Azért lesz benne egy - két értelmes újítás is. Pl kettő ami nekem tetszik és szerintem értelmes. Az egyik, hogy mostantól a tábornokaidnak lesz skill fája ahol te tudod kiválasztani, hogy milyen skillt szerezzen meg. Ezzel elég jó támadó vagy védekező tábornokot tudsz létrehozni. A másik ami érdekes és értelmes, hogy ha pl kifejlesztesz egy páncélost és hozzá tartozó önjáró löveget vagy páncélvadászt, akkor a feleslegessé váló és legyártott páncélosaidat át tudod alakítani Sp artyvá vagy tank destroyeré. Mondjuk ez abból a szempontból jó, hogy ha van egy új páncélosod és azt kezded gyártani akkor nem kell egyből mellé fejleszteni a páncélvadász vagy az önjáró löveget, hanem az elavult páncélosaidat át tudod alakítani, így hamar szerezhetsz megfelelő mennyiségű kiegészítő egységet. Aztán van még egy dolog ami tetszik, az pedig a nevezzük erőltetett támadás opciónak. Ebben az esetben egy adott területen ahol támadás indítasz nagy százalékban megnő a támadásod összértéke, cserébe viszont sokkal több cuccot emészt fel.
Fúú, micsoda remek újítások, azta, új fókuszfák, húú, nem mintha ezek nem lennénk fent workshopban már vagy 1,5 éve tök ingyen de nem számít, most megkaphatom pénzért is. És kijelölhetem hogy mit bombázzanak a stratégiai bombázók, de jó, persze, ettől még nem azt fogják bombázni, csak nagyobb az esély hogy azt is eltalálják mert ez így működött a valóságban is, de izgi. És összevonhatom a lerongyolódott egységeket? Ember, hát ez egy teljesen új játék lesz mostantól! Nem mintha ez nem lett volna benne az 5 éve megjelent EU4-ben alapból, de hát kit érdekel! Mostantól küldhetek repülőket is önkéntesnek? Van minimap?? A transport planek már tudnak ellátmányt is szállítani??? KÉTFÉLEKÉPPEN IS TUDOK MÁR PINGELNI???? Hát mi van itt? emberek, ez őrület! Hát erre azonnal csapjon le mindenki mert ilyen nem lesz az életben több!! Hát adnak új modelleket is az egységekhez!! És lesz új zene is! Komolyan, ha tehetném én háromszor is megvenném ezt a DLC-t olyan jó lesz!
Régóta vágy már ez, de sohasem teljesül - támadási sáv kijelölése, annak a szélességének maximalizálásával (ne akarjon má' egy tábornok fél eu-t körbefogó frontot magának a 12 hadosztályával).
A tervezési bónusz az elején még tényleg elhanyagolható, de amikor az a fa végig ki van kutatva... A 2-300%-ok simán rakódnak az utccsó gyalogdandárjára is, amivel pc. hadseregeket tud feltartani és felmorzsolni. Mindezt addig, ameddig a nyíl húzva van és az eltelt idő csupa bónusz! "Természetesen" ez csak az MI-nél jelentkezik ily markánsan, mint mindig, ebben a játékban!
Indítottam egy új menetet, ott már le is győztem. Azt hittem bugos a game :) Szerintem az volt a gond, hogy időközben a mi oldalunkra álltak az osztrákok ezért nem tudtam megtámadni.
"A lemorzsolódás nem a tábornokokkal függ össze leginkább!"
szerintem az attrition, azaz a felszerelések/katonák amortizációja a folytonos értelmetlen mozgással függ össze elsősorban. az a hatékony stratégia, ha nem sok kicsi tábornok van, hanem egy nagy, ezért a gép berak 500 katonát egy tábornokhoz, de az ahhoz tartozó 80-100 területen húzódó frontvonalat már képtelen kezelni, és folyamatosan megállás nélkül -30 fokban is hegyeken keresztül sétáltatja a katonáit. az AI megjavítására nem látom az esélyt, akkor meg házi barkács megoldás lehetne - az egy tábornokhoz tartozó frontvonalak hosszának maximalizálása, igy is xar lesz persze, de talán kevésbé...
próbáltam egyébként olyan megoldást, hogy bekapcsoltam mindegyiknek +50% gyártást - hátna több felszerelés marad,erre olyan sok katonát csinált mindenki, hogy idővel játszhatatlanra lassult a gép... nem vicces, mikor 8-10 másodperc leggyorsabb fokozaton egy nap...
Ully, gőzöm sincs, még nem láttam ilyen problémát. eredetileg frontot egy idegen határon tudsz létrehozni, nem szovid Ausztria ? ha megvan a front, akkor jobb gombbal odébbhúzhatod a határait, azaz egy hosszú frontra lehet 5 tábornok 5 egyedi frontját bepakolni, ízlés szerinti átfedéssel.
viszont Ausztria pici ország, nem kell egyáltalán front a leveréséhez, a katonáid harcolni fognak anélkul is, amit elbuksz, az a tervezési bonusz, de az csak az első napokban ad valamenyit, lehet élni nélkule...
Sziasztok! Bocs, hogy kicsit amatőrnek tűnő kérdéssel jövök ide a nagy háborúkat játszók közé. Most kezdtem el a játékot játszani ezzel:(Hearts of Iron IV Together for Victory, és magyarítással) Magyarország, történelem legeleje 1936. Ausztriát szeretném megtámadni. Eltelik egy év mire hadat tudok üzenni. Felállítom a csapataim az osztrák magyar határra, és nem tudok frontvonalat ott létrehozni, csak felvidéken és délvidéken. A csata elkezdődött a levegőben. Ő már lövi a repcsijeimet. Miért nem tudok a határnál frontvonalat létrehozni? A csapataimmal miért csak délre és északra engedi??? Oda ki tudnám húzni a frontvonalat, de oda nem akarok :) Segítséget előre is köszönöm szépen!
Az USA az egyetlen állam, aminek a területét nem éri támadás és a hadbelépésig is nagyon sok idő telik el, tehát az MI csak az építkezésekkel törődhet. DE, amint folyamatosan megrongálsz vmit, onnantól kezdve, amíg az ki nem fogy a sorból, nem épít új dolgokat.
