A 2014-es Gamescom Microsoft konferencián bejelentésre került, hogy a játék 2015-ben XBox One Exkluzív cím lesz.
Persze gondolom később tuti érkezik PC-re és PS4-re (2016 tavaszán), de most nem nagyon lennék a Crystal helyében. Amit most kapni fognak a rajongóktól ezért a húzásukért, azt nem fogják zsebre tenni. Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2014.08.12. 14:48:09
Ne menjünk ebbe bele olyan dialógusba, melynek a végkimenetel pusztán sejtésekkel, és a végtermék által meg- és elítélt PR-elmélkedésre ad okot.
A lényeg, hogy az első rész alapján csinosították Larát. Sosem volt cél egy ultra-realisztikus, "esendő és sérülékeny" Croftot megalkotni. Azt a reboottal találták ki. Emellett, a fejlesztők tudták-érezték, hogy kell a vérfrissítés [engine, textúrák, modellek, hang], különben a rajongók letépik a fejüket, ha Előző-Generációs-Lara-Croft + 1 lesz minden...
Ez logikus és érthető, hogy grafikailag fejlődnek az epizódok és emiatt Lara is egyre szebb. Ugyanakkor ha megnézed, akkor az új trilógiában (Legend, Anniversary, Underworld - különösen az utóbbinál) igencsak babaszerű lett a feje, pedig már megvoltak a technikai lehetőségek ahhoz, hogy reálisabb kinézetű, szebb nőt készítsenek.
Részről részre szebb lett Lara. Azért azt remélem nem kell túlpörgetni, hogy elvárható egy prevgen/nextgen játéktól, hogy SZEBB legyen, mint az előzmények...
Emlékeztető, kiadási évszámokat nézni:
Tomb Raider - 1996 Tomb Raider II - 1997 Tomb Raider III - 1998 Tomb Raider - The Last Revelation - 1999 Tomb Raider Chronicles - 2000 Lara Croft: Tomb Raider - The Angel Of Darkness - 2003 Lara Croft: Tomb Raider Legend - 2006 Lara Croft: Tomb Raider Anniversary - 2007 Lara Croft: Tomb Raider Underworld - 2008
De akár kiegészíthetem az alábbi képet az ingame Larákkal is... Utoljára szerkesztette: IMYke2.0.0.0, 2014.08.11. 15:01:20
Rajongó által készített kép, melyet a Rise of the Tomb Raider 2014-es E3 Trailere ihletett:
Háttérképnek is ideális. Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2014.08.11. 14:41:45
Az új Larának hivatalosan egyébként nincs is IRL képviselője, mint a korábbiaknak. Luddington kisasszony csak a hangját adja, ahogy a lenti képen a felső sorban található hölgyek. Szóval ő NEM a hivatalos új IRL Lara model (mint a második sorban szereplő hölgyemények), csak a hang. Ami ugyanakkor a játékbeli Larát illeti, a mostani valóban a legszebb. A korábbiak túlságosan mű, szexjátékbaba hatást keltettek. Sőt, ebben megoszlanak a vélemények, de szerintem a jelenlegi generációs Lara, amit az új konzolokra is kiadtak, még annál is jobban néz ki. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2014.08.11. 14:16:59
Csupán szemet szúrt ez a hanyagság, mert ez az, és nem nextgen feature. Amit 2006-ban meg tudtak valósítani jól (és a 2008-as Underworld-ben is), az 2014-ben ne legyen már nextgen dolog. És nem mellesleg vizesruciban jobban is néz ki Lara. Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2014.08.11. 10:48:55
Teljesen jó ez. Itt legalább megvan a vizesruci effektus, nem úgy, mint a PC-s verzióban. Megmártózik Lara a vízben, 5 másodperc múlva már teljesen száraz lesz. Még a 2006-os Legend-nél is jobban megoldották ezt. Ott kellett 2-3 perc, mire megszáradt. Definitive Edition-ban is jól van ez kivitelezve, csak a PC-s verzió szenved ebben hiányt. És ez nem Nextgen dolog szerintem. De majd a következő részben valószínűleg PC-n már erre is figyelni fognak.
