Ha jobban megnézzük Ferihegy is a város része, a VHHH közel sem volt sosem ennyire zajos, mint az LHBP. Egyrészt az egyik irány víz felett van, a másik hegyvonulat mentén, csak van egy vékony sáv ahol átjönnek a gépek. A leszállási eljárás bonyolultsága miatt (íves VOR megközelítés) alacsonyabban tartották a gépeket (alapvetően a küszöb fölött valamivel), hogy ne kelljen állandóan a magassággal foglalkozni. Ezért is tudtak tök jó felvételeket készíteni, de az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy többnyire a nyomornegyed van a bevezetősáv alatt (ahol rendszeresen bontani kellett az illegális építkezéseket), illetve valamennyi ipari, kereskedelmi egység. Nálunk Budapesten sokkal nagyobb problémát okoznak a 31-es fel, 13-as leszálló gépek, ugyanis alacsony magasságon átrepülik a várost, illetve a reptér környéke is sűrűn lakott. A nyugati példa nem igazán ideális, ugyanis pont a nyugati európai városokban van a legtöbb problémás reptér. Berlinben pl. rögtön 2 is van, mert a Tegel is rossz helyen van, a Schonefeldről pedig már ne is beszéljünk (teljesen belakott területen van). Ráadásul ez a készülő Brandenburg reptér. A 3. berlini reptér a Tempelhof tulajdonképpen a belvárosban van, közlekedési szempontból roppant szükséges lenne rá, de egyrészt annyira megsérült a II.vh-ban, hogy még mostanra sem sikerült eldönteni, hogy megéri-e felújítani, másrészt benne van a "világ 10 legveszélyesebb reptere" között a város miatt. Úgyhogy egyelőre parlagon hever. Ha átmegyünk Londonba ott is kapásból 2 van: a Heathrow (a föld 3. legforgalmasabb reptere) benn van a városban, a London City ami csak picit kisebb mint a Khai Tak, szinte a belvárosban. A párizsi Orly reptér is sokkal nagyobb forgalmat bonyolít mint amit szabadna neki a zajterhelés miatt, és ezt a végtelenségig lehetne sorolni. Ezek mind nyitott repterek, és nem igazán tervezik elköltöztetni őket, míg pont az ázsiai országokra jellemző, hogy folyamatosan keresik a lehetőségeket. Így mára a Khai Tak-ot is bezárták, mert egy mesterséges szigetre felépítettek egy rohadt nagy repteret. Egyébként pedig a hatalmas helyhiány ellenére, azért elég jó helyre tették azt a repteret, mert összességében sokkal kisebb zajterhelés volt ott, mint nálunk Ferihegyen, holott szinte csak heavy gépek röpködtek ott. Viszont az öböl partján van, ott már csak a kikötő van, ahol emberek laknak azok nem is hallották a gépeket (öböl másik oldala). A nyomornegyed pedig alapvetően ipari terület még a mai napig is. Logisztikai szempontból pedig sokkal jobb helyen volt mint a mostani, mert ott volt a kikötő, a főutak, az ipar és kereskedelem. Az új reptérnél még a mai napig sem tudták rendesen megvalósítani az optimális logisztikai útvonalakat. A várost még mindig túlterhelik a helyi szállítású kamionok. Bankokban kb. ugyanezt csinálták, a japcsiknál pedig már sportot űznek a különleges kialakításokkal, ezzel szemben európában nem igazán találunk példát komplett reptér átköltöztetésre. Kivételnek most csak Athén jut az eszembe, ott is ázsiai mintára építettek egy új repteret. De pl. Barcelona az egyik, ahol szintén ázsiai mintára kellene csinálni egy mesterséges szigetet és oda kirakni az El Prat-ot, mert ahol most van az egész várost zavarja. Csakhát európában egészen mára költik a pénzt, többek között ezért sem megy még a németeknek sem a reptér áttelepítés. Még Dubajban is vannak gondok (ahol ugye van pénz bőven), amikor rájöttek, hogy a repteret rossz helyre építették (gyakorlatilag kettévágták a várost), inkább elvitték onnan a gazdagabb kerületeket mint, hogy mondjuk a Sharja-i repteret (az van a város szélén) bővítették volna az eredeti tervek szerint. Az új reptérrel inkább kinyírták az akkori komplett üdülőövezetet, úja(ka)t kellett építeni, ami közel sem olyan szép mint a régi (tipikus sivatagi oázis volt). Most az oázis helyén a reptér egy része és logisztikai központ van. Úgyhogy összefoglalásként pont ázsiában törekszenek arra, hogy csendesebbek legyenek a városok, európában inkább csak a problémák szaporodnak, együtt kell élnünk a zajjal, ahogy terjeszkednek a városok.
Azsia. Nyugati kulturaban ilyet nem lehetne megcsinalni az emberekkel. Mondjuk erdekelne egy 24 oras honkongi atlagzajszint, lehet hogy ott mar fel es leszallaskor akksival mennek a gepek. :)
Szerintem a hiba az önében. Mert más youtubereknek az építős stílusában ezt én nem vettem észre. Pedig azok használnak ám rendesen asseteket. Gondolom a moddereknél érdeklődtél akik csinálták amiket te használsz hogy direkt van ez a hiba vagy user error?
Bár nem említettem, természetesen a két kifutósról beszéltem... 4 vonalat szolgál ki. 2-2 személy és teher... Sorban jönnek a gépek... Nyilván nem kell rommá terhelni a repteret, de attól még a probléma fennál.: Túl majrésak a pilóták!
Nekem most éppen az nem tetszik, hogy már 2x-es sebességen is akadozik a játékmenet nem csak 3x-on.
Ki lehet bővíteni a (modern) repteret a konfigurálással egy 2. kifutópályával. (utolsó fül ha jól emlékszem) Ezt a játék nagyon jól használja ki, mivel az egyiket a felszállásra, a másikat pedig landolásra használja.
Valaki el tudná magyarázni érdemben, hogy az asset (tereptárgyként - dísznek lerakható) járműveknek miért világít a lámpája. Azt már csak halkan tenném hozzá, hogy az összes!!! (index, helyzetjelző, fék. Talán még a tolató is!) Tudom, hogy egy megkeseredett vén hülye vagyok, (Skatulyabácsi) De ezzel együtt is van egy olyan érzésem, hogy a modderek egyre debilebbek! Hogy ez-e a legnagyobb bajom? Nem. De attól még lehetne jól is csinálni azt, amihez a nevünket adjuk!
Apropó repülés. Nézegettem egy darabig az egyik forgalmas repteremet és azt látom, hogy baromi sok az átstartolás. Amiknek a zöme indokolatlan. Már bőven a gurulón van az előző gép, talán csak a farka hegye lóg a leszállópályára, az épp közeledő gép meg még többszáz méterre van tőle, de már húzza is fel az orrát. Baromi ráfizetéses lesz így a légiközlekedés!
-Mekkora várost szeretnél? -Igen. (még repülőn is kelljen kenyeret beszállítani)
Dimre: Menj Krisz oldalára és kérdezd meg tőle,azt hiszem másnak is volt ilyen baja,mintha írta volna ott valaki. A német mód tetszik, jó összetett, még ki kell tapasztalnom. Eddig,amit István osztott meg azt használtam. Phara : Most akartam kérdezni,hogy sikerült,mert megcsináltam újra én is egy ilyen vonalat,de akkor nem dobom fel. Utoljára szerkesztette: Skedek, 2020.01.31. 17:27:53
Nos végülis egész jól sikerült megoldani a 2 pályán lévő különböző sebességű szerelvények összehangolását.Ahol az expressz nem áll meg onnét a kimenő jelzők sűrűn vannak.Viszont a 2 szélső megállónál ritkábban, hogy a lassabbat után ne induljon el túl hamar viszont a 2 város közti kb 2/3-os szakaszon véget ér a jelző,hogy ahol nem áll meg az expressz ott ne induljanak el ha már az expressz úgy is nemsokára megelőzi.Persze minden város közt valamennyire ki kell nyomozni az ideális jelző távolságot.
Úgy láttam, mintha nem oda raknád az oszlopokat, ahova akarnád. Van ebben amolyan automatikus pozíciónáló izé? Mert anélkül szerintem boldogságosabb lenne...! Én egy gőzös verziót használok, ahol jóval kevesebb eszköz áll rendelkezésre, de tizedmilliméterre oda rakom, ahova akarom. Szintén német póznákkal operálok.
Picit hosszú lett, néha elmélázok, fontos, hogy a vágánykereszteződéseknél nem igazán lehet pontosan illeszteni az oszlopokat. Nem használok gőz modokat, csak manuálisan vagy modmanagerrel pakolgatom be a cuccokat, nálam jobban bevált, lehet variálni a betöltéssel.
Üdv mindenkinek! Kicsi megoldandó problémám lenne, a Magyar csomagban levő festett Traxx-ek bármi előtt vannak akasztva belelógnak a vagonba. Körülbelül az ütközök vannak a kabin vonalában, elvileg csináltam képeket, de nem találtam, úgyhogy nem csináltam, elfelejtettem a billentyűk kiosztását. Valaki esetleg tudja mit kellene átírni a mod mappájában, hogy meggyógyuljon ? Köszönöm. @Skedek, az oszlop mizériához, a német síneket töltsd le, van külön hozzá oszlop szett is, nagyon részletes, manuálisan kell kihelyezni, de csak a váltók körül. Én úgy szoktam, hogy minden sínt a némettel pakolom le, nincs oszlop sehol, utána ahol nincs kereszteződés ráfrissítem a varázspálcát, vagy a high way-t, itt végig megjelennek az oszlopok (fontos, hogy a menüben be kell állítani a régiónál Németországot, máskülönben az alap oszlopokat pakolja le). A kereszteződéseknél kézzel lerakok párat, így elkerülhető ez a több éves mizéria, ami kb a játékosok zömének szúrja a szemét. Még annyit, hogy más oszlopcsomagot is használhatsz ez mellett, nálam az osztrák is benn van, majd próbálok valami képi anyagot csinálni az oszlopokról.
TF1-hez volt a buldozer mod,ami tudott specifikusan, sajna a kettőhöz még nem találtam.
Az is valami, ha mod járműveit kicseréled másikakra és tovább tudod vinni a térképet! Még mindig jobb, mint siránkozni az elbukása miatt. Ezután én is alkalmazni fogom ezt az átrakós megoldást!
Olyan modról tud valaki amiben a tereptárgyakat specifikusan le lehet radírozni?Meglévő pályán mondjuk csak a sziklákat vagy csak a fákat törölje nagy területen.Esetleg valahogy map editorba vissza tudom helyezni és ott törölni őket? Utoljára szerkesztette: Phara, 2020.01.30. 15:10:42
Ezt próbáltam,látja is az adott modokat így a pirosat kiveszem, de továbbra is kidob. Egy másik térképemen ugyanez a hiba, de ott nincsennek ilyen vonatok,amik futnak épp, így csak simán kikapcsolom és elindul. Olvastam a steam forumon,h másnál is ez van. Az egyetlen megoldás jelen pillanatban, ha a steames modokat átrakom a letöltött modok mappába és ott aktiválom a steamesekről leíratkozom, így csak ott lesz kapcsolat,az meg variálhatom,ahogy akarom. Csak így meg a frissítések bajosak tudom, de hátha kijön már egy mod manager a tf2 alá is.
Próbáld meg a modokat a játék könyvtárába lévő mod mappába betenni. Oda nem nyúl be a steam, de mégis tudod aktiválni.
A tf1-el is bajom volt a váltókkal, h nem tudtam szépen megoldani az oszlopokat, mindig belelóg a sinbe meg egyszerűen rondán rakja le. Főleg,ha egy nagy állomás van, olyan oszloperdő alakul ki. Eddig kézzel raktam le a kritikus helyeknél, de nagyon idő igényes. Van erre megoldás vagy csak az,h oszlop nélküli síneket rakok le és én megoldom kézzel?
Sajnos a mentésem nem tudom betölteni a lentebb írt okok miatt 110óra. Újrakezdtem tegnap, csinálok egy ilyet, készítek róla képernyőképet és feltöltöm.
Tehát a bejövö váltó elé és az állomások távolságának a közepe közé pakoljak bejövő jelzőket?Ha nem ,küldhetnél valami képet is. :) De én nagyjából így képzelem el amit mondasz.
Igen,ezért mondtam,h kell egy kis befutó,ahogy jön be a vonal egy darabig már 4 sín jön be, ott eleve belassul a lassú vonat a váltó miatt plusz áll az állaomáson veszi fel az embereket. Előtte meg sorban lámpázni,h rögtön betudjon futni utána a gyors. Nekem így működik valamennyire, lehet van jobb megoldás ,de nem tudok róla. .
De ha a bejövő váltóhoz teszek lámpát és még az IC azt nem hagyta el akkor simán elindul az inga.
Én ezt lámpával oldottam meg. A leggyorsabb vonatom csak a két végpont között áll meg. Van 230km/h-s,160km/h-s és 120km/h-s ugyanazon a vonalon. Az állomáson bevárják egymást. A lényeg persze,h külön peronra fusson be a lassabb. A kimenőhöz teszel egy lámpát,de csak a lassú vonalra. A bejövőhöz pedig még jóval az állomás előtt lerakok egyet a gyors vonalra. Így kicsit ki kell futtatni í síneket, tehát nem rögtön beleágazod a fő vonalba.
Na most viszont kéne egy kis segítség.Több város közt van 2 irányú vasútvonalam amin egy vonal fut jelenleg végponttól végpontig. (a-b-c-d-c-b-a) de ennél jócskán több. Namár most.A végpontok kivételével minden állomáson 4 vágány van.Expressz vonatokat szeretnék amik csak minden 2. városnál állnak meg.Hogy tudnám megoldani az elsődleges prioritást rájuk, hogy mikor az állomásokon épp nem áll meg akkor a városok közti inga ne álljon be elé hanem várja meg az állomáson míg az expressz megelőzi?
Phara, pont ezt mondom,h megvannak a mentések. De, ha visszamásolom ugyanúgy piros. Mintha a steam kapcsolat kellene neki. Új modként megjelenik, de nem tudja helyettesíteni,ha azokat lekapcsolom.
Korábban panaszkodtam, hogy a több mint 7000 összlakosságú 6 vársosos kis térképem lassú, szaggat, kezd játszhatatlanná válni. A betöltése is több percig tartott, valamint az egyes kezelő panelek is jóval lassabban jöttek fel. Már ott tartottam, hogy kezdek egy újat a Natural Town Groth mod nélkül. Tegnap minden megváltozott. Gyorsan bejött a térkép, nem szaggat, normálisan követhetőek a járművek, és az egyéb műveletek is a régi sebességgel mennek. Örülök, bár nem értem a visszagyorsulás okát.
Persze utólag már semmi értelme de megelőzésre nem lehet az megoldás, hogy biztonsági mentést csinálunk a modokról?
Tegnap sajnos 3 mod eltűnt a steamről, ha ráklikkelek a játékon belül a modra az oldalon sem találom meg. De, amiket kér ,mindből van mentésem, tehát megvan ez a 3 mod. Hiába másolom vissza, beteszem a modba illetve steames modba is, de úgyanúgy piros felkiáltójeles. Nagyon sok órám van benne úgy néz ki,hogy kuka, de hátha valakinek lenne ötlete.
Valaki amúgy észrevett bármi különbséget a régi rendszerhez képest városi tömegközlekedésben?Most mintha nem törődnének a frekvenciával az utasok,és hogy mennyit kell várni így ugyan annyian utaznak 1db csuklós busszal is mintha több kisebb busz lenne ugyan azon az útvonalon. Utoljára szerkesztette: Phara, 2020.01.27. 13:00:21
Úgy oldottam meg a forduló ki/bejárónál a lámpa problémát, hogy a forduló túloldalára tettem egy kétirányú útkapcsolódást (nem akartam sokat bontani, azért lett kétirányú), és ezt kötöttem be kis utcákba. Az eredeti kapcsolódást töröltem, A két villamos járat kerülővel jön be a végállomásra. A korábbi kijárat olyan közel volt az úthoz, hogy a gyalogos kapcsolat megmaradt, így az állomásra menő és onnan jövő gyalogosok egyszerűen kimennek az út felé, mint eddig, és nem zavarják a villamosokat. Itt teljesen meg is szűnt a dugó.
Másrészt van olyan mod is már, ami mindenféle konfigban enged közúti megállókat lerakni. Más is rájött már, hogy az utólagos szerkesztgetés sok esetben macerás, és 2-3 jármű felett már nem hatékony az alapból lerakható.
Nálam ilyen egy egyirányú buszmegálló amit végre sikerült lerakni.Lerakás után lehet törölni az alap 2 irányú bejárót is. Utoljára szerkesztette: Phara, 2020.01.27. 08:15:22
Szerintem ilyet nem lehet meg veletlenul sem, mert ahol az uttal csatlakozik, mindig ketiranyu. Az ujabb bekotok lehetnek csak egyiranyuak, vagy ki, vagy be.
En 8 evet dolgoztam kint norvegiaban, ahol aramos volvok vittek az embereket, fustot keresve sem talal az ember, meg a belvarosban sem. Mikor meglatok egy dizeles puffogo buszt itthon, tisztara ugy erzem, visszamentem az oskorba. Foleg ha bringazik az ember, lampanal mielott megindul a busz elottem, jo mely levego, hogy 20 masodpercig ne kelljen venni.. Es meg csak Pecsrol beszelek, Budapest 5x rosszabb.
Türkiz Tenger a hivatalos neve, bár én csak 300 wattos szektornak hívom! De hívhatnám elmű, vagy émász szeszektornak is, mivel az egész szektor, illetve szektorok, mivel kettő van belőle egymás mellett, Erősen terheli ezzel a zöld köddel a VGA-t! De úgy képzeljétek, hogy a kettőt összekötő szuperautópálya is ilyen köddel van borítva!!! Rosszabb hűtésű géppel a látogatásuk garantált HÁZTŰZnézéssé fajulhat! Erősen Atreus' Clouds fílingje van! Emlékszem anno emiatt a szektor miatt raktam fel a No Fog módosítást. Ha ugyanis ebben a zöld ködben SETA-val száguldoztál, akkor kivakuzta a szemed a villódzás. Most hál'stennek ilyet nem tapasztaltam. (Ritkábbak a felhőfoszlányok.) Egyébiránt mindhárom szektor csont üres. Lakatlan. Egyéb kincseket sem rejteget! Ásványi anyagokban viszont gazdag.
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2020.01.26. 16:26:28
Ez is egy jó kérdés.Én ilyenkor ha tudok 2 buszsávos utat rakok a be és kijárathoz.Így kocsik nem mennek arra és lámpa sincs.
A közlekedési lámpát nem lehet kikapcsolni a busz/villamos/tehergépkocsi fordulók ki/bejáratánál. Vajon miért?
Nah azt árulja el nekem valaki, hogy free game-ben miért nem szállít vasércet meg szenet a kohászatba? Fel van építve minden, ipari állomások, jó vagonok és mégsem akarja a termelést megindítani. Wtf?
Kibaszott nevetséges, hogy egy busz állomás exit only-t nem lehet az istenért sem lerakni.Egyszer véletlen sikerült,de egyéb okból dózerelni kellett a megállót.Most ugyan oda visszaraktam kb de még sem lehet odatenni egy kurva kijáratot sokszori próbálkozásra sem.Mellesleg miért is nincs 1 illetve 2 irányú lerakási lehetőség azt sem értem.(1 be/kijárat vagy 1 be 1 ki) Utoljára szerkesztette: Phara, 2020.01.25. 18:22:39
Általában csak jármú modokat használok, ipari termelés növelést, város termék szükséglet növelést és néhány asset csomagot. Épület öregedés módosítást nem. Illetve van ez a báros növekedésének módosítása, Natural Town Growth, de nem a játék elején tettem fel, hanem később, azaz a központomnak már nagyobbnak kellett volna lennie. Utoljára szerkesztette: tuvixplayer, 2020.01.24. 22:21:12
azt mondom, nekem már jó magas.amennyiben van olyan modod,ami az épületek elöregedést befolyásolja, azaz megmaradnak a régi épületeid is az bekavarhat. így sok színűbb a városod, de olvastam,h sok minden mást meg gátol. város termelés igény, épületek fejlödése.. Utoljára szerkesztette: Skedek, 2020.01.24. 21:47:50
Egy szóval sem említettem, hogy ez engem zavar! De valakit egész biztosan.
Szoktam ekép érvelni a "buszimádóknál". Az eszébe sem jut a gyökérnek, hogy a buszon százan utaznak, míg ő az opel asztra 1.7D-jében egyedül ül. (De lehet akár 1.4 benzin is!)
Kering egy másik hasonló alkotás, ahol egy orosz szerelvényt vett fel valaki, három, vagy négy dízel mozdonnyal. Na ott nem volt rájátszás!!! És ha már környezetvédelem, mert ugye ebbe a játékba is bele kellett tenni... Hanula Barnának is kering egy előadása a jücsübön. Érdekes dolgokat mond. Ne legyen igaza!
Én eddig nem is tudtam erről a headquarter épületről. Most felraktam kb 3 órája fent van és már jó nagy. Van egy mod ,ami befolyásolja az épületeket valami unlimited mod, de megkereshetem neked.
Egyrészt ezekre kicsit rájátszottak, másrészt mozdonyból elég kevés van. Nem úgy az autókból, ahol ugyanez történik csak kisebb mértékben. De a számukat tekintve tipikus "sok lúd disznót győz" effektus. A katonaságnál mi is elég sokat hülyéskedtünk a hidegindítással. Ha hideg van a hengerekben megül a víz, az üzemanyagban szintén van jócskán, de lehet még belerakni. Indításkor ezt el kell párologtatni, ezért amikor fehér a füst, az nem csak a sikeres pápaválasztást jelenti, hanem azt is, hogy gőz formájában tolja ki a vizet. Amikor olyan fekete, akkor vagy motorolajjal színezték meg egy kicsit (hogy rohadjon le a kezük), vagy valami hidegindító folyadékot használnak. Ilyenkor már bedurran a hengerben a porlasztott üzemanyag, de korántsem tud elégni főleg a paraffin, úgyhogy szén formájában távozik. Mi a katonaságnál hidegindítónak az artika-t (nem biztos, hogy jól írom) használtuk, az nem koszolt ennyire, de óriási ereje volt. Amikor már meleg volt a motor lehetett fogadni, hogy az első doboz artika-nál dobja le a motor a hengerfejet ha folyamatosan nyomom be neki a cuccost, vagy kibírja a másodikig. Molotov koktélban pedig verhetetlen volt, akkora tűzfelhőket (több mint 10m) generált robbanáskor. Gázolajos ronggyal körbetekertük, majd meggyújtás után odadobtuk valamelyik őrbódé mögé. A pali röptében simán meglovagolta a sorompót. De legalább 15 percig nem is tudott kvaanyázni.
Ezen is az van megcsekkoltam, én használom, szép, de kavicsos. Szerintem síneket kellene inkább keresened és a hídon frissíted. Sanszosabb, h találsz ott. Pl ez? Utoljára szerkesztette: Skedek, 2020.01.21. 17:54:20
Elkezdek egy sandbox játékot 1950-ben, ott kb. az első útvonalon elköltök 12 milliót a 30-ból, így marad 18 millióm kb, majd ahogy 1950 év végére érünk, a váltásnál lerántja a maradék 18 milliót, és már ilyen mínusz 1-2 millió van az arrangment-nél. Azt magyarázza még el nekem valaki, mert lentebb olvasva nem volt egyértelmű, hogy-hogy tudok a városba szükséges dolgot vasúton szállítani? Van kész szerszámom, kell is a városnak. Megépítem az állomást ott ahol az igény jelentkezik a városon belül, azonban mégsem szállítja a vonat, mégsem kezdi el a szerszámot termelni. Személyiszállító állomást építettem a városba az lehet a baj? Hogy lehet ezt a legjobban kivitelezni?
Ha zárt a lakat akkor a játékos tulajdona, ha nyitott akkor meg a városé, de hogy mi értelme ... talán a játékos tulajdonú úthoz nem fejleszt, nem épit másik utat hozzá, de ez a része csak tipp részemröl
Az mit jelent pontosan, hogy ugrál? A vonaladon vannak járművek,annak fentartrási költsége van, ezeket évente veszi le, de közben profitot is termelsz valószínű. Gondolom ez miatt ugrál fel-le.
Transport Fever 2. Jó pár modot feltettem(20-30 db) és a pénzem összevissza ugrál, pedig még csak 1 vonalam van. Mi ez?
Nem jó! Ne használjátok. Valami felelőtlen vállalkozó szellemű készítette a módosítást, csak épp nem gondolkodott és még arra sem vette a fáradtságot, hagy megnézze hogy álltak össze a régiek, amiket a tf1-hez készítettek. Elnézést a vaklármáért!