Igen, ezt ajánlották a steam-en is. De az olyan fisi-fosi megoldás :/ Inkább beírtam a mod alá aztán gyorsan kiderült, hogy még nincs is kész Magyarország a modban :) Ausztria, meg gyakorlatilag már mindenki (Európában) kapott saját focus tree-t meg eventeket, de mi még nem. Úgyhogy a dev meg is ígérte, hogy a jövőben ráfekszenek mi kis hazánkra is. nem ígért ETA-t de mindenképpen tervben van. Amúgy eventekkel kezeli a puppet rendszert a mod, és 36-ban van is egy event amit feldob, de ott nincs választási lehetőséged :D Egyszerűen feldobja, hogy "összejövetel" lesz annak eldöntésére, hogy Magyarország maradjon-e Ausztriával. Na azt lenyugtázod, majd pár nap múlva kidobja a következő üzenetet, hogy természetesen maradunk :) Ennyi.
Játszani nem játszottam vele, de nincs olyan event ami esetleg azt dobja fel hogy elengedi Ausztria Magyarországot? Vagy csináld azt, hogy a játék kezdetén elindítod Ausztriával, enged el Magyarországot, majd mentsd el és a visszatöltésnél válaszd ki.
Srácok ez a Kaiserreich mod valakinek meg van, próbálta már? Én most próbáltam vele játszani, de egyszerűen nincs értelme Magyarországgal lenni. Eleve bábállamként kezdesz, amin sehogy sem tudsz változtatni. 39-40-ben mindenképpen annektál(!) Ausztria akármit csinálok. Igazából event-ek kezelik a puppet rendszert így nem is nagyon lehet. De hogy miután annektál, átdob Nagy-Brittaniához a játék és az összes egységemet odaadja Ausztriának az röhej. Gyakorlatilag 4 órám ment a kukába emiatt. Majdnem agyvérzést kaptam. Azt hittem majd azért valamelyest tudok változtatni a dolgok menetén, de nem. Konkrétan Magyarországot már eldőlt leigázott országként kezeli a játék és még a jelét sem mutatja annak, hogy esélyt adjon önállósodni, vagy legalább egyenrangúként beszállni az Osztrákok mellé. Kész röhej :/
Teljesen egyetértek. Lebutítanak szinte mindent. A HoI-t én leírtam már teljesen. A 3 fejlesztése helyett egy ilyen buta maszlakot tolnak az ember képébe, ami méltatlan az első három résszel felépített brand nevéhez. Miért nem más név alatt adták ki? Persze, így megszivatták a jónépet, hogy a 3 farvízén eladtak többet ebből a híg fosból, mint a név nélkül. De hogy egyek után épeszű ember nem vesz tőlük játékot, az hétszentség. Az új TOAW-t még nem próbáltam. Az előszelek alapján azon legalább nem butítottak.
Sajnos az a baj, hogy egyre kevesebb embernek fekszik ha egy háborús stratégiai játék komplexebb a szokásosnál. Lényeg, hogy legyen egyszerű és ne keljen túl sokat "szöszölni" vele. Sajna a minőségi romlás a HOI-ban szemmel látható és nem csak a komplexitás terén, ami szerintem egyáltalán nem lenne baj, tekintettel arra, hogy ez lenne benne az élvezeti faktor, - a harmadik rész amúgy sem volt bonyolult, csak nem 20 perc kellett a megtanulásához - hanem az AI is egyre csak butul. Azért valahol az vicc kategória, hogy egy Mexikó-Brazília (haverommal csináltuk meg) szövetség képes simán letolni az USA-t. Komolyan nem értem meg, hogy hogy a fenébe gondolták anno a készítők, hogy az lesz a jó megoldás az AI leprogramozásakor, hogy támadjon megállás nélkül amíg ki nem fogy mindenből, és aztán ott áll letolt gatyával, neked meg más dolgod nem lévén csak ki kell várnod amíg "kifárad", onnantól meg nyert ügyed van. Mintha valami OKJ-s papírral rendelkező számítógépes "zseni" csinálta volna az AI-t.
Tegnap játszottam egy kicsit. 1939 júniusában járok. Jelenleg kb. kétmilliós a hadseregem, van 20 pz hadosztályom, 1000 db PZIII meg vagy 3800 PZII, 20 hegyivadász hadosztály meg vagy 180 sima gyalogos. Légierő: 1800 BF 109, 1000 Stuka 800 He 111 meg 1000 tengerészeti bombázó. Légi és földi doktrinák majdnem kimaxolva. A flottát hanyagoltam, mindössze 6 könnyűcirkálót meg vagy kéttucat rombolót gyártottam eddig, doktrinákat se fejlesztgettem. De majd ezután nekifekszem. Május 1-én háborút kezdtem a lengyelek ellen, de nem a Danzig vagy Háború nemzeti fókusszal, hanem háborús indokként jelöltem ki Danzigot. Még azelőtt lenyomtam őket, hogy bárkivel szövetkezni tudtak volna (nem állítottam be a történelmi hűséget) és annektáltam egész Lengyelországot. A háborús része nagyon tetszik, ez a frontvonalas megoldás a támadási irányokkal nagyon leegyszerűsíti a dolgot. Most a hogyan továbbon gondolkodom, Románok már bejeletkeztek szövetségesnek, olaszok, magyarok, bolgárok még folyamatban. Valószínűleg nyugatnak majd északnak fordulok, még 1939 őszén, bár ha minden országnak háborús indokot kell adni hadüzenet előtt akkor nehéz lesz, mert sok időbe meg PP-be kerül, ez utóbbiból meg kifogytam... Ez a játék valóban egy HOI Lite, ahogy valaki lentebb írta, amit én kicsit se bánok, legalább van sikerélmény. :-D. Ha szívni akarok, akkor előveszem a Darkest Hourt, vagy a HOI III-at. Utoljára szerkesztette: petymeg_1, 2018.01.09. 08:49:02
"amikor már sokan vannak (akár egyetlen pozícióban is)" Nekem két alkalommal fordul elő ilyen rendszerint. Először a franciák ellenti támadás kezdetén. Egy területről négy ho-nál többel támadni értelmetlen, mert akkora stackink penaltyt ad. Tehát egy területen két hadtest van. A gyaogos támad, a páncélos a gyalogosok győzelmét követően indulnak el. A többi nyugodtan leet a frontvonal mögött hadtestenként lerakva, mert úgyis strat. redeploy-jal mennek majd a frontra, ha kellenek. A másik alkalom a partraszállás Angliában. Ott pedig mindig csak az aktuális behajózü hullám három hadteste van a kikötőben, a többi mögötte hadtestenként. Amint kihajózutt a kikötőből az első hullám, indul a következő három ht. és HDS HQ. Ennyi. Nem érdemes egyterületre túl sok hadosztályt lerakni, ez nyilvánvaló. Nem véletlenül négy gyho egy ht-em, mert az a leghatékonyabb. Ha hatalmas erővel támadnak ellenük, mögötte ott van a tartalék és a ho-okat cserélgetem, közben a támadók szárnyait támadom. Sohasem volt ebből gondom. Csak kicsit gondolkodni kell, nem pedig csak menni mint állat, mert ez nem egy árkád. Illetve a 4 az, de azt meg ki nem sz*rja le?
