Az a gond az elnevezgetéssel, hogy később nem lehet módosítani. Elég nagy hiba ez is. Még egy korábbi játékomban szívtam ezt meg, ahol végre találtam egy minden szepontból kiváló bolygót a bázisnak, de véletlenül rányomtam arra is amikor a nanitok miatt tömegesen küldtem be az adatokat. Aztán meg nézhettem minden egyes teleportnál, hogy "JHGJSHGJHGS", ahelyett, hogy "My Base 001". Módosítani nincs mód, vagy figyelsz, vagy költözöl ha zavar a kiosztott név.
Találtam egy bolygót, ahol egzotikus hajók spawnolnak egymás után, hogy tudom megadni a címét portálban?
Nekem még Indium kéne.... Azt mondja kék bolygókon van.... Leszálltam.. de lövésem sincs merre keressem.
Nem kék bolygókon van, hanem kék csillagrendszerekben, a "kék csillag" körül orbitális pályán keringő planétákon kell keresni. Ilyen rendszerekbe csak akkor tudsz menni, ha Iridium drive is van installálva a hajón. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.10.31. 14:56:47
Köszi szépen!... Sikerült, ahogy mondtad. Ez a sok kaja mire jó? Ők, hogy lehet etetni velük az állatokat, a keverőgéppel lehet kotyvaszt a i sok mindent... de mi hasznuk van? Sz@rnak is tőlük, adnak tejet is... A tej fog kelleni valamihez?
Jó lett az új update...Végre van flat terrain manipulator, de ami a legjobb, az a hajók "eladhatósága". Pont ezt a kettőt hiányoltam már ezer éve. Így már lesz értelme hajókat javítani és pénzkereseti lehetőségként kezelni. Legalább ilyen fontos volt, hogy végre a slotokat is lehet bővíteni pénzért, illetve az is, hogy végre a hajóosztályt is meg lehet vásárolni, így már nem kell csak azért egy ocsmány hajóban csücsülni, mert annak van elegendő slot-ja, vagy mert ami tetszene az pont nem "S"-es. Mondjuk a több multitoolnak nem tudom mi értelme van, de valamire biztos jó lesz (szerintem semmire). Zseniális ötlet továbbá a Personal Refiner is.
Ez pedig egy marha jó video: (NMS vs. Elite fejlesztés, kb. 2 éve megmondtam, hogy az Elite-nek annyi). Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.12.01. 02:54:44
Megint ez a összehasonlítás... Értem én, de azért 2 dolgot ne felejtsük el. 1: Az ED nem a fiktív világban játszódik, vannak valós vonatkozásai, max. félfiktív a világa legalábbis, míg a NMS egy teljesen fiktív univerzumban játszódik. 2: NMS árkád játék. (még a HOTAS support sincs továbbra se) Az ED pedig egy szimulátor. Na ez két fő dolog miatt sztem továbbra is értelmetlen összehasonlítani a kettőt.
Megnézted a videót is, vagy csak úgy random vitázol valamivel (amit sem a video, sem én nem állítottunk). A fejlesztők hozzáállásáról van ugyanis szó (elsősorban), nem a játék tartalmáról!
Ja, már én is néztem. Nem tudok kiigazodni a srácokon, hoznak egy zseniális Synthesis-t, most meg időt fecsérelnek ilyen értelmetlen hülyeségre, mint ez a zeneszerkesztő. Ki a fene akar egy ilyen játékban hangokat meg zenét komponálni? Ráadásul a 80-as évek PC képességeinek szintjén. Inkább törődnének azzal, hogy valamiféle életet vigyenek a játékba, mert az jelenleg teljesen hiányzik belőle. Nincsenek városok sem.
Leírtrtam a véleményem és ennyi. Mivel erre való egy fórum, de úgy tűnik, neked mindennel bajod van ami kritika.
