Kicsit pihenőre ment a játék még akkor amikor írtam de most a hetekben újrakezdtem és sikerült végigverekednem magam és kilőni a 12 telepest az űrbe Stoly teller fokozaton. A végére már annyi hulla volt, hogy idő se lehetett elsöpörni azokat. Röpke 115 óra alatt ment végbe ez a misszió. :d Bár ez csak az alapjáték még mindig úgyhogy eljött az idő beszerezni valamelyik kieget.
Fejlesztő kiejentette anno, hogy nem fogja akciózni, ha valakinek kell vegye meg ennyiért :D Talán a Rimworld és a Factorio a két játék amiket én ismerek és így döntöttek, igazuk lett :) Gondolom az is benne van, hogy egy fejlesztő készíti (ha jól rémlk) Ezeket az embereket sokkal jobban tudom támgoatni, egy AAA címet én is megveszek akcióban, ha meg nem lennének leárazva lehet meg se venném őket Egy ilyen indie játék ezerszer nagyobb játékélményt ad Top3 játszott játékom, rimworld, factorio, stardew valley, ez sokat elmond :D
Kicsit más mint egy RTS, de rengeteg a contetn a játékban már alapból is, ami végtelenségig moddolható Többféle nehézség, többféle variáicó, lehet egy emberrel is játszani, nagyobb kivíással, lehet sok emberrel kezdeni Az biztos, hogy be tudja szippantani az embert, mert mindig van vmi új amit kitaláslz, vagy átépítsz vagy csak simán sz*pat a játék =) A játék legnagyobb erőssége, hogy bárki megtalálhatja a számára megfelelő beállítást, lehet full chillben tolni vagy hardcore surivalként Olcsóbb nem lesz soha max10%, úgyh felesleges várni
Köszönöm! Biztos vagyok, hogy eltudnék merülni benne. :) Anno ilyen Age of Empires és hasonló sorozatokon nőttem fel és bár tudom ez azért annál sokkal összetettebb de ahogy előbb említettem is, kevés a jó stratégia manapság.
Én anno még az alfában csatlakoztam a csapathoz azóta képes vagyok órákat beletolni a játékba. Azt nem szabad elfelejteni, hogy ez eg olyan játék ahol csak bizonyos esetekben adhatsz közvetlen utasítást az embereidnek. Az építgetős része kifejezetten hangulatos és részletes. Tudtommal van benni magyarítás, ami jól jöhet, mert azért időnként kell olvasni egy kicsit. A motorháztető alatt rengeteg részletre figyel a program, legyen az szociális érintkezés vagy öregedés. Ha szereted a nem pörgős stratégiákat, akkor tetszeni fog. Nekem 780 óra van benne, de még mindig van olyan amit nem láttam. :)
Hello! Már én is rendkívül régóta szemezgetek a játékkal de valaki nagyvonalakban (saját tapasztalat alapján) le tudna írni egy kis kedvcsinálót? Az a 30 ojró megéri-e érte még így pár év elteltével is? Hiányzik egy jóféle stratégiai cucc. :)
Szia! Nem tudok róla, de akár lehet is. A csatlakozó állatokat többnyire levágom, a nem tetsző embereket elküldöm. Annyira ritkán fordul elő, hogy az nem zavar.
Sziasztok! Megtöröm a csendet Létezik olyan mód amivel ki lehet kapcsolni, hogy maguktól csatlakozzanak a kolóniámhoz, emebrek és állatok is? egyik legidegesítőbb dolog számomra ez :/ Utoljára szerkesztette: Balázs 17, 2022.01.21. 12:20:16
Valami bug lesz az. Ha jól rémlik el tudsz dobni tőlük cuccokat akkor is miután már megalakult a karaván. A személyek inventorija elérhető ha jól rémlik.
Nem tudom hogy mikorra kapok itt választ de, mitől van az hogy egy küldetés helyszínen voltam 2 kolonistával meg 2 szamárral és mikor felpakoltam rájuk mindent amit elbírtam és kiadtam nekik a parancsot a haza útra akkor a két kolonista még visszafutott és felpakoltak magukra cirka 50-60 kilót aminek hála amint elhagyták a területet jött is az üzenet hogy mozgásképtelen karaván :P
Ha kész a steames gyüjtemény, majd írd be ide a nevét. Köszi…
Faction modok nincsenek mèg azzal nem vergődtem. Van rá olyan mod amivel ha save gamebe raksz új fajokat, akkor megjelennek, tehát mindenki tegye bele amit akar. Arra nem lesz kedvem. Hospitality kéne még, bár a gyerek szüléssel megoldható a kolónia bővítése. Ha nem holnap, akkor vasarnap jelentkezek!
