xd azért nem mindenkinek van 2-3 millás gépe és 3-4 vga & korlátlan memo mert ez mindent felzabál a régi sorozatok se voltak ilyen erőforrás igényesek ráadás a grafika sem olyan mint a rebirt vagy ami utánna jött
hát azért nem értem mért nem veszik észre hogy a játékot optimalizálni kéne mert a 2.20 nál még aránylag jól lehetett játszani de most 3 x lassúbb lett
Ráadásul lassabb és bugosabb lett a 2.5, de legalább van új - amúgy nélkülözhető - feature. A Shipyardom mellett 30-35 FPS-volt, most lement 10-15-re. Sírok. Utoljára szerkesztette: goyo2, 2019.05.30. 07:11:08
És ráadásul milyen áron!?!? Nem vagyok nagy játékvásárló, és furcsa lenne hozzájuk hasonlítani, de a AAA játékok (se) kerülnek ennyibe! Nálam inkább ez ébreszt gondolatokat. A metodikát, már "megszokhattuk". De valóban furcsa, hogy ugyanazt követik.
Rebirth negatív startja után is attól tartott mindenki, hogy az egész cég bele fog bukni mivel nincs más játékuk, aztán valahogy kihúzták, bár lehet azért jött ki megint ennyire hiányosan és hibásan az X4 is, mert már kellett a bevétel. Amit nem igazán értek, hogy miért nem EA-ban hozták ki? Egy EA játéknál elnézőbbek a játékosok, hiszen még nyilvánvalóan nincsen kész. Vagy mentek volna kickstarterre olyan X4 tervekkel, amit mindenki szívesen látott volna az X3 óta, arra valószínűleg sikerült volna kalapozni elég pénzt. Tényleg annyi lehetőség van ma már arra, hogy a fejlesztés alatt már pénzt is hozzon egy project, nem tudom miért a legrosszabb scenáriót kellett választani megint. Az Elite nem igazán fejlődik sehova, az SC meg iszonyat lassan készül, tehát bőven lett volna piaci rés is. Erre megint elkövetik azt a hibát, hogy becsapják a játékosokat és teljes áron kiadnak egy nem teljesen kész játékot. Ebben a szakmában ezt másodszor is eljátszani...hát, nem tudom ki hozza ott a döntéseket, de hogy nincs a helyzet magaslatán az biztos. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.05.29. 23:26:16
Háát...megint kellene egy "bocsánatkérő DLC" mint a Teladi Outpost volt és akkor vissza lehet hozni a renomé egy részét. Akkor kezdték el az X-Rebirth-öt is fényezni és pozitívra értékelni, amikor kiadták az ingyen DLC-t. Pedig előtte is jó volt a játék.
Ezzel a résszel kapcsolatban nem olvastam el a közelmúltbéli negatív értékeléseket, de szerintem hasonló, mint amit én is írtam. Én ezektől függetlenül - valószínűleg elfogultság miatt - de nem értékelném rosszra a játékot.
Számomra cseppet sem meglepő az eredmény. Az viszont igen, hogy még mindig tartja az árát! Az eddigi tapasztalatok alapján arra tippelnék, hogy az Ego szerencsejátékot játszik. Nem gondolnám, hogy valami nagy dobás van a tarsolyukban. Sokkal inkább: Feltettek mindent egy lapra és bíztak önmagukban. "Majdcsak összehozzuk valahogy" alapon. Ezzel már csak egy baj van; Ha mégsem, akkor jóeséllyel kuka az egész cég.
Masszív egy patch! Csak nem értem, miért fordult már "Mostly Negative"-ba az értékelése a játéknak? kb. 1 hete néztem, akkor még Mixed volt. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.05.29. 02:44:34
Vagy megcsinálnak mindent úgy ahogy kell (erre esély sincs) vagy használja az ember a dolgokat úgy, ahogy tudja. A falban lévő vezetéknek el kell bírnia, amit a biztosíték is bír. Különben nem szabályos a kiépítés. És, ha mégsem bírta, akkor lehet a villanyászt perelni. Ahogy te is írtad, ez nem játék. A 16A-hez 2,5-ös kábel kell. Jobban mondva a 2,5-ös kábelre 16A, az 1,5-ösre 10A-es biztosíték való. A vizesblokkos dolog azért sántít, mert a falba szerelt aljzat is tönkremehet a párától, egyebektől. Persze ettől a szabvány még szabvány lesz, ami időnként változhat.
Mikor átálltunk ólommentesre, akkor az volt a duma, hogy környezetbarátabb. Szóval ezt konkrétan a gyárban mondták. Aki olyan hülye, hogy forrasztó ónt szopogat, annak úgy kell. Az ólommentesség miatt biztos, hogy környezetbarátabb.
Nem a csehektől kell cuccot rendelni. A boltokban viszont kötelesek magyar nyelvű leírást adni. A német gyógyszer érdekes dolog. Biztos valami ritkaság, mert én inkább a magyar gyógyszereket keresem németben, ami néha nem egyszerű. Az olyan forró italt, mint a Neocitran, nem is ismerik. Forró ital van, csak épp nem hatásos.
nem az amperszám miatt van ama 3 teljesen jelentéktelen (szerelési,üzemeltetési,érintésvédelmi) szabványban leírva, hogy minek hogyan kell lennie. ha a fürdőszobában használod a hosszabbítót amit ugye szintén tilt az érintésvédelem, akkor az csakis a te bajod lehet. vagy valamelyik családtagodé. főleg ha valaki megmurdel, mert mondjuk beázott, vagy a pára tönkretette az érintkezést, a kötéseket, stb. attól még, hogy vizes helyiségről beszélünk, meg lehet kérdezni a tűzoltókat, mennyi elektromos tűz kiindulási pontja vmelyik vizes helyiség. szóval az, hogy magasról teszel ezekre a dolgokra amit ugye pár hülyegyerek összeirogatott, az legyen inkább a te bajod, reménykedjünk benne, hogy magadon kívül senki mást nem nyírsz ki, okozol sérülést, esetleg gyújtod fel a házát. a szabványokat rajtad kívül mindenkinek be kell tartania, még az olyan jelentéktelen ici-pici kis cégeknek is, mint pl. a samsung,lg,zanussi,stb. ha villanyászt hívsz, hogy ugyan tegyen már 20cm-re egy konnektort a fürdőszobába vagy konyhába, nem teheti az msz1600 és msz172 miatt. ha mégis, sikerrel feljelentheted. te pedig az msz1585 miatt nem üzemeltetheted, ha mégis, akkor te viszed a balhét. egyébként a háztartási berendezéseket nem igazán célszerű 16a-ről üzemeltetni. inkább 10a-ről. azért mert a 1,5mm2-es vezeték elbírja ugyan a 16a-t, de már elég erősen fűti a falat, 2,5-es pedig elég kevés helyen van. különben is a 2,5-es vezetéket többnyire már elég nagy művészet a csatlakozóba bekötni. sokkal szerencsésebb megoldás ha külön áramkörökre bontják a nagyobb fogyasztókat, könyv szerint így is kell. viszont kötelezően csak a fix bekötésű berendezéseknél van előírva (pl. a 120l-es boyler ami ugye 10a). a készülékgyártók is tudják ezt, és próbálnak bennmaradni a 2,2kw-on belül. ha tehát a porszívód leveri a 10a-es automatát nem kell kicserélni 16a-esre, hanem inkább a porszívót kell megcsináltatni/cserélni.
az ólommentes forrasztásról senki sem mondja, hogy környezetbarát (nemtom honnan szedted). de nincs benne ólom, ami ugye a legkisebb mértékben is baromira mérgező, és mivel nem tisztul a szervezetből egyúttal halálos is (az ólommérgezés kegyetlenebb halálhoz vezet mint a sugárszennyezés). az ólommentes forrasztás viszont nem az. akár szopogathatod is a forrasztóhuzalt. max. wilson kórod lesz a benne található réztől. de ahhoz elég kitartónak kell lenned, előbb jutsz eredményre a sima rézhuzallal, vagy az egészségtelen táplálkozással (microcelluidok elég sok élelmiszerben találhatók). ellenben az ólomból olyan pici is elég ami forrasztáskor elpárolog.
rendelj pl. a mall.hu-ról. ha pl. a csehektől jön a cucc, akkor tuti nem lesz benne magyar leírás. de ami szintén kötelező: a magyar szervízek felsorolása sem. legutoljára egy német gyógyszerrel jártam így: csak német leírás volt benne, és mo-n engedélyezve van, patika árulja. ha valaki bevállalja, hogy nem üzemszerűen használja fel, jogosan fog pert nyerni.
