Gratula a kitartásodhoz! Ezzel csak az a gond, hogy a fullos Vaultból már csak a heti 1 láda jön ki, máshogy nem igazán lehet szerezni, hacsak nem fizetsz érte.
Néhány észrevétel: - 733 láda felnyitása hozta meg az eredményt! - A 20 legendás telepes begyűjtését egy játékon belül kell teljesíteni! - De cserébe az ismétlődéseket IS beleszámolja! Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.09.18. 20:02:44
Sehol sincs kijelezve a dweller-ek életereje, de a plusz END'-szal szerezhető HP-mennyiség nem visszamenőleges hatályú - ez minden "normális" Fallout-ban így van (bár, azoknál még az erő is ad bele egy kicsit, de a ruha/drog adta előny nem játszik): ha magánál a szintlépésnél nincs meg a többlet, akkor az utána már nem íródik hozzá - itt szintlépésenként 2.5 + (END * 0.5) a lehetséges növekmény. Ennek a HP-különbségnek főként az alacsonyabb szinteken lehet tetten érni a hatását, leginkább ott hasznos, bár, az 50. szinten sem mindegy, hogy milyen ütemben fogy a quest-ek alatt - a gyógyszer meg %-osan gyógyít, tehát, "neki" mindegy, hogy mennyi a HP-hiány/sugárzás. (de nekem meg nagyon nem mindegy, hogy milyen ütemben kéne kattintgatni, ezzel az elbaszott hud-dal, pláne 6 db, oda-vissza cikázónál, hogy azok megmaradjanak -> ha a "hátsó" két szobát egybe építed és nincs mögötte lift, akkor a halálkarmok visszajönnek és 2x razziáznak a középső szobában, tehát egy csapattal 2x lehet beléjük rúgni, így nem kell annyi spéci felszerelés se ellenük)
Azt tapasztaltam, hogy a pusztában a fegyver mindent visz, ez a döntő tényező: - nagy sebzéssel minden ellenfelet ledarál -> dől az XP és alig fogy a gyógyszer a szintlépéseknél; ha (már) nem lép szintet a dweller, akkor azért fogyogat ez is - közepes sebzéssel már vannak ellenfelek, akik elől elmenekül (a 2. napon/naptól már egyre több elől) -> kevesebb XP és az eü.-csomagok elkezdenek (hiába) fogyni - alacsony sebzésű fegyverrel az első pár harc után már csak menekül -> szinte semmi XP és az eü.-készlet is végleg elfogy, legkésőbb a 2. napon
Az itt beadandó mini-Quest-ekhez tényleg kell (és hasznos) a teljes, 10-es SPECIAL, de leginkább az számít, hogy minél többen rajzzanak kint, hogy ne kelljen órákat várni 1-1 ilyen felbukkanására. Viszont, ha csak az END' 10-es, akkor szemetet se talál annyit, így megszokott lenni az 50. szint elsőre, ha egy jobb, legendás fegyverrel indul neki a portyának - legkésőbb a 3. napra meg is van, onnan jöhet vissza.
A közelharcosokat nem nagyon csípem, mert inkább csak futkorásznak föl-alá, ahelyett, hogy sebeznének - meg az erejüket is jó volna feltornázni, hogy "tényleg" sebezzenek (az erő nagyon számít a széles tartományban (tól-ig) sebző fegyvereknél, az ütlegek meg mind ilyenek). Viszont, most már van egy legendás, páncéltörő minigun-om, amivel minden lövés talál: ha elfekszik az ellenfél, akkor a következő lőszer a sorozatból már az új ellenfelet kapja el -> nincs "pazarlás" a harcok alatt. Remélem a még nagyobbat sebző gatling-lézer is ilyen lesz majd. (pl. az Institute Rifle-nek "csak" ketté van osztva a sorozata, de ez is több, mint a(z átlagos) semmi...)
Azt vettem észre, hogy a két, kólás figura egyre kevesebbszer és egyre kevesebb üveget ad: - részben a nálam lévő kólamennyiségtől- (14 fölött már nem adnak üveget) - részben a menedék fejlettségétől/lakószámától függően: 110 fölött már jó, ha minden 4. látogatásukkor kapok 1-1 üveget, hiába is van belőle mindig 4 alatti mennyiség a raktárban.
Nem emlékszem, hogy bárhol is számszerűen ki lenne jelezve a dwellerek életereje. Ezen én is gondolkoztam, amit irtál, de sztem a END-ből adódó szintenkénti pluszt visszamenőleg is megkapják. Szintezni őket tényleg a Wasteland a legjobb, de ált egy alap dweller nem éri el elsőre az 50. szintet, mert hamarabb megtelik a hátizsákja. Igen, főleg szeméttel. A ruhát mindig lecserélik, ha jobbat találnak (és itt sajnos ne ma ruha hatékonyságát nézi, hanem a ritkaságát). Azért mielőtt kiküldöd a pusztába, sztem érdemes minden statot felhúzni 10-re, mert ha bead egy eventet, a sok HP nem garancia a sikerre. Meg ugye a magasabb LUCK miatt nagyobb az esély a jobb lootra (nyilván nálad nem, de másnál igen). Az se mindegy hogy milyen gyakran ad be csata közben critet, Magasabb szinten azért majd elkezdenek fogyni a stimpackok is, az első pár szinten még tényleg előbb lép szintet, mintsem nagyon lesebződne.
A questekhez egy tipp: a petek között vannak damage resisek, érdemes egy dwellert közelharci fegyóval felszerelni és neki adni a legmagasabb dmg resis petet, csatában mindig neki kell választani a legerősebb ellenfelet és a másik 2 dwellerrel kifókuszálni minél előbb. Főleg a rad skorpiók és a rad ghoulok veszélyesek, meg az epic Deathclaw-k. Itt arra kell figyelni, hogy a közelharcos kari nem kap automatice új ellenfelet, azt manuálisan kell beállitani. Am ha több kis minion van, érdemes mindig a legkisebb HP-st leszedegetni.
Egész jól bevált az első szintű újoncok szintezésére a következő metodika: az END 10 megszerzése után már mehet is ki a pusztába, lehetőleg kék/rare, minél magasabb END-szot adó ruhában, hogy minél több HP-ja legyen. Szorgosan figyelni kell rájuk, mert különösen az alapruhákat (common/zöld) hajlamosak önállóan leváltani és akkor bukik a mutatvány. Egy jobb, kék/rare fegyver már elég nekik - vagy többszöri nekifutás szükséges az 50. szint eléréséhez - , mert a viszonylag sűrű, kezdeti szintlépéseik miatt az orvosi ellátmányhoz nagyon ritkán kell nyúlniuk és az szinte érintetlenül ki tud tartani az egész akció alatt, már, ha csak az 50. szint elérése a cél - a ruházat "újrahasznosítása" miatt célszerű ekkor visszahívni a dweller-t, képzetlenül amúgy is inkább csak kidobandó lomot tud összeszedni. Amint visszatért az 50. szintjével, vagy még a kiképzés előtt, a jobb ruhá(k)ra várva, be lehet rakni képezni egy adott dologra, majd ennek a legjobb gúnyáját ráhúzva be lehet rakni a megfelelő, ezen felturbózott képességet kihasználó szobába a termelés hatékonyságának növelése céljából. Fontos, hogy amíg várakozik és közben termel, akkor addig is a legjobb, END-szot növelő ruha legyen a fejlesztésre várón, hogy ne veszítsen többlet-HP-t a szintlépéseinél. A termelő szobákban, "csak úgy" lézengő, nem az első szintjétől maximális END-szal fejlődő lakosokra is END-ot növelő ruhákat húzok - nyilván a jobbakat az "elit" brancs kapja - , amíg el nem érik az 50. szintet, hogy nekik is minél több legyen a HP-juk, ami egy-egy skorpió-, vagy halálkarom-támadás esetén életeket és gyógyeszközöket tud "megmenteni". (a felélesztés nem egy nagy tétel - akkor már - , de vannak küldetések, amik a veszteség nélkül visszavert támadásokra adnak csak jutalmat) Amint megszerzi a teljes SPECIAL 10-et, onnantól már csak a fegyverén és a gúnyáján múlik, hogy mennyire hatékony a quest-ek alatt. Ezen, speciálisan tenyésztett és kondicionált lakosokat külön megszoktam jelölni a nevük elé biggyesztett "X"-el, így könnyebben kiszűrhetők a tömegből.
A 30. szintű quest-ektől kezdődően a kék/rare fegyverek erősen kezdenek veszíteni a hatékonyságukból és innentől célszerű a legalább 21-et sebző, legendásakat használni - gyártani. Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2021.07.25. 00:26:24
Úgy tűnik, hogy a pusztában tölthető időt a menedéklakó kezében lévő fegyver ereje határozza meg: - az először gyártható legjobb fegyverrel (7 és 6-8) 1,5-2 nap a 25 db-os stimpack-készlet felélése - a ritka fegyverek legjobbjaival (17 környéke) akár 4-5 napra is kitolható ez az érték
Érdekes, hogy se a PER-re, se a LUCK-ra öltöztetett emberem nem talált annyi plusz gyógyszert, mint a csak END-t növelő gúnyában talpaló - igaz, ez egy egyszeri, összehasonlító kirajzás volt.
Most, hogy egy "földgömbnyire" volnék a legendás fegyverem gyártásának megkezdésétől, a kiküldött csapatok és egyedek mindent hoznak, csak azt nem! Azonkívül, a 100+ létszámú menedékemnél a mostanában kapott kajás dobozok tartalma messze kritikán aluli: van, hogy csak egy "kéket" tartalmaz és az is az 500 kredites, ami stabil >150k-nál már semmit sem jelent, a többi "tartalom" meg az említésre sem méltó szemét kategóriájába esik.
Már 90 dweller-nél azt éreztem, hogy ez a létszám elég, de a kólapalackozóhoz kellett a létszám, így született pár gyerek és 102-re nőtt a létszám. Gondoltam, itt megállok és már csak a kiképzés, szintezés és a csapatostul való pusztába küldés maradt hátra, ami után lebonthatom a már nem kellő épületeket és "újjáépíthetem" a bázisomat -> az új épületek túl gyorsan követik egymást a végén, szinte már nem is éri meg rájuk váltani, hiszen a palackozó kiváltja "mindet". Aztán a kiküldött, saját (fel)készítésű, teljesen 10-es SPECIAL-ú kószák kezdték begyűjteni a környék magára maradottjait és most már a 4. lakószoba felhúzásán kell gondolkodnom - a 3 teljesen kifejlesztett 120 lakóig elégséges kapacitást nyújt. Ha meg még a rádió is csalogatná őket...
Reaktort ne építsetek a bejárat mellé, mert fél perc, mire kivergődik meghalni a raider a leghátsó szekciójából! Úgy gondolom, hogy 3-széles rádió és a felügyelői állás lesz a végső felállásban a legfelső sorban, természetesen talpig felfegyverzett rádiósokkal. Alattuk meg a termelő szobák - erre a 100 emberre bőven elég a 3-4 palackozó, a többi az mind reaktor lesz. Legalul a lakószárnnyal és a raktárakkal -> itt tombolhatnak az "incidensek", legfeljebb 2-3 plusz erőmű kellhet "ellenük" és/vagy a pinceszint fölső sorába telepítek pár jól képzett és kellően felszerelt lakost a "logisztikai feladatok" ellátására.
Kizárólag Quest-ekre, harci-begyűjtő ruhának a Merc-re szavaztam - a Piper's Outfit lenne az ideálisabb, de ezt vagy lehet gyártani, vagy nem - , ezért elkezdtem egy legendásat gyártani - hadd fogyjon a raktárkészlet, meg ne kelljen újabb épületet felhúzni - és a kezdeti >20 napról sikerül 6 környékére letornáznom a gyártási idejét, 21k kredit kifizetése mellett -> elég drága mulatság lesz saját gyártású, legendás cuccokban tolni, főként időben értve ezt! Alapjáraton meg Wasteland gúnyák készülnek majd, hogy az első szintű, END 10-es dweller-ek még több HP-val érjék el az 50-es szintet, amikor is majd megkapják a beosztásuknak - és a lehetőségeknek - megfelelő ruhájukat. A bekapott sebzés és a -sugárzás is észrevehetően kevesebb, ha magas az END'-szuk. A gyógyszerek %-ban gyógyítanak, így nem kell a nagyobb HP-s egyedekre pluszokat ellőni belőlük, ami megint csak egy érv a korai felöltöztetésük mellett.
Azt nem is mondtam soha, hogy mindegy hogy milyen fegyóval lövöd az ellent. De pl a skorpiók csak egy szobát látogatnak, majd megint egy másikba mennek, szóval mindig csak az adott szoba dwellerjeinek fegyverei számitanak, és annyi idő azért van, hogy át tudd equippelni a cuccokat. Az más kérdés, hogy 80 dwellernél ennek már (a jó fegyóknak) nem kellene problémát okozni. De azért a full legós fegyó is túzás, mivel a sima kék pls Gauss riffle vagy fatman is sebez annyit, hogy legyen értelme használni. (mig pl egy legendás revolverrel meg kitörölheted, mert nem sebez semmit azon a szinten)
A termelő épületekből már csak azért is érdemes túltermelésre épülni, mert a "legyen a termelésed 1 perc alatt x nyersanyag" küldiket sokkal gyorsabban ki lehet pörgetni, plusz ahogy irtad is, egy incidens vagy betörés eléggé vissza tudja fogni a termelés, még akkor is, ha amúgy simán el tudod háritani. Nálam egyszer volt nagyon komoly energiaprobléma, egy sikertelen rush után, utána kb 1,5 órámba telt, mire minden újra működőképes lett.
Ma érdekes dolgot próbáltam ki.. összegyűjtöttem 10 ládát és elkezdtem kinyitogatni őket. Basszus.. első körbe 3 (!!!) db Legendary Dweller-t dobott.. :) újrapróbálkozás után már csak 1-et.. :D (mentett állással felülírtam a régit) És valóban nem számolja bele a már meglévőket.. Mondjuk ugyanez igaz a "Overachieve Much? - Complete 100 objectives" acsira is. Nem lehet úgy trükközni, hogy visszamásolgatásokkal ugyanazt a feladatot többször csinálod meg. :) Abból még 16 db kell. :D Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.07.05. 19:04:37
Kipróbáltam: a 10-es képességű lakóról lerántottam a +3-as ruháját és majd 10 másodperccel nőtt a "betakarításhoz" kellő idő a termelő épületben. Tehát, igenis növelik a 10 fölötti képességek a termelés hatékonyságát, hiába csak +10-et jelenít meg, mindkét esetben. A plusz reaktorok is inkább azért kellenének, mert belépéskor sokkal alacsonyabb energiaszintet jelez, mint amikor otthagyom a játékot és kellene neki 2-3 ciklus, mire megint elérné a régi, magasabb értéket, amihez nem mindig van időm kivárni - szeretem, ha van tartalék, mert a(z elhúzódó) harcok nagyon le tudják szívni a kapacitásokat. 80 felé már volna "bőven" lakóm az épületekhez, de még mindig képzések alatt áll a népesség legalább fele. Tehát, volna személyzet a kalandozáshoz is, létszámilag, de képességek (és szintek) terén még nem állnak készen -> alacsony képességű egyén szinte csak lomot tud találni, arra meg nincs már szükségem, amikor legendás fegyvereket kéne már gyártanom - pénzem meg van, tehát csak azért nem kell kimozdulniuk. Itt jegyezném meg, hogy igenis van különbség, hogy a skorpiókat 7-10 (az alapszinten gyártható legjobb és a talált kék hulladékok), vagy legalább 17-et sebző fegyverrel (kék plazmapuskák) csapkodják-e a dweller-ek: az utóbbival legfeljebb 2 helyre tudnak betörni, míg az előbbivel 3-4-et biztos meglátogatnak. Sz'al a fegyvergyártásnak is nagy jelentősége van.
Most már tényleg elhiszem hogy szerencsétlen vagy. Nekem a 27 dwelleres, 28 szobás Vaultom minden szintjén van Handyman, ez összesen 5 db-t jelent, a legnagyobb Vaulban is minden szinten van, kivéve a Medbay/Radaway gyártó szintet (azt manuálisan veszem át). Am én úgy vettem észre, hogy a ruhák 10 fölé nem növelik a képességet, szóval a fullos dwellereken teljesen mindegy, hogy milyen ruha van, az csak adig érdekes, amig nem tudsz képességet fejleszteni. Az meg sztem hogy több erőmű kell, mint kaja/innivaló gyártó épület, sztem logikus, hiszen az előbbi a Vault méretétől függ, utóbbiak meg a dwellerek számától, de a Vaultot a lakosság stagnáló állapota mellett is kell növelni/fejleszteni, plusz vannak időszakos használatú épületek, amikbe nem feltétlen van ember, de energia attól még kell hozzá (arról nem is beszélve, hogy az épületek 1 emberkével is elüzemelnek)
Upsz, hibajavítás: a víztisztítóhoz PERCEPTION kell, NEM AGILITY, ami a kajagyártást gyorsítja, nem is kicsit.
Érdekes, hogy akár 80 lakóig is elegendő egy víztisztító épület, természetesen a 3 széles, 3. szintre fejlesztve és 6 db, 10 agility-s + ezt növelő, alapruhákba (Handyman jumpsuit) öltöztetett kezelővel. Az étkezőt lecseréltem a kertre, de szerintem az is tudna uígy, uilyen feltételek mellett üzemelni - a kert is el tudja látni a 80-as létszámot. A három Power generator épp, hogy kitartott a 60. szinten felhúzható Nuclear reactor-ok megjelenéséig - ez épület méret- és szám-függő. Igaz, kevesebb kezelői létszámmal üzemeltek és a végén már a Rush-oknak is nagy szerepük volt abban, hogy ne menjen a kollektíva energiaellátása mínuszba. Viszont, a 80-hoz közeledve már egy 4. Nuclear reactor beállításán gondolkodom, mert az épületek is szaporodnak a lakók létszámával együtt és ez egyre nagyobb kihívást jelent - ha nem kéne manuálisan kattintgatni, mint egy óvodásnak, akkor talán még elmenne enélkül egy darabig az óvóhely. 3 db Mister Handy robotom van ezen kolónián és ez kevés a begyűjtések automatizálására.
Akkor viszont tényleg felejtős. Ezen kivül meg nem igazán van értelme játszani vele. Am először én is arra gondoltam, hogy talán minden legendás dwellert össze kell szedni, de igazából az acsi leirásában sem szerepel, hogy különbözőeknek kell lenni, csak annyit hogy legyen 20. Ebből következik hogy lehetne akár 20 egyforma is. Mindegy, elengedem ezt a sz*rt.
Nekem volt olyan h küldiből jött. De egyébként tényleg szemétség ez az acsi. Még befejezem a "Overachieve Much? Complete 100 objectives" acsit, aztán pedig EZZEL fogok próbálkozni...
Az előbb bontottam megint egy legendary dwellert és a számláló még mindig 7/20-n áll :( Sztem csak ládából lehet bontani, a rádióra nem jönnek.
Nekem 145 óra után van öt... :( Nem értem miért tették így bele ezt az acsit. Szinte teljesíthetetlen. Pénzt meg tuti nem fogok beletolni a játékba. :) Szerinted rádióadásra jöhet Legendary Dweller?
Nekem az adott okot aggodalomra, hogy 3 Vaulttal, 270 órával most tartok 7/20-nál. Amúgy érdekesség, hogy elvileg 7-nél jár a számláló és ha jól emlékszem, a 3 Vaultban összesen 4 Eulogym van. Az első és a harmadik Vaultban biztos hogy őt dobta elsőnek, a másodikra már nem emlékszem, de ott is van. Illetve az első Vaultban dobott még egyet. Megnéztem: Vault 1: 6 Legendary (összesen 7, mert Eulogy dupla) Vault 2: 1 Legendary (és tévedtem, nem Eulogy az, hanem Jericho, bár őt is tuti az elején dobta egy láda) Vault 3: 1 Legendary
Csak az elsőt számolná? Mert máshogy nem jön ki a 7/20.
Sziasztok!
A "Blast From The Past - Collect 20 Legendary Dwellers" kapcsán támadt egy ötletem.
1. Csináltam egy mentést, ahol van bontatlan uzsonnás dobozom. 2. Ezt a mentést odamásoltam Vault3.sav (ugye, 3 mentésünk lehet a játékban) néven a játék mappájába, és máshová biztonsági másolatként. 3. Elindítottam a játékot, betöltöttem a Vault3.sav mentésemet és bontottam a dobozt, megnéztem, hogy Legendary Dwellers van-e benne, ha igen örültem. :) 4. Kiléptem a játékból, és felülírtam a Vault3.sav-ot a biztonsági mentéssel, majd újra a 3. lépés...
Ezt csináltam kb 10x (utána jönnöm kellet dolgozni...), ami poén volt, h dobott egy Legendary Dweller-t.. :) (így van most 5... :( ) ami viszont aggodalomra ad okot, hogy volt, h pontosan ugyanazt dobta, mint 1-el korábban.
Mi a véleményetek, ez működhet? Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.06.23. 09:26:17
De ha elmész guberálni, a nagy számok törvénye alapján, ha nem is legendás, de kék fegyókat azért fog dobálni. És a fegyók között alapból is vannak nagyot sebzők, nem feltétlen kell legendarynak lennie. A raksi pl alapból is jól sebez és asszem ződ is van belőle. A Vaultban igazából nem is nagyon kell szétosztani, elég ha van 4-6 amit oda tudsz adni azoknak a dwellereknek, akik a problémás teremben vannak. A legjobb fegyók a küldire kellenek, aztán a guberátoroknak. Ha már jönnek a deathclaw-k, akkor meg a kapuőröknek. Bár oda is lehet használni azokat, amik az incidenshez kellenek. Mindenkit nem kell tökig felfegyverezni. Én még a 25-ös Vaultabn sem gyártok. Igazából azt majd csak akkor kell, amikor jönnek az 50-es küldik és kelleni fognak a neves legendary fegyók. Nekem kb az első 3 percben volt pénzhiányom, mert dupla szobás termelőket húztam. Persze lenne mire költeni, de a Vault fut igy is, a fejlődés meg a dwellerek számától függ. A napi küldikből egyet mindig le tudsz cserélni. Persze előbb-utóbb összegyűlnek azok, amiket szenvedős megcsinálni. Meg igazából amikor pár száz kupakot adnak, azokkal nem is érdemes foglalkozni, vagy gyorsan ki kell pörgetni őket. A quantum kóla meg a doboz ami tényleg ér is valamit. Biztos csak én vagok ilyen szerencsés, te meg nem, de nekem mind a 3 Vaultnál akadt normális fegyó. Ha neked nem adja be, sztem inkább hagyd a játékot, nem szeret az RNG és csak felidegesited magad rajta. Annyit meg nem ér.
Pénzhiány legfeljebb a legelején léphet fel, amikor még nincs kiépülve az önmagát eltartani képes kommuna és tetejébe még a játék is szabotál a dobozok tartalmaival - szar egyedekkel rush-olni sem lehet. Ez a gond akkor terebélyesedhet el, ha még az objectives részben is szívat a játék és nem ad normális, az adott helyzetben teljesíthető lehetőségeket. Az elején, meg amikor gyárthatóvá válik a rozsdás lézerpisztoly (7-es sebzés), akkor elégségesek még ezek a fegyverek, de itt is hatalmas a különbség, ha hozzád vág a játék pár kék-legendás fegyvert..., vagy sem. EZEK az "apróságok", amik nem a játékoson múlnak döntenek élet és halál között!
A kettes Vaultom már szép nagy, pedig ott is csak 25 dweller van, viszont pénzhiány már régóta nincs, 120k capem van, igaz hogy guberálni most nem ment egy se, de simán tudnék kiküldeni embert, van felesleg illetve a 3 főst quest csapat épp hazatér egy küldiből. Szóval továbbra sem értem a pénzhiányt. Túl sok legendary fegyóm sztem nekem sincs itt, de ezen a szinten is bőven elég még a 10-20 között sebző fegyók. A loot sztem random dobja, amihez talán figyelembe veszi a luckot, az ellenfeleket meg a guberáló kari szintjéhez méri.
Az első Vault-omnál még nekem is kijutott a jóból: a használható, legendás dweller, PA, legendás fegyver trió viszonylag hamar kiugrott és utána se dobált csak kacatokat a doboz, így azért teljesen zökkenőmentes volt a megindulás. Amíg nem kellően magas szintű a Vault, addig még a jó képességű kutász is csak ritkán talál jó cuccokat. Amúgy a kék dolgokat nem anyagilag drága gyártatni (170k kredit mellett az a 3-400 a már jobb darabokért nem egy nagy összeg, pláne, ha a hasznosságát is beleveszem a képbe), hanem időben, mert nincs még rá elég és kellően képzett ember, ami meg máshol okoz kimaradást, fennakadást -> itt még jelentős számban a képzéseken vesznek részt a lakók, így eleve csökkentett létszámmal üzemelnek a termelő szobák. A legendás cuccok több, mint 20k-i már más tészta, de - gondolom - addigra már majd ez is helyrerázódik, hiszen több és jól képzett emberrel mehet majd a bázison kívüli guberálás: "felnő" az első szintjétől 10 END'-szal fejlődő nemzedék.
Nekem még csak 16 lakóm van a 3. Vaultban, de megint megkaptam Eulogy-t, kaptam egy sárga PA-t, a Vault úgy el tudta magát tartani, hogy 4 emberem elment guberálni. Ebből kettőt visszahivtam, kettő meghalt. Az egyik talált egy Blackhawk-ot. Tegnap mielőtt befejeztem volna a játékot, kaptam még egy ládát amiben meg rakétavető volt, de esett már gaus riffle, combat shoti és pár gagyibb fegyó is, szóval nekem megint nem kell gyártanom. Ebből adódóan egy csomó pénzt is megspórolok, hiszen gyártani elég drága. A legendás kari egyébként nagyon megkönnyiti a játékot, igy rendszeresen tudok rusholni, ami plusz pénz/erőforrás/xp és a morál is 100%-n van. Erőforrásra mondjuk nem lenne szükség, mert Eulogy nélkül is el tudja magát tartani a Vault, és még mindig van legalább 2 joker dwellerem, akiket bármikor kiküldhetnék, mert nem szükségesek a fenntartáshoz.
55 lakónál már majdnem megörültem, hogy a(z itt még?) könnyen haló ghoul-ok helyett megint raider-ek jönnek és elmarad a sugárfertőzés, de aztán jött a hideg zuhany: a skorpiók megjelenése... Még szerencse, hogy a 4-ből 2 kalandozó ember volt a teremben és a mancsukban az általam gyártatott, 15-18 között sebző fegyverrel, így viszonylag hamar és kevés sérüléssel zárult a "buli". Innentől mindenképpen KELL a kék alkatrészek után kajtatni, mert a gyártás zabálja őket és más kiutat én nem látok a "meglepetések" hathatós és kellően rövid lezárására - a megfelelően trenírozott legénység mellett.
Nah, sikerült megoldanom... :) Hátha másnak is hasznos lehet a leírás: 1. Kikapcsoltam a játék Steam felhőbe történő mentését. 2. Töröltem az aktuális mentést,ami hibás volt. 3. Létrehoztam egy ugyanolyan számú menedéket (nem tudom, hogy fontos-e, de inkább megtettem... ) 4. Egy régi, korábbi, de működő mentéseimből odamásoltam a kizárólag Vault1.sav állományt, illetve ugyanazt Vault2.sav néven. 5. Restart, majd megjelent mindkét mentés, sikerült is betöltenem az állást. :) Pici játék, majd mentés, kilépés 6. Visszakapcsoltam a játék Steam felhőbe történő mentést, újra játék start - mentés és OKÉ a dolog... :)
Ha már fenn van, én is inditottam egy újat. Rögtön el is csesztem, mert dupla kajáldát húztam és nincs energia. Az első 2 ládából Eulogy Jones, egy legendás tűzcsap meg pár szár kupak esett, meg egy power armour. Az áram igazából a legfontosabb, 12 dwellerem van, ebből 3 már el is ment guberálni. Am ha jön új dweller és nem engeded be, nem fogyaszt. Meg kell nézni milyen statjuk van, az elején a karizmás/enduranceos/luckos dwellereket nem kell beengedni. Én mondjuk a 3 dwellert fegyó és minden nélkül küldtem el, de az elején érdemes a legjobb dwellert elküldeni guberálni, mert vele tudsz tisztogatni is, ha talál valami helyet. Később ha majd lesz overseer épület, akkor ő menjen questekre is, lehetőleg a legjobb fegyóval.
Háttértár sérülés, áramkimaradás..., más most nem jut eszembe.
...
Próbaként indítottam egy újat és amit kaptam a dobozokból: kék-arany kacat, egy kék és egy arany dweller, a fegyvereik nem érik el a rozsdás lézerpisztoly sebzési átlagát (7) és ezek mellé egy 2-t sebző pisztoly... A két jobb kari (34. és 11. szintűek) nem hagyhatja el a menedéket, mert egyből összeomlik a termelés - sőt, mindig dobálnom kell át őket az éppen magára hagyott "iparághoz", hogy ne menjen nagyon mínuszba az. Így pénz sincs, pedig kéne a továbblépéshez... (>600-ból csak egy fejlesztés mehet, pedig 3-4 kéne már most is.) Az eddigi 2 rablótámadás végigment mindhárom, termelő szobán, mire végleg elakadt - 3, nagyon gagyi fegyverem van - és dobott egy harci páncélt meg egy 1-et(!) sebző revolvert amit el kellet adnom a quest miatt egy 50-esért... Sz'al, már a kezdésnél el lehet bukni az egészet és ahogy sejtettem, nem is nehéz beleszaladni egy-egy ilyenbe - csak nem nézi már itt is, hogy fizetett-e előre a delikvens, vagy sem!
Köszi a választ! :) Felfrissítettem egy nem Steam-es játékot. Sajnos az ablakos mód sem oldotta meg a problémát. :((( Van esetleg még ötletetek? Nagy szomorú lennék, ha oda lenne minden..
Meg kéne nézni, milyen változások történtek a mentés és a visszatöltési kísérlet(ek) között a gépen. A program nagyon háklis - nem erőltették meg magukat a PC-re való átírásban - , így nekem csak ablakban futtatva hajlandó a küldetéseket betölteni, teljes képernyőn egy-egy ilyennél kiakad.
Gondban vagyok. :) A játék folyamatosan kidob az asztalra, amikor be akarom tölteni a mentésem. Hiába csináltam folyamatosan biztonsági másolatot a mentésekről ugyanez történik, bármelyiket másolom oda... Új játékot enged indítani. És azt a mentést vissza is tölti.
Van megoldás, vagy kukázhatom a majd' 140 órámat?
Köszi a válaszokat! :) Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.06.17. 20:12:37
Hát, ha az egyed szintjétől függ az újraélesztés költsége, akkor még biztonságos megoldás is lehet az általad felvázolt metódus - de én inkább csapok mellé pár darab eü-csomagot, biztos, ami biztos! Az 50. szintű emberkém (8 PE, 9 Luck), akit dobozból kaptam, sem szed össze kimondottan jó (kék) cuccokat, tehát a vault össznépességének átlagszintje, vagy a maga a menedék létszáma befolyásolja leginkább a található dolgok tól-igját.
Amúgy, a 8-ra fejlesztett emberekkel a 35. szintnél megállva egész használható ipart eredményezett, igaz, nem egy élvezet napokig csak a special-szintlépésekért belépni a játékba, de határozottan jobban termelnek, mint a gyorsabban képezhető, 6-os gárda. Innentől (a 35. vault-"szinttől") a frissen felcseperedetteket mind 10 PE-ig képzem az első szintjükön - aztán mehetnek szintet lépni, amíg akad nekik a másik képzési pontokon hely. Ha nincs belőlük egyszerre 4-nél több, akkor egész harmonikusan fejlődik a menedék, miközben a "8-as öregek" tűrhetően helytállnak a védelmében. Már 1-2 db, 14-nél többet sebző fegyver legyártása (a 45. szinttől) meg tudja oldani a helyzetet - ehhez viszont sok küldetés kell előtte, mert a vadonbeli portyákból nem akar kék részegység esni.
Most jutott eszembe munkából hazajövet. Küldj ki egy tök alap lvl 1 dwellert, adj neki valami normális fegyót és ne tegyél be stimpakkot. Mivel tök alap kari, előbb fog szintet lépni, mintsem meghalna. A szintlépés meg visszatolja max-ra az életét. Általában tényleg főleg hulladékot talál, de azért 1-2 használható dolgot is be szokott adni a lootba. De a kedvedért majd inditok egy harmadik Vault és akkor tudok friss tapasztalatokat is irni.
Nekem 128 órám van benne, még nem vettem hozzá semmit. A morál állandóan 96 vagy 97 %. Mindenkit addig dolgoztatok még 100%-os nem lesz. Van több mint 1 millió kupakom, a Nuka-Cola-s 2 csávóra sosem nyomtam rá. 131 kólám is van, csak küldikből lett. 153-an vagyunk, 160-ig akarom elvinni őket, ennyi még pont kezelhető nekem. Az első szintről csak 1 lift megy le, így a kapunk betörők csak adott irányba tudnak menni. A kapuban áll 2 fullos power armoros tag, utána van 2 nuka cola gyár még ezen a szinten, itt is mindenki fullos és poweres, na ezen a szinten már senki nem jut át. Amint megvolt a lehetőség, azonnal kiképeztem egy beszerző csapatot és minden küldit ők csináltak meg. Már csak a "megérős" küldikre megyek, a napi feladatokat is kedvemre kukázgatom. A játék elején ez eü részlegek fejlesztésére kell odafigyelni, aztán a fickókat futtatni a pusztán, zsákmány után.
Hát, a pénzbehajtásos része pont MMO-s! Valóban egyensúlyozni kell, de nagyon is számít, hogy mit is dobnak az első ládikák: ahol leginkább bajban vagyok, ott se legendás személyt, se "kék" fegyvert nem dobott, csak ruhát és terveket, meg főleg kacatot -> így azért eléggé meredek, mert még a bázist sem lehet tisztességesen bevédeni, ezért azt teljesen végiggyalogolják a haramiák. Sz'al, ilyen kezdés után kit küldjek ki a vadonba, amikor stimpaks sincs, meg esélye se, hogy bármi értelmeset találjon...?!
Hamar elfogy az a kevés, kis szintű és -követelményű bevetés, ezért 3 embert kell(ene) a "jobbakra" kiküldeni, ha már van miből válogatni - a zöld nagydarabokat, amik még időnként erősítést is hívnak maguknak, nagyon nem mindegy, hogy hány és mekkora sebzésű fegyverrel kezelik meg. Ha meg a felénél abbahagyom a küldetéseket, mert elfogyott a stimpaks/radaway, mer' annyira gyér a legjobbakból összeszedett csapatom is, akkor meg csak az idő fogy leginkább, mer' így lópikulát nem gyűjtenek.
Ami idáig, úgy-ahogy bevált az a 35 főnél való megtorpanás és edzésbe állás, amivel az első szintűeket 10 kitartásig képzem, a többit meg 6-8-ig, mindenből. Itt még ritka/nincs földikutya, így túl szokták élni azt az 1-2 hetet, ami az edzésükhöz kell. Utána a 45-ös limit a kék fegyvergyártásért, amikkel és a közben szinteket lépett "10 END"-esekkel már lehet szó az életben maradásról... Most itt tartok és reménykedek, hogy nem túl sűrűn jönnek majd a keményebb "balesetek".
Ahol dobott jó embert és hozzá fegyvert is, ott nincs ekkora gebasz és néha jut "idő" kiküldeni is a csapatot a beszerző körutakra. Ekkor az a nagy gond, hogy a kezelőszemélyzeteknek a kellő helyen 8-10-re húzzam a spacial-jukat, hogy 3-4 fővel is jól termeljen a szoba - és azért meg is tudják magukat védeni, amíg az erősítés beérkezik. Ha ez megvan akkor megint van többletember, akikkel lehet menni felderíteni. Nálam 3 erőmű és 1-1 élelem- és vízgyártó kell a 35-45 létszámhoz, természetesen mind 3 széles és 3. szintű -> 2(-3)-1-1 arány lesz a járható út, ami zabálja az emberanyagot...
A rádióhoz meg nagyon belevaló, 40-es limit után fejleszthető legénység kell, hogy jobb lakók jöjjenek kívülről, mint amit elő lehet "állítani" bent. Azonkívül a kedvnek is jót tesz a természetes úton való létszámnövelés, aminek a termelésben is tetten érhető a hozadéka. Ha nincs magas PE és LUCK-os egyeded (8+ruha), akkor nagyon gyér a fel- és behozatal a vadonba való kiruccanásokból és az egy 10-esért elhajítandó cuccok özöne sem hoz igazán helyre anyagilag - meg a majd, hihetetlen mennyiségű lomból és időtlen időkig gyártandó cuccok tervrajzai sem tesznek ilyenkor boldoggá. Akkor már inkább a küldetések és a Titokzatos Idegenre való vadászat, aminek a katasztrófák bevállalása a velejárója a jobban bejövős út a kreditszerzéshez és a jobb tárgyak begyűjtéséhez. Viszont, ha sok a katasztrófa, akkor nem jut (elegendő) egészségügyi felszerelés a kommandónak és ilyenkor szünetel a küldetésre járás.
Először is ez nem MMO. Másodszor a játék lényege pont az, hogy megtaláld az egyensúlyt a menedzsmentben. Nekem 261 órám van benne, ebbe kb 1,5 Vault fért bele és ég mindig nincs meg az utolsó acsi.
Nekem minden tulajdonságot fejlesztő épületből csak egy van, az elején ráadásul ugye csak a 2 férőhelyes és az erőt viszonylag korán beadja, de a többit csak jóval később. Akkor esel bele ebbe a lefelé tendáló spirálba, ha úgy játszol, ahogy játszol. Ha elküldesz embereke felfedezni, szednek pénzt plusz a kacatokat is eladhatod. Még az elején van az a Mentsd meg a Nuka Colás figurákat küldi. Azt érdemes minél előbb, mert utána random meglátogat a két is kukatöltelék és egyrészt felnyomják a morált, másrészt ha nekiállnak táncikálni és rájuk kattintasz, dobnak kupakot. Ezt kb 5 alkalommal lehet elnyomni egy látogatás során. Néha kolát is dobnak. A napi küldiket is érdemes csinálni. A termelő épületekből vagy nem kell sok, vagy nem kell őket tele vágni emberrel. A termelő épületben mindig olyan emberkék dolgozzanak, akiknek magas a szükséges képessége. Etr nem muszáj maxra feltréningezni, elég ha ruhában maxos. Van ilyen napi küldi is, de amúgy is érdemes néha Rusholni az épületeket mert egyrészt +nyersanyag, másrészt pénzt és xp-t is ad. Pl azokat az embereket akik fegyvereket gyártják, simán el lehet küldeni guberálni, sokkal hasznosabb mint gyártani. Ha már elég nagy a Vault és minden termelő épületből van 2, érdemes azt csinálni, hogy az egyiket tele teszed max skilles emberekkel, a másikba meg raksz max 1-2 ember. Elnyomsz 3 sikeres Rush-t, az már elég jó anyagtöbbletet ad. Amikor már magas a baleset esélye, fogod az embereket és átküldöd mindet a másikba és azt is beRusholtatod. A lakosságot szaporitani egyébként a "természetes" úton a legkevésbé hatékony. Én azt vettem észre, hogy ezeknek a statja nagyon gyatra. Ált a fele 2-es, a másik fele meg 1-es. Jobban megéri a Rádión keresztül becsábitani őket, illetve küldikkel szerezni. A kék ritkaságú dwellereknek már elég jó a statja. Ha guberálás közben ad be eventet vagy küldire mész, érdemes figyelni arra is, hogy a kritikus lövés fullra tolja az életed. Csak mindig nézd hogy az lője a kritet, akinek kevés az élete, ne a full HP-s. Ezzel lehet stimpakkot spórolni. Persze ha gyikok a dwellerek akkor ez sem segit. Illetve ha már megjelent az ikon, hogy löhetsz kritet, vagy olyan ellenfelet kell lőni, aki belehal, vagy olyat, akinek még max élete van. Ehhez sem árt valami normális fegyver, mert a 6-7 sebzők krittel sem fognak csodát tenni. Én az első Vaultomat egy Rusty atomvetővel kezdtem, eleinte ő állt a bejáratnál, de rájöttem hogy ez tiszta pazarlás. Utána vagy ő ment küldire vagy guberálni. Szóval elvegetálni el lehet ládák nélkül is, csak úgy tényleg nagyon szopó. De azt vásárlás nélkül is lehet szerezni, csak az acsi miatt szopó, hogy legendary dwellert másként tudtommal nem lehet szerezni és a fullos Vaulttal meg már elég nehéz boxot szerzni.
De nekem nincs emberkészletem, hogy annyit küldjek ki a vadonba és a nevesített küldetésekre, hogy maradjon annyi, amennyi a bázist fenntartja. Ha csak szaporítanám őket, akkor nincs pénz az egyre növekvő épületigény kialakítására - a fejlettebb támadók ellen meg öngyilkosság is volna az ellenállni nem tudók erőltetése. Ha elkezdem edzeni őket, akkor felmegy a népesség átlagszintje, mert képző épületből sem tudok sokat "eltartani". Ha nem képzem őket, akkor meg alkalmatlanok még a nézegelődésre is, nemhogy a termelésre, vagy a harcra. Nekem jó, ha 1-2 jobb fegyverem van, mint amit az első szintű fegyvergyárban le lehet gyártani. A 10. szintű lakók megjelenéséig nem érek el a fegyvergyár megépítéséhez szükséges lélekszámhoz. Gyorsabban meg nem megy, mert nincs elegendő kredit a "kötelező" építkezésekhez... (az 1-2 spcial-pontos egyedekkel meg kínszenvedés a küldetésekre menni, mert csak a stimpaks-ot zabálják, aminek a gyártását ugyancsak nem kevés kreditből lehet(ne) szintre hozni...)
Túlontúl jól sikerült MMO lett, hogy ládák nélkül nem lehet elvegetálni benne?!
Akik kivülről támadják a bázist, azok meghatározott úton mennek rajta keresztül. A belsől viszont teljesen random mennek át egyik teremből a másikba. Legalább is a skorpiók és a földikutyák. A tűz az mindig a szomszédos termekre terjed át. A probléma sztem nálad az lesz, hogy már vannak 25. szintű lakóid, de ott a 6-8 sebzés már nem ér semmit. Az kb 10. szintig még elmegy, felette már nem. Ládákból, küldikből vagy keresésre küldött lakóktól kell jobb fegyókat szerezni. Ha már van 3-4 szint a Vaultban, érdemes minden szintre rakni 1-1 embert, aki jobban fel van szerelve, pont azért, mert ha csak a kapuhoz raksz, az nem fog odaérni, ha valami belső támadás van. Gyártani sztem az elején fegyót nem is érdemes, én az egész játékban csak legendary cuccokat gyártottam. Annál amit gyártani tudsz, mindig lehet jobbak szerezni.
Idáig azt hittem, hogy a 6-os statokig elég lesz fejleszteni az elején a már szintlépett lakosságot, mert ezzel is el lesznek az elején (35-45 fős bunker - a tűzoltással nincs is különösebb baj), de a f. ghoul-ok pár másodperc alatt majdnem végeztek egy ilyen egyedekből álló, 6 fős csoporttal és amilyen gyakran jönnének, folyamatos "játéknál" azt nem is bírná a gyógyszergyártásom (12-12/35-35). 41-es létszámú bunkerben, egyszer csak már ghoul-ok jönnek a fosztogatók helyett - ugyan gyorsabban halnak (most még - gondolom én), de nagyobb "kárt" okoznak - , idáig belső ellenfelek és tűz volt csak sokáig. A támadók fajtája mitől függ, a bunker létszámától, vagy a lakosok átlagszintjétől - a legöregebbek már 24-26. szintűek?!
Annyit már kitapasztaltam, hogy minél kisebb a szoba és minél fejletlenebb is, a belső támadók annál gyengébbek, annál hamarabb leüthetőek -> minél kisebb szobában kell őket feltartóztatni, ill. mielőbb megakadályozni az "elszaporodásukat", mert akkor tényleg meszeltek a bázisnak. (és ezek addig nem mennek tovább, amíg ki nem irtották a szoba őrségét; ellentétben a "külsősökkel", akik egy bizonyos ideig randalíroznak csak 1-1 helyiségben, aztán állnak tovább, ha még maradt belőlük) Viszont a 7 és 6-8 sebzésű, saját gyártású csúcsfegyverekkel elég sokáig tart egy-egy ilyen csata, különösen a nagyobb termekben...
Nekem is az hiányzik csak és sztem Harbingernek is. Ha jól tudom, Legendary dweller csak ládából eshet.
Sziasztok!
Egész jól megy már a játék, szépen pörög a bázisom. :) Most már csak az acsikra megyek rá, és ezt az egyet érzem kritikusnak: "Blast From The PastCollect 20 Legendary Dwellers" Van köztetek olyan akinek ez megvan? Eddig csak 4 mókust találtam a 20-ból, ebből kettőt ajándékdobozokban.
Köszi a válaszokat! :)
Kár, hogy a PC-s verzió nagyon kezdetleges, a játékot majdhogynem élvezhetetlenné tevő kezelőfelülettel van ellátva. Valamint legalább egy kezdetleges lövegtoronynak örültem volna, mert így, hogy pl. a földikutyák támadását kivédeni tudó bázislakót csak a földikutyák megjelenése után lehet előállítani egy hosszadalmas képzési-gyártási folyamat végén, ezzel nem kicsit veszik el a játékkedvet.
Az ötlet jó, a hangulat is megvan, csak ezek az "apróságok" - kaotikus mozgás-kijelölés az egérrel, a pillanat állj és a kézi épületlekapcsolás hiánya, stb. - zavarnak be a képbe.
Igen, a vízhiány előbb-utóbb sugárbetegséget vagy depressziót okoz. Mindig legyén elég áram, mert anélkül nem működnek a szobák. Mindig legyen víz és élelem, mert anélkül nem élnek a dwellerjeid! Stimpack, radaway mindig legyen! Bármilyen támadás megfertőzheti sugárzással a dwellereket, ez nem terjed, de hosszabb időn át nem gyógyítod őket a happy szintjük romlik és nem lesznek effektívek! Ha egy dweller bármit teszel 50% alá esik happy-be tedd be valakivel párban egy lakószobába, elvégre utódok kellenek és effektívebb az elején, mint a rádió. A rádiónak két állása is van, az egyikkel a külvilágból hívja a lakókat, a másikban a vaultban játszik zenét és ezzel jobb kedvre deríti a lakókat - csodát azért ne várj! Én sok szenvedés után építettem egy maxolt vaultot, 200+ dweller, minden szint beépítve, minden létező szobával. Steamen tolom, csak egy achit nem tudtam beszerezni. A lényeg még az a bejárat fejleszthető 3 lépésben - mint minden más szoba. Bár ígyis-úgyis betörnek. Amit én is ajánlok legyen ott ey magas szintű tag, a legjobb fegyverrel. Valamint minden szoba ahol végig mehetnek betöréskor adj mindenkinek mindig a legjobb elérhető fegyvert! Így hamar lezúzzák őket és nem rontanak végig a fél vaulton.
Nálam a kaja/viz max átmenetileg fogyott el, annyi időre soha, hogy sugárbetegséget okozzon, igy erről nem tudtam. Olyan volt, hogy az áramtermelésem hosszabb időre kiesett, de ezeket általában néhány rush megoldja, amig felhúzol egy plusz épületet.
Köszi a tippet! :) A bázison lévő magas sugárzásnak az volt az oka, h nem volt elég víz(???), miután felhúztam egy újabb hármas blokkot, minden oké lett! :)
A raktárat leszámitva minden épület csak akkor működik, ha van benne valaki. A rádióhoz Karizma kell, ha jól emlékszem. Minél magasabb, annál gyakrabban jön leendő dweller. A földikutyák a Vault bármelyik termében felbukkanhatnak. És ők még nem is olyan veszélyesek, a skorpiók tényleg pár perc alatt el tudják intézni a lakosságot, ha nem figyelsz. A skorpiók és a földikutyák (meg a ghoulok) között is vannak zöldek, ami nagyon erősen sugároznak. A sugárzással az a baj, hogy a max életerőt csökkentik. Tehát minél nagyobb a sugárfertőzés, annál kevesebb életet tudsz visszatölteni. Ez úgy működik, mint a Fallout 4-ben is. Szóval először a sugárzást kell semlegesiteni. Ezt csak radaway-el lehet. Ezt és a stimpakot csak az adott épületből tudod kiszedni, mindegyikhez intelligencia kell, tehát az okos dwellereket küld oda. Mind a kettő elég lassan termelődik. Illetve lehet még szerezni belőlük küldiknél, eshet lootboxból is. Az meg hogy mennyi lehet a max, a gyártó épület szintjétől függ. Ezt kicsit trükkösen ki is lehet játszani. Küldj ki a pusztába valakit felfedezni és adj neki sok radaway-t meg stimpakkot. Miután elment, hivd is vissza. Igy nála lesz egy csomó, ott fog állni a Vault bejáratánál és ha beengeded, akkor ami nála van, azt vissza teszi a raktárba. Ha viszont nem engeded be, akkor a gyártó épületekkel tudsz megint termelni. Amikor már magas szintű a Vault, megesik hogy 8-10 ember is vár a bejárat előtt. Küldiről visszatérő csapatok, felderitők, küldiből szerzett dwellerek... Van amikor a felderitőket se engedi be, mert annyi cucc van náluk, hogy nem fér el a raktárban. A sugárzást egyébként célszerű rögtön a harc után levenni, mert nagyon lenyomja a morált, nekem talán egyszer volt hogy nem sikerült, mert egy támadásban elfogyott. De akkor meg a termelő épületet inkább berusholtattam. Lehet hogy ha a sugárzás elér egy bizonyos szintet, akkor magától is nő, erre már nem emlékszem. Ha küldire még és ott is találkozol zöld ghoullal vagy skorpióval, először érdemes azokat lenyomni, mert a sugárzás vagy megöli az embereket, vagy annyira lenyomja az életüket, hogy nem fogod tudni gyógyitani őket.
Illetve azt még megmondanád, hogy ha van rádiószobám, kell ülnie benne valakinek, hogy jöjjenek a telepesek? Köszi! :) Megint leirtották a a telepeseimet a vakondokok, vagy 30 elárasztotta vaultomat.. :) Végig rágták az egészet.
Köszi! Abban tudnál segíteni, hogy mi az oka annak, hogy mindenki sugárbeteg lett a bázisomon? Hiába csillapítom, újra fertőződnek.... A dolog előzménye, h lerohanta a bázisomat egy hadseregnyi vakondok. Az volt a mákom, h volt egy valag pénzem és mindenkit fel tudtam támasztani (pedig mindenki páncélban és legalább 6-as shotgun-nal nyomta, 30+ létszámmal.... de tényleg rengetegen voltak és elárasztottak mindent a kis dögök.. :)) A másik, pedig, miért csak 15 db eü csomagot és sugárbetegség elleni gyógyszert tud tárolni a bázisom?
Most van 2 kommandóm, azokkal szoktam küldikre menni, az egyik emberemet egy uzsonnás dobozból kaptam, kapásból 34-es szintű és az egyéb tulajdonságai is jó magasak. Jól jártam vele... :) Lézerpuskákkal és csákánnyal nyomják, egész ügyesen. :) Sajnos komolyabb fegyvereket továbbra sem tudok gyártani. :(
Amig kicsi a Vault, addig annyira nem lényeges, csak célszerűnek tartom előre gondolkodni. De anno nekem pl egyetlen központi liftakna volt és néhány esettől eltekintve nem okozott nagy gondot. Később, ha már raktárszinteket kell épiteni, oda érdemes Mr Handy-ket tenni.
Köszi a tippet! :) Sajnos 3 oszlop liftakna nem jön már össze de kettő még igen... :)
Mivel még az elején jársz, egy tippet had adjak. A Vaultot úgy épitsd fel, hogy mindenképpen legalább egy központi liftakna legyen. De ha jót akarsz magadnak, akkor 3 liftaknára tervezel, egy legyen középen, kettő meg a két szélen. Igy ha valahol tűz üt ki vagy bogarak támadnak, akkor könnyebben oda tudsz vezényelni valakit. Az elején amig csak pár terem van ez annyira nem tűnik fontosnak, de majd később, amikor már 2-3 szint csak raktár lesz, meg egy valag más épület, nagyban meg tudja könnyiteni majd a dolgod.
A Vault fejlettségi szintjét az határozza meg, hogy hány dwellered van. A magas szintű cuccokat ha jól emlékszem csak később lehet gyártani, de majd visszarakom én is a játékot és megnézem, mert már rég játszottam vele és ködösek kissé az emlékeim. A Pusztából érkező behatolók tényleg egy bizonyos útvonalat követve vonulnak végig a vaulton. Érdemes 1-2 embert mindig a bejáratnál tartani és ezeket cserélni, mert az ácsingózástól nem fognak fejlődni. A támadók minden szobában lövöldöznek 20-30 másodpercet, aztán mennek tovább. Az egyes szobákból ilyenkor érdemes a szintén jobb harcosokat elébük küldeni, még akkor amikor megszólal a riadó, vagy amikor a bejáratnál harcolnak. Később majd lesznek Deathclaw támadók is, az finom lesz :D A jó fegyókhoz ritka komponensek is kellenek majd, a gyártásnak pedig ideje van. Minden cucchoz meg van adva, hogy milyen képesség fontos, minél magasabb ez a képessége a gyártó embereknek, annál hamarabb elkészül a cucc. A tervrajzokat sajnos csak magasabb szinten tudod kioldani, már eleve a gyártó szobát is csak magas szinten lehet épiteni, de ha valahol találsz jó cuccot a loot között, azt már kis szinten is tudod használni.
Köszönöm szépen a részletes választ! Igen, kb így csinálom most már és egy jobb a kolóniám. Megfigyeltem, h egy irányba jönnek be mindig a behatolók... oda tettem ki jó pár lézer pisztolyos és shotis laklótársat, és szépen elcsendítik őket. :D plusz a megfelelő tulajdonságú embert, az oda szükséges ruhában, teszem a megfelelő üzembe, így nyersanyag hiányom sem nagyon van. Ez az én játékom most. :) Időm alig van, az 3x15 perc napi szinten erre pont elég. :) Abban még tudnál segíteni, h mi az oka annak, h találok tök jó fegyver tervrajzokat (teljesek, pl mesterlövész puska), de mégsem tudom őket gyártani? Köszi a választ! :)
Én úgy csináltam, hogy 1-2 jóképességű embert a majdnem legjobb cuccokkal elküldtem felfedezni. A fegyvernek lehetőleg minél nagyobb legyen a sebzése. A legjobb emberem ált a bejáratot védte, a vault biztonsága mindig előbbre való mint az explore. Arra érdemes figyelni illetve azzal lehet játszani, hogy mikor és kire lövöd el a kritet. Én úgy szoktam, hogy ha pl van 3 ellenfél, akkor kettőt egymás után sebezve leszedegetek, a harmadik meg kapja a kritet. Arra is érdemes figyelni, hogy mindig legyen stimpack a felderitőknél, mert ha találnak valami kipucolásra váró helyet, gyógyitás nélkül könnyen elvérezhetsz. Kalandra is érdemes a legjobb embereket elküldeni illetve ha már van pár embered, külön erre felszerelni egy csapatot. Igazából nekik is az a fontos, hogy sok stimpack legyen náluk illetve a biztonság kedvéért legyen a csapat szinte magasabb, mint a küldi minimum követelménye. Később majd lesznek olyan épithető szobák, amik az egyes képességeket növelik, ott érdemes a kalandozó csapat statjait maxra húzni. Ha bekapcsolod a rádióadót és jönnek majd a pusztából a leendő dwellerek, ott is érdemes válogatni, kit veszel fel. Ha jól rémlik vannak olyan helyek explore közben, ahol az épület végén csatlakozik a kari a vaultodhoz. Az elején ezek még elég jóképességűek az alap dwleerekhez képest. Meg néha boxból is lehet jókat nyitni. Vannak a neves dwellerek, nekik a legmagasabb az alap statjuk, de ált ők is gyengék valamiben, figyelni kell, hová osztod be őket. Arra is érdemes figyelni, hogy a dwellerek ne nagyon szálljanak el szintben az elején, inkább többet húzz fel 20-ra, mert az ellenfeleket is a dweller szintjéhez adja be, de ha a felszerelése és a statja nem fejlődik, akkor igazából minden szinttel csak gyengébb lesz (oké, az élete nő, de harcban ált mindegy, hogy fél vagy 2 perc alatt hal meg) Később majd felszerelést is lehet craftolni, de az elején bőven jó az ami lootból esik. Érdemes csinálni a napi/heti küldiket, eventeket, illetve azokat a küldiket amik lootboxot adnak, lehet onnan is jó cuccokat szerezni.
Milyen képességek és páncélok fontosak a küldetésekhez? Igyekszem a legjobb embereim(20+ szint) felszerelést (lézerpisztoly+3x4 elsősegélycsomag...) kiküldeni, de nem az igazi. :( 11 óra játékidőm van. Köszi a válaszokat! :) Szerk: Most olvastam a #144-et, köszi! Azért további tippeket szívesen veszek, ki tudja mennyit frissült azóta a játék! :) Utoljára szerkesztette: Papa01, 2021.04.21. 19:13:50
Survival, csak a keményeknek ;)
De lehet a 3. már nekem is az lesz, csak nagyon megfontoltan haladva. Csak én is belegondoltam hogy tényleg nagyon függ attól, mi van az uzsonnásdobozokban, lesz-e sárga fegyver, sárga ruha..
Mikor a másodikat kezdtem, és az első 10 dobozban sem rare dweller sem 2-3 sárga holmi nem volt, simán mindig töröltem és újrakezdtem :)
Viszont 36-tól fix DC támadás van, ahogy tapasztaltam. Elég lassú a haladás így 35 fővel és arra hajtva, hogy akiket kiküldök max SPEA-val kerüljenek ki lvl1-en :/ Főleg, hogy kiba figyelnem kell survival miatt.El is buktam a PA NUKE-os karakteremet, mert elaludtam és reggelre meghalt...
Ha nincs 3-as szintre fejlesztett szoba a bunkerben, szerintem nincs radscorpion attack ;) 66 lakosnál járok újra és még nem volt.
Bevallom nem játszottam még rendesen Fallout játékkal,már úgy hogy nekem meglenne,másnál próbáltam,de nem jött be ez a lövöldözős zombis dolog.De ez a Fallout shelter vicces,mellesleg már gondolkoztam is rajta hogy talán ki kéne próbálni még is valamelyik Fallout játékot.
Poen, jol sebez, csak baromi idegesito egy ido utan. Klasszikus cucc a Fallout jatekokban egyebkent a fat man es a mini nuke, ovatosan hasznalva sokszor mentette mar meg a seggunket szorult helyzetben. :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2017.05.12. 10:12:07
Vicces fegyvereket lehet találni a játékban. Az egyik lakómnak olyan fegyvere van ami kilő egy atom bombát.
Már meg tudom válaszolni a saját kérdésem amivel idetaláltam: csináltam egy biztonsági másolatot az első bunkerről, majd próbaképp addig ölettem az embereim míg csak 20 maradt. Se skorpió se kampósrém támadás nincs azóta. A létszámtól függ, nem a játékidőtől.
De megtaláltam,csak először felületes voltam és nem vettem észre.
Ok, jogos, tényleg rejtett az AppData, csak én azzal kezdem a windows telepítés után, hogy láthatóvá teszem a rejtett mappákat, rutinból, és megszoktam. A keresés ezek szerint addig nem találja meg míg rejtett, de ebből is tanultam ;)
A steam verzió a szokásos: AppData\Local\FalloutShelter, a Bethesda win10 alatt a Documents\My Games\Fallout Shelter, az android6 meg a belső tárhely\Android\data\com.bethsoft.falloutshelter\files mappákban. De amúgy van a windows-ban beépített kereső is ;)
Hát én azt sem tudom hol a fenében tárolja a mentést a játék.
Nem tudom már, akkor találtam mikor azt kerestem, mi van ha lemegy újra a létszám 59 fő alá. Valami Fallout Shelter fórumról. De én nem kívánok vele csalni túl sokat, csak az alap bázis előre kiépítéséhez kellet. Lemásoltam a második bázisom, előre kihagyva mindennek a helyét. A 99 doboz túl sok jó dolgott adott, de így túl könnyű lenne a kezdés (revenge... már az elején.. 2-3 napig tart legyártani... ) ... így a raktárakat is eladtam (az állatok és a legendary junk kivételével.... ennyi csalás még belefért....) majd ezt a pénzt is elköltöttem liftre. csak 800-at hagytam meg. Nekem tényleg csak az előre kiépített bázis váza kellett az újrakezdéshez :)
Mivel én egy hónap alatt azt hiszem lényegében kimaxoltam a játék lehetőségeit pár óránként belépve (a gyűjtögetést nem számolva, meg még maradt 3 befejezetlen questlánc) Már ki is találtam hogy kezdem el a 3. végleges (?) telepem. Túl sok emberrel jártam állandóan a vidéket, túl sok jó cuccom lett túl hamar azt hiszem. De azért nem törlöm. De ebben nem fogok állandóan 10 emberrel rohangászni. Van valahonnan egy 99 uzsonnásdobozos 999 kólás és 999.999 kupakos üres mentett állásom, 4 raktárral, bennük legendary dweller-ekkel. Igazi 'csít' pack :) A dobozokat sajnos nem tudom törölni, ki kell nyitogatni, de aztán kiépítem a bunker már korábban bevált vázát a liftekkel, az alap termelő szobákkal, és kipucolom a köveket alulról. Ezután elpazarlom valamire a maradék pénzt, mondjuk liftekkel és a törlésükkel, és a kólát az objektívek kitörlésével . Logikusabb is, hogy már egy kiépült bunkerben kezdődik a mese, nem pedig az atom után párszáz évvel jönnek az első emberek, és épül ki a bunker a semmiből... És más úgyis megvan az ideális váz, az előző játékokból tanulva, minek kezdjem üres heggyel. Ha már overseer vagyok, nyilván nem egy üres hegy élére neveztek ki :) Ezután nem fogadok be több lakót kintről , csak akik a küldetésekből csatlakoznak hozzám. Nincs rádiózás. Meg akiket a kártyákból kapok. Akik az ajtó elött állnak úgyis nyilván sugárfertőzöttek... azért ilyen semmire sem való gyenge első szintűek :P És csak gyerekekkel növelem a lakók számát. Nem viszem túlzásba a tréninget sem, csak E, L, és egy tulajdonság lehet maxon, a többi hasznos is legfeljebb csak 5. (Vagy csak annál a 9-nél akikkel a küldetéseket csinálom, ott azért lehet nem akarok mazózni 40+ szint fölötti questeknél ... de nyilván azért őket küldöm overseer-ként, mert kiválóbbak, mint a többiek. ) Így nem lesz 3 tréning szobám sem egy tulajdonságra, így áram gondom sem lesz. És csak akkor jön új gyerek, ha van üres tréning szoba. Így talán saját szabályokat kitalálva a játékhoz nem fogok kiégni sem, hogy minél jobban, minél hatékonyabban, és nem raktár lesz a hegy fele meg tréning szoba, stb ;)
Ha nem csak a befogadott emberekből élsz, hanem elküldöd a nőket néha szülni is, szugeráld be magadnak +3 child specials pet-et, amitől a megszületett gyerek legkisebb SPECIAL értéke is 4, szerintem az a legjobb amit kaphatsz :) Én mindkét bunkernél úgy de úgy akartam, hogy össze is jött egész hamar, ha nem is a +3-as. Ezt a hp% tulajdonságot még nem is láttam. Küldetéseknél pedig jól jöhet. Esetleg második legjobbnak meg az objective completion pet. Gyorsabb teljesítés, több jutalom. (A te példádra: x3 objective completion esetén már 10 konténer kinyitása után teljesült volna, nem kellett volna a 30, És az is nyilván előny ha nem 6 DC támadás után kapod meg a jutalmat, csak elég 2) Mert természetesen mindkettőt a +3/x3 legendary szinten ajánlott kiszugerálni :P Utoljára szerkesztette: Hirthalion, 2017.05.04. 16:37:01
Kaptam egy olyan küldit aminek a jutalma egy pet,nyissak ki 30 dobozt vagy mi a fenét küldetés közben,elmentem küldizni meg is lett a 30 cucc a küldetésben,hazamentem kinyitottam a pet dobozt,ebben is egy cica volt. Csak ebben nem fehér cica hanem fekete cica,+94% hp.
A sok random faktor mellett is a lehetosegek miatt elegge repetativ a jatek (foleg, ha nincs event), igy egy ido utan mar csak rutinbol csinalja az ember es egyre kevesbe szorakoztato. En pl siman kihagyok 2-3 honapot, ha megunom, aztan eloveszem es folytatom. Celom a vilagon semmi sincs vele, csupan annyi, hogy ha nincs kedvem dolgozni, akkor legyen mit csinalni. Ugyanilyen cellal jatszok/jatszottam a punch clubbal es hasonlo kis vackokkal. :)
Valószínű a munkámból eredően túlságosan precízen és praktikusan álltam hozzá én is, pedig én is csak fél órákra léptem be itt ott, leokézni a képzéseket. De majd kitalálok valami nehezítést. A kemény fokozat nem jó, féltem a felfedezőim kincseit, nem kell perma-halál :)
Lényegében egy bunkerrel majdnem feloldottam az összes steam-teljesítményt, oda sem figyelve rájuk.
Érdekes, hogy magyar oldalon majdnem mindig ládának írják általában az uzsonnásdobozt, úgy megszoktuk, hogy mindig láda a jutalom.
Hátha vannak hozzá modok. Vagy kitalálok valami történetet és aszerint játszok, nem úgy mintha ez volna a munkám. Utoljára szerkesztette: Hirthalion, 2017.05.03. 19:04:54
"Vagy lezüllik napi rutinra az egész, hogy gyors belépek 'aratni' megcsinálni három questet, kiadni az új feladatokat és kilépek. "
En igy jatszom a megjelenes ota :) Szigoruan munka kozben, ebedido kornyeken belepek, megcsinalom a dailyt (elsosorban azt amelyik ladat ad), kicsit rendezgetem a treningeket, ranezek a kalandorokra es kesz, fel ora az egesz, es johet a 24 ora szunet. Van persze, hogy napokig nem tudnek belepni mert el vagyok havazva, ilyenkor van, hogy napokat allnak egy helyben a lakok, de hat ez van :)
Ha megkérdeznek engem is a fejlesztés közben, én is tudtam volna még endgame tartalmakat javasolni. :) Pl hogy a legendary dweller ne csak egy olyan legyen mint a többi, hanem időnként azok is adjanak a lore-hoz kapcsolódó egyéni questeket, így máris bejön egy új motivációs faktor a gyűjtésükre. Vagy össze lehessen kapcsolni a 3 három bunkert, tudjanak egymásról, mehetne a kereskedés is, és máris élőbb a világ. Mert ahogy nézem hiába mehet már 3 quest párhuzamosan, nem lesz több több felvonásos quest sem. Így meg steril. Időnként kiéghetne a víztisztító chip-je is és ha nem csinálod meg a questet addig mindneki sugárfertőzött marad. Ha már spin off... Vagy valami egyéb ritka nem rutinból leküzdhető endgame disaster, megjelenik Diablo a legalsó szinten és le kell... ja de az másik lore :P Vagy az endgame küldetések már csak olyan dolgokat adjanak ami sehogy máshogy nem szerezhető meg (gondolom a csontváz és a szellem outfit is ilyen volt valamikor halloweenkor, mert még nem néztem utána) mert a kupak nem motivál, csak az uzsonnásdoboz vagy a legendary junk Még az a szerencse, hogy 2-3 napig készül egy legendary outfit vagy legendary fegyver, mert akkor még az sem motiválna hogy folyamatosan menjen a gyártás :)
Most vagy elkezdem keményebb fokozaton, a valódi halállal nehezítve (bár nem a lakóm halála hanem a vele elvesző cucc miatt nehezítés szerintem) Vagy lezüllik napi rutinra az egész, hogy gyors belépek 'aratni' megcsinálni három questet, kiadni az új feladatokat és kilépek.
Lehet mégis a simcity lesz a nyerő, az is megy offline, csak attól nagyon durván melegszik a telefon, és féltem. Utoljára szerkesztette: Hirthalion, 2017.05.03. 13:53:40