Pszichiáter? Voltam nála, de muszáj volt kinyírnom, mert azt állította, hogy a HOI4 szar játék!!! Utoljára szerkesztette: Amergin, 2020.05.11. 18:28:15
"Hiba történt és az alkalmazás váratlanul bezárt. A rendszer összeomlási jelentést készített, amely segíthet nekünk a probléma egy későbbi kiadásban történő kijavításában. Kérlek mesélj nekünk arról, mi történt közvetlenül a baleset előtt."
Hát, ezzel sem tudtunk meg sokkal többet... Val'sz'eg vmi akad vmivel a meghajtók tengerében, de, hogy mi is az, azt innen nehéz lesz megmondani. Ha tudsz küldeni report-ot a steam felé, akkor feltétlenül tedd meg, hátha kapsz használható választ. ...és/vagy esetleg feltűnik itt vki, akinek volt hasonló esete és méltóztatik leírni, hogy hogyan lábalt ki belőle.
Javaslat? A tálcán és a feladatkezelőben minden olyan leállítása, ami nem létszükséglet éppen és úgy is megpróbálni elindítani, hátha... Ha esetleg vmi bejön, akkor mindenféle mod-ot, kiegészítőt leszedni róla, hátha ezek egyike a ludas. A VGA és egyéb hardverelem meghajtóinak frissítése, vagy egy korábbi, stabil verziójának a használata. Megfigyelni, hogy a játékhoz szükséges, 2-4 db (mintha 4 lenne a könyvtárban, de abból lehet, hogy csak kettőt használ - 32 v. 64 bit ?!) ms-kiegészítőt - hogy dögöljön meg aki ezt csupán üzleti okokból így kitalálta - hiba nélkül rakja-e fel a HoI a telepítésekor. Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2020.05.07. 23:10:46
An error has occured and the application quit unexpectedly.A crash report been generated which could help us fix the issue in a future release. Plase tell us more about what happened just before the crash... ezt írja indulás után
Esetleg vmi konkrétabbat meg lehetne tudni arról a bizonyos hibaüzenetről?
Nálam néha csinál olyat, hogy ha indítás után kattintásokkal szeretném "gyorsítani" a képernyők betöltését, akkor kidob az asztalra, de, ha hagyom, hogy magától behozza őket, akkor semmi gondja nincs és megy rendesen.
Sziasztok . nem tudom elindítani a játékot . orginál játékom van steamon keresztül instaláltam fel és amikor indítanám kidob 1 hibaüzenetet és leáll .már átraktam a win t is meg a játékot is többször ,de nem segít .tudna valaki segíteni rajtam ? köszi
Minden tekintetben sokkal jobb, mint bármelyik gagyi elődje, a sorozat KIRÁLYA! Akik "elfordulnak", azok igazából impotensek: ők nem "képesek", ezért persze haragszanak azokra, akik igen. Te pedig éld csak ki a frusztrációdat abban, hogy ezen a fórumon masztizol ezen...ha már játszani nem tudsz vele. Ennyike.
Bizony, mer' ráadásul nem is az alacsonyabb árszinten mozog a gém, tehát nagyot lehet vele bukni a kasszánál, ha aztán mégiscsak igaza volt a fanyalgóknak... Szerintem, a készítők nem is igen akarták magukat megerőltetni, hanem már eleve a modderekre vártak, akik majd csinálnak kismillió vmit és EZ adja majd el a terméküket -> nemhiába vetetik is le a modderekkel a jobban sikerült alkotásokat a szabadon letölthető oldalakról, hátha így tudnak még 1-2 extra vásárlót maguknak halászni.
Engem spec érdekel. Akkor is, ha nem egyezik az enyémmel. Aki újonnan jön, és véleményeket vár, azt meg pláne.
Nem itt kell sírnod, ha a játék nem a te kedvedre lett megírva. Játsszál vele. Azt hogy neked nem tetszik már 50x elolvastuk és a kutyát nem érdekel. Nehogy már egy olyan valakinek legyen uralkodó a véleménye itt, aki nem is játszik a játékkal. A játék saját fórumán beszélsz le embereket arról, hogy játsszanak a játékkal? Mi a f**szt képzelsz te? Húzzál el innen!
A HOI4-et Chuck Norris írta, így vitán felül áll, hogy az Univerzuim legjobb játéka volt - van - lesz, álljon fenn az Univerzum bármeddig! Ennyike. Akinek ez nem tetszik az mehet a 3-as fórumára sírni. Ja, hogy ott évek óta nincs senki? Hát valószínűleg azért, mert azzal már a kutya sem játszik...
