Én csak USD-t meg kanadai dollárt látok ezen az oldalon. Aszongya: "Dö gém ken nát bi ektivétid in dzsörmeni". Mer' mér'?? Van egy cenzúrázott (Hitler-, és horogkereszt-mentesített) német verzió külön??? Ja, és ha van, akkor mi itthon melyiket kapjuk meg? Utoljára szerkesztette: Amergin, 2016.05.29. 09:01:35
Én a GMG weboldaláról rendeltem elő a colonel edition-t. Ha a kasszánál beírod azt,hogy IRON25 akkor 25%-os kedvezményt kapsz akármelyik verzióra. :) Utoljára szerkesztette: Cottonysum, 2016.05.20. 16:49:05
Előrendeltem az alap verziót. Nem hat meg pár skin. A dlc...hát majd meglátjuk..
A colonelhez kapsz plusz skineket, a marshalhoz meg még jár 2 később megjelenő dlc (expansion pass), amik külön kb 40$ba kerülnének.
Évekkel ezelőtt játszottam a HoI 2-t. Most megint érzem az indíttatást erre a játékra (kicsizt több mint egy játék, szerintem), s megvásárolnám valamelyik kiadását a HoI 4-nek, de tele vagyok kérdéssel , talán azért is, mert egy kicsit a számítástechnika világa kezd legyorsulni engem. Tehát az egyik kérdésem, hogy a Colonel Edition már tartalmazza a Content Pack-et. Ez mit is jelent, mit takar ez? S az Expansion Pass a Field Marshall kiadásban?
Előre is köszönöm a válaszaitokat!
A marshal edition a cdgalxisnál 21000 forint, ami sokkal olcsóbb mintha a dlcket külön-külön vásárolnád meg.
+aki megveszi a játékot, megkapja azt a lengyel dlc-t :D
Bár Magyarország nem a fő célközönsége a cégnek, de talán előbb-utóbb mi is kaphatunk egy national focus tree-t, dlc formájában. Nemtudom, hogy van-e másik magyar HoI fórum, de talán együtt összeállíthatunk egyet mi, amit akár később be is nyújthatunk paradoxék felé. Nem titkolt célja a cégnek, hogy idővel más, a WW2ben szereplő államok is kapjanak ilyen bónusz dolgokat, sőt állítólag a lengyelek kapnak is a pre-orderükhöz. Namármost általában egy focus tree úgy épül fel, hogy vannak ipari focusok, területi igénnyel kapcsolatos focusok, navy/airforce focusok, valamit védelmi vagy támadási focusok. Vannak ötletek mi kerülhetne bele, ha nekünk is lenne egy focus tree-nk?:)
Költözik a WWW. Megjelent a Stellaris, ezért nem szerdán lesz a HoI stream, hanem kedden, és nem fél 3tól hanem 5től 7-ig(2 óra mostmár). Végre emberibb időben, több tartalom:))
Horthy nem volt diktátor Mussolinivel, vagy Hitlerrel ellentétben. 1957-ben halt meg úgy, hogy a szövetségeseknek eszébe nem jutott felelősségre vonni, mert nem volt miért. A vörösterrort kedvelők (akik persze elsöprő többségben erős fajtajellegeket mutatnak) fasiztázzák előszeretettel. Szálasi és Rákosi is ült börtönben a Horthy-érában. És hogy volt numerus clausus, ami nem tetszett a zsidóknak? Na és? Ma is lenne rá igény...
Felhozták a témát a hivatalos fórumon is. A játék jelenleg 4 kategóriába sorolja az államokat. Vannak a communist, a democratic, a fascist és a neutral államok. Ezek segítenek a játék menetét előrevinni(pl egy fasiszta ország csak nagyon nehezen szövetkezhet egy kommunistával , stb). és mivel a fasiszta csoport illik a legjobban a magyar 36os helyzetre, ezért abba kerültünk. Inkább játék mechanikai szempont, és nem történelmi állásfoglalás.
