A The Stanley Parable önmagát first person felfedezõ játékként definiálja, a felfedezés pedig az Antichamber-höz hasonló módon válik a játék központi elemévé: míg az Antichamber-ben a térrõl alkotott elképzeléseinket cáfolta meg a játék úton-útfélen, így arra késztetve a játékost, hogy õ maga is kételkedni kezdjen bennük, addig a The SP esetében a történetmeséléssel és a felfedezéssel kapcsolatos legalapvetõbb beidegzõdéseink lesznek minimum kétségesek.
A játék kiindulópontján megismerkedünk a játék összes szereplõjével. Egyikük a címszereplõ Stanley, aki egy nagy épületben dolgozik, munkája pedig abból áll, hogy egy billentyûzet gombjait kell megnyomnia a képernyõn megjelenõ utasítások alapján, a másik szereplõ pedig a narrátor, akitõl az elõbbieket, és a játék során még oly sok mindent megtudunk. Kalandjaink pedig azzal a drámai fordulattal kezdõdnek, hogy hirtelen elapad a Stanley munkájához szükséges utasítások folyama, és mint kiderül, az épületbõl mindenki más eltûnik.
Forrás: Gamestar
Nos, ebben a topikban összegyûjthetjük hányféle lehetõség, és befejezés létezik :)
Eredetileg half-life 2 mod volt, ehhez adtak hozzá még valamennyit, és finomítottak rajta.
Az egyik legjobb végzõdés az az szerintem, amikor a játékhoz jutsz el (nem mondom el részletesen, hogy mi ez) és azt mondja a hang, hogy akkor most te 4 órahosszát, vagy mennyit játszol rajta. Nos ahhoz nem volt türelmem, de youtubeon meg lehet tekinteni, hogy mi lesz, ha végigjátszod tényleg :D
:DD en azt szerettem mikor -spoiler-
A narrator meghulyult es 10szer ujrainditotta a jatekot de csak nem akart jo lenni:D
Körülbelül 4 vagy 5 befejezést láttam zsinórban, de aztán többször nem volt kedvem elindítani. Amit biztos, hogy nem láttam, az a "jó" irányba indulva lefelé menni a lépcsõnél, amikor a narrátor felküld. Meg a végén a bombás szituációt nem tudtam megoldani, nem tudom, lehet-e.
Akkor most spoilerezek. A bombásat nem lehet megoldani, pont ezért vicces, a tehetetlenség miatt :D Ha a lépcsõn lemész megbolondulsz, és öngyilkos leszel.
A bombánál az tetszett, hogy a narrátor szó közepén hallgatott el. :D
Egyébként a Bard's Tale: New Adventures-re emlékeztetett ez az egész játék, ott vitatkozott folyton a narrátor és a fõhõs. Az egy király játék volt, a szinkron a közepesnél bénább diablo-klónt nálam instant klasszikussá tette.
(Több helyrõl is beteszem, hogy tovább látható maradjon)
Ha esetleg az ábrán nem szereplõ befejezést vagy egyéb érdekességet találtok, lécci írjátok be, hogy a készülõ magyarításban azt is le tudjuk tesztelni.
Én láttam ezt már csak nem igazán tudom értelmezni... :D