nekem egy ilyen gépem van : proci: Intel I5-2500k videókártya: NV GTX960 4gb DDR5 ram +8gb DDR3 ram már nem csak közepes sebességen de a legalacsonyabban is kurva lassú :D kb 1940-ig meg megy mint a villám teljesen élvezhető ! :D De ez egy térképháborús játék nem egy War Thunder vagy BF1 hogy így egye a gépet ! Amúgy HOI 2 Doomsday+Armageddon mod-nál akkor lassult be mikor a németek befoglalták az oroszokat és minden területre raktak egységet ! :( Amúgy az oroszok meg a jenkik még nincsenek benne a buliba , vannak a Brittek németek olaszok meg a japók és kínaiak akik háborúznak (franciák kiestek , Magyarokkal úgyan bent vagyok a tengelyben de a szöviknek nem üzentem hadat ! mert inkább készülök az oroszok ellen , gyártanám a Turnán II Zrinyi I meg a németektől kértem el az Oswindet ,meg majd a Tigrist akarom még tőlük :P ) de így valahogy már nem élvezhető hogy belassult :(
Én mindig közepes sebességen tartom, ott nincs ilyen. A leggyorsabb fokozaton tényleg szétakad, de hát ki akarná ennyire pörgetni a játékot? :)
Nálam az i5-4690 + 16 GB RAM mellett is érezhetően lelassul '40-'41 környékére, sőt, néha meg is torpan (nem békekonferenciáknál (is)). Ekkor legfeljebb már csak közepes sebességen hajtom, mert csak ott lesz (nagyjából) egyenletes. Harcok közben, meg amúgy sem mehet gyorsan az idő, mert állandóan felügyelni kell az MI-t, hogy ne csináljon baromságot.
Vegyél erősebb gépet. Ha azt nem vegyél bele SSD-t. Ha már van, de nem javul, akkor op.rendszer újrahúzás; netán HDD defrag', ilyesmik...
hát akkor mivel van a gond ? :D mert nem hiszem hogy ennyire megfogná a gépemet ! :O most megint elővettem kb fél óra alatt ment kb 2 hónapot a játékon belüli idő ! :(
...és a CCCP, meg az USA, nekik nincs hadseregük?! ;) (+ az idő előrehaladtával a kis államoknak is felfejlődhet a haderejük) Meg különben is, ahogy az MI kezeli az egységeket... ...és hogyan javítanák ki ezt? Írjanak nagyáltalánosságú srcipt-et, ami nagy vonalakban modellezné a dolgokat?! :) Ha számítgatni kell, akkor számítgatni kell - próbáltak már spórolni,pl. itt, a hoi 4-ben a repülőkkel, de az sem nyerte el a tömegek tetszését! Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2017.07.01. 15:31:29
Ez azért már régóta nem így van. A HoI4 alapverziója volt csak ilyen, de ezt már rég kijavították. Nekem közepes gépem van, de simán megy a játék a legnagyobb háborús időszakokban is (mondjuk időjárást, egység animációkat én lekapcsoltam, ezek nekem egyébként sem kellenek).
Ez minden hoi-nál előferdül, mert ahogy nő a hadseregekben az egységek száma (+ légierő és hadiflották), úgy nő az egységnyi időre jutó számítási feladat is - amíg nem háborúzik mindenki, mindenkivel, addig statikusak a haderők, nincs nagy számítási igény, de amint az összes nagyhatalom pályára lép...
Hali :) ésmiét jövök a hülye kérdéseimmel bocsi :( Szóval sikerült 1940ig eljutni a brittek nem garantálták a jugok és a románok függetlenségét és így befoglaltam őket (persze a románokat nem teljesen ,mert az oroszok kérik majd Besszarábiát így azt meghagytam a többit viszont elvettem tőlük :D amíg nincs rendesen felszerelve a Turán tank hadosztályom addig nem akarok háborúzni az oroszokkal ! )Szóval olyan szinten belassult a játék mint a húzat ! :O mint a lassított felvétel 1940-ig meg úgy ment mint a villám :( most meg mint az éticsiga ! Ez miért van !? De már az előző HOIknál is volt ez a gond (jó a Hoi2-3 még a régi gépen ment gondolom azért ) de most egy atomerőművem van és nem értem hogy ez mi ,a játék bugos vagy a géppel van a gond !? Mert így eléggé élvezhetetlen ! :(
Az osztrákok az elején baromi gyengék, kb. 15 magyar gyalogság és kb. 6-8 lovasság elég ellenük. Nincsenek garantálva sem, hadüzenettel elfoglalhatók. Ha elfoglalod őket, a németek nem kapják meg a területet, az Anschluss nem történik meg (de a bécsi döntések többnyire lefutnak; ez mondjuk függ a német AI-tól is, mit választ). Irányítás mindegy, Horthy-val ugyanúgy meg lehet csinálni (sőt, szerintem vele a legjobb, mert őt kb. senki nem utálja a játékban) és végig meg lehet tartani, csak nem szabad belépni egyetlen szövetségbe sem. És igen, érdemes a britekkel és a németekkel is megnemtámadásit kötni, de előbbiekkel nem lesz könnyű, meg kell dolgozni őket diplomáciailag is és nem szabad semminek nekimenni, amit ők garantálnak. Persze, ha netán a németek legyőzik őket, akkor kb. az egész világ szabad préda. :) A kis országok garanciája még I. világháborús történelmi örökség, többségük akkoriban alakult meg és lett független, a hűség kedvéért a kezdőállapotok ezért ugyanolyanok.