Dehogy kellett volna az addig elért színvonalat feláldozni! Kap egy plusz pontot az előválasztó képernyőn, hogy 'eccerű', vagy 'bonyolútt' legye é-e a játék. Aztán a kettő annyiban tér el - zanzásítva - , hogy az egyikben 2x annyi van mindenből (pl. nyersanyag). A térkép lehetett volna ua, csak a ráhúzott HUD más. (Nagy vonalakban, leegyszerűsítve, mint ahogy azt a TW: Shogun II-nél megcsinálták.) Nagyon bonyolult lett volna ezt megcsinálni a dupla profitért?! Szerintem annyiból bőven kijött volna, mint amennyit most arra áldoznak, hogy egymással működőképesek legyenek a különböző DLC-k...
Aztán a vége úgy is az lett volna, hogy csak a "nagyobbat" kellett volna megcsinálniuk - de azt jól!
Ezen egyszer már elvitáztunk. Nem látom be, hogy a hadszervezet kétszintessé redukálásával (amiért valóban kár), miért lenne mindjárt arcade fos az egész. A harcászat ugyanaz. Sőt, a tervekkel egy extra szint is került bele, az előre tervezés doktrina-függően bónuszokat ad, szóval el kell gondolkodni, mikor éri meg rögtönözni, illetve milyen doktrinát fejlesztesz a tervezett stratégiádhoz.
Az pedig, hogy az erőforrás menedzsment, főleg az ipar butítás a háromhoz képest, az ordas marhaság. Nem egy elvont IC van, ami darabonként fogyaszt x nyersanyagot, és kész, hanem konkrét gyáraid vannak, civil és katonai, konkrét felszerelést gyártasz. Na és attól függően, hogy mit gyártasz, van szükséged nyersanyagra. Ha nincs nyersanyag, nem készül el. (Tudom, megjelenéskor csak lassabban gyártott, de ezer éve nem így van.) Meg kell gondolni, mikor váltasz új felszerelés gyártására, mert az új típusnál idő kell, amíg a gyártás újra felpörög. Ami szintén a választott ipari stratégiádtól függ, milyen gyorsan, és milyen hatékonyra. A régi felszerelést is lehet használni, van lehetőség arra, hogy az azonosos típusalú repülőket modernizáld, a tankoknál önjáró löveget vagy tankdestroyert csinálj belőle, stb. Ez ami a 4 alapja, és fényévekkel van a három rendszere előtt.
Ami szar, az a supply gyártás és felhalmozás elmaradása (csak üzemanyagra van), illetve a légi hadviselés hiányosságai (jó alapkoncepció, de mivel a célterületig tartó utat nem veszi figyelembe, totál irreális).
Valamint a legnagyobb hiba az az AI, és ez mind a magas szintű tervekre, mint az egységmozgatásra igaz.
Mindezt az érdeklődő új playerek miatt írom le még egyszer. Yamatoval már egyszer lefutottuk ezt a kört, és az egyszerűsítő degradáló stílusa ellenére igényes stratégia játékos, csak mások a prioritásai, mint pl. nekem, és a HoI4 nem abban fejlődött, amiben várta, csalódott benne. Van amiben én is, de összességében jobban szeretem a háromnál. Utoljára szerkesztette: Paladin, 2020.04.18. 11:57:51
Csöppet se zavarjon ám hogy azért írtuk ezeket le mert valakit érdekelt a véleményünk mindkét játékkal kapcsolatban... Bár most már az is világos legalább miért tetszik neked jobban a HoI4...
Rengeteget játszottam a 3-al (előtte meg a 2-vel is). Igen, sokkal barátibb a 4-ben, hogy egy csomó mikromenedzselést levesz a vállunkról, "egyszerűbb" ebből a szempontból. A harc a 3-asban is "szar" volt, kézzel kellett csinálni ott is, ha eredményt akartál. A páncélos ékekkel kellett bekerítgetni ott is az AI-t, aki ugyanolyan "hülye" volt, mint itt. (ott se tökéletes -itt se az, de persze, hiszen csak egy gép...) Viszont minden kiegészítővel (igen, megvettem hozzá mindet -nem tetszik valami faszikáim?) és sok (de gondosan megválogatott) moddal már nagyon jó. Japánnal pl. eléggé nehéz lenyomni Kínát még kézzel is. Harmadjára sikerült csak... Ha túl sokáig vár az ember a támadással (még nem állok készen, kell még egység, utánpótlást kell még felhalmoznom, stb...) akkor szerintem egy idő után már lehetetlené is válik lenyomni Kínát! Pláne ha az AI-ra bízom a frontok irányítását. Nincs tér kibontakozni, rengeteg a hegy meg az erdő, szar az úthálózat, nem vethetünk be elég egységet, mert nincs hozzá elég utánpótlás (nem tudnak az utak annyi átereszteni, amennyit kellene), minél jobban telik az idő, annál valószínűbb, hogy az anyagháborút elveszítjük. Szóval nem volt könnyű, na. Kihívás volt!