Ezzel együtt, maximálisan támogatom őket, ha figyeltél volna -ahogy nem tetted már megint-, pár kommenttel korábban linkeltem egy videót ami éppen arról szól, milyen kiváló munkát végeznek és mennyire dícsérendő a hozzáállásuk a siralmas megjelenés ellenére (ellentétben a Frontierrel, akik éppen most ünneplik az 5 éves ED megjelenést, csak többed magammal nem tudom mi a fenét ünnepelnek a kvázi elhagyott játékukon, meg is lehet nézni a kommenteket, kapnak a fejükre rendesen a közösségtől). (Most jöhet az, hogy ha nem tetszik, ne játszak vele )
Minden tiszteletem ellenére le fogom írni azt is, ha valami nem tetszik a játékon. Period! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.12.20. 23:09:19
Két év alatt (mióta megvan) nem jutott el a játék arra a szintre, hogy egyszerűen csak feltelepítem és játszom... Bug bug bug
Vannak bugok, de bőven játszhtaó. Ráadásul folyamatosan javítják. Tulajdonképpen, ha nem tennének bele újabb tartalmakat, akkor már az 1.77-től is kvázi teljesen hibátlan maradhatott volna. Viszont annyi jó -és kevésbé jó- új tartalom kerül bele, hogy azért érdemes kicsit türelemmel lenni, és a tartalmakkal érkező új hibák kijavítását megvárni. Összességében ez már egy teljesen más kaliberű játék, mint ami a kiadáskor volt.
Én most vettem meg akcióban,és valóban tetszett. A nagy hajókat amúgy lehet küldetéseken kívül másra is használni?Értem úgy hogy harcolni velük,vagy csak küldetésekre lehet küldeni? Mondjuk kár hogy a personal refiner bugos mert gyártotta a salvaged data-t. Multi toolból lehet nálam több?Mert felajánlja hogy cserélem,vagy megvásárolom.
Fregatt direkt harcra nem használható, irányítani nem tudod. Bázist lehet rá építeni, a kísérőket pedig csak küldetésekre lehet küldeni. Multitool-ból lehet több nálad, ez a fícsör most jött be 2 hónapja. Értelmét én nem látom azóta se
Most ilyenkor mit csináljak?A konténerből nem engedi kivenni a cuccaim egy részét.Van amit enged,van amit nem. Eddig nem volt ilyen gond vele. Utoljára szerkesztette: Bandigyerek, 2019.12.30. 21:56:56
Megoldódott.Csak 2.-ik újraindításnál helyreállt.
Egyrészt, alapból sincs sok értelme, másrészt, így meg aztán konkrétan semmi értelme. Ugyanis gépi fordítás, vagyis egy angolul beszélni sem tudó valaki ráeresztette a Google/Yandex fordítóra és ennyi. Vélhetően olyan is... (Szerk.) Nem tévedtem! Érdemes beleolvasni 1.41-nél, katasztrófa! Értelmetlen zavgyvaság az egész. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.01.09. 21:07:06
Fordítok játékokat, jelenleg is van egy nagyobb projectem. Éppen ezért pontosan tudom, hogy ennek így semmi értelme nincsen (magad is láthatod az általad linkelt videóban, teljesen értelmetlen a szöveg). Jelenleg a fordítóprogramok képtelenek összetett mondatokat értelmesen fordítani, de sokszor még tőmondatokat is.
Ez így sajnos senkinek nem segítség, még annak sem, aki nem tud angolul. Mert elég néhány többjelentésű szó -amiből ugye sok van az angolban is-, aminél a fordító helytelen jelentést párosít, és máris értelmetlenné válik az egész.
Szerintem is gáz. Eleve a videóban is látszik, hogy nagyon hiányosra sikerült a fordítás. Több kárt okoz, mint hasznot. Ha valaki elakad és segítséget kérne, senki nem tud segíteni neki, mert csak zagyvaságokat ír. Az ilyen kaliberű játékokhoz illik felszedni némi nyelvtudást.
Én egyetlen előnyét látom, bár nem alkalmazom: engem speciel nagyon idegesít, hogy össze-vissza nyomkodnom kell a módválasztót rajta, úgyhogy erősen elgondolkodtam, hogy beszerzek még egyet a meglévő mellé, ami csak "fegyvernek" lesz megépítve. :D
Igen, azt én sem néztem, most átgondolva nem sok felszíni harc van, túlélhető az 1 multis élet is, de csak erre tudok gondolni, mint funkció. :D Nem tudom megéri e amiatt kettőt tartani, hogy elférjen minden használt modulhoz (terrain manipulator, mining beam, scanner, stb) egy raklap upgrade. Nekem egyelőre ami van kezd szűkös lenni ilyen téren, még egy modult upgradekkel már nem tudnék belerakni, és 15-6 slot körüli. Azt hiszem 24 a max, viszont nem tudom hány használandó, és valóban hasznos modul van, amit megéri utána upgradelni is.