Nem azt mondtam, hogy sajnálni kell őket, hanem, hogy ezért van az, ami. A mosógépes témához igazán nem tudok hozzászólni. Nálam elég hosszú a kábel. Ha nem, akkor meg odateszek egy hosszabbítót és a többi nem érdekel. A normál fali aljzatok max 16A-t bírnak el. Ekkora biztosítékot is kell betenni hozzá és nem nagyobbat. A hosszabbítók is elbírnak összesen 16A-t. A mosógép meg nem vehet fel többet, mint 16A, különben nem tehetnek rá villás dugót. A hősugárzónál is simán figyelmen kívül hagyom, hogy nem lehet hosszabbítóba dugni. Akkor mégis, hogy tegyem jó helyre? A procik esetén meg éppen ment a hűtés, nem is azzal volt gond. Az más kérdés, hogy 1 év után már esélyes volt a melegedés miatti leállás, amit a por okozott. De a gari időt kibírta... Ezen felül még zajos is volt és eleve magasabb hőfokon dolgozott, mint egy jobb hűtővel. Ha minden procihoz tuti hűtőt adnának, akkor az olyanok, mint Thermaltake, CoolerMaster, lehúzhatnák eme részlegükön a rolót. A gazdasági körforgást fenn kell tartani. Nem véletlen készülnek vacak alkatrészből a dolgok és még tetézik az ólommentes forraszanyaggal. Mert környezetbarát, pfff. Összességében véve biztos, hogy nem.
Magyarországon tudtommal kötelező magyar nyelvű leírást adni minden ott eladott termékhez.
jah, korábban le is írtam. flash csip közel sem teljesítette amit az adatlapja közölt. legyártattunk 1200db adatgyűjtő egységet, amiben ez volt az eseménytároló. 5v-on működött, ha bármi okból a tápfesz. 4v alá csökkent (pl. elindítottak vhol a közelben egy nagyobb induktív fogyasztót) akár egy pár nsec-re is, hajlamos volt meghülyülni és teljesen összeomlani. visszaállíthatatlanul veszett el egy csomó adat. akkor még nem volt ilyen szigorú az alkatrésztesztelés nálunk (nem is lett volna szükség rá). az adatlapja szerint 2,7v volt a minimum ahol még stabilan működik. teszteltünk 50-60db-ot különböző sorozatokból, mindegyik ezt produkálta 4v alatt. rohadt nagy gáz volt, mert majd az összes egység üzemelt már. az amd semmit sem segített, szerintük jó volt, ahogy volt. van egy maxtronics nevű cég, ő megvette az amd-től ennek a flashnek a gyártói licenszét és ugyanazzal a tokozással, lábkiosztással gyártotta ugyanazt a típust, ugyanazzal a típusszámmal. de ők kijavították ezt a kis malőrt. az volt a szerencsénk, hogy elég gyorsan megtaláltuk őket (akkor még elég ismeretlenek voltak európában), így csak egyszerűen le kellett cserélni a csipeket. mondjuk a termékvisszahívás nem működött, oda kellett menni minden egyes darabhoz, elmagyarázni miért vagyunk ott, és megcsinálni. anyagilag kb. csak 60-70milliót vesztettünk, na de a hitelünket elég nehéz volt visszaállítani. most már a különböző minősítések elő is írják, hogy az alkatrészeket milyen teszteknek kell alávetni, erről írtam, hogy az amd által gyártott alkatrész eddig még nem jutott át a teszteken. nem is lenne pozitív reklám senkinek sem, ha mondjuk az óceán kellős közepén csakúgy "magától" felborulna egy óceánjáró, mert az egyik alkatrészgyártó adatlapot hamisít, és ezért tönkrement a stabilizátorok elektronikája. egyébként meglepődnél, hogy milyen alkatrészek buknak meg, és milyenek mennek át. a laborunk szerint a kínai másodgyártók igen erősen jönnek fel. némileg érthető is, ugyanis a legújabb technológiákkal dolgoznak (megkapják), és a tapasztalatuk is hatalmas már a rengeteg kiszervezett munka miatt. sokkal, de sokkal könnyebb helyzetben vannak mint pl. egy német cég.
TokraFan: +1. hát igen, nagy hülyeség a házigazda. van is 1-2 "vicces" topik a hg miatt. mondjuk én inkább csak röhögcsélek a nagyzási hóbortban szenvedő hülyegyerekek miatt. van jó pár topik ahol csak olvasok, ezeken az látszik, hogy a veszekedések többsége végeredményben a hg miatt keletkezik. az sg-re pedig hátteret nem is kell rakni: egyrészt a látást nem fokozza, másrészt a betöltés hol sikerül, hol nem. így fehéren egyikkel sincs gond.
Elég határozott vélemény ez, hogy csak úgy semmibevegyük. Nyilván van alapja. Mostmár ne tartsd magadban, mert belédposhad! Na! Köpd ki szépen, hogyan gázolt az AMD a lelkedbe!
Elvben valóban, de pl. az Elite topikban súlyos gondok voltak abból, hogy a "kis józsika" akit ott megtettek házigazdának, önhatalmúlag törölgetett amit éppen jónak látott. Sajnos van ilyen lehetőség még akkor is, ha a szabályzat szerint nem ez a feladata...
hát igen az amd mindig is elöljárt a hype-ban, nomeg az adatlap hamisításban. csak azokat a teszteket megnézve amiket eddig én csináltam, teljesen érthető miért van ekkora árkülönbség. a cégnél eddig egyetlenegy amd alkatrész sem ment át a teszteken. ráadásul a ryzen vonalon egyszer már eljátszották, arról is kiderült, hogy csak hype volt. a legegyszerűbb tesztekkel bizonyítani lehetett, hogy egyáltalán nem igaz amit állítottak. egyébként i9-el egyébként sem építenék játékgépet, mert nem arra való. feldolgozó gépnek pedig még a helyiségébe sem engednék bevinni amd procit. asszem részemről kábé ennyit a témáról.
azt nagyon jól teszik, hogy nem adnak már bordát sem a processzorokhoz. ugyanis az is hatalmas anyagpazarlás. kicsi a méretük, nem is túl jó a hőelvezetésük, és még extra gyorsan el is dugulnak a kosztól. mondjuk az egyik dolog amit nem értek, hogy a leírásokat x nyelven elkészítik (ált. egy adott régió összes nyelvén) és egységesen becsomagolják, így szállítják ki. de szinte minden országban ki kell bontani, hogy berakják az országspecifikus irományokat (pl. garancialevél). a megfelelő irodalom beépítését miért nem bízzák a helyi disztribúcióra. elvileg nekik lenne ez a feladatuk. na ezen pl. rengeteget meg lehetne takarítani. a cégünk benne van egy újrahasznosítási programban pedig inkább csak fejlesztünk mint gyártunk, de még így is inkább kötelező volt belépni mint önkéntes. oda kell figyelnünk ezekre is, de akkor mi van ezekkel a rengeteg hulladékot termelő cégekkel?
Engem meg ez csigázott eddig és még egy kicsit ez után is, mert meg kell várni a "valós számokat" meg azokat amit jótékony homály fed. Aztán ősszel a zézuskát...
Értem én, de nehogy elkezdjük sajnálni őket. Aztán meg én inkább arról beszélek, hogy adva van egy CPU, ami komplex és elképesztő dolgokra képes, de érzékeny és sérülékeny. Azon nem kellene spórolni, hogy milyen sz*r hűtést adnak hozzá. A másik meg pl egy mosógép, ami nem tud egy kábel nélkül működni. Nibron azt is tökéletesen megválaszolta, hogy előírás (lenne) biztonsági szempontokból, hogy mekkora legyen a kábel hossza. Ez olyan, mint ha egy autógyártó pont a fékeken kezdene spórolni. No, én ezt akartam ebből kihozni.
Vissza a gémre. Látom nagyon dolgoznak a 2.5-ön és sokan már tűkön ülnek. Már engem is csigáz.
Neked az csak ennyibe kerül, a gyártónak viszont nagyon nagy spórolás, mert ők milliós darabszámokkal dolgoznak. Én az intel procimhoz hűtőt sem kaptam. Mondjuk nem is volt lényeg, mert úgysem a "gyárit" tettem volna fel. Így lényegében nekem sem lett plusz szemetem és fölöslegesen sem lett legyártva. Ellenben jó sok pasztám megmaradt a másik hűtő után...
Nem vagyok házigazda, csak én nyitottam a topikot! Szerintem addig jó és addig van nyugalom, amíg nincs dedikált házigazda, aki önhatalmúlag szabályozgat...Ha valami nagy gáz van, ott vannak a modik, azok lerendezik. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.05.26. 16:38:48
Látom hasonlóan gondolkodunk.Folytatnám is szívesen a gondolatmenetet, de nem akarom, hogy elmenjen a topic nagyon más témakörbe, csak mivel nem történik semmi extra a játékkal kapcsolatban, beszélgetni meg szeretünk, ezért minden elfogadott.Ja tényleg, te vagy itt a házigazda!
az a "gyönyörű" az egészben, hogy veszel pl. egy mosógépet azzal az 1m kábellal, és tulajdonképpen nem valószínű, hogy szabályosan tudod használni. ugyanis egy mosógépet általában vizes besorolású helyiségben szoktak elhelyezni/üzemeltetni, ott pedig min. 1,5m-en (1,8m az ajánlott) kell lennie a konnektornak 3 magyar szabvány szerint is (msz1600,msz1585,msz172). és természetesen éppenhogy nem éri el ezt a magasságot. Ezután már csak 1 kérdés merülhet fel: ki engedélyezte ezeket a készülékeket magyarországon? 850ft egy 3m-es kábel öntött dugóval, de te nem cserélheted le, mivel készülékbontással jár, így ugrik a garancia. ki kell hívnod egy szerelőt, vagy amit még nem próbáltam: garanciális szervíz mivel nem tudod üzemeltetni, ergo el van romolva. bár sejtem, hogy erre a válasz az, hogy ez most beüzemelésnek számít amiért viszont fizetni kell. a viszontválasz pedig az, hogy ez a készülék úgy van kiszerelve, hogy nem kell szakember a beüzemeléséhez, viszont nem lehet bedugni, ezért aztán nem is működik blablabla...el lehet így játszadozni.
