Fene enné meg a rövid szerkesztési időt. Hozzátenném, hogy a megjelenés előtti jelekhez képest (noname dev, új szinkron színészek) én pozitívan csalódtam, ráadásul állandóan le volt árazva steamen. A visszapörgetést inkább azért hiányoltam, mert azzal legalább valamennyi gameplayt belevittek, míg a Before the Stormban gyakorlatilag 0 puzzle volt.
Valóban nem volt olyan jó, mint az első évad, de azért sikerült bővítenie az univerzumot és azért a Deck9 a legfontosabb részét, a hangulatot eléggé telibe találta. A Farewell epizód viszont nagyon alattomosan, de betalált kegyetlenül nekem.
Engem speciel néha kifejezetten zavart az idővisszatekerés, pl. a Darun által említett szituációban és hasonlókban. Először még érdekes volt, de örültem neki, hogy a BtS-ben ez már nincs. Nem ezt kell benne keresni, meg nem is az izgalmas, fordulatos történetet. A LiS-nek mindig is az atmoszféra és a karakterek voltak az érősségei, az, hogy a játékos minél könnyebben megragadja a karakterek lényegét, át tudja élni az adott helyzetet. Ezt pedig a BtS is simán hozta, volt benne jónéhány heavy jelenet.
A Farewellt viszont szerintem kicsit elbaszták, csak két nekifutással tudtam végigvinni, viszont azért a befejezésért megérte... (Basszus, az érzések még mindig valósak...) Utoljára szerkesztette: FartingSquirrel, 2018.04.18. 16:42:06
Tényleg nem sikerült megérteni, mivel a legtöbb játéknál ezt úgy oldják meg, hogy ami interaktiv, az mindig az. Pl ott van rögtön a játék elején, amikor kijössz a suliból és oda mész Brooke-hoz. Beszélsz vele, aztán megnézed a táskáját és megtalálod benne a drón leirását, majd visszatekered az időt és újra beszélgetsz vele. Ezt idővivsszatekerés nélkül úgy oldják meg, hogy rögtön az első beszélgetés előtt meg tudod nézni a táskát, hiszen a doboz már akkor is ott van. Remélem neked se sikerül megérteni hogy mire gondolok, és akkor egálban leszünk ;)
Látom nem sikerült megérteni, mem játéktechnikailag... A sztorihoz egyszerűen az, hogy visszatekered az időt sokat hozzá tud tenni, mert érdekes a szotri úgy, hogy tudsz arról is, amiről nem tudhatnál...
Továbbra is csak sajnálni tudok mindenkit, akit a LiS-ben az időmanipulálás fogott meg. Nyilván az emelte ki a játékot a hasonlók közül, de alapvetően akkor is a történet volt a lényeg, ez csak egy szinesitő ficsör volt. Ahogy a backtalk is az a BtS-ben. Azt meg lehetett boritékolni előre, hogy a BtS nem fog tudni felnőni a LiS-hez, nem is ez volt a fejlesztők célja. Nyilván meg akarták lovagolni a LiS sikerét és egy kis pénzt kihúzni belőle, másrészt meg a fanok igényét kielégiteni azzal, hogy kapnak még egy kis Arcadia Bay-t. És bár a LiS előzménye, még is... kétségeim vannak azt illetően, hogy egy új játékosnak érdemes e ezt előre venni. Mert ha ezt látja elsőként, a LiS-nek már nem biztos hogy neki fog állni, hiszen ez csak egy átlagos közepes játék, számunkra is csak azért több kicsivel, mert azokról szól, akikről. Az előd után valóban visszalépés, de nem is szabad akkora elvárásokat támasztani vele szemben. A szinházas rész és a bónusz epizód kifejezetten jók lettek, a történet vége viszont kifejezetten gyenge lett... igaz hogy ezt a LiS is elmondhatná magáról, ha a végső döntést nem vesszük bele.