Mondjuk nekem elég, mert a sentineleket teljesen kikapcsolom a játékból. Így többszáz óra játékidő után már csak idegesítenek, kihívást nem jelentenek. Minimális földi harcot élek át, de ettől függetlenül is elfér minden egyetlen multitoolban. A lényeg, hogy minden legyen "S"-es, fegyverekből pedig elég egy jobbfajta.. De a specializált fejlesztés jó ötlet. A hotkey nekem azért lenne fontos, mert a menüben nem szeretek matatni egérrel, nagyon lassú és idegtépő tud lenni, annál még az is jobb, ha egyetlen multittol van, mert ott bellentyűzettel nagyon gyorsan tudok navigálni. Megnézem majd...
Hát azt megértem, ilyen téren elég monoton, hogy ugyanaz a forgatókönyv van a sentineleknél, ráadásul simán el lehet rohanni előlük vagy őrzött létesítménybe ha bemegy az ember el is vesztik szem elől. Tényleg csak hotkey-el van értelme, bár pont tegnap néztem, hogy egy maximum slotosba már illik elférni, főleg ha csak S-es upgradeket raksz 1-1 modulhoz. Egyébként ha több, mondjuk S-es upgradet veszek 1 modulhoz, mondjuk a boltcasterhez, akkor a statok összeadódnak?
Utolsó infóm szerint, maximum 4 modul adódik össze, ha egymás mellett vannak (azonos kategóriában). Egy vastag keret mutatja a modul képe körül, ha összeadódnak a ststjaik.
Üdv! Nekem az lenne a kérdésem, hogy értem hogy lehet utazni a galaxysba egy csomó helyre, de nincs valami kereső amivel ki tudnám jelölni a játékon belül, hogy hova akarok elmenni, mert van egy bizonyos naprendszer ahova el akarok jutni, de elég nehéz minden egyes pontot elolvasni hogy melyik lehet, pláne hogy valami mocskos messzire kellene eljutnom.
Sziasztok. A No Man's Sky gépi fordítása tölthető a Facebook csoportomban megadott linken. A gépi fordítás nem tökéletes, de nem is ez a célja hanem ,hogy aki nem tud angolul az is játszhasson vele. Több ember is játszik a fordításokkal ,és számára hasznos. Senki számára nem kötelező használni ez egy lehetőség. A szöveget azóta többször, és több helyen javította SoToS. Így már nem teljesen gépi fordítás. Gépi Game Magyarítások
Az igazi fordítás szerintem még 3-4 év mire elkészül.
Ha kicsit is foglalkoznál a játékosokkal, akkor visszaolvasva pár hozzászólást, láthattad volna, hogy nem szeretjük az ilyen gagyi fordításokat. Azt a minimális angol tudást, ami a játékhoz kell, bárki fel tudja szedni. Hátrányára biztos, hogy nem válik. És általában más játékokhoz is szükséges az idegen nyelv ismerete.
Szabad világban élünk, talán nem szabad választani az embereknek? Aki nem akarja nem használja. 10 évesen nem akar még nyelvet tanulni, vagy 60 felett, akkor mért lenne kötelező. Minimális angol tudás. Nekem minimális van mégse értem, és több ismerőseim se.
Az én véleményemet talán már ismered, korábban kifejtettem. Lektorálva talán lehetne létjogosultsága, de a nyers gépi fordítás annyira zagyva, hogy annak tényleg nem sok értelme van.
Éppen fordítok egy játékot, és kíváncsiságból bedobtam egy random mondatot a google fordítóba. Ezt tudta produkálni.
"Picturesque, rich, and fascinating, these lush reefs beautify the planet, provide sources of food, and are of interest to tourists (once they have been declared either non-lethal or only partially lethal)."
Google "Festői, gazdag és lenyűgöző ezek a buja zátonyok szépítik a bolygót, táplálékforrásokat biztosítanak és érdeklődik a turisták számára (miután nem halálosnak vagy csak részben halálosnak nyilvánítottak)."
Ennek így semmi értelme nincs véleményem szerint. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.03.16. 18:07:24
Egyébként valaki anno elkezdett egy rendes fordítást az NMS-hez, de aztán a kezdeti rossz fogadtatás miatt leállt vele. Az utolsó verzió még NEXt előtti, tehát nem mai darab. Viszont lehet, hogy érdemes lenne megkeresni az illetőt, talán abban tudna segíteni, hogy átnézze ezt a gépit és legalább a túlzott zagyvaságokat helyre tegye. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.03.16. 18:22:04
A fordítás több okból is állt elvileg. Technikai,és más problémák. Beszéltem velük mielőtt megcsináltam. A szövegeket át nem adják. Javítani senki nem akar. Csak sajátot kiadni. Én segítenék. Bárkinek segítek ,de senki nem akar javítani rajta. És nem hagyták abba csak max áll a projekt. De az eddigi sebességet nézve állítottam amit mondtam. készítőknek is mondtam ugyanezt. Én saját leszűrőt készítettem hozzá. Az idő múlásával meglátjuk mi lesz az övékből.