A 3-asban nincs kihívás. Csukott szemmel, oda-vissza. Ja persze, hogy "majd lesz kihívás a 3-assal ezzel az XY moddal"! Erre mondom én, hogy ez ugyanúgy igaz a 4-esre is... Aki fikázik, attól megkérdezném, hogy megvett-e minden kiegészítőt a játékhoz és milyen modokat használ? Ja hogy "drága és nem éri meg"? Elfogadom! Csak akkor a véleményed itt nem releváns ebben a fórumban, mert olyat véleményezel, amiről fogalmad sincs! Utoljára szerkesztette: Amergin, 2020.04.15. 11:22:44
Én csak azt nem értem, hogy aki utálja a 4-et (és akkor gondolom, hogy nem is játszik vele -ez mondjuk teljesen nyilvánvaló), akkor az mi a fenét keres itt és miért kell minduntalan idejárva azt beírni, hogy a 4. így meg úgy szar? Menjen a 3.-as fórumára és ott kell ezt leírni! "A 3-assal játszom és egyébként pedig mondom a kedves fórumtársaknak, hogy véleményem szerint a 4-es szar" -ez így lenne korrekt.
Egyébként pedig szerintem a 3-as szar, a 4-es meg k*rva jó! Akartok még beszélgetni erről??
Én szeretem a négyet. A hármat is imádtam, a négyben a gyártási rendszer megváltoztatása ami nagyon jó. Nem egy elvont IC-d van, hanem konkrét felszerelést gyártasz. A harc egyáltalán nincs lebutítva. A hierarchia rendszer kétszintesre redukálásáért kár, de a stratégiai lehetőségeket nem befolyásolja. A tervezéstől nem lesz könnyű a harc. Ugyanezt csinálod a háromban kézzel. Itt max nem kell mikromenedzselni mindent. A kiadott nagybani terv arra jó, hogy útmutatást adjon az ai-nak arra, mivel próbálkozzon. Ha eredményt akarsz, fontos frontokon továbbra is jobban jársz, ha te irányítasz. Csak nem vagy kénytelen egyszerre három hadszintéren minden egyes egységet kézzel irányítani.
A légi része az valóban szar. A tengeri viszont nagyon jó a Man the guns óta. "Korlátlan" ipari kapacitás pár nagy országnál előfordulhat gyakorlatilag, egyébként nem igaz. A legnagyobb hibája a stratégiai AI furcsaságai. Sokat javítottak rajta, de még a mai napig elég elbaszott dolgokat tud produkálni. Szerintem próbáld ki virágboltiban. Én a hiányosságai ellenére a néggyel játszom szívesebben.
Nem fogok nekiállni vitatkozni a többiekkel, már megtettük a topicban ezerszer, ha kíváncsi vagy, tekerj vissza 4-5 oldalt. Ízlések és pofonok dolog.
Köszönöm, akkor a HoI3-t nézem meg jobban. Vannak esetleg alaptanácsok kezdőnek?
Szerintem a HoI3 másik hibája a túlkomplikált fejlesztési rendszer. Nem kívánok olyat, mint ami a HoI4-ben van, mert az túl egyszerű, de a HoI2/DH vonalat továbbvihették volna, az egy ideális középszint volt a túlzott és a túl alacsony részletesség között.
Hát nagyjából igen, csak úgy képzeld el hogy te csak legyártod az egységeket, a harcot az MI vívja meg velük.
A HoI3 meg pont az ellentettje, az egy kőkemény birodalommenedzser játék. Ott nincs végtelen ipari kapacitásod még a végjátékban sem, meg kell gondolni hogy mire mennyit költesz hogy jusson gyártása, utánpótlásra, ellátmányra, civil felhasználásra, stb. A nyersanyagellátással is foglalkozni kell, a politikai cuccokkal, kémkedéssel, diplomáciával, fejlesztéssel. A hadszervezés sokkal mélyebb, nagyon tagolva van, hadosztály, hadtest, hadsereg, hadseregcsoport, front szinteken. A hadműveleteket is meg kell tervezni, mert az egységek lassabban mozognak, nem lehet őket ide-oda dobálni. Az MI is tűrhető, néha meglepően okos döntéseket tud hozni. Az egyetlen hibája az eléggé elkúrt ellátmányrendszer. Szóval a HoI3 egy nagyon jó kis játék még mindig, de nem mindenkinek jön be ez a hardcore vonal.
Ha stratégiaszámba vesszük az itt egyedül üdvözítő menekülés a győzelembét, akkor igen: "RTS" a IV.
Az ellátás rendszere és az ehhez kapcsolódó anomáliák és büntetések - amik, persze csak a humán játékost sújtják - nem éppen valósághűek, ami miatt egy szint/dátum előtt/után már játszhatatlan tud lenni -> ezért nem szabad időt adni a M(u)I ellenfeleknek. A frontvonalak semmivel sem indokolható szétszakadozása a barommódú területelosztása miatt (is) egy rémálommá teszi benne a frontharcászatot! Pl. ahhoz, hogy bizonyos előnyökre tegyél szert, amik nélkül egy szint/dátum előtt/után már nem tudsz előretörni, kötelező a frontvonal létre- és a haditerv ki-dolgozása, amit meg olyan hülyén kezel neked a M(u)I, hogy inkább lemondasz róla és ehelyett "kézzel", darabonként vezeted az egységeidet, de ekkor meg nem kapod meg azt a "bónuszt", ami az áttöréshez kell...