Hát, megvolt a BtS. Őszintén szólva nem volt nagy durranás. Annak, aki nem ismeri az alapot kb. érdektelen lenne az egész. Az egész sztori íve a 3. fejezetig elég lapos, de ott is csak közepes talán. A grafika most tár azért ténylege zavaróan egyszerű, mert hiába a jó zenék továbbra is a voice acting és a karakterenanim most már nagyon kilógnak főleg úgy, hogy a sztori terén nem teljesít túl.
Még LiS fanként sem tudom 7/10 fölé tenni és ez is igen, igen nagy jóindulattal. Miért ne alapon toltam végig, amíg a LiS-nél úgy vártam a cselekmény folytatását, mind kis lurkó a karácsonyt... Nagyon látszik a minőségbeli difi a Dontnod műve és eközött. Ok, időutazás nélkül nehéz, de akkor is...
A Farewall marad holnapra. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.04.17. 23:08:03
Nekem nem volt korábban gondom az átvezetők átugrásával. Az mondjuk röhej, hogy a Before the Storm ep. 3 megjelenésétől kezdve nincs vsync az options menüben. Csak egy framelimiter, amivel viszont szar a framepacing (bár ez utóbbi a játékok 90%-ában ilyen sajnos).
Ma értem végére a játéknak, nekem ez is nagyon tetszett. Max nagyon hiányzott, de a sztori megkövetelte a hiányát. Érdemes minden apróságra odafigyelni, sok minden összerakható a két játékból.
Igen, tudtuk a végét, de mégis "váratlanul" jött, egy nem várt pillanatban, ezért rendesen odaütött. Nekem akkor esett le, hogy ez AZ a nap, amikor a pulton megtaláltam a képet. Egy remek, érzelemdús lezárása a sztorinak, a kicsit felemás 3. rész után.
Ez egy bónusz "rész", tehát eleve lehetett sejteni hogy nem lesz olyan hosszú, mint egy Epizód. Persze, mindenki örült volna ha kicsit tovább tart, meg mittomén, de egyrészt szinvonalban nem marad el a normál játéktól. Sőt, ugye a vége... Számomra sokkal meginditóbb volt, annak ellenére is hogy már tudtam mi fog történni (igazából persze nem tudtam, mert a LiS-ben sem figyeltem a dátumokat és meg is lepődtem, amikor Chloe jelen időben beszélt az apjáról) mint a BtS végi "elmondod az igazat vagy sem" jelent. Én "élveztem" minden percét, jó volt kicsit felszabadultabban játszani, amit végül jól "elrontottak".
Fele lett egy normál résznek. Először én is keveselltem, de utólag visszagondolva eltalálták a hosszát, kiellően adagolva a mókát és az érzelmeket (persze én is örültem volna minden extra percnek). És erre a részre kiemelten igaz, hogy MINDENT meg kell nézni, amit lehet. Mert nagyon sok történés ilyenkor játszódik le. A fejem fogom, amikor pl. valaki ránéz a koncertjegyre, és megy tovább. Úgy persze, hogy hamar át lehet szaladni rajta (és nyilván te nem erre gondoltál, csak mondom), csak épp a sztori fele marad ki.
Chloe jelen időben beszél az apjáról, tehát azt tudtam hogy William még él (vagyis akkor igazából már nem) Modnjuk igy utólag rájöhettem volna, hiszen az utazás előtt halt meg, Max pedig épp arra készül hogy elmondja Chloe-nak a szitut, tehát evidens hogy akkor kell meghalnia. A ruhahalomra ráböktem, de nem igazán értettem, mit akart mondani. Csak annyi jött le, hogy az anyja szólt hogy szanáljanak ki cuccokat és hogy biztos nem örülne, ha a rendetlenséget látná.