ohh vagy úgy :D bár Ausztria kivételével mind event kapcsán vennem el a területeiket ! De ha meg nem Szálasi van hatalmon akkor elbukom Ausztriát ! :D Mert a németek 38 január végén február elején már nyomják az anschulss-t szóval szorít az idő ! Aztán ott vannak a sarkamban a szovjetek ! am Magyarokkal nem lehet valahogy meg nem támadási szereződést kötni a brittekkel ? De érdekes a cseheket kínaiakt finneket valahogy nem garantálják a brittek csak a jugokat meg a románokat ! szóval valahogy értelems lenne a World tension-t 20%on vagy alatta tartani és akkor okés lenne a dolog ? szóval akkor Ausztria befoglalása után akkor nem a fasizmust nyomjam hanem a demokráciát vagy a kommunizmust egy ideig vagy hogy !? :D Bocsi a hülye kérdésekért ! Am kurva jó game , igaz vannak hibái de eddig elég jó :D
A kis államok szinte mind garantálva vannak valamelyik nagyhatalom által, szóval ilyenekbe nem érdemes beleugrani. Ausztria viszont többnyire könnyű préda még az elején, utána ki kell várni, milyen eredménnyel járnak a bécsi döntések, és akkor általában harc nélkül megoldható mindaz, amit szeretnél. Kis szerencséd van, a franciáknál komcsi hatalom kerül előre és ilyenkor egy csomó garancia megszűnik (a briteknél sajnos ez jóval ritkább). Figyelni kell a world tension-t is, minél magasabb, annál jobban harapnak a nagyhatalmak minden provokációra, a megtámadott kicsik meg rögtön beugranak valamelyik szövetségbe.
Üdv mindenkinek :D Lenne egy égető kérdésem hozzátok ! Magyarokkal játszok és ugye csatolnám vissza a területeket de vagy Erdély esetében vagy Jugoszlávia esetében azonnal hadat üzennek a brittek és a franciák ! Kicsit irritáló , hogy mindig beleugatnak a dolgomba , de érdekes hogy a németeket vagy a japánokat nem basztatják ! -.- Valakinek ötlete hogy lehetne a háborút megúszni !? vagy megnemtámadási szerződést kötni a brittekkel !? amúgy a HUN FLAVOR MOD-dal játszom :)
Mi a különbség a HOI4 verziók között? Hearts of Iron IV: Cadet Edition: Includes Poland: United and Ready DLC, Forum Avatar and Wallpapers Hearts of Iron IV: Colonel Edition: Includes Several cosmetic DLCs, Colonel Forum Icon, Poland: United and Ready, Forum Avatar and Wallpapers
Akkor a Cadet verzióban kevesebb DLC van? Csak wallpaper meg avatar miatt nem adnék ki 5 euróval többet.
Láthatóan ezt a részét is eeeek*rták. Nem kicsit, nagyon! Túlbonyolították (túlscriptelték) az egészet.Mennyivel jobb is a 3 diplorendszere (fejlesztés-diplo-officiers elosztástól kezdve)... Az ottani merevségeket kellett volna oldani, illetve sok triggerelhető, egymásból esetleg következő, vagy feltételhez köthető eventet kellett volna csinálni. Ehelyett kidobták az alapjaiban jó rendszert és raktak a helyére egy koncepcionálisan rossz, ráadásul bugos vackot.