Továbbra sem értelek. Az elején egyszer kell megcsinálni a meglévőket, ami kb. 10 perc nagyon felső hangon. Utána meg négyesével lerakni a gyho-kat, hármasával a pcho-kat. Úgyis kell nekik idő, mire feltöltik magukat maxra és lehet indítani a frontvonalba. Mi ebben a bonyolult? Mennyiben rontja a "kilátást" a front mögötti biztosító erők lánca? Hát az égegyadta világon semennyire sem, mert teljesen elválnak a fronttól. Megjegyzem nekem áltatlában egyetlen hadtestem van "partizánvadászban", mert több nem kell (sohasem volt semmi gondom a partizánokkal. Az pedig mondjuk közvetlen alárendeltje a hadszíntérnek, alapból a magas infrastruktúrájú területeken állnak. Mitől kihámozgatatlan a vonalrengeteg? Tökéletesen követhető, színek, vonalvastagság, csíkozás. A NATO szimbólumok meg egyértelműek. Az utolsó mondatodat totálisan nem értem. Akinek ez sem elég, annak szvsz csinálhatnak bármit, akkor sem fogja átlátni, ennél szervezetközpontúbb látványt nem tudok elképzelni. Van egy vázam: hadszíntér, HDSCS, HDS. A hadtestek meg a legközelebbi HDS-nek alárendelve. Ahogy a front megy előre, a parancsnokságok követik. Ha egy hadtestet átdobok a front másik szakaszára, akkor kiveszem a hadseregből (jobboldalon a listában mutatja az unattached csapatokat, átdobom, majd ott ismét a legközlebbi HDS kapja meg. Ha van 30 ht-em, akkor van hozzá 8 HDS-em, így mindig van hova átrakni. A 8 HDS három HDSCS-ban. Ha nől a ht-ek száma, nől a HDS-eké is. Tökegyszerű. De nem akarásnak nyögés a vége. Meg az értékelhetetlenül pocsék hoi4.
Hát, 39'-től nem ennyike egységet kell felfűzni a láncra. Aztán, ha ekkor elklikkelsz vmit - eléggé könnyű elveszni a pixelek közt - , akkor aztán keresgélhetsz rajta, mire megtalálod a mit a mivel... A másik, amikor már sokan vannak (akár egyetlen pozícióban is) - pl. pluszban partizánvadászok, helyőrségek, amik ugyan nem az elsődleges lánchoz tartoznak, de mégis ott vannak, rontva a "kilátást" - , akkor már a vonalakat sem lehet követni, hogy ki, kivel van -> hasznavehetetlenné válik ez a "megoldás"!
Amikor (újra)szerveznék, akkor nagyon nem az érdekel, hogy hova, mert egy héten belül már úgyse ott áll az az egység, hanem a hogyan vannak kapcsolatban egymással és elegendőek-e a terv megvalósítására, ergo, egy szervezésközpontúbb látványnak venném inkább hasznát, mint a domborzati viszonyokon összemosódó ikonoknak és kihámozhatatlan vonalrengetegnek!
Bocsi, de NAGYOn félreérted a hadseregszervezetet. Mit kell ahhoz észben tartani? A térképen a függelmi viszonyokat gyönyörűen ábrázolja különböző színű és vastagságú vonalakkal. Pofonegyszerűen követhető az egész. Nincsen általam elképzelt szervezet. Egyetlen séma van. Ha elkészül 4 gyho, vagy 3 pcho, akkor lerakom, szervezek hozzá egy hadtestparancsnokságot. Onnantól kezdve a hadtestet csak együtt mözgatom, a szervezetéhez hozzá sem kell nyúlni, csak magát a hadtestet beosztani hadseregekbe. Már a legelején szervezek 10-12 HDS-t, 4 HDSCS-t. Ha kell, ezt mindig lehet bővíteni villám gyorsan. Nem baj, ha lassan töltődnek fel, mer az elején nem kellenek. Az égegyadta világon semmit sem kell a szervezetből fejben tartani. Kijelölöm a htpk-ságot, majd még egy kattintással az össze alá tartozó hadosztályt, aztán adom a parancsot a mozgásra, támadásra. Ha kell, a térképre teszek jeleket, de általában tökfeleleges, mert nem bonyolult azt a néhány támadási irányt. A nyugati fronton a legritkább esetben lehet katlanozni, a franciákat/angolokat simány visszanyomva győzni lehet, a ruszkik esetében pedig az adott frontvonal-helyzetből kiindulva kell meghatározni a támadási irányokat. Egyszerre egyetlen hatalmas katlan a célom, ahova bezárom a teljes erejének harmadát/negyedét, amjd felmorzsolom. Aztán előre, amíg meg nem sziárdítja a frontot. Még egyszer ugyanez, aztán már olyan mélyen vagyok bent, hogy nem tudja tartani a frontot frontális nyomásra sem. Közben pedig egy-két kisebb katlanban is lehet őket morzsolni. Ne már hogy egy buta AI döntse el, hogy a páncélosékem milyen erőből áll, hogyan biztosítom a szárnyait, a katlan felmorzsolását, az egyégek elosztását a fronton stb. Továbbra is tartom, hogy a HoI sva-borsa a hadművelei művészet, a többi csak ennek a hátterét adja. Pont ennek az élményét vette el a paradox a 4-ben. Nem hiába lett méretes bukta nekik.
De, ha nem csak azt a 5 félét gyártod - kézi fegyver, támogató eszközök, ágyúk, tgk, 1-féle tank - , akkor nem nagyon tudsz tartalékokat képezni, különösen, ha már nagy a sereg és igényli a darabszámot - és egy egyszerű téli lemorzsolódás is ezres tételszámú lehet, nem is beszélve az ellátási hiányról... - , amihez az újabb variánsok nagyobb gyártási "költsége" is hozzájárul.
Továbbra sem értek teljesen egyet! A sematikus térkép maradhatott volna háttérnek (pl. No. nyugati határa, mint hadszíntér az ellátással együtt), amire feldobod az általad elképzelt szervezést, a főbb egységeket, a maradékot kitölti az MI a "készletből" (a beállítható sémák alapján), ahogy a frontvonalra is ráhúzhatta volna ezeket - netán, ahogy húzod a támadási irányokat, úgy rendeli hozzá a haderőt is. Tudom, ez messze elmarad a "kézimunka" finomságától - és nem kevés programozás(i tudás)t jelent - , de mégis átláthatóbb, egyszerűbb lett volna, mint fejben tartani az egész szervezési fát, vagy oda-vissza kattintgatni, hogy most hol is tartasz éppen a szerveződésben (és a megőszülésben)!
A külön lap pont logikátlan az OoB-nek, mert az éppen hogy térképen kell látni. Maxolni nem volt érdemes az egységeket, legfeljebb csak hadseregszinten, mert nem tudtad elosztani normálisan a fronton a hadtestek összekeverése nélkül. Nálam egy hadtest egy területen állt (HQ sosem a frontvonalban), a front gyenge részein területenként 2-2 ho, ami bőven elég volt egy esetleges támadás gyors megakasztására, hogy odaérjen a tartalék, illetve remekül lehetett cserélgetni a ho-okat a harcban. Mélyen Oroszországban meg már bőven elég volt a hét-két ho területenként még támadásra is. A hadműveleti mozgatást hadtestenként csináltam kivéve a hadseregből. Pl. Amikor Fro. legyőzése után át kellett vinni a hadsereget keletre, külön mozogtak a hadtestek. Első lépcsőben a gyalogosok, amivel megtartom a frontot, a második lépcsőben a tartalék és a páncélosok, akikkel súlypontot tudtam képezni. A HDS-HDSCS HQ-k beoszott csapatok nélkül mentek át, ott új alárendelteket kaptak. Tök egyszerű, gyors, hatékony, áttekinthető. Hol van ettől a 4 hipergagyi rendszere? A vonalas szervezeti látvány tökéletesen átláthatóvá tette az egészet, teljesen fölösleges lett volna a térkpet eltüntetve külön lap erre. A légierőt kellett volna gatyába rázni. Egységek kellettek volna, amibe beoszthatőak a gépek, az egységeket a szárazföldi csapatokhoz, a honi légvédelemhez és a hadásztati légierőbe beosztva kellett volna átszervezni, hogy általános parancsot lehessen kiadni (pl. szárazföldi harcok támogatása, logisztika rombolása stb.), akár többet is, amit automatikusan hajt végre.