Igen, elég furcsán kötötték össze. De a fénykép a konyhapulton már elkészült és a szobában a ruha halmot vizsgálva elmagyarázza, miért más pl. a ruhájuk a LiS-es flashbackhez képest. Nekem is csak akkor esett le, melyik nap, amikor Chloe megjegyezte milyen furcsa, hogy még nem értek haza a szülei. :'(
Én azt hittem a Life is Strange végi választás után már nem tud igazán bántani a "játék". De mint tudjuk, tévedni emberi dolog. Pedig éreztem, tudtam hogy a Farewell erről fog szólni. Igazából csak azt nem tudtam, hogy ez a kettő egy napon történt. Igy aztán duplán Farewell. Mondjuk nekem ez a LiS-ből (amikor visszament Max az időben hogy megmentse William-et nem derült ki, hogy ugyan azon a napon történt)
A LiS a vége miatt max 9 (gondolok itt Max bohóckodására illetve az időhúzásra a sötét szobában) Az utolsó epizódot már ott sem sikerült teljesen megtölteni tartalommal, ami elég szomorú. A BtS vége meg ahhoz képest biztos hogy csalódás lesz. Lehet jobban járnál, ha végig sem játszanád. Szerintem nem volt rossz, egynek elment, de én se adnék rá többet 7-nél (és akkor még jófej voltam)
Hát, én tolom a BtS-t, de finoman szólva nem vagyok elájulva tőle. Olyan, mint egy so-so film, de a 2. fejezettel 3-4 óra után semmi. Az eredeti LiS hangulathoz képest ez nagyon kevés, az idővisszatekerést és az ottani sokkal inkább kétszereplő vagy többszereplős drámát nem lehet visszahozni azzal, hogy C. néha álmodik ezt-azt.
Ha a LiS 10/10, akkor ez egy nagyon gyenge 6,5-7 legfeljebb eddig. Letolom, de nem lesz maradandó élmény...
Dejóhogyszótá! Annyira hajtottam a Warship-et a hétvégén, hogy meg is feledkeztem róla. Akkor ma is sűrű napunk lesz :/
Én azt vettem leárazva 5700 volt a teljes. Meg kell várni az akciókat oszt kész. Gyakorlatilag nemigen volt játék az utóbbi 10 hónapban, amit ne leárazva vettem volna...
(A Steel Division Normandy volt az egyetlen teljes áras. Meg is bántam. 10 óra után kukáztam.)
Amit csak a deluxe kiadás tulajdonosai kapnak meg ingyen, a többiek fizessenek érte, Kösz nem:) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2018.02.28. 15:13:07
Pont a Metro-t akartam mondani és is és pontosan ezek a kérdésk foglamazódtak meg bennem az új Exodus kapcsán is...
Hivatalosan(?) bejelentették már, h a folytatás új szereplőkkel, új helyszínen lesz. Szerintem ez jobb megoldás, minthogy az egyik befejezést vegyék alapul és úgy csináljanak folytatást. Csinálták már más fejlesztők más játékban ezt (Metro sorozat pl.) és felvetődött bennem a kérdés, h mi értelme volt a 2 befejezésnek ott, ha aztán a folytatásban úgyis csak az egyiket veszik alapuul.
Pedig lehetne űbercsavar, hogy nem csak időutazás lenne, hanem párhuzamos univerzumból találkozik magával mondjuk Max és Chloe ahol más befejezés volt.
Tipp: Nem hiszem, hogy kanonizaljak a LiS veget es folytatjak Max es Chloe sztorijat (ezert is jon az utolso utani bucsu epizod hamarosan a BtS "reszekent"), valoszinuleg epitik tovabb az univerzumot es teljesen uj szereploket kapunk.
Én úgy tudom, hogy lesz LiS 2. Vagy rosszul emlékszem és ezt hívták "2"-nek? A Dontond jelentette be, hogy készül. A BtS viszont nem Dontnod készítésű csak a kiadó azonos a square enix
Sokan azért is rinyálnak, hogy legyen folytatása a LiS-nek. Az ilyenek miatt készülnek a végtelenitett sorozatok. Én meg örülök hogy kaptunk egy kerek történet, amit még megspékeltek egy előzménnyel is.
