Igen, később jön és kell hozzá pár dolog. Ha már van bázisod, akkor csináld az "Expanding the Base" küldetéseket. Az majd adni fogja az Exocraft terminál blueprintet. Aztán fel kell bérelni egy Vy'keen Technikust az Exocraft terminálhoz, aki majd adagolja a vonatkozó küldetéseket. A Construction Research Station-ből tudod a blueprinteket megvenni, azt hiszem 10 Salvaged Data az ára. Ha az megvan, akkor tudsz gyárani Geobay-t minden egyes Exocraftnak.. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.04.14. 21:10:27
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy exocraftot, járművet hogyan tudok gyártani? Vagy az később jön be, ahogy viszem a storyt?
Ismét egy teljesen felesleges update. Mehetünk egy robottal, de minek? Van már ezernyi jármű. Nincs viszont változatosság, az 1.0 óta a proc,gen-t lebutították, nincsenek városok, nincs ship designer, egyformák az állomások, nincs élet a galaxisban. Tisztelem a csapatot, mert rengeteg fejlesztés történt a megjelenés óta, a NEXT után nagyon sok kiváló update is érkezett, de az utóbbi 3-4-nek semmi értelme nincsen, ezekre kár volt időt pazarolni. Szerintem elfogyott az ötlet, nincs elég kreatív ember a team-ben, nincs átgondolva a játék célja mai napig.
A játék sűrűn frissül jönnek bele új szövegek is. Majd kiválasztok egy friss verziót és felteszem Google sheet -re amit kijavítasz beletudom tenni. Esetleg discord? Szóban megbeszélhetnénk gyorsabb. Nagyon sok a szöveg, de majd megírom mennyi. De én véleményem szerint főleg amiket mindig lát az ember, azokat érdemes először javítani. Mennyivel vagyok készen. Kész van az egész, egy jó ideje.
És mennyivel vagy készen? Sok a szöveg? Most épp fordítok mást, de esetleg később megpróbálom átnézni, kicsit rendbe tenni. Persze ez azért is nehéz így, mert ha nem látom az eredeti angol szöveget (és nem tudom beazonosítani, hogy a játékban hol jelenik meg), akkor lénygesen nehezebb a dolog. Pl többjelentésű szavaknál sokszor csak a játékon belül dől el, hogy melyik jelentés lesz helyes. Ezért is olyan időigényes egy rendes fordítás.
A fordítás több okból is állt elvileg. Technikai,és más problémák. Beszéltem velük mielőtt megcsináltam. A szövegeket át nem adják. Javítani senki nem akar. Csak sajátot kiadni. Én segítenék. Bárkinek segítek ,de senki nem akar javítani rajta. És nem hagyták abba csak max áll a projekt. De az eddigi sebességet nézve állítottam amit mondtam. készítőknek is mondtam ugyanezt. Én saját leszűrőt készítettem hozzá. Az idő múlásával meglátjuk mi lesz az övékből.
Egyébként valaki anno elkezdett egy rendes fordítást az NMS-hez, de aztán a kezdeti rossz fogadtatás miatt leállt vele. Az utolsó verzió még NEXt előtti, tehát nem mai darab. Viszont lehet, hogy érdemes lenne megkeresni az illetőt, talán abban tudna segíteni, hogy átnézze ezt a gépit és legalább a túlzott zagyvaságokat helyre tegye. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.03.16. 18:22:04
Az én véleményemet talán már ismered, korábban kifejtettem. Lektorálva talán lehetne létjogosultsága, de a nyers gépi fordítás annyira zagyva, hogy annak tényleg nem sok értelme van.
Éppen fordítok egy játékot, és kíváncsiságból bedobtam egy random mondatot a google fordítóba. Ezt tudta produkálni.
"Picturesque, rich, and fascinating, these lush reefs beautify the planet, provide sources of food, and are of interest to tourists (once they have been declared either non-lethal or only partially lethal)."
Google "Festői, gazdag és lenyűgöző ezek a buja zátonyok szépítik a bolygót, táplálékforrásokat biztosítanak és érdeklődik a turisták számára (miután nem halálosnak vagy csak részben halálosnak nyilvánítottak)."