A mai WWW már új builden fut, a jugókat és a románokat garantálták a franciák (és később az angolokat) nem lehet azért annyira vadul támadgatni :D
A középkort nem tartják sötétnek, ne keverd az általános iskolás könyveket a tudományos munkákkal. Amúgy speciel én is történész vagyok. A második állításod pedig nem zárja ki, hogy a Horthy rendszer fasiszta volt vagy nem. Görögország is fasiszta volt Metaxasz tábornok vezetésével, mégis az angolok oldalán harcolt. De lehetne említeni Portugáliát, Spanyolországot, vagy Japánt is. Nyilván ezen berendezkedések nem teljesen egyforma bel- illetve külpolitikát folytattak. Talán nézd át, hogy mik a jellemző egy egy izmusnak és rájössz, hogy miért is volt az ami a Horthy éra. Amúgy sajnos a politika még ma is teljesen átszövi az erről kialakított képet és megpróbálja a saját kedve szerint alakítani. Ebben a topikban erről nem fogok többet írni. Bocsi az off-ért
Hát azért mert a Horthy rendszer fasiszta volt. Történészek így tartják számon, és nem szubjektív okok miatt.
Nagyon várom már a megjelenést. Ha esetleg kiderült volna valakinek, a fejlesztéseket nem teljesen értettem. Mindenki ugyan annyit tud fejleszteni egyszerre, vagy időben gyorsabban a nagyobbak? A streamek alapján mintha egyeznének. Azt láttam, hogy National Focus-ban van olyan amivel lehet plusz slot-ot szerezni, de ha egyenlő a kicsiknél és a nagyoknál akkor az árkád felé mozdul a 3-hoz képest.
Én várom már nagyon. Sokat játszottam az előző részekkel, nekem jobban tetszett a 2 mint a 3. Az új részben a diplomáciát várom nagyon, úgy láttam itt egészen el lehet rugaszkodni a történelemtől. Ugyanis mindig oda lyukadtam ki, hogy az oroszokkal nem lehetett békében megmaradni legalább addig amíg a nyugatot le nem rendeztem. Egyszer sikerült kitakarítani a briteket a szigetükről, és megakadályozni a partraszállásokat, de addigra a szovjetek betámadtak, esélyem se volt. Most úgy láttam egészen meghökkentő szövetségeket lehet majd kötni (náci Belgium etc.)
természetesen visszanézhető lesz! Utoljára szerkesztette: szabii98, 2016.04.13. 14:44:48
Az rémlett, hogy illyen "csővezeték szerű" áramlást kellett felépíteni. Ebbe a rendszerbe priorításokat úgy tudom nem lehetett állítani, hogy melyik hadosztályok élvezzenek elsőbbséget. Bár nem tudom. Az volt zavaró ha a fronton kifogyott az ellátmány, akkor is meg kellett várni, hogy "csővezeték szerűen" feltöltődjön mindenki, az is akinél nem volt létszükséglet a dolog. Nem volt ilyen benne, hogy pl: azonnal a 15. és 16. gépesített hadosztálynak tolják a benzint, mert ott malmozik az áttörés után, ha épp akadozott a rendszer. Meg jó lett volna egy készletfelhalmozás a fornt közelébe, depok formájában, ahogyan tényleg készültek egy komolyabb offenzívánál, hogy ne a világvégén lévő HQ-ból induljon meg az anyagáramlás.
Arcade supplyn-nál meg az rémlik, hogy "teleportált" a cucc. Még a bekerített csapatok is kaptak anyagot.
Nem volt. Igazából ha ott egy nagyhatalommal keveredtél háborúba addig nem lett vége a háborúskodásnak amíg le nem győzted vagy ő nem győzött le téged.
HOI 3-al nagyon sokat játszottam, főleg a Blackice moddal ami meg még jobban kiszélesítette a lehetőségeket. De nézve ezeket a twitch videókat sok mindent nem értek, hogy hogyan csinálja. Persze az idő előrehaladtával belejön az ember, meg amúgy is szeretek pepecselni az ilyen játékoknál, csak sok mindent nem látom, hogy hogyan csinálja a srác.