Én azt is felvetettem, ha már káosz elmélet, hogy ha a variációk száma végtelen, akkor lennie kell egy olyan megoldásnak is, ahol Chloe és a város is megmenekül. De én úgy érzem, a játéknak pont az a lényege hogy választani KELL! Hogy érezd a döntés súlyát, és ehhez odarakják az egyik oldalra Chloe-t, akviel felnőttél, aki a legjobb barátod és akit cserben hagytál pár éve. A másikban pedig ott van egy egész város, osztálytársakkal, tanárokkal, szülőkkel, kutyával/macskával, barátokkal. És nekem ez a katarzis hiányzott a BtS-ból. A végén ott is van döntés, de az igazából annyira jelentéktelen és semmitmondó ehhez képest. Én próbálok elfogulatlan lenni a készitőkkel és megkockáztatom hogy ők nem is akartak másolni a játék végéből, az egész játék inkább egy kis "fanmszerviz" azoknak, akiknek hiányérzetük volt a LiS után. (meg persze üzleti érdek is, hiszen a LiS sikerét meg kell lovagolni,, de még előfizetőként is azt mondom, megérte a játék, még akkor is, ha egyébként az ár-idő értéke a játéknak nem túl jó)
A LiS elő részét sem toltam végig kétszer. Elkezdtem, de nem láttam értelmét befejezni másodjára.
A LiS vége után emlékszem, hogy egyesek verték a tamtamot, hogy a végén nem volt több valódi befejezés és mindent annulált a két döntés. A múlt héten toltam végig a The Wolf Among Us-t. Ott még ennyi választási lehetőség sem volt, az meg évekkel a LiS előtt jött és lényegében semmiféle választás nem volt, nüanysznyi eltérés volt a befejezésnél. Ehhez képest a LiS legalább két markánsan eltérő lezárást kapott. Hát izé...
Ez alapján legfeljebb a fejlődés hiányát lehetne számonkérni a LiS-en, de semmivel sem volt rosszabb játéktechnikaiag, mint a TWAU. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.02.21. 13:13:06
Az biztos hogy jobban meg kell fontolni hogy kinek mit válaszolsz, melyik helyzetre hogyan reagálsz, hiszen itt nem tudod visszatekerni az időt. Tehát megfontoltabban kell dönteni. Nekem spec nem hiányzott a játékból, az csak egy szinesitő eszköz volt benne, de alapvetően a történet volt a lényeg... aminek ugyan része volt ez is, de nem ettől lett olyan a LiS, amilyen. Szerintem legalább is. A BtS története ugyan messze elmarad az alapjátékétól, de azért vannak benne olyan pillanatok (pl amikor játszanak a vagonban, vagy a "szinházas" jelenet) amik önmagukban többet érnek, mint a fő történet. Én azt mondom, azokért megérte végigjátszani. És sokat gondolkodtam azon, hogy milyen helyzetben hogyan reagálnának rám a karakterek, melyik döntésemnek milyen következményei lehetnek. De még sem akarom másodszor végigjátszani. Egyrészt azért, mert már ismerem a történet fő szálát, másrészt ha utólag más döntéseket hoznék, akkor nem érezném az első alkalommal meghozott döntéseim súlyát. Tudom, ez elég furán hangzik. De mindenki mást keres illetve talál a játékban, ami miatt tetszik vagy nem tetszik.
Na, elkezdtem, az első fejezet letudva. Nem rossz, de a LiS alapkoncepciója miatt annak szintjét egyelőre nálam nagyon nem érte el. Időutazás nélül nehéz. Az viszont kiderülthet, hogy miért is olyan karakter Chloe, amilyen. A beszólásain és a naplóbejegyzéseken jókat röhögök ettől függetlenül. :)
A bannert helyre kellene állítani és betenni egy újat. Lehet, hogy hegesztek egyet ma.
Kár hogy már meg van és a figurák sem igazán hasonlitanak saját magukra. Amikor először megláttam őket, azt hittem valaki rossz csoportban osztotta meg. Hááát... ez skip.
Nagyon kíváncsi vagyok a bonus részre. Nyilvánvalóan Maxine Seattlelbe költözése előtt fog játszódni. Remélem egy rendes rész hosszúságával fog megegyezni és nem spórolják el.
Esetleg próbáld meg azt, hogy kerülő megoldásként rakd fel a virágbolti verziót is, hátha ott át tudsz menni a problémás részen, és utána mehet megint az igazival (ha jól emlékszem, a mentés könyvtár mindkettőnél ugyanaz). A mentett állást előtte/utána érdemes backupolni, főleg mivel a steam indulásakor alapértelmezetten a steamról visszaszinkronizálja az eredeti mentéseket, ezt ki lehet kapcsolni.