Ennek így semmi értelme nincs véleményem szerint. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.03.16. 18:07:24
Szabad világban élünk, talán nem szabad választani az embereknek? Aki nem akarja nem használja. 10 évesen nem akar még nyelvet tanulni, vagy 60 felett, akkor mért lenne kötelező. Minimális angol tudás. Nekem minimális van mégse értem, és több ismerőseim se.
Ha kicsit is foglalkoznál a játékosokkal, akkor visszaolvasva pár hozzászólást, láthattad volna, hogy nem szeretjük az ilyen gagyi fordításokat. Azt a minimális angol tudást, ami a játékhoz kell, bárki fel tudja szedni. Hátrányára biztos, hogy nem válik. És általában más játékokhoz is szükséges az idegen nyelv ismerete.
Sziasztok. A No Man's Sky gépi fordítása tölthető a Facebook csoportomban megadott linken. A gépi fordítás nem tökéletes, de nem is ez a célja hanem ,hogy aki nem tud angolul az is játszhasson vele. Több ember is játszik a fordításokkal ,és számára hasznos. Senki számára nem kötelező használni ez egy lehetőség. A szöveget azóta többször, és több helyen javította SoToS. Így már nem teljesen gépi fordítás. Gépi Game Magyarítások
Az igazi fordítás szerintem még 3-4 év mire elkészül.
Üdv! Nekem az lenne a kérdésem, hogy értem hogy lehet utazni a galaxysba egy csomó helyre, de nincs valami kereső amivel ki tudnám jelölni a játékon belül, hogy hova akarok elmenni, mert van egy bizonyos naprendszer ahova el akarok jutni, de elég nehéz minden egyes pontot elolvasni hogy melyik lehet, pláne hogy valami mocskos messzire kellene eljutnom.
Utolsó infóm szerint, maximum 4 modul adódik össze, ha egymás mellett vannak (azonos kategóriában). Egy vastag keret mutatja a modul képe körül, ha összeadódnak a ststjaik.
Hát azt megértem, ilyen téren elég monoton, hogy ugyanaz a forgatókönyv van a sentineleknél, ráadásul simán el lehet rohanni előlük vagy őrzött létesítménybe ha bemegy az ember el is vesztik szem elől. Tényleg csak hotkey-el van értelme, bár pont tegnap néztem, hogy egy maximum slotosba már illik elférni, főleg ha csak S-es upgradeket raksz 1-1 modulhoz. Egyébként ha több, mondjuk S-es upgradet veszek 1 modulhoz, mondjuk a boltcasterhez, akkor a statok összeadódnak?
Mondjuk nekem elég, mert a sentineleket teljesen kikapcsolom a játékból. Így többszáz óra játékidő után már csak idegesítenek, kihívást nem jelentenek. Minimális földi harcot élek át, de ettől függetlenül is elfér minden egyetlen multitoolban. A lényeg, hogy minden legyen "S"-es, fegyverekből pedig elég egy jobbfajta.. De a specializált fejlesztés jó ötlet. A hotkey nekem azért lenne fontos, mert a menüben nem szeretek matatni egérrel, nagyon lassú és idegtépő tud lenni, annál még az is jobb, ha egyetlen multittol van, mert ott bellentyűzettel nagyon gyorsan tudok navigálni. Megnézem majd...
Igen, azt én sem néztem, most átgondolva nem sok felszíni harc van, túlélhető az 1 multis élet is, de csak erre tudok gondolni, mint funkció. :D Nem tudom megéri e amiatt kettőt tartani, hogy elférjen minden használt modulhoz (terrain manipulator, mining beam, scanner, stb) egy raklap upgrade. Nekem egyelőre ami van kezd szűkös lenni ilyen téren, még egy modult upgradekkel már nem tudnék belerakni, és 15-6 slot körüli. Azt hiszem 24 a max, viszont nem tudom hány használandó, és valóban hasznos modul van, amit megéri utána upgradelni is.
Én egyetlen előnyét látom, bár nem alkalmazom: engem speciel nagyon idegesít, hogy össze-vissza nyomkodnom kell a módválasztót rajta, úgyhogy erősen elgondolkodtam, hogy beszerzek még egyet a meglévő mellé, ami csak "fegyvernek" lesz megépítve. :D
Szerintem is gáz. Eleve a videóban is látszik, hogy nagyon hiányosra sikerült a fordítás. Több kárt okoz, mint hasznot. Ha valaki elakad és segítséget kérne, senki nem tud segíteni neki, mert csak zagyvaságokat ír. Az ilyen kaliberű játékokhoz illik felszedni némi nyelvtudást.
