Jo lett volna ebbe is normalis cockpit, de mindenki tudja, hogy nem eri meg kulon azzal foglalkozniuk. Raadasul, ebben az engineben sose lehetett jatekbol cockpitet (pozicio, FOV) es pilota dinamikat allitani, anelkul meg altalaban eleg szar a dolog. Autonkent piszkalni meg idegesito.
Az F1-ben azert van "normalis", mert full licenszes, oda kotelezo, raadasul csak 5-6 auto van benne osszesen, ott egyszerubb. Persze ott is "szar" (fov, pozicio, beallitasok", de ott belefer a piszkalas, mert csak 1 autot kell megcsinalnom, aztan OK:)
A Dash-nezet szerintem eleg jo kompromisszum, foleg kicsit nagyobb FOV-val.
Az embereknek ugy sem jo semmi. Mindig talanak valamit, amibe bele lehet kotni. Az hogy esetleg rosszabb egy textura (bar szerintem csak a boruilas miatt tette be) az gond lehet. De azt, hogy eleg jo/latvanyos a tores, befizikazva, a kepen latszik, hogy az egyik felnirol leszakadt a gumi, az mar termeszetesnek tunik:)
A gumikopas csak enduranszban mukidok, vagy hogy ....?
azért van benne ilyen belsõ egyáltalán mert nincs lesötétítve a kocsi és bele tudsz nézni kívülrõl, ott meg nagyon hülyén nézne ki ha nem lenne semmi ezért van egy ilyen low poly belsõ mert arra a látványra bõven elég :) ez ilyen egyszerû, nem csináltak semmit külön hozzá :)
Nyilván e miatt tudták megcsinálni a GRID 2-höz is a belsõnézetes MOD-ot, vagy kameraállást ha úgy tetszik.
Fizikat is lehet valahol allitgatni? Sokszor csusszan egyet az auto, meg ha nem is hajtom nagyon. Elsore azt hinnem el fog szallni, aztan hirtelen valami varazsero a helyere teszi.
A formula C -t meg pl terelgetni kell, hogy egyenesen menjen. Ideoda imbolyog egyenesben.
De , már néztem az is jó ! :) Alexnek nagy gyakorlata van már a CM-es ffb piszkálásban :)
Eddig csak vagy 3-4 három körös túraautó versenyt mentem holt fáradtan, nem túl sok kedvvel de engedtem kíváncsiságomnak :) Hát a sok pozitív vélemény ellenére, a játékkal töltött elég rövid idõ alapján, az autókezelést illetõen az elsõ benyomásom nem olyan pozitív. Nyilván nem szimulátoros vezetési modellt várnék, de alig érezhetõ az autó és az út közötti kapcsolat, kicsit olyan mintha valamilyen váladékon csúszkálna az egész. Zavaró továbbá, ez a terelgetõs, sebesség függvényében változó steering lock-os irányítás, amikor a helyesnek érzett, gondolt kormánymozdulatról kiderül, hogy sok és bele kell piszkálni, de nem azért mert ténylegesen rosszul méri fel az ember. Ha jól rémlik lehet állítani a kormányzás linearitásán, de a jelenlegi helyzeten már csak rontani lehet vele. Fene se tudja, lehet kipihentebben kellene kipróbálnom, és egy kicsit többet menni vele, mert ha ráérez az ember, lehet élvezetes is tud lenni. Esetleg az autók beállításával is lehet játszani, nem tudom, de nem hiszem, hogy oly nagy mértékben változtatna az autó alapvetõ viselkedésén. Az átszabott irányítási modell ellenére engem, talán nem is olyan meglepõ módon, mégis erõsen a GRID 2-re emlékeztet, amivel pont az autókezelése miatt nem tudtam megbarátkozni több (2) nekifutás ellenére sem. Érdekes, régen a DIRT 2-vel is sokáig elvoltam, mert árkád jellegének ellenére tök élvezetesen lehetett vele autózni, és pl. nekem az F1 2013-al sincs ilyen téren az égvilágon semmi bajom, feszes, közvetlen, érezhetõ, élvezhetõ. Az