Olyat is írnak, hogy a videó beállítások levétele van, amikor segít az adott helyen, utána vissza lehet állítani.
Olvastam steames fórumot, ott tele van ilyen és hasonló hibákkal mióta kijött a win 10 nagy patch meg a játékhoz valami kicsi. Remélem, mert ha már megvettem és tetszik, jó lenne kijátszani :)
Erre mondhatnám, hogy nekem még semmiféle gondom nem volt vele, pedig toltam már jópárszor, de nyilván nem vígasztal. Ismerősnek se, pedig ő win10-en tolja. Itt a fórumon se emlékszem, hogy valakinek ilyen baja lett volna, de hátha benéz valaki, aki tud segíteni.
Most megy, de random az EP2 kifagy. Mármint most mindig ugyan annál a jelenetnél. Ez a játék kész katasztrófa technikailag...
Illetve még próbáld meg a Steam/steamapps/common/Life Is Strange/_CommonRedist alatt található installokat futtatni, repairelni, amit enged. Más nagyon nem lehet. Utoljára szerkesztette: Chipii, 2017.12.29. 22:07:33
Szia! Steamban jobb klikk a gamén, properties, verify integrity of game files. Hátha talál valami file hibát. Utoljára szerkesztette: Chipii, 2017.12.29. 20:53:08
Megvettem az ep 2-5-ig és mióta telepítettem azóta a játék dll hibával elszállt ( orvosolva ) - redist újrarakva, már nincs hibaüzenet, csak maga a játék nem indul el. Steam jelzi hogy fut - majd szinkronizál és semmi.
I5 + 16GB ram + gtx 1060
Köszi ha valaki tud segíteni!
Nem hiszem, hogy kapna még évadot. Ezek a nyitott kérdések szerintem már a játékos fantáziájára vannak bízva. Illetve már így is túlságosan összenőtt a három karakter, de különösen Chloe a Life is Strange branddel – nem is tudom, hogy akarnak következő évadot csinálni teljesen új karakterekkel és történettel, illetve hogy azt a közönség hogy fogja fogadni.
Mellesleg nem is biztos, hogy jó ötlet lenne tovább bolygatni Rachel történetét. :/ Nagyon vonzó, szerethető karakter, de a tudat, hogy az első évad végén rátalálunk....... :S
. Könnyen lehet hogy a before the storm kaphat egy második évadot is.(mondjuk lehetne több évad is) Szerintem logikus lenne hiszen ez a legegyszerűbb módja hogy chloe és rachel karaktere valahogy szerepeljenek továbbiakban is, és hát 3 év van az eredeti és before the storm között, szóval lehetne még történeteket betenni oda.(meg hát vannak még megválaszolatlan kérdések pl.: Rachel miért jön össze frankkal, milyen kapcsolata volt a tanárral, hogy keveredett bele egyáltalán, miért hazudik chloenak(itt kitérnek arra hogy kaphatna rachel is egy évadot ahol a halála előtti időszakot mutatnák be és megválaszolnák ezeket a dolgokat )).
Eliot mondott féligazságokat (amit nem nehéz, mivel semmi se fehér vagy fekete), de ettől még egy pszichopata, aki nem bírja elviselni, hogy nem viszonozza Chloe az érzelmeit. E tekintetben borzasztóan önzőn és féltékenyen viselkedik, amely fizikai kontaktusban/erőszakban teljesedik ki.