Fordítok játékokat, jelenleg is van egy nagyobb projectem. Éppen ezért pontosan tudom, hogy ennek így semmi értelme nincsen (magad is láthatod az általad linkelt videóban, teljesen értelmetlen a szöveg). Jelenleg a fordítóprogramok képtelenek összetett mondatokat értelmesen fordítani, de sokszor még tőmondatokat is.
Ez így sajnos senkinek nem segítség, még annak sem, aki nem tud angolul. Mert elég néhány többjelentésű szó -amiből ugye sok van az angolban is-, aminél a fordító helytelen jelentést párosít, és máris értelmetlenné válik az egész.
Egyrészt, alapból sincs sok értelme, másrészt, így meg aztán konkrétan semmi értelme. Ugyanis gépi fordítás, vagyis egy angolul beszélni sem tudó valaki ráeresztette a Google/Yandex fordítóra és ennyi. Vélhetően olyan is... (Szerk.) Nem tévedtem! Érdemes beleolvasni 1.41-nél, katasztrófa! Értelmetlen zavgyvaság az egész. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.01.09. 21:07:06
Most ilyenkor mit csináljak?A konténerből nem engedi kivenni a cuccaim egy részét.Van amit enged,van amit nem. Eddig nem volt ilyen gond vele. Utoljára szerkesztette: Bandigyerek, 2019.12.30. 21:56:56
Fregatt direkt harcra nem használható, irányítani nem tudod. Bázist lehet rá építeni, a kísérőket pedig csak küldetésekre lehet küldeni. Multitool-ból lehet több nálad, ez a fícsör most jött be 2 hónapja. Értelmét én nem látom azóta se
Én most vettem meg akcióban,és valóban tetszett. A nagy hajókat amúgy lehet küldetéseken kívül másra is használni?Értem úgy hogy harcolni velük,vagy csak küldetésekre lehet küldeni? Mondjuk kár hogy a personal refiner bugos mert gyártotta a salvaged data-t. Multi toolból lehet nálam több?Mert felajánlja hogy cserélem,vagy megvásárolom.
Vannak bugok, de bőven játszhtaó. Ráadásul folyamatosan javítják. Tulajdonképpen, ha nem tennének bele újabb tartalmakat, akkor már az 1.77-től is kvázi teljesen hibátlan maradhatott volna. Viszont annyi jó -és kevésbé jó- új tartalom kerül bele, hogy azért érdemes kicsit türelemmel lenni, és a tartalmakkal érkező új hibák kijavítását megvárni. Összességében ez már egy teljesen más kaliberű játék, mint ami a kiadáskor volt.
Leírtrtam a véleményem és ennyi. Mivel erre való egy fórum, de úgy tűnik, neked mindennel bajod van ami kritika.
Ezzel együtt, maximálisan támogatom őket, ha figyeltél volna -ahogy nem tetted már megint-, pár kommenttel korábban linkeltem egy videót ami éppen arról szól, milyen kiváló munkát végeznek és mennyire dícsérendő a hozzáállásuk a siralmas megjelenés ellenére (ellentétben a Frontierrel, akik éppen most ünneplik az 5 éves ED megjelenést, csak többed magammal nem tudom mi a fenét ünnepelnek a kvázi elhagyott játékukon, meg is lehet nézni a kommenteket, kapnak a fejükre rendesen a közösségtől). (Most jöhet az, hogy ha nem tetszik, ne játszak vele )
Minden tiszteletem ellenére le fogom írni azt is, ha valami nem tetszik a játékon. Period! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.12.20. 23:09:19
Ezzel egyet értek, kellene az élettelibb világok bele. Amit az űrállomásokkal csináltak az jó írány szerintem.
Ja, már én is néztem. Nem tudok kiigazodni a srácokon, hoznak egy zseniális Synthesis-t, most meg időt fecsérelnek ilyen értelmetlen hülyeségre, mint ez a zeneszerkesztő. Ki a fene akar egy ilyen játékban hangokat meg zenét komponálni? Ráadásul a 80-as évek PC képességeinek szintjén. Inkább törődnének azzal, hogy valamiféle életet vigyenek a játékba, mert az jelenleg teljesen hiányzik belőle. Nincsenek városok sem.
Megnézted a videót is, vagy csak úgy random vitázol valamivel (amit sem a video, sem én nem állítottunk). A fejlesztők hozzáállásáról van ugyanis szó (elsősorban), nem a játék tartalmáról!
Megint ez a összehasonlítás... Értem én, de azért 2 dolgot ne felejtsük el. 1: Az ED nem a fiktív világban játszódik, vannak valós vonatkozásai, max. félfiktív a világa legalábbis, míg a NMS egy teljesen fiktív univerzumban játszódik. 2: NMS árkád játék. (még a HOTAS support sincs továbbra se) Az ED pedig egy szimulátor. Na ez két fő dolog miatt sztem továbbra is értelmetlen összehasonlítani a kettőt.
Jó lett az új update...Végre van flat terrain manipulator, de ami a legjobb, az a hajók "eladhatósága". Pont ezt a kettőt hiányoltam már ezer éve. Így már lesz értelme hajókat javítani és pénzkereseti lehetőségként kezelni. Legalább ilyen fontos volt, hogy végre a slotokat is lehet bővíteni pénzért, illetve az is, hogy végre a hajóosztályt is meg lehet vásárolni, így már nem kell csak azért egy ocsmány hajóban csücsülni, mert annak van elegendő slot-ja, vagy mert ami tetszene az pont nem "S"-es. Mondjuk a több multitoolnak nem tudom mi értelme van, de valamire biztos jó lesz (szerintem semmire). Zseniális ötlet továbbá a Personal Refiner is.
Ez pedig egy marha jó video: (NMS vs. Elite fejlesztés, kb. 2 éve megmondtam, hogy az Elite-nek annyi). Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.12.01. 02:54:44
Köszi szépen!... Sikerült, ahogy mondtad. Ez a sok kaja mire jó? Ők, hogy lehet etetni velük az állatokat, a keverőgéppel lehet kotyvaszt a i sok mindent... de mi hasznuk van? [email protected] is tőlük, adnak tejet is... A tej fog kelleni valamihez?
Nem kék bolygókon van, hanem kék csillagrendszerekben, a "kék csillag" körül orbitális pályán keringő planétákon kell keresni. Ilyen rendszerekbe csak akkor tudsz menni, ha Iridium drive is van installálva a hajón. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.10.31. 14:56:47
Nekem még Indium kéne.... Azt mondja kék bolygókon van.... Leszálltam.. de lövésem sincs merre keressem.
Találtam egy bolygót, ahol egzotikus hajók spawnolnak egymás után, hogy tudom megadni a címét portálban?
Az a gond az elnevezgetéssel, hogy később nem lehet módosítani. Elég nagy hiba ez is. Még egy korábbi játékomban szívtam ezt meg, ahol végre találtam egy minden szepontból kiváló bolygót a bázisnak, de véletlenül rányomtam arra is amikor a nanitok miatt tömegesen küldtem be az adatokat. Aztán meg nézhettem minden egyes teleportnál, hogy "JHGJSHGJHGS", ahelyett, hogy "My Base 001". Módosítani nincs mód, vagy figyelsz, vagy költözöl ha zavar a kiosztott név.
Ha elnevezem és feltöltöm, akkor a többi ember is úgy fogja látni?
Másik, ha találtam egy hajót, de van mellette egy tulajdonos, akkor azt megtudom valahogy szerezni? Találtam egy 48 slotos freightert, de nem abandoned :(
Ezért nincs az a pénz, hogy bármilyen játékkal multiban játszam. IRL is épp elég a sok hülye embert elviselni, a játékomat miért tenném tönkre azzal, hogy komplexusos vér istván szétcseszi az egészet? A multizásnál nagyobb baromság nem létezik. Kivétel maximum a privát multi, ahova csak azt engedi be az ember akit ismer és akiről tudja, hogy nem fogja idegesíteni.
Bolygót gondolom pont úgy lehet elnevezni, mint bármi mást. Discoveries menüben nyomsz egy X-et rajta. Nem igazán használom, egyedül a bázisaimat nevezem el. Néha egészen apró akármiket is lehet szkennelni, biztos kimaradt valami. Esetleg barlangok mélyén van az utolsó.
Hogyan lehet elnevezni egy bolygót? Probáltam teljesen felszkennelni, már órák óta nem találok semmit, de azt írja, hogy még mindig hiányzik valami...
Tegnap először a játékban, találkoztam egy másik játékossal a vadonban. Dumáltunk, valami hajót roncsot keresett. Leraktam a háztetőre egy finomítót, közben szedegettem össze a lények tojásait. Mire végeztem, kilopta a finomítóból az összes chromatic metalt és elhúzott szó nélkül.
:D
Valami gond lesz ott, nálam nincs "kiégve" az égbolt. Illetve a teljes modtól sem fagyott a játékom, de mivel számos olyan funkciója is van, ami nem tetszik (pl. fémes hajók stb.), így én is modulonként válogattam össze, ami kell. Arra tudok még gondolni, hogy feltetted a "filter modult", amit én kihagytam, de elképzelhető, hogy az tud ilyet produkálni. Ha nem jön be, akkor van egy másik elég jó alternatíva, a "Better Planet Generation" mod, nézz rá arra esetleg. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.10.09. 20:18:12
Bocs, rájöttem... :) Fel is raktam, egyelőre nem nagyon győzött meg. Az ég ki van égve, egy vakító fehérség az egész, a látótávolság is csökkent az erősebb köd miatt. Persze ezzel sikerült elfedni a béna LOD-ot, meg a még bénább domborzat generálást. :) A felhők formája meg mozgása szebb, de még mindig egy elmosódott maszat. Este pedig világítanak. A domborzat generálás nálam nem javult, lehet, hogy valamit kihagytam. A teljes modtól kifagyott, darabokban raktam fel. Utoljára szerkesztette: Giles, 2019.10.09. 02:13:10
Sziasztok! Most vettem elő tavasz óta a gamet... Jó kis frissítést gyurtak megint össze. Áramot kéne csiholnom... de sehol nem találom a hozzávalókat... meg, hogy egyáltalán.... miből lesz a kakaó.... Segitségeteket előre köszönöm.
Az űrűllomás építés is durva. Egy végtelen lépcsőt kell építeni a bolygó felszínéről az űrbe! Ez szolgál majd csatlakozási pontként az állomás kvázi alapjájhoz, ide már lehet építeni Base Computert, majd a lépcsőket törölni kell és lehet tolni az építkezést.
Sajnos nem könnyű ilyeneket építeni, mert alapból nem a legjobb az építési rendszer -hogy finoman fogalmazzak-, de mindenféle trükköt be lehet vetni, amivel kitolhatók a képességek. Csak kissé macerás. Pl. ennyire szabályos ívelt falat azóta sem tudom, hogyan csinálnak, most keresgélek hozzá tutorialt.
Van egy pár álleejtős verzió, bár azt nem tudtam minden esetben eldönteni, hogy alap képességekkel, vagy az EucliEA nevű mod-al készültek (sajnos Beyond-hoz nincs még updatelve ez a mod, mert szegény srác éppen szabadságharcol a hazájában, Hong Kongban a kormányzati elnyomás ellen).
A video végén viszont az a szép nagy város azért már meglehetősen laggol, persze ez lehet a készítő gépének gyengesége is.
Update: Megtaláltam az ívelt építést...rémálom, de megoldható! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.10.08. 19:15:30
Ha valaki netán unja a kb. 10 féle bolygótípust és biome-ot amit a játék alapból kínál, akkor erősen tudom javasolni az NMS Fantasy Mod-ot!
Rengeteg dolgot változtat a játékon, de szerencsére a készítő megadja a lehetőséget, hogy szelektálva telepítsük, tehát ki lehet válogatni a szükséges részeket. Én főként a procedurális generációval kapcsolatos modokat tettem fel belőle, és teljesen megváltozott a játék, előnyére. Rendkívül változatos lett minden, sokkal több variációt generál mint az alapjáték, néhány bolygón az állam leesett a látványtól.
Nos, googliztam, beugrottam egy fekete lyukba és tudtam resetelni a küldetéseket, azóta működik. Remélem, így marad.
Igazából a Next után nekem nem volt ennyi gondom, most a Beyond update óta sokkal több probléma van. Valószínűleg azért, mert átálltak a Vulcan api-ra, ez gondolom elég nagy munka lehetett, nem véletlenül kellett fél évet várni erre a frissítésre. Szerencsére azonban, gőzerővel javítanak, ha végigolvasod a patch notes-okat, már 100+ hibát javítottak eddig is. Előbb-utóbb rendbe teszik, de nekem is az a bajom az egésszel, hogy egy ilyen szinten bugos játéknál nem a VR-el kellett volna foglalkozni, hanem először azt megcsinálni rendesen, ami már benne van,
Két küldetést nem tudok megcsinálni jelenleg, mert bebuggolt, mind a kettő főküldetés. Nagyon csalódott vagyok, direkt csak most kezdtem el játszani a játékkal, mert tudtam, hogy sok vele a gond, kivártam három évet, de még mindig nem jutottak el oda, hogy a főszálak működjenek? Röhej.
Igen, sajnos irtózatosan sok a hiba még mindig, pedig adogatják ki a patch-eket. Én tegnap sikeresen "átmentem" a fregattomon, majd bele is ragadtam a modellbe belülről, amíg fel nem robbant a hajóm. Ez a hiba egyébként azóta jelen van, amióta saját fregattunk lehet, már jelentettem kétszer, de úgy tűnik, nem prioritás. Mindenhol automatikusan kilép SC-ből a hajó amint célhoz ér, kivéve a fregattot, és ha nem figyel az ember, akkor úgy jár mint én. Szerencsére volt korábbi mentésem, így csak néhány dolgot buktam el.
Most egyébként a bázisépítés miatt hullik ki a hajam. Két napja azzal a felirattal álmodom, hogy "Invalid position". Egy sima lépcsőt alig lehet lerakni, úgy kell trükközni vele...Ezt Subnautica-ban olyan jól meg tudták oldani, ott egy élmény volt építkezni, pedig fele ennyit sem tudott, mint az NMS.
Ezt nem tudhatom, de az tény, hogy 1000+ óra játék után az nem mondható el rólam, hogy utálom a játékot. Viszont -talán pont ezért-, a rengeteg átgondolatlan megoldását is észreveszem, és már egyre jobban zavarnak. Pl. megjelenés óta nincs válasz arra, miért nem lehet hajókat eladni? Ugyanis, ez amellett, hogy alap kéne legyen egy ilyen játékban, még a roncsok helyreállítását is teljesen feleslegessé teszi, mert minek grindeljen az ember annyit a javításért, ha nem tudja pénzért eladni a megjavított hajót? Az sem érv, hogy a roncsokból juthat jobb hajóhoz, mert venni lényegesen egyszerűbb/gyorsabb és mivel bolygórendszerenként 20féle hajót generál a játék, összehasonlíthatatlanul nagyobb a választék az állomásokon és trading postokon, tehát hamarabb találni olyat ami minden szempontból megfelel. A roncsoknak az lenne az értelme, hogy megjavítom és jópénzért eladom, de azt nem lehet. Vagyis a roncsoknak a játékban jelenleg az ég világon semmi értelme nincsen. Lehetne még sorolni bőven sajnos. Modokkal szerencsére javítható elég sok butaság, de azért nem minden. Ezzel együtt ez egy jó jéték, a pénzt bőven megérte...
"Egyébként csak kíváncsiságból, miért foglalkozol a játékkal, ha minden eleme szar? Csak mert az összes hozzászólásod fikázás."
Vagy csak Te olvasol szelektíven! Ez a túlzott rajongás egy tünete...Kezdetektől megvan a gém, a NEXT után kifejezetten pozitív volt a véleményem, egészen a Visionig, amit itt is leírtam. A Beyond-ban viszont sok hiba van és bizonyos tekintetben nem az irány sem tetszik.
Úgy tűnik, csak ide kellett jönni sírni, ma találtam egy 36 slotos starship-et és egy freighter roncsot is. Mondjuk utóbbiban nem volt semmi érdekes, de ne sírjunk, ez is valami.