Kezdtem egyet németekkel, hogy akkor márpedig én meg fogom csinálni a jugó focus treet, hogy legyen Horvátország. Ez a rögeszmém Na mostan a gép viszont láthatóan eldöntötte, hogy márpedig azért sem fogja ezt megengedni... 1940 márciusa van, eddig minden a történelemhez hűen ment. Ekkor puccs van a jugóknál és a háromhatalmi egyezményhez csatlakozó királyt megbuktatják: annex war goalom lett a yugókra, minden fasza...LENNE! Van ám egy kis gond... Az angolok ezt megelőzően 1 héttel HADAT ÜZENTEK A JUGÓKNAK! Ezzel azonnal axis lett Jugoszlávia, így a war goalommal kitörölhetem a seggem. Figyu, anyádat nem akarod megrakni? Csak úgy éritőlegesen orrbaszájba? Na most ilyenkor lenne jó ha eldönthetném, hogy a jugókat felveszem-e az axisba vagy nem, elvégre én vagyok a faction leader. Ha viszont így lenne, akkor ezen a módon nem tudna megszopatni a gép és hogy jön egy mezei játékos ahhoz, hogy ne legyen megszopatva, ugyebár.
Amúgy paradoxéknál Gyaloghadosztály+1 heavy tank kombót hívják így. Multiból sok helyen ki is tiltják, ami hülyeség, mert a franciák és az angolok tényleg így használták. Eléggé durván léehet vele tarolni, de erődök+dzsungel ellen szerintem ez sem fog működni.
Köszi a tippeket. Sose gyártottam még bombázókat, mert nem kellettek. Hát most fogok. Bár lehet a space marines-t még kipróbálom előtte. Azt legyártom fél év alatt, míg bombázóknál a fejlesztés+gyártás kb 2 év. :(
Bocs , hogy ide írok,(talán ez áll a legközelebb itt az sg-n)de van itt olyan aki ott van a Gary Grigsby's War in the East-ben?
Most hirtelen meg nem mondom, melyik bombázó melyik missionje rombolja a kikötőt (Strat?), de ha azt lenullázod, nincs utánpótlás, org szépen lemegy magától. Segít még, ha tervet használsz, nem lebecsülendő bónuszok jönnek abból is.
Akkor, sajnos, fordítani kell a helyzeten: védekezésbe átmenni és megvárni, míg kimozdulnak a beásottságukból és visszakézből nekik ugrani. Az STR a stratégiai bombázókat jelentené: ezeknek a fő szerepe a terep "megtisztítása" a infrastructure-tól és az erődöktől is. A közepes bombázók még vmennyire hatékonyak ebben, de a CAS már csak alig-alig.
Ha a terület mocsár, akkor a tengerészgyalogság, ha dombos, hegyes, akkor a hegyivadászok bevetése a célszerű a bónuszaik miatt - a sima gyalogság helyett. Remélhetőleg a land doktrínád is támogatja az efféle dolgokat és kellően fejlett is hozzá.
STR - stratégiai bombázó, kifejezetten város támadásra kell beállítani, rombolja az erődök szintjét is Egyébként a CAS beállítható hajós és kikötős missziókra is, elég jók ebben is (ha nem akarsz külön naval bomber-eket gyártani csak ezért). Ha a kikötőt szétbombázod, minden elvesztett kikötő szint csökkenti a supportját. A város miatt lesz valamennyi minimumja állandóan, de nem lesz elég minden egységére. A flottát valahogy el kell zavarni, vagy lerombolni a támadásokkal, mert partmenti régiókból a csatahajók képesek tüzérségként besegíteni (ami az ő oldalukon pluszként jelentkezik). Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2017.06.27. 18:11:40
Mi az STR? 7INF/2ART gyalogság + minden support slotban van valami (ENG+ART+REC+nemtommi) + légifölény + CAS (80-100 db) + 10-es infrastructure . Ott szenvedek a 3 kikötővel +2 extra erőddel, mert hiába 4-5 fölénnyel támadom 5-ös field marshallal kiröhögnek. Bekeríteni nem lehet, a kikötők utánpótlását meg lehetetlen elvágni a rohadt mindenhol ottlevő elpusztíthatatlan angol flotta miatt. (kommunista kínával vagyok, nem egy hajós nemzet.)
Eddig 600 000 katonám halt bele ebbe az 5 területbe.
Erődöket mivel érdemes támadni? Szar angolokat nem birom kiverni szingapúr - kuala lumpur térségből a sok erőd miatt.