"Ez olyan, mint hogy veszel egy háztartási gépet, x százezrekért és nem kapsz mellé (pedig kötelező) kézikönyvet"
Az én kedvencem a kábelen spórolás, amit a gyártók 90%-ka elkövet. Valami óccsó izénél még meg is értem, de komoly összegekbe fájó eszközöknél is rendszeresen beleszaladok, hogy 1m kábel jön ki a cuccból, aztán oldd meg hosszabbítóval paraszt...vagy ahogy akarod. Mennyi lehet még egy méter (táp)kábel beker költsége? 300Ft?
Gondolom az nem olyan kemence amire én gondoltam. :-)
pedig mi kemencében csináljuk a laborban (van medical, military és egyéb minősítésünk, akár űreszközöket is gyárthatunk). a kondik és egyéb passzív alkatrészek akár a 600C-t is elviselik akár hosszabb ideig tartó leforrasztásnál is. A legkényesebbek az elko-k, az elektrolit miatt, de ma már nem folyadékot használnak, hanem zselészerű anyagot, ami nem párolog. vákumban tokozzák amivel a hőmérséklet tartományokat nagy mértékben ki lehet tolni. minuszban és pluszban is. a hullámkemence ráadásul nem egy folyamatos terhelés és nem hat minden alkatrészre ugyanúgy, pl. a műanyag nem olvad meg. a kissorozatú kemencék (ilyen van nekünk) általában fel vannak készítve javításra is, ami azt jelenti, hogy beállíthatok egy adott területre forrasztást, a körülötte lévő területet csak melegen tartja amennyire kell. A sima légforrasztással az a legnagyobb baj, hogy a golyókat nem lehet nyomás alá helyezni, csak a saját súlyuk alatt kell a helyükre cuppanni, ezt pedig egy sima ráforrasztással messze nem lehet megcsinálni. A BGA tokok újonnan való beforrasztása is elég komoly kihívás, nem méghogy a javításuk. akik csak simán meglehelik levegővel meg nyomkodják azok gány és kókány munkát végeznek, és csak a szerencsén múlik, hogy megoldják. gondolom így is vállalják el. egyébként ezekből nem csak egy van, elég sokat ismerek, van közöttük nagy multi is, de olyan aki jól meg is csinálja nem sok. azért azt is el kell ismerni, hogy neked otthonra biztos jó így is összegányolva, de én azért pl. egy repcsibe nem szívesen szerelnék vissza egy ilyen egységet. mondjuk az is elgondolkoztató, hogy elég sok géppel foglalkozom, de még maszekban sosem találkoztam a problémával, 1 kivétellel de az processzorfoglalaton gyártási(forrasztási) hiba volt, ment gar.ban vissza. laborban kell szélsőséges teszteket végrehajtanunk minden általunk használt alkatrészre és ott az egyik pl. pont az, hogy a felületszerelt alkatrészt hányszor lehet biztonságosan kiszedni, visszaforrasztani (ez a legmagasabb hőterhelés amit egy alkatrész az élettartama alatt kaphat). a technológia bonyolultságára jellemző, hogy teljesen új szereléshez sem lehet magyarországon megfelelő nyák lapot gyártatni. egyrészt a cégeknek nincs is meg az ehhez szükséges minősítésük, másrészt ha meg is van, amikor ki kell vitelezni egy pl 10 rétegű nyák gyártását akkor kezdenek el vakarózni, hogy a technológiai feltételekből mit lehet könnyíteni. pl. a .2mm és via-k helyett .4mm-es lehetne-e. Németország volt legközelebb, de mostanra szinte teljesen átálltunk Kínára. a ferdeszeműekkel még nem volt semmi problémánk. Mindent szó nélkül megcsinálnak és nagyon jól.
Na, ilyen egy igazi hardveres! Gratulálok, nagyon jó és érthető! Egyébként érthetők a mérnöki megoldások, a spórolást nem nagyon szoktam érteni, és mindig nevetséges dolgokon spórolnak. Pl adott egy cpu 100e-ért, amihez adnak egy 3e forintos gyári hűtőt és egy 2e forintos hűtőpasztából 1-2 cseppet, mert ugye nem az egész tubust nyomod rá... Ez olyan, mint hogy veszel egy háztartási gépet, x százezrekért és nem kapsz mellé (pedig kötelező) kézikönyvet, mert az belekerül 50 forintba,természetkárosító,nem fér el a dobozban, stb,stb...
Vissza a játékra. Pista, köszönöm, addig elfoglalom magam mással. Ha megjelenik a 2.50, meg fogom nézni, de mit mondottam, nekem az év második felétől (remélhetőleg) egyre kevesebb időm lesz erre.
köszi a tippet, vittem kajat meg gyógyszert és egyből elkezdtek jönni. Amugy nem keveset vártam, vagy 1 napig játszottam, és akkor se kezdtek el jönni.
Csak annyit fűznék hozzá, hogy nem re-ballozásról beszéltem, tudom mi az. Azt is hogy hőlégfúvóval hogy nem lehet csinálni. A hőlégfúvós javításhoz komoly vezérlés kell (mennyi ideig milyen hőfokon, milyen gyors hőmérséklet változással nyomja a levegőt, és a visszahűtés se mindegy). Tudtommal az országban 1 valaki van aki megcsinálta, és abból él hogy ezeket javítsa. Nem 1 kártyát javított nekem, ami el se indult már. Keresd meg beszélj vele és megérted miről írok. A kemencés megoldást meg felejtős. Kinyírja a kondikat. Elhiszem neked hogy a GPU bírja, de a forrasztás már nem. Akkor szokott elkezdeni csíkozni a kép, meg össze vissza négyzeteket rajzolgatni amikor elválik egy-két golyócska a nyákról. A GPU a 100 fokot is kibírja, szóval nem arról van szó.
Hogy még érdekesebb legyen az áramfelvételes történetünk; Rekonstruáltam a 330-as helyzetet és benéztem az asztal alá, ahol is van egy teljesítménymérő amibe a teljes összeállítás be van dugva: Gép, két monitor, router. (dobpergés) 506 watt volt a csúcsérték! Ha épp "nem csinál semmit" a gép akkor 100 watt körül fogyaszt.
Nibron! Az egész nagymonológodat elfogadom, még a végét is, mert mostanában elég sokan mondják, hogy jó a Gigabájt. DE(!!!) Két eszközzel volt dolgom tőlük, (Összesen) mindkettővel volt bajom. Az egyik egy VGA volt HD3870 :-) (nem mai sztori) Itt azt követték el, hogy semmiféle fordulatszámszabályzást nem tettek a kártyára. A ventilátor folyamatosan 100%-on tekert. (Megoldottam) A másik egy alaplap volt, ami nem indult el. Mégpedig azért, mert kicsit össze voltak kócolódva a cpu érintkező tüskéi. Ezt is megoldottam. Szóval nem volt mindig olyan "GONDOS" az a cég!
azt szoktam csinálni, hogy viszek egy kisebb adag kaját meg medical cuccost, mielőtt felépül a habitat, így kvázi azonnal elkezdenek beköltözni. Először csak 10-en aztán baromi lassan egyre többen. Már több mint 8mrd-ot termelt a hajógyáram és még nem érte el a lakosság az optimálisnak az 50%-át. Több mint 12ezer kellene, de még csak 5200 környékén jár.
A mai chipek már elég jól bírják a magasabb hőmérsékleteket is. Én 85C-ra szoktam állítani a figyelmeztetést a CPU-nál és a GPU-nál is. Viszont amikor hőmérsékletről beszélünk, akkor nem árt tudni, hogy amit különböző alkalmazásokban látsz kiírva az úgy általában nem igaz. Vannak az alaplapon szenzorok, vannak a chipeken beépített szenzorok, és van a számolt hőmérséklet, ami az adott chip W/C paraméterére a feszültségből és áramból meghatározott teljesítmény alapján számolódik. Namost amivel mi legtöbbször találkozunk az a számolt, pl. az alaplapon lévő monitorozó chip is ezt használja nem a közvetlen szenzorokat. Illetve többnyire. Az Intel és nVidia chipek rendelkeznek elég hatékony hővédelemmel, a belső teljesítményszabályzó egység nem engedi hőmegfutásra a lapkát, inkább visszaveszi a teljesítményt. Ha ez nem sikerül, akkor még mindig ott a lehetőség a tápegység PowerGood jelének letiltására amivel lekapcsolja a gépet. Ez tipikusan akkor szokott előfordulni, amikor már baromira ki kellene takarítani a gépet. Elvileg ma már akkor sem lehet hővel tönkretenni ezeket a procikat ha nincs rajtuk hűtés (még sosem próbáltam). A lényeg, hogy amit általában látunk hőmérsékletet kiírva, köszönő viszonyban sincs a tényleges hőmérséklettel. Viszont ezeknek az értéke sokkal több információt hordoz, mintha ennek vagy annak a hőmérsékletét csak simán kiírnánk. Maga a hűtés is sokkal hatékonyabb ha a számított értékeket használják. Csak egy példa: mikor jobb a hűtés? ha várható egy hirtelen felmelegedés és már akkor elkezdünk hűteni amikor még hideg a lapka, vagy várjuk meg míg ténylegesen felmelegszik és csak akkor kezdjünk neki a hűtésnek. A teljesítmények eléggé elborzaszthatnak egy laikust akik többnyire a 100W-os izzóból indulnak ki, de ha úgy gondolunk bele, hogy ezen a teljesítményen hány milliárd alkatrész osztozik, akkor már nem annyira vészes. Ha úgy nézzük, hogy mennyi a W/MHz, tehát hány watt-ra van szükségünk MHz-enként akkor sem vészes. Régen hiába járattál alacsonyabb frekin egy procit, ugyanannyit vett fel mintha a névleges sebességgel futott volna, és ezért is voltak nehezen tuningolhatóak. Inkább lefagytak de nem tudtak nagyobb teljesítményt felvenni. Csakis a feszültségemelés lehetett a megoldás, Ohm törvénye szerint a nagyobb feszültség nagyobb áramot eredményez, a teljesítmény pedig ennek a kettőnek a szorzata. Ez viszont szépen lassan tönkretette. Az a 330W ráadásul csak maga a GPU teljesítménye, de a kártyán van azért még más is, pl. a RAM-ok, na azok is elég szépen zabálnak. Az nVidia azt mondja, hogy a mostani nem belépő szintű kártyáihoz a tápegység részéről 500W-ot igényelnek. És kell is ennyi. Ehhez hozzáadjuk a CPU, az alaplap, a memóriák, háttértárak és egyebek teljesítményét, ez alapján kell tápegységet választanunk. Mostanában játékgéphez 800W alatti tápegységet nem illik választani, de már azt is 80% feletti hatásfokkal. A 80%-osból is lejön kábé 5% különböző egyéb veszteségekre. Az enyém 700W-os de garantált 95%-os Chieftec, és melegszik. Egy tápegység akkor van jól méretezve ha huzamosabb ideig kiterhelve sem érzel hőtermelést a kifújt levegőben. Különben melegedni fognak a tápegység precízebb alkatrészei amitől viszont sokkal hamarabb elöregszenek mint kellene. Előbb elállítódnak a feszültségek azután előbb-utóbb lesz egy nagy pukk. Ha viszont hűvös marad akkor ált. örökéletű. A tápegységet inkább felül kell méretezni, mert az sem fog többet fogyasztani mint a kisebb, de élettartamban, megbízhatóságban sokkal jobb lesz. A pc-s tápoknál ma már nem használjuk a látszólagos teljesítményt (VA) csak a hatásost (W). Egyrészt a VA-t nem érti a nép, másrészt az alkatrészek igényeinél is a Watt van feltüntetve. Ezért aztán a tápegységgyártók is átálltak a hatásos teljesítmény használatára főleg, hogy a kapcsolóüzemű tápoknál nem is igazán a cos fi dominál, hanem inkább a vasmag minél jobb kihasználtsága. Mára már megemelték a transzformáció frekvenciáját így a látszólagos és a hatásos teljesítmény már közel ugyanaz az érték, alapvetően egy táp "jóságát" a transzformáció hatásfoka határozza meg.
Hűtés: az energiatakarékos hűtést szeretem. Nem illik feleslegesen terhelni a csapágyakat, ezért csak annyira tekerjenek a ventik amennyire kell. Inkább legyen egy kicsit magasabb a lapkák hőmérséklete, mint állandóan a csapágyak miatt aggódni. Elég sokat szórakoztam már a ventik különböző profiljaival, de végeredményben elmondható, hogy a gyári beállítások eléggé korrektek. Főleg ahol több gyári profil is van. Beállíthatod, hogy milyen célra használod a gépet, a többi már csak időpocsékolás.
Paszta: elég sok rossz minőségű paszta van. Ezek vizes vagy olajos bázisúak. Mindkettő esetében érthető miért "öregszenek" el. A megoldás nagyon egyszerű: szilikon vagy valamilyen nem párolgó zsíros anyag legyen a bázisanyag. Én az Aqua-ban szoktam venni azt hiszem Kingmax gyártmányt 4ml-est (ez a legnagyobb kiszerelés). Legalább 10 kenésre elég. Fehér színű zsíros alapú, és örökéletű. A múltkorában szedtem szét egy P4 3GHz-es procit (northwood ha jól emlékszem) egy Abit IC7-es alaplapon. Valamikor én csináltam és a paszta még mindig kenhető volt. A gyárilag adott vagy kent pasztákat első dolgom eltávolítani. Valamiért a legolcsóbb legvacakabb pasztákat használják (nem, nem érdeke senkinek sem, hogy idő előtt tönkremenjen a cucc (5 év)).
Reball-ozás: a BGA tokozású chipek alján a forrasztási felület minden kivezetésnél egy pici golyó. Ez a golyó hivatott kiküszöbölni a hőmérsékletkülönbségből adódó feszültségeket. Az a termék ami a hőmérséklet változása miatt megy tönkre, az olyan is (sufnimunka). Egyébként is a hőmérsékletkülönbség miatti feltépődés feltépné a NYÁK lapról is a mintázatot, akkor pedig kuka. Ez ma már tervezési hiba lenne, a jobb PCB tervezők (pl. Altium) már alapból tudják a hőterheléses szimulációt. Alapvetően az elválás fő oka maga a tokozás kivitelezése. Ezek a lapkák már közel 2000 kivezetéssel rendelkeznek, elég csak megnéznünk egy proci alját. Ezt már nem lehet 4 oldalon kivezetni, tehát csak az marad, hogy alulra tegyék. Azzal viszont az a baj, hogy amikor leforrasztjuk, utána nem látjuk, hogyan sikerült. Van röntgenkészülék ami direkt erre a célra készült, de az sem hozza ki a használatból adódó forrasztási hibákat. Ráadásul a röntgen lassú, nem lehet sorozatgyártásban használni. A másik probléma, hogy a forraszanyagból ki kellett vonni az ólmot, emiatt a forrasztás keményebb és rosszabb minőségű lesz. Levált ólmos BGA forrasztásról nem hallottam még. A kivezetéseken több 100MHz-es jelek vannak amik a mikroszkópikus forrasztási hibák éleit rezgésbe hozza. Ez kb. úgy működik mint amikor egy fémlemezt hajlítgatunk, először egy repedés lesz, ami egyre jobban elmélyül, gondolom tovább már nem kell magyaráznom. Ilyenkor nem megyünk neki hőlégfúvóval, mert azzal szart sem érünk. Illetve csak még nagyobb lesz a kár. Ki kell szedni a chipet, a NYÁK lapon a helyét tökéletesen lepucolni, a lapka aljáról az összes golyót eltávolítani, és újra rakni (ezért reball-ozás), utána pasztázni, felrakni a chipet, majd kemencében (megint csak nem hőlégfúvó) megsütni. És akkor talán jó lesz. Eddig a legjobb megoldás a CPU-nál alkalmazott tűs foglalat, viszont az nagyon drága lenne olyan lapokon ahol nincs betervezve a chip csere. Elég drága és faramuci megoldás, jobb inkább elkerülni, ez az egyik oka amiért én ma már csak Gigabyte cuccokat használok. Nem spórolják el a tervezési időt (látszik a NYÁK-okon), igényes alkatrészeket használnak és gyönyörűen forrasztanak.
Azt elkapkodtad. Hagyni kellett volna érni. Nem "indul be" azonnal. Kell egy kis idő mire mindenki eszmél. Ez vonatkozik a menedzserre is, akinek a kaját kellene rendelnie. Magyarán építsd vissza. Hagyd békén. Majd jönnek!
Köszönöm a számokat. De ennyivel nem úszod meg. Kellene a mikrocsip és maga az szilícium ostya üzem adatai is. Az is, hogy mennyit termelnek óránként. Tudom hova menjek!
Közben csináltam mégegyet, hogy mégjobban el tudjunk merülni a számok és az én birodalmamban:
A következőt próbáljátok úgy érteni, hogy közben nem arra gondoltok, hogy: "Nnnna! Ez mekkora gyökér!!!" Én ezt a játékot (és mindegyik másikat is) 4K-ban játszom, amikor ránézek erre a videjjóra, akkor csak egy maszatos "fost" látok és az első gondolatom, hogy; "Hogyan adhattam ki ilyen fércmunkát a kezemből?!?!?!" Higgyétek el, hogy amit én látok játék közben, az ehhez képest egy álom! Amikor decemberben hazahoztam a monitort, az első tapasztalatom ez volt; "Jééééé! Látok!" Sajnos nincs lehetőségem ezt átadni nektek, de ha majd egyszer szembesültök vele, akkor jusson eszetekbe! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2019.05.24. 21:12:41
Most az bosszant, hogy feldobtam két habitat-ot a shipyardra, és nem jönnek a gyökerek. Nem is jelenik meg a kaja meg a gyógyszer mint szükséglet. Már lebontottam és elraktam máshova a modult, akkor se.
Nekem mindegy hogy hűtitek, bízzatok csak a gyártóban, de hidd el én sem ma kezdtem a szakmát. De hagyjuk a témát. Claytronics: Antimatter cells: 400 EC: 560 MicroChips: 640 Quantum Tubes:400
Akkor szépen sorban: Az a watt érték, csak a VGA-é Viku! Most néztem csak én is: 332 watt?!?!??! Az nem gyenge! (01:33) El is dobta az órajelet 2000 alá! Ami azért volt meleg, mert ha bemész a ködbe (direkt azért mentem arra) akkor elkezd dolgozni, (99% ami egy X játékban kábé olyan sűrű, mint a fehér holló) Ha kijövök belőle, akkor sokszor azt látom, hogy a frekvencia 1200 körül, a ventilátora meg áll, mint a cövek. hőfok 40-50 között. (Ennél már csak a Transport Fever "komolyabb"! Ott olyat is láttam, hogy alapjáraton ketyeg a VGA! )
Szerintem jó az a gyári venti görbe. Csináltam másikat, de rájöttem, hogy ezt jól belőtték. Meg ahogy látszik is, tud magára vigyázni a kártya! (Visszaveszi a sebességet és a feszt.) A 70 fok egy mai processzornak smafu. A CPU a ribörsz alatt 80 és 90 között dolgozott. Köszöni szépen jól van! Ezelőtt egy 7970-es szolgált nálam 5 évig, Húzva-"főzve". Ha az kibírta, csak nem vagyok akkora duhaj!?!?! Ha majd gyanús dolgokat fog produkálni, szemrebbenés nélkül szedem szét és pasztázom újra. Vagy úgycsinálok mint egy endjúzer: "Nem jó, mert melegszik! Javítsák meg, vagy cseréljék ki! Ha az árát volt pofájuk elkérni, akkor ezt is nyeljék be!
Hogy mikor fognak bővíteni? Ha most kellene tippelnem, akkor alaphangon egy - másfél hónap, de ha úgy sikerül, mint a 2.50 akkor ...
Ellenben Goyo! Még mindig nem árultad el az anyagszükségletét az okostégla gyáregységeknek!!! Azért kérdeztem, mert TÉNYLEG kíváncsi vagyok rá! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2019.05.24. 16:14:57
Nibron kolléga az igazi hardveres, inkább ő adja majd meg a választ, szerintem a 70 fok nem sok egy GPU-hoz ha terhelve van. Én hál'Istennek ez alatt tudom tartani, gyári hűtéssel, pedig sajnos nem fújtam ki egy ideje. Függ attól is, hogy milyen a környezeti hőmérséklet. Pl itt a melóhelyemen, a szerverszobában 18-20 fokra van a klíma belőve, a szerver CPU-k még 100%-os hajtás esetén sem mennek fel 40 fokra sem. Jó, nem azt mondom, hogy klíma kell mindenhová, meg kicsit drága is lenne hogy folyamatosan megy éjjel nappal. Nekem régebben volt hülye ötletem, hogy fridzsiderbe kellene berakni a PC-t, csak a páralecsapódás miatt nem biztos hogy jó lenne.
Amit viszont írsz, hogy a gyári hűtőzsír szart sem ér egy idő után, az igaz. De hát kiég, elképesztő hőterhelés van ott. Én csak annyit akarok, addig tartson ki, amíg amúgy is elavul. Most lekopogom, ez a GPU van már vagy 2 éve a gépemben és nincs panaszom a hűtésre, meg a teljesítményre. Mondjuk az is jó, hogy ingyen volt...
Minden úgy van megcsinálva, hogy nehogy már évekig kitartson, különben nem veszel (vagy csak lassan) másikat. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2019.05.24. 14:40:11
Nekem meg az tűnt fel hogy a videokari hőmérséklete elég magas. Lehet hogy jól bírja (egy darabig), de kikapcsolt állapotban a video kari szoba hőmérsékletű, bekapcsolod a játékot felmegy 70 fokra, ezért a 30-40 fok hőingadozás okoz akkora hőtágulást, hogy szép lassan elválik a GPU forrasztása. A legtöbb video kártyának ez a halála. Én úgy állitottam be a GPU fant, hogy 35 Fok alatt tartsa a karit, igaz kis terhelésnél is már pörög mint a veszedelem, de a megoldás, hogy kicsit feljebb tekerem az erősítőt :-) Nem jó szerintem a gyári FAN görbe. Túl sok hőingadozást enged. Persze lesz aki megcáfolja, hogy bírja az, mert azt jól kitalálták az nvidiánál, de azért nekik is érdekük hogy időnként cseréld a karit. Ha már itt tartok, a gyári hűtőzsír kb 2 év múlva szart se ér. Érdemes cserélni.
szerk: Ha elválik akkor lehet hőlégfúvóval javitani jó esetben, de ehhez egy valakit ismerek az országban aki jól tudja csinalni.
Ez a Vulkan még a fogyasztást is kiírja? S mennyire valós ez? Mármint, ha jól olvasom, a "W" Wattot jelent. Mindig kíváncsi voltam, mennyit fogyaszthat egy gép (tudom, vennem kéne egy fogyasztásmérő konnektort). Egyébként jó a videó. Pista, nem akarják bővíteni a játékteret lassan? Most 1-2 hete nem játszom vele, néha belépek, de nekem már unalmas.Most megálltam kb 15 milliárdnál, mert minek több...ahogy nézem ezt a frissítést, elég sokat dolgoztak vele. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2019.05.24. 09:08:05
Közben meg is találtam a gépemen. Így vesz fel. És akkor mindjárt le is lövöm a "poént", mert a jelen helyzetben ez az anyagszükséglete egy Okostéglagyárnak:
[Beta 6] Nyihaha! Áhhh. Tulajdonképp csak egy gyorsjavítás. Főképp emiatt: Removed blueprints for Teladi Trading Station that should not have been available (problem introduced in 2.50).
Lakások voltak, különböző utótagokkal. Idemásolom az egyik játékostársunk jelentését:
Okay I have an Update on this Issue.
I have tested it out and have figured out the issues.
1. Four new blueprints show up to purchase (Can purchase from Teladi Company Rep Anyhow) and they are as follows.
Blue Prints: Habitat Dock Area (Shows up under Dock Modules in Build Menu) -Appears to be Docking Bay Boxes for 1m Ship and 4s Ships
Habitat Service Section (Shows up under Other Modules in Build Menu) -Appears to be part of the Teladi Trading Stations Outer Ring
Habitat Storage A ******This Blueprint BREAKS the Build Menu****** DO NOT PURCHASE THIS BLUEPRINT
Habitat City (Shows up under Habitation Modules) -Shows up Twice in the list -Appears to be Identical to the Habitat Service Section for the Teladi Trading Station
These appear to be listed by accident and should not be available for players to purchase.
DO NOT PURCHASE ANY of these Blueprints as it will screw up your game!
Cheers
Erről hallottunk már?: "If you are on Windows 10, press Windows key plus G, and use the Game bar to record your videos in .MP4 ( they save to Documents Videos \ Captures \ ), no need to have Geforce Experience installed (I heard the overlay from GE can also affect games performance, and the game settings it suggests are not always ideal for your unique machine setup)"
BétaEgón olvastam! Van is ilyen a májkrocoppf boltban. (ingyenes)
Ha annyit nem is, de egy felet még biztos. Már most is sokkal jobb a helyzet, mint volt a megjelenés utáni időkben. Néhány kisebb hiba már nem téma, de a nagyobb átalakításokat még kihagynám.
Ha van kedve valakinek, (Goyo nem akarok célozgatni! ) felírhatná, hogy egy Claytronic gyárban miből mennyi kell a végtermék előállításához. "Csak" a claytronic, mikrocsip, szilícium ostya üzemek érdekelnek. Azt is elárulom miért. Mert ezek a számok "minden" kiadásnál megváltoznak, ahogy optimalizálják a játékot. Most a szilícium ostya volt soron. Arra vagyok kíváncsi, hogy mennyivel térnek el az értékek!?!?!
a nagy káoszban egy kis logika. szerintem életszerű, hogy ha nincsenek lakosok, tehát nincs miből felvenni alkalmazottakat, akkor nem is lesznek felvéve. a többi része nem igazán van kidolgozva. pl. ha az argon prime-ban csak argon habitat-ot építesz, és így a lakosok csak argonok lesznek, akkor egy argon hajón, az összes factionból lesznek az alkalmazottak, nem csak argonok. de csak akkor ha van lakosság. teccik érteni.:)
New Feature: Resupply ships are now available and carriers can also resupply their fighters. New Feature: Sector blacklist settings to prevent ships entering certain areas. New Feature: Inventory management with lockboxes in space and inventory storage at player HQ. New Feature: Tobii eye-tracking support (Windows only). [Beta 3] Added notification if ship finishes Collect Lockbox order or Deposit Inventory order and doesn't have any orders in its order queue (new feature in 2.50). [Beta 3] Added information about missing licence for buying blueprints. [Beta 3] Added basic set of blueprints to Hatikvah and Scaleplate faction representatives. [Beta 3] Added wanted ware amounts to trade context menu. Added images and background information relating to star systems and planets in encyclopedia. Added logbook entries for NPC ships being built, restocked or repaired at player shipyards. Added note/hint while mouse direct steering mode is active. Added more variations for Build Station, Rescue Ship and Scan missions. Added new global orders section in player information menu. Added options for ware transfer and trade with build storage to docked menu. Added inventory information to player-owned ships. Added categories to object list and property owned in the map. Added options to sort the object list and property owned menus by name, size or hull. Added warning in trade menu if a ship cannot transport a ware. Added possibility to cancel builder ship assignments before ship deploys at station. Added current build progress information to the module type summary lines of station entries in the map. Added option to configure autosave interval (and prevented autosave immediately after a manual save). Added information about hacked research module to research menu. Added information about hacked production modules to info menu and Logical Station Overview. Added ability to configure Logical Station Overview graph data for each station individually. Added wreck filter option to map. Added interior sounds to rooms, shops and ship bridges. Added mining and resupply tutorials. [Beta 5] Improved Tobii eye-tracking support (new feature in 2.50). [Beta 5] Improved cockpit glass transparency. [Beta 5] Improved fight-or-flight decision-making to only call for help if help is to be expected. [Beta 4] Improved lockbox collection (new feature in 2.50). [Beta 4] Improved behaviour of carriers and resupply ships executing the Get Supplies order (new feature in 2.50). [Beta 3] Improved selection of supply source for ships automatically getting supplies from carriers or resupply ships (new feature in 2.50). [Beta 3] Improved presentation of Collect Lockbox entry in interact menu if selected ships do not meet requirements to complete order (new feature in 2.50). [Beta 3] Improved info menu storage display for carriers and resupply ships (new feature in 2.50). [Beta 4] Improved behaviour of ships docking at busy locations. [Beta 4] Improved guidance for the find crate missions. [Beta 4] Improved station mining subordinate behaviour when station resource requirements increase. [Beta 3] Improved storage capacity of carriers to help them fulfil their supply function. [Beta 3] Improved faction logic to attempt to rebuild shipyards after their destruction. [Beta 3] Improved information menu presentation of cargo storage on ships. [Beta 3] Improved collision avoidance in specific situations. [Beta 2] Improved CollectLockbox order behaviour. Improved selection of multiple wares for behaviours and map filters. Improved out-of-sector firepower calculations. Improved resource preview in the ship build/upgrade menu. Improved satellite deployment tutorial. Improved performance of loading and saving. Improved interface for dropping player inventory. Improved map object list performance when looking at many player stations. Improved faction behaviour when dealing with ware shortages. Improved ship formation behaviour when flying in travel mode. Improved controller support for initial ship type selection in ship build menu. Improved ship docking and undocking movement in certain cases. Improved behaviour of free-flying police. Improved defence drone handling by capital ships in combat. Improved mission reward text for paint mods. Improved updating of wares to be traded or harvested by station-based trading ships and mining ships. Improved Logical Station Overview graph data selection. Improved AI station generation logic to make selection of large habitation modules more likely where appropriate. [Beta 5] Updated external links to wiki and manual. [Beta 3] Changed faction representative menu to still show owned blueprints. Removed Fly To objective from Build Station missions. Removed ability to load construction plans that contain more venture modules than the player has available. Removed ability to move an empty station plot after paying a cheap licence to a location with an expensive licence without repercussions. [Beta 2] Fixed greyed-out save loadout button when purchasing ships (problem introduced in 2.50). [Beta 2] Fixed wrong text showing HQ research module was hacked if a project is in progress (problem introduced in 2.50). [Beta 2] Fixed sector owner icon in map object list always showing player logo (problem introduced in 2.50). [Beta 2] Fixed Missile Storage encyclopedia heading having accidentally been changed to Turrets (problem introduced in 2.50). [Beta 2] Fixed new ware multi-select buttons being off-screen for some combinations of resolution and UI scale (new feature in 2.50). [Beta 2] Fixed resupply ships and carriers sometimes showing trade offers when not performing a supply order (new feature in 2.50). [Beta 2] Fixed lore inconsistencies in some system entries in encyclopedia (new feature in 2.50). [Beta 2] Fixed missing access to inventory storage in Boron tank room at player HQ (new feature in 2.50). [Beta 2] Fixed carriers not having ship-trader computers (problem introduced in 2.50). [Beta 2] Fixed mouse-over text not being updated in certain cases when scrolling a table. [Beta 2] Fixed resource display showing amounts up to 100x too high when removing station modules. [Beta 2] Fixed moving of station plots potentially resulting in incorrectly placed build storage. [Beta 2] Fixed faction representatives selling ship blueprints of other factions of the same race. [Beta 2] Fixed ware exchange between capital ships getting stuck. [Beta 2] Fixed shield generator obscuring space suit docking bay on Behemoth for existing ships (was fixed for new ships in 2.20). [Beta 2] Fixed deployables launching from ship getting stuck when boarding operation against that ship succeeds. [Beta 2] Fixed doors on docked ships sometimes not opening when the player is nearby. [Beta 2] Fixed getting stuck in elevators that are going up. [Beta 2] Fixed ships getting stuck during flight in certain circumstances. [Beta 2] Fixed Kha'ak stations offering missions. [Beta 3] Fixed encyclopedia not working in ultra-wide resolutions (problem introduced in 2.50). [Beta 3] Fixed missing updates of supply information in certain cases (problem introduced in 2.50). [Beta 3] Fixed Hatikvah and Scaleplate ships being unavailable from their shipyards. [Beta 3] Fixed Xenon being unable to repair or build certain station modules. [Beta 3] Fixed supply information in Logical Station Overview not updating. [Beta 3] Fixed research menu not showing completed research if it finished while menu was not displayed. [Beta 3] Fixed capital ships undocking from each other potentially failing without recovery. [Beta 3] Fixed being able to Board abandoned ships. [Beta 3] Fixed being able to Claim ships that are currently being boarded. [Beta 3] Fixed lasertowers being allowed to receive orders that they cannot complete. [Beta 3] Fixed station drone removal when target amount is zero. [Beta 3] Fixed wrong interact menu options for lasertowers. [Beta 3] Fixed inability to Comm carriers and resupply ships from map. [Beta 3] Fixed interactions on docking bays of capital ships that are themselves docked. [Beta 3] Fixed certain research activities being cancelled when loading a savegame. [Beta 3] Fixed interact menu option to Deposit Inventory being available for ships that have nothing to deposit (new feature in 2.50). [Beta 3] Fixed icon of the "Ships with Inventory" category in property owned list (new feature in 2.50). [Beta 3] Fixed ships automatically going for repairs at carriers or resupply ships not getting all damaged components repaired by default (new feature in 2.50). [Beta 3] Fixed blacklists not working after loading a savegame (new feature in 2.50). [Beta 3] Fixed missing resources for station module loadouts sometimes not being listed in menus. [Beta 3] Fixed build storage not correctly taking future module and loadout resources into account while a module is being recycled. [Beta 3] Fixed incorrect requirement to own at least one ship blueprint of a certain ship size before this ship size can be upgraded at player-owned shipyards. [Beta 3] Fixed ships not upgrading/repairing if piloted by player with unrelated orders on order queue. [Beta 3] Fixed trade/equip orders being ignored if assuming direct control of a ship with such orders. [Beta 3] Fixed sending ship to repair multiple components only repairing the first queued component. [Beta 3] Fixed planned loadout changes on station modules marking all following modules as changed. [Beta 3] Fixed repair menu showing completely wrecked surface elements on ships as having no damage. [Beta 4] Fixed needed resources for station building not shown (problem introduced in 2.50). [Beta 4] Fixed being unable to purchase ships from Hatikvah or Scaleplate wharfs when loading savegames (problem introduced in 2.50). [Beta 4] Fixed stations with workforce of multiple races not ordering all resources to feed them. [Beta 4] Fixed trade context menu not working if no player ship is available. [Beta 4] Fixed ship being teleported when disabling Flight Assist from the quick menu while near a station. [Beta 4] Fixed traders that are subordinates of stations sometimes purchasing wares that are not required by their commander. [Beta 4] Fixed newly constructed shipyards and defence stations not being named correctly. [Beta 4] Fixed ammo/units not being added to Encyclopedia when included in loadout on player-owned ship. [Beta 4] Fixed wrong text displayed for police faction in encyclopedia. [Beta 5] Fixed automatic resupply option not being displayed correctly (new feature in 2.50). [Beta 5] Fixed some player-owned ships with inventory being missing from Ships with Inventory tab (new feature in 2.50). [Beta 5] Fixed being unable to apply saved station module loadouts (problem introduced in 2.50). [Beta 5] Fixed editing ship shopping list not working (problem introduced in 2.50). [Beta 5] Fixed station modules sometimes being constructed and recycled in a loop. [Beta 5] Fixed stations potentially building turrets and shields on modules being recycled. [Beta 5] Fixed station modules which were destroyed appearing as operational while recycling. [Beta 5] Fixed Teladi Trading Station not being able to repair its modules. [Beta 5] Fixed XS deployables launched from some capital ships getting spawned away from ship that launched them. [Beta 5] Fixed some capital ships having too much S ship storage. [Beta 5] Fixed some capital ships being unable to store docked M ships in internal storage. [Beta 5] Fixed player being stuck in wrong position when getting up while external view is active. [Beta 5] Fixed bullets not hitting when viewing a remote battle in external view. [Beta 5] Fixed ships launched from launch tubes not immediately folding up their landing gear. [Beta 5] Fixed ships sometimes getting stuck while docking. [Beta 5] Fixed several cases of formation wingmen going through geometry. [Beta 5] Fixed ware exchange failing in some cases when involving one ship docked at another. [Beta 5] Fixed free traders preferring low-volume wares. [Beta 5] Fixed rare case of free traders choosing a now-disadvantageous trade over a trade that had improved over time. [Beta 5] Fixed station module search not being localized. [Beta 5] Fixed freeze when there is a police ship belonging to a faction that no longer controls any space. [Beta 5] Fixed non-factory stations gifted to other factions not updating their name correctly. [Beta 5] Fixed laser towers displaying a ship icon as their target element in the HUD. [Beta 5] Fixed weapon aim indicators being displayed when a menu is open. Fixed issues with moving station plots during Build Station missions. Fixed Rescue Ship mission potentially creating unowned ships which don't get cleaned up. Fixed Rescue Ship mission reward calculation in the variant where the ship must be delivered. Fixed warping to a different sector when getting up during specific stage of HQ mission. Fixed missile range calculation for dumbfire missiles. Fixed very slow mission offer display if many offers are known. Fixed menu errors when opening information menu for ship under construction. Fixed huge player-owned stations not displaying all stored wares in information menu. Fixed encyclopedia links to ships not working correctly. Fixed NPC buy/sell orders not honouring minimum amounts. Fixed ships stuck waiting for upgrades. Fixed error messages when attempting to unlock EMP-induced data leaks on ships. Fixed dock speed limits being applied when travel mode is active. Fixed ships docking at moving objects appearing to strafe very quickly at certain times. Fixed police ships remaining in space where they no longer have police authority. Fixed some factions' police ships not being named as police. Fixed defence drones belonging to Teladi Trading Stations not docking after completing their tasks. Fixed stations potentially trying to trade with other stations when they no longer have any available cargo drones. Fixed ships built for invasions sometimes not performing their intended orders. Fixed subordinates not responding to attacks in some cases. Fixed ships attacking targets outside their engagement area when on their way to their engagement area. Fixed squadron subordinates getting distracted by hostile targets encountered while on their way to join their commander. Fixed subordinates of carriers waiting for the player's permission before undocking to attack if player is on board the carrier. Fixed station-based miners and traders not updating their range when they or their manager improve in skill. Fixed construction vessels not always being unassigned when a station is destroyed. Fixed NPC ships not firing their weapons when attacking under certain circumstances. Fixed turrets set to Fire on my current target only firing sporadically when current target is a station. Fixed turrets set to Attack my current target periodically stopping firing. Fixed player-flown ships with turrets set to mining mode only acquiring asteroids 3km away regardless of mining turret range. Fixed mass traffic sometimes using the wrong ships directly after loading a savegame. Fixed asteroids in certain regions sometimes ending up with negative mineral yields. Fixed incorrectly-scaled rendering of paint mods when redesigning certain ships. Fixed promotion of crew to pilots removing existing pilot from ship. Fixed object selection failing in the map when switching between tabs. Fixed cases where map continued panning/rotating even after having released all mouse buttons. Fixed station building menu asking to confirm loss of changes if nothing was changed. Fixed station building menu not updating when a module build finishes. Fixed returning venture ships sometimes being displayed in an incorrect location on the map. Fixed map object list not showing the correct player logo for player-owned sectors. Fixed supply settings for Drones and Missiles in Logical Station Overview. Fixed workforce information in Logical Station Overview being greyed-out Fixed player map icon being very large in certain situations. Fixed external view on surface elements. Fixed targeting while in spacesuit. Fixed loot-magnet sound stuck after auto-save. Fixed tooltip text getting stuck in the station build menu when using the controller mouse emulation. Fixed various NPC pathing issues on platforms. Fixed NPC rubber-banding when talked to while walking. Fixed detached habitation modules during AI station construction (existing station layouts are not affected). Fixed factions building more defence stations than they should. Fixed situation where ships could appear stuck in internal storage. Fixed missing localisation of several texts in menus. Fixed several localisation issues in mission texts. Fixed being able to fly into planets. Fixed NPCs walking in front of pilot in Demeter and Hermes. Fixed Pulsar's right weapon being visually disconnected from hull. Fixed Nodan lights not turning on. Fixed missing mode visualisation in Nodan cockpit. Fixed Xenon capital ship engines not having animated exhaust flames. Fixed duplicate display on panel in Kestrel cockpit. Fixed missing geometry on side of Discoverer Vanguard. Fixed missing external geometry when standing on Incarcatura bridge. Fixed Incarcatura bridge location. [Beta 2] Fixed missing ID code panel on Odysseus. [Beta 2] Fixed being able to walk through desks in engineering section. [Beta 2] Fixed blue-haired Argon characters (problem introduced in 2.50). Fixed menu crash when opening the map legend in certain cases. [Beta 3] Fixed menu crash when upgrading a damaged ship and then trying to select a different ship. [Beta 4] Fixed Empire Menu breaking if menu attempts to display other menus. [Beta 2] Fixed changing certain in-game graphics settings, such as AA, causing graphical issues or a black screen (problem introduced in 2.50). [Beta 2] Fixed game freeze in certain situations. [Beta 3] Fixed case of player falling through floor of flying ships. [Beta 3] Fixed not being able to use the joystick POV for cockpit camera movement. [Beta 3] Fixed some Teladi NPCs not moving their mouths when speaking. [Beta 3] Fixed Split female eye blink animation. [Beta 3] Fixed inability to remap some camera controls. [Beta 3] Fixed incorrect carriage return in version number in start/options menu (Linux only). [Beta 4] Fixed possible system memory leak when low on graphics memory. [Beta 3] Fixed several causes of crashes.
Egy Nómen annyival egyszerűbb, hogy ott a véletlenszám generátor(ok) megold(anak) mindent!
Igen. Ugye a habitátumokat ebben a részben mutatják be. Korábban Specialistákat toboroztunk/kerestünk, hogy megdobják egy-egy gyár termelését. Előtte meg asszem egyáltalán nem volt ilyen lehetőség a gyárban...ja de, voltak a Secondary Product-ok, amiket nem volt kötelező a gyáraknak beszállítani, de ha vitted akkor nőtt a termelés (X3-X2), de csak addig, amíg el nem fogyott. Itt most lakónegyedet építünk, ami valljuk be életszerű, hiszen lehet hogy sci-fi, meg jövő, de azért kell az ember oda is. Lásd sci-fi filmek, az űrállomásokon laknak és élnek. Az kétségtelen hogy ez a játék összetett. Majd amikor megismertük, akkor még többet akarunk, hogy még bonyolultabb legyen. De szerintem minden sandbox vagy open world játék ilyen, illetve az a jó, ha ilyen, mert akkor tartósan fog szórakoztatni, nem unja meg az ember néhány száz óra alatt.Nem hiszem, hogy pl egy No Man's Sky vagy egy jobb RPG az egyszerűbb lenne. Én különben sem szeretem már a lineáris játékokat.
1. Telik rá. Ha van x száz millióm az egészre, akkor belefér egy-két habitátum is. 2. Jól néz ki. 3. Mond valamit, hogy az AI hajógyáraknak is van 4. Lesz élet is az űrállomáson, nem lesznek a dokkok üresek.
Tehát a lényeg, hogy igen, legyen. Függetlenül attól, hogy felkínálja-e a legénység toborzását avagy sem.
Ok, de nem logikus, ha gyártok hajót, és ott megadom a legénységet, akkor nem szol hogy nincs kit felvenni. Vagy lehet hogy átb@szott, és ott röpködnek a gépek legénység (és pilóta nélkül) :-) Vagy azokat klónozták? Ha bemegyek feltölteni akkor nem tudok mert nincs kit felvenni. Ezért nem volt egyértelmű mi a bánat van. Mindegy este felhúzok egy 3+1 szobás házgyári panelsort. köszi az infót
Szóval, elkezdte védeni azt a hajógyárat (az enyém) ahonnan rendelni kezdett? Ha ez lesz a felállás, akkor jobb ha én nem védem a hajógyárat,mert ha valamelyik kopasz pilóta belelő az állomásomba véletlen akkor a hajóim meg nekiesnek.
Fognak.Sőt! Nálam az összes hajógyáram körül háború van. Ez azért van, mert a HOP-ot minden faj utálja, ezért azok hajói folyamatosan lövik egymást. S ugye én mindenkivel jóban vagyok, ezért én a csendes (és markában röhögő) harmadik fél vagyok. Pl a HOP ötösével rendeli tőlem az Odysseus rombolókat, mellé persze sok vadászt is. Ehhez szállít anyagokat, meg úgy általában mindent. A teherhajóit Teladi szektorban zúzza a MIN és TEL és ARG, Argon szektorban az ARG,PAR és az ANT meg vice versa. Ezt már korábban is kifejtettem. Nekem jó, mert folyamatos az igény az új hajókra... Még a Xenon szektorban lévő hajógyáram körül is ugyanez van, mindenki mindenkit, kivéve engem és ez a jó!
A HOP benyomult az ARG szektorokba és bázist épített. Ez nem tetszik az Argonknak és folyamatosan támadják őket. A HOP benyomult és elfoglalt két Xenon szektort is, egy harmadik, ami brutálisan tele van aknákkal, most oda épített egy erődöt...pedig ezeknek én nem is segítettem nagyon. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2019.05.20. 09:37:56
Ha nem adok pénzt a build storagehoz, akor a saját hajóm se vesz oda semmit. Kénytelen vagyok 6millió fuvarral feltölteni. Lehet ezentúl, hogy van lóvé, már nem szarozok annyit ezzel, majd behozzák a cuccot az NPC-k. De azé jó lenne, ha meg tudnám adni, hogy ez a hajó inne-oda vigyen ezt-azt ameddig nem szolok neki hogy mostmá ne.
Nem olyan rossz ez a téma! (Jobb úgysincs!) Nekem az egészségesnél egy kicsivel erősebb paranoiám van. Frászt kapok, ha el kell fogadnom valamit... "Engedélyezem, hogy az Apple hozzávarrja a számat egy másik ember ánuszához..." A weblapoknál ha van rá mód és be lehet állítani, akkor letiltok mindent. Vagy ha nincs, és annyira nem érdekel, vagy meg tudom oldani másképp, akkor már zárom is az oldalt. Nem lenne baj, ha mindent tudna az ember, hogyan működik!?! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2019.05.19. 16:14:16
Tudom, hogy másról szól, csak megpróbáltam összefoglalni, én is végzek hasonlót, de inkább privátba beszéljük meg, mert nem ehhez a témához tartozik.
kicsit elnéztem a válaszadást, de nálam a megoldás ugyanaz. ha beszállítják minimáláron akkor azzal csak te jársz jól. egyébként pedig nem kell pénzt adni az építésre és akkor nem szállítanak az npc-k sem. a hajógyáramat folyamatosan alakítgatom ott nincs pénz, ne hordjon nekem oda senki semmit.
off: kisiku: nekem pölö szorosan a munkámhoz tartozik a gdpr és egyéb it biztonság. eléggé tisztában kell lennem vele, ill. ha nem tudok valamit van nálunk szakértő csapat, hozzájuk kell fordulnom. amit írsz az némi sarkítás, ill. nem igazán érted a lényegét. alapvetően amit írsz az úgy nem igaz, ugyanis nem áthárítják a felelősséget, hanem közölniük kell veled (mert előírja a gdpr), hogy milyen adatodat milyen célra használnak fel és meddig, nem adják át 3.félnek, stb,stb. a bankok pl. nem használhatják közvetlenül a személyes adataid azon részeit ami pl. a biometrikus azonosításhoz kell (pl. a pénzmosási trv. miatt). az aláírásodat, a lemásolt irataidat nem visszaállítható formában (pl. hash) kell tárolniuk, oly módon, hogy a hozzáférés ellehetetlenítéséről is nekik kell gondoskodni (pl. titkosított adatbázis). kérdezz csak meg egy banki alkalmazottat. nem azt íratják alá veled, hogy hozzájárulsz hanem azt, hogy megértetted. de ott vannak a legegyszerűbb problémák is: pl. a sütik kezelése. vannak rendszerek amik teljes működéséhez szükség van a sütik használatára. ezeket most már úgy kell megcsinálni, hogy anélkül is működjenek akár némi korlátozással (pl. egy weblap minden egyes használatakor azonosítani kell magad). neked kell eldöntened, hogy melyik módszert választod. egy bérszámfejtést fejlesztő cég nem viheti el tesztelni az ügyfeleitől az adatokat (mert itt ugye ő a 3.fél), hanem a személyes adatokat véletlenszerűen meg kell változtatnia úgy, hogy még véletlenül se lehessen azonosítani az adott személyt. és csak a problémás adatokat viheti el nem pedig az egész adatbázist. ha megoldotta a problémát, akkor meg kell semmisítenie ezeket az adatokat is. ez eddig nem így volt, most már elég egyértelmű. ebben az esetben ha perre kerülne a sor elég egyértelmű ki a hunyó. és ezeket lehetne sorolni a végtelenségig. az a helyzet, hogy a fogyasztóvédelemnek is jó lenne egy ilyen "ajánlás", talán nem lennének ennyire impotensek. még nem törvényerejű hanem csak ajánlás (viszont kötelező), de felhasználható büntetéseknél/pereknél, és hát még közel sem kiforrott. viszont mióta bevezették nagyon visszaesett a visszaélések és a peres ügyek száma. a pereskedéseknél is nagyon jó, van miből kiindulni, elég hamar el lehet dönteni, hogy ki hibázott. végre van egy olyan "rendszer" ami alapján dolgozhatunk, ahonnan megtudjuk, hogyan is kell megoldanunk dolgokat és nem mindenkinek magának kell kitalálnia. viszont rengeteg ember aki csak "felhasználó" még nem érti még azt a részét sem ami a saját közvetlen munkakörnyezetére vonatkozik. ezzel az emberanyaggal még rengeteget kell dolgozni mire nem csak részt vesznek egy oktatáson, hanem meg is értik és felhasználják a munkavégzésük során. Utoljára szerkesztette: nibron, 2019.05.19. 12:28:00
Lehet egyébként, de minek? Például odaadod az építőanyagra a lóvét, tartod egy kicsit, majd elveszed.Ha nincs lóvé, nem szállítanak semmit sem. Vagy a másik, hogy az építőanyagok nagy részét, a drágákat te szállítod le és előbb, többet, gyorsabban.
Ilyen volt már a Rebirth is. Ott is könnyű volt. Ott hajófoglalással lehetett sokat keresni, amíg el nem rontották azt a részt. De a gyárak és a raktárak is ontották a pénzt. Az hogy összeveszel mással, egyéni döntés. Én mindenkivel +30-as vagyok, kivéve a xenon, khaak és hiba miatt az SCA. De már a HAT is +25 körül van. Néha, mikor a Xenon már kevés, elkezdek én is keménykedni, de nem mentem el. Menj el a Xenon szektorokba, ahogy én is voltam, és rakj rendet. Építs be előretolt bázist, rakd tele műholddal és figyeld meg őket. Fogsz találni más ellenséges fajt is, csak sajna azok gyengék.
Erről ne is beszéljünk, ez egy agyrém...és ha mindent annak megfelelően tartanánk be, akkor kb egymást is úgy kellene hívnunk, mint itt, becenévvel. A GDPR az egy szarkavarás és felelősség áthárítás és az egész semmire nem jó. Aláírod, hogy önként adod meg az adataidat, a többi ugyanaz, mint ami most van...tehát a vállalatok levédve, mindenért te vagy a hibás. Ha én azt megcsinálnám a munkahelyemen, ami ott elő van írva, olyan káosz lenne, hogy leállna az egész működés.
Az építkezésnél nem lehet kiküszöbölni az "idegen" szállítást. Ha lehúzgálod az árakat, (mint mindenki) azzal is csak az npc-k malmára hajtod a vizet! Minthogy a fejlesztők jószokásukhoz híven, ebben a játékban is lehetővé tették az npc-knek, hogy a minimál ár alatt is árulhassanak! "Köszönjük Emese." (Biztos van valami elfogadható oka, de még senki nem jött rá!)