Sajnos ebben az engine-ben az auto-felfuggesztes-gumi es a kormany-ffb kozti kapcsolat 99%-ban csak effektezesen alapul. Nincs igazi kozvetlen kapcsolat a ketto kozott. Raadasul csak 1db ffb effekt file van, az ervenyes az osszes "rezgo" cuccra, legyen az gamepad, 180 vagy 900 fokos kormany.
Raadasul "mindenkinek" jatek, es hiaba van lehetoseg a segitsegek kikapcsolasara, akkor is kenytelenek voltak "elrontani", egyszerusiteni: olyan, mintha minden auto 1.5x szelesebb gumikon futna, raadasul a lagyabb kevereken:)
Az F1 elegge mas felfuggesztesben es tempoban, mivel azok az autok sokkal kemenyebbek az itteni nagyatlagnal, igy azokhoz lottek be az FFB beallitasokat. Itt is van "majdnem" F1 (Dallara DW12), de mivel a felfuggesztes vs. FFB effekteknek csak egyfele beallitasa van, igy annak jonak kell lennie az utcai Mini-re es az Indy-re is;)
A korabbi EGO FFB-lyuk (F1-ek, ami engem idegesitett) igazabol nem lyuk volt, hanem a kozeprehuzu effekt pattern/frekvencia es egyeb beallitasoknak a taknyos jellege;)
Egy igazi F1-es autonak viszonylag keves a kormanyelfordulasa, de nagy az attetele, es hiaba a szervo, videokon is latszik, meg kozepallasban is, kissebb egyeletlensegeknel is kapaszkodni kell bele. Kanyarban, kerekvetonel meg durvabb a helyzet. Azokon a gumikon, sebessegeken, G-erokon nem lehet csodat tenni, ossze van kotve a kerek a kormannyal:D
Ezert Codies-nek lagyitani kellett a kozepso reszeken, mert a nagyatlag felhasznalo eret vagott volna magan a hasznalatatol:DDD
Itt a GRID-ben ismet uj beallitasokat vezettek be, kicsit mashogy mukodik, kemenyebbre tudtak allitani a caster reszeket. Ami egy atlag, kozepes, gyors autonal "jo", de a ket szelsoseges tipusoknal mar elmaszik az erzes (pl. hintazo F3, mert oda mar keves).
A DIRT is ugyanez a rendszer, de ott annyival "jobb" a helyzet, hogy a jatek jellege miatt ott csuszosabbra kellett venni a gumikat, es mindenhez driftelheto, keresztbe allos beallitasokat gyartani;)
Valszeg van annyira reszletes az engine, hogy az auto es gumi beallitasoknal sokat lehetne "javitani" az erzeseken, de nem er annyit az egesz, hogy minden autot egyenkent piszkaljon az ember.
Ez a jatek 90%-ban a hangulat, latvany, AI, fun miatt hasznalhato, es abban azert eleg jol sikerult.
Persze en is jobban orulnek egy AC fizikanak es egy EGO koritesnek, de olyan sose lesz:/
Az tuti higy nem a legjobb a kormanyzas, de el lehet lenni vele, nem ezert szeretjuk ! :) F1 az valoban jobb kicsivel.En ugy erzem, higy csak bizonyos kormanyszog utan bolondul meg, ha az ember tul sokat teker, ugyhogy en eleg magas kormanyszoggel hasznalom , igy nem kell a vegeig tekerni, szinte mindig eleg a kormagy elso 180-180 fokos tartomanya.