Srácok, eszméletlen de kész a modpack. Dev módban néha dobál üzeneteket, de idáig semmi fagyás, semmi breaking bug. 200 körül vannak a modok. Persze lehet rajta csökkenteni ha valaki nem szereti a vgp gardens modokat pl meg hasonlók. Megpróbálom feltenni steamre bármilyen más megoldás van? Letudom szedni a modokat offlinera is meg google drive, csak akkor nem lesz frissítés a modokon. Érdekel valakit?
Igen, valószínűleg eltér a fájlok karakterkódolása. Tipikusan akkor jelentkeznek az általad leírt katyvasz karaktersorok. Gondolom az update felülírt néhány fájt, melyeknek így már nincs ékezetes támogatásuk. Bizonyára javítható, csak kérdés, ki fog vele foglalkozni, ha az eredeti fordítók már dobták a projectet. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.03.05. 20:01:30
Arra gondolsz hogy unicode ban van.e a magyarositas vagy ilyesmi? Ezt nem lehet sehogy megoldani? Mert ahogy látom a magyarosítás nem lesz az új updatehez jó sokáig
Továbbá nemsokára rakom fel steamre a modpackomat, load orderrel, modconfig-al. Én a modpackolat rimpy modpack készitő cuccával csinálom. Hiánypótló. Nektek mi a véleményetek a modpackokról, illetve miért nem osztogatják meg steamen a magyarok ha van nekik működő modpack, mod sorrendel? Ennyire irigyek vagyunk?
Szerintem a children and school and leraning mod és a hospitality modot kellett volna dlc-zni nem ezt a royality valamit. Jó jó de szerintem az hogy ha a karik tudnak házasodni meg ilyenek akkor lehetne benne alapból gyerek is akit fel kell nevelni. Az meg hogy a látogatóknak, akiknek alapból nem sok értelme van, lehet velük foglalkozni, esetleg toborozni, ha jól érzik magukat ajándekokat hagynak hatalmas ötlet.
Srácok. Az 1.1 tapasztalairól valaki? Esetleg nektek nincs olyan bajotok 1.1 modokkal hogy a magyarra állított nyelven a modok sokszor érdekes karakterekkel jelennek meg? Gondolok itt a #%& stb. karakterekre. Ez a magyarositás hibája lenne? Nem akarunk vagy az eredeti keszítő nem akarja a firdítást javítani? Ezekről bármi info? Továbbá dev módban rinyál egy olyan piros error ami az angol fájlokban nincs is benne. Wtf?
Na igen! Főleg akkor probléma ha fából építkezel. :D
Őszintén? Nézzél róla pár gameplayt, egyáltalán nem kell félni, mert egy gameplay sem rontja el a játékod, mivel minden kolónia más és más. Rengeteg mod van hozzá, amiket érdemes is használni, már ha szeretnéd. Az új patch ilyen már modokban jelenlévő dolgokat etc adott hozzá. A új DLC is valami ilyesmi, bár nem teljesen tudom h mennyire más mint ami már modokban megvan.
Gyengébb fokozaton eléggé megbocsátó a játék. Bátran próbálkozz vele. A koncepció egy picit rouge-like lenne, de szerencsére nem kötelező így játszani.
Van magyarítás a játékban!!!
Kezdésnek én azt javaslom, hogy valami olyan területet válassz ahol vagy rövid, vagy egyáltalán nincs tél. Úgy mindig tudsz zöldségeket termeszteni. A kezdő csapatban jó ha van aki ért az építéshez, a főzéshez és a gyógyításhoz. (legalább egy láng) Minél hamarabb kezdj el épületeket építeni. A fa az elején megteszi, de később célszerűbb valami másik anyagot keresni. Az elején szinte bárkit érdemes megpróbálni felvenni a kolóniába. Nagyon sokat számít, h egy fővel nő a létszám.