A lemorzsolódás nem a tábornokokkal függ össze leginkább! Ezernyi apró elem rakódik egymásra és ezek összessége érhet el egy olyan szintet, ami már tarthatatlan és tűrhetetlen - ERRE kellene vmi megoldást találni a játékban, ahogy egyes doktrínák is kegyetlen bónuszokat tudnak biztosítani, így a jelentős túlerő sem lehet megoldás ellenük, ami azért nem így volt a valóságban...
Az MI eléggé jól kezeli a túl sok egységből fakadó ellátáshiányt, amíg az adott területen egy parancsnok alá tartoznak az ott lévő egységek: támadásnál lemaradnak, így csökkentve a kritikus szint alá az egységszámot, védekezésnél meg úgysem hat az MI-re a lemorzsolódás (sem)...
egy darabig áll, aztán támad, de amikor támad, akkor addig amíg el nem fogy mindene. Hoi2-ben megállt télen, itt nem ismer se istent se embert, megy amíg össze nem borul a front.
legnagyobb gond abban van, hogy a Field Marshall korlátlan számú egységnek tud parancsolni, emiatt berak 4-500 hadosztályt egy parancsnoknak, és télen/nyáron egy 100-150 terület hosszú frontszakaszon mozgatja folyamatosan fel alá a csapatait, ruszki/német simán tud csinálni 80-100 000 minusz gyalogsági felszerelést, aztán egyszercsak összeomlik.
Hoi2-ben kevesebb terület volt, lehetett manuálisan harcolni. Hoi4-ben rengeteg van, és az idióta AI a frontvonalaival még arra is képtelen, hogy 8-10 terület szélességben kezelje őket. túl nagy az orosz front, hogy manuálisan tököljek minden hadosztállyal egyesével, ugyanakkor tök jellemző, hogy megy az élethalálharc 300 német 500 orosz hadosztály ellen Moszkva felé törünk kínkeservesen, aztán a török belép a háboruba, és az AI levisz 450 ruszki hadosztályt Gruziaba...
az AI ha rábízzák a frontvonalat, arra is képtelen, hogy üres területet elfoglaljon. kap egy 15 területes töküres frontvonalat, legyen mondjuk az egész fronton 1 ellenséges hadosztály, ő meg kap 15 hadosztályt, és az lenne a feladat, hogy az egész frontot vigye előbbre egyenletesen. képtelen megoldani, lehetetlen. katasztrófa amit csináll...
vagy mikor Magyar voltam, a német szovi nem bírt a franciákkal sem, az angol partraszált Dániában 50 hadosztállyal,próbáltuk tartani a frontot 10 német hadosztály mellé küldtem 15 magyart, aztán megtámadta Yugoszláviát, és azt a 10 németet is elvitte le a Vajdaságba, miközben Kielt meg Hamburgot kellett volna visszafoglalni...
ha német vagyok, angolt meg szoktam hagyni a ruszkik végére, legyen benne kihívás. 44-45-ben csinállok flottát, Cv-t, a Földközi tengeren/Atlanti óceánon elfogom az összes konvojt, simán raidelek CV-vel Írország mellett, aztán kiváncsiságból átnézek az angolhoz hol van a légiereje, és 45-ben van 5000 angol vadász, 100 stratégiai bombázó, meg 30000!!! naval bomber, ami áll egyhelyben Londonban, és nem csináll semmit. talán várja a partaszállást, nemtom...
a repülőket is xarul látni, némettel mondjuk 41-ben van az elfoglalt Francia légtérben 500 vadászom, mert jön minden nap 50-100 strat.bomberrel. aztán egyszercsak felküld 5000 vadászt, és én mivel manuálisan próbállom igazgatni a ruszki frontot, észre sem veszem, 90%-s túlerőben harcolnak a vadászaim heteken keresztül, mert a hülye térképen vagy a tankokat látom, vagy a repülőket...
de ugyanígy megtörténik Normandiában a partraszállás, és csak akkor veszem észre, mikorra elfoglalták Párizst... rengeteg lehetőség van ebben a játékban, de rettenetesen el van cseszve.
talán az lenne egyfajta megoldás, ha max 12 hadosztály lehetne egy tábornoknál, akkor az attrition nem pusztítaná le feleslegesen a fegyverzetet. nemtom, ezt lehet valahol állítani ? gondolom igen, de nem találtam meg...
Az orosznál már nem először látom, hogy a hadüzenet után nem agyatlanul támad, hanem csak áll a fronvonalnál. Kénytelen vagyok először nekimenni, és utána megállítani a támadást hogy ütni kezdjen és lefogyasztja magát. Ugynaezt tapasztaltam már a spanyoloknál is. Támadás helyett csak a csapatokat mozgatta, rendezgette. A termelésnél még nem láttam hogy gond lenne. Az elfoglalt USA teljesen ki volt építve gyárakkal. összesen 2 db gyárat lehett letenni még. A termelése megvolt, csak a csapatok képzettségi szintje volt problémás
De, ha gyárakat és egyebeket sem épít, egyes dolgokat nem fejleszt, hogy azokból is a jobbakat gyártaná, akkor már az is "jó", ha "támadni" tud, mert azzal sem volna előrébb, ha beásná magát és várná, hogy ott kerítsék be, ahol csak akarják -> így is, úgy is ki fog fogyni a készletekből, ha a játékos felkészült az anyagcsatára ellene.
Azért annyira nem hülye. A bekerítéseket nagyon nehéz kivitelezni, mert mihelyt bajt érez azonnal kimenti a csapatokat, még ha területet is kell feladnia. Nagyon erősnek kell lennie a bekerítő alakulatnak, hogy időben át tudjon törni és bezárja a kört. Utána meg nagyon hevesen próbálja felmenteni a bekerítettett, úgyhogy hacsak nincs nogyon kifogyva emberből, sokszor át is tör. És minden alkalmat kihasznál a bekerítésre és felmorzsolásra. Taktikai szinten elég jól dolgozik az AI, max stratégiai szinten kéne javítani. Pl nem látom hogy használ csuklógyakorlatozást az alap egységek feljavítására. Az USA elfoglalása után a 4-es hadikórház ellenére a motorizált és páncélos divíziók kivételével az összes alakulatot gyakorlatoztatni kellett, mert annyi tapasztalatot vesztettek. Sok egység zöldfülű státuszba esett vissza.