És mennyivel vagy készen? Sok a szöveg? Most épp fordítok mást, de esetleg később megpróbálom átnézni, kicsit rendbe tenni. Persze ez azért is nehéz így, mert ha nem látom az eredeti angol szöveget (és nem tudom beazonosítani, hogy a játékban hol jelenik meg), akkor lénygesen nehezebb a dolog. Pl többjelentésű szavaknál sokszor csak a játékon belül dől el, hogy melyik jelentés lesz helyes. Ezért is olyan időigényes egy rendes fordítás.
A játék sűrűn frissül jönnek bele új szövegek is. Majd kiválasztok egy friss verziót és felteszem Google sheet -re amit kijavítasz beletudom tenni. Esetleg discord? Szóban megbeszélhetnénk gyorsabb. Nagyon sok a szöveg, de majd megírom mennyi. De én véleményem szerint főleg amiket mindig lát az ember, azokat érdemes először javítani. Mennyivel vagyok készen. Kész van az egész, egy jó ideje.
Ismét egy teljesen felesleges update. Mehetünk egy robottal, de minek? Van már ezernyi jármű. Nincs viszont változatosság, az 1.0 óta a proc,gen-t lebutították, nincsenek városok, nincs ship designer, egyformák az állomások, nincs élet a galaxisban. Tisztelem a csapatot, mert rengeteg fejlesztés történt a megjelenés óta, a NEXT után nagyon sok kiváló update is érkezett, de az utóbbi 3-4-nek semmi értelme nincsen, ezekre kár volt időt pazarolni. Szerintem elfogyott az ötlet, nincs elég kreatív ember a team-ben, nincs átgondolva a játék célja mai napig.
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy exocraftot, járművet hogyan tudok gyártani? Vagy az később jön be, ahogy viszem a storyt?
Igen, később jön és kell hozzá pár dolog. Ha már van bázisod, akkor csináld az "Expanding the Base" küldetéseket. Az majd adni fogja az Exocraft terminál blueprintet. Aztán fel kell bérelni egy Vy'keen Technikust az Exocraft terminálhoz, aki majd adagolja a vonatkozó küldetéseket. A Construction Research Station-ből tudod a blueprinteket megvenni, azt hiszem 10 Salvaged Data az ára. Ha az megvan, akkor tudsz gyárani Geobay-t minden egyes Exocraftnak.. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.04.14. 21:10:27
Köszönöm, akkor haladok előre. Jó lenne valami jármű, ne csak sétálni tudjak rövid távon.
Igazából sok értelme nincs szerintem. A hajóval eleve oda szállsz le, ahol van valami dolgod, tehát nem kell bázistól-bázisig gyalogolni. Barlangokban gyakorlatilag használhatatlanok (kivéve talán a Nomad, de igazából az is). Ha nagyon odébb kellene menni valami miatt, akkor sem kell utána vissza gyalogolni, mivel magadhoz tudod hívni a hajódat bárhonnan (kivéve barlang). Az egyetlen előnye talán ha mobil inventory-ként használja az ember, de egyébként inkább csak amolyan "fun game" ez a része. Nekem már van vagy 1000 órám a játékban, ha nem több, de alig használom a járműveket mert nincs rájuk szükségem. Most bejött az új Minotaur, ami mondjuk annyiból jó, hogy van egy masszív jetpack rajta, illetve nem hat rád semmiféle időjárási és egyéb hatás (mérgezés, sugárzás stb.). Cserébe nem sokkal gyorsabb, mintha sétálnál. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.04.15. 03:16:01
én ismét nekiálltam,sose jutottam el pár óránál tovább,most a mech miatt visszanéztem,de 3 óra után megint meguntam...tisztában vagyok a lehetőségekkel,bázisépítés járművek,farm bányák nagy úrhajóflotta,de valahogy mégse tud benntartani
a jó öreg rts bázisépítős játékok hiányoznak nekem igazán :D tudom más műfaj de akkor is :D
itt is lehetne valami a hazardon kívül,pl éjszaka támadná valami a bázist aztán kéne bázisvédelmet rakni stb
Hát igen látom. Azt hittem kicsit használhatóbbak. Pláne, hogy azt hittem vihetem magammal. De így, hogy mindenhol külön ki kell építeni bázist, meg podot... Így tényleg semmi értelme. Na mindegy marad az űrhajóval ide oda röpködés, csak arról meg nem lehet normálisan nézelődni (imádom a fix kamera rendszert xD).