Hirtelen ennyi. Az angolul "learning helper"-t fogalmam sincs hogy hívják a magyar verzióban, de rengeteget segít! Olvasgasd.
Én pont most ugrottam bele, szerettem is volna ide írni de láttam, hogy lassan egy éve halott a dolog, de te hátha tudsz nekem adni egy kis útmutatót. :)
A tutorialt végigvittem, viszont elég hamar elengedi a játék a kezemet. Van esetleg valami frissített magyar nyelvű leírás a továbbiakról? Vagy hogyan érdemes belevágni a "nehezébe?"
Fura hogy ennyire kihalt ez a topic. Megjelent az 1.1-es patch és az első DLC
Az állatokat fel is kell dolgozni előtte (butchering table/hastok, illetve a production spot is alkalmas rá), amiből lesz hús és bőr, utána mehet a főzőcske csak. Ha ez nem volt gond, akkor esetleg nézd meg a kaja beállításait, esetleg nincs engedélyezve a hús felhasználás.
Csak azt nem értem hogy miért írja az egyszerű étel készítésnél hogy nincs elég alap anyag? Mikor egy csomó állatot lelőttem már . Növényem még nincs .
A legegyszerűbb kaja (simple meal/egyszerű étel) nem igényel semmilyen képzettséget, nullás értéken is el tudja készíteni bárki (bár könnyen lehet mérgező ekkor.) Ehhez elég báűrmilyen főzésre alkalmas termelő (tűzrakás, elektromos vagy fa tüzelésű kajatermelő.) Ráadásul elég hozzá egy fajta forrás is (lehet csak növény vagy csak állat alapanyagból készíteni.)
De ha valamiért ez sem menne, akkor is lehet több kaját nyersen fogyasztani, a málna vagy más gyümölcs mindig ilyen, illetve a többi terménynek is eltérő a büntetése, risz és burgonya nagyon nem kedvelt nyersen, míg a kukoricát egész szivesen megeszik nyersen is. Utoljára szerkesztette: Xsillione, 2019.04.20. 10:27:06
Kaját hogy tudok készíteni ? Oké csinálok villany rezsót de ha pl. nincs szakácsom vagyis csak 1 az értéke akkor hogy tudok ?
Ha jól van megcsinálva, akkor nem okoz problémát a hőhullám. Ha látom, hogy jön, akkor -15fokkal még lejjebb veszem a klímát és ennyi, de tkp. maradhatna eleve ott állandóan és akkor még ennyit se kellene csinálni vele. Ha rendesen zárt az a szoba, van teteje, a falai minimum kőből vannak, a klíma jól van beépítve és rendesen kapja a delejt, akkor semmilyen hőhullám nem oszt, nem szoroz. Maximum olyan fordulhat elő, hogy a klíma megadja magát, akkor javítani kell de ennyi. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.04.14. 00:37:28
Na jó, de ha normál körülmények között le tudsz hűteni egy szobát az nem lesz +50 fokos egy hőhullám során. :) Mondjuk azt nem mondta, h hogy hűtötte le -200ra.
És a falak anyaga sem mindegy, a fa jobban ereszti a hőt, mint a kő, szintén érdemes rétegelt építkezést tolni, a hideg szoba mellett legyen más, nem fűtött szoba (folyósók és hasonlók), ami segít a szigetelésben, persze egy kocka szabad levegő hely kell a légkondi külső oldalának. A hőhullám meg ne zavarjon, az azért van, hogy keresztbe tegyen.
Jó irányban áll a légkondi? Kap áramot? Illetve: van tető az épület fölött?
Szoba méretétől függ, hány darab klíma kell. Elég egyetlen ajtó -valóban előnyös ha automata, de nem feltétel-. Nekem egy 10x10-es mezőt simán lehűt 1db klíma, 1db ajtóval. Bár az is igaz, hogy a raktárakat igyekszem hegybe telepíteni, ami nyilván árnyékol, de a szabadban lévőkkel sincs gondom. Padlót lebetonozom, falat általában valamilyen masszívabb kőből húzom fel, és ennyi. Rendes energiaellátás mondjuk kell, én abból redundáns rendszert építettem ki, biztos ami biztos alapon. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.04.13. 00:54:18
Sziasztok Top 5-10 modot keresem, ami nem nyúl bele a játékba. Inkább a felhasználót segíti, pl a színes falak stb.