Kicsit kutattam itt és úgy tűnik az egyetlen mód Horvátországot behozni a németekkel a Fate of Yugoslavia event megcsinálása. És persze rájöttem, hogy azért nem jött össze ez, mert soha nem volt időm végigfejleszteni azt a fát, ami a Demand Slovenia-val kezdődik. Mindig fontosabb volt más fókusz... És persze, ha neki is kezdtem, befejezni nem tudtam, mert a hülye olaszok mindig betámadták a jugókat már előbb és akkor ugrik az egész. Utoljára szerkesztette: Amergin, 2017.06.26. 13:01:26
Mint említettem a magyarokkal kívülről nézve amikor a németek támadtak egyből megalakult Horvátország. Nem kellett legyőzni a franciákat, briteket, de még a jugókat sem. Ahogy megindult a támadás azonnal lett Horvátország. Nem volt se békekonferencia se semmi. Szóval akkor marad a kérdés: miként lehet előhozni Horvátországot? Vagy lehet, hogy ez csak a DLC tartozéka és csak ott működik, amikor a közép-európai nemzetek valamelyikével játszik az ember?
Természetesen belépett, viszont nincs békekonferencia, ahogy pl. a lengyeleknél, meg az összes többi elfoglalt allied nemzetnél sincs. Egyszerűen kiírja, hogy az ország kapitulált és kész. Utoljára szerkesztette: Amergin, 2017.06.26. 12:15:28
Mit kell ahhoz tenni németekkel, hogy Horvátország létrejöjjön? Az új DLC-t megvettem és amikor játszottam a magyarokkal, akkor láttam, hogy Jugoszláviát megtámadja az AXIS és a támadás megkezdésekor már meg is alakul Horvátország. Mikor németekkel játszom, akkor viszont sosem alakult még így. Most pl. Franciaország megtámadása előtt közölte a gép, hogy fenyegessük-e meg a jugókat? Legyen. Miután győztem a nyugat-Európában ismét feljön egy ablak, hogy Jugoszlávia figyelmen kívül hagyott minden figyelmeztetést, indítunk-e háborút? Mondom persze! (Érdekes, hogy nem kezdtem neki a "Demand Slovenia" fának és Justify war goal sem volt folyamatban...) Szóval mindezek miatt kicsit váratlanul ért az, hogy így tálcán kínálta fel a háborút a gép. Mindemellett gyorsan odavezényeltem a csapatokat és lenyomtam. Belgrádot, Zágrábot, Szarajevót én foglaltam el, Ljubjanát az olaszok és övék lett egész Jugoszlávia.... Persze egy barbatrükkel "átvettem" a Ducsétól az országot, de semmi opció arra, hogy kikiáltsam Horvátországot.
Ez minden Paradoxost jelentősen érint, ezért mindenhová bemásolom, sorry. A Paradox CEO válasza és reakciója a legutóbbi áremelésre. A lényeg: egyelőre vissza fogják vonni a pár héttel ezelőtti emeléseket. Aki a Steam Sale alatt vesz (vagy az emelés után, de még a Sale előtt vett) PDX terméket, amit ez érint (kb. minden), a Sale végén visszakapja a különbözetet, vagy valahogy kompenzálva lesz, ha ez lehetséges. A Sale végén az árak visszaállnak majd és részletesebb előzetes kommunikáció lesz, ha emelni fognak.
Az új éra a paradoxnál: az "alapjáték" szinte csak a HUD-ot tartalmazza, ahhoz, hogy megszólaljon, vagy "mozgásra" lehessen bírni, egy teljes játékbolt megvételéhez szükséges összeget kell még ráköltened; lásd: EU IV - bizonyos kiegészítők nélkül szinte "játszhatatlan"! Mert úgy gondolták, hogy ez is olyan, mint a kábítószer: egyszer rákap az egyén és utána folyamatosan megveszi a következő adagot és nekik csak ez utóbbiról kell gondoskodniuk... Van, akinél ez bejön, de van, akinél nem - nem ez lenne az első tévedésük! Megoldás: vagy messzire elkerülöd a termékeiket, vagy csak akciókor vásárolsz...
Jó, de ha csak a gyalogság alapdolgaira telne a választott nemzetének, akkor az igényekből is visszább kell csippenteni és kicsit több időt hagyni az egész világ meghódításához! Egy idő után úgyis a tankok, meg a gépesített és önjáró dolgok veszik át a támadásokban résztvevő egységek szerepét... Annyi a különbség, hogy már eleve ezzel kezd, vagy ezt az állapotot kell elérnie, minél előbb!
Erre írtam, hogy ha a Superior Firepower megfelelő oldalát választja és ahhoz rendezi az egységeit, akkor akár a vontatott cuccokkal is tud eredményt elérni és nem kell feltétlenül a gépesítettség, vagy a páncélos alváz... Ha meg nem a SF doktrínát választotta, akkor maradnak a páncélosok a támadásokhoz - most már pl. a könnyűeket át lehet alakítani önjáró löveggé és TD-vé is, ha már a közepesek vannak használatban a páncélos/tank egységeinknél! Olaj sem kell a fenntartásukhoz, így megint csak az átalakításhoz, ami hamar megy, kell a gyár...