Eddig csak vagy 3-4 három körös túraautó versenyt mentem holt fáradtan, nem túl sok kedvvel de engedtem kíváncsiságomnak :) Hát a sok pozitív vélemény ellenére, a játékkal töltött elég rövid idõ alapján, az autókezelést illetõen az elsõ benyomásom nem olyan pozitív. Nyilván nem szimulátoros vezetési modellt várnék, de alig érezhetõ az autó és az út közötti kapcsolat, kicsit olyan mintha valamilyen váladékon csúszkálna az egész. Zavaró továbbá, ez a terelgetõs, sebesség függvényében változó steering lock-os irányítás, amikor a helyesnek érzett, gondolt kormánymozdulatról kiderül, hogy sok és bele kell piszkálni, de nem azért mert ténylegesen rosszul méri fel az ember. Ha jól rémlik lehet állítani a kormányzás linearitásán, de a jelenlegi helyzeten már csak rontani lehet vele. Fene se tudja, lehet kipihentebben kellene kipróbálnom, és egy kicsit többet menni vele, mert ha ráérez az ember, lehet élvezetes is tud lenni. Esetleg az autók beállításával is lehet játszani, nem tudom, de nem hiszem, hogy oly nagy mértékben változtatna az autó alapvetõ viselkedésén. Az átszabott irányítási modell ellenére engem, talán nem is olyan meglepõ módon, mégis erõsen a GRID 2-re emlékeztet, amivel pont az autókezelése miatt nem tudtam megbarátkozni több (2) nekifutás ellenére sem. Érdekes, régen a DIRT 2-vel is sokáig elvoltam, mert árkád jellegének ellenére tök élvezetesen lehetett vele autózni, és pl. nekem az F1 2013-al sincs ilyen téren az égvilágon semmi bajom, feszes, közvetlen, érezhetõ, élvezhetõ. Az Alex által sokszor említett FFB lyukkal kapcsolatban viszont lenne egy észrevételem. Nem lehetséges, hogy ez oly módon jelentkezik leginkább, vagy válik hangsúlyossá, mint ahogy Alex használja kormányt? Értem ez alatt azt, hogy driverben a kormányszög 900 fokra van állítva és játékban van a szaturációval belõve. Én soha nem éreztem csak gondoltam hogy mire gondoltok konkrétan az FFB lyuk kifejezés alatt, mert én általában driverbõl állítom a kormányszöget az aktuális játéknak megfelelõen, vagy profillal vagy manuálisan, de tegnap próbáltam úgy is beállítani a kormányt mint ahogy Alex írta, driverben 900 fok, a játékban a szaturáció 50, na és ekkor éreztem én is a jelenséget (Driving Force Pro)
De , már néztem az is jó ! :) Alexnek nagy gyakorlata van már a CM-es ffb piszkálásban :)
Fizikat is lehet valahol allitgatni? Sokszor csusszan egyet az auto, meg ha nem is hajtom nagyon. Elsore azt hinnem el fog szallni, aztan hirtelen valami varazsero a helyere teszi.
A formula C -t meg pl terelgetni kell, hogy egyenesen menjen. Ideoda imbolyog egyenesben.
azért van benne ilyen belsõ egyáltalán mert nincs lesötétítve a kocsi és bele tudsz nézni kívülrõl, ott meg nagyon hülyén nézne ki ha nem lenne semmi ezért van egy ilyen low poly belsõ mert arra a látványra bõven elég :) ez ilyen egyszerû, nem csináltak semmit külön hozzá :)
A gumikopas csak enduranszban mukidok, vagy hogy ....?
Az embereknek ugy sem jo semmi. Mindig talanak valamit, amibe bele lehet kotni. Az hogy esetleg rosszabb egy textura (bar szerintem csak a boruilas miatt tette be) az gond lehet. De azt, hogy eleg jo/latvanyos a tores, befizikazva, a kepen latszik, hogy az egyik felnirol leszakadt a gumi, az mar termeszetesnek tunik:)
Jo lett volna ebbe is normalis cockpit, de mindenki tudja, hogy nem eri meg kulon azzal foglalkozniuk. Raadasul, ebben az engineben sose lehetett jatekbol cockpitet (pozicio, FOV) es pilota dinamikat allitani, anelkul meg altalaban eleg szar a dolog. Autonkent piszkalni meg idegesito.
