Köszcsi! Mondjuk ettől a "nem az eredeti fejlesztők"-től tikkel egy kicsit a szemem. Gondolom a gémerek nem örültek neki, mikor az eredeti gárda bejelentette hogy a 2. résznek semmi köze nem lesz az elsőhöz és ezért valakik úgy döntöttek, kielégitik a morgók igényeit is. (rosszhiszemű vagyok, igy elöljáróban nekem az az érzésem van, hogy valaki pénzt látott ebben, reméljük megéri majd az árát illetve méltó lesz az eredetihez) LiS antologia? Ha semmi köze nem lesz az első részhez, akkor akár lehetne LiS = Telltale game series álá DontNOD. mert ezek szerint a LiS 2-nek annyi köze lesz az egyhez, mint a Wolf among Us-nak a Walking Dead 400 days-hez.
Life is Strange: Before the Storm, ez az elozmeny Chloe es Rachel sztorija (meg ki tudja meg mit kapunk, de ez lett eddig felvezetve). Nem az eredeti fejlesztok keszitik, de szorosan egyuttmukodtek veluk.
Life is Strange: Before the Storm bonus DLC: elofizetoknek jar egy ingyenes chapter a Before the Storm vegen, amiben ismet Max lesz a foszereplo, de ez csak egy vegso bucsu tole es a tortenetetol. Amolyan fan service, se tobb, se kevesebb (no meg zsenialis pr huzas, szerintem)
Life is Strange 2: fejlesztik, de megjelenes 1-2 ev mulva. Eredeti fejlesztok csinaljak, a pletykak szerint antologia jellegu sorozatta akarjak tenni a LiS-t, vagyis a folytatasban uj helyszin, uj szereplok (uj kepesseg?) erkeznek. Aztan majd meglatjuk. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.08.16. 20:13:37
Bár én semmiféle hivatalos oldat nem látogatok ami ezzel foglalkozik, nem úgy volt hogy a második résznek semmi köze nem lesz az elsőhöz? Most akkor még is? Vagy mi van?
Amit Fred linkelt még hetekkel ezelőtt, az kicsit hosszabb volt ennél. Most megint mondjam hogy fura lesz Chloe-val játszani... azok után? Egyébként valahogy azóta sem találok olyan játékot, ami igazán lekötne. Van egy ismerősöm, aki ugyan anti gamer, viszont érdekli a sci-fi, meséltem neki a játékról. Hááát... nem mondom hogy könnyebb lett. És most akkor még ezzel is megvárhatom, mig kijön a teljes játék, "normális" áron.
Azért ez nem csak egy álom volt. Max az elején a valóságot élte át. Szerintem ezt elfogadhatjuk ténynek. Katie pedig nem Nathen-re haragudott. Lehet rosszul értelmeztem, de amikor kikérdeztük Katie-t hogy mire emlékszik, azt mondta hogy rosszul lett és Nathen elvitte, de nem emlékszik arra hogy mi történt vele. A videó gondolom még a bulin készült. Hogy mi volt rajta, azt nem tudom. De szerintem inkább abban kért segitséget, hogy a netről valahogy lekerüljön a videója. Vagy ezzel kapcsolatban. Ebben persze nem vagyok biztos, hiszen konkrétumot valóban nem hallottunk. Kár hogy erre nem lehetett rákérdezni.
Ez az időben ugrálás sztem úgy működött, mint a Pillangóhatásban. Max... maga a lány utazott az időben, ahogy Eston Kucsera is a filmben, ezért volt az, hogy nem emlékezett a jelen és a módositott múlt közti időszakra. De pl bennem is felmerült a kérdés, ami Max-ben. Ha összetépte a képet, amivel megnyerte volna a hétköznapi hősök versenyt és ugye tudta azt is, hogy Jefferson a pszichopata, akkor miért nem kapta el a rendőrség? Hogy ébredhetett fel a székhez kötözve?
Fején találtad a szöget :) Itt már mindenki régóta csak arra várt, hogy valaki, akit szintén erősen megérintett a történet, újra megnyissa a csapot, és így újra mindenki megoszthassa a többiekkel a gondolatait :) Utoljára szerkesztette: Chipii, 2017.08.10. 19:34:41
Katie és Jefferson esetében kétségeim vannak, hogy akarta e volna a halálát, mert a bunkerbeli beszélgetések során tényleg érezhető volt, hogy sajnálta (legalábbis az ő módján) a halálát, ha úgy alakult a történet. Nem tudjuk, hogy Katie pontosan mit kért volna Jeffersontól, de erősen arra tippelek, hogy Nathan elleni fellépést szeretett volna, azt pedig érthető módon Jefferson nem kezdeményezte volna.
Amikor Max visszatér a múltba, akkor mindig csak az adott térrészben tud tevékenykedni, akkor is csak rövid ideig. Az első visszaugrás teljesen eltérő attól, amit bármikor máskor tett, ez tényleg nehezen magyarázható az ismereteink birtokában, de ugye kik vagyunk mi, hogy megmagyarázzuk az időugrások teljes mikéntjét :) Lehet, hogy valami felsőbb hatalom próbára akarta tenni, vagy pedig csak akart neki juttatni egy utolsó hetet Chloe-val, akivel enélkül sose találkozhatott volna többé. Az álombeli vihar pedig egy figyelmeztetés is lehetett, hogy mi az ára annak, ha minden határon túlmegy.
Amikor véget ér egy múltbeli beavatkozás, az után Max tudata mindig visszakerül a jövőbeli énjéhez, ahonnan elindult, az idővonalon pedig átrendeződik a világ. Amikor a mosdóbeli jelenetből visszatér, akkor visszakerül a tudata az 5. napra, ahonnan visszaugrott, ezért is van akkor már gyászruhában. Látni, hogy hirtelen nem is tudja, mi történik vele, és hogy hol van, amikor a fejében egyesülnek az emlékek (hiszen a korábbi emlékeit mindig megtartja). A végső döntés után is ez történik, csak ott az eredeti, azon állapotba rendeződik az idővonal, ami akkor jött volna létre, ha sose avatkozott volna be, ezért nem okoz káoszt térben és időben.
Ami Max számára megmarad ezek után, az a közösen eltöltött hét emléke Chloe-val, minden ismeret, amit bármiről és bárkiről megtudott (tehát Jefferson mindenképpen ment volna a levesbe ezek után, Nathan nélkül is), és egy megerősödött jellem.
Katie órarendjére gondoltam. Maxét én is megtaláltam. Hááát... köszi, igy nem kell feláldoznom Chloe-t hogy tudjam a másik befejezést. Azért... ez igy ironikus, hogy Jefferson annyira elővigyázatos volt, hogy semmi nyomot nem hagyott, ugyanakkor meg még is ennyire függött egy labilis diáktól. Ijesztő.
Max órarendjét a szobájában láthatod a szekrényének az oldalában ragasztva az ajtó előtt. :) Teljesen jó amit írtál. Amikor visszament a wc-be és hagyta Chloe-t meghalni, ugye Nathan lelőtte őt és aztán tehetetlenül tapogatta őt és járkált és a fényképátmenetben látható az első fényképen, mivel David meghallotta a lövést a női mosdóból, letartóztatta őt és Nathan a bevallomása során elmondta hogy Jefferson a főbűnös, ezért őt is letartóztatják. (ez látható a 3. v. 4. képen) majd Jefferson mindent bevall, így Rachel-t is. Max pedig csak együtt érez Joyce-vel és David-dal és kibeszélik Chloe-val történteket, majd eljön az a péntek, csak most már szép idő van és eljön Chloe temetése. Ennyi jutott az eszembe. Szerk: tehát ha végig az 1. számú valóság maradt volna akkor is Jefferson-nak befellegzett, Nathan hibája miatt, mert ugye akkor is lelőtte... Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2017.08.10. 15:53:00
Jefferson szemszögéből teljesen logikus, hogy nem akar segiteni Katie-n. Ezt teljesen meg is értem. Az ő órarendjét nem láttam, de mivel ő is művész, aligha hinném hogy tudományos órákra is járt volna (ahogy Vic és Max se, és Warren se járt művészeti órákra). Az igazgató meg nem igazán volt annyira közvetlen kapcsolatban a diákokkal, mint a tanárok. Mondjuk jó lenne tudni, miben kért segitséget. Azt is elismerem, hogy egy tanár (felnőtt) visszautasitása nagyobb hatással van egy diákra, mintha valamelyik osztálytársa tenné ezt, függetlenül attól, hogy velük szorosabb kapcsolata van.
#504 Bár az Andromeda-val még nem játszottam, ezek szerint a LiS 2-nek annyi köze lesz az első részhez, mint az a ME:A-nak az eredeti trilógiához. Most erre mit mondjak? Jó volt velük, hiányoznak, de azért nem fogom bánni. Előbb-utóbb majd bennem is összeáll egy kerek egésszé (remélem) a történet. Mellesleg... ma kifejezetten nyomasztó álmom volt, részben a középiskoláról, részben meg valami FEAR-es zombis katyvaszról. Ha nem ezen agyalnék napok óta, azt hinném nincs összefüggés. Ööö... megvallom, én annyira kettőjüket figyeltem, hogy fel sem tűnt hogy van hulla. egyébként ezért is mondtam vagy inkább pedzegettem, hogy ha tényleg mindenki meghalt, akkor a végén a Two Whales-ig tartó úton mindegy hogy kiket mentünk meg, mert végül ők úgy is meghalnak, a megmentésüknek csak akkor lenne értelme, ha a végén Chloe-t feláldoztam volna. Mondjuk ezt én mint... Darun, tudom hogy a tornádót Max kavarta azzal, hogy belenyúlt az időbe. De azért a pillangóhatást ők is ismerték, páran mondták is Max-nek, többek között éppen Warren. Magától is rájöhetett volna, hogy ami manipulálja az időt, addig a tornádó nem tűnik el. Persze ha az univerzum tényleg igy kompenzálja a valóság manipulációját, akkor kérdéses hogy el lehet e menekülni előle.
#453 Bocsánat, csak most lapoztam kicsit vissza. A poén az, hogy a játék ugye úgy kezdődik, hogy Max áll a toronynál, tornádó van és ráborul a torony. Vagyis ez előtt minden úgy történt, ahogy... (erre még visszatérek) Max egyedül van, mivel Nathen lelőtte Chloe-t. Sajnos Max nem emlékszik semmire. A toronynál használja először a képességét, ösztönösen. Ez amolyan önkéntelen önvédelmi reflex. Mivel ösztönösen használja, ezért ezt nem lehet kiküszöbölni és előre nem is tudhatta hogy ilyen képességet fog használni. Ezek után visszament az időben a tanteremig. Sajnos az sincs megmagyarázva hogy miért pont addig, legyen véletlen. (mivel nem emlékezett semmire, nem tudhatta azt sem, hogy az az a pont, ahol megmentheti Chloe-t. A WC-ben aztán lejátszódik a jelenet. Hangsúlyozom, ez már a 2. számú valóság, az elsőben ugye meghalt Chloe és... Itt viszont, szintén ösztönösen használja a képességét. Ezt még meg tudom magyarázni. Amikor először itt járt, nem érte olyan erős érzelmi hatás, igy nem használta a képességét. A saját életének a megmentése indithatta csak el a folyamatot. Itt viszont már birtokában volt a képességnek, még ha irányitani nem is tudta. Az hogy lát valakit meghalni, elég erős érzelmi nyomás volt ahhoz, hogy ismét használja a képességét, még mindig ösztönösen és nem tudatosan. Ugye a játékban ezek szkriptelt részek, innen lehet tudni hogy nem tudatosan használta. Aztán elkezdjük követni a történetet, jó darabig ezen a második valóság szálon futnak az események, hiába manipuláljuk az időt. Aztán... jön az első módositás, amikor visszamegyünk William-hez. Megváltoztatjuk a múltat, ezzel létrehozunk egy harmadik szálat, aztán rájövünk hogy ez nem jó, létrehozunk egy negyediket. És igy tovább, és igy tovább. Nade! És most következik az, amire céloztam, és amitől most éppen agyfaszt kapok. Ha megmentjük a várost, akkor ugye... elvileg visszatérünk az egyes számú valóságba. Nem teszünk semmit, Nathen jön, megöli Chloe-t. Viszont! Chloe nélkül Max elkezdi keresni Rachel-t? És ha igen, meddig jut a nyomozásban? Igazából az első valóság szálról semmit, de abszolút semmit nem tudunk. Sőt! Az igazság az, hogy az nem is az első valóság szál, hiszen annak a végén ott van a tornádó. Mivel a világitótoronynál nem tudjuk kiküszöbölni a képesség használatát, hiszen az ösztönös. Vagyis itt van egy végtelen hurok a valóságban. Tehát ha a történet végén Max visszamegy az időben a WC-ig, ott hagyja meghalni Chloe-t, akkor... mivel ő a "jövőből" tért vissza, tisztában van mindennel, ami a következő 2-3 napban történhet illetve történhetne. Ha ezt felhasználja arra, hogy lebuktassa Jefferson-t, akkor tulajdonképpen megint csak manipulálta a valóságot, még akkor is ha az időt közben egyszer sem tekerte vissza, hiszen -mivel a jövőben látott már egy csomó eseményt megtörténni- olyan tudás birtokában van, amilyennek elvileg nem lehetne. Vagyis nyomozás nélkül is lebuktathatja Jefferson-t, de azzal manipuálta a valóságot. Ha viszont nem teszi meg, akkor végül Jefferson elrabolja Victoria-t és feltehetően egy darabig még folytatni fogja az ámokfutást.
Mondjuk lehet ez nem igy van, sosem voltam jó ezekben az alternativ valóságokban meg időben összevissza ugrálásban, nekem ezek mindig valahogy összekeveredtek.
Valószínüleg a képesség tér vissza, hacsaknem csak téma, hangulat lesz a kapocs a játékok közt, végülis a cím ezt is adhatja, de azért kétlem. :)
Erre a válasz nagyon egyszerű Chloe és Max története a Life is Strange Season 1-el egyel bezárult nincs tovább End of Story.
A Life is Strange 2 már nem Chloe és Max történetéről fog szólni. ez a developerek világosan megmondták hogy a Life is Strange 2-ben már új helyszín és újabb karakterek lesznek , esetleg ugyanúgy az idő manipulálós mechanizmussal, nem tudni, csak annyit tudni hogy új helyszint kapunk és egy teljesen új karaktert fogunk irányítani a LiS 2-ben ennyi.
Ha a Life is Strange-ben a játékos Sacrifice Chloe-t választja akkor az szépen lezárja a story-t az élet megy tovább End of Story.
De ha a játékos Chloe-t menti meg és a várost hagyja pusztulni csak ebben az esetben maradtak elvarratlan szálak hogy pontosan mi is történt mi lett Max -el és Chloe-val egyáltalán voltak-e túlélök vagy mindenki meghalt, nem tudni.
Amúgy azt nem tudom észre vetted-e hogy amikor a várost hagytad pusztulni és Chloe és Max megáll egy pillanatra és látunk egy Anonim letakart holttestet az tulajdonképpen nem más mint Warren holteste mert ugye a felborult kocsi az Warren kocsija már láttuk korábban az Episode 1-ben.
(Időtúllépés... Utálom hogy csak 5 percig lehet szerkeszteni a HSZt...) ÉS ezen felül Kate is úgy(meg) érezte h Jefferson félvállról veszi valójában az ügyét, így még jobban belemenekült a reményvesztésre és ment fel a tetőre. Mondom, Jefferson direkt hajszolni akarta Kate-t az öngyilkosságába.
Felmerül a kérdés hogy miért pont Jefferson-tól kért segítséget? Miért nem kérte pl. Ms Grant-tól? Mert nem tudjuk hogy mennyire járt a fizikaórájára. (Ms. Grant is észrevenné Kate fokozatos lelkiállapot változásait, ha rendesen járna az ő óráira is, sztem, de ezt nem tudjuk. Igazgatótól is kérhette volna, de lehet hogy ő kevésbé tudta volna a történteket és az kate álláspontját, mint a többiek... Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2017.08.10. 10:37:25
"Nem értettem én se hogy miért pont a Jeffersonnal való beszélgetése után döntött úgy, hogy öngyilkos lesz. Mondjuk ez kompromittálhatta volna" Mert attól a ponttól hogy még egy tanári segítségkérése is kudarcba fulladt, elveszettnek érezte minden reményét. (mert egy tanár segítségkérése befolyásosabb tudhat lenni, mint egy egyszerű diák segítsége.
Igazán megoszthatnád velünk is a kérdéseidet. A magam részéről nem azért, mert azt hiszem választ tudnék adni rájuk, sokkal inkább azért, mert az én figyelmem sok apró részlet elkerülte, illetve a kevéssé jó angol tudásom miatt megint lemaradtam a történet feléről. Meg az is érdekelne, mit értelmeztél másként második nekifutásra. Én se azért kötözködök, mert ez a hobbim, hanem mert mérleg vagyok, és ha ti az egyik serpenyőbe dobáltok, akkor nekem a másikba kell xD (ez ilyen beteges dolog nálam)
Erre már gondoltam én is, de... egyrészt mit várt Jeffersontól? Miben kérte a segitségét? Az hogy a tanár öngyilkosságba akarta hajszolni, indokolt lenne akkor is, ha semmi köze nem volt Katie-hez, hiszen Nathen-en keresztül végezte a piszkos munkát, márpedig Nathen meg hozzá vezet. Persze a végső buli előtt már meg kellett ölnie, de ha korábban megteszi, azzal magát komprommitálta volna, hiszen Nathen volt az első számú gyanusitott. És akkor nyilván kiderült volna, hogy az ő keze is benne volt a dologban. Egyébként az a momentum nekem is feltűnt. Nem értettem én se hogy miért pont a Jeffersonnal való beszélgetése után döntött úgy, hogy öngyilkos lesz. Mondjuk ez kompromittálhatta volna, de hát ugye ezen kivül meg teljesen gyanún felül állt.
A félreértések elkerülése végett, én meg vagyok győződve róla hogy nem azért pro és kontrázunk, hogy meggyőzzük egymást. Ennél azért rutinosabb gémerek vagyunk már. De úgy érzem, mindannyiunknak szüksége van arra, hogy valakivel beszéljen erről. (vagy csak én vagyok vele igy? o.O ) Én is belátom, lehet elhamarkodott döntés volt, amit hoztam. Bár még nem gondoltam meg magam. Mondjuk a kerekes székes Chloe-t már lehet hogy meg tudnám "ölni", de azért ilyet kérni egy 18 éves lánytól... aki ráadásul a legjobb barátod és 5 év után visszakap. Ez kicsit erős. Abban biztos vagyok, hogy Joyce és David nem járnának vissza kisérteni a választásom miatt, ők lennének az elsők akik megértenének, lévén ők is azt tették volna, amit én Max-el. Persze Warren és Katie az igazán nehéz eset.
Arra leszek majd kiváncsi, hogy Chloe hogy fog majd emlékezni Max-ra a második részben. Hiszen ott még nem tudja hogy vissza fog térni. Kicsit félek attól, hogy erőltetettnek érzem majd, hiszen tudjuk hogy hogyan kezdődik a játék, a BtS-t pedig ugye valahol ott kell majd befejezni. Ezért is utálom az előzmény folytatásokat. Illetve Max képessége valamilyen formában szükségtelenné tette a mentést. Már előre látom hogy Chloe-val lesz egy gigányi quick save-em :D Vagy agyfaszt kapok. Illetve... felmerült még bennem az is, hogy oké hogy Maxnek lelkiimeretfúrdalása van amiért öt éven át nem kereste Chloe-t, de ha nem beszéltek, ezek szerint forditva is ez volt a helyzet. De miért?
Ja, azt elfelejtettem hozzátenni! VOLT köze Kate-hez is! Amikor max-szel a sötétszobában van, valamelyik mondata alapján kiderül. (de lehet hogy inkább csak akkor ha Kate öngyilkos lett.) Amúgy a 2. epizódban amikor Kate ez kérdezi Jeffersontól: "Szóval akkor nem tud segíteni?" és sírva kirohant a suliból; Jefferson NEM IS AKART segíteni! Tehát valójában ő állt a Kate drogos "bulija" mögött sztem. Annyi bizonyos hogy Jefferson megpróbálta Kate-t öngyilkosságba menekíteni.
Vilagos, a gimis haver enyhe kifejezes volt, nem tukrozte amit akartam mondani. Van par gyerekkori baratom, akikkel a mai napig tartom a kapcsolatot es ha kell, egy telefonba kerul hogy itt legyenek / vagy en menjek, pedig azota eltelt 20-30 ev es tobb ezer kilomterre vagyunk egymastol. Mas varosban, mas kontinensen lakunk, de ha nem is naponta, de 2-3 hetente (rendszeresen) kommunikalunk, tartjuk ak apcsolatot, dumalunk egy jot es tisztaban vagyunk kivel mi van, vagy epp' mi nincs :) Egyszoval, tragediak ide, koltozesek oda, nekem furcsa, hogy ennyire megszakadt a kapcsolatuk a jatek elott, hogy meg csak nem is kommunikaltak. Ennel azert erosebb volt a kapocs koztuk. (meg csak nem is szolt neki, hogy ujra a varosban lesz, ezuttal hosszabb idore, megint...)
Felreertes ne essek, elso vegigjatszasnal Chloet mentettem meg :) (a cutscenebol az egyik jelenet a mai napig a faszbuk boritom) Szoval nem akarom en itt az ordog ugyvedjet jatszani, csak ra par hetre/honapra, masodik nekifutasra mar picit maskent ertelmeztem bizonyos jeleneteket, szituaciokat. Lehet tevesen.
Ezert is orulok az elozmenynek, mert talan kapok nemi valaszt par kerdesemre. Aztan vagy beigazolodik midnez, vagy kapok egy baszott nagy cafolatot :) Vagy igy, vagy ugy, par het es kiderul.
#492 Nyilvan nem szamoltam utana, igy hiszek neked. Tippeltem, lehet megzavart a chapterek szama. Koszi ap ontositast. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.08.09. 23:31:29
Közben eszembe jutott, hogy mennyire más lenne a befejezés, ha nem Chloe adná oda a képet, és kérne erre, hanem nálad lenne a kép, és magadtól gondolnád azt, hogy visszamész. Ez lenne egy igazán gonosz befejezés, pedig ugyanaz a ráció állna mögötte :D
Chloe megpróbál minket belevinni minden rosszba, de azért Max-nek is vannak lehetőségei, hogy a jó irányba terelgesse Chloe-t. És igen, kicsapja a hisztit ha nem állunk mellé és arra hivatkozik, hogy öt éve elhagytuk és nem kerestük, de azért ő sem hülye, idővel belátja hogy Max-nek volt igaza. Nekem rémlik hogy egy-egy ellene hozott döntésén való kifakadása miatt bocsánatot kért, mert rájött hogy csak neki akartunk jót. Mondjuk ahányszor megmentettük az életét... Az hogy 2-3 vagy 5 nap telt el a játék eleje és vége között, nem hinném hogy olyan nagy jelentőséggel birna. De elvileg a játék elején ott van egy újság, abban meg lehet nézni a dátumot. Mondjuk szerintem is kb 3 nap telt el.
Itt azért nem a tucatnyi gimis haveroddal találkozol, hanem azzal, akivel tényleg BFF voltatok sok sok éven át. Csak sok szarság történt, William halála, ti elköltöztök, nagy törés/váltás mindkettőtök életében. Nem történt volna ennyi minden ebben az 5 napban, ha nem lenne kettőtök között egy olyan erős érzelmi kapcsolat, amit előtte sok éves barátság alapozott meg, még ha azóta 5 év el is telt közben. És ebben az 5 napban nem moziba jártatok, hanem tényleg élet-halál kérdéseket éltetek át.
Persze ezt a kapcsolatot te alakítod, és minden egyes pozitív megnyilvánulásra pozitív visszajelzést kapsz, ezzel is erősítve a döntésedet, és fordítva, ha Chloé ellen teszel, akkor a hisztijét kapod, ami pedig abban erősít meg, hogy ez a csaj nem komplett :) Szóval teljesen más érzelmek alakulhatnak ki ez alapján a játék végére. És igen, érzelmeket írtam, nem pedig ész érveket :)
Ööö... ez igy nagyon nem pontos. Max és Chloe gyerekkori jóbarátok, akik együtt nőttek fel, de a szülei elköltözése miatt gondolom középsuliba máshová járt, de "egyetemre" visszatért Arcadia-ba. Vagyis ez azért kicsit több volt, mint "találkozás egy volt osztálytárssal", Ezért is van -gondolom én- a játékban az a kis kitérő William-hez. Az hogy nem tartották a kapcsolatot, szerintem csak reálisabbá teszi a dolgot. Nekem is van olyan barátom, akivel gyerekkorom óta ismerjük egymást, de középsuliban nem sokat találkoztunk. Meg az elmúlt 2 évben sem nagyon. Mi emberek ilyenek vagyunk. De ha találkozunk, olyan mintha tegnap láttuk volna egymást utoljára. Pedig azért a mi barátságunk közel sem volt olyan szoros, mint Max és Chloe között. És igy teljesen érthető az is, hogy Chloe-nak kellett valaki más Max helyett. Gondoljatok bele az ő helyzetébe. Először meghalt az apja, aztán elköltözött Max, jött David a katonásdival meg a paranoiájával, végül kicsapták az iskolából is.Persze hogy kellett neki egy másik barátnő. Ráadásul kiderül, hogy ő is csak átverte. Legalább is nekem ez jött le a leveléből. Félreértés ne essék, nem habarodtam bele elvakultan Chloe-ba, nem azért védem. Tényleg sok hülyeséget csinált, de úgy érzem pont ezzel tudta kiegésziteni Max-et. Mekkorát röhögtem azon, mikor meglepődött hogy Max megcsókolta :D De szerintem az is inkább Chloe mellett szól, hogy nem elégedett meg azzal, hogy Max visszatért és elfelejtette Rachel-t, hanem tovább nyomozott utána. Bár ha számitásba veszem, hogy már hat hónapja eltűnt és semmit nem tudott róla... Ráadásul a tolókocsis rész csak még inkább megmutatta Chloe emberi arcát. Lehetett volna az a lány is. Igazából ő egy kedves, jó szivű lány. De nem birta a nyomást és ezért kisiklott az élete. Jó, mondjuk lehet ezért is védem annyira.
Akkor Katiehez semmi köze nem volt? Őt Nathan rabolta el, hogy "majmolja" a mesterét? Mert ez nekem nem derült ki egyértelműek. Az világos hogy Nathan rabolta el, hiszen Katie rá emlékezett. De ha életben maradt, akkor Jeffersonnak nem volt köze hozzá? Az sem teljesen világos, hogy minek rabolt el két lányt? Mert nekem az is sántit kicsit, hogy elrabolta Victoria-t, de közben még volt ideje elmenni a roncstelepre Maxért.
1. fejezet és a második között volt egy alvás, az két nap. A 3. fejezet az a 2. nap esetéje, tehát nem új nap. Utána az időshit miatt legfeljebb egy nap volt, 3. nap. A buli aznap este, az még mindig a 3 nap. A 4. és 5. fejezet is timeshift, nincs egész nap. Bár a tornádó ideje az valami referencia lehet.
David képeit már megszerezte Max, ott vannak Chloe szobájában, feltűzve a falukra :)
A díjnyertes kép még az egész sztori előtt készült, ezért is volt olyan nagy zavar az időben. Ugye minden ilyen fotóba visszatérésnél megvoltak a keretek, ameddig lehetett tevékenykedni, a ház, vagy a szoba határáig, azon túl nem lehetett lépni. Itt pedig a képen kívül semmihez nem férhetett hozzá, ez is mutatta, hogy mennyire instabil volt. Bár nem is konkrétan az számíthatott, hogy pontosan mikor volt, hiszen a palacsintás kép 5 éve készült, szóval inkább az lehetett, hogy az idővonal szempontjából az a selfie valamiért nagyon speciális, "stabil" pontot jelentett az időben.
A "rémálom" részről először azt gondoltam, hogy időkitöltésnek szánják, mert kifutottak a keretből, és ez lehet, hogy egyszerűbben megvalósítható volt, bár én ezt nem hinném, lehet, szerették volna csak kizökkenteni a játékost a végső finálé előtt. Az 5. résznek talán ez volt egy kicsit gyengébb pontja, de csak addig, amíg Max eljutott a hógömbös részig. Onnan elég jól adta magát a rémálom, a hógömbös és a dark room-os rész is, a korábbi emlékeken való végigsétálás pedig szerintem zseniálisra sikerült, újra átélve mindent.
David ott maradt Jeffersonnal a sötét szobában. Ha jól rémlik. Főleg ha nem ölte meg, akkor elvileg meg kellett hogy várja a rendőröket. Nekem az lenne a logikus, hogy a kocsiban hagyta a cuccokat. Azért gondolnám hogy magával vitte, mert nem hinném hogy olyan a memóriája, hogy fejből tud minden koordinátát, fényképet, időpontot, stb. Egyébként... lehet rosszul emlékszem, de David mintha Jeffersonra is gyanakodott volna, nem? Ez persze nem mérvadó, mivel ő kire nem? De azért akkor is nehéz elhinni, hogy semmi nyom nem maradt utána. És most Arcadia-ra gondolok. Az érvelésed logikus. Ha korábban gyanúba is keveredett, biztos lelépett még az előtt, hogy forró lett volna a talaj a lába alatt. Ha belegondoltok, akkor ez a tökéletes bűntény, hiszen Max több esetben még az időt visszapörgetve sem tudta megállitani. Mondjuk azt nem értem, hogy amikor összetépte azt a fényképet, amivel eljutott volna L.A-be, azt mikor csinálta? Az sem volt teljesen világos, hogy az a spilter cell rész, meg utána a világitó toronyig vezető folyosó mire volt jó. Miért kellett az üvegeket összegyűjteni? Illetve amikor elkezdett furán viselkedni a tanterem és Jefferson felajánlotta hogy Max legyen a modellje, mi a rák volt az a négy válaszlehetőség?
Nem, mivel Jefferson abban az elmebeteg mániában szenvedett hogy szerette a kiválasztottjainak szenvedéseit fotózgatni (Emlékeztetőül: Jefferson ezt mondta a játék legelején: "Komolyra fordítva a szót, bármelyikőtöket beállíthatnám egy sötét sarokba, hogy lefényképezzem a szenvedéseteket.") és aztán direkt megölte őket hogy ne maradhasson bizonyíték tőlük se. (mert ha utána elengedné őket, és ha visszatudnak emlékezni, akkor beárulnák őt.) és Nathant kihasználta albilijaként hogy miden gyanú Nathanra tereljen, hiszen Prescott vagyonról van szó.
> És most gondoljatok bele, szerintetek ez volt a helyes döntés (nem vitatom a ti szempontotokat sem, bizonyára én is juthatnék ilyen végmegállapitásra) és ezek után elvárják, hogy játszunk a második résszel, amiben Chloe-t irányitjuk. Miután feláldoztátok Arcadia "dicső" városáért.
Par nappal a vege utan, ha az ember hidegebb fejjel belegondol, akkor azert valtozik a helyzet. Azert - nem is tudom mar fejbol hany evig - meg telefonon sem kommunikaltak a "nagy baratnok" :) Sot!
Ertem en, hogy Chloe igy meg ugy, de a sztori egeszeben Max, mint egy kiskutya ment Chloe utan es probalta rendberakni azt a sok szarsagot, amelyet a draga baratno muvelt. Ugy, hogy Chloe vegig Rachellel tortenteket akarta kideriteni, megoldani, a kerdesekre valaszt kapni.
Szoval ha most en hazamegyek egy sok eves erettsegi talalkozora, majd osszefutok a gimis cimborakkal ennyi ev tavlatabol, akikkel maximum faszbukon ha tartom a kapcsolatot egy ismerosnek jeloles erejeig, akkor bizony elgondolkodik az ember, hogy a varos kontra egy szemely eseteben mit is tegyen. Az ketsegtelen, hogy a LiS erzelmileg annyira intenziv ot fejezettel bombazta a jatekost, hogy a jatekban eltelt OT (5) nap heteknek, honapoknak, eveknek is tunhetnek. De ez csak ot nap volt, egy olyan "oribari" tarsasagaban, akinek az eleteben Rachel az elso szamu ember, es akivel nem tartottuk a kapcsolatot evekig...
Az mar megint egy masik kerdes, hogy az elso vegigjatszas vegen mindez nem szempont... es utolag is talan csak magyarazkodas, nem tudom :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.08.09. 22:17:17
A képbe visszaugrásoknál mindig megvolt a bizonytalanság, hiszen csak azt a pár percet kontrollálta mindig, ameddig "ott volt", ezért gyorsan kellett volna olyan változást kezdeményezni, aminek következtében a jövő úgy változik, ahogy szeretné. És nem biztos, hogy ott a legjobb nekiállni kavarni, amikor a gyanakvó David éppen téged figyel. Persze ha nem lett volna a Warren-es fotó, akkor megtették volna alternatívának.
Jeffersonról: írták, hogy sehol se maradt pár évnél tovább, nehogy gyanúsak legyenek az eltűnt lányok, gyakran váltott székhelyet. De ha valami lelkes detektív, aki nagyobb perspektívában gondolkozik mint David, feldedezhette volna az összefüggést a költözései és a helyi eltűnések között idővel. De ez lehet, hogy csak 2 várossal odébb történt volna meg, és nem sokat segített volna Arcadián.
Hát kösz a biztatást xD És most gondoljatok bele, szerintetek ez volt a helyes döntés (nem vitatom a ti szempontotokat sem, bizonyára én is juthatnék ilyen végmegállapitásra) és ezek után elvárják, hogy játszunk a második résszel, amiben Chloe-t irányitjuk. Miután feláldoztátok Arcadia "dicső" városáért. Ami meg a végtelen párhuzamos valóságokat illet... ha abból indulunk ki hogy a variációk száma végtelen, elvileg kell hogy legyen egy olyan befejezés is, ahol a város és Chloe is megmenekül. Bár most igy jobban belegondolva... értem hogy a történet végi katarzist pont ez a választás adja, de akkor is! Mellesleg... közben kerestem én is a megoldásokat. Ugye a végső variációban Jefferson elégette az összes fotót, ezért kellett Warren-től az, amit a buli előtt csinált. Csakhogy Davidnak is voltak képei Max-ről. És ha már ott volt a sötét szobánál, kellett volna hogy legyen némi esély arra, hogy magával vigye a bizonyitékokat is. A másik dolog, abszolút semmiféle esély nem volt arra, hogy Jefferson is gyanúba keverje magát? Tényleg ennyire profi volt?
Személyes élményemet hoznám fel LiS befejezése kapcsán. Én a másik befejezést választottam, pedig elmondhatatlanul ragaszkodtam mindkét karakterhez. Csak ez tűnt logikusnak, a Chloe által elmondottak alapján is. Kicsit olyan volt ez a szituáció, mint amikor az ágyában fekve megkért arra, hogy tegyél meg valamit, amit ő szeretne, de fizikailag nem képes rá. Ez is olyan kérés volt, amit csak neked áll hatalmadban megtenni. Ő ráébredt, hogy egészen addig mennyire önző volt, és nem bírta volna tovább elviselni azt, hogy az ő lelkén száradjon ennyi ember halála. Szóval megtettem. A befejezés után (kivoltam :) ) első lendülettel töltöttem vissza az utolsó chaptert, "Haljon meg mindenki, nem érdekel!" felkiáltással :)
Ez volt az első végigjátszás alkalmával. Ezek után nem tudtam otthagyni a játékot, újra kellett kezdenem, és eljutottam arra a lelkiállapotra, hogy csakis az első választással kerek a történet. És nem azért, mert ez a jó Arcadia Bay számára. Hanem ez az egész történetet valamiért ez a fájdalmas befejezés teszi igazán teljessé, ettől vált ki olyan érzelmeket, amelyeket eddig egyetlen másik játék sem. A másik befejezés valahogy messze nem volt annyira komplett, kidolgozott, ezért hiányzott belőle valami. Utoljára szerkesztette: Chipii, 2017.08.09. 20:56:08
Ezt most miért kellett? Mondjuk már a cimből sejtettem hogy előzmény lesz (call me mr Obvious), de... miért? Egyrészt várhatok legalább másfél évet, amig a teljes játék elérhető lesz normális áron, másrészt elpusztitottam az egész várost azért, hogy Chloe életben maradjon és most... játsszak vele. Thx camp! Nevetséges, de hiányoznak. Majd pár nap és elmúlik, de addig... Ha jól emlékszem, errefelé nem túl népszerű a GS. Én se vagyok oda értük, szó ami szó. Felmerült bennem, még talán a WaU kapcsán, de mondhatnám az összes ilyen öt epizódos történet mesélős játékra: hogy képesek 1-1 részt külön-külön értékelni? Ez még rosszabb, mintha pl a Starcraftot pályánként értékelnék. Ma nem kötött le se a hajózás, se a tankozás, se a Wasteland. Hmmm... Mondjuk pont pár hete vettem elő megint a Wolfot, pedig épp azt akartam irni, hogy többé már nem köt le kétszer ugyan az történet. De... érzem hogy Arcadia húz vissza. Csak az zavar, hogy tudom mi az... egyik befejés és... félek a másiktól.
#481: ment a lájk. Azért az a Victoria cosplay xD De a többi jó volt.
Én pl abszolút eutanázia párti vagyok, de... nem tudom szavakkal leirni mit éreztem, amikor megláttam Chloe-t tolókocsiban, lélegeztető gépre kötve. És ezt úgy, hogy ugye az alap történetben kicsapták a suliból, ott meg kitűnő tanuló volt. És azt kérte öljem meg! Képtelen voltam rá, annak ellenére hogy sejtettem, nem véletlenül kéri ezt. Egyrészt ugye ott volt az orvosi jelentés, ő is mondta hogy fájdalmai vannak, a szüleit is csak megviselte az egész, ráadásul tudtam hogy Max úgy is vissza fogja csinálni, tehát az sem végleges, ha megölném, még sem tettem meg. Nem voltam rá képes. Bennem is felmerült hogy ez önző dolog, illetve a játék végén az, hogy mit fog érezni Chloe, ha feláldozok érte mindenki mást. És hogy ez milyen lehet Max-nek. De! Én megcsókoltam Chloe-t. Nem azért, mert trendi a leszbizés, nem azért, mert látni akartam két csajt csókolózni, hanem azért, mert úgy éreztem, az ő sorsuk tényleg egy, hogy ők többek barátnál. Nem akartam őket shippelni, félreértés ne essék. Bármennyire is közel került hozzám mindkét karakter (és persze maga módján mindenki más is), Chloe-t még Rachel-el is szivesebben láttam volna., ha már tényleg elkezdenek melegedni. De amikor visszemntem, hogy William megtalálja a kulcsot és megigértem Chloe-nak hogy SOHA nem hagyom el... tudom, ez megint önző dolog, mert őt sem hagytam hogy elhagyja Max-et. Azzal is tisztában vagyok, hogy még igy sem könnyű a döntés, bár... Nem tudom elképzelni, hogy ne Chloe-t válasszam. Lehet egyébként sokat moralizálni ezen. Egy kicsit ijesztő is a dolog, hiszen a történet során többször is láthattuk, hogy az igazság öl. Pedig erkölcsileg azt tartjuk helyesnek, ha mindenkinek az igazat mondjuk. És bennem is sokszor felmerül a kérdés, hogy hol a határ? Meddig lehetünk őszinték valakivel? Hol van az a pont, ahol az igazság már többet árt, mint a kegyes hazugság? És végül, ha Two Whale előtt is megmentettünk még pár embert, mi értelme volt az egésznek, ha a végén úgy is meghal mindenki? Sőt, hogy legyen a dolognak egy másik aspektusa, sokszor töprengtem már a "piros gomb effektuson" is. Egy kicsit haboznék, de 90% hogy végül elpusztitanám az emberiséget, akkor is senkit nem kimélhetek meg. Vagyis inkább válogatás nélkül hagynék mindenkit meghalni, semmint hogy néhány embert, aki fontos, hagyjak kilátástalanul tengődni a jövőbe. Végül... egy olyan következtetést is levontam, hogy azért hoztam ezt a döntést, mármint hogy Chloe élje túl, mert idealista vagyok és szeretnék hinni abban a "barátságban" ami Chloe és Max között volt. A lezárást én is kicsit... nem is tudom, olyan semmilyennek éreztem. Talán azért, mert igy akarták elérni hogy a játékos átérezze a döntése súlyát, de számomra az hogy a végén keresztül autóztak az elpusztult városon, nem igazán váltott ki semmiféle érzést. Kivéve persze Chloe gesztusa.
A játék rám is erős hatással volt. #453 Én Chloe-t áldoztam fel. akármennyire is nehéz a döntés, hagyjuk az ártatlanokat meghalni? A város feláldozása befejezés meg különben is az időhiány miatt nincs valami jól kidolgozva. Ráadásul, olvastam az interneten hogy ezzel a döntéssel hogy Max kettétépte a fotót és hagyta az ártatlanokat meghalni,a Chloe kérése helyett, Chloe sosem fog ebbe belenyugodni, traumát okozna neki későbbiekben. Maxnek is, hisz ott volt Warren is és Kate. (Mellesleg ha Max nem csókolja meg Chloe-t, akkor úgy alakul ki hogy Chloe csak barát neki és szerelmes (kezd lenni) Warrenbe. (Warren megcsókolásának lehetősége, ami egyébként csak akkor van, ha elfogadta az autómozis randit Warrentől. (Énszerintem már az igen esetén már ott is ki alakul valami mélyebb érzelme Warren iránt. Én hiába tudtam hogy ez egy játék, nagyon valóságosnak képzeltem benne a történeteteket. Na mármost képzeld el hogy ha TÉNYLEG VALÓSÁGBAN lenne ez a két döntés... Nagyon nehéz és szar érzésű kérdés ez...
Nem tudom ki irta a történetet, de... igy utólag elég "klasszikus". A negyedik részben már majdnem megnyugodtam, aztán... Nem igazán tudom mit gondoljak. Nyomasztó volt az egész. Vagyis... csak az ötödik fejezet első fele. Aztán amikor harmadszor vagy negyedszer is visszakerültem a székbe... Azt hiszem akkor sokalltam be. Zavaró volt, hogy a Two Whales-ben, amikor Warrennel beszélgettem, nem mozgott Max szája. És az a lopakodós/fénykerülgetős rész is idegesitő volt. Ez nem egy Hitman játék! Egy kicsit meglepődtem, hogy a játékosok 54%-a végül feláldozta Chloe-t. Hogy tehették meg ezt? Nehéz egyébként a Life is Strange-re "játék"-kén hivatkozni. A WaU is hasonló, interaktiv történet, de ott mesefigurákkal. Ez egy sokkal hétköznapidd történet, és pont ezért könnyebben egmfigja az ember, hiszen könnyebb azonosulni egy tinédzserrel, mint egy emberi alakot öltött, mesebeli farkassal. Egyébként hülye cimet adtak neki. Mi az hogy Strange? Ezt a történetet nem lehet egyszerűen annyival leirni, hogy "Az élet fura"! Tudom, direkt úgy van megcsinálva az egész, hogy az ember végigvigye a történetet. Nem lehet már az elején hagyni meghalni Chloe-t. Elvileg ezt a választást ránk kényszeritik. De ki az aki nem mentené meg? (pedig akkor még nem is tudjuk hogy ő Chloe) Bárki azt mondhatná, enélkül az időmanipulálós izé nélkül ez egy hétköznapi történet is lehetne. De mutassatok nekem két embert a valóságban, akik olyan közel állnak egymáshoz mint Max és Chloe! Az emberek ilyennek képzelik el az igazi barátságot, de ilyen... nincs. Nem létezik. Vannak az áldozatok, mint Kate, a manipulátorok, mint Jefferson és a manipuláltak, mint Nathan. A Pókember óta tudjuk, hogy a szuper képességek... vagyis a hatalom felelősséggel jár. Amiért szintén kiakadtam, hogy a Two Whales-ben és utána kinn a roncstelepen is Chloe ezt játéknak fogta fel. A játékosok többsége megcsókolta Chloe-t a szobájában. Persze tudom, menő dolog ha két lány csókolózik és mi is rá vagyunk izgulva két csajra. De ez Max és Chloe között több mint barátság. Talán kissé viccesre véve, de nagyon találóan fogalmazta meg Chloe, hogy az ő sorsuk egy. Mennyi szörnyűségen kellett keresztülmennie Max-nek ahhoz, hogy végül eljusson a világitótoronyhoz? Hogy lehet képes ezt a terhet, a tudást az alternativ valóságokról elviselni egy 18 éves lány? Akik végül Arcadia Bay-t választották, azok tudják mi a barátság? Persze... ez csak egy játék. És ki vagyok én, hogy mások felett itélkezzek? Semmi közöm hozzájuk, mindannyian a magunk döntéseit hozzuk meg nap mint nap. Ha másra nem is, arra nagyon jól rávilágit ez az egész, hogy sokszor inkább hasznos, hogy nem ismerjük előre a döntéseink következményeit. Max hogy lesz képes ezzel együtt élni? Ironikus, hpgy Chloe Mad Max-nek hivja és hogy előtte pont azzal játszottam. Mintha Mad Max története nem ért volna véget Scrotus halálával, hanem itt folytatódott volna. Félelmetes. Ugyanakkor... Arcadia Bay pusztulásával olyanok is meghaltak, akik szintén biztak Max-ben. Persze nyilvánvaló volt, hogy ára lesz annak, hogy a végén megneküljön Chloe. Vannak olyan döntések, amiket még játékból sem tudok... meghozni. Persze ha lenyugszom, felfogom hogy ez csak egy játék, bármennyire is felzaklat. Tudom, érzelgős vagyok, bár néha meg úgy érzem, Hope-nak volt igaza a Mad Maxben. Üres vagyok. Csak egy héj. Ellentétben Mad Max-el, aki nem azért nem akart segiteni, mert annyira közönyös és önző lett volna. És Max részéről önzés volt, hogy végül Chloe-t választotta? A Fallout topicban talán már irtam, hogy asztali szerepjátékoztam. Bár sosem volt női karakterem, nem is akartam, de valahogy még is nagyon könnyen Max helyébe tudtam magam képzelni. A döntések amiket... hoztunk, nem csak az én döntéseim voltak, hanem az övéi is. Nyomasztó érzés. Ha tudtam volna, hogy ez egy Butterfly effect, csak játékban... És ha belegondolok, hogy mennyi tini játszott ezzel. Ők mit fogtak fel ebből az egészből? Leszűrtek valami tanulságot? Ők megtanulták a leckét? Vagy csak egy érdekes és néhol borzongató történet volt, amit pár hónap múlva el is felejtenek, mint a Pokémon GO-t. És végül... hogy lehet ennek második részt csinálni? Már igy is kiráz a hideg attól, amin Max... és én keresztül mentünk. De még is tudom hogy szükségem van erre, mert a két hajós csata közé beékelt repcsizés a halál. Amikor próbálom elfelejteni ezt és a valóságot.
Azt azért elmondom, hogy én láttam a Pillangóhatást, kétszer is. Pár év eltéréssel. Már akkor is nagy hatással volt rám a téma. Talán pont azért, mert soha nem gondoltam úgy, hogy manipulálnom kéne a múltat. Mármint olyan szinten. Bár ez is érdekes, ha a jelenből visszanézve manipulálunk valamit 10-15-20 év távlatából, akkor a minden mindennel összefügg törvény alapján valóban komoly kihatása lehet egy apró módositásnak is a jelenre. De ha a jelenben csinálunk valamit, akkor nem érzékeljük a változást, pedig annak ugyanakkora hatása van a jövőre, mint a múltnak a jelenre. És ez volt a problémám már a Mass Effectel is. Ott ugye rengeteg döntést kellett hozunk, amiknek a hatása viszont látszólag minimális eltérést hozott csak. Ez részben érthető, hiszen többségében egyének életébe szóltunk bele, a végén viszont egész fajokról volt szó. De itt is egy apróságnak (pl hogy bemártottam Nathant) rengeteg hatása lehet kisebb dolgokra, amik viszont együtt komoly változást idézhetnek elő a játék végére. Középsuliban olvastam egy könyvet. A főszereplő azt mondta, ő semmit nem csinálna ugyanúgy, ha vissza tudna menni az időben. Nos, én se érzem úgy hogy az életem egy sikertörténet lenne, sőt! De én nem változtatnék meg semmit. Vagy.. talán csak 1-2 dolgot. De inkább nem. Ezért is volt nyomasztó a Pillangóhatás, és megnyugató a vége, még ha én is jobb szeretem a happy end-et. Pont ezért volt meglepő számomra is, hogy megváltoztattam Max-el a múltat. Teljesen úgy gondolkodtam, mint egy 13 éves tini. És mivel idealista vagyok, reménykedtem hogy megoldom a problémát azzal, ha eltüntetem azt a rohadt kulcsot. Aztán persze rájöttem, hogy minden döntésnek következményei vannak, igy ennek is. Hogy gondolhattam hogy ilyen egyszerűen jóvá tehetek mindent? Hogy? Agyrém. Már attól a hideg futkosott a hátamon, hogy Max vissza ment az időbe. Azt hiszem két oka van annak, hogy nem akarom még egyszer végigjátszani ezt. Az egyik a lustaság, a másik... nekem is éreznem kell a döntések súlyát. Nem lehet egyszerűen azt, hogy "áh, majd a következő végigjátszásnál".
Van valami különleges abban, amikor úgy nézel/hallgatsz meg egy videó interjút, hogy nem érted mit mondanak benne. Igy az ember önkéntelenül is jobban figyel a hangsúlyozásra. Jó volt hallgatni a beszélgetést, bár nem tudom ki volt a kérdező, remélem nem valami lyuhtuber. Sajnos én is paranoiás vagyok, meg rosszhiszemű is. Nem szeretem az ilyen beszélgetéseket, mert egyrészt mindig azt várják a szinkron szinésztől, hogy a karakter helyett/nevében válaszoljon kérdésekre. Másrészt nem nagyon hinném hogy ezek az emberek nagy gémerek lennének (biztos akad néhány, de többségében sztem nem) És ugye az ilyen interjúk is sokszor a marketing részei, nyilván nem fog egy dolgozó rosszat mondani, vagy olyasmit ami negativan tüntetheti fel a játékot. Egyébként helyes a csaj és közvetlennek is tűnt (meg rossz szinésznek :D ) Szeretek másokat hallgatni, főleg ha kellemes hangjuk van. Sőt, most játék közben többször is megesett, hogy csak leültem/feküdtem Max-el valahová és hagytam hogy szóljon a zene. Mint mindig, most is rengeteget dob a játék hangulatán a találó zenei aláfestés.
Ez a harmadik epizód egy kicsit sok volt most nekem.
Ha majd 5-10 EUR lesz, akkor talán megveszem. 20-ért rablásnak érzem a 2-3 órás játékmenettel. A Firewatch óta nagyon óvatos lettem... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2017.08.06. 19:21:10
Ha szereted az ilyesféle játékokat, amik az érzelmeiddel játszanak, akkor így hirtelen még kettőt tudok ajánlani; igazi művészjátékok: Blackwood Crossing és What Remains of Edith Finch.
Előbbihez van magyarítás is (ami speciel elég jó lett :) ), utóbbi pedig egészen zseniális, ami a játékmenetet illeti. Természetesen ezek távol állnak a LiS-től; indie csőjátékok, de azoknak egy-egy kiemelkedő darabja. Mindenképpen ajánlom! Utoljára szerkesztette: FartingSquirrel, 2017.08.06. 19:18:53
Pont ezért nem használok magyarositást, ha lehet. Értékelem a belefeccölt munkát, csak azt nem értem, ha ezt olyasvalaki forditja, aki játszott is a játékkal, akkor... áhhh... mindegy. Azt sejtettem előre hogy ez nem egy vidám "játék" lesz. És nem is igazán depressziót űzni szántam, direkt játszok olyan játékokkal, amiknek a története komoly érzelmi hatásokat vált ki. Ezért is lett elegem a Mad Max gringeléséből és pörgettem ki gyorsan a történetet. Eddig talán két vagy három olyan eset volt, amikor választás elé állitott a játék és komolyan mérlegeltem azt, hogy mit tennél Max helyében. És igen, ott még lett volna lehetőség visszapörgetni az időt, de gondolom pont ezért vették el ezt a lehetőséget Katie-nél, hogy tényleg minden válaszadásnak legyen súlya és érezze a játékos, hogy itt most nincs második esély. Ez is érdekes, a Falloutban pl átlag ötpercenként nyomok egy qs-t Itt még a játékot is csak akkor hagyom abba, ha kipörgettem az adott helyszint és a következő előtt ment. Ugyebár sokszor az időpörgetés olyan lehetőséget ad be, ami előtte nem volt. Amikor elkezdtem játszani a Remember Me-vel, zavart hogy egy cső volt a pálya és nem értettem hogy lehetnek rajta secret location-ök. De azért még is kimaradt néha ez az. Itt is bejártam szinte mindent... szinte, még is folyton azzal szembesülök, hogy nem láttam se ezt, nem csináltam meg, nem történt meg amaz... Egyébként ami Katie-t illeti, nyilván azért is kedvelem, mert olyan kis elesettnek tűnik, az ember szeretne segiteni rajta. De bennem van az is. vagyis mindig eszembe jut amikor a nevét hallom, amikor a Gone Home-ban elkezdi olvasni a csaj a levelet, hogy "Dear Katie..." Azt hiszem a játék hangulatának a felét a csaj hangja adta, az összes többi meg a másik felét. Pedig semmi extra nincs benne, egy átlagos női hang, sokszor azt se értem, mit mond. De a hangsúlya és a zene képes áthidalni a nyelvi akadályokat is.
Van hozzá magyarítás is, de ha nagyjából megérted angolul, akkor mindenképpen érdemes úgy tolni. Sajnos sok a félrefordítás (de azért respect a készítőknek. hogy megcsinálták), és csomó nyelvi szófordulat egyáltalán nem jön át magyarra ültetve.
Kérdés, hogy mennyire jó a LiS depresszió űzésre, bár az is igaz, hogy kutyaharapást szőrével :) Ezért is nem akartam egyből beírni, de most már kaptál egy kevés ízelítőt abból, mi várhat rád. Ahogy Fred írta, ez egy érzelmi hullámvasút.
Azt, hogy egy választás előtt nem tudhatod a döntésed kimenetelét, azt itt másként érdemes nézni, mint a többi választós játéknál. Max tisztában van azzal, hogy visszaforgathatja a döntése eredményét, ezért "dönthet úgy", hogy az adott példánál maradva rálő Frank-re, hiszen tudja, hogy egy esetleges halálos lövés után meg nem történtté teheti azt. Tehát itt nem te, a játékos tekeri vissza az játékot egy korábbi mentésre, hanem ez a szereplő saját döntése, saját ereje.
Igen, ezt a Wolf among Us-ban is tapasztaltam már, és sejtettem hogy itt is igy lesz. A pillangó hatást meg asszem pont Chloe emlegette nem is olyan rég. Lenne egy kérdésem is. A játék számolja hogy hányszor tekertem vissza az időt? Ha igen, van valami hatással a történetre? Mert ha igen, akkor szegény Max tuti meg fog halni, a remek angol nyelvtudásomnak hála ugyanis nem egyszer kellett visszatekernem vagy tucatszor is egy eseményt. És oké hogy Chloe szeretne bizonyitékot arra, hogy Maxnak "szuperképessége" van, de azért legkésőbb a második orrvérzés/rosszullét után rájöhetett volna, hogy a legjobb barátnője sem használhatja korlátlanul és büntetlenül a képességét.
Es akkor mi var meg rad, milyen erzelmi hullamvasut a 3-4-5 epizodban. :)
Az ok-okozat osszefuggeseket es esetleg "mit rontottam el" kerdeseket szerintem csak a teljes jatek, vagyis az epilogus utan tedd fel magadnak, addig szerintem ne. Nagyon sok dontesnek nem csak egy-ket kovetkezmenye van az adott epizodban, hanem pillango effektuskent 2-3 epizoddal kesobb is szembesulhetsz valamivel, amirol "te" tehetsz (kozvetve vagy kozvetlenul). Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.08.06. 10:32:23
Kevésbé interaktiv, viszont van benne harc (ami ilyen qte szerűen működik).
Meg van a második epizód is. Amikor Katie elment a suliból (az esőben) és valaki szólt óra közben hogy baj van, aztán megláttam az embereket a koli előtt, komolyan azt hittem hogy felakasztotta magát. Mondjuk nem hagyott időt megkönnyebbülni hogy nem, mert rögtön le is ugrott a tetőről. Az epizódok végén lévő "összegzésből" látom hogy mit rontottam el, mit hagytam ki (van jópár dolog) de nem érzem úgy hogy újra kéne játszanom másodszor is. Vagy ha még is, majd a második rész előtt. Régebben volt egy cikk a GS-ben, hogy az egyes játékok szereplői ugyanolyan érzéseket képesek kiváltani a játékosokból, mint egy valódi ember. Engem már most is letaglózott érzelmileg a játék... mondjuk annyira még sem volt jó ötlet elővenni a Mad Max után. Ennek ellenére eddig egyetlen apróság bökte csak a szemem, hogy a roncstelepen, amikor a diler srác (nevekkel hadilábon állok) kést rántott, hiába tekertem vissza az időt, akkor is csak az a két választás volt, hogy lövök e vagy sem. Egyébként hogy mennyire érdekes dolog ez is... először nem lőttem, mert... még se vagyok gyilkos! De aztán meglepődtem hogy Chloe simán lelövette volna velem. És persze zavart, hogy elvette a pisztolyt és ezzel bajba kevertem Chloe-t. Ezért amikor visszatekertem, úgy döntöttem lelövöm a srácot. Bár itt felmerült bennem, hogy Max utálja a fegyvereket, lehet hogy akkor fogott a kezében először ilyesmit. Honnan tudja hogy hová kell, egyáltalán hogyan kell célozni? (lőttem már pisztollyal, annyira nem is egyszerű) Kézenfekvőbb lett volna, hogy lábon lövi, akkor el tudtak volna menekülni. Erre kiderül hogy nem volt több golyó a fegyverben! OMFG! Azért örültem hogy Max-ből nem lett gyilkos, ráadásul a fegyver is náluk maradt. Számomra a játék tanulsága az, hogy előre nem tudhatja biztosan senki, hogy egy döntésének milyen következménye lesz. Félrevezető az is, hogy néha a játék sugall ezt-azt. Gondolok itt arra, amikor feldobtam a játék elején Nathan-t az igazgatónál, vagy amikor nem irtam alá a peticiót a bekamerázás ellen. Arra gondoltam, talán Rachel sem tűnt volna el nyomtalanul, az meg sem fordult a fejemben, hogy Chloe ráveszi Max-et hogy törjenek be a suliba.
Hogy minden topickban kb ugyan azokba a nevekbe futok bele :D Greenman-ről behúztam a teljes a játékot. Tegnap kipörgettem a Mad Max-et és gondoltam megpróbálok ezzel depressziót űzni (annak ellenére hogy a flottillatársam előző nap próbálta ki és nem tetszett neki). Túl vagyok az első epizódon és azt kell mondjam, a Wolf among Us után nem éreztem annyira idegennek a játékot (még relativ új vagyok az interaktiv mozizásban, bár ez kicsit nagyobb interaktivitást tesz lehetővé mint a TT) Hogy őszinte legyek, a játék már csak azért is megfogott, mert pont a legnagyobb személyes problémámról szól: nevezetesen hogy rettegek a döntéseim következményeitől. Mondjuk lehet hogy kellett volna várnom még pár évet, hogy a nemsoká kijövő második rész is kedvezőbb áron kerülhessen a barlangomba.
4 het
Egy kis Chloe cosplay, a pólósok szerintem zseniálisak, tökéletes lenne egy élőszereplős filmhez így, ahogy van :)
A Horizon Zero Dawnban a főszereplőt Ashly játssza és készülőben van a játék első kiegészítője. Azt azonban sehol se nyilatkozták, h nem ezúttal nem ő lesz a hangja. Éppen kíváncsi vagyok. Ha a kiegben is ő fogja adni, akkor úgy tűnik, h a Guerilla illetve a Sony fizet már annyit, amennyiért nem sztrájkol. Vicces volna.
A legutolso E3-as nyilatkozatok alapjan erosen valoszinusitheto, hogy nem fog visszaterni se Max, se Chloe a folytatasban (mar amelyet az eredeti garda fejleszt, nem a mostani E3-on bejelentett elozmenyben) es teljesen uj, eredeti sztori jon. Ezert is van egy bonusz chapter az elozmeny deluxe verziojaban, egy vegso bucsu, egy utolso rovidke "kaland" Maxszel.
Én tegnap éjjel fejeztem be, miután múlt hétvégén hallottam először erről a játékról és... (Kiváncsi vagyok a véleményetekre, akik már tisztában vannak a befejezéssel!) Kicsit hosszú a szövegem de érdekes gondolataim vannak.
...én (is) nagyon szomorúnak találtam a befejezést... Sokkolt engem és még ma is elég sokat pörgök ezen... (annak ellenére hogy ez csak egy játék, mégis igen beleéltem ebbe a játékba. Ilyen jó kalandjátékot már évek óta nem játszottam) :'( Egy nagy áldozat meghozása az egész város lakosságainak a megmentéséért... Ez nagy kár... Bírtam Chloe-t, mindkettejüket és majd' mindenki mást is. És igen, én azt is észrevettem hogy Chloe megmentésével a játék elején, az egész univerzum tiltakozott ellene, hiszen játék során többször is látjuk hogy Chloe halálba lesz próbálva kergetve. Ez kapcsán egy idézet jutott az eszembe a Smallville filmsorozatból ahol az erődben Jor-El figyelmezteti Kal-El-t/Clark-ot: "De halljad a figyelmeztetésem... ...a végzetet lehetetlen megállítani. Még ha képes is vagy megváltoztatni az események egy láncolatát... ...az univerzum meg fogja találni az egyensúlyt." YT link Na szóval, úgy gondolom itt is érvényesült az univerzum egyensúlyának a keresése...
Én csak egy dolgot NEM ÉRTEK! A sztori szerint ha Max nem menti meg Chloe-t a mosdóban azzal a tornádót is "eltünteti". Na De a viharól szóló látomása MÁR AZ ELŐTT VOLT MIELŐTT MÉG LEFÉNYKÉPEZTE A KÉK PILLANGÓT és Nathan lelövése előtt, sőt a képessége még az osztályteremben (vagy előtte) is létrejött?! Na ezt nem értem! Újabban fel merül az is hogy így a képessége attól nem megmentésével is megmarad neki? és a második évad hogyan folytatódhatna?? Hiszen Chloe nem szerepelhet a köv. évadban, a több értelem szerint... Nekem gyanús a legvégén a koporsóra letelepedett kék pillangó és Max halovány mosolya... Szerintetek lehet ebből (később összefüggés...?
Köszönöm előre is a véleményeteket!! Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2017.06.15. 17:04:06
Soha nem hittem volna, hogy ilyet mondok. Remélem DLC-ben később elérhető lesz az ő szinkronjával...
Hja, sajnos a szinkron sztrajk kicsit beleszart a dolgokba, de irokent nem volt akadalya. :)
Egyebkent hja. Bar minden tiszteletem es elismeresem az energia es ido tekinteteben, amelyet a keszito(k) raforditott, de olyan alapveto felreforditasok es/vagy angol kifejezes teljes felreertelmezese volt benne, hogy... keves volt benne, szerencsere, de az nagyon sulyos felreertes volt. Egy lektor nem artott volna, aki jatek kozben ellenorizte volna az egeszet.
De, mindezek mellett magyarul is ertelkeheto es megertheto a sztori, biztos, hogy sokaknak volt nagy segitseg a magyaritas, ezert reszemrol le a kalappal es csak javaslom, hogy legkozelebb picit alaposabban :) Lentebb semmikepp se adja, mert ez igy nem rossz alapnak, de fejlodni azt lehet. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.06.13. 21:10:40
Ki tudja amilyen félre sikerült fordítás lett a Life Is Strange mind az öt epizódjából, egyenesen katasztrófa hogy milyen félre forditások voltak benne.
nekem ez volt a teoriam, amig nem olvastam a kozelemenyt :)
"Meg a vegen kiderul, hogy minden Chloe korul forog, es azert kapott Max kepesseget "hirtelen" a LiS-ben, hogy megmentse Chloet az elso adando alkalommal - a mosdoban. Csak aztan elkezdte hasznalni es... tudjuk mi lett a vege.
Igy aztan lehet, hogy most Rachel kap erot, akinek szinten a feladata lesz, hogy megmentse Chloet. A vegeredmenyt/a sorsat tudjuk, az utat nem, azt most fogjuk megismerni. Igy aztan lehet, hogy ez egy elozmeny lesz, de lesz itt is idomanipulacio/extra kepesseg :)
Ezek a szellemallatok zsivany dogok, csak ugy kavarjak a dolgokat..."
Jaja, azota kiderult a fejlesztok kozelemenyebol, hogy nem lesz. Se kepesseg, se QTE, csak kerdesekre adott valaszok es azok kovetkezmenyei (+1 bonus chapter Max vegso bucsujaval).