Usa néha kicsit érdekesen rendezi a csapatait. Németekkel 40-re elfoglaltam a SU-t, Benelux és francia 3 hét volt összesen, 42-re elesett skandinávia és Anglia. Majd követte a maradék Komintern és a Raj. 45-re jutottam oda, hogy kikezdjem az USA-t ami közben elkezdte atomozni Japánt. Az első két partraszállást Washington Államban és Texasban olyan csont nélkül verte vissza, hogy még egy kikötőt sem sikerült biztosítani. Ekkor az Alaszkai maradék csapatokkal elkezdtem megszállni Nyugat-Kanadát és elindultam lefele, miközben szibériában képeztem az elpusztult egységek pótlását. Amikor elértem az USA határra, már 30-40-es csapatok fogadták a hegyivadászokat és a legdélibb kanadai kikötőbe érkező 40-es nehézgyalogos hadtestet, akik éppen ki tudtak tartani. Ekkor indítottam meg a partraszállást a keleti parton, ahol, mint észrevettem, a spanyolok valahogy már partraszálltak a Kanadai részen. És nem találtam ellenállást. A két tengerészgyalogos egység Elfoglalta a keleti partot Floridától majdnem New Yorkig és előrenyomult az Appalache-ig mire megállították őket, persze ekkorra mér megérkeztek a pánccélosok meg a Wehrmacht nehézgyalogosai (9 gyalog/3 ágyú/1 moderntank, utász-felderítő-hadikórház-logisztika-tüzérség support), akik innen kezdve folyamatosan szorították hátra. Amit nem értek, miért küldte el a teljes seregét nyugatra egy 15-ös hegyivadász osztag megállítására? Alaszkából indulva annyi foglalta végig a nyugati partot, de az USA határán az addig ott álló alakulatok is megállították. Viszont Kanadában valamiért 7! hegyivadász divízió kivert egy tartományból 18 US+7 Kanadai gyalogos alakulatot.
Néha tiszta őrület, amit le tud művelni a gép non-historical focusban. Franciák először beállnak a szövetségesekhez, majd átmennek komcsiba, kilépnek. Garantálják a britekkel együtt Jugoszláviát, majd gondol egyet a gép, és betámadja a francia a jugókat, erre brittek hadat üzennek a franciáknak. :D Hogy még teljesebb legyen a képzavar, a franciák belépnek a Kominternbe. Szovejetek hadat üzennek nekem (én a németekkel vagyok), mivel él az anti-szovjet paktum, így a japánok is hadat üzennek a szovjeteknek. Én maradtam semleges, és az olaszok és a magyarok csináltak frakciót, Pact of Rome néven, erre japánok belépnek, és behúzzák az egész szövetséget beleértve a nemzeti spanyolokat is. Azt hiszem már csak egy kávét kérek.
Javaslom elfoglalni Norvégiát és onnan partraszállni közép-angliában. Ha ez északi fél a tied, akkor könnyebb az ellátás, a csapatait úgyis délen hozza ki. Aztán ha már eléggé túl van terhelve a front, szállj partra délen és rohand le Dovert vagy Londont. Az csodát szokott tenni és rendesen odavág a gép ellátási kapacitásának. Utoljára szerkesztette: inkvisitor, 2018.02.14. 11:03:02
Pontosan. És ez rohadt idegesítő, az egész világ a tiéd kivéve az a rohadt japán. Én fel szoktam magam annyira szívni, hogy tolok egy annex japant és már mehet is a békekonferencia. Nem fogok 5 évig flottát építeni, hogy elhajózzak oda.
Már vagy 2 napja játszok a játékkal, tetszik, de ismét beleütköztem egy dologba. A hungarian flavor mod fel van rakva, már létrehoztam a Magyar-Osztrák-Horvát Birodalmat, igazából Bulgáriát is elfoglaltam, most megyek lefelé a törökökre, mert mindenki más vagy a szövetségesek tagja, vagy az én szövetségesem, vagy Szovjetuniónak hívják. Szóval a problémám az, hogy valahányszor elfoglalok egy országot, legyen az Románia és Bulgária jelen esetben, beállnak a Tengelyhez és hiába van elfoglalva akár segítség nélkül az országuk, nincs béketárgyalás. Megszállva vannak, úgy hogy már nincs saját területük. Most akkor arra számoljak, hogy míg az összes Tengely ország (pl. Japán) le nem lesz győzve, addig nem is lesz béketárgyalás, csak megszállás marad?
Ha 4. választás a szovjetekkel való technológiacsere - és rá is bólintanak - , akkor '38-ban lehet gyártani a '41-es, míg '40-ben már a '43-as nehéz tankot, ami nem kis előny az áttöréseknél, azok kierőszakolásánál...