Alex által sokszor említett FFB lyukkal kapcsolatban viszont lenne egy észrevételem. Nem lehetséges, hogy ez oly módon jelentkezik leginkább, vagy válik hangsúlyossá, mint ahogy Alex használja kormányt? Értem ez alatt azt, hogy driverben a kormányszög 900 fokra van állítva és játékban van a szaturációval belõve. Én soha nem éreztem csak gondoltam hogy mire gondoltok konkrétan az FFB lyuk kifejezés alatt, mert én általában driverbõl állítom a kormányszöget az aktuális játéknak megfelelõen, vagy profillal vagy manuálisan, de tegnap próbáltam úgy is beállítani a kormányt mint ahogy Alex írta, driverben 900 fok, a játékban a szaturáció 50, na és ekkor éreztem én is a jelenséget (Driving Force Pro)
Az tuti higy nem a legjobb a kormanyzas, de el lehet lenni vele, nem ezert szeretjuk ! :) F1 az valoban jobb kicsivel.En ugy erzem, higy csak bizonyos kormanyszog utan bolondul meg, ha az ember tul sokat teker, ugyhogy en eleg magas kormanyszoggel hasznalom , igy nem kell a vegeig tekerni, szinte mindig eleg a kormagy elso 180-180 fokos tartomanya.
Sajnos ebben az engine-ben az auto-felfuggesztes-gumi es a kormany-ffb kozti kapcsolat 99%-ban csak effektezesen alapul. Nincs igazi kozvetlen kapcsolat a ketto kozott. Raadasul csak 1db ffb effekt file van, az ervenyes az osszes "rezgo" cuccra, legyen az gamepad, 180 vagy 900 fokos kormany.
Raadasul "mindenkinek" jatek, es hiaba van lehetoseg a segitsegek kikapcsolasara, akkor is kenytelenek voltak "elrontani", egyszerusiteni: olyan, mintha minden auto 1.5x szelesebb gumikon futna, raadasul a lagyabb kevereken:)
Az F1 elegge mas felfuggesztesben es tempoban, mivel azok az autok sokkal kemenyebbek az itteni nagyatlagnal, igy azokhoz lottek be az FFB beallitasokat. Itt is van "majdnem" F1 (Dallara DW12), de mivel a felfuggesztes vs. FFB effekteknek csak egyfele beallitasa van, igy annak jonak kell lennie az utcai Mini-re es az Indy-re is;)
A korabbi EGO FFB-lyuk (F1-ek, ami engem idegesitett) igazabol nem lyuk volt, hanem a kozeprehuzu effekt pattern/frekvencia es egyeb beallitasoknak a taknyos jellege;)
Egy igazi F1-es autonak viszonylag keves a kormanyelfordulasa, de nagy az attetele, es hiaba a szervo, videokon is latszik, meg kozepallasban is, kissebb egyeletlensegeknel is kapaszkodni kell bele. Kanyarban, kerekvetonel meg durvabb a helyzet. Azokon a gumikon, sebessegeken, G-erokon nem lehet csodat tenni, ossze van kotve a kerek a kormannyal:D
Ezert Codies-nek lagyitani kellett a kozepso reszeken, mert a nagyatlag felhasznalo eret vagott volna magan a hasznalatatol:DDD
Itt a GRID-ben ismet uj beallitasokat vezettek be, kicsit mashogy mukodik, kemenyebbre tudtak allitani a caster reszeket. Ami egy atlag, kozepes, gyors autonal "jo", de a ket szelsoseges tipusoknal mar elmaszik az erzes (pl. hintazo F3, mert oda mar keves).
A DIRT is ugyanez a rendszer, de ott annyival "jobb" a helyzet, hogy a jatek jellege miatt ott csuszosabbra kellett venni a gumikat, es mindenhez driftelheto, keresztbe allos beallitasokat gyartani;)
Valszeg van annyira reszletes az engine, hogy az auto es gumi beallitasoknal sokat lehetne "javitani" az erzeseken, de nem er annyit az egesz, hogy minden autot egyenkent piszkaljon az ember.