Mondod ezt te, akinek ez a szöszölés is (az) élmény (része)! De ettől függetlenül nem volt jól, kellőképpen kidolgozva, befejezve: ha a kémkedésnek külön lapja volt, akkor ennek, ami legalább olyan fontos - szvsz - , miért nem tudtak egy lapot szánni, ahol átláthatóbban lehetett volna rendezkedni, mint a kis pixel-fülecskékkel az egységtáblán.
Nálam kitöltötték a lehetséges helyeket az egységek: 5(?) ho. - lehetőség szerint maximális alegységszámmal - egy HDT-ben, 5(?) HDT egy HDS-ben, hogy minél kevesebb tiszt kelljen és így minél magasabb %-értéket érjek el a kutatás rovására.
Esetlegesen azért, mert egy nagyobb lemorzsolódás után, amikor vastagon mínuszba szaladnak a számok a raktárnál, nem mindegy, hogy milyen gyorsan áll helyre az erő a hadosztályokban -> inkább "dugós puskával", mint fegyver nélkül harcoljanak az embereid... (még ha egy jól szervezett, gondosan vezetett országnál a manpower-hiány szokott a legnagyobb gond lenni - az esetek zömében)
Hát ennek a techfának így kb semmi értelme nincs. Fejlesztgetheted évente a tanktípusaidat, arról nem is beszélve hogy állandóan cserélgetni kell a gyártósorokat is amik így szépen le is esik a prod eff. Azt se értem hogy pl. a németekkel miért gyártsak PIII-akt ha tudok PIV-et is? Vagy miért gyártsak PIV-et ha már tudok Párducot is? Pont ezek elkerülésére hozták be hogy army xp-ért tudsz variánsokat csinálni.
Odaadhatod azoknak, akik éppen háborúznak. A diplomáciánál a "Lend Lease" opció, utána összeválogathatod, mit adsz át. Figyelj az "once" (egyszeri) és " montlhy" (rendszeres) kapcsolókra! Az elszállítás adagokban, havonta történik, a célország szállítókapacitásának függvényében, ezt a toborzós ablakon fent lehet követni.
Ha már uncsi a hülye gép ellen, akkor ajánlom a Hearts of Overhaul modot. Sokkal keményebb lesz a gép ellen játszani. Egyrészt a tankok nem lesznek egyformák (pl. németeknek a Tigris megjelenéséig sokkal rosszabb tankjaik lesznek, mint Vologyáéknak), másrészt az alap fegyver gyártása sokkal gyorsabb lesz, így a gép sokkal nehezebben fogy majd ki belőle és képes lesz a manpower potenciálját teljesen kihasználni! Továbbá hajlamos lesz arra is, hogyha szarul áll, akkor a kiképzés alatt álló félig kész egységeit is a frontra küldje... Japánokkal lenyomtam ugyan Kínát, de EZ nem volt semmi. A linkelt képen kéretik megfigyelni, mennyi embert veszített Japán és mennyit Kína. Ha nem szerveztem volna páncélos hadsereget (amivel nagyon sok egységét sikerült bekeríteni és felmorzsolni), akkor nyugodtan mondhatom, hogy nem sikerült volna megverni!
Semmiféle probléma nem volt a 3 hadseregszervezeti rendszerével. Mi a bonyolult abban, hogy dandár-hadosztly-hadtest-hadsereg-hadseregcsoport-hadszíntér? Aki még ennek átlátására is képtelen, az inkább ne is játsszon a HoI-val. Pontosan arról szólt, hogy remekül rendszerezni lehetett a csapatokat. Én a gyho-kat (hárog gydd, egy tü/pct/lg/utász) négyesével vontam össze ht-be, ezeket hármasával HDS-be, efölött meg igény szerint. A páncélosok és motorizált csapatok hármasával alkottak hadtestet. Ezeket a támadási iránytól függően rendeltem a front adott szakaszát tartó HDS-hez, vagy htalmas támadás esetén önálló HDS-be szerveztem. Egy nagyobb támadást megelőzően kb. 2 perc volt a szervezet kialakítása, a játékban három havonta meg fellvizsgáltam. A probléma számomra ott volt, hogy a magasabbegység-parancsnokságok is önálló harci egységnek számítottak (IRL ökörség). Tehát nem lehett megcsinálni, hogy mondjuk egy rohamlövegdandárt a hadsereghez rendelek (IRL így volt). Annyit kellett volna megoldani, hogy a dandárt magasabbegység-parancsnoksághoz rendelve ki lehessen jelölni, hogy melyik hadosztályokat támogatja, mondjuk max 6-ot, értékeit elosztva közöttük.
A régi elavult, lecserélt, zsákmányolt felszerelésekkel mit lehet tenni? Örökre raktáron maradnak?
Igen, egy magasabbegység legfeljebb egy országhatár szélességű frontot tarthat, így vagy: - teljesen manuálisan állítod a kívánt pozíciókba a hadosztályokat - netán "megszállás" parancs, majd ennek törlése és szintén manuális irányítás - felosztod és beosztod részekre az erőidet és azoknak saját frontokat/országhatárokat jelölsz ki
Mindenképp érdemesebb a frontvonalakkal és előre meghatározott támadási irányokkal dolgozni, mert úgy bónuszt kaphatnak az egységek a hadművelet idejére - ha megvan a hadművelethez szükséges túlerejük és kellő idő lett hagyva a hadművelet kidolgozására (ez utóbbi az idő elteltével növekszik, ha az előbbi kritérium teljesült). A szovjet határra viszont az egy marsall alárendelt egyetlen hadseregcsoport a nyerő, hogy mindenhol és mindig a lehető legmagasabb szintű parancsnok bónuszai érvényesüljenek (amíg meg nem jön a patch (és ennek javítása(i))). Az esetleges páncélosékeket/gyors csapatokat lehet - ha annyira bele akar kotyogni az egyén a MI dolgába - leválasztani erről a tömbről, hogy külön lehessen irányokat megadni az összes bónusz elvesztése nélkül.
A HoI 3 hadseregszervezésével egyedül az volt probléma, hogy félig kidolgozott (és abban a formájában átgondolatlan, így nehézkesen kezelhető) volt és nem kapott külön képernyőt, ahol sokkal egyszerűbben, átláthatóbban lehetett volna ezeket összerakni, beállítani.