HoI3-ban a supply a HQ-kon keresztül áramlott le, plusz ha az egység városban volt, onnan is tudott szerezni. A HQ hierarchia nagyon fontos volt és olyan tiszteket kellett felülre rakni, akiknek volt logistics skilljük, plusz figyelni kellett arra is, hogy egy HQ alá ne tartozzon a megengedettnél több csatolt egység és/vagy HQ. És persze a production fülön is figyelni kellett, hogy a supply termelés elégséges legyen (de ezt lehetett prioritizálni is). Számított a HQ-egység távolság is, illetve a köztük lévő régiók infrastruktúra fejlettsége. Ha nagyon messzire nyúltak a frontok, muszáj volt zongorázni a hierarchiával is, plusz új theater-eket sem ártott nyitni, ha volt rá mód. Ha a játék elején arcade módot választottál, akkor ez nem volt érdekes, olyankor a supply csak a távolsággal arányos időkését kapott, mást nem figyelt (ha jól emlékszem). Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2016.04.07. 16:44:35
Olyanra emlékszem, hogy csak war goalok voltak, amit betoltunk. Azt vagy összejött vagy nem. Illetve eldöntöttük egy országról, hogy annektáljuk -e vagy bábállam, esetleg még részeket leszakítani.
Én is csak belekostóltam a HoI3-ba. A háborúra készülődés az tetszett, gyárak kiépítése, nyersanyagok beszerzése milyen projekteket futtasunk fel stb. A hadosztályok és hadtestek kiépítését is jónak tartottam. De a nagy háborúknál belefáradtam a csapatok kötegelésébe, meg, hogy ki hol mikor támadjon, hogy sikeres legyen az áttörés. Főleg azért, mert az ellátmány rendszer se volt tiszta nekem. Ezért össze-vissza fogyott ki az ellátmány. Nem tudtam arra tervezni, hogy az áttörés ékei mindig kapjanak a jóból.
Úgy rémlik egy központi ellátmány volt és onnan ment kifelé minden. Nem is lehetet halmozni helyben a csapatoknál, ha offenzívát terveztem. A légi meg a tengeri rész, mintha nem lett volna annyira kidolgozva. Nem volt meg az a hierarchia kiépítés, mint szárazföldi csapatoknál. Dönitz-t be lehetett vágni egy tengeralattjáróba és ment járőrözni. :D Aztán, ha elkapták akkor reszeltek neki.
Meg tudom világháborús játék nem lehetett egy olyan békerendszere, mint az EU4-nek, de akkor is sovány volt.
Ohh tényleg, valamiért szerdára emlékeztem, de szerdánként régen a CK2 multi volt :D Most meg minden más, amit betudnak nyomni. Tetszik hogy ennyire beindultak twitchen, régebben csak elvétve voltak streamek, új eu4 dlc-knél meg ilyesmik azthiszem.
Hát, én """játszottam""" a HOI3-al (->> belenéztem és semmit nem értettem, bár nem is nagyon erőlködtem beletanulni), de aztmondják a régi motorosok hogy nehezebbnek tűnt az , mint ez. Dehát egy világháború márcsak ilyen, sok dologra kell figyelni:) Gondolom te játszottál azzal, így van véleményed erről..meglátjuk mennyire lesz pepecselős :D
Őőőő nem, a Stellaris az csütörtökönként van és három órától :) Amúgy hype nem kell neki, mert a paradox twitch oldalán azt nézik a legtöbben :P Amúgy én is nézem és nekem kicsit soknak tűnik a HOI4 mikró managmentje. Utoljára szerkesztette: Pluskast, 2016.04.07. 11:42:50
Egyébként a paradox minden szerdán fél 3kor streameli a WWW-t(tudom, elég korai idő , de utána Stellaris van és az korábban jön, kell hozzá a hype) Youtube-on és Twitch-en is visszanézhető az adott epizód. Volt egy multiplayer kampány, németek vs angolok, és most egy japán kampány megy, most volt a 4. része. Jövőhéten vagy folytatják, vagy valami új államot mutatnak be:)
Jake és Daniel egyébként a legjobb HOI4 játékosok(nyilván nem nehéz úgy jól játszani, hogy dolgoznak rajta :D) a HOI3-al nem játszottam btw, kíváncsi vagyok mennyire lesz nehéz beletanulni a HOI4re
Anno ezért reménykedtem benne, hogy 2014 végén vagy 15 elején megjelenik a HOI4. Ez is mire olyan állapotba kerül, mint az EU4 az is komoly idő.