Még 1 kérdés, mit lehet csinálni, hogy jó legyen a hűtött szoba? Már dupla fallal is próbálkoztam, meg 2 légkondival -200 fokon, de amikor bedobja a hőhullámot, ami elvileg 40-50fokos fel megy a szoba is pluszba... nem nagyon értem
Köszönöm. Lassan kezdem kiismerni a trükköket, de ennél is kell vagy tíz-húsz nekifutás mire kezdi az ember felvenni a ritmust, mint a DF-nél. A mostani csapatom (öt-hat visszatöltéssel, amiket a túl korán vállalt karavánindítások miatt kellett megejteni), már egész jól teljesít, bár az élpületegyütest megtervezhettem volna kicsit átgondoltabban is, de amíg nem tudom, hányféle műhely, raktár miegyéb kell, addig ez elég nehéz… Majd a következő csapatnál. Aztán majd jöhetnek a modok. Azokkal ahogy néztem tegnap, további harminc-negyven műhely, munkapad építhető, építendő, a maguk logikája szerint. Meg a nehezítés. Egyelőre az eső mesélő második szintjével ismerkedem…
Azért ez egyszerűbben is megoldható: 1. Hagyod gyüjtögetni őket, léassabban haladnaak, ám simen megtermelik a kaját, persze csak erdős/mezős terepn, sivatagban nem megy. 2. Megfelelő kaját viszel, kukorica vagy rizs sokáig eláll, más kaják is bírják egy hétig, szemben a sima kész kaja két napjával.
Fejlődés: mindenki fejlődik abban, amit épp végez, ám nagyon nem mindegy a lelkesedése (lángcsóva a képzettségeken), ha nincs, akkor harmad sebességgel fejlődik, ha van (normál méret), akkor rendes sebességgel (és ez még mindig nem túl gyors, bár egy dedikált szakács vagy crafter hamar látható fejlődésnek indul) míg ha nagyyon lelkes (nagy méretű csóva), akkor 150%-n fejlődik, azaz érdemes ezeket figyelni (fontosabb, mint a pillanatnyi érték gyakran.) Ezen túl magas szinten még felejtenek is (13 környékén kezdődik), ami meggátol efőlé fejelsztésben sok esetben, illetve csak lelkes és dedikált embereknek lesz magasabb.
Meg arra is érdemes figyelni, hogy a butcher meg a tűzhely ne egy helységben legyen, onnan is könnyen kaphat fertőzést.
Igen, erre már rájöttem. Meg arra is, amíg nem tud túlélő csomagot „főzni”, addig ne küldjek karavánt sehova, mert éhenhalnak… Pedig egész jó volt a felajánlott jutalom és az egyszem legyőzendő ellenfél is jónak tűnt…
Nálam a szakács kimondottan egy dedikált emberes munka volt. Arra is figyelj, hogy legyen egy olyan kamrád, ami közel van a konyhához és jól le van hűtve. Sok ideje elmegy a futkosással.
Köszönöm. Igen, a védelem és a világítás fontosságát olvastam a topikban, meg sejtettem is, hogy ilyesmire figyelni kell. A fejlődést konkrétan azért kérdeztem, mert az egyik csapatnál a szakácsom gyomormérgezést kapott, mert a szakács kontár volt. Mivel a csapatban neki volt a legmagasabb, 6-os szakács ismerete (tudom, a bonyolultabb kajákhoz minimum 8-as kell), vicces volt a helyzet és elgondolkodtam, hogy ha nem fejlődnek, abból gond lesz előbb utóbb, de ezek szerint azért van remény…
Mindenkinek fejlődik szép lassan :) DF totyikból írtakra meg annyit, hogy itt is nehézségi fok válogatja mennyire lesz nehéz dolgod. Szép killboxokat lehet építeni és ha beköltözöl a hegyekbe akkor az is plusz védelem. Csak figyelj oda, hogy a járatok legyenek megfelelően kivilágítva, mert elég csúda baleset költözhet be a helyére -winkwink-.
Egy kérdés egy kezdőtől: a telepesek képességei fejlődnek a használattól, vagy maradnak azon a szinten, ahol induláskor vannak?
Options-ben állítsd be hogy egynél több settlemented lehessen.