Kösz a válaszokat! Sikerült felépítenem egy erős hadsereget és a frontvonalakat akarom kijelölni. A német nyugati határon létrehoztam egy 100 hadosztályos hadsereget, de nem tudok neki olyan frontvonalat kijelölni ami a teljes nyugati határomat lefedi a francia és a benelux országokkal. Pedig a hadosztályok száma bőven megvan, hogy minden tartományra jusson akár 3-4 hadosztály is. Lehetséges, hogy egy hadsereg csak egy országhatárhoz rendelhet hadosztályokat?
Az első pár óra utáni észrevételem, ez vslóban lebútítottabb verzió a 3-hoz vagy a Darkest Hour-hoz képest is. A hadsereg szervezést nem bánom, hogy visszabutították a 2. részhez hasonlóra, a 3. többszintű szervezésében azért el tudtam néha veszni. A fejlesztések, kül és belpokitika jobb volt a korábbiakban, a harc meg még előttem van. Utoljára szerkesztette: petymeg_1, 2018.01.06. 22:47:12
Valaki ismeri ezt a "Millennium Dawn: Modern Day Mod"-ot? Csak nekem "iszlamista szultánság" Magyarország benne? Épp készülök erősen beszólni a készítőnek, de gondoltam hátha csak nálam van ez a beteg dolog. Rendesen a piros-fehér-zöld közepén ott díszeleg a félhold. Ja a dátum 2001. Ki volt ez a barom a mod készítőknél?
Hogy mennyit kapsz az árukért cserébe, azt ha minden igaz a civil gyáras fülön látod, ha jól emlékszem "traded for", vagy hasonló szöveggel. Befolyásolni két dologgal tudod. Egyrészt a kereskedelmi törvények szabják meg, hogy az összes nyersanyagnak mekkora része van félretéve kereskedésre. Ebből vihet a többi ország, ha akar. (De semmi garancia, hogy visznek is). Másrészt megakadályozhatod, hogy egy adott ország vehessen tőled, ha embergo alá veszed a diplomáciai lehetőségeken keresztül. (Na és természetesen ellenséggel nincs kereskedelem, ahogy az előttem szóló is írta.)
A külkereskedelmi hozzáállása egy-egy államnak már önmagában meghatározza, hogy a készleteiből mennyit dob piacra - még ha neki abból az alapanyagból is kéne még. Ezen politikával tudod szabályozni - már, ha lehet a politikai beállítottságtól függően - , hogy mennyi kerüljön a belső piacokra, ha neked már keveset hagynak - zárt gazdaságnál senki nem vihet tőled semmit sem (ezt a játék 2. felében "szokás" meglépni, amikor már a gyárak kiépültek és minden apró morzsára szükség van azok ellátására).
Tőled az visz, aki akar, ha hagyva van neki, de ha a harcban részt veszel, akkor onnantól csak a baráti államok vásárolhatnak az ellenség nem. Mivel nem lehet készleteket fölhalmozni, ezért érdemes a fölösleg minél nagyobb hányadát piacra dobni, ehhez illő politikát folytatni. Sajnos, a játék nem szól, hogy fölöslegesen rendelsz be árút, csak a hiánykor küld jelzést, ezért minden egyest, ezt érintő változáskor, vagy időnként (partizántevékenység, nagyobb légi tevékenység) érdemes rápislantani a "fülére"...
A fizetség minden esetben civil gyári gyártókapacitással kerül ellentételezésre, így ha eladsz, akkor növekszik az országod építő-kapacitása (gyárak, infrastruktúra, erődök, kikötők, repterek, stb. húzható belőle). Ez a legolcsóbb civil gyári erőforrás-növelés - vagy -csökkentés, ha túl sok anyagból van hiányunk! Ezért is fontos a területek újraosztásánál a minél nagyobb alapanyag-lelőhelyekre megpróbálni rátenni a mancsunkat, vagy akárcsak ideiglenesen is megszállni azokat!
Ha növeled a kitermelést (industry 2. sora), akkor több lesz eladható, vagy számodra felhasználható alapanyag.
Van, aki azt mondja, hogy ez a része sem sikerült túl jóra az új sorozatnak, mert alapanyaghiány mellett is, igaz lassabban, de készülnek a harceszközök...
A napokban vettem meg a játékot és bár a korábbi részeivel (II-III, Darkest Hour) játszottam, ebben van pár változás, amire nem igazán találtam magyarázatot (a wikit és a paradox fórumot is olvasgatom). 1936-ban kezdtem a németekkel és az első újdonság a kerekedés. Az világos, hogy a korábbiakkal ellentétben nem pénzért vagy árúért megy a kereskedés és nem lehet betárolni nyersanyagokat, de a felesleg exportálása nem világos számomra. Ez -ha jól sejtem- a kersekedelmi politika lazításával érhető el? Pl. szabadkereskedelemre? Ha igen, hogy lehet kontrollálni, hogy kinek, mennyit adok el? Vagy ez teljesen automatikus? Ha sikerül az export a vásárló cserébe "kifizetett" civil gyári kapacítása nálam hol jelenik meg?
Nem, az aktuális háborúk emberveszteségeit tudod megnézni, semmi mást.
A saját és a többi ország összesített anyagi- és emberveszteségét meg lehet valahol nézni a játék során? A földgömb a jobb felső sarokban előhoz egy menüt, ahol az aktuális háborúk vannak, de amint azoknak vége eltűnik az adott háborúra vonatkozó statisztika.
Elméletileg kapitulációkor ahhoz kerül a terület aki a legtöbb victory pointot elfoglalta.
Ezen én is akkor gondolkodtam el, amikor egyszer sikerült Magyarországgal a szövetségesekhez bekerülnöm. Természetesen leigáztak a Németek a pics*ba :D De kis kivárással a szövetségesek felszabadítottak, sőt! Még megkaptam fél Romániát, majdnem az egész Jugó területet, Csehszlovákiát, és ha jól emlékszem még Ausztriából is kaptam :) Miközben nem is volt hadseregem. Maradt egy pár századnyi, de azokat kiküldtem segítségnyújtásra. Szóval érdekes a logika az tuti :D
Szerintem ne próbálj meg értelmet keresni benne, jobban jársz... Annyi, amit ez ellen lehet tenni, hogy kéred a tartományok átadását az olaszoktól, átlépsz az olaszokhoz és elfogadod a területek átadását a németeknek, aztán visszalépsz a németekhez és problem solved.
Sziasztok! Mitől függ az, hogy ha több egymással szövetségben lévő ország együtt elfoglal egy másikat, akkor az kinek a megszállása alá kerül? Konkrét példa: Németországgal játszom és háborúban állok Angliával. Az eredeti háború Német-Lengyel háborúnak indult, ahova a Lengyelek behívták Angol szövetségesüket. Lengyelországot azóta Németekkel elfoglaltam, majd Anglia ellen behívtam az Olaszokat a háborúba. Az Olaszok el is foglaltak egy kikötőt, ahová partra dobtam egy erős hadsereget és az Olaszokkal elfoglaltuk Angliát, ami kapitulált is és az egész Olaszország részévé vált. Miért?
Nagyon szépen fogalmaztál azzal hogy Hoi Light :) Számomra inkább olyan mint ha néhány informatikus hallgató a koliban összeült volna, jól lerészegedve és beszívva, fogták volna volna a hoi3 forráskódját, és csináltak volna belőle egy ilyen hipszter paródiát.