Az F1-ben azert van "normalis", mert full licenszes, oda kotelezo, raadasul csak 5-6 auto van benne osszesen, ott egyszerubb. Persze ott is "szar" (fov, pozicio, beallitasok", de ott belefer a piszkalas, mert csak 1 autot kell megcsinalnom, aztan OK:)
Gondolom mert hellyel közel ilyen állapotúra már megcsinálták a Grid 2 alá és nem akartak több erõforrást, munkát, pénzt ráfordítani a profit kárára. Sajnos ez is kicsit erõsíti a dolog "lehúzás" jellegét :/ Ezzel csak az a gond, hogy a GRID 2 után teljes értékû, különálló játékként árulják, ahol a belsõnézet visszatérése volt az egyik beharangozott (mondvacsinált) újdonság. Ráadásul egy grafikai téren magára adó fejlesztõtõl mint a Codemasters várná legkevésbé az ember egy ilyen húzást, amit már mások MOD-er szinten megcsináltak a GRID 2-höz. Azért mindjárt más fényben tûnne fel a játék ha tényleg látszana rajta a törõdés, hogy úgy foglalkoztak vele mint ahogyan egy különálló játékkal foglalkoznak, mert így messzirõl süt róla, hogy ez egy újrakalibrál, újracsomagolt GRID 2.
Én azért nem értem ezt a cockpit bakit, mert látszik, hogy melóztak vele. Minden autónak más. Sõt még nagyon hasonlít az igazi eredeti cockpitra ami az autónak van. Tehát, akkor lehetett volna normális is.
Ez a HD pack csak autófestés.... Azt hittem pályán alakít picit, így viszont semmire való, nem érdekel :)
Interior még ezzel a hd peccsel is hányadékként néz ki? Szerintem ez egy nagy öngól a CM-nek. 2-be is elõ lehetett bányászni kis moddolással egy ilyen minõségi belsõ nézetet...
Én street-be kezdtem a karriert és a season 2-be lefagy a játék az elsõ versenyen Valaki tapasztalt már ilyet?
Felraktam a hd pakkot és felnyomtam ultra presetre. Az fpsem a felére esett, még így is bõven játszható volt, de nekem a 60 kell minimum, szóval vissza high
Ezek egyszeru szoveges XML file-ok (notepad.exe biztos van a gepeden:P). Ha jol ertettem, te hatulrol tologatos vagy, vagyis a CHASE camerat akarod modositani.
Abbol van ketto, es eppen a legelso ket resz az. View type="Chase" a fo resz, a kozeli a ident="chase_close", a tavolabbi a ident="chase_far".
Trillio beallitas van, de mindegyik ertelemszeruen el van nevezve, szerintem konnyen kitalalhato. Pl. "position" hol van a kamera, "target" hova nez, "fov" latoszog stb.
Persze a hatulrol tologatoshoz meg millio egyeb beallitas van, mert az gondolom mozog, forog, dol meg mitudomen mi:)
tempónál tuti nem látszik :) De leszedem, hátha ki van csomagolva ...
Nem hinnem hogy az 1280x720px felbontasnal barmit eszrevennek a HD texturakbol:D De szerintem FullHD-ben sem latni semmit belole, max allokepeken. Annak meg semmi ertelme:DDD
Nekem 4 gigát tölt le, miután benyomtam, hogy akarom a hd csomagot.
Valamit nem lehet kreálni, hogy a behind kamera valahogy feljebb legyen és jobban nézzen lefelé. Az alap kamera akkora fos. Nem látom mi van elõttem. Kénytelen vagyok hood módban nyomni.
A DASH (eloretolt cockpit) nezethez, nagyobbra vettem a FOV-ot (48-rol 65-re). Nem volt kedvem egyenkent szarakodni vele, igy batch-eltem, igy ezzel egyutt a "rendes" cockpitnzet FOV is 65 lett. Ami oda sok, foleg hatratolt ulessel. De mivel az alapbol szar, azzal nem foglalkoztam:DDD
Nezd meg ezt is:) Atirogattam ezt-azt az FFB script-ben, most jobban erezni a tapadas vesztest, kemenyebb a felfuggesztes-erzes stb. Csak 1 autot neztem eddig, Chevy Cruz, azzal sokkal jobb lett. Az FFB beallitasoknal (vibration:D) huzd fel a ket kormanyerot 100-ra.