A munkabeosztásom miatt csak most sikerült végig vinnem. Hála a kiváló angol tudásomnak, nekem valahogy nem állt össze a kép. James bérelte fel a csávót hogy tüntesse el Sera-t? Én a karkötőt választottam és a végén gondolkodtam azon, hogy mit válasszak. Végül csak annyit válaszoltam, hogy vigyázok Rachel-re. És én is hazudtam neki, tiszteletben tartva az anyja kérését. Nathan-t az első részben nem sikerült megvédenem, viszont a szinházasnál arra biztattam Samantha-t, hogy segitsen neki. A végén kicsit meglepődtem a világit toronynál. Az volt az első gondolatom, hogy igy teljes a történet. Hogy a BtS ott fejeződik be, ahol a LiS kezdődik. A telefoncsörgést először nem értettem, aztán mikor villant a vaku... Ami azért fura, mert amikor a roncstelepen az autón ültek, az jutott eszembe hogy épp ott ásták el Rachel testét. Azon is gondolkodtam, mennyire sorsszerű, hogy Chloe nem tudta megvédeni Rachelt, ahogy Max sem Chloe-t. Az azért tényleg "szemét" húzás volt, hogy látjuk őket boldognak, az anyja meg David összeházasodnak, stb. stb., az ember már azt hinné milyen szép vége lett, aztán... Ennek ellenére azt mondom, a fejlesztők összességében felnőttek a feladathoz és tökéletes előzményt kreáltak a LiS-enk. Le a kalappal! Én azért elgondolkodtam azon is, amit Eliot mondott. Ha jól emlékszem, a LiS-ben valakinek a kukájában volt egy széttépet fotó. Gondolom nem az, amit Eliot dobott ki. Szóval... ő mondta hogy szerinte Rachel manipulálja Chloe-t, és belegondolva, amit mondott az logikus volt. De szerintem nem szándékosan csinálta, ha tényleg igy is volt. Talán zavarta a túl tökéletes családja, ezért állt össze Chloe-val és rángatta bele minden balhéba. Ugyanakkor... az is elgondolkodtató, hogy a LiS-ből tudjuk, hogy meg akart szökni Chloe-val, de ugyanezt mondta Frank-nek. Vagyis Rachel is hazudott Chloe-nak. És ezt Chloe addig nem is tudhatta.
Én elmondtam az igazat Rachelnek, úgy voltam vele, ennyi viszontagság után nem tehetem meg, hogy hazudjak neki. :/ De amikor rányomtam a lehetőségre, már sejtettem, hogy talán rosszul döntöttem. :/ Meg is jegyeztem magamnak, milyen vidám lett a játék vége, erre az az utolsó jelenet.... hát, én nagyon a hatása alá kerültem. :( Bár mondjuk eleve elég bizarr volt úgy végigjátszani a játékot, hogy közben tudtam, elvileg mind a ketten meg fognak halni.
Jah az volt az a Rész amikor Samantha kihallgatja Nathan és Sean Dickhead Prescott beszélgetését Nathan Faterja már akkor nagy asshole volt Chloe le is oltotta rendesen Nathan faterját xD, és ugye ekkor jön a döntés hogy Samantha hogyan viszonyuljon Nathan-hez ha Chloe azt mondja neki hogy segitsen Samantha Nathan-nek akkor Nathan zseniális teljesítményt nyújt a színdarabban és Happy-k együtt az Ep3 végén viszont ha másik kettőt választod akkor Nathan besül a színdarabban.
Hazudtam Rachelnek. Aztán megnéztem Youtube-on a másik befejezést és az alapján ez volt a jobb döntés. Jah, igen. A csókot választottam ofc. :D Amúgy meg szeretek alaposan körbenézni, szal megvolt a Nathanes rész az apjával meg a pszichológussal. Aztán utólag olvastam a Nathan-Samantha részt és azt valahogy elkerültem. Na meg azt se tudtam, h lehet Nathannek segíteni a színdarabban. :O Az első epizódban ott kiálltam mellette. Szal a végén nem voltak hepik együtt Samanthával, mivel a színdarabos rész vhogy elkerülte a figyelmemet. Amúgy a Dark Roomos jelenet tényleg nem volt szép tőlük a végén, azonban nézhetjük úgy, h volt 3 boldog évük együtt Chloénak és Rachelnek. Szerk: Azta... Most néztem a színdarabos részt Youtube-on... Láttam, h Samantha hallgatózik, szal azt észrevettem, amikor én játszottam, de azt nem, h interakcióba lehet lépni velük. :D