Nekem az angolokkal gyűlik meg a bajom: minden egységüket (+ szövetséges/domínium haderőt) visszahozzák a szigetük védelmére és nem minden kikötőjük képes eltartani egy komolyabb inváziós sereget, sz'al: kelleni szokott a "csodafegyver"... (nem minden esetben teszi meg azt a szívességet, hogy tucatszám teszi partra a német kikötők mellé a csapatait - de, ha ezt megteszi, akkor a nála történő "kirándulás" is sokkal könnyebb)
Nálam az ánglius flottát a repülők ölték meg mindig. ~1000 vadász, összes bombázó, 3 radar a csatorna fölé és amíg mással szórakoztam egész szépen leirtottak ott mindent. Mire eljutottam a partraszállásig, a flotta alig talált ellenfelet. Ugyanzet játszottam el az USA flottával a karib tengeren. 2x1000 vadász + 2x800 torpedóbombázó 3-as v 4-es radarral támogatva egész szépen kitakarítja a karib tenger egy fél év alatt. ja meg egy flotta search and destroy módban. A repülők ijesztő mennyiségű konvojt tudnak elkapni. Tengeri taktikákat meg még nem nagyon kutattam. Nem volt rá szükség a légifedezetek és a túlerő miatt. Utoljára szerkesztette: inkvisitor, 2018.02.12. 14:51:19
Ha megkapják a kutatásokat, amik sokat javítanak rajtuk és a megfelelő kutatócsapattal vannak kifejlesztve ÉS kapnak némi XP-extrát is, akkor azért a III-as típussal egy rátermett parancsnok már tud eredményeket felmutatni..., a konvojok ellen, mert hadihajók ellen (legfőképpen az alacsony sebességük és a torpedók kicsi hatótávja miatt) legfeljebb menekülni tudnak. Szerintem, azért tényleg nem érdemes építeni őket, hogy BB-t és CV-t vadásszanak: utóbbiak mind gyorsabbak náluk és egyszerűen elhúznak előlük/tartják a nekik még jó pozíciót. De, ha meg kell fojtani a tengeri szállítást (alapanyag, szárazföldi harci egységek), akkor abban sokkal hatékonyabbak tudnak lenni a repülőknél (50-70 szállítóhajót simán elkap 20 db, "jóképű" III-as /csata) - "csak" fedezetet kell tudni nyújtani nekik, vagy "tisztán tartott" térségben bevetni őket és idejében elkerülni az ellenséges CV-ket/romboló-hordákat velük. A kezdeti II-eseknek, HA nem kapnak legalább 3 kutatást (esélytelen: vannak ennél fontosabb dolgok is akkor még) ÉS nincs akkora szerencséjük, hogy elkerüljék a nagyobb, ellenséges flottákat (ez is ritkán szokott összejönni), akkor tényleg nincs értelmük - még a Balti-tengeren is lemorzsolódnak, légi fedezet mellett is, ha nincs rájuk "költve" a kutatás. A másik hátrányuk a szerintem magas manpower-igényük (akárcsak a rombolóké), amire a szárazföldi egységeknek is nagy szüksége lenne.
Hhmm, szuper BB..., lassú: nem tud sebzetten menekülni, így nagyobb arányban kerül a tenger fenekére, mint egy gyors csatahajó (a kutatócéggel némi tűzerőt föláldozva kaphatnak többletsebességet, ami az alakzattartásnak sem árt), vagy BC. A hoi 4-ben gyorsan javítanak hajót, így a túlélés jelentős gyártósori- és manpower-igényt spórolhat meg. Ha a hajók is megkapják a maguk kutatásait, akkor azért, igaz: részletekben és mindig légi fedezettel, de el lehet verni velük az ánglius flottát is!
A lényeg: ha a tengeri egységeknek van légi fedezete (akár csak közepes bombázó is), akkor sokkal nagyobb eséllyel élik túl az ütközetet és/vagy győznek.
A tengeralattjárók kicsit alá lettek becsülve. Kicsit a támadóértékük és nagyon könnyen pusztulnak. Szégyen, de Germany játékban összesen 1 db-ot építése után lelövöm a gyártósort és nem is fejlesztem őket. Nincs értelmük, hacsak fel nem turbózzák őket úgy, hogy nagyobb hajók elől gyorsan meglépnek (csak a rombolók tudják befogni őket), de az ellátó konvojokat gyorsan le tudják irtani. Illetve hogy a BB és CV kategóriát könnyen sebzik.
Először CV, utána super-csatahajó, majd csak harmadik a klasszikus BB. Visoznt nem emlékszem, hogy a videó mutatta volna a tiszta LC-CV eredményeket. És hogy a CV építési költségekbe be lett volna számolva a repülőgépek ára.
Itt ugyan a haditengerészet és a hajótípusok hasznossága a fő téma (summa: CV mindent visz, majd a BB-k következnek a sorban), de a végén egy SzU elleni hadjárat ('42) és egy angliai partraszállás ('41) is be van mutatva a német oldalról - igaz, le kell lassítani hozzá a videót, ha a részleteket is látni akarjuk.
köszönöm, erre nem jöttem rá, pedig már készitettem uj hadosztályt, mikor lett harckocsim.Na akkor neki is látok.
Uo-t, ahol képezni tudod őket: megnyitod ("Edit" - gomb) és láthatod, hogy mi van bennük. A változtatásokhoz XP-pontok is szükségesek (bal-közép, fönt az első a szárazföldi egységeké), amit a szárazföldi harc, ill. a politikai fa egyes dolgai is adhatnak. Bal oldalon a kisegítő egységek, jobb oldalon a harci zászlóaljak lehetnek. Rájuk kattintva lehet elvenni és hozzáadni egységeket.
A már meglévő hadosztály típusát (pl. lovasságiból motorizált legyen) a hadsereg "fülön" a legegyszerűbb változtatni: kiválasztod az egységeket (CTRL + katt) és a kuka ikon utáni kettős zöld nyíl ikonra kattintasz és kiválasztod a megfelelőt a felsorolásból. Utána kiírja, hogy milyen mozgások lesznek a felszerelések között és ezt leokézva végre is hajtják a változtatásokat - nyilván, ha a raktárban készen áll a szükséglet, akkor "azonnal", ha úgy kell még legyártani a hozzávalókat, akkor jelentős késéssel lesz teljes az "új" hadosztály.
Recruit & deploy gomb --> division designer. Itt vannak a hadosztály sablonok. Ha ezen változtatsz, akkor a térképen lévő összes abba a típusba tartozó egységednél végbe megy a változás. Persze ez army experience pontba kerül.
A következö kérdésem a már meglévö hadosztályok átszervezésével kapcsolatos. Azt értem hogy tudom tábornok alatt seregbe szervezni öket. Azt is hogy tudok uj hadosztályt megtervezni és kiképezni. De arra nem jöttem rá hogy a már meglévö, mondjuk 10 gyalogoshadosztályom mindegyikébe hogy tudok még belerakni mondjuk egy szanitéc egységet vagy bármi mást.Ha ebben tudna valaki segiteni, akkor megköszönném. És nem, a buzi uninstall tanácsra nincs szükségem....(írom is hogy bocs,mert a zárojeles bocs beirás gondolom semmissé teszi a parasztkodást)
a szövetség ezért lehet gond, mert ha részt vesznek a csatákban, akkor ők is kapnak pontokat. És tekintettel arra, hogy az ő haderejük jóval erősebb, valószínűleg több pontot kaphatnak, ha aktív résztvevői a harcoknak. Ha csak expedíciós haderőt küldenek, akkor ez a veszély nem áll fenn, de ehhez nem lehetnek szövetségesek.