Csinalj a 2 file-rol MENTEST, ebben nincs benne!!!!
Én már elõtte is leteszteltem, csak kiváncsi voltam a véleményetekre :D Nos szerintem borzasztóan jól lett optimizálva a játék. Ezzel a konfiggal megvan a 60-70 fps 720p-ben ultra low grafikán. Csak a textúrák illetve annak a szûrése van high-ra állítva.
Megneztem, teljsen linearis a kormanyzas, azzal nincs gond.
900-as kormanynal a szaturaciot le kell huzni 50-re, ebben NINCS multiturn szamitas/fejlesztes. Eleve a felfuggesztest es az FFB-t is max 360-450 kornyekere szamolja.
Amit nem-linearis erzes lehet, az a kicsit idiota automozgas es FFB visszajelzes.
Probald parhuzamosan a linearitast es a szaturaciot elallitgatni.
OS: Windows Vista, Windows 7 or Windows 8 Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.4Ghz or AMD Athlon X2 5400+ Memory: 2GB RAM Graphics: Intel HD3000 or AMD HD2000 Series or NVIDIA Geforce 8000 Series Network: Broadband Internet connection Hard Drive: 15GB available space Sound Card: Direct X compatible soundcard
De valami xml-ben sem lehet kicsit megpiszkálni ? Most nem FFb áérdekel, az ilyen, hanem a lineáris kormány. F1 -ben azért ezzel nem volt baj :)
Ennek a korites a lenyeg. Korites:Autokezeles = 90:10 :) Igazabol az AC szeretett volna ilyen vagy hasonlo lenni, legalabbis koritesre, de ebbol nem valosult meg SEMMI:DDDD De ott legalabb jo az autokezeles:P Nalunk 5:95 az arany:D
Kamu, scriptelt az egesz kormanyzas, ez alap az EGO-ban:) De legalabb most van valamennyi kozepre huzo ero kozepen is, nem kell a driverben benazni vele:)
Ebben ne varj komolyabbat, itt nem sok koze van az FFB-nek a felfuggeszteshez:) Sebessegtol fuggoen (de mar 30km/h-tol maxon) kozepre huz, kanyartol/dolestol fuggoen ide-oda billeg, es beallitott ertektol fuggoen csuszaskor neha elveszi az FFB-t. Ennyit tud:P
Lehet majd piszkalni, de jo sose lesz, csak hasznahato(bb).
Csak hogy ne keressem hiába. Az FFB-nek a Vibration felel meg? Egyelõre szoknom kell. Az egész rettenet fura. Kuplung+H váltót meg egyelõre hanyagolom :)
A gagyi kontrolleres kormanyzasert viszont nagyon nagy kar......
Ha neked ez jo, innentol kezdve, nem olvasom az ac-s stb topikos kommentjeidet :) Gyakorlatilag semmi koze az autokhoz, amit ezek itt levagnak. Rajzolhattak volna rozsaszin ponilovat is a kocsik helyett a nagyobb vasarlo kedv remenyeben :)
A gamepades temara visszaterve, pl ac-t is lehet gamepaddal iranyitani, sot nem csak azt, es igen jol. Attol meg lehet autos jatekot csinalni abbol, amikben elvileg autok vannak, itt nem volt cel sajnos.
Ebben is lehet saját csapatot készíteni, mint anno a Grid elsõ részében? (Szponzorok a kocsira stb?)
Jó ez, megvevõs simán :) Nem hc, nem is gondoltuk , hogy az , de marha jó :) Az AI zseniális !! Kormány picit billegõs középen, nem vészes, ffb lyuk nincs még alacsony driver erõnél sem.
De az AI az kemény, hát itt nem lesz 5 kör alatt 20 elõzés az tuti :))
Egy jó kis szórakoztató autósjátéknak már épp ideje. Harmadjára csak sikerül nekik eltalálni az irányítást. Részemrõl, ha csak egy az egyben olyan lenne, mint a toca racedriver 3-nak volt már instant buy lenne. Egy logitech momo racing-et tartok bohóckodni, a kettõ minõsíthetetlen volt a csúszkálós hülyeségével.