Kereskedsz, lehulló roncsokat épületeket és régi fegyvereket beolvasztod (acélt kapsz így főleg, komponens ritka.) Illetve ha magad akarod kiszedni, akkor ne másik táborba menj, hanem egy köves/hegyes mezőre, és ott hozz létre egy friss települést, később elhagyhatod, ha csak pár nap bányászatra akarod használni, ha mázlid van akkor lesz egy csomó könnyen kiszedhető komponens/acél/ezüst/stb.
Na az állatokat nagyjából kitapasztaltam, most viszont a térképemen kifogyott a steel meg a component. A mélyfúrás még messze van, mi ilyenkor a teendő? Csak a kereskedés marad?
Gondoltam egy olyat hogy átmegyek raidelni egy ellenséges települést, ott a térképen rengeteg bányászható anyagot találtam, egy fél napig nem is piszkáltak a lakók aztán lerohantak. Sajnos van vagy 20 ember ott, nekem összesen van 8... szóval harc momentán esélytelen. De ha bányászni meg csak a saját térképemen tudok akkor csak a kereskedés marad...
Majdnem felesleges a fúrás, csak mondjuk gazdaságosabb egy-két fúróval kitermelni párszáz plasteelt, mint venni, meg ha más hasznos cuccot találsz, akkor is kellemes, acél van elég enélkül is, a komponenseket meg gyártod magadnak idővel.
Hm. Ja, rég játszottam vele egyébként, akkor ezek szerint változtak a dolgok, blight tuti nem ilyen volt. Mélyfúrót talán meg még sosem építettem, huge mapon volt elég cucc a felszínen.
Blight egy ideje terjed a szomszédos nem fertőzött növényekre, ráadásul nem is azonnal öl, egy kevés időt hagy mielőtt kiteljesedik, éss utána is csak elkezdi rohasztani a növényt (fogy a hp-ja), így lehet még szüretelni őket ha közel volt az aratáshoz.
Rovar a mélyfúró alol is kimászik néha, mivel egyébként simán elkerülhető volna a rovartámadás az általad említet módszerrel. Persze nem olyen vészes, bár nem is könnyú kihívás, és persze a mélyfúrást is el lehet hagyni, ha nagyon nem akarsz rovarozni.
Ezek ellenére az alapelv érvényes, mindenre van megoldás, többsége nem is problémás.
Ez csak azért tűnik így, mert nem érted a játék rendszereit, csak nyomod mint süket a csengőt.
"Napfolttevékenység" Nevezd aminek akarod, az az akksilecuppantó event. Nem szabad akksikra hagyatkozni, a lehető leghamarabb geotermikus energiára kell átállni. Amíg van akksiról futó időszak, addig a hidropóniát el is lehet felejteni kb.
" Többnyire elkerülhetetlen" 100% elkerülhető. Az elején nem viszel magaddal pirománt, aztán később nem fogadod be, vagy ha mégis jön egy, a következő támadásnál baleset éri.
"lazán ágynak dőlnek és hagyják a f@szba a tűzoltást. Okos!" Júzer error. Van tevékenység-prioritás, be kell állítani, hogy a tűzoltás az alvás után legyen, azt' jónapot. Alternatív megoldás besorozni őket, és kézzel odaküldeni a tűz mellé, a pozíciójuk körüli 8 kockán eloltják a tüzet. De ez főleg akkor hasznos, ha már a fél világ lángol, és a hülyék a mezei virágokat akarják megmenteni a bázis helyett. Ez esetben is inkább a "home area" beállítása a célravezetőbb.
"a többiek ahelyett, hogy örülnének" Hamarabb kellett volna elküldeni, mielőtt összebarátkozik a többiekkel.
" egy megvadult nyúl lebonthatja a fél bázist," Hogy a tökbe jut el a bázisodig egy megvadult nyúl, és miért nem küldesz rá egy fegyveres embert azonnal, amint elkezdi rágni a falat?
"a penész közel fénysebességgel tejed a növényeken" Ha a blightra gondolsz, az azonnal kinyírja a növények egy részét, nem terjed sehová.
"egy mélyfúrásból előmászó rovart négy géppuska tüzével nem lehet megállítani anélkül, hogy legalább az egyikből ne csinálna hulladékvasat és akkor az előfordulás sűrűségéről még nem is beszéltem..." Rovarok csak föld alatt és csak sötétben jönnek. Ne legyenek sötét földalatti részeid, és akkor az előfordulásuk sűrűsége ==0.