Nálam legalább 4-5k könnyű tank szokott maradni az átfegyverzések után, ha "háborús" nemzettel tolom, az egy ideig kitart...
Ez igy van. Az onjaro valtozatoknak jobbak az ertekeik ertak/gyartasi kapacitas szinten. De ezek altalaban tobb nyersanyagot is igenyelnek. Az en velemenyem szerint ez megint csak helyzet fuggo. Ha rothadasig vagy olajjal/volframmal/krommal es van ugyan ennyi gyarad is hozza akkor valoban az onjaro valtozat a jo. Ha nincs (A nemzetek 95%) akkor en csak a pancelos/pancelgranatos/motorizalt egysegeknek szoktam adni (Ahol az extra sebesseget is kitudjak hasznalni)
Nekem tetszik a HOI4. Ha WOT felb@sz ezen vezetem le, mert könnyed nyugodt szórakozás. :)
Tudom ez nem az a fórum-de nincs neki-ha valaki ért a decisive campaigns: barbarossához, leírná nekem privátba az egység visszatöltés rendszerét? A kártyás megoldással nem kapnak utánpótlást, vagy vissza kell őket vonni??? Előre is köszi. Ja, HOI 4 el befejeztem. Könnyű is, szar is. Sajnos. Utoljára szerkesztette: sakkay, 2017.06.18. 23:36:28
A légiharc ugyanaz a fos mint eddig volt. Továbbra se szükséges vadászokat gyártani.
Ha szereted az egyik részét az üzleti modelljüknek, akkor szeresd a másikat is, mert ugyanarról szól, mind a kettő: a tudatlan "játékosok" végsőkig való kizsebelése a cél! Igen, a könnyed szórakozás volna a cél, de ez inkább a hamar felbosszant és dühössé tesz csoportba sorolandó "játék", szvsz. Ha meg még az ezért elkért összegre is rágondolok...
...
Támadni azért NEM ideális a vontatott változatokkal, mert kevesebb az áttörési és védettségi értékük, mint az önjáró/gépesített változataiknak. Ill. ha ezekkel akar a játékos dolgozni, akkor az ahhoz illő Superior Firepower doktrínát és annak megfelelő ágát célszerű választania: ezek után, ha minden egymásra épül és passzol, már eredményeket is lehet velük felmutatni... Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2017.06.18. 18:02:27
Igazad van. Szerintem a normális út az lett volna, ha fejlesztik, mélyítik a HoI3 rendszereit, pl. a termelést újragondolják, légierőt, tengeri harcot átszervezik. Mindenre húznak egy automatizálható opciót, amivel ki/be kapcsolható az adott terület árkádosítása. Pl. ha nem akarod a termelést irányítani, akkor bekapcsolod, csúszkás rendszerben a prioritásokat megjelölöd, aztán az AI megoldja. Ugyanez pl. a hadsereg-szervezéssel, diplomáciával, fejlesztéssel, kutatással, utánpótlással. De ehelyett addig nem jutottak el, hogy normálisan leprogramozzák/fejlesszék az általuk "megagyszült" totál új árkádos rendszereket.
Ahogy lentebb is irtak, mind a 2 jo tamadasra is meg vedekezesre is. Csak a Tuzerseg a gyalogsag ellen jo, a Panceltoro pedig Pancelosok ellen. De a tuzerseg fontosabb mert tobbszor harcolsz gyalogsag ellen mint tankok ellen. Utoljára szerkesztette: LookUsArts, 2017.06.18. 17:49:13
Iteljetek el erte de en veteran Hoi 1-2-3 jatekoskent MEG mindig tudom elvezni a 4et. De amugy a biznisz model az mogotte, hogy csinalnak egy "arcade" nagyon konnyu strategiai jatekot amit tobben veszenek, es azok akik valami komolyabbra vagynak azoknak meg ott vannak a modok. Es amugy ugy tunik mukodik nekik (szemelyes pelda > a 3-at a 4 strategia fan haverom kozul 1 vette meg. A 4-et meg 3-an... ez egy 3X os novekedes > ergo tobb penz. En meg jatszom a Black Ice-t mert az eleg hardcore)
En csak azt serelmezem, hogy a jatek nem kap elegendo figyelmet (osszehasonlitva a Stellarissal vagy a Eu4-el) es szeretetett a keszitoktol+ kis DLC-ben adjak el a jatekot mint tettek ezt a CK2-vel is....