Olyat láttatok már, hogy egy ferrite dust tartalmú kő felugrik és elszalad? Olyan volt, mint ha egy pók hátán lenne de csak a lábak látszottak ki alóla. Utána mentem és nagy nehezen sikerült lelőni mining laserrel, de csak sima ferrite dust adott. Ez valami furcsa bug lehetett, vagy előfordulhat ilyesmi? Sajnos képet nem készítettem, mert túl gyorsan történt a dolog és csak utána jutott eszembe.
Én elvagyok/voltam vele, bár most a Fallout 4 hónapok óta leköt, aztán jön az X4, utána Cyberpunk, úgyhogy sok időm nincs rá. Nem rossz egyébként, de kell kis idő, mire össze grindeli az ember a jobb vackokat. Ez inkább egy chill-es játék, nem igazán az izgalomról szól, ezt elejétől fogva kommunikálják. Nekem pont ez tetszik benne, a végtelen nagy tér, a változatosság -bár azon sajnos butítottak a megjelenés óta-, rengeteg lehetőség az építkezésben. Magam részéről még a Sentineleket is kiiktattam egy moddal, mert csak idegesítettek. :-) Egy idegbeteg nap után nem mindig az izgalomra vágyik az ember, olyankor kiváló az NMS... De tény, hogy élet az alig van az NMS galaxisban, vagyis konkrétan nincs. Mondjuk az Elitet is toltam párszáz órát, pedig abban még ennyi élet és lehetőség se volt. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.04.16. 21:37:37
Ha már megvan a tervrajz, akkor 2 perc bárhova lerakni. De értelme tényleg nem sok van. A fix bázis körül talán, nekem 4 bázisom van, azokon a bolygókon az összes jármű megvan, bár használni sem sokszor szoktam őket. Idegen bolygót csak hajóval fedezek fel, lassan repülve sokkal jobban körül tudsz nézni, aztán ha valami érdekeset látsz, akkor ott leszállsz és bejárod gyalog. Ha már fel van uppolva a ruha, akkor sokáig lehet lófrálni anélkül, hogy foglalkozni kéne bármivel is. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.04.16. 21:40:34
Nem tudom. Az a bajom, hogy űrhajóval ahogy repülök gyakran nagyon lassan tölti be a képet. Ez pc-n is így van, vagy csak ps4-en? A nettel nem lehet gond (gigabit), bár kétlem, hogy annak sok köze lenne hozzá.
Netnek nincs köze hozzá, mert nem a szerverről szedi a modelleket és textúrákat. A teljes játék lokálisan a gépen van. PC-n is bizonyos magasság felett már szedegeti ki a modelleket, de ez természetes, minden játék így működik a performance miatt. Felszín közelben lassan repülve viszont mindent látni (fák, épületek, stb.). Arra bőven jó, hogy meg lehessen állapítani, érdemes-e leszállni. Én ha látok valami érdekeset, akkor landolok és körbenézek gyalog. Nagyrészt nem túl változatos a táj egyazon bolygón belül, mert a játék bolygónként generál egy bizonyos számú assetet, aztán ebből építkezik. 1-4 különféle biome van maximum egy bolygón belül. A hajóból látni hol lesz más a táj, ott le lehet szállni és körbenézni. Ha az 1-4 féle biome-t láttad, akkor már túl sok újdonságot nem fogsz találni, vagyis nem sok értelme van kocsikázni sem, mert ugyanaz fog ismétlődni az egész planétán. A másik gondom, hogy itt-ott elakadnak a járművek, sűrű erdőben nem túl fun velük menni, mert minden egyes fába, sziklába akadnak. Gyalog, egy felpimpelt jetpack-el sokkal mozgékonyabban lehet közlekedni. De nem lebeszélni akarlak, majd próbáld ki és meglátod, még az is lehet, hogy neked be fog jönni. Én sajnos nem nagyon tudok mit kezdeni a felszíni járművekkel, de ez nyilván szubjektív.
