Én a DR-ben be tudtam állítani a kormányt, itt meg nem. Másik, hogy azt vettem észre, hogy minden autó motorja egyből felpörög a maximális fordulatra, még a gyengébb régi autók is.
Akinek elkerulte a figyelmet tegnap ota van proba verzio a wrc6-bol. Igy ki lehet probalni es lehet sztornyulkodni ezen. Erdemes a sss stage-ket is nezni, nagyon jok is vannak benne. Anglia osszehasonlitasnak meg tokeletes.
Marad a DR. Mondjuk emiatt vettem kormany+ules+VR kombot és nem bántam meg. Az RL autómat emiatt csak később tudom lecserelni :)
Hogy mennyire "csunyacska" az relativ. De Codies jatekelmenyben, koritesben, hasznalatban, altalaban latvanyban es hangulatban nagyon jo. Nekem az F1 is tetszik es meg ez a D4 is tetszene, az egyetlen az a franya kormany/FFB amivel nem tudok megbaratkozni:D A DR-nel felcsillant a remeny, de nem jott ossze;)
Így van, és amit észrevettem az emberek bizalmát azzal hogy ezer éve ők csinálják a legjobbat ebben a katdgóriába és ez tény! úgy elnyerte a codmaster hogy ha hibázik is azt elfogúltsággal kezelik a kritikusok, Emlékszem a wrc grafikáját higy lehúzták, meg a pályákat is,na most a dirt4-ben ezek szerintem még rosszabbak is mégis csak annyit jegyeznek meg a tesztek során a game portálok hogy itt ott kicsit csúnyácska.. Nah minegy azért jó ez a játék nem lehúzni akarom csak többet vártam tőlük..
A DR valoban nem olyan rossz, de ha lenne normalis kormany/FFB tamogatas, akkor meg toppos is lehetne. Azert is ugrottam bele az elejen, mert nagyon igergettek a tutit. A szimesebb korites resze jo is lett (pl. sokfele allitgatas, cockpit poziciok, FOV stb.), de sajnos a nagyon optimistan vart kormany/FFB-bol csak maszatolas lett:/ hasznalhato, de azert idegesito.
A D4-re meg eleve erre keszultem. Varhato volt, hogy a DR "techdemo" utan a szelesebb kozonsegnek atalakitanak ezt azt, de megmaradnak az addig belepakolt dolgok is.
Kar hogy meg egy Codies szintu ceg is keptelen normalisan megcsinalni valamit. Mint "jatek", jokat csinalnak, de szornyu, hogy nem tudnak elszakadni a gamepad-es gagyizastol:/
Az F1-gyel is ez a gond, de azok annyira alacsonyak, merevek, minimal kormanyszoggel, gazos a dolog, de emesztheto.
Effektezés ide vagy oda, azért a DR nem olyan rossz, főleg, hogy nincs nála jobb jelenleg a piacon. Én elfogadnám, hogy a D4 "banános" konzol játék, csakhogy nem ezt ígérték! Ezért vagyok csalódott.
Valszeg fun-ra es segitsegekre allitottak be, minden fekre keresztbe alljon, a "gep megfogja", aztan pocogtetessel latvanyosan lehet keresztbe csuszni. Sajnos ha valami alapbol script alapokon van, nehez megoldani hogy mindenkinek jo legyen.
A kormanyzas/FFB hasonlo. Effektezett "fos", nem sok koze van az autohoz, es ilyen beallitasokkal megrosszabb mint a DR:/
Hát ez eddig igen csak csalódás. Amit már mások is írnak a féktávon keresztbe állásról nagyon igaz, és elég idegesítő. Meg nekem valahogy a kormányzás se az igazi G27-tel sim módban, pedig ugyanazokat a beállításokat használom mint a Rally-ban. Vagy lehet pont ez a baj?
Nekem a Lancer EVO ugyanez. Pici fék és azonnal áll keresztbe. Előrébb tettem a brake balance-t, de nem hiszem hogy így kéne működnie. Én is szim és kormány módban nyomom.
igen, sim. eddig folyton alulkormányozottságra panaszkodott mindenki, meg a fejlesztők is mondták, minél neutrálisabbra akarták belőni az alap setupokat, aztán kicsit meglepődtem az első féktávon. muszáj leszek áttolni pár beállítást a másik végletre. :)
Passz, valóbam gyorsan reagál a fékre, de én hamar ráéreztem, nekem egy fanatec pedálom van te meg gamepadal tolod lehet megint ez a gond. Sim módban játszól? A sim mód kormányra van kalibrálva szerintem.
a rallycrossos kocsiknál mit kéne állítani, hogy fékezéskor ne álljanak egyből keresztbe? multiban próbáltam a lanciat meg azt az egyenfiestát, de mindkettővel lehetetlenség volt fékezni-bekanyarodni. láttam, hogy pl az egyik rollbar full soft, meg camber negatív, de azt hittem az alap tuning azért nincs így elbaszva, aztán elsőre nem piszkáltam.