Köszi, erre nem jöttem rá, utoljára a HO2-vel játszottam, abban ilyesmi nem volt.Igen, meg a horvátok is licitáltak. Utoljára szerkesztette: Shed77, 2018.02.09. 20:09:15
kevesebb területet lehet csak kérni, nem tudod a teljes pontot elkölteni egy körben, valamennyit hagyni kell. Ha nem enged semmit akkor passzolj, az plusz pontot ad, aztán talán következő körben engedi (kivéve ha a szövetségeseid elviszik előled). Szöviben vagy az olaszokkal és németekkel?
Sziasztok, most kezdtem el a játékot. Megtámadtam Magyarországgal Jugoszláviát. Segítettek a németek és az olaszok. Eljutottam a béketárgyalásig. Én 3 területért indítottam a háborút, meg is van, ki is jelöltem a béketárgyaláson, de nem engedi a kört továbbvinni. Egyszerűen nem látom át hogy mit lehet tenni, hogy meg is kapjam a három területet. Nekem van a legtöbb pontom a tárgyaláson, de valamiért nem tudok tovább lépni. Mit kellene tennem?
Az USA-nak nem tudom volt-e bombája, 46-ban kapitulált, de ritkán látott egy tömbben nagyobb mennyiségű csapatot. Úgy csak a tankjaim jártak. Meg mihelyt volt reptér, azonnal odarendeltem 5-800 vadászt fedezetnek, így neheen tudta volna összeszedni a szükséges légifölényt.
Nem tudom mekkora a bomba hatótávolsága, de nem nagyon tudott azonosítani nagyobb csoportosulásokat. Amikor igen, akkor ott voltak a saját csapatai is és próbálták visszatartani a németeket.
de az USA sem vetette be? Engem hoi2-be azzal szivatott, hogy mire odaértem, rákúrta a bombát a 70 hadosztályomra, amikor partraszálltam én meg néztem, hogy anyád... :D
6 db raktáron. Egyet sem használtam fel. Helyette 3-ik generációs CAS repülőket telepítettem. 500 db 30-40 tankkal végzett bevetésenként. A strat bombázók kicsit el voltak hanyagolva, épp fejlesztettem a griffet.
Huhh. Az USA nehezebb dió volt mint Oroszország. Nagyon nehéz normális bekerítést csinálni. Nem gondoltam, hogy komolyabb supply gondjaim lesznek ott mint a nagyorosz pusztán...
Nincs véletlenül olyan politikusod, aki növeli a monarchia támogatását? Németországnak van demokrata, kommunista és nemzetiszocialista politikusa is.
Ez velejárója a HoI-sorozatnak: ahogy egyre több lesz a számolni való, úgy nő a leterheltsége a gépnek és úgy lassul be az egész játék. Leginkább a processzoron múlik, hogy meddig húzza (előbb-utóbb a drágábbak is "lefekszenek"), de a RAM (mennyiség) és a háttértár ((elérési)sebesség) is beleszólhat a dologba. Ergo: a video-beállításoknak semmi köze sincs ehhez, azokat nyugodtan hagyhatod, ahol voltak.
A gyártás folyamatát jelző szalag pirosra vált, a heti termelés pedig beállt stabilan 0-ra. Ha volt némi gumi, akkor megindult, ha nem leállt. De a repülők helyett több értelmét láttam a teherautók gyártásának. Hihetetlenül gyorsan el tud fogyni 30K db. Az angliai invázió kezdetekor volt 30000 raktáron, egy hónap múlva már -12, igaz végig "éheztetett" egységekkel kellett nyomulnom, mert iszonyat mennyiségű csapata volt gyártósoron, és végeznem kellett mieltőtt kirakja őket. kb 150 gyalogos divízióval, 36 tankdivízióval meg 10 motorizált gyalogossal öntöttem el Kelet-Angliát.
Sziasztok! Érdeklődnék, másnak is okozott-e problémát, hogy bizonyos idő után rettentően lelassul a játék?! Minden grafikai lehetőséget kikapcsoltam, minimumra állítottam, és mégis, élvezhetetlen a tempó.
Kezdetben úgy volt, hogy fixen leesett ötödére (?) a gyártási sebesség. Most már bonyolultabb a dolog, a hiányzó alapanyagok és hozzáadott gyárak függvényében esik be a gyártási hatékonyság, akár olyan szintre is, hogy teljesen állónak tűnik.
Az egyik fórumtárs írta, hogy neki mennek a sorai, még ha nincs is hozzá ELEGENDŐ alapanyaga. Aztán, hogy a hiány és a termelési visszaesés milyen mértékű volt, arról már nem szól a fáma...
Részemről mindig megpróbálom teljesíteni az ipar igényeit - pl. közepes harckocsi helyett inkább nehezet gyártok, mert így jut a tüzérségnek is volfrám!
No.-gal játszva ha csak a kezdeti, belső/szárazföldi területeken építesz II.-es szintű műbenzingyárakat, már azzal ki tudod elégíteni a saját igényeidet (gumiból is) - de, mivel az MI nem épít ilyesmit, így célszerű többet építeni és magasabb szintűeket is, hogy az egész Tengely igényeit ki tudd elégíteni... (és húzni mellé a bányászat/kitermelés szintjét is, mer' az is sokat tud segíteni a volumen növelésében)!
Ez biztos? Mert nekem a repülők gyártása teljesen leállt, ha elfogyott a gumi. Olaj, alumínium volt rogyásig, de repülőből csak azok a sorok mentek, ahol volt gumi elég.
Mennyire van értelme folytatni egy játékot, ha a németé Franciai, lengyel, benelux, oroszo., románia, spanyol, afrika, india meg kapcsolódók és usa kapitulált a szabad ameriaki birodalomnak 44-ben? Épp bejött az ottawai békeszerződés.