Ez a jatek 90%-ban a hangulat, latvany, AI, fun miatt hasznalhato, es abban azert eleg jol sikerult.
Persze en is jobban orulnek egy AC fizikanak es egy EGO koritesnek, de olyan sose lesz:/
NET-en talaltam, nem tudom:D De ha jol emlekszem, az AC kontroller beallitasoknal, nyomogatasra kiirkalja melyik gomb van bemyomva. Ot meg lehet nezni.
Jo ez a cucc, nem szim, nem kell tervezni vagy taktikazni, nyomni kell neki es ennyi:) Ebben ez a buli:D A celnak boven megfelel.
Jo hat, buli !
Azért megfejelhették volna PIT-ezéssel és üzemanyag/gumifogyással... Ezek baromira hiányoznak. Oké hogy az arcade fanok erre nem vágynak, de mégis hiányzik, tök jól elvagyok a játékkal így is, de ezek nekem nagy hiányosságok..A csapattársnak sem sok értelmét látom, az utasításokról nem beszélve... Legalább lenne valami izgalom, hirtelen esõ--> gumiváltás avagy kintmaradok..Vagy kopnak a gumik a 18. körben mindenki megy be de a csapattársat utasítom hogy kintmaradjon és megyünk még egy gyors kört...stb...
Van esetleg valamilyen jól mûködõ kormány beállításotok FFB-re szaturációra, linearitásra, kormányszögre vonatkozóan?
Az AI egyébként lehetne kevésbé agresszívabb és figyelmesebb, mondjuk figyelembe vehetné, hogy én is pályán vagyok :) Ez leginkább rajtnál kritikus, már nem tudok hová húzódni, de akkor is meglök, belém jön, kiforgat stb, ami persze a verseny során máskor is elõfordul. Elég csak az Alex által beszúrt videót megnézni.
Sajnos ez ilyen, ennel komolyabbat nem fognak csinalni:/
Kormanybeallitassal nem sok varia van:) A linearitas az 0, hogy linearis legyen. A szaturacio kormanytol es izlestol fugg, 900-as kormanyon 50-60. Az FFB ero nalam 100/100, de ez is izles kerdese.
Es van mechanikai hiba is, porra lehet zuzni az autot:DDDD Turaban nem annyira veszes, legalabbis ezek a kissebb lokdosodesek, de openwheel-lel azert mar nem erdemes lekoccolni a falat, mert meg kissebb koccnal is elmaszik a felfuggesztes.
Összességében a sima GRID-hez viszonyítva milyen? Visszalépés vagy elõrelépés tartalmilag?
Grafikát meg a szimulátoros viselkedést, megközelítéseket (belsõ nézet is) leszámítva. Behatárolólag, mégis, szerintetek? GRID 2, nekem visszalépés az 1-hez, akkor ez? Vagy olyan nagyot ne várjak? :P
Szerintem jobb mint az 1 , de ez szubjektiv.Ha az 1 tetszett szerintem ez is fog....
Te milyen AI val mesz en hardon nem erem utol az elejet :))) Persze lehet, kicsit lassabban megyek mint ahogy lehetne ebben.... :)
Nyomd be a nitrót? Ja... hogy nincs. Végre. Én nem tudom ti hogy vagytok vele, de én már hányok azoktól az autós játékoktól, ahol ilyen béna, újratöltõdõ nitro van.
A lenti video csaloka. Az a 2. futam volt, forditott sorrendben. Az elson pole-bol indultam, az elso kanyarig negyen lenyomtak, nem is ertem utol mindet, 2 koron keresztul loholtam mogotte, 2. lettem.
A 2. futamon, a forditot rajtsorrend miatt, hatra kerultek a gyorsak. Az AI egymast nehezebben elozi meg, igy gyorsan elore tudtam jutni, ahol mar csak a lassabbak voltak, akiket egyszerubb legyorsulni.
Mire megyek az Endurance-os gumikopással ha nincs pit? értelmetlen...