"Rendesen" nem lehet "játszani" a IV-el, legfeljebb multi- és mod-ökörködésre alkalmas. Csak a Malarki által is említett, néhány elitegységgel való folyamatos bekerítés és felmorzsolás utáni legázolás marad egyedüli "stratégiának".
A III.-ban tudtál pl. ellátókonvojt kiküldeni egy helyre, itt "végtelen" készletet felhalmozni, majd innen ellátni az egész frontvonaladat. Na, ilyen mélységű stratégai lehetőségeknek a IV-ben már nyoma sincs! Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2020.04.14. 18:54:29
Az egész játék le lett butítva óvodás szintre. Havonta megnyomsz 2-3 gombot és kész. Maga a tényleges harci rész abból áll hogy gyártod a hadosztályokat ész nélkül, hadseregekbe szervezed őket, húzol egy frontvonalat a saját és ellenséges ország határán, egy nyíllal kijelölöd hogy merre és meddig támadjanak, megnyomod a terv végrehajtása gombot és hátradőlsz. Bármelyik országot le lehet győzni 3 kattintással. És ez nem vicc. Az iparral se sokat kell foglalkozni, nyersanyag menedzsment nincs, amennyit termelsz annyit használhatsz fel, ha több kell tudsz importálni kb ingyen, '41-re bármelyik országgal kvázi korlátlan mennyiségű ipari kapacitásod lehet ergo felszereléshiány mint olyan nincs. Az MI teljesen életképtelen, az egész játékban nincs egy olyan aspektus amiben ne lenne használhatatlan, azért csukott szemmel lenyomsz bárkit bárkivel. A haditengerészet teljesen felesleges és senkit se érdekel(de van hozzá külön dlc, jej). A légi hadviselés is annyi hogy legyártasz 2000 vadászgépet és kiküldöd egy fél Európa méretű air region-be és akkor ott neked légi fölényed van, de jó(kit érdekel). Szóval a játék kb úgy néz ki hogy '41-re a végtelen ipari kapacitásoddal legyártasz 200 gyalogos és 6 páncélos hadosztályt, megtámadsz bárkit, 1 hét alatt bekeríted és megsemmisíted a hadereje felét a 6 páncélos hadosztályoddal, a többit ledarálja a gyalogság és win.
Az a probléma, hogy magát a hadakozást nem lehet normálisan megvalósítani a IV-ben - ennyi évvel a kiadása után sem - , ami ettől az "apróságtól" eltekintve egy grafikai orgazmus az elődökhöz képest - ha kifizeted az ezért elkért, eléggé tekintélyes sápot...
Olyan érzésem van az utolsó 2 DLC kapcsán, mintha a II utolsó kiadása lenne -> egy már kiegyensúlyozott erőforrásra rákötnek plusz fogyasztókat és így felborul - ha volt egyáltalán addig is - a játék belső egyensúlya. A kettőnél a terepen épített dolgok javítása gyártókapacitás-igényessé vált a legvégső kiadásban, miközben ezen mennyiséget nem növelték meg, így onnantól az győzött, aki először tudta lerombolni a másik iparát. A tengeri DLC-nél nem kaptak új kutatási lehetőségeket a nemzetek, így az egy a haditengerészetére IS építkezni kívánó nemzetnél elég kemény nehezítés tud lenni. Az utolsó meg lassan kalandregényt varázsol az egykor háborús stratégiai játékból, szintén a meg nem növelt kapacitásokra építkezve.
Sok értelme nincs. A kis országok akiknek kevés a civ factoryja még nagyobb hátrányba kerülnek, mert az agency fejlesztésre nincs erőforrás így a nagyok még könnyebben játszhadozhatnak velük, a spanyol polgárháború meg ugyanúgy megnyerhető egy hónap alatt, ha rákészül az ember.
Úgy hiányzott ez ennek a játéknak, mint egy falat kenyér...
Nem tudnátok megoldást arra a hibára,hogy frontvonal kijelölésénél a jobb egérgombbal hiába mozgatom az egeret nem hajlandó frontvonalat húzni.ez a hiba csak az új kiegészítők megjelnlése után jött be (amik nekem nincsenek meg armor pack stb.)A bal egér gombbal működik a teljes határ kijelölése ,de így nem az igazi.