Védekezni, a támadótól függően: bármelyikkel; támadni meg inkább az önjáró változataikkal, vagy tankokkal + motorizált, vagy gépesített egységekkel célszerű. Ha idejében bekeríted és megsemmisíted az ellenfél páncélosait - vagy harckocsikkal vegyíted a védekező egységet; van ellenlökésekre tartalék páncélos erőd - , akkor a páncéltörő ágyúkra nincs is szükség a játékban! Igazából a könnyű célpontok elleni tüzérség az, ami nagyon fontos és erre kell a hangsúlyt fektetni - akár önjáró és rakéta- formájában is.
Gondolom, az a gond, hogy ha precízen szeretnék megoldani, akkor elvesztené a játék az arcade-os jellegét és visszatérnénk a HoI gyökereihez - és kiderülne, hogy a 4 kezdeti állapota/iránya valóban tévút egy "normális" stratégia játék számára. Azt is feltételezem, hogy a feltűnően gyatra MI is azért van/marad, hogy takargassa a hibákat és minden csibészke generalisszimusznak tudhassa magát, mert ha komolyan reszelni kezdenek rajta, akkor nagyjából mindent újra kell gondolniuk, mivel már csak ez is boríthatná az egész kreálmány "egyensúlyát". De nem lett volna gond, ha végiggondolva és normálisan kidolgozva, letesztelve egy már kész, "egyszerűbb" (netán: nehézségi szintekkel változó bonyolultságú) HoI-t adnak a játékosok kezébe (talán ez volt az eredeti elképzelés is) - de ez még egy év (és számtalan fizetős tartalom!!!) után sincs ennek a közelébe sem...
Történelmi hűség és már '39-ben partra szállnak Németországban azok az angolok, akik az akkor éppen bevethető 3 (azaz: három) hadosztályára alapozva a lengyelek visszautasították a német javaslatokat (kb. mint az USA, japánnal szemben - csak a jenkiknek volt egy biztos hátországuk és iparuk is, ami a háború végére uú már az összeomlás szélén állt...). Ill. csak a félkegyelmű Churchill, akinek nagy része volt az angol birodalom bukásában ("pályafutását" még jóval a WW I előtt kezdte és az igen hosszúra és "termékenyre" sikeredett), ugrált a partraszállások mellett - lásd: '42 Dieppe - , amikre ugyan ki is dolgoztak terveket, de azok többségét a józanabb gondolkodású tábornokainak még idejében sikerült megfúrnia. Ezért, bár a veszélye mindig fennállt, de a valóságban nem nagyon akartak (és tudtak volna a jenkik segítsége nélkül) partraszállni az angolok...
A tüzérségi egységekkel vagy a páncéltörőkkel érdemessebb védekezni, vagy támadni?
Az egész HoI 4 egy elk*rt koncepció, amit próbálnak toldozni-foldozni. NEM fog sikerülni, hogy egy játszható játék legyen belőle. Ez az árkádosítás hatalmas tévút. Szerintem már belátták, próbálják menteni a menthetőt, de nem nagy sikerrel.
Nagyon nehéz volna, legalább egy, a játékos által beállítható változót beletenni, hogy mekkora távolságból engedélyezett a "vonatozás" - és meddig tartana, ha ELŐTTE (is) vizsgálna, mielőtt mozgatna? - , ill. tartalékok kijelölése, amiknek pont ez volna a feladata, hogy a szorongatott, vagy üres szektorokba mozogjanak... (ha már ennyire mereven ragaszkodnak a nagyon elQrt megoldásukhoz), mert így még 2 év múlva sem oldják meg ezt!
Meg kulcsszektorok kijelölése, amikben nem csökkenhetne egy bizonyos szint alá az egységek száma - akár az egész frontvonal hosszában?
A repülést sem oldották meg, csak hozzányúltak... (látványosan, hogy úgy érződjön, mintha...) Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2017.06.18. 16:04:25
Nem olvastam a forumot mar egy jo ideje altalanossagban beszelek, mindig ezt lattam csak. (Jogosan is meg nem is) Nekem a 4 jobban tetszik mint a 3 de megertem azt ha valakinek nem. Engem csak az erdekel, hogy van-e valaki itt akit erdekelne egy multyplayer. Mert teljesen random ismeretlen emberekkel nem fun a jatek.
"a Hoi4 mennyire szar es a 3 mennyire jo" Hát, ha csak ennyit értettél meg belőle, akkor komoly szövegértési problémád lehet...
Hali Ismerem ezt a forumot es tudom, hogy legtobbszor csak arrol van szo, hogy a Hoi4 mennyire szar es a 3 mennyire jo... de attol en meg megkerdeznem hogy vannak-e olyan szemelyek itt akik szivesen jatszananak hoi4-et multyban.