Sziasztok! Egy olyan furcsa ötletem lett hogy mi lenne ha a great war módot és a 56-os módot vegyítem.Eddig minden jó.De utána ha valamit fejleszteni akarok akkor egyből kidob.Valaki csinált már ilyet?
hát, vasárnap még kap egy esélyt, aztán ha nem adja, meglesz az első refound és megveszem belőle a hármat összes DLC-vel ,leakciózva. Egyszerű nagy stratégiának ott a Making History II, vagy a jó öreg Strategic Command 2.
Nálam az AOD (HOI2) volt az alfa meg az omega, háború elején meg kis országgal rohadt izgalmas volt, hogy hogyan is osztom el a kapacitást, lesz e elég üzemanyag meg supply. Célzottan lehetett területet támadni légierővel, vadászokkal is, meg bombázókkal is és még lehetne sorolni.
Sajnos az számomra nem opció, hogy nyersanyag nélkül is minden működik, nem kell pofátlan kereskedelmi egyezményeket kötni, csak hogy legyen egy kis olaj, supply. Ez tényleg nem GS.
Azt meg már tényleg ne is forszírozzuk, hogy a kutyát nem érdekli, hogy simán szétbaszom a térséget azzal, hogy háborúzgatok jobbra-balra Magyarországgal.
A HoI4-et semmilyen szinten se szabad a korábbi részekhez mérni, azoktól egy sokkal egyszerűbb, butítottabb játék, amolyan HoI Light. Ha el tudod fogadni olyannak amilyen akkor el lehet vele lenni, főleg multiban, de ha igazán komolya II vh-s grand strategy játékot akarsz akkor marad a HoI3.
Pont a héten toltam le egy német kampányt a 3-ban, fájdalmasan óriási a különbség a két játék közt, még így 5-6 év távlatából is.
A supportnak ezt a részét kivették, van helyette egy régió-alapú support, ami az infrastruktúrától (úthálózat, kikötők nagysága, stb.) függ. Van rá külön térkép nézet, de ez a része valóban a leggyengébb az egész sorozatból. Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2017.12.01. 17:29:20
ja, de ha régi játékokban elfogyott az olaj akkor nem repkedtél, meg nem rohangáltak a gépesített egységek, hanem szépen hátramaradt az adott egység és fogyott az effi majd az org, majd pápá. Ennél még a HOI1 kereskedelmi rendszere is jobb volt, ami ugye a kalap szar kategóriába tartozott.
Ez meg ugye egy vicc: 3 komponensből kettővel nem rendelkezik az ország (finomítók nincsenek) és így egy repülő legyártása nem 20, hanem 22 óra.
ja, az ágyukhoz konkrétan semmim sincs, aztán úgy gyártják, mintha kötelező lenne, beszarás.
A termelés a civil factory-kkal van kapcsolatban, meg az elfoglalt területek nyersanyag bázisával (meg a megfelelő tech-ekkel). Ez korábban sem volt ám valami bonyolult. :) Ha hiányzik valami nyersanyag, nem azt jelenti, hogy nincs, csak azt, hogy kevés van belőle, és spórolnak vele, máshogy szerzik be, beolvasztják a harangokat, vagy mit tudom én. Emiatt lassabb az előállítás. Ez egy wargame, nem tycoon. :) Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2017.12.01. 17:17:07
őőő, kíváncsiságból kipróbáltam, hogy elkezdek repülőket gyártani olaj és gumi nélkül, semmi gond, egy repülő egy icipicit lassabban készül el. okééé, akkor kíváncsiságból harcoljunk, a repülők gond nélkül röpködnek....mágia.
Mi a fene történt ezzel a franchise-al?
vagy lemaradtam valamiről és kivették a komplett nyersanyag gazdálkodást?
na, a nagy leárazásban megvettem, de rájöttem hogy nem tudok vele játszani :D Szóval irány majd a wiki meg a tutorial, mert ezek a frontok egyelőre értelmezhetetlenek számomra.
Viszont ami abszolút elvette a kedvem, az a kereskedelem. Lehet én vagyok a béna, és csak rosszul látom, de az létezik, hogy: A: nincsen termelés, egy szám jelképezi a rendelkezésre álló? kitermelt? oda teleportált? ásványkincseket B: akkor is lehet gyártani, ha az országnak nincsen egy darab sem az adott ásványkincsből, max egy kicsit lassabb a folyamat, mert idő amíg a varázslók a semmiből valamit csinálnak.
Új Dev Diary: hogy fognak kinézni a megváltozott leader képességek és hogy fog működni az új Command Power erőforrás. Ezek sajna DLC-only dolgok lesznek...
Köszönöm!
Ha nincs beállítva a termelésnél, hová menjenek (az "Auto" feliratva kattintva; lehet rögtön flottába is akár), akkor az első default nagy kikötőben lesznek. Ha az egeret az Auto-ra viszed, kiírja a tooltip. Vagy jobb fent a horgony ikon.
Egyáltalán nem bombáztam kikötőket. Csak a tengereken bombáztam flottákat, meg ami arra járt (a mentett állásban látható, hová vannak vezényelve). 15 gyár építeti a navalal bombereket ez igaz...de valamit valamiért! A La-Manche csatornában ér véget szinte minden angol kereskedelmi út: ha ott légi fölény van (radarok nem ártanak!) akkor a brit flottát fel lehet őrölni szépen lassan.
Gondolom, a tree-ből vett kutatási segédlettel (50%), cél-kutatóval (Dornier - +10% naval dmg (és range is)) és némi XP-vel megvadított példányok, esetlegesen korai radarokkal Wilhelmshaven előtt, ahol szeretnek partra szállni és ezt a flottájukkal fedezni.
Ha van légifedezete a német flottának - Boehm vezetésével - , pár kutatással a csatahajóik org-jára, akkor azzal karöltve - akár radarok nélkül is - nem ördöngösség legyalulni az ángliusokat a tengerről - kis szerencsével..., '41 végére (+ Raider-t (és Göring-et Meyer-t) a "kormányban" tudni a %-ai(k) miatt). Annyi a lényeg, hogy inkább a balti- "bel-" tengeren, a repülőink (Tac. Bomb. és ZB-k és legalább 100-100 vadásszal/terület az angol CV-ket counter-relni) fedezete alatt kerüljenek sorra az első és legnagyobb ütközetek... és - lehetőleg - nem az egyben lévő grand/home fleet-tel, hanem annak kisebb csoportjaival. Itt edződik az admirális és a hajói is, amiket célszerű tech-ekkel és majdan XP-vel a gyártásnál is megtámogatni (a DD-k szinte azonnal elhullanak - ennek ellenére hasznosak: bent maradhatnak a kezdeti gyártósorban, akár megduplázva a számukat is - , így inkább CL-ben érdemes gondolkodni és azokat erősíteni, mint "fedezet" - pl. a B&W kutatócéggel a 40'-est a tree-ből vett "segédlettel" korábban kikutatni, hogy legyen "keményebb" egység a veszteségpótlásra (+ BC-k, mer' "könnyebb" gyártani őket, mint a BB-ket és rájuk is érvényes azok bónusza)). Ha az angolok elvesztették a hajóparkjuk kb. felét-harmadát, akkor ki lehet tolni Wilhelmshaven elé az ütközeteket, hogy a maradékot is bezúzzák a legényeink. Érdemes a kikötőket (jó előre) 10-re húzni, mert mindig a legnagyobba térnek be a hajóink javításra és ilyenkor jó, ha nem kell sérülten egy másik flottacsatába is betévedniük, hanem "egyenesen" mehetnek javításra.
...