Remélem sok újítást sikerült belevinniük a játékba, ellátmány, gazdaság, légi hadjárat terén stb. Eljátszogattam még régebben a HOI3-al, de mindig belefásultam aztán.
Hát az EU4 augusztusban lesz 3 éves, ez idő alatt 7 dlc jött hozzá, és még egy bevan jelentve valamint hamarosan érkezik is. Érdekes lesz a HOI4 maga, és a DLC politikájuk..
Reddites és egyéb adatbányászos (illetve a tegnapi GDC live) infók alapján május 25-én, vagy június 6-án jön. A Stellaris május 9., szóval érdekes egy hónap lesz.
Király video, de ez már végtelen játékidőt igényel ami nekem nics. Mondjuk az 1-2 is de az régen volt :) A CK2 is kikezdte az időmet :)
Ebbe van igazság. Itt már tűkön ülünk és azt hisszük, annyit dolgoznak rajta, hogy már már túlzás, biztos nagyot fog szólni.
Az nem jó, hogy ha ki kell gyomlálni dolgokat és újragondolni.
Arról is beszéltek, hogy nagyon bánják, hogy előre leleplezték a játékot, mert nagyon sok dolgon kellett változtatniuk, rájöttek hogy 1-2 dolog amit elterveztek, nem is olyan könnyű. AMA a redditen(nem csak a HOI-ról)
(imádom, amikor a fórum motor nem jeleníti meg a képet, az volt a kérdés, hogy mikor jön ki a játék, a válasz pedig azvolt , hogy még idén) Utoljára szerkesztette: szabii98, 2016.02.27. 12:06:53
Belenéztem én is a szerdai játékukba. Ezért is reménykedtem, hogy na most már kijön legalább megjelenik a cucc. Nem tudom, hogy ennek most pénzügyi okai vannak (megjelenések elosztása) vagy tényleg reszelgetnek rajta. Nem értek hozzá a pénzügyi részébe mondjuk nem hiszek, ez nem egy konzol tömegjáték, ez apránként fog szépen fogyni.
Nézd. Azt már kijelentették a srácok, hogy a stellaris prioritást fog élvezni és hamarabb fog kijönni mint a HOI4. Egyébként ennyi idő alatt amennyit szarakodnak vele már az ötödik részt is megcsinálhatnák. Amúgy a twitch tv-n minden szerdán kettőtől vagy fél háromtól játszanak vele élőben a fejlesztők. A játék zökkenőmentesen megy nem értem, hogy ha ennyire működik a játék akkor mi az istent kell még csinálni vele. Igen tudom a játékot elbaxták a kódolást elölről kellett kezdeni, de könyörgöm ha a hírek igazak akkor az eredeti megjelenéshez képest is több mint 2 év csúszás. Ennyi idő alatt még egyszer A-tól Z-ig újraírnak egy programot.
Az a baj, hogy akkor 2017 vége és 18 közepe vége felé érik be a játék, mire kiadják hozzá a szokásos DLC-ket, meg patcheket. Sőt inkább 2019-re tippelek 4-5 dlc-vel.
..talán még idén belefér:) Redditről van az infó, hogy azt mondták a srácok 2016 Q1 esélytelen, Q2 is valszeg, szóval ősszel kezdődik a dolog. Remélhetőleg. Talán a végén Pluskastnak még igaza lesz, és tényleg téli hadjárat lesz belőle :D
Túl sok egységed van, vagy inkább úgy mondanám, hogy túl sok nagy igényű egységed van... Kénytelen leszel szelektálni illetve a frontokon 1-1 területre koncentrálni. Az is segíthet, h priorizálással be tudod állítani, hogy mely egységek kapják meg elsődlegesen az utánpótlást. Mivel nem linkeltél fotókat, így pontosan nem lehet megállapítani, hogy mi lehet a legnagyobb probléma. Akár az utánpótlási vonalak megnyújtása is okozhatja. Ebben az esetben transport gépekkel is ledobhatsz utánpótlást. Érdemes ezekből jó párat mindig kéznél tartani főleg a végtelen orosz mezőkön ;)
nekem tetszett elméletileg az első három rész, de túl átláthatatlan és bonyolult volt hogy komolyan játszak vele. viszont ahogy elnéztem a fejlesztői videókat, ez már jobb lesz ilyen szempontból. pláne hogy azóta van egy nagy tévém is játékra, kifejezettem kiváló mondjuk dominions 4 hez vagy endless legends stb.