Reset simulation utan mi van? Össze kéne raknom vmi cuccot. Néztem videot, ott kapta hozza a materialt az illető. En nem. Anélkül nem tudom lecraftlni ami kell, es ugye minden felszerelés törött. Visszatoltottem mentest, ujra reset, megint semmi. Bug? Buktam a mentesem vagy mi? :D
Igen teljesen normális az is egyfajta életforma adott bolygón.
Valaki homályosítson fel hogy hogy kell a mech exo-t upgradelni? Megvettem a mining laser blueprint-et de nem látom az upgrade-k között. Rég nyomtam a játékkal a blueprint analyzert kivették vagy még benne van?
Köszi
5,1Giga
Nem mondom, hogy nem köt le a játék, de sokkal jobb lenne ha nem lenne minden űrállomás tökegyforma belülről. Nekem így egy ponton túl már nem vonzó a felfedezés, a rendszerről-rendszerre ugrálás.
Na igen, régi elvárás, hogy legyenek proc.gen megoldva a bázisok is. Egyelőre sajnos nincs terítéken.
Pedig nem lenne az rossz, főleg ebben a műfajban. Ilyen mennyiségű bejárható égitestet kézzel lehetetlen megcsinálni, csak a proc.gen jöhet szóba. Van benne potenciál, de sokat kell még fejlődnie, hogy igazán változatos legyen. Hozzáteszem, a planéták generálására korábban volt egy olyan mod, ami már karcolta az élvezhetőség határát, sokkal változatosabb világot generált mint a vanilla, de sajnos nem fejlesztik tovább.
Viszont most az új patch hozott egy olyat, hogy az elhagyatott anyahajók belső tere proc.gen, vagyis elvileg nincs két egyforma. Ami persze valószínűleg nem igaz, de mindenképpen előrelépés pl. a bázisokhoz képest. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.07.30. 00:36:13
Megnéztem pár videót a desolation-ról, sok értelme nincs. A hajóroncsoknál ez a proc.gen nem igazán jó semmire, 5 videó alapján alig különböznek. Kb. kimerül abban, hogy a szobák máshogy nyílnak egymásból, de tökazonos dobozok és szinte minden asset egyforma. A randomizálás kb. annyit jelent, hogy a különböző tárgyak hol itt, hol meg ott vannak a szobában elszórva, de mivel azonosak a tárgyak, az igazi változatosságot nagyjából el lehet felejteni.
Hát, én még érdekes proc gen világgal rendelkező játékkal nem találkoztam... :(
Igazságod vagyon :D FTL és Don't starve tényleg bejövős volt. A dredmoor az határeset, a riomworldot kivenném a listából mert ugyan procgen, de abszolút nem az exploration miatt jó, az harmadlagos benne sztem.
Nálam a Dredmor a nyerő ezek közül. Az FTL-t ismerem még, de az nem tetszett annyira. A listára kívánkozik még szerintem a Tangledeep, a Dungeon of the Endless, vagy a régi FATE-sorozat, meg persze a Terraria- és Minecraft-klónok.
A procgen sem csodaszer ám minden bajra. Hibátlan procgent még egy játékban sem láttam, és nehéz élvezhető, mégis hihető környezeteket generálni. Van, ahol hiába adott minden, valahogy mégsincs hangulata (ilyen pl. a Surviving Titan). Az NMS szerintem a felső harmadban van hihetőség és élvezhetőség szempontjából, bár messze nem játszottam vele annyit, hogy megunjam. :)
Kezdő vagyok a játékban, eléggé beszippantott egyenlőre. Van egy egész korrekt csillaghajóm, van bázishajóm berendezve, 3 nagyobb bázisom építve, felkutattam 13 naprendszert. Arra rájöttem, ha találok lezuhant hajókat, azokat beindítom és az űrállomáson szétszedem, néha kapok olyan elemet, amivel lehet a kishajó inventory-ját/tároló kapacitását eggyel bővíteni. Azonban nem jövök rá. hogy a technológiai modult/részleget hogy lehet szaporítani. A jelenlegi hajóm tech részénél két sorban vannak a helyek, egyik sor teljesen fel van oldva, a másik sorban egy hely van csak megnyitva. LEhet valahogy bővíteni ezt a részt, hogy több fejlesztés, tunning férjen ide, és ne a raktár/inventory részbe kelljen tenni a fejlesztéseket, egyebeket ?