Utólag gondolva nem helyes megakadályozni az angolokat, hogy partra szálljanak ÉNY-No-ban, mert ha a kikötők hiányában visszavonhatatlanul ott ragadnak és megsemmisülnek, akkor ezeket az erőket már nem tudja felhasználni a szigete védelmére. Assszem, itt rontottam el a támadási stratégiámat: (már) a védekezésnél... - túl lusta voltam mikrózni és plusz csapatokat ott állomásoztatni!
Akit érdekel egy történelmileg viszonylag pontos Barbarossa hadművelet német oldalról, annak feltöltök egy mentett állást. A németekkel igyekeztem a történelmi forrásokhoz legközelebbi módon felszerelni sereget mind hadosztály számban, mind harceszközökben (egy két kissebb pontatlanságot azért bennehagytam...).
A többi front nem annyira valóságos: az angol flottát a naval bomberekkel leírtottam, a spanyolokat beléptettem axisba és mivel angol flotta gyakorlatilag már nincs így partra szálltak Angliában...ez nem egészen valósághű link
Mai Dev Diary: Visszatérnek a más PDX játékokból ismerős decision-ök, velük együtt pedig jönnek a mission-ök és a crisis helyzetek. Egy részük a focus tree-kből fog kiválni, nagyobb részük új lesz, érdemes végigolvasni, mert eléggé megbolondíthatják majd a játékmenetet. Az alapok az ingyenes patch-ben is benne lesznek, de az országokra jellemző egyedi extrák szintén a DLC-be kerülnek.
Végre egy értelmes fejlesztés! Mondjuk az viszont elég mocsok dolog, hogy a másik történet csak DLC-vel jön ki.
Dev Diary: jönnek az army-khoz csatolható air wing-ek (automatikusan szétoszlanak a közeli bázisokon és a sereggel együtt haladnak), lesz air support, és állíthatók lesznek a stratégiai bombázók céljai. Utóbbi két funkció a következő, még be nem jelentett DLC része lesz...
Megvan a válasz a miért olyan gyenge Németországra: egyszerűen nem épít semmit, csak a javítások mennek nála, így nincs termelése és 5,6 millió még behívható hadköteles mellett is 10k-40k-s elmaradásai vannak a már felállított egységeinél is. Ezért nem is csodálom, hogy a 2x24 olasz hegyi hadosztályom megmentette a keleti frontot, amikor már szinte hetente küldte a segélykéréseket... Megoldás: átléptem hozzá és volt olyan tartománya ahol majd egy tucat katonai gyárat is rendelhettem, majd ezeket föl a lista elejére és egy évig csak ezekkel fog dolgozni... Az egy év után meg beszüntette az exportot, így a Tengelyerők mind vas nélkül maradtak!
A másik, hogy a gép még pofátlanabbul csal, mint a MoO a legnehezebb fokozaton - pedig, az már vmi, ha van még aki emlékszik ilyesmikre! Olaszként ugrottam partra nála az oroszok levergődése után, de Newcastle alá sehogy sem tudok eljutni, mert a 10-esre fejlesztett infrastruktúra és kikötők mellett is ellátáshiány jelentkezik a csapataimnál, amik így még mozogni is alig tudnak. Szemben is fel-felüti a fejét a lemorzsolódás jele, de hatása az semmi: se a veszteségeknél, se a harckészségnél... A másik, átlépek hozzá is, hogy mégis mi van: harmad annyi gyárral visszahozta a -46k gyalogsági fegyverhiányt -13k-ra, míg én örülök, ha szinten tudom tartani őket, miközben nem is képzek már, mert arra végképp nem jutna, pedig már örültem, hogy fél év véres állóháború után kimerülnek végre a készletei... De nem, sőt, 3,5 milla tartalékosa van még, miközben 2x annyi hadosztályt már fegyverben tart, amiket mind visszahozott angliába és amik nagyon nem akarnak lankadni. Próbaképp tovább folytattam: a németek is partraszálltak és sokáig vitézül is tartották magukat - 2/3-adát a velem szemben álló erőinek átdobta oda, de még így sem tudtam áttörni a maradékon! A portugálok 4 hadosztállyal egész wales-et elfoglalták és csak immel-ámmal kaptak pár hadosztályt a nyakukba, sz'al negyedévig is eltartott a kiverésük. Miközben az én 2x24 hegyi-menőm a 6-7-es tábornokaikkal azonnal körül lettek véve és szétverve... Nálam, némi csíttel 6 milla felé kanyarodik a veszteség és az egész iparom, ami legalább 3x akkora, mint a briteké, csak a veszteségpótlásra megy el, miközben a pudingfejűeknél alig 1 millával nőtt az elveszett legénység, amibe az egész flottájuk is beleértendő: 2 (azaz: kettő) db rombolóból áll a royal navy...
Bele-bele nézve a csatákba: az ángliusoknak is legalább olyan jók a vezetőik - tucatszám - , mint nekem az a 4-5, miközben semmit sem csináltak afrikában -> Messe 4,7-es volt, amikor visszarendeltem etiópiából szudán alá, mert egyszerűen nem volt elég egységem a front tartásához ('42-re lett meg a 24 db-ja - "természetesen", alig pár páncélossal közte). Nekem 1,5-2 év folyamatos harcok árán (Bulgária, románia, CCCP) lettek 6-7-es tábornokaim, de ilyen szintű harcokat afrikában nem vívtak az ángliusok, sz'al nagyon nem értem, hogy az evezések és a sivatagi lemorzsolódások közepette - a céltalan, föl-alá vonaglásaik révén - hogyan lesz nekik egy tucat 5-6-7-es nagymenőjük...
Vmi nagyon nem gömbölyű a játékmechanikában, ha ennyire legyalult iparral is nemhogy visszajön, de még fejlődik is közben: a megszállásokon kívül a bombázások is gyalulják a gyárait, de még így is tudja pótolni a veszteségeit, miközben a játékos nem tehet semmit sem - még a nehéztank+hegyigyalogos combo is elakadt az utánpótláshiányban, ami a gépnél uú jelen van, de mégsem érezteti a hatását!
Hhmm, mintha a történelem hű módban sokkal kevésbé válnának militánssá az antanthatalmak a korai 40-es évekre - kevesebb és gyengébb egységek - és bizonyos eseményekre sem vetik rá magukat oly elszántsággal - pl. Svájc németek általi lerohanására '36-ban - , mint nem történelem hű módban...
Sziasztok!
Teljes békekötéség csak területek elfoglalásával lehet eljutni? Great war moddal játszok, 23-ban járok németekkel. Egyelőre szeretném lezárni a háborút, mert védekezésen kívül nem történik semmi egyéb. Anglia, USA, Ausztrália, Japán, British Raj, Kanada csak ,hogy a nagyobbakat megemlítsem- állnak még talpon. De őket nem tudom megközelíteni. Még Angliával próbálkoztam, de csak 10 div. tudok átvinni amit kivernek mire a következő 10 megérkezne. Ráadásul szinte mindenhol erősödik a kommunista párt, még nálam is. A fasisztákat állítanám hatalomra, ugyanakkor hitler hatalomra kerülését jelentő focus egyik követelménye a béke.
Jó, de amíg Németország "függetlenként" és frakcióvezetőként létezik, addig - lehet, hogy csak néha, passz, de - nem nagyon hajlandó a fogadalmainak állni az antant a szovjetekkel szemben.