szóval mikor jelenik meg ebből a végleges ? egy próbát megér egészen bizonyosan
Hearts of Iron 3 játékosok! Mit tegyek? Minél több hadosztályom van annál lassabban töltődnek fel a szervezettségük. Miért? Németekkel vagyok kb. 150 hadosztályom van de napi 0.0008-al nő a készenlétük naponta.
én is valakinek a linkjén jelentkeztem be, sőt mindenki valakinek a linkjén jelentkezik be. dlc free jár ha regisztrálsz nem kell gyűjteni semmit csak regelni :)
szerintem jól néz ki a játék, ezért teszek egy próbát. Sorry ha ez felzaklat, és ezt nem ellenségeskedésből, flegmán mondom.
Magyarul jól jelentkezzen be mindenki a TE REFLINKEDEN, hogy TE kaphass béta elérést?
Hogy mi ki nem hozhatja az emberből az MLM-es netcigányt, te jó ég. A Paradox meg szarjon farfekvéses sünkolóniákat, amiért legalja viral marketinggel akarja eladni a játékát. Hol van már a régi jó Paradox, amely DLC-vel adott ki javítást, izé, bíróságon ölre ment niche indie játék jogokért, ö ö, jó, Paradox mindig is ilyen féreg volt, na.
Free Beta Cekkoljátok a 10 hearts of iron beta miatt!!!
Az a fél-harmad ár egy 10 éves játékra vonatkozik. Most ha meg akarnám venni tőlük a Warhammer 40k: Armageddon-t, az lazán 15000 forintba kerülne, Steames változat még drágább pár százassal. Fort Niche mindig is hírhedt volt árazásáról, és a leárazások teljes elutasításáról. Panzer Corps alapjáték Steamen kapott 50% engedményt, szerintem ez rekord a cég történetében.
És ha már itt tartunk sajnos Paradox is felült a rossz lóra, a mély leárazásaik amikkel pár éve kényeztettek már a múlté. Most ipari méretű DLC gyártás van és annak enyhébb kozmetikai célú akciózása, ha mindent meg akarsz szerezni egy játékhoz _feltétlen_ legomboljanak rólad 50-100-150 dollárt leárazás mértékétől függően. Crusader Kings II Steamen most 40 euró, és van hozzá 195 euró értékű DLC. Hát ebből -75% akcióban sem lesz emberi ár, de ilyen engedmény még nem fordult elő az újabb cuccokra, szóval anyjuk temetésén huncutkodjanak, Iain McNeill legnedvesebb vágyálma kezd itt a Paradox alatt megvalósulni.
nyilván drága lesz, viszont nézd meg hogy a HOI-okat pár euróért megveheted, míg mondjuk a WWI, még mindig egy vagyon.
szvsz a Paradoxék is réteget nyomnak, de ja, fejlesztik a saját engine-üket is. Mondjuk valahol érthető, hogy sok ember nem akar x óra tanulást belerakni egy játékba, és jól elvannak a kő-papír-olló jellegű rts-ekkel (nyilván offline módra gondolok, nem online-ra).
De hát kinek mi, én nem tudnék játszani egy Starcrafttel, valakinek meg a Grand Stratergic műfaj nem fekszik.
Tény, aki Grand S. őrült, az valószínűleg évekig eltologat egy jobb fajtát, tehát árértékben ez nem rossz :) Utoljára szerkesztette: Renegade, 2014.11.07. 12:28:35
Biztos úgy, hogy bár eléggé rétegjátékok, de a kicsiny rajongótáboruk megbízhatóan tejel - szvsz, fél-harmad áron kínálják a portékájukat, mint az új AAA címek, és ha nincs konkurencia...