Az MI akkor épít gyárat, ha üresen áll a slot, így, ha rombolva vannak a dolgai - márpedig a harc az infrastruktúrát rombolja - , akkor nem épít új gyárat. Ezért a gép ellen kicsit könnyebb, ha sikerül a még feltöltött ho.-okkal véghezvinni a szu csapatainak a bekerítéseit és felmorzsolását. Ha van egy kicsi technológiai fölény (pl. '41-ben már a '43-as Tigris II van gyártásban - pont a szovjetek adják hozzá a fejlesztési bónuszt...), akkor azért keresztül lehet vágni rajtuk, csak időt nem szabad hagyni nekik, hogy feltöltsék a soraikat. Mindig törekedni kell arra, hogy minél több egysége tűnjön el a térképről, végleg. A 3.-4. "harapás" után már nagyon érezni lehet, hogy nincs mivel kitömje a réseket és ezután lehet "igazából" megindulni ellene.
Ezt tapasztaltam 41-42-ben. Superior firepower használata volt az egyetlen, amivel meg tudtam fogni. Illetve az egyik játékban a lengyel-román (akkor már reich) határt végigraktam 10-es bunkerrel, meg 3-4K CAS repülővel, dupla gyalogosfronttal. Akkor sikerült tartanom jó darabig egy 300-as veszteségarányt. Minden 3-500 orosz katonára halt meg egy német. Aztán elcsesztem egy áttörést és elvesztettem az összes tankot, Utoljára szerkesztette: inkvisitor, 2018.01.25. 13:13:45
A mass assaultot amit az oroszoknak alapból ad a játék (az első eleve ki van fejlesztve nekik). Egyébként annyira érdekelt a történet, hogy megnéztem mit tudnak az egyes doktrínák. Na itt konkrétan le van írva, hogy iszonyat erős védelmi bónuszokat ad, ráadásul a mobile warfare ellenszere, de csak a sok emberrel és kiterjedt frontszakasszal rendelkező országoknak (Szovjetúnió és Kína) éri meg, mert sok ember kell hozzá. Mondjuk azt tapasztaltam, hogy nagyon komoly mértékben leviszi a supply mennyiséget ami a csapataidnak kell. Utoljára szerkesztette: Pluskast, 2018.01.25. 12:52:16
Melyik doktrínát használtad? Az eredeti német blitzkrieges a páncélosok áttörését és mozgását segíti. A superior firepower az ágyúk soft attackját turbózza erősen, vagyis tulajdonképpen gyalogelhárító. A másik kettővel nincs tapasztalatom.
hááát ez azt jelenti így laikusként számomra, hogy ezen a téren akkor meg tudták oldani a AOD gyerekbetegségét, mégpedig, azt, hogy 42-re a németek megadásra tudták kényszeríteni az oroszokat, mert a seregeik egy része csak sétált vissza keletről és érdemben már nem tudtak hozzászólni a harcokhoz. Ok, ott még kevesebb provincia volt, szóval sokkal könnyebben ment a bekerítés. HOI3 nálam kimaradt, ott nem tudom hogy volt.
Az igazság az, hogy az oroszoknak kurva nagy bónuszaik lesznek 41 végére. Tegnap fejeztem be egy multi játékot két barátommal, napokig játszottunk. Ok Németországgal illetve Olaszországgal voltak, én meg a Szovjetunióval. A történet úgy alakult, hogy 43 elején hadat üzentem nekik. Mivel 41-ben nem támadtak meg így átvészeltem a kritikus évet és azt kell mondjam, hogy 41 őszére olyan szintű termelésem lett mint az USA-nak amikor beindul a háborús termelés. 43 elejére az európai fronton már 260 hadosztályom volt 8 ezer közepes és 12 ezer könnyű harckocsival, ráadásul a közepes harckocsijaim nagy része már hármas szintű volt. A légierőm kb 9 ezer gépet tett ki, amiből 4 ezer volt a vadász. A teherautóim száma több mint 30 ezer volt stb. Mondanom sem kell, hogy a két haverom nem tudott megállítani és nem egész egy év alatt bedaráltam őket. Viszont ami érdekes és erre én megam sem tudtam a választ, hogy hozzájuk képest nagyon komoly bónuszaim voltak mind védelemben, mind támadásban, pedig kb egyforma volt a seregeink összetétele (gyalogságnál support arty, support anti - tank, plusz arty és anti - tank) és nekem mégis jóval erősebbek voltak az értékeim. Vajon a ruszkik alapból kapnak bónuszt, vagy a land doctrine ennyire ütős?
Igazából sokat próbálkoztam az oroszok ellen 40-42 között, de mindig elvert. Amikor egy mentésből megnéztem, hogy miért is vert el, duplára duzzasztott monster hadosztályokat használt, amikkel keresztülment a 5-ös bunkereken is. A 38-as támadással a csapataim sík terepen tartották a frontot, míg a tankok áttörtek és bekerítgettek. Valamint a 42-es támadásnál hadosztályra több volt neki, míg nekem elfogyott az emberanyagom amiből képezhettem volna. Angliának és franciának már az ulánbátori béke után mentem neki az orosz nyersanyagokkal meg gyárakkal a hátam mögött (plusz 6-os szintű marsallal)
Hát, önmagával a kezdő területekkel (+ Lengyelországgal, ami azért nem az iparosodás netovábbja) nekimenni a nagy medvének nagyon kétélű fegyver, míg '40 végére akár angliával is végezni lehet és ezzel a termelési többlettel az egyén háta mögött már csak az emberanyagot kell biztosítani a küzdelemhez, ami - szvsz - egyszerűbb: a nagyobb gyártókapacitás miatt könnyebben pótolja No. a harceszköz-hiányait, mint a CCCP, aminek így már max. az USA tud szállítani (ha szállít egyáltalán), ezért akár 2-3 nagyobb bekerítés után, amit az elit katonák és parancsnokok könnyebben is kiviteleznek - ekkor még ('41 tavasza-nyara) élni szokott a purgálás negatív hatása is a vörösökön - , széthullik a medve ellenálló képessége és gyorsabban célba lehet érni a területén.