Annyiban összetettebb, hogy három haderőnemet kell koordinálni, nem csak kettőt. Az alapok nagyon hasonlók: hexás, hasonló a szárazföldi erők részletezettsége, a térkép kezelése, viszont a légierő kibontottabb a WitPAE-ben. Nagyon sok logisztikát kell szervezni, utánpótlást szállítani. Mindezt tengeren, hajókkal, nem vasúton, közúton. Pont az a szépsége, hogy megérti az ember az utánpótlás és a felkészülés, tervezés fontosságát. Nincs olyan, hogy gondolog egyet, elindulok elfoglalni egy szigetet. Fel kell halmozni utánpótlást, hajókat, fel kell deríteni, távolsági és közepes bombázókkal puhítani, légi és tengeri fölényt bizosítani, tüzérségi előkészítést megszervezni, tengeralattjáró-védelmet biztosítani, tartalékot képezni. Ha egyik hiányzik, összeomolhat a támadás. Volt olyan, hogy a Fülöp-szigeteket, Szingapúrt és Jávát is meg tudtam védeni a szövikkel, mert koncentráltam a védelmet, folyamatosan tudtam szállítani az utánpótlást, fenn tudtam tartani a légvédelem hatékonyságát. Csak Borneó és Celebes veszett el, mint komolyabb terület. Nagyon élvezetes fél év volt.
Nagy különbség van a decisive campaigns barbarossa, meg e között? Mármint összetettségben. Éppen ezzel játszom. Szimben meg a DCS Normandy. Utoljára szerkesztette: sakkay, 2017.06.09. 11:07:06
A War in the Pacific nekem is nagyon tetszik, sokat toltam. Most hogy felmerült, rákerestem erre az Admiral Editionra (nekem még az alap van), meg egyéb Matrix Games játékokra és durva hogy milyen drágák. a War int the East 74 euro steamen!! Ráadásul nem is elérhetőek csak a a cég honlapján, kivétel ez az egy steames kiadású. A Pacific még virágboltiként került hozzám, de úgy meg végképp nem lelhető fel.
Csak azt tudom mondani mint az előttem szóló! A hc stratégiák alatt" már több tucat játék van, nagyon sok játékossal, akik ki is vannak szolgálva rendesen. Nekünk marad a paradox meg a mátrix games, meg egy két kis cég. Ez egy külön piac, kiszámított bevétel tól-ig. Nem mondom, hogy a hoi 4 tömeg stratégia de nagyon sokat egyszerűsítettek rajta, és itt a többség nem!!!ezért fizetett. Van az a vékony határ amikor leesnek a két szék közé-és ha nem változtatnak a progin, akkor ez szerintem éppen pont a határ. Főleg ha a családfát nézem. Amúgy csak menj fel a hivatalos fórumra aztán nézzél körül. Egyik HOI-t sem küldték ennyire.
Az egyik, amit írni akartam a #813-ra is: muszáj volt hozzányúlni a 3 kutatási rendszeréhez, egyrészt azért, mert a leadership pontok többi elköltési lehetőségét átalakították, csak kutatás maradt volna. A leadership pontokban amúgy sem tartottam túl reálisnak, hogy a nagyobb területek elfoglalásával többhöz jutsz. Plussz amit írtam korábban, hogy illeszteni kellett a gyártási rendszerhez. Innen kezdve már csak balansz kérdése, hogy hány pont/slot jut a fejlesztésre. Gondolom az is közrejátszott, hogy így gyakorlatilag egy már kipróbált módszerhez térhettek vissza.
A kezelésben megértem bizonyos fokig, hogy kicsit nyitni akartak az alkalmi játékosok felé (bár ahogy itt olvastam pár kommentet, ez kicsit tényleg túl jól sikerült :( ). De a "hozzáférhetőség" nem feltétlen kell hogy együtt járjon egyébként azzal, hogy a játék casual legyen. Nem kell ahhoz feltétlen meredek tanulási görbe, hogy komoly maradjon a cucc. De tény, hogy HoI4 kissé elcsúszott szerintem is ezen a ponton.
Supply rendszer egyébként van, és használhatóbb mint a háromban. Viszont pont ezért érthetetlenül nagy hiba, hogy az utánpótlás gyártását egyszerűen úgy oldották meg, hogy feljebb tolták az attrition-t, és az új eszköz gyártásába kalkulálták bele supply-t. Nem hiszem, hogy olyan rohadt bonyolult lett volna egy supply stockpile-t is lemodellezni, ha már a továbbítási rendszert kidolgozták. (Plussz ezzel lehetne büntetni a békeidőben fenntartott indokolatlanul nagy sergeket, amik jelenleg nulla terhet jelentenek a gazdaságra.)