Kipróbáltam a legújabb verziót..., hát, ami nagy baja volt a játéknak, az maradt is (még mindig a mások határaira húzza föl a frontot, még véletlenül sem a sajátra, vagy lenne végre ezektől független -> uú összeomlik 1-1 ország háborúból való kiválásával, "felszabadításával", mint eddig), és már megint egy olyan része kapott némi félresikerült cicomát, ami eddig sem szorult rá erre és lett ezzel nehezebb a fejlesztés azon országoknak, akiknek nem növelték a kutatási lehetőségeit - igaz, hogy XP-ért már lehet bizonyos dolgok fejlesztési idejét csökkenteni, de az nem egy magától termelődő vmi és még a gyakorlással szerezhető mennyiségét is visszavágták.
pp (ez political powert ad, mert majd kell) add_autonomy HUN 1000 Ekkor az autonomy leveled följebb tudod nyomni. A fenti lépéseket addig ismételed amíg free nem leszel.
Ha meg úgy vagy elfoglalva hogy teljesen, szal nem is csatlós akkor meg tag SOV utána a manage occupied territoriesben (vagy ilyesmi) nyomsz egy release nationt, de a puppet checkboxból vedd ki a pipát a play as be meg tedd be.
Még az lehet gond, ha az ország tagját megváltoztatja, tehát nem HUN leszel, hanem mondjuk DF08. Beírod tdebug utána magyarországra viszed a kurzort és ott kiírja a country tag-et. Utána megint tdebug majd a fenti módszer, csak hun helyett az újat használod. Utoljára szerkesztette: MuldR, 2019.03.26. 15:13:14
Sziasztok! Nem tudnátok valami tippet arra, hogy lehet újra független az ország, ha már egyszer leigáztak? :'( Konkrétan Magyarországgal játszok, de sok éve elfoglalt a Szovjet, már kiléptem a comintern frakcióból meg minden, még háborúba is léptem velük (úgy, hogy hadat üzentem egy cominternes országnak, mert nekik közvetlen nem tudtam) de még így se lettem független! Nézetem rá cheateket, de nekem valamiért nem mentek (add_intepentent HUN 500, meg ilyesmik). Amint elfoglalok a szovjetuniótól egy területet a katonák máris visszavonulnak és automatice visszaadja a játék a területet.
Sziasztok, multihoz keresünk játékosokat. Jelezzen akit érdekel ;)
Ez nem egy havi érték, amit a következő hónaptól(/naptól) kapnál és nem azonnal? Kína tengerparti, iparosodottabb részét érdemes csak elvenni tőlük, a belsőket meghagyni nekik, mert ők még több emberanyagot ki tudnak sajtolni belőle és akár olyan áron is, hogy a japánok gyártják nekik a fegyvereket (és a gyáraikat), de hihetetlen gyalogoshordákat ki lehet hozni belőlük - az egység-összerakónál meg lehet határozni a bábok szerveződését is (legjobb fönt, pici ikon).
Kellene kapnod, 2%-t a normál esetnek, ami kinánál még mindig tetemes érték, bár lehet, hogy tengeren át nem kapod meg. Egybefüggő szárazföldnél biztosan jár (már amikor utoljára játszottam, vagy két kieggel ezelőtt.)
Egy noob kérdés: ha elfoglalok egy országot vagy bábbá teszem akkor nem kellene valamennyi manpower kapnom? Mert elfoglalom japánnal kínát de nem változik. Vissza is töltöttem de ha egy részét bábbá teszem akkor sem. Vagy ez most még is, hogy működik? Néztem videókat ott ha elfoglalták akkor kaptak valamennyit, persze lehet csak valami mod miatt. Kösz előre is!
Miért? Elérte már a játék ez a katyvasz azt a szintet, amikor azt mondhatod róla, hogy élvezetes időtöltést nyújt?
Sziasztok! Van valami magyar oldal ahol részletesebb ismertető van magyarul a játáékrol, vagy magyar nyelvű tutorial?
Csináltam egy magyar modot, a régi Hungarian Flavor mintájára. Kicsit belepiszkáltam a térképbe és adtam hozzá pár national focus-t, hogy az új területeket is meg lehessen szerezni békésen is. Akit esetleg érdekel, innen tölthető: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1402959176 Utoljára szerkesztette: jocking, 2018.11.20. 22:01:09
Dánia a szoros miatt kell: ne kelljen 2x akkora hosszúságú "frontot" fenntartani a partraszállások ellen. Norvégia akkor "fontos", ha nyersanyaggondokkal küzdesz: némi króm és volfrám van az északi részén. Jugó déli részének elfoglalásával (vagy a svédek lerohanásával - ez is könnyebb, ha a norvégok, akik viszonylag hamar megadják magukat, már a miénk) már megvan a szükséges króm (nehéz tankok és MBT, nagyobb és '44-es hajók) (és volfrám), de, ha ez az olaszok kezére kerül (akár norvégia-svédország, akár mecedónia), akkor ők egy idő után megszüntetik a kereskedelmet és ezzel taccsravágják az egész tengelyt.
Anglia mindig vagy-vagy. Ha megvannak a technológiák a gyors vetődéshez, akkor már csak a szigetre visszaözönlő csapatokat kell feltartani, szétverni és a győzelem megvan. De, ha csak arra telik, hogy átússzanak az egységeid, akkor akár a teljes német haderő is kevés lehet a sziget bevételéhez.
A valóságban is ez volt a nagy kérdés. Alapvetően a feszültség határozza meg, ki mit tehet, ha ügyesen sakkozol vele, akkor egész sokáig alacsonyan tarthatod, bár ez erősen függ a Japánoktól (és persze mindenki mástól még, ám főleg a Japánok lépése az, ami felrobbantja a világot többnyire.) Persze a tényleges világháború kitörése után vélhetően gyorsan kimaxolod egyébként is, így érdemben az a kérdés, hogy akkor készen állsz-e a rendrakásra vagy sem? Gyors Lengyel majd gyors Francia (+Benelux), Dánia általában nem éri meg, Norvégia meg teljesen haszontalan és kockázatos. Innen vagy UK kiütése egy gyors és sikeres invázióval vagy megeszel mindenkit a kontinensen. Aztán 40 tavaszán vagy legkésőbb 41 tavaszán szovjet lerohanása, onnan meg érdemben már nyertél, max a játéknak sokáig tart ezt elfogadni, bár ninc sok értelme a maradékot lejátszani.
Sehogy! Ez is olyan játék, hogy mindenki a játékos ellen és ezen alig-alig lehet változtatni. A politikai pontokkal lehetne változtatni egy-egy ország nézetein, de ezt már az első naptól kellene és ráadásul még pluszban 1-2, veled szövetséges államtól is, hogy a háborúra hozzád hasonló nézeteket valljanak. Azaz: csalás nélkül ez nem megy - már csak az elköltendő politikai pontok mennyisége miatt sem. (netán átlépsz hozzájuk és egyenként kilépteted őket a szövetségi kötelékből, ha erre van mód egyáltalán, vagy másképp fordítod egymással szembe őket...) Ráadásul, ahogy növekszik a feszültség a világban, úgy nő a szövetkezési kedv és ennek a lehetősége is a még el nem kötelezett államoknál. Tehát: mikor belekötsz és elkezdesz jogot fabrikálni a háborúhoz, akkor még nincs szövetségese, de amikorra meglenne a jogod, akkorra már legalább egy szövetségese és annak a hálózata már meglesz és máris uo vagy: egy országot támadsz meg, de egy egész szövetségi rendszer ugrik rád. A játék legelején van mód egy államot letámadni (pl. Dánia, vagy Svájc), de ez akár azt is eredményezheti, hogy már a csehek is ellen fognak állni neked, mivel ez annyival megnövelheti a nyugtalanságot, hogy már szövetségeket is tudnak kötni addigra és így lehet, hogy 2 évvel korábban tör ki a világháború, ami nem biztos, hogy - összességében - előnyös számodra.
Köszönöm a válaszokat. Olyan kérdésem lenne még, hogy mikor megtámadom a lengyeleket '39-ben a németekkel azt hogy tudom elkerülni, hogy a fél ha nem az egész világ rám támadjon?
Ha nagyon hosszú a frontod (pl Szovjetunió, Kína) akkor a 40-es gyalogság nem vicces. Kell mellé 7/2-es 20 szélességű gyalogság is frontot fogni, különben bekerítenek és szétkapnak. A 10 szélességű nem jó, mert szétcsapják és nagyon égeti az utánpótlást, a 40-eshez meg sok ember és sok utánpótlás kell.
Javítás: csak 7 gyalogos, nem 14, mert alapból a gyalog 2 széles - a tömeghadsereg doktrínában van lehetőség a szélességének a kurtítására: akkor a 40 széles, 20 gyalogos egységből álló 36 lesz és befér mellé egy tüzér és egy légvédelem is (előbbi 3, utóbbi 1 széles), hogy újra 40 legyen... Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2018.11.06. 23:58:30
Ez nagyban függ az ipari kapacitásodtól és egyéb lehetőségeidtől is - kutatás, nyersanyagok, stb.!
Ha van emberanyag és hozzá gyártókapacitás, akkor a 40 széles hadosztályokat érdemes előnyben részesíteni - egy 40 széles hadosztály hatékonyabb a játék ... harcrendszere miatt, mint 4 db 10 széles. Ha van légvédelmük, akármilyen csekély mértékű is, akkor veszteségeik ugyan lesznek az ellenséges légierőtől, de nem kapnak >50-100%-os büntetéseket, amik bármekkora túlerőt meg tudnak fogni. A légvédelem segít a páncélelhárításban is, de a legnagyobb előnye, hogy csak vas kell a gyártásához. Érdemes rádiós egységeket is beléjük pakolni, különösen, ha a kisebb egységméretek vannak többségben, mert ezek nélkül megszakadhat az összecsapás a be nem érkező erősítések miatt. Az utászok is kötelezőek, mert komoly bónuszokat tudnak adni, mind védelemben, mind támadásban. Ha van még kutató és gyártáskapacitás, akkor a motorizált-gépesített-páncélos egységekhez a karbantartók is jól jönnek, mert csökkentik a veszteségit az amúgy drágán és sokáig gyártandó gépezeteknek. Ezen meggondolásból a hadikórházak sem alábecsülendőek az emberanyag "megvédése" szempontjából.
A hadosztályok összetételét a választott doktrína is befolyásolja és érdemes ahhoz is igazodni! Ill. az egységek sebességét is érdemes szem előtt tartani és hasonlóan gyorsakból összeállítani a hadosztályokat.
Általában a 14 gyalogos és 2 tüzér összeállítású, 20 széles hadosztály az alap - kiegészítők az ipar függvényében. Ez már komoly ellenállást tud kifejteni védelemben. De, ha 2x annyi van benne, akkor még többet és ekkor már támadásban sem elhanyagolható tényező. Harckocsik mennyiségével nem érdemes 50-33% fölé menni az egységeknél, hogy legyen némi organizációjuk és védelmi értékük is - természetesen, erre is van ellenpélda. Az egy nehéz, vagy szupernehéz harckocsi + pár gyalogos egység kombinációja is elfogadott, mint áttörő egység.
Sziasztok. A seregek összevonásával és a hadosztály tervezővel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Mire kell ezeknél figyelni? Hogy érdemes összerakni az egységeket a tervezőben?
Ha valaki még játszik ezzel a játékkal, megjelent egy online division kalkulátor, ami széleskörűen paraméterezhető és valós időben mutatja a beállításokhoz tartozó várható értékeket.
Szia MuldR.
Köszönöm válaszod. Magyar.
Általában valamelyik National Focus változtatja meg őket. Ha kokrétan leírtad volna melyik nemzet még azt is megmondanám melyik fókusz.
Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy hogyan tudnám megváltoztatni a "Politikai" lapon, a " National Spirit" magyarul:"Nemzeti jellemzők" részben megjelent ikonok bármelyikét. Konkrétan a "Demokratikus hangadók a tüntetéseken" ikont szeretném megváltoztatni vagy törülni a - 50%-os Politikai befolyás csökkentése miatt.
Nem volt. A harmadik részt én orrvérzésig toltam a black ice moddal. Ott is kidobott, de a különbség az volt, hogy lehetett folytani ha visszatöltötted. A negyedik résznél az a baj, hogy ha egy ponton összeomlik, onnantól hiába töltöd vissza annál a pontnál végleg "meghal" a játék. Amúgy PeturZ igazad van, szerintem is túlságosan mélyen nyúltak bele és valóban a túl sok fajta egység (pláne ha az AI német) kinyírja a géped memóriáját.
Tárgytalan, megtaláltam a megoldást. A moddal is mókoltam kicsit, már elérhető az újabb verzió. :)
Elkezdtem kicsit mókolni a játék modolásával. Eddig erre jutottam. Eventeket csináltam városok átnevezésére, meg van még benne ez-az, pl. Vajdaság határainak fixálása, amit az utolsó patch-el elkúrtak.
Viszont a távolabbi cél az lenne, ha meg lehetne oldani, hogy a városok event nélkül, automatikusan neveződjenek át, ahogy tulajdonost váltanak. Láttam már ilyet, meg lehet oldani, pl. a Darkest Hour mod is tudja. Az vele a gondom, hogy a fenti mod vizsgálatával sem jutok semmire, és semmilyen videós tutorial sincs ebben a témában. Valaki tud esetleg linket, amiben foglalkoznak a fenti problémával? :)
OK, köszi! Az az érdekes, hogy amíg 'máshonnan' volt meg a játék, nem voltak ilyen gondjaim vele... A HoI3-nál nem rémlenek ilyen méretű hibák (max néha random kilépkedett, de visszalépve általában tudtam folytatni), pedig rengeteg időt töltöttem el azzal is!
A BICE már a HoI3-mal is folyton összeomlott. :) A BICE4 szerintem túl sokat markol azzal, hogy az utolsó bakancsszögig mindent le akar szimulálni. Ez az idő és az egységek számának előrehaladtával egyszerűen megrogy akármilyen gépen.
Nyugi akkor is összeomlik. Nekem megvan mindegyik kieg, de egy idő után összeomlik a black ice. Sajnos a hiba okára meg nem jönnek rá a modderek. Úgyhogy jelen pillanatban (vagy talán véglegesen) a black ice felejtős.
Az valóban igen vicces kategória, hogy az angol, amerikai és szovjet tábornokok magasabb skill értékkel bírnak, mint pl egy von Manstein, Guderian, Rommel vagy von Kleist, Kluge....
BlackIce mod másnál is tönkrevágja a játékot pár év lepörgése után (az alapjáték sajnos túl egyszerű)? Bármelyik nemzettel próbáltam, pár év után mindig összeomlik a játék, igaz a Walking the Tiger-t még nem vettem meg, de ez elvileg nem kéne hogy gond legyen!
Annyit még ,hogy nem kell megijedni, ha az M(u)I 3-4, a te legjobb tábornokodnál-tábornagyodnál is jobb parancsnokot alkalmaz, mert, mint tudjuk, az afrikai harcok és pár partraszállás überelhetetlen géniuszokat termel ki magából az angolszász világban, ahol amúgy is hagyománya volt a szárazföldi harcászati doktrínák fejlődésének és az ezzel elkerülhetetlenül együtt járó újítások azonnali bevezetésének - értsd: gyakorlatilag az első világháborús anyagcsatákat vívták újra a másodikban is, ahol csak arra törekedtek, ha volt rá módjuk (ez inkább csak '42 végétől datálható - ugye, milyen érdekes, hogy eddig sikereket sem nagyon tudtak felmutatni... - , amikor a németek légi inváziója már alább hagyott és beérkeztek az USA "kimeríthetetlen" hadi készletei), hogy mindenből legyen több, mint az ellenfelüknek és majd a túlerő elvégzi a feladatát (ennyit Bernard Montgomery-ről és az ő csodálatos géniuszáról)!
A taktikai bombázókkal lefeded a 2 tengeri tartományt (a partodnál lévőt kaphatják a ZB-k is) és kiküldöd a flottád, erre a két részre - sokat nem kell rajta fejleszteni, nálam 2-4 db, II-es BB és 12 II-es CL hozzáépítésével, meg 1-2 organizációt növelő tech-hel már elvoltak. '41-re célszerű a II-es partravetődést is kikutatni: a felkészülési idők visszavételével jelentősen tudja növelni az offenzíva hatékonyságát -> még nem érnek vissza, teljes létszámban a birodalom csapatai, így lehet, hogy lesz akár 1-2 hét is az előretörésre.
Fontos tudnivaló, hogy ostrom alatt álló kikötőt NEM lehet fejleszteni, tehát életbevágóan fontos a körülötte lévő megyék birtokba vétele, már az első csapatok beérkezésekor!
Newcastle-nál kidobod az elővédet, majd küldöd a maradékot: a kisebb sereg északra, a nagyobbik/jobb egységekből álló délre tör előre, amíg a britek fel nem húzzák a "falat" - eddigre az északi hódítás befejeződik (ide dobod át a "felesleges" repülőid, hogy fedezzék a közép-angliai harcokat (még véletlenül se legyenek egy artományban a harcoló csapatokkal, hogy ne az ő, amúgy is elégtelen ellátási szintjüket csökkentsék) - a lemorzsolódás már önmagában megállítja a csapataidat, csak az M(u)I-ét nem) és azokat a csapatokat is vissza lehet rendelni, ekkor már védekezni (és lemorzsolódni). Most jön a lényeg: egy hasonló erővel, London mellett végrehajtott partraszállás, ahol Dél-Kelet Angliát veszed be és megpróbálsz minél előbbre törni. Amelyik frontról elvonja a csapatait, onnan kezdesz el nyomni. Sokkal könnyebb, ha vannak 40 széles, ágyús-gyalogos egységeid (tovább kitartanak) és nehéz tankos-gyalogos/hegyivadász/tengerészgyalogos (a terep-/harci-pluszok miatt) egységeid, amik talán át is tudnak törni a vonalaikon -> eddigre a britek mindegyik egységénél alap a páncéltörő ágyú II-es verziója, ami a túlerőben lévő Pz. IV-eseket is fel tudja tartani a játék elbaszott harcrendszere miatt...
Ha elakadna ez a 2 partraszállás (amikor az egész birodalom oda küldi a csapatait és minden gyártó kapacitását is és az egész bolygón csak azon az egy szigeten vívnak csatát), akkor kell egy harmadik is: Wales környékén kevesebben vannak, mint az eddigre dugig tömött, dél-angliai kikötőkben - vagy ejtőernyősök...
Ezek közben célszerű a kezdeti kikötőt felhúzni és a hozzá tartozó tartomyány(ok) infrastruktúráját javítani és növelni - ez talán visszavesz a lemorzsolódásból, ami miatt az 5x-ös túlerőt is megállítja a gép...
"Érdekesség", hogy nekem még II-es rádiósokkal is meg-meg szakad az offenzívám, mert nem ugrik be megfelelően gyorsan a friss csapat az elhasználódottak helyére (teljesen kikutatott szárazföldi doktrína esetén (is)), míg az M(u)I ilyen egységek nélkül is vígan támad 30 hadosztállyal/megye, akár hónapokon keresztül, megállás nélkül...
Igen, a hoi 4-ben angliához több ember és felszerelés kell, mit a szovjetekhez - ha bekeményít a M(u)I!