saját maga gyártja le a kütyüt, de ebben nem vagyok képben, és egyébként is ez már az ő gondjuk... Utoljára szerkesztette: unrealnoise, 2016.01.06. 18:36:46
Pedig de, most eladnak hirtelen rohadt sokat, ki lenne hasznalva a kapacitas, utana meg nem, egyszeru ez. Ez olyan mint a szilveszteri sms, lehetne akkora kapacitasu a rendszer, higy elbirja az extra nagy terhelest, de minek, kesobb nem fog kelleni.
Anno én írtam itt, hogy kár volna bárkinek is azt gondolni, hogy a facebook egy jótékonysági egyesület, de hogy több mint ezerszázalékos haszonkulcsot tegyenek rá azért ahhoz pofa kell, ugyanis nincs több 50 dollárnál mindaz ami benne van, egy telefonkijelző meg némi műanyag hulladék...
Ha már ennyit kell rá költeni, akkor már tökmindegy, hogy még egy kicsit több de akkor egyértelműen a HTC megoldása a nyerő. Azon van kamera elől is stbstb.
nekem aztán az verte ki a biztositékot ,hogy nem tudtam magyarba rendelni.. aztán hipp hopp május lett a kiszállitás had ne soroljam.. én se fogom már meg venni ,majd konkurens terméket, csesszék meg az egészet .
Jogos. A két lencse lehet nem olcsó buli, de nagyban véve az is aprópénz. Jah, hogy a fejlesztés sokba fájt. Értem én, de tudtommal az részben finanszírozva volt közösségileg, meg befektetőügyileg is.
De a pofám leszakad nekem is. Ahogy mondod, két sima telefonos panel van benne, röhej, hogy ennyit kérnek érte. Legyen rajta hasznuk... no de ennyi??!! Hát én pedig nagyon rá voltam buzulva, de kurvára unszimpi, hogy beharangozzák egyfolytában hogy így olcsó, úgy olcsó, vagyis inkább megfizethető lesz, aztán nesze nekem 600-700 $/EUR. Még a kintieknek is sok...
(Persze így is megveszik tömegek...) De grr... Legszívesebben OR-et nem is vennék már...
Szar! Egy Ono Sendai megérne ennyit, de ez back to the past :(
jo olvasni a kommenteket Htc vive hype incoming... alamennek legalabb 150usd vel szerintem mar le is aratjak a baberokat.
Amit ezek fejlesztésnek hívtak az is egy vicc kategória. Nem egy processzort fejlesztettek, hanem egy szimpla telefonkijelzőt berheltek, inkább ez lenne a helyes szó a fejlesztés helyett. A telefonban használt panelt vették meg az érintőfólia nélkül. Egy szimpla kínai telefonban is tízszer annyi technológia van a processzornak és memóriának meg az alaplapnak köszönhetően mint ebben. Gondolj bele, hogy ma már még egy sima okos telefonhoz is nanotechnológiával előállított processzorokat meg memóriamodulokat kell nagyüzemben gyártani, stbstb. Hol van ehhez képest mindaz, amit a szétszerelt OR-ben láttunk? És mindezek ellenére plusszban még megmaradtak ugyanannál a nagyon picike kínai összeszerelő üzemnél, ami még 100 ezres tételeket sem tudott produkálni?
Nem lennék meglepve, ha a kínaiak is beszállnának a VR buliba, és lelépnék az oculust de úgy, hogy garantáltan bukja azt a kétmilliárd dollárt, amit egy olyan "technológiáért" fizettek, ami soha nem is volt az oculusé, hiszen a paneltől kezdve minden alkatrész más telefon vagy egyéb gyártók fejlesztése...