Nekem a gazdasági része leginkább az, ami elviszi a hátán a játékot továbbra is. Ha valaki inkább a hadászati részét szerette, nyilván kevésbé tudja elviselni a hibákat.
A PDX fórumai alapján az arány szerintem sokkal rosszabb. A hype nagy volt az előző részek alapján és sokan úgy szálltak be, hogy most kapnak egy olyan "felújított" HoI részt, ami mentes a 3. rész idegesítő bug-jaitól (főleg a soha meg nem oldott memory leak miatti kifagyásoktól), miközben megörökli a méltán dicsőített új Clausewitz motort a CK2-től és az EU4-től (és ezek bonyolultságára szerintem nem nagyon lehet panasz). Amikor kijöttek az első videók, elég nagy volt a pofára esés a fórumokon, nem csak hc oldalról, hanem olyanoktól is, akiket megfogott a hype, de inkább viszakoztak. Ennek ellenére sokan megvették a játékot, mivel mégis csak PDX, szokásuk, hogy majd kijavítják menet közben DLC-kkel, ez van. Ez egyelőre itt nem látszik.
Én nem mondom, hogy rossz a 4. rész, mert van valamennyi élvezeti faktora, de valóban túl casual lett. Mondjuk a 3. rész tech fejlődését a rengeteg 1-10 szintű fejlesztéssel nem vágyom, de a leadership és a nagy vonalakban vett tech gyakorlat kidobása sztem is hülyeség volt (mondjuk, amíg nem látjuk az egyelőre be sem jelentett "kémes" DLC-t, nem tudjuk, jobb lett volna-e megtartani). De mivel a komplett officer rendszert is kivették, jelenleg valóban nincs rá szükség (a 3-ban a leadership pontok és a belőlük leosztott arányok szabályozták a kémek, a kutatók, és a tisztek számát). Az, hogy a 3. rész supply rendszerét dobták, nagyon nagy piros pont nálam, szerintem az új jobb lett, bár túlságosan el van dugva ahhoz, hogy elsőre érthető legyen. Hogy az OOB kell/nem, nehéz kérdés, korábban is írtam már, hogy plusz egy köztes szintet elfogadnék, lenne jogosultsága, de jelen állapotában ez nem kivitelezhető. A diplomácia a 3-ban sztem kezelhetőbb volt és volt is értelme foglalkozni vele, itt valahogy kevésbé érdekes/fontos az önkénteseken és a lease-n kívül (de a kémes DLC ehhez biztosan hozzá fog nyúlni). A production a 4-ben sokkal jobb, átláthatóbb, az építkezéssel és a civil/katonai gyárakkal jól össze lett kötve, a 3-ban még lock-olással is rengetegszer kellett piszkálni kézzel az arányokat. Az viszont tényleg furcsa, hogy ha legyártottunk egy egységet, többé nem kell foglalkozni vele és nem kell supply-t gyártani neki, mert az valahonnan a semmiből megterem és eljut hozzá. A 3-ban azért nagyon számított, hogy mennyit használsz a fémből, energiából és olajból a supply gyártásra, különben megálltak az egységek bekerítés nélkül is. Lehetne még folytatni, de igazából nem fontos. A HoI3 a BICE-vel piszok erős még mindig (de a 4. részhez tartozó BICE már nagyon rossz, szerintem), ugyanúgy, mint pl. a HoI2 és a Gotterdammerung (vagy a Darkest Hour), de ezeknek évek kellettek, mire ilyenek lettek. A PDX-ről van szó, ismerjük jól, nem írnám még le őket 1 év után.
A következő lépés, hogy majd lehet sárkányokat is venni, mint plusz fícsör, meg pénzért csalásokat. Ezek is biztosan több járékost fognak hozni, mint amennyi elveszik miattuk. Aztán öt év múlva meg majd kamillázunk, hogy a HoI egy fantasyárkáddá alakult át. Biztos több játékosa lesz, mint a HoI3-nak. Ezen az úton indultak el.
Viszont ez a réteg annyira szűk, hogy abból egy fejlesztőcég nem tud megélni. Ők is biztos csináltak elemzéseket, hogy az egyes lépések mivel járnak. Ők is biztos látták, hogy akiknek az eddigi részek túlbonyolítottsága tetszett, azoknak valszeg az új rendszer nem fog bejönni, és ezzel vásárlókat fognak veszteni. A mostani formában elvesztenek párszáz szimest, cserébe nyertek több ezer "normál" játékost. Akik ugyanannyit fizettek a játékért. Lehet matekozni, rosszul tuti nem jártak azzal, hogy a játékosállományuk 0.2 %-a nyafog azon, hogy túl egyszerű a játék. :)