Hát miután németország kapitulált, nálam az antant betámadta a svédeket, majd az oroszok hadat üzentek a görögöknek, ahol viszont mindenki bevédte, és most az allied támadja a ruszkikat (pontosabban én, mert én vagyok velük határon, magyarokkal)
Nem történelem hű módban sem hajlandó az antant megtámadni a CCCP-t, amikor az az általuk levédett lengyel-román szövetségre támad (+ balti államok) és Európa kellős közepén csinál belőlük bábállamokat, úgy, hogy Németországgal és/vagy a Tengellyel nem állnak hadban. Kissé aggasztó ez a kettős mérce, már itt is!
közvetlen a kikötő horgony ikonjára kell kattintani és akkor tengeren viszi oda
Kikötőben állva pontosan a cél kikötőre kell jobbklikkelni. Simán területre kattintással még mindig hülye tud lenni az AI... (Triesztból indulva a németekkel Alexandriába az AI szerint optimálisabb lemenni a makedónokig és onnan átúszni, mint kényelmesen áthajózni a szuperzöld tengereken, mivel szövetséges haderő már nincs a Földközi tengeren.)
Bolgárok elfoglalva és 2 hadseregemet fölállítom a török frontra, hátha... Persze, hogy az antanthoz csatlakoznak kebabék és egyből elárasztják őket a szövetségeseik, szépen morzsolódnának is, ha ez hatna az MI-re - a veszteségeiknél, vagy az ellenálló-képességüknél ez nagyon nem vehető észre, ha összehasonlítom azzal, amit én kapok hasonló helyzetekben... Ezért döcögősen megy a szorosig, meg utána is eléggé keserves, de erre már előre felkészültem és egy hegyi hadsereg vár ugrásra készen, hogy partra szálljon a "hátukba" a görög szigetek felől. A partraszállás sikeres 12 hadosztállyal, így a kikötőben maradt maradék 12-nek kiadom a parancsot, hogy ők is kövessék a tengeren át a társaikat, mert addig kéne ott nyomni, amíg el nem özönlik azt a szakaszt is.
Erre mit csinál az MI? Persze, hogy gyalog indítja a maradékot a kikötőbe, körbe, Isztambulon és vagy 40 ellenséges hadosztályon és pár, nem baráti területen át a célkikötőbe, ahova max. egy hét alatt áteveztek volna a makedónoktól és nagyon is jól jöttek volna a(z "ingyenes") területszerzésnél..., erre, majd verekedhetnek mindenhol és még a bekerítés is elúszott!
Hogy tényleg mindent "kézzel" kell csinálni ebben a ...-ban...! Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2017.10.01. 06:34:52
Sziasztok! A great war módban nagyon meg gyűlt a bajom az erőforrásokkal.Valaki tud olyan módot mondani amivel végtelen fám(fa) lesz meg többi nyersanyagból is végtelen lesz?
Az utóbbi verziókban, legalábbis nekem, egyre nehezebb dolog az angol szigetet bevonni a német birodalmi fennhatóság alá, főként '43 környékén már, így elkezdtem kutatni, hogy hogyan is lehetne ezen segíteni...
Az első verziók 2 könnyű harckocsi + 3 motorizált gyalogos egységből álló dandárja '43-ban már szinte semmit sem ér az áttöréseknél, legfeljebb, ha már fel van szakítva a front, akkor, mint gyors csapatok a területfoglalásban hasznosíthatóak.
A 4 közepes harckocsi + 6 motorizált gyalogosból álló hadosztály már sokkal jobb, de még ezek is fennakadnak az akár 2-3x-os túlerővel szemben a nem túlságosan kiépített úthálózatú és kikötők terén sem túlságosan ellátott Közép-Angliában. Ha meg még ellátmányhiány is sújtja őket, akkor gyakorlatilag a birodalmi gyártókapacitás nem elégséges az emiatt lemorzsolódó eszközök pótlására az élőerőről már nem is beszélve... (3,5 millás veszteség a 0,5-0,75-tel szemben ) Megjegyzés: az ellátmányhiányt a terület- és a kikötő fejlesztésével lehet leginkább orvosolni. De olyan dolgot nem lehet fejleszteni, amin harcok dúlnak. Ez területnél azt jelenti, hogy kell, hogy legyen egy olyan szelete, ahol nem folyik harci tevékenység, de a megszállásunk alatt van - és gyanítom, hogy legalább a felét nekünk kell birtokolni, hogy egyáltalán hozzányúlhassunk. Kikötőnél pedig azt, hogy közvetlen támadás alatt nem áll, mert a harcok idejére szünetel az építkezés -> tehát, "az elfoglalok egy kikötőt és megszűnik az ellátási problémám" nem is olyan egyszerű mutatvány a "valóságban", mert az előtte lévő teret is uralni kell ahhoz, hogy érdemben lehessen javítani az ellátáson az adott tartományban.
Mivel az addig alkalmazott eljárásaim nem vezettek eredményre, ezért újat kellett kitalálnom: A gyártókapacitás véges és a keményebb dolgokhoz már amúgy is importálni kell az alapanyagokat a birodalomnak, ezzel is tovább csökkentve a fejlődés/javítás ütemét, így elgondolkodtam, hogy a közepes harckocsikat kihagyom a képből (volfrám-igény, ami az ágyúkhoz is kell) és helyettük csak nehéz harckocsikat gyártok (króm-igény, mint a nagyobb hajókhoz - BB, BC, CV - kell, de ezekből sem kell annyi, mint ágyúkból), amit a szovjetekkel kötött fejlesztési paktum tett lehetővé kissé korábban, mint azt az idővonal megengedné (100% a Pz. III-ra + 2x 50% bármi másra, azon a lapon belül). Krómot Montenegró birtoklása és a bányász-dolgok szinten tartása bőven ad - néhány lovas-rendőr egység kivezénylése árán - , így legalább az a kevés civil gyár sem kereskedésre megy el, ill. a konvojaimat sem süllyesztik el miatta... (a volfrám Portugáliából-ról ez nem mondható el és az a konvojpótlással is csökkenti az amúgy sem túl acélos tengeri erőforrásokat)
Tehát a nehéz harckocsik - a könnyű harckocsis dandárok egyenlőre maradnak az áttörés továbbfejlesztésére - alkalmazása meghozta végre a várva várt áttörést: 4 heavy és 6 hegyi egy hadosztályba (240 nehéz harckocsi-igény) - utóbbiakból néhányat tengerészgyalogossal szeretnék majd lecserélni, hogy minden terepen kevesebb legyen a bünti - , ebből 4 darab rendel és láss csodát: Guderian vezetésével átsétálnak ott, ahol eddig két tucat sem tudott, ezzel megoldva az újabb verziókban jelentkező problémám!
Ez az áthatolhatatlan antant gyalogság már Belgiumban is kezd túlzottá válni az első verziókhoz képest, ami a gyártókapacitás visszanyesésével együtt - nem lehet hadigazdaságra (egyből) áttérni, csak 15% wt után - már komoly problémákat tud okozni a blitzkrieg "történelemhű" alkalmazásában!
Ultimate bullshit, Tanu Tuva a 12 gyárával és 2 teljes hadosztályával a játék szerint nagyhatalom:
Igen a 41 ben kezdődött barbarossa hadművelet kor az oroszoknak 20 ezer repülő meg vagy 20 ezer tankjuk mellett volt vagy 6-8 millió katona besorozva az arányok jók .A németek a villámháborús taktikával bekerítésekkel plusz a meglepetés erejével tudtak haladni .ha nekiállnak 10 vs 10 hadosztály ellen támadni nincs esély a gép ezt csinálja :) Ha ha sík terepre ,megnézve hol gyengébb a védelem páncélos támadással áttörni gyorsan és bekeríteni csak igy van esély ahogy a valóságban is volt !