Az meg hogy törésnél van mechanikai hiba faja...Csak jobb szeretem ha nem tilitoli van hanem verseny.:)
Hardon nagyon frankón elvagyok, rendesen körökig autókázom az elsõ 1-2 hely mögött és próbálok közelkerülni, támadni, majd ha sikerül az elõzés akkor védeni a pozíciót. Ez a része nagyon jó a játéknak.
Amúgy jah, nem tudom ezeket miért nem lehetett már belerakni... Legalább kiállás lenne, kerékcsere vagy mittomén. A Belsõ nézet is visszajött, de inkább rátettek egy blurt mert annyira elnagyolt a mûszerfal hogy ezzel akarták eltakarni. Még a 8 éves TOCA Race Driver 3-ban is nagyobb felbontású volt a mûszerfal textúra mint ebben, még az óra mutatók is statikusak. Meglátszik hogy nem volt 1 év sem a fejlesztési idõ. Most kiadtak egy újat, jobbnak hat mint az elõd, de ugyanúgy megmaradt a "félig kész" hatása mint a GRID 2-nél.
Egyébként tetszik még így is. Remélem majd ezeket kipatchelik.
tegnap neki kezdtem a multiplayernek, azt hittem végre felhõtlenül versenyezhetek, de sajnos van pár bukkanó. elõször is a legnagyobb hiba, mi a francért kellett online is elérhetõvé tenni az ideális ív kijelzését? alig vártam, hogy láthassam a sok balfaszt, ahogy minden kanyarban a falra kenõdnek, de így bárki-bármikor bekapcsolhatja a rásegítést és onnantól easy-mode.
a másik, random lobbyba minek kell ez a pontgyûjtögetés? eddig csak custom lobbyban volt, de itt teljesen felesleges. ráadásul megkavarták, most az aki vezet a ponttáblázaton, az indul mindig az elsõ helyrõl. pont fordítva kéne, fordított rajtrács, hogy az egyébként is jó pilótáknak kicsit izgalmasabb legyen. most az aki késõbb lép be a lobbyba, mindig hátrányban van, mert azok rajtolnak folyton elölrõl, akiknek már van X pontja. a grid 2 ennyiben jobb volt, ott legalább 10-11 kocsin át kellett küzdenem magam az elsõ helyért, most meg csak rajt-cél gyõzelem, ha nem hibázok nagyot.
Nekem nincs vele bajom, így legalább egyszerre lesz akciózva a Steamen az alapjáték és a DLC :P Grid2-nél mire megvettem olcsón a DLC-ket, már nem volt kedvem vele játszani :)
Csak én kínlódok a tipikus EGO engine + nVidia problémával? Akár mit csinálok lefagy az a franc (fekete kép + hang marad)... ugyan ez volt a Grid2-nél is. Tele vannak a fórumok hasonló cirkuszokkal, de itt még nem olvastam. Végigpróbáltam mindent amit lehet - még az nVidia külön Grid-re optimalizált illesztõprogiját is, ami állítólag megoldás, de semmi. Akár mit csinálok (low, vagy full grafon) lefagy a játék, sokszor már a menüben... azért kicsit drága ez a cucc ahhoz, hogy abszolút használhatatlan legyen. A CM részérõl (ahogyan az volt a Grid2 esetében is) semmi reakció. Nulla.
Semmi ilyesmit nem tapasztaltam. GTX560TiTop,337.88 NV driver.
Ez tipikus az a kerdes , amire nincs ertelmes valasz. :( X-nel fagy , Y- nal nem, ezzel sokra nem mesz. Gyanitom Nvidia forumokon kene nezelodni. Amugy nalam sincs baja. Bar en eleve nem ertem mitol biztos , hogy nvidia problema... ?!
En is nVidia-s vagyok, soha nem volt fagyasom EGO-val (F1, GRID, DIRT). De igazabol masegyebbel sem:P Vagyis igen, egy masik program utolso build-jei resetelik a gepem, de az meg erosen felkesz program:D