Lehetnek úgy is csapatparancsnok alatt, hogy nincsen nekik külön parancs adva. A parancs nélküli egységek egy kis piros felkiáltójellel álldogálnak. A parancsnok bónusza megmarad ilyenkor is, csak nincsen HADITERV bónuszuk. Viszont a fronáttörésnél a szélek őriztére hagyott csapatok lemorzsolódása az ék csúcsáról szerintem többet jelent veszteségben, mint amit a haditerv bónusza ad. Az oldalakra inkább az erre a célra előkészített motorizált egységeket rakom le egyenként, illetve az áttörni szánt frontszakaszhoz hozzárendelek második sornak egy adag lovast gyorsfeltöltésre, hogy áthidalják az időt amíg a gyalogosok utolérik az áttörést és ne tudja a gép kiverni a teherautósokat, felszabadítva a bekerített egységeket. Az áttörésre kiszemelt fronszakasz tehát áll a rendse fronvédelemből (gyalogezredek), plusz egy sor lovasság frontszakaszhoz kijelölve, közvetlen a front mögött két páncélossereg (Az átkarolás két oldalvonala, ékesen egy pontban találkozva, 1 motorizált sereg a tankok nyomán haladva, minden tartománynál 3-4 kocsit lerakva, hogy nyitva tartsák az átjárót amíg a lopvasság és a gyalogság megérkezik. Az átkarolás utlosó 3-4 tartományán a védelmet már a harckocsik jelentik,. mert nekik kell a legtovább kitartani. Majd a gyalogság megérkezése után a tankok azonnal nekilátnak felszámolni a bekerített egységeket, hogy a gyűrűt alkotó gyalogosok felszabaduljanak és a front ismét teljes erejű legyen. A gyűrű hátország felőli oldalát alkotó frontkatonálkat szintén egyszeri támadásra lehet utasítani, ezek a támadás után azonnal visszaállnak a frontvonalba.
A csapatok ha egy parancsnok alatt egy adott feladatra (pl frontvonal, megszállás, védvonal) vannak rendelve, akkor a külön parancs teljesítése után visszakerülnek a csapatparancsnok irányítása alá, aki kijelöli az új helyüket a saját feladatköre alapján. Vagyis oda küldi őket, ahol a véleménye szerint szükség van rájuk. Ha egyedileg akarod kezelni a katonákat, akkor ne rendeld őket egy adott feladathoz. Pl nálam a gyalogosok a frontot tartották, de a motorizált és a páncélos erők nem kaptak külön frontszakaszt, hanem egyedileg irányítottam őket és oda küldtem ahol éppen támadni akartam velük. Ezeknek a csapatoknak a kezelése kötötte le az időm 90%-át, míg a haderő 80%-át kitevő gyalogság és lovasság magától tartotta a frontot, vitte az előretöréseket, bekerítéseket és kezelte az ellentámadásokat a beállított agressziószintnek és a kiszabott haditerveknek megfelelően. Viszont ezek az egyedi csapatok, noha egységparancsnok alá vannak rendelve, frontparancs hiányában nem követik a változó frontokat és ha nem figyelsz rájuk folyamatosan, akkor kimaradnak a harcból vagy éppen bekerítik és felmorzsolják őket.
Olyan kérdésem lenne hogy eleinte (megjelenéskor) játszottam a játékkal de nagyon nem tetszett az hogy a saját csapataimat a gép elküldi más hová, pedig nekem teljesen más az elképzelésem azzal az egységgel. Tehát ezt már megszüntették valamelyik javításban vagy kilehet már kapcsolni ezt a lehetőséget?
Oroszok ellen 38-39-ig kell egyáltalán repülőgép? Nálam a legjobb légvédelemnek a tank a kifutópályán bizonyult.
8. újrakezdésnél végre eleget tanultam a játékról. Germany, közepes fokozat, tört hűség, mod nélkül. 37 elejére Poland annektálva, 38 elején megtámadtam a Szovjeteket. Amíg az emberveszteségük el nem éri a ~60%-ot, nagyon kell vigyázni a bekerítésekkel. Olyan könnyen elvágják a csapatokat mint a fene. 2 db 9-11-es könnyű tank hdosztály végeztek a frontvágást és a bekerítést a déli síkságokon, egy 14 egységes motorizált egység a gyors frontzárást és egy 24-es lovascsapat az átmenetet, amíg a gyalogság utolérte a frontot. Így is párszor vissza kellett tölteni. Ha 3 tartománynál mélyebbre mentem, azonnal elvágták a tankokat és felőrölték őket. Csak a 4-5. bekerítés-kiirtás kombó után fogyott le anyira, hogy lehett mélyebbre menni, mert nem volt embere az ellenlépésekre. Így is 40 közepe volt mire elég mélyre nyomultam a kapituláláshoz. De legalább meglett az egész Szovjetunió, és nem lesz hiány olajból meg fémekből a tankokhoz. Utoljára szerkesztette: inkvisitor, 2018.01.23. 08:56:57
Sziasztok,
Jó párszor elkezdtem Multiban a játékot random játékosokkal, de mindig akad olyan aki elrontja a mokát..:) Persze Discordon vagy 10 serverhez csatlakoztam, csak az a gond , hogy akkor indulnak amikor nekem nem jó..:)
Szóval arra gondoltam, hogy az itt forumozokkal indithatnánk közös Multis játékot, szabály rendszerrel, folyamatos játékkal.
Mondjuk Hétfő szerda 18:00-22:00 ig,
Vagy szombat egész nap stb stb. Kitüznénk egy fix időpontot összejönnénk és játszanánk..:) Kit érdekelne? Utoljára szerkesztette: Massive Attack, 2018.01.16. 15:02:10
Németeknek voltak erre fókuszaik is, de azok - "természetesen" - mélyen ülnek egy fa aljában: azok is adnak azonnali háborús lehetőséget.
A diplomáciánál tudsz ilyet csinálni (most nem jut eszembe a menüpont neve), de időbe telik. Vagy, ha már elég magas a világ háborús szintje, akkor ez sem kell, de számíts rá, hogy ennek emelkedésével minden megtámadott ország szinte biztosan azonnal be fog lépni az ellentétes szövetségbe, rád omlasztva az egészet.