40 nyaráig jutottam többszöri újrakezdés után ,történelem hűen próbálok játszani amennyire lehet. Lengyelek 2hét után kapituláltak .a északi tenger német és norvég vízi területei zöldek plusz a balti tenger is légi fölény is az enyém ,de a franciák meg az angolok folyamatosan próbálnak partra szállni ez fölöttébb vicces meg idegesítő De legyen úgyis a késbe szaladnak.Viszont azt kérdezném hogy van az hogy 40 közepe felé az angolok hadat üzennek a jugoknak a jugoszláv állam 2 részre szakad kitör a polgárháború borzasztó :( igy borul minden történelem húség.ez ellen van valami technika hogy ki lehessen védeni!,?
Bocsánat SIPPIE, lehet nem fogalmaztam egyértelműen. Az két külön játék volt. Amikor a Szovjetekkel játszottam történelemhűre volt állítva a játék és a németek mindent megettek, amit a valóságban 41ig megettek. Ennek ellenére mégis megtudtam állítani őket. A szovjetek amúgy tényleg aránytalanul sok embererővel bírnak, de ez a valóságban is így volt. 300 millió szovjet harcolt jó indulattal 100 millió német ellen (ausztria, szudéta németek és minent belevéve). Nekem 7 millió katonám volt 40-ben míg a németek 5 millióval támadtak, szóval minden fronton túlerőben voltam és a légierőnél is 3:1-hez arányban vadászgépeket csináltam, így megvolt a légifölényem is. Tankokban sokkal előttem voltak, de az nem volt nekik elég a győzelemhez, sőt a védekezéshez sem nagyon :D SZóval hokin van a játék megcsinálva. Németeknek erősebbnek kéne lennie. Meg az neharagudjon senki, de vicc kategória, hogy a szövettségesek 2havonta partraszállnak valahol... Aztán ezzel szivatják a németeket.
hát ha a Monarchia létrejött, akkor a németek elestek ausztriától, csehország nagy részétől, így érthető hogy gyengébbek, főleg ha core területek is vannak ott. Most próbáltam egyet, és még lehet hogy magyarokkal is lenyomnám a németeket, alig van 180 hadosztályuk míg az oroszoknak 300 feletti. Manpower orosz 9 milla német másfél kb. Megvárom míg leverik egymást, aztán betámadom a németeket :D
#983 én a 3-t részt nem bírom. Egyszerűen ez a theatre rész annyi komplex, hogy érthetetlen kb, nem is merültem bele sose. Tegnap néztem egy tutorial videót youtube-on ami segített kicsit megérteni hogy miaf*sz van egyáltalán, de nekem nagyon gáz, hogy nem látom egy tartományban hány és milyen egység van, végig kell kattintani az összesen hogy felmérjem egyáltalán mivan. Majd lehet egyszer belemélyülök ha lesz rá energiám. A 4 nekem tetszene, ha nem lenne atomszar bugos az egész, jó a gyártás része, reálisabb, hogy külön civil, katonai, meg dokk gyártás van.
Sziasztok! Hátha másnak is hasznos lesz az infó. A monarchiát úgy tudtam egyesíteni, hogy javítottam a kapcsolatokat Ausztriával és Csehszlovákiával meg kihúztam a velük szintén viszonyt javító Reintegrate the railroads Focust.
A másik meg, ami nagyon idegesítő, hogy a szovjetekkel simán megfogtam a németeket. 1941ben csak a román-ukrán határon tudtak áttörtni, de odesszánál ott is megfogtam őket. Aztán 42-ben meg az angolok nyugatról bevonultak berlinig és így lett vége a háborúnak... Mi ez a vicc? Miért gyengítették így le a németeket? Pedig én noob vagyok...
Nálam nincs. Bár lehet ennek az az oka, hogy sikítva kerülöm el a 4-et az ilyen szarságai miatt?
Amúgy volt egy dolog ami felbaszott még korábban a játékkal... nem tudom nálatok hogy működik a repülőknél az air superiority, de nálam totál szarul volt számolva. Ugye csak azt kellene bele számítania, amely gépek a levegőben vannak mindkét oldalon. Na most nálam az AI gépei nincsenek küldetésen, csak oda vannak vezényelve, mégis övé a levegő fölény, hiába vannak az én vadászaim a levegőben, nem tudják írtani az ellent mert az övék a földön maradnak, de a fölény mégis ott van. Nálatok nincs ilyen?
A CV-kre "különleges" gépek kellenek, ezeket a normál gépek jobb fölső sarkában lévő, kicsi ikonnal lehet kifejleszteni - ezt célszerű a rájuk specializálódott kutatócéggel megtenni -, majd a gyártósorba külön betenni - célszerű fejleszteni őket, ha van rá elégséges pötty. Már a CV-k gyártásánál be lehet állítani a "keverési arányt", hogy miből, mennyi legyen a fedélzetükön, de a gép tört számokkal is számol, így a végső beállítást gyakran a hajóikonon a megfelelő helyen való kattintással - van többféle elérhetősége (pl. légi/tengeri(?) nézetből), de ez most fejből nem megy, bocsi - lehet megoldani. A gépek innentől automatikusan tevékenykednek, amíg szárazföldi bázisra nincsenek áttelepítve (pl. az elsüllyesztett CV-kről a gépek a hatótávolságukon belül eső saját, vagy szövetséges(? - ebben nem vok 100%-ig biztos) reptérre mennek, ha azon még van elég hely számukra), onnantól, mint a "normális" gépeknek: "kézzel" kell kiadni nekik a parancsokat - innen áttelepíthetők más CV-kre is.
Ha csak/inkább tengeri csatákra használjuk a CV-inket, akkor elégséges lehet a csak torpedóvetők, mint "támadó" repülőgépek alkalmazása, ha a szárazföldre is kacsintgatunk (pl. kikötők támadása), akkor zuhanóbombázókat is érdemes csomagolni az útra. Vadászgépek mindig kellenek, ezek aránya a körülményektől függ (pl. mennyi szárazföldi gépre számíthatunk még az ellenséges flotta CV-in kívül; vagy a technológiai szintünk az ellenfélhez képest), de az 1/3 - 1/2 arányon túl nem nagyon érdemes többet vinnünk magunkkal.
Megjegyzés: a CV-k fejlesztésénél nem biztos, hogy hátrány a -10% hangárhely a +10% sebességért (ami + kitérést is ad számukra) és a +10% "camo"-ért -> a III. szintű CV-ből - meg az addigiakból is - gyors, "kísérő" jellegű hajókat csinálok, amik a portyázásra, járőrözésre hasznosabbak (nagyobb eséllyel mentik meg az irhájukat egy-egy ütközetben) és csak a IV. szintet kutatom a + hangárhelyekkel: ezeket alkalmazom "csapásmérő"-ként, amikor már biztos, hogy a körítésük is a legmagasabb szintű és darabszámú lehet.
Rendbe köszi a tanácsokat ,csináltam rep hordozót is na arra hogy tudom a repülőket ráirányítani mert most csak azt mutatja h 0/55 a gépek száma de sehogy nem tudok tenni bele gépeket !