Hát nem tudom hányan ismeritek a Resident Evil: Operation Raccoon City-t de amit a Capcom itt levág az vérlázító. Pusztán reklám szempontjából ugatnak most. Aki ismeri a játékot az tudja, hogy az REORC kb 0 története van önmagában. A RE2 idején játszódik, annak próbál valami hátteret adni és 100% akcióra koncentrál. A fõszereplõk ráadásul az Umbrelás banda, akik vannak vagy 6-an és szinte 0 ismerettel rendelkezünk róluk. Ebbõl választunk ki pályánként 4 db embert. Szóval ez említett buzi karakter még csak nem is játszható az alapjátékban (csak multiban). Késõbb kiadták DLC-ben hozzá azt a brancsot akinek tagja ez a figura. Hasonlóan 0 történet, ugyan úgy vagy 6 emberbõl áll a csapat és abból 4 vihetünk magunkkal. Na most mondja valaki, hogy a kb 12 fõbõl álló embertömegbõl (DLC-t beleszámítva) egy db faszi nemi identitása BÁRKIT IS ÉRDEKEL! Ráadásul ez még csak ki se derül a játékban (mert kit érdekelne ez a 20-ad rangú senki karakter). Szóval az a faszi most csak a reklámot csapja, az amúgy jókorát bukott programnak. Ha már buzi karakter akkor inkább említették volna Leonardót az Assassin's Creed 2-bõl. Arról legalább ki is derül a programban (ha valaki nem tudná ezt a történelembõl). Ráadásul Leonardó karaktere a játékban szimpatikus, kedvelhetõ karakter.
Attól függ, pl egy soul caliburban (verekedõs játék) nem sok embert érdekel a karakterek háttértörténete, nem is fontos hogy legyen, egy platformerben elég annyi hogy elrabolták a hercegnõt, oszt nyomás utána, de például egy tales of játékban meg az a legfontosabb (míg a visual novellekben csak történet van játék nélkül kb)
meg nyílván a kettõ között vannak fokozatok, melyik játékban mennyire fontos a történet.
Teljesen jogos. :) Egy senkit nem érdekel mellékszereplõ nemi identitása, vagy vallása a kutyát nem érdekli. Ha még esetleg volna valami történeti lényege akkor talán fontos lehet.
Szerencsére tévedsz, de sajnos egyre többen vannak a fejlesztõk között akik hasonlóan gondolják. Igenis fontos a játékokban a történet, mert egy jó történettel sokkal hosszabb játékot lehet alkotni. Ha adott egy játék amiben az össz újdonság a "történet alatt" az egyre komolyabb fegyverzet a "kispisztolytól" a "gigabrutál zsebágyúig" van adagolva fokozatosan, netán pályánként, az max azoknak lesz élvezetes akik a szerepjátékokban is csak a statnövelésre izgulnak rá. De ha van egy jó történeted ugyanezen a helyszínen ugyanezekkel a fegyverekkel, akkor szinte észre sem veszed hogy több órán át tök ugyanazt csinálod csak mások az effektek néha!
Most az hogy utolsó szempont lenne a fõszereplõ kiléte, pedig pláne nagyon nem igaz. Vedd a Tomb Raidert, és mivel szerinted nem számít a fõszereplõ, cseréld le egy elhízott kopaszodó köpcös kis krapekra. ;) De felõlem dadogós eszkimót is berakhatsz a Duke Nukem fõszereplõjének...
Ha ezen két példa után még mindig azt mondod nem fontos, akkor nyugodt lélekkel mernék fogadni arar hogy te jóformán csak multis fps-ekkel játszol, netán néhány történetmentes MMO-val.
Ki ne szarja le, hogy meleg? A kutyát nem érdekli. Ez kicsit pont olyan, mint amikor egy társaságban a zsidó elkezdi kiemelni magáról, hogy õ zsidó. Kit érdekel?
Ugyan olyan, mint bárki más, egyáltalán minek errõl beszélni???
Olyan, mintha azt mondanád, hogy egy filmben nincs értelme a történetnek, mert az emberek csak egy kamera elõtt állnak és beszélnek.
"A játékok nagyon kis százalékában számít a történet."
Ez egyáltalán nem igaz, hacsak nem multiplayerre kiélezett játékkal játszol, akkor a jó történet nélkülözhetetlen, hogy tényleg élvezd is a játékot. Nálam például az az elsõdleges, ha a történet jó, akkor gyakran még a játékmenet hiányosságai felett is szemet tudok hunyni.
"meleg karaktereket" Amig be nem jott az oldal, azon jart az agyam, milyenek lehetnek azok a meleg karakterek. Egy uj betutipusra gondoltam.
És a saját neméhez vonzódó nõi karakterek?
A játékok nagyon kis százalékában számít a történet. Mármint mindegyiknek van valami háttérsztorija, de azt 99,9% sose olvassa el, azt se tudja, hogy létezik. A fantasy, kaland játékokban lehet a karakterek közötti differenciálásnak értelme, de egy FPS-ben, ahol a cselekvés kimerül abban hogy mész-lõsz, ennek az egésznek csak marketingértéke van: próbáljunk botrányt provokálni, hogy beszéljenek a játékról. Érdekes módon azokban, ahol van értelme a dolognak (pl. Sims!), ott direkt kikerülték a fejlesztõk az egész kérdést.
Más játékokban egyébként szerintem eddig azért nem nagyon volt, mert sokkal inkább a körítéssel (játékmenet, grafika, zene stb.) foglalkoztak a fejlesztõk, az pedig, hogy kövér legyen egy nõ, vagy meleg egy férfi hõs a legeslegutolsó szempontok egyike, amikor már semmi egyéb optimalizálnivaló nincs egy játékon. Ritka kivételek persze vannak, pl. a Witcher.