Nem a játék az agyatlan, ha pont az a bajod vele, hogy nem érted, mi miért történik...
Külön meg kell tanítani azt, hogy kövesse a gazdát és védje, külön azt, hogy draft alatt is kövesse. Az obedience az minden más képzés előtt kell. Ha ezek nincsenek meg, akkor viszont nem túl hasznosak harcban az állatok (egyébként sem azok, elég hamar meghalnak, ha harcba küldöd őket, még a legnagyobb lények is)
A szelidített állatok miért nem képesek megvédeni magukat, illetve miért nem segítenek a gazdájuknak?
Van pl egy rókám, megszelidítve. Obedience is ki van tanítva neki 3/3 a leírás szerint ilyenkor követi és védelmezi a gazdáját - na most nálam nemhogy védi a gazdát, de a közelébe se megy. Prbáltam úgy hogy a gazdit direkt irányítás alá vettem, akkor is tojt rá a róka nagy ívben....
De ha megtámadja vmi állat magát a rókát, nem s ütött vissza csak csendesen elvérzik. Timberwof, medve, vaddisznó dettó.... még egy megaslothom is volt egyszer, az se vlt képes megvédeni magát semmitől... ez valami bug?
Olyat már láttam hogy a rescue működött, egy vérző embert behúzott egy farkas az ágyba. De olyat hogy a megszelídített ragadozó bármikor is megvédte volna magát, egy másik szelíditett állatot vagy netán egy kolonistát - na olyat egyszer se.
Gyakorlatilag az előbb egy meccsemen egy megasloth beragelt egy szeliditési kisérletre. Megölte a szelidítőt, majd betrappolt a faluba és megölte a másik három emberemet is. Közben 3 vaddisznóm, a rókám meg egy timberwolfom szép nyugodtan járkált a faluba, még csak meg sem kiséreltek segiteni a gazdáiknak... ez most mi? Utoljára szerkesztette: lammaer, 2018.10.22. 00:56:19
Tesztet kéne látni.
majd inkább a Satisfactory ha megjelenik :) De az említett gameben is sok órám van :)
Van igazság az itt felsoroltakban, de számomra ez egyáltalán nem ilyen tragikus. Persze ki kell tapasztalni, mit és hogyan lehet kezelni, de alapvetően élvezetes a játék számomra. Folyamatosan tudom fejleszteni a kolóniámat, még egyszer sem égett le vagy semmisült meg semmi miatt annyira, hogy akár csak komolyabb mértékben újra kelljen építenem.
Nálam totál függőséget okozott és az említett dolgok mindegyike kezelhető. Igaz, kellett sok óra, hogy pl. pirománokat fel se veszek a kolóniába, az igényeikre figyelek, hogy ne omoljanak össze, stb. Sok modot használok, amivel nagyon meg lehet változtatni a játékot és kifejezetten szeretem, hogy nem lehet mindenre felkészülni. Az is tetszik, hogy akárhányszor kezdek bele egy új kolóniába, az mindig más megoldást követel.
Hinnye, vártam már hogy kijöjjön élesbe a játék de ezeket olvasva még elkezdeni se nagyon van kedvem... :(
Ha csak építkezni akarsz (minimális vagy semmilyen kihívás szint), akkor az egymenéseket kezelni elég egyszerű. Nagy és szép szoba mindenkinek, rendes kaja és étkező és nehéz lesz őket megzakkantani innen már. Általában akkor zizzennek meg, ha harc vagy egyéb miatt sérültek, netán valaki vagy valami meghalt és még valami bajuk is akad (alapból dilis, elment az áram, nincs jó kaja, leégett a szobájuk:)
nekem is az volt a bajom,hogy a lakók agymenéseit kicsit túltolták,amikor simán csak építkeznél,lenne a fejük felett tető,van kaja,de mindegyiknek előbb utobb valami baja lesz amivel nincs kedvem foglalkozni,csak építgetnék stb :D bár én még fejlesztés alatt próbáltam egy verziót,de látom nem változott...vagy csak nekem nincs türelmem mélyebben belemenni a dologba:D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2018.10.18. 21:04:35
Eközben a két piromán karakter mellett a legjobban a piromán zakkanást kedvelem a durvábbak közül, mert az nem jár semmilyen komoly kárral, a tüzeket simán oltják, a kis sérülést meg pillanatok alatt rendbehozzák.
Ha gondot keresek, akkor az, hogy egy elvesztett kutya miatt képes a karakter agressziózni vagy három napra bezárkózni, aztán meg pampog, hogy éhes.
"Egy baj van ezzel...nem lehet letenni! "
Pedig de! Olyan szinten túl van tolva benne a hülyeség, hogy az egy idő után már nem tolerálható. Én a nagyon-nagyon very easy csillámpónis ultrakönnyű verzióban toltam, de így is felb@szott a sok következetlen baromságával. Csak néhány példa:
Napfolttevékenység... Persze... Olyan erős, hogy még a csutkára feltöltött aksikba is beleszorul az összes szabad elektron... Aha, biztos így van.
Tűz. Mindkét fajtája -természeti és emberi- idegesítően túlmodellezett. A természeti -a villám- nagyjából minden harmadik-negyedik nagy kiterjedésű tüzeket okoz, lehetőleg a legnagyobb károkozással. De az még nagyjából elviselhető, mert legalább néha az eső nekirugaszkodik és eloltja. Ezzel szemben az ember által okozott tüzek sokkal betegebbek. Többnyire elkerülhetetlen, hogy ne kerüljön a telepesek közé egy-két piromán barom. Jószerével azért, mert -főleg az elején- pont ezek rendelkeznek más egyéb fontos tulajdonsággal és emiatt beválogatja/befogadja őket az ember a csapatba (persze azért is, mert kezdő amatőrként még nem tudja, hogy ez később mekkora szopás lesz). A piromán jómunkásemberek mindent felgyújtanak a bázison ami éppen az eszükbe jut. A többiek ahelyett, hogy első lépésként szívlapáttal agyonvernék a gyújtogatót, mennek utána és immel-ámmal oltogatják a tüzeket, de pl. ha eljön az alvásidő, lazán ágynak dőlnek és hagyják a f@szba a tűzoltást. Okos! Dupla csavar a dologban, ha elhajtom a baromarcú pirománt a kolóniáról, a többiek ahelyett, hogy örülnének, hogy kirúgtam és nem kell három naponta újraépíteni a bázist, napokig bánatosak lesznek miatta... Na, ez az értelem diadala!
Az olyan marginális baromságokra már nem is érdemes szót vesztegetni, mint hogy egy megvadult nyúl lebonthatja a fél bázist, vagy a penész közel fénysebességgel tejed a növényeken, egy mélyfúrásból előmászó rovart négy géppuska tüzével nem lehet megállítani anélkül, hogy legalább az egyikből ne csinálna hulladékvasat és akkor az előfordulás sűrűségéről még nem is beszéltem...
Szóval de! Le lehet tenni egy egyébként kitűnő ötlet alapján szarul megvalósított játékot, ha ennyire túltolják benne az agyatlanságot. El sem merem gondolni, hogy mi lehet a nehezebb fokozatokon...
Sziasztok! Érdemes a játékot megvásárolni jelen állapotában?
Igen, bár sokszor frissebb, mivel csak új release-eknél húzza be a steambe Tynan a lokalizációkat (+1 patch kicsit később). A17 elvileg kész, csak tesztelni kéne, mert nincs időm játszani. Backstories meg marha sok, jelenleg nem látom magam előtt a végét.
ránéztem youtubeon meg devblogon milyen frissítések jöttek(talán már van egy éve is hogy nem játszottam vele),elég ütős a legutolsó. Le van modellezve a komplett bolygó,karavánt lehet indítani szomszédos baráti faluba,ahova ha mi megyünk jobb árakon lehet kereskedni. A karavánt fel kell szerelni élelemmel,csapattagokkal,fegyverekkel,mert random eventek történhetnek velük(állattámadás útközben stb) És lehet raidelni kalózbázisokat,hasonlóan mint amikor minket raidelnek. Lehet építeni pod launchert amibe bepakolva erősítést/nyersanyagot tudunk küldeni karavánnak,elég gyorsan. Ahogy néztem letelepedhetünk másik területen is,két kolóniát managelve :)