Jah hát gamepadel lehet hogy más a téma én kormánnyal nyomom
humble monthly-ból megvan, de nem aktiváltam. kb egy hónappal a 4. megjelenése előtt már nem akartam időt ölni bele. korábban meg kicsit visszatartott az, hogy mindenhonnan az folyt, hogy mennyire hc szim, de az olvasottakból úgy tűnik, hogy azért el lehettem volna rallyban is gamepad-el. :(
szerintem neked a rally-t kellett volna megvenni, de még nem késő. Én is felvátva játszom most egyik aztán rögtön utána a másik így van elég pálya meg jó nagy tartalom:)
valaki világosítson már fel pls, most akkor az összes pálya random generált, hiába van ilyen-olyan nevük is? én a rallyval nem játszottam, ott fix szakaszok voltak? nekem egyelőre csak a pályák nem jönnek be. megkülönböztetni se tudom őket, van 4-5 fajta jobbos-balos kanyar, erdőben vagy nyílt terepen, aztán ezt dobálja be végig, nagy ritkán egy hajtű, vagy farakás a szélén. a helyszínek is száma is gáz, de ami van, az is unalmas. például usa-tól azt várnám, hogy kb olyan legyen, mint a dirt 3-ban. sehol egy tópart, egy kereszteződés, egy rövid aszfaltos szakasz a városon át, bánya, stb, csak megyünk a murván a barna erdőben végig. ausztrália kb ugyanez. hol van finnország? a rallyban volt, nem érterm, hogy adhatnak ki anélkül egy játékot. remélem a korábbi helyszíneket hamar kiadják majd ehhez is, persze majd csengethetünk a dlc-ért...
Jól beszélsz, van olyan autó aminek tetszik a fizikája van amelyiknem nem, pl a DR-ben a mantánál murván rárugok a pedálra már keresztbe is vágja magát, még mindig úgy gondolom hogy a két játékot össze kellene gyúrni, a grafika és a pályák mindenképpen a DR-ben ezerszer jobbak!
Igen, ha egy hangyafasznyit lemegy a külső kerék a pályáról akkor szinte esély nincs megfogni a gépet, rögtön csinál egy hátraarcot.
Fura a fizika. Vannak autók amik teljesen rendben vannak, pl. az elsőkerekesek nekem sokkal élvezetesebbek mint a Dirt Rallyban. Azt sem mondanám hogy túl sok a tapadás, mert pl. a 306 Maxi-val Ausztráliában szinte állandóan elkapartak az első kerekek, mert megszűnt a trakció.
Most a Mantával szórakozok, és vegyes a kép nagyon. Setup reszelgetéssel sikerült túlkormányzottá tenni, de csak részben: gázelvételre intenzível megindul a hátulja, de ha ez megvan utána nem lehet rendesen kihúzatni a kanyarból. Ki lehet provokálni a sodródást csak nem lehet a gázzal szabályozni normálisan, mintha valami traction control nem hagyná túlpörögni a kerekeket..
Ott van pl. a Stratos. Az a valóságban egy elmebeteg gép volt, a Dirtben is állandóan elkapart: itt még murván induláskor is alig pörögnek túl a kerekek, hamar megvan a tökéletes trakció, akkor is ha vadparaszt módon végig teli talppal nyomjuk a padlógázt. Semmi elkaparás, semmi jobbra-balra táncolás. Pedig azért egy Stratosszal szerintem még aszfalton is méteres gumicsíkokat hagy maga után az ember ha nem elég finom a gázpedállal. Szóval kicsit olyan érzés mintha bekapcsolva maradt volna valami traction controll help. Hivatalos fórumon van pár fanboy aki állítja hogy minden úgy tökéletes ahogy van, de nincs igazuk. Murván, sáron a legkotványabb ezerkettes Lada is kipörgeti a kerekeit nem hogy egy 300 lóerős autó. Jól el lehet szórakozni a játékkal, de azért ez elég sokat kiöl az élményből.
Az sem volt normális hogy a DR-ben meg sokszor simán visszatáncoltam az útra miután lejöttem róla. Ilyen igénybevétel mellet a futómű azért elég sérülékeny ha ütés éri, de szerintem is túltolták a dirt 4ben, nagyon kell figyelni a szélekre. Amúgy rájöttem, nekem a DR kell a D4 carrier módjával és hangulatával mert a DR túl puritán.
nekem így 3 nap után egyre jobban tetszik a játék. ha jól belövi magának az ember az irányítást meg a grafikát hogy simán fusson, akkor teljesen élvezhető. mondjuk a kamera shakinget én kiszedtem mert nagyon idegesített.
Tele van furcsaságokkal a "fizikája". Pl, hogy a rally pályák többségénél az út széle tükörjégként működik, az biztos, hogy nem normális. Remélem, hogy javítják. Az FFb-ben is bőven vannak hibák. Ha rendesen javítgatják, akkor még lehet (legalább) olyan jó mint a DR.
Hát nem tudom, