Ezekben a játékokban addig tart a buli, amíg van hova fejlődni, és van mit felfedezni/meghódítani. Ha kifújtak a lehetőségek, meghal a játék. Számomra a két legjobb single player homokozó idáig a Mount & Blade: Warband és a Fallout 4 volt. Az előbbi abban volt jó, hogy hónapokra lefoglalt azzal, hogy fejlesztettem a skilljeimet, fejlesztettem a felszerelésemet, aztán a csapatom skilljeit és felszerelését, a hadseregem minőségét-számát, a városomat-váramat. Aztán volt egy grandiózus hódíthatósági potenciál benne, háborúznom kellett, eleinte csak 10-20 fős csapatokkal, aztán nemesi hadseregekkel, aztán egész királyságokkal, aztán saját királyságon belül hogy megszerezzem a koronát, aztán önálló királyként, hogy elkezdjem építeni a birodalmamat. A Fallout 4 pedig azzal kötött le, hogy lehetett benne építkezni, mégpedig aprólékos módon, és volt benne egy alacsony szintű kolónia-menedzsment is. A tökéletes homokozó az a két játék ötvözete volna szerintem.
1. fejleszthesd a skilljeidet, felszerelésedet 2. fejleszthesd a segítőid-hadsereged skilljeit és felszerelését 3. építhess benne aprólékosan bázist-birodalmat, ki kelljen hozzá dolgozni kereskedelmet, gazdaságot, élelmezést 4. hódíthass az eszközeiddel
update: Subnautica is ott van a legjobbak közt, az a felfedezést és felszerelés fejlesztést járatja ugye csúcsra
Van már párszáz órám ebben a játékban, de még egyszer nem fordult elő, egyetlen újrakezdésnél sem, hogy meghaltam volna amiatt, mert nem találtam megfelelő anyagot. Teljesen jól van kitalálva, a leggyakoribb Ferrit Dust és Carbon kell az elején, amit kb. 2 méteren belül szinte bárhol találsz. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.12.27. 05:16:48
"Így is szórakoztató 100-200órát is akár, csak pont az a baj, hogy a felfedezés önmagában, konkrét cél nélkül egy idő után érdektelenné válik"
A legtöbb open world survial játékkal nekem ez a bajom, nálam a 100-200 inkább ilyen 20-30ra változik bennük. A fejlesztők rengeteg időt eltöltenek hogy megcsinálják a játékmechanikát, a keretet, és vhogy itt elfogy a spiritusz, nem mennek tovább és nem töltik fel tartalommal. Hirtelen pl a Space Enginers, From the Depth vagy akár a Rust is eszembe jut. Vagy azt mondják hogy foglald el magad, találd ki magadnak a célokat vagy azt mondják akor ez most PvP játék lett azt le van tudva. Ennyivel nehezebb lenne PVE contentet gyártani mint játékmotort? Vagy csak mindenki programozni akar?
Nagyon kevés olyan van (pl Ark), ahol csináltak sztorit, amivel a magamfajta kevésbé kompetitiv hangulatú játékos el tudja foglalni magát.
Bár ha jobban belegondolok van egy pár singleplayer cucc ami ilyen (Horizon Zero, Forest, Subnautica), ezek végülis open worldok, de valahogy mégsem olyan szabadok.. Utoljára szerkesztette: lammaer, 2020.12.25. 10:06:52
Még a hajót se látod bzmeg! :D Ahhoz előbb valami kütyüt össze kell kraftolni de úgy, hogy közben már rég az életmentő komponenseket kellene keresgélni. Össze-vissza rohangál az ember, mint a fejetlen csirke.
De tök kezdő vagyok, tekintve hogy nem emlékszem mikor sikerült elérnem utoljára a kezdőhajót, és hogyan. Ez a gyalogsági ásós dolog valami új dolog lehet. Mondjuk jó béna, hogy sugárzás, méreg, 500 fokos hőmérséklet, és bármilyen extrém körülményre megfelel, ha beássuk magunkat a talajba. :P
összes achievement meg van a normalt vagy 6 szor kezdtem el kicsit feldobb az eljén de nem volt sose gond még 1 x sem haltam meg elején :D legelösször sem de sztem ha nem foglalkozol semmivel csak futsz oda érsz halál nélkül
de egyébként ez egyedi mindekinek ha feveszed a küldit majd elindulsz szándékosan küld rád egy vihart, de az úton mindig volt barlang (pl. coop vkive neki nem lesz vihar ha te elött veszed fel a küldit és indulsz el, de nem próbáltam még meg vissza menni vagy megvárni eláll e)
de adok pár tippet kezdőknek: - két nyersanyag van alapként növények (carbon), és kő (ferrite) a többit c nyomogatással szedegetheted kövesd a tutorialt :) - a Q -val melle-zel/ütsz ha kifogy a lézer ezt is használhatod - a Q Space gyors egymás utáni lenyomásával ha jól csinálod szépen kilövöd magad előre és gyorsabban fogsz haladni - a barlangokban a villágító/sárga növényeket (marrow bulb) letudod refinelni sodiummá (portable refiner) - a barlagokbvan van cobalt is és ha van ez is akkor elő tudsz állítani /kraftolni life supit meg hazard protection is tölteni (később ezek minden station non vannak és nagyon olcsók, leginkább survival ban van értelme vagy magasabb fokozaton) Utoljára szerkesztette: Infrath, 2020.12.24. 12:50:22
Nem értem, mit nyafogsz itt, nem vagy kezdő. Ha jól emlékszem, akkor a kéziszerszámoddal tudsz gödröt csinálni. Nem kell túl mély, hamar megvan és máris sokat nőtt a túlélési esélyed. Ha rosszul emlékszem, akkor: BUMM, SZÍVTAD!!!
Szerintem ennek a játéknak van a játéktörténelem legelfuseráltabb kezdése. Lebasz egy bolygóra úgy, hogy van pár perced elérni egy olyan távolságban lévő menedéket, amit nem tudsz elérni anélkül, hogy ne fejlessz közben életmentő cuccokat, amiknek a komponenseihez nem ismered a bolygó faunáját, tehát nem tudod miből mit lehet kinyerni. Idő kellene a tanulmányozáshoz, de az nincs. Így kétségbeesett rohangálás veszi kezdetét. Ha kurva nagy szerencséje van az embernek, akkor találni fog egy barlangot útközben. Ha az nincs, akkor sansztalan. És hagyján hogy ez a kezdés, de évek óta ez a kezdés. Több év alatt nem jöttek rá, hogy teljesen kezdő gamerek is volnának a világon.
Az új frissítésekksel megint jött egy adag proc.gen asset, valóban változatosabb lett. Az alapok szerintem zseniálisak, a kivitelezéssel van baj. Egyrészt túl árkád, az irányítás és a hajók "fizikája" (ami nincs) rettenetes, az a három faj amit beletuszkoltak, rendkívül gyerekes design (mondjuk a hajók is, mint a Lego játékok), viszont a bázisépítés meglepően jó. Az egész játékon az jön le, hogy nem igazán tudják, mit is akartak csinálni. Ezt az engine-t egy normálisabb space sim alá betenni főnyeremény lenne, persze erős balanszírozással, kevesebb élő bolygóval (de azokat változatosan), több és komolyabb látványtervezésű járművel, és szintén komolyanbb alienekkel, meg egy rendes sztorival .
Így is szórakoztató 100-200órát is akár, csak pont az a baj, hogy a felfedezés önmagában, konkrét cél nélkül egy idő után érdektelenné válik. Illetve miután felfedezed, hogy milyen séma alapján generálódik a flora/fauna, akkor már nagyon sivár lesz az egész. Pl. az állatok semmi mást nem csinálnak, mint egy körön belül megjelennek és futkosnak. Ezt a képzeletbeli kört random ledobálja a játék a felszínre és ennyi. Nincsenek olyan questek pl., ahol valami különlegesebb dolgot lehetne találni, pl. egy spéci állatot levadászni ami amúgy máshol nem jelenik meg, vagy hasonlók. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.12.02. 23:49:42
Szerintem túl nagyot álmodtak, de túl kevés tapasztalattal láttak neki. Sokkal több hardcoded dolog van a játékban, mint az ember elsőre gondolná, csak ügyesen álcázzák. A minden űrállomás egyforma egy erős koncepcionális bakinak tűnik, amit 4 év alatt sem tudtak feloldani.
Ettől függetlenül igen addiktív a játék, nagyon jól játszatja magát. Next óta pihentettem, most újra elővettem, és 0-ról indulva pikk-pakk belement ~50-60 óra. Rengeteg féle bolygó van, szinte nem is találkoztam két egyforma tipussal (persze nem is a felfedezés volt a fókusz, hanem a mission-ök kipörgetése) Utoljára szerkesztette: BladeW, 2020.12.02. 17:11:54
Az hogy minden rendszerben van űrállomás talán nem is olyan nagy baj (bár igazad van, a kevesebb néha több) viszont az hogy mindegyik tökegyforma az sokkal illuzió rombolóbb. Egy alapvetően komoly sztori nélküli, a felfedézre építő játéknál a változatosság a vonzerő. Ha tudnám, hogy minden harmadik, negyedik galaxisban valami újdonsággal találkozok, biztos még most is nyomnám és nem untam volna meg. Ha a fejlesztő cég összeszedne sok pénzt és leszerződne a Disney-vel a Star Wars univerzumra és csak néhány Star wars illetőségű bolygót és hajót betenne, az mennyire megnövelné az érdeklődést? Megtalálhatnánk az univerzumban a Tatooint vagy a Dagoba rendszert, jawakat, stb :)
Ez jó. Végigvittem a main story-t, kijelölök egy új galaxist, és elcrashel a játék :) Nem pont erre számítottam amikor a reset simulation-t választottam. A maga módján még zseniális húzás is lenne, ha tudnám, hogy direkt csinálták :)
"Alapvetően nem kritizáltam egyik játékot sem, csupán arra akartam kilyukadni, hogy NMS-ben kicsit túl sok az élet, rontja az immerziót."
Ezzel teljesen egyetértek. Mondjuk változtattak már ezen némileg a kezdetekhez képest, de így is sok még. Más kérdés, hogy mivel ez tényleg nem egy szimulátor, hanem egy chill game, alapvetően nem a realizmus a célja. Tulajdonképpen nem lennék a fejlesztők helyében, mert a tábor fele ezt akarja, a másik fele pedig az ellenkezőjét. Mekkora vita volt a színeken is. Sokak szerint a túl sok, harsány szín gyerekessé, LEGO szerűvé teszi a játékot, aztén mikor ezen változtattak és butítottak a színpalettán, akkor jött a másik oldal, hogy unalmas lett a világ, minden tökegyformán fakó és szürke. Pont ez megy a bolygók kapcsán is. Én sem szeretem a sok élettel teli planétát, de ha igazán reálisra csinálják, akkor gyakorlatilag szökőévente egyszer bukkannánk életre, így meg nem sok játékos maradna. Nem egyszerű ez.
Alapvetően nem kritizáltam egyik játékot sem, csupán arra akartam kilyukadni, hogy NMS-ben kicsit túl sok az élet, rontja az immerziót. A kevesebb néha több. Szerintem sokkal jobb lenne, ha a nyersanyagok jobban szét lennének szórva, több lenne a kopár égitest, nem lenne minden renszerben űrállomás, nem lenne minden rendszer egy faj irányítása alatt, stb. A portál rendszer miatt még csak macerás sem lenne a dolog, viszont sokkal nagyobb élményt nyújtana mikor találunk valami érdekeset. De mint írtam ez csak az én vágyam.
Elite-el kapcsolatban pedig, sokminden megváltozott az elmúlt másfél évben. A légkörös leszállós dolog, mert majdnem biztos, vannak trailerek, fent van Steam-en is a kiegészítő, stb. Reméljük a legjobbakat.
"de a pár hónap múlva érkező kiegben már légkörbe is lehet szállni, illetve ki lehet majd szállni a hajóból."
Igen, igen, ezt csak 4 éve hallgatjuk Brabentől. De remélem most majd tényleg. (sőt, tulajdonképpen régebb óta szédítenek, hiszen már a kicstarter kampányban is szó volt légkörös bolygóraszállásról, még csodás concept artokat is láttunk) Felszíni bázisok a buborékban valóban vannak, de amikor én abbahagytam, akkor összesen kétféle volt, egy kerek, meg egy szögletes, + a mérnököké, amiből viszont csak pár darab van/volt (nem tudom azóta mi változott ezen a téren, kb. 1,5 éve letöröltem a gépemről). Vagyis 5db bázisos bolygó után láttál mindent ezen a téren.
"de jah élet nélkül általában mindegyik ugyanúgy néz ki, ilyen a valóság. Láttál felvételeket a naprendszer bolygóiról? Kövek, hegyek, kárterek. Ilyen a világ."
Ez részben valid, mivel az Elite egy szimulátor. Más kérdés, hogy közben játék is és ha a játékélmény fokozása miatt benne vannak pl. a Thargoidok, aminek aztán semmi valóságalapja nincsen, akkor nyilvánvalóan a fikció is megengedett, nem is kicsit. Így viszont a galaxis kapcsán is elvárható, hogy a játékélmény fokozása érdekében, és ha már ennyi rendszer van, akkor legyen is értelme a felfedezésnek. Mert jelenleg annyi, hogy jump, scan, cruise, scan, és kapunk adatokat egy táblázatban. Ez a felfedezés része. Illetve bocsánat, az első 50 bolygóig ennél érdekesebb, amíg az összes textúra fajtát nem láttuk.
De most nem is erről volt szó, hanem arról, hogy ha az NMS-ben felesleges annyi rendszer mert ismétlődik a tartalom, akkor Elite-ben sincs ez másként. Ha alma/körte (ami igaz), akkor miért hoztad fel az Elitet elsőként az NMS-el szemben éppen Te? Nem én citáltam ide 4 hsz.-el korábban, csak hogy a tényeknél ragadjunk. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.11.02. 01:10:56
Mindkettőnek megvan a varázsa.Annyi hogy ED tényleg űrszim irányra ment rá még NMS inkább a bolygó felfedezésre és építkezésre.
SC meg próbál mindenben jó lenni,ami soha nem fog megtörténni főleg ha egyre zártabbá teszik galaxist.Ez ilyen. NMS meg ED azért már sok mindent fel tud mutatni!!
"ott még tizedannyi időbe se telik, és láttál mindent."
Ööö nem egészen. Valamint Elite-ben a valódi tejút van lemodellezve (azért akkora amekkora) és ha nem is olyan sűrűn, de igen változatos a galaxisunk.
Ne nyilatkozz olyanról amiről nem tudsz semmit. Elite-ben minden bolygóra le lehet szállni, aminek nincs légköre és szilárd halmazállapotú, de a pár hónap múlva érkező kiegben már légkörbe is lehet szállni, illetve ki lehet majd szállni a hajóból. Az ember lakott zónában rengeteg bolygón van felszíni bázis, questek, stb.
" azoknál is pár más színű textúra a különbség és ennyi." Vannak jeges felszínű, vulkanikus, stb égitestek, de jah élet nélkül általában mindegyik ugyanúgy néz ki, ilyen a valóság. Láttál felvételeket a naprendszer bolygóiról? Kövek, hegyek, kárterek. Ilyen a világ. Vannak Elite-ben elvétve planéták amin van növényzet, vagy valamilyen biológiai eredetű növényzet, és sokkal nagyobb élmény megtalálni őket. Sőt idegen űrhajóroncsok, építmények, stb is megtalálható itt-ott.
Elite szimulátor, NMS meg konzolos árkád cucc. Alma és körte. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.01. 20:40:40
Elite-ben is teljesen felesleges egy akkora galaxis, ott még tizedannyi időbe se telik, és láttál mindent. Ráadásul alig van benne ilyen irányú content, bolygókra le se lehet szállni, csak kopár holdakra, azoknál is pár más színű textúra a különbség és ennyi.
Majd talán az SC-nél lesz ez jó arányban, ahol nem lesz végtelen számú rendszer és égitest, de ami lesz, az szépen kidolgozott, adott esetben élettel teli, de mindenképpen valós felfedezni valóval ellátott lesz. Csak sose fog elkészülni.
Mindenhol semmiképpen, de ritkán szerintem nagyon kéne. Elég kiábrándító, hogy sehol nincs semmiféle civilizáció. Állatkák, növények, és mintha itt meg is állt volna az evolúció a teljes univerzumban.
Abban egyet kell értenem, hogy a content hamar önismétlőbe fordul, bár az Origins elvileg ezt a részt most jelentősen kibővítette. Ezt viszont nem próbáltam egy ideje, mert ráuntan. A NEXT után belement vagy 200 órám, annyi elég volt, mert hiába a rengeteg csillagrendszer, ha egy idő után már nem látok újat, nem motivál semmi arra, hogy újabbakba látogassak el.
Világos, de akkor úgy kéne csinálni, mint pl. az Elite-ben, hogy csak X bolyó van belakva és nem a galaxis 80%-a. Főleg most hogy már vannak portálok, stb. Mert jelenleg a no man sky az everywhere man sky :D Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.01. 12:34:02
Mivel elvileg végtelen a generált univerzum, rengeteg a bolygó, én elég sok lakatlan, halott bolygóra bukkantam már. Személy szerint örülnék változatos és nagy városoknak. Nekem ebben a játékban nem a farmolás, hanem a felfedezés az öröm, de nem vagyunk egyformák, mindeki mást keres és talál egy játékban.
Isten ments hogy városok legyenek mindenhol. Számomra már az is rontotta az egész játék hangulatát, hogy minden egyes rendszerben ott van az 5 faj egyike, hogy mindenhol van bázis, stb. A felfedezéstől függetlenül gyakorlatilag nincs szükség 5-10 rendszernél többet bejárni, mert a kontent 90%-át megtalálod bennük.
Ugyanakkor mégis jelentős update a játék lényegét, a felfedezést tekintve, mivel sokkal több objektumot lesz képes kezelni az engine, így változatosabb, gazdagabb planéták várhatóak. Talán még a régen várt, de pont a hardveres limitációk miatt eddig szóba sem került proc.gen városok tekintetében is hoz majd változást, bár nem konkrétan ez a patch.
Igaz Survivor módba belebuktam,nem hallgattam másra hogy kezdésnek ne vagánykodjak:D
Normál mod van most így ok
Most se gyenge hát még egy nagy upgrade-el majd! Én megvettem anno még megjelenés napján és évekig nem foglalkoztam vele.Origins patch óta le se tudom tenni:) Ez egy kincs!
Na végre egy érdekes content, a játék lényegére koncentráltak most, a felfedezésre. Valójában ez a durva (4év alatt ennyi ingydenes update, komoly tartalmakkal. Ez nem a Braben féle hazugság gyár...)
Kezdő vagyok a játékban, eléggé beszippantott egyenlőre. Van egy egész korrekt csillaghajóm, van bázishajóm berendezve, 3 nagyobb bázisom építve, felkutattam 13 naprendszert. Arra rájöttem, ha találok lezuhant hajókat, azokat beindítom és az űrállomáson szétszedem, néha kapok olyan elemet, amivel lehet a kishajó inventory-ját/tároló kapacitását eggyel bővíteni. Azonban nem jövök rá. hogy a technológiai modult/részleget hogy lehet szaporítani. A jelenlegi hajóm tech részénél két sorban vannak a helyek, egyik sor teljesen fel van oldva, a másik sorban egy hely van csak megnyitva. LEhet valahogy bővíteni ezt a részt, hogy több fejlesztés, tunning férjen ide, és ne a raktár/inventory részbe kelljen tenni a fejlesztéseket, egyebeket ?
Nálam a Dredmor a nyerő ezek közül. Az FTL-t ismerem még, de az nem tetszett annyira. A listára kívánkozik még szerintem a Tangledeep, a Dungeon of the Endless, vagy a régi FATE-sorozat, meg persze a Terraria- és Minecraft-klónok.
A procgen sem csodaszer ám minden bajra. Hibátlan procgent még egy játékban sem láttam, és nehéz élvezhető, mégis hihető környezeteket generálni. Van, ahol hiába adott minden, valahogy mégsincs hangulata (ilyen pl. a Surviving Titan). Az NMS szerintem a felső harmadban van hihetőség és élvezhetőség szempontjából, bár messze nem játszottam vele annyit, hogy megunjam. :)
Igazságod vagyon :D FTL és Don't starve tényleg bejövős volt. A dredmoor az határeset, a riomworldot kivenném a listából mert ugyan procgen, de abszolút nem az exploration miatt jó, az harmadlagos benne sztem.
Megnéztem pár videót a desolation-ról, sok értelme nincs. A hajóroncsoknál ez a proc.gen nem igazán jó semmire, 5 videó alapján alig különböznek. Kb. kimerül abban, hogy a szobák máshogy nyílnak egymásból, de tökazonos dobozok és szinte minden asset egyforma. A randomizálás kb. annyit jelent, hogy a különböző tárgyak hol itt, hol meg ott vannak a szobában elszórva, de mivel azonosak a tárgyak, az igazi változatosságot nagyjából el lehet felejteni.
Pedig nem lenne az rossz, főleg ebben a műfajban. Ilyen mennyiségű bejárható égitestet kézzel lehetetlen megcsinálni, csak a proc.gen jöhet szóba. Van benne potenciál, de sokat kell még fejlődnie, hogy igazán változatos legyen. Hozzáteszem, a planéták generálására korábban volt egy olyan mod, ami már karcolta az élvezhetőség határát, sokkal változatosabb világot generált mint a vanilla, de sajnos nem fejlesztik tovább.
Viszont most az új patch hozott egy olyat, hogy az elhagyatott anyahajók belső tere proc.gen, vagyis elvileg nincs két egyforma. Ami persze valószínűleg nem igaz, de mindenképpen előrelépés pl. a bázisokhoz képest. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.07.30. 00:36:13
Nem mondom, hogy nem köt le a játék, de sokkal jobb lenne ha nem lenne minden űrállomás tökegyforma belülről. Nekem így egy ponton túl már nem vonzó a felfedezés, a rendszerről-rendszerre ugrálás.
5,1Giga
Sziasztok srácok
Valaki homályosítson fel hogy hogy kell a mech exo-t upgradelni? Megvettem a mining laser blueprint-et de nem látom az upgrade-k között. Rég nyomtam a játékkal a blueprint analyzert kivették vagy még benne van?
Köszi
Igen teljesen normális az is egyfajta életforma adott bolygón.
Reset simulation utan mi van? Össze kéne raknom vmi cuccot. Néztem videot, ott kapta hozza a materialt az illető. En nem. Anélkül nem tudom lecraftlni ami kell, es ugye minden felszerelés törött. Visszatoltottem mentest, ujra reset, megint semmi. Bug? Buktam a mentesem vagy mi? :D
Netnek nincs köze hozzá, mert nem a szerverről szedi a modelleket és textúrákat. A teljes játék lokálisan a gépen van. PC-n is bizonyos magasság felett már szedegeti ki a modelleket, de ez természetes, minden játék így működik a performance miatt. Felszín közelben lassan repülve viszont mindent látni (fák, épületek, stb.). Arra bőven jó, hogy meg lehessen állapítani, érdemes-e leszállni. Én ha látok valami érdekeset, akkor landolok és körbenézek gyalog. Nagyrészt nem túl változatos a táj egyazon bolygón belül, mert a játék bolygónként generál egy bizonyos számú assetet, aztán ebből építkezik. 1-4 különféle biome van maximum egy bolygón belül. A hajóból látni hol lesz más a táj, ott le lehet szállni és körbenézni. Ha az 1-4 féle biome-t láttad, akkor már túl sok újdonságot nem fogsz találni, vagyis nem sok értelme van kocsikázni sem, mert ugyanaz fog ismétlődni az egész planétán. A másik gondom, hogy itt-ott elakadnak a járművek, sűrű erdőben nem túl fun velük menni, mert minden egyes fába, sziklába akadnak. Gyalog, egy felpimpelt jetpack-el sokkal mozgékonyabban lehet közlekedni. De nem lebeszélni akarlak, majd próbáld ki és meglátod, még az is lehet, hogy neked be fog jönni. Én sajnos nem nagyon tudok mit kezdeni a felszíni járművekkel, de ez nyilván szubjektív.
Nem tudom. Az a bajom, hogy űrhajóval ahogy repülök gyakran nagyon lassan tölti be a képet. Ez pc-n is így van, vagy csak ps4-en? A nettel nem lehet gond (gigabit), bár kétlem, hogy annak sok köze lenne hozzá.
Ha már megvan a tervrajz, akkor 2 perc bárhova lerakni. De értelme tényleg nem sok van. A fix bázis körül talán, nekem 4 bázisom van, azokon a bolygókon az összes jármű megvan, bár használni sem sokszor szoktam őket. Idegen bolygót csak hajóval fedezek fel, lassan repülve sokkal jobban körül tudsz nézni, aztán ha valami érdekeset látsz, akkor ott leszállsz és bejárod gyalog. Ha már fel van uppolva a ruha, akkor sokáig lehet lófrálni anélkül, hogy foglalkozni kéne bármivel is. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.04.16. 21:40:34
Én elvagyok/voltam vele, bár most a Fallout 4 hónapok óta leköt, aztán jön az X4, utána Cyberpunk, úgyhogy sok időm nincs rá. Nem rossz egyébként, de kell kis idő, mire össze grindeli az ember a jobb vackokat. Ez inkább egy chill-es játék, nem igazán az izgalomról szól, ezt elejétől fogva kommunikálják. Nekem pont ez tetszik benne, a végtelen nagy tér, a változatosság -bár azon sajnos butítottak a megjelenés óta-, rengeteg lehetőség az építkezésben. Magam részéről még a Sentineleket is kiiktattam egy moddal, mert csak idegesítettek. :-) Egy idegbeteg nap után nem mindig az izgalomra vágyik az ember, olyankor kiváló az NMS... De tény, hogy élet az alig van az NMS galaxisban, vagyis konkrétan nincs. Mondjuk az Elitet is toltam párszáz órát, pedig abban még ennyi élet és lehetőség se volt. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.04.16. 21:37:37
Olyat láttatok már, hogy egy ferrite dust tartalmú kő felugrik és elszalad? Olyan volt, mint ha egy pók hátán lenne de csak a lábak látszottak ki alóla. Utána mentem és nagy nehezen sikerült lelőni mining laserrel, de csak sima ferrite dust adott. Ez valami furcsa bug lehetett, vagy előfordulhat ilyesmi? Sajnos képet nem készítettem, mert túl gyorsan történt a dolog és csak utána jutott eszembe.
Hát igen látom. Azt hittem kicsit használhatóbbak. Pláne, hogy azt hittem vihetem magammal. De így, hogy mindenhol külön ki kell építeni bázist, meg podot... Így tényleg semmi értelme. Na mindegy marad az űrhajóval ide oda röpködés, csak arról meg nem lehet normálisan nézelődni (imádom a fix kamera rendszert xD).
én ismét nekiálltam,sose jutottam el pár óránál tovább,most a mech miatt visszanéztem,de 3 óra után megint meguntam...tisztában vagyok a lehetőségekkel,bázisépítés járművek,farm bányák nagy úrhajóflotta,de valahogy mégse tud benntartani
a jó öreg rts bázisépítős játékok hiányoznak nekem igazán :D tudom más műfaj de akkor is :D
itt is lehetne valami a hazardon kívül,pl éjszaka támadná valami a bázist aztán kéne bázisvédelmet rakni stb
Igazából sok értelme nincs szerintem. A hajóval eleve oda szállsz le, ahol van valami dolgod, tehát nem kell bázistól-bázisig gyalogolni. Barlangokban gyakorlatilag használhatatlanok (kivéve talán a Nomad, de igazából az is). Ha nagyon odébb kellene menni valami miatt, akkor sem kell utána vissza gyalogolni, mivel magadhoz tudod hívni a hajódat bárhonnan (kivéve barlang). Az egyetlen előnye talán ha mobil inventory-ként használja az ember, de egyébként inkább csak amolyan "fun game" ez a része. Nekem már van vagy 1000 órám a játékban, ha nem több, de alig használom a járműveket mert nincs rájuk szükségem. Most bejött az új Minotaur, ami mondjuk annyiból jó, hogy van egy masszív jetpack rajta, illetve nem hat rád semmiféle időjárási és egyéb hatás (mérgezés, sugárzás stb.). Cserébe nem sokkal gyorsabb, mintha sétálnál. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.04.15. 03:16:01
Köszönöm, akkor haladok előre. Jó lenne valami jármű, ne csak sétálni tudjak rövid távon.
Igen, később jön és kell hozzá pár dolog. Ha már van bázisod, akkor csináld az "Expanding the Base" küldetéseket. Az majd adni fogja az Exocraft terminál blueprintet. Aztán fel kell bérelni egy Vy'keen Technikust az Exocraft terminálhoz, aki majd adagolja a vonatkozó küldetéseket. A Construction Research Station-ből tudod a blueprinteket megvenni, azt hiszem 10 Salvaged Data az ára. Ha az megvan, akkor tudsz gyárani Geobay-t minden egyes Exocraftnak.. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.04.14. 21:10:27
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy exocraftot, járművet hogyan tudok gyártani? Vagy az később jön be, ahogy viszem a storyt?
Ismét egy teljesen felesleges update. Mehetünk egy robottal, de minek? Van már ezernyi jármű. Nincs viszont változatosság, az 1.0 óta a proc,gen-t lebutították, nincsenek városok, nincs ship designer, egyformák az állomások, nincs élet a galaxisban. Tisztelem a csapatot, mert rengeteg fejlesztés történt a megjelenés óta, a NEXT után nagyon sok kiváló update is érkezett, de az utóbbi 3-4-nek semmi értelme nincsen, ezekre kár volt időt pazarolni. Szerintem elfogyott az ötlet, nincs elég kreatív ember a team-ben, nincs átgondolva a játék célja mai napig.
A játék sűrűn frissül jönnek bele új szövegek is. Majd kiválasztok egy friss verziót és felteszem Google sheet -re amit kijavítasz beletudom tenni. Esetleg discord? Szóban megbeszélhetnénk gyorsabb. Nagyon sok a szöveg, de majd megírom mennyi. De én véleményem szerint főleg amiket mindig lát az ember, azokat érdemes először javítani. Mennyivel vagyok készen. Kész van az egész, egy jó ideje.
És mennyivel vagy készen? Sok a szöveg? Most épp fordítok mást, de esetleg később megpróbálom átnézni, kicsit rendbe tenni. Persze ez azért is nehéz így, mert ha nem látom az eredeti angol szöveget (és nem tudom beazonosítani, hogy a játékban hol jelenik meg), akkor lénygesen nehezebb a dolog. Pl többjelentésű szavaknál sokszor csak a játékon belül dől el, hogy melyik jelentés lesz helyes. Ezért is olyan időigényes egy rendes fordítás.
A fordítás több okból is állt elvileg. Technikai,és más problémák. Beszéltem velük mielőtt megcsináltam. A szövegeket át nem adják. Javítani senki nem akar. Csak sajátot kiadni. Én segítenék. Bárkinek segítek ,de senki nem akar javítani rajta. És nem hagyták abba csak max áll a projekt. De az eddigi sebességet nézve állítottam amit mondtam. készítőknek is mondtam ugyanezt. Én saját leszűrőt készítettem hozzá. Az idő múlásával meglátjuk mi lesz az övékből.
Egyébként valaki anno elkezdett egy rendes fordítást az NMS-hez, de aztán a kezdeti rossz fogadtatás miatt leállt vele. Az utolsó verzió még NEXt előtti, tehát nem mai darab. Viszont lehet, hogy érdemes lenne megkeresni az illetőt, talán abban tudna segíteni, hogy átnézze ezt a gépit és legalább a túlzott zagyvaságokat helyre tegye. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.03.16. 18:22:04
Az én véleményemet talán már ismered, korábban kifejtettem. Lektorálva talán lehetne létjogosultsága, de a nyers gépi fordítás annyira zagyva, hogy annak tényleg nem sok értelme van.
Éppen fordítok egy játékot, és kíváncsiságból bedobtam egy random mondatot a google fordítóba. Ezt tudta produkálni.
"Picturesque, rich, and fascinating, these lush reefs beautify the planet, provide sources of food, and are of interest to tourists (once they have been declared either non-lethal or only partially lethal)."
Google "Festői, gazdag és lenyűgöző ezek a buja zátonyok szépítik a bolygót, táplálékforrásokat biztosítanak és érdeklődik a turisták számára (miután nem halálosnak vagy csak részben halálosnak nyilvánítottak)."
Ennek így semmi értelme nincs véleményem szerint. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.03.16. 18:07:24
Szabad világban élünk, talán nem szabad választani az embereknek? Aki nem akarja nem használja. 10 évesen nem akar még nyelvet tanulni, vagy 60 felett, akkor mért lenne kötelező. Minimális angol tudás. Nekem minimális van mégse értem, és több ismerőseim se.
Ha kicsit is foglalkoznál a játékosokkal, akkor visszaolvasva pár hozzászólást, láthattad volna, hogy nem szeretjük az ilyen gagyi fordításokat. Azt a minimális angol tudást, ami a játékhoz kell, bárki fel tudja szedni. Hátrányára biztos, hogy nem válik. És általában más játékokhoz is szükséges az idegen nyelv ismerete.
Sziasztok. A No Man's Sky gépi fordítása tölthető a Facebook csoportomban megadott linken. A gépi fordítás nem tökéletes, de nem is ez a célja hanem ,hogy aki nem tud angolul az is játszhasson vele. Több ember is játszik a fordításokkal ,és számára hasznos. Senki számára nem kötelező használni ez egy lehetőség. A szöveget azóta többször, és több helyen javította SoToS. Így már nem teljesen gépi fordítás. Gépi Game Magyarítások
Az igazi fordítás szerintem még 3-4 év mire elkészül.
Üdv! Nekem az lenne a kérdésem, hogy értem hogy lehet utazni a galaxysba egy csomó helyre, de nincs valami kereső amivel ki tudnám jelölni a játékon belül, hogy hova akarok elmenni, mert van egy bizonyos naprendszer ahova el akarok jutni, de elég nehéz minden egyes pontot elolvasni hogy melyik lehet, pláne hogy valami mocskos messzire kellene eljutnom.
Utolsó infóm szerint, maximum 4 modul adódik össze, ha egymás mellett vannak (azonos kategóriában). Egy vastag keret mutatja a modul képe körül, ha összeadódnak a ststjaik.
Hát azt megértem, ilyen téren elég monoton, hogy ugyanaz a forgatókönyv van a sentineleknél, ráadásul simán el lehet rohanni előlük vagy őrzött létesítménybe ha bemegy az ember el is vesztik szem elől. Tényleg csak hotkey-el van értelme, bár pont tegnap néztem, hogy egy maximum slotosba már illik elférni, főleg ha csak S-es upgradeket raksz 1-1 modulhoz. Egyébként ha több, mondjuk S-es upgradet veszek 1 modulhoz, mondjuk a boltcasterhez, akkor a statok összeadódnak?
Mondjuk nekem elég, mert a sentineleket teljesen kikapcsolom a játékból. Így többszáz óra játékidő után már csak idegesítenek, kihívást nem jelentenek. Minimális földi harcot élek át, de ettől függetlenül is elfér minden egyetlen multitoolban. A lényeg, hogy minden legyen "S"-es, fegyverekből pedig elég egy jobbfajta.. De a specializált fejlesztés jó ötlet. A hotkey nekem azért lenne fontos, mert a menüben nem szeretek matatni egérrel, nagyon lassú és idegtépő tud lenni, annál még az is jobb, ha egyetlen multittol van, mert ott bellentyűzettel nagyon gyorsan tudok navigálni. Megnézem majd...
Igen, azt én sem néztem, most átgondolva nem sok felszíni harc van, túlélhető az 1 multis élet is, de csak erre tudok gondolni, mint funkció. :D Nem tudom megéri e amiatt kettőt tartani, hogy elférjen minden használt modulhoz (terrain manipulator, mining beam, scanner, stb) egy raklap upgrade. Nekem egyelőre ami van kezd szűkös lenni ilyen téren, még egy modult upgradekkel már nem tudnék belerakni, és 15-6 slot körüli. Azt hiszem 24 a max, viszont nem tudom hány használandó, és valóban hasznos modul van, amit megéri utána upgradelni is.