+ Grace klinikában is szerepel már jóideje. Persze én sem mondom, hogy ő a legtökéletesebb nőci a világon, de az eddigi Lara Croft-ok közül még ő tetszik a legjobban. Mind küllemre, mind előadásmódra/hangra. A Definitive Edition-os Larát is megfelelőnek tartom, bár a PC-s a legjobb.
Örülök neki. Az biztos, hogy Lara szép lesz, mert ő szép, mint mindig. És ugye a technológia előrehaladtával mindig szebb és szebb lesz. Remélem, most tetőtől-talpig Camilla Luddington kisasszonyról mintázzák az új Larát, mert a 2013-as részben csak a teste volt Camilláé, a fejét más csajsziról modellezték. Bár volt néhány jelenet a játékban, ahol Lara arca nagyon is hasonlított Camilla arcára... Mondom én, hogy több modellel dolgoztak, főleg Lara sérülésein és ruhájának változásain vehető ez különösen észre.
Nagyon szuper képecske, még az előző részbeni Laráról:
Elsõ végigjátszást "súgó" nélkül játszottam végig. A második [Hard] esetében meg már nem is volt szükség rá, mert 99%-ban mindenre emlékeztem. Aztán multiztam keveset, és megint Single.
Viszont, azzal egyetértek, hogy nekünk, akik egyre több és MINÕSÉGI Lara Croft kalandot akarunk, kellenek a a pénzes kazuárok, akiknek a "legújabb Lara-kaland végiglövöldözése" élményt jelent...
Én sem használtam, sõt azokat a "segítõ" DLC-ket is kilõttem. De akkor sem akarok hasonlót a következõ részbe.
Mindig ott a lehetõség, hogy ne használd a segítséget. Én végig úgy játszottam. Ha pedig a segítség több noobot vonz a játékhoz, mert nem akadnak el a feladványoknál, az nekünk is jó, nem csak a fejlesztõknek. Több bevétel, több pénz és nagyobb esély a folytatásra.
Az új marketing bullshit szöveg szerint visszahozzák a hatalmas Tomb-okat a játékba, fejtörõkkel megspékelve. Remélem, hogy itt a fejtörõknél tényleg fejtörõkre gondoltak és nem arra, mint tavaly... "Ha elakadtál nyomd le a Q billentyût az majd megmutatja mit kell csinálnod." Csak remélni merem, hogy az ilyen és ehhez hasonló segítségeket elfelejtik. Tomb Raider-rõl beszélünk, nem valami cumis játékról, ne segítsen már a játék ilyen módon. Izzadjon meg a játékos, ha elõre akar jutni - régen is ez volt, legyen most is ez. Elvégre 18+ a játék besorolása basszus, 18 év alatti ne játsszon vele, egy 18 éves pedig talán már "tud gondolkodni" vagy tévednék? És különben is, az elõzõ rész már megtanított minket 2 dologra: 1. Ha elakadtál, gyújts fel mindent körülötted! 2. Ha olajoshordót látsz, mindenképp lõj bele!
A játék noob-szûrõje (QTE) is visszatér, bár elvileg nem olyan mennyiségben, mint az elõzõ részben.
Illetve azt mondta az új producer (az elõzõ - Karl ugye kilépett a cégbõl, pedig "neki" köszönhetõ a Legend ötlete és az új Reboot is), hogy ez lesz a legteljesebb Nextgen Tomb Raider élmény (ezek szerint a Tomb Raider Definitive Edition mégsem annyira "nextgen" élmény? :D ) és Lara Croft most lesz a legszebb. Közel CGI szintû a játék grafikája.
Gondolom azért nem mutattak még Gameplay-t, mert az univerzumban nincs olyan VGA, ami elvinné élvezhetõ sebességgel a TressFX 2.0-át.
Viszont arra, hogy lesz-e multiplayer, még nem érkezett válasz. Nem lepne meg, ha nem lenne, mert az elõzõ is teljesen fölösleges volt. De valami többjátékos móka biztosan lesz, mert csak Singelpayer játékot ma már nem lehet eladni teljes áron. Már 2008-ban is bukta volt, lásd: Tomb Raider: Underworld esete.