De majd azt nézd meg, hogy a HoI 4, meg a DLC-i, együtt mennyibe fognak kerülni, és utána döntsük el, melyik a horror ár - a mély-stratégiáknál sosem a külső volt a lényeg (és így még olcsóbban is előállíthatóak), a (néhol fölösleges) csicsára csak a Paradox próbál építeni, hogy kiszélesítse a játékosbázist.
Hi everyone! It's time to start talking about how the naval aspects of the game are changing with Hearts of Iron IV. There are a lot of aspects of naval gameplay, so we will be splitting this up in several diaries. Strategic warfare and details on missions will be in later diaries. This one will focus on direct combat and the general idea.
We had a few goals when designing naval mechanics for HOI4. We wanted it to both be able to handle the case of German surface raider ships relying on firepower and speed to tie up a large portion of the royal navy with a few ships like what happened early on in the war and the massive naval battles of the pacific between Japan and USA. We also wanted different ship types to be able to interact with each other and not make, say, convoy raiding a completely separate system.
What makes naval action so different from land is that the position of everything is not precisely known. So just because you know there is a German ship in a sea zone doesn't mean you can find it before it leaves. To solve all this ships use both strategic areas (see Diary 7) and exact province locations. A task force of ships can have missions in a strategic sea area and this can cause events to happen. A naval event can be fleets coming into contact, or a raider or submarine finding enemy convoys. Once one of these happen the location is displayed on the map as a combat. Each mission (we'll talk more about these in a future diary about strategic warfare) controls how the naval task force is spread out. So for example if you set your task force to patrol an area they will spread out as much as possible increasing chance of finding an enemy, but because they are spread out only a smaller part of the fleet will actually make initial contact with the enemy. If you set up your task force on more of a search & destroy mission they will stick together and be much less likely to find lone ships, but when they do run into something most ships will be there for the initial confrontation. Typically this is something you'll want if you are fighting a large enemy fleet. Notice how I said initial contact, that’s because naval battles can be longer affairs of positioning. Lets look at a picture:
The area in the middle is the active combat area with the ships distance to the center showing their relative distance. To each side is an area showing part of the enemy navy on the way. Depending on your intel you may or may not know what is coming (or just that *something* is coming) there. As an example from history here take a German fast heavy cruiser like the Admiral Graf Spee, hunting British shipping early on in the war. The British will be hunting for it in turn, but are spread out (so they can actually find it) so it will actually only face a smaller part of the royal navy at a time. Having strong armament and speed means that it may be spotted by a British cruiser with a larger fleet trying to get to the location of the battle to give support and the Graf Spee has a chance to take out that cruiser and get away before the rest arrive, which if it happens means they need to locate it again. This should hopefully mean that even small technically advanced navies have a place in the game.
So what about more even combat, like shown in the picture above? When large fleets meet the game will divides them up in groups of ships that will exchange fire because they may enter the battle from different directions and at different times depending on spread etc. Each of these groups is optimally one or more capital ship with a decent ratio of screen ships like cruisers and destroyers. Screens are very important because they defend the larger ships from enemy small ships that can carry torpedoes. Torpedoes have lower hit chance but when they hit they do a ton of damage on large ships. We have tried to make sure each ship type has a role to play in the battle, so for example destroyers are cheap screens that can evade large caliber fire, add anti-air capabilities and let you detect and neutralize submarines. Cruisers are good at at taking out other screens and carry torpedoes making them dangerous to capital ships if they get close enough. Heavy cruisers, Battlecrusiers and Battleships can take a lot of hits and carry a lot of firepower and Super Heavy Battleships add Cool and Flair to your fleet Carriers work like a mobile air field and can carry a variety of carrier-capable planes to project damage across the battlefield. Finally Submarines are good at destroying convoys, but can also fill a role in regular fleet combat should the enemy be low on submarine detection. A submarine starts out hidden and is either spotted if it gets too close to a destroyer or after firing a torpedo after which it will try to escape. It won't be an effective weapon against an enemy with a proper fleet, but unescorted capital ships won't have much defense. Again, another thing in favor of trying to develop a balanced fleet rather than specializing.