Háborút azonnal nem lehet indítani? Mindig kell előtte egy háborús indok és várni kell egy csomót? A németekkel letoltam a lengyeleket anélkül, hogy az angolokkal szövetkeztek volna. A franciák se szövetségesei a briteknek, mivel komcsik. A benelux államok sem. Ezek ellen egyesével háborús indokot kell alkalmazni háború előtt? Mert az rengeteg idő meg PP.
Nem, nem tudom hogy autonomous puppet mivel nem vettem meg egyik semmire se való, működésképtelen dlc sem a játékhoz. De, megadja az esélyt. Mint mondtam az Ausgleich-tárgyalások alatt tudsz pattogni az osztrákoknak hogy csak akkor veszel részt a közös minisztériumok finanszírozásában ha visszaadják az elcsatolt Horvátországot. Ha ezt elutasítják akkor van olyan út hogy szabadságharcot indítasz ellenük. Körülöttünk meg senki sincs kész még félig se. Attól hogy kaptak saját fókusfát nem jelenti hogy kész vannak. Az osztrák és a szerb fókuszfa is tele van hibával és bugokkal, a román és bolgár meg kb 1 évvel ezelőtti és régen elavult. A többi osztrák bábnak ugyan úgy csak eventjei vannak mint nekünk. És igen, ez nem is változik egy darabig, mivel Magyarország az esetek többségében 2 évig szerepel a játékban, így nem élvez túl nagy prioritást. A háborút meg nem mi nyertük meg, hanem leginkább a németek. És a "mi" sem magyarokat jelent, hanem az egész monarchiát. 1927-ben az addig egységes állam lett föderalizálva, ezt oldották meg úgy hogy a tagok bábokként vannak kezelve Ausztria alatt. Az osztrákok mehetnek három úton, vagy fenntartják ezt a helyzetet, vagy békés úton beolvasztják a bábokat magukba esetleg katonai úton, háborúval annektálják őket. Ilyen esetben talán tényleg át lehetne adni az irányítást a játékosnak, de az igazság az hogy kb 3 ember játszik Magyarországgal ebben a modban, abból 1 te vagy, szóval rohadtul a prioritási lista alján vagyunk. Tetszik, nem tetszik ez van. És még pl van ír fickó a modderek közt aki megcsinálta magától Írországot, magyar nincs.
Azért azt tegyük hozzá, hogy gondolom te is olvastad hogy miként vagyunk feltüntetve (a többi bábállammal ellentétben)? Autonomous puppet... ezt ugye ezért nem kell külön elmagyaráznom? Ráadásul a mondandóm lényege nem is ez volt. Oké, legyünk bábállam. De ha az esélyét sem adja meg a játék annak, hogy függetlenedjek, akkor nem sok értelme van játszani Magyarországként. Nem mellesleg 38-ban úgy átbaszott a Britekhez mint a macskát szarni. Itt az a gond, hogy konkrétan nem tudsz játszani Magyarországgal a játékban, vagy legalábbis így nincs értelme. És tényleg írta fejlesztő srác is, hogy még nem foglalkoztak velünk a modban. Ami azért elég gáz, tekintve, hogy körülöttünk már mindenkivel kész vannak félig-meddig. Ebből kifolyólag kicsit úgy jön(tt) le a dolog, hogy teljesen leszar(j)ták MO-t mert úgyis bekebelezik az Osztrákok... Sehol nem írtam olyat, hogy "csak úgy simán elengednek". Gyakorlatilag szocdem. és szockonz. minisztereken kívül senkit nem tudsz beállítani. A sodródás mértéke (%-ban) gyakorlatilag meg sem mozdul. Fixen 67,5% volt a szockonz. párt támogatottsága 2 éven keresztül, már kezdett is gyanús lenni a dolog. Az event-nél nem tudsz választani semmit, csak feldobja azt cső. Gyakorlatilag kimaradtunk a deveknél a szórásból és csak éppenhogy foglalkoztak velünk valamelyest. Ez jól látszik (én is hülye voltam hogy nem esett le) azon is, hogy nincs focus tree-nk. És végül: Ha maradunk is bábállam, akkor könyörgöm legalább adja oda az OMM irányítását amikor az event bejön, és ne egy totál más országét. Nonszensz. Osztrák-Magyar monarchia az nálam nem Osztrák monarchia. Ennyi. Lehet egy kicsit a nemzeti öntudatomat is bántja, de nem is csodálom. Én eddig nem is nagyon voltam (HOI3-ban sem) Magyarokon kívül mással. Nem szívesen látom, hogy a 2. "legjobb" mod a workshopban arról szól, hogy konkrétan akkor a Magyarokat "elássuk". Ha már minden nő, meg meleg, meg rassz meg mittudomén felszólalhat még a falu végi kisboltban is a jogaiért akkor nemá :) Persze, hogy pattogok a saját hazámért :) Szerk.: Arról már nem is beszélve, hogy mint te is mondtad arról szól a mod, hogy konkrétan (ha nem is szó szerint de) "mi" nyertük az első vh-t. Azt mégis megyünk a "süllyesztőbe"? :D És még vágjak is hozzá jó képet? :D Szerintem a mod még bőven készítés alatt áll, simán tudnak módosítgatni rajta. Úgyhogy erre a "ne is számíts" szövegre azért még ne vegyél mérget! Utoljára szerkesztette: ozimak, 2018.01.11. 18:11:47
Mondjuk lehet hogy el kellene olvasni a Kaisererich mod leírását is, akkor értenéd hogy miért Ausztria bábjaként kezdesz... A KR arról szól hogy a Központi hatalmak nyerték az I.vh-t, az OMM meg a kiegyezés '27-es újratárgyalásakor dualista rendszerből átment teljesen federatív felállásba, ezért van hogy Magyarország, Csehország, Illyria és Galicia-Lodomeria osztrák bábként van jelen. '37-ben indulnak az új Ausgleich-tárgyalások, ezeken tudsz pattogni az osztrákoknak, de hogy csak úgy simán elengedjenek téged és éld a világod arra ne is számítsz.
Igen, a 3-ban én is bele-bele piszkálgattam az eventekbe. Csak ott nem volt fent modom. Egy modnál pont azt várta volna az ember, hogy ez meg van oldva. Vagy legalábbis nem ilyen idióta módon, hogy Ausztria bábállama vagyunk.