Az új TR eléggé megosztotta a régi fanokat, én spec abba a csoportba tartozom, akinek tetszett a régi és az új is. Az egyetlen amit a régibõl visszavárnék picit ebbe a folytatásba, azok az érdekesebb platform részek, az azért TR-eknek mindig része volt, a rebootban pedig eléggé laposra sikerült.
A trailerrõl viszont nekem kb az ugrik be, azt emelné ki, hogy valószínûleg arra helyezik a hangsúlyt, hogy a sok akciós gyilok helyett inkább sunnyogósabb gyilkolászás legyen.
Camilla Luddington a Twitter csatornáján hivatalosan is megerõsítette a hírt: "I am excited to FINALLY confirm that I have already started work on @SquareEnix's #RiseOfTheTombRaider !! &yes I mocap'd&voiced that trailer"
A mûfajt úgy értettem, hogy ilyen kalandozós külsõ nézetes ügyességi akármi. Persze a TLuO esetén máshol van a hangsúly, de a mûfaj az én szememben ugyanaz. Ez kb. olyan, hogy a II. Vh és modern jet repszim is repszim, de nagyon más a stílusuk azért.
Eléggé más kategória a két játék. A The Last of Us tényleg túlélésre helyezi a hangsúlyt, ameddig a TR-ben halomra lehet és néha kell is az ellenségeket mészárolni. Annyi, hogy vannak részek, amik lopakodva is teljesíthetõek. Nagyon jó lett az "elsõ" rész, de a TLoU-val ellentétben csak a nevében túlélõ játék.
Köszi a választ. Anno az elsõ TR kipróbáltam, de nem tetszett. A reboot viszont a videók és értékelések alapján jónak tûnik. Ha lesz folytatása is, akkor adok neki egy esélyt, ilyen mûfajba esõ játékkal nem is játszottam talán soha.
(A Last of Us-t kipróbáltam volna, de ugyebár PC-re nincs...)
Hivatalos sajtóközlemény: REDWOOD CITY, Kalifornia (2014. június 9.) – a Square Enix egyik stúdiója, a Crystal Dynamics bejelentette a jó kritikákat kapott, díjnyertes Tomb Raider sorozat folytatását, Rise of Tomb Raider néven. A játék újraértelmezi a túlélõ-akció fogalmát 2015-ben.
Elsõ kalandja során Lara Croftból igazi túlélõ kovácsolódott, de megpillantott egy mélyebb, titkos világot. Útjának következõ fejezetében Larának használnia kell túlélési képességeit és tudását, meg kell tanulnia bíznia az új barátokban, és sírrablóként végleg el kell fogadnia sorsát.
„Az új generáció erejével, és saját Foundation motorunkkal a felemelõ akciódús pillanatok még lenyûgözõbbek lesznek. Több helyszín a Föld körül tele lesz felfedezésre váró területekkel, melyek a világ egyik legcsodálatosabban ellenséges helyszínei, és több, mint háromszor akkorák, mint amit eddig el tudtunk érni.” jelentette ki Darrel Gallagher, a Square Enix termékfejlesztési igazgatója. „Digitális szereplõink CG minõséggel vetekednek majd, és miután tisztán hallottuk a rajongók kérését, visszahozzuk a sírokat a Tomb Raiderbe, mindezt véres túlélés-akció stílusban.”
A Rise of the Tomb Raider arra épít, ami a Tomb Raidert sikeressé tette, illetve Lara Croftként Camilla Luddington is visszatér. Camilla a karaktert újabb szintre emeli, amint Lara emberfeletti megpróbáltatásokon megy keresztül, és szembesül azzal, mit jelent hõssé válni. A Crystal Dynamics azzal büszkélkedhet, hogy a díjnyertes írónõ, Rhianna Pratchett vezetõ íróként segít megalkotni egy olyan történetet, mely Lara belsõ zûrzavarába és motivációiba enged bepillantást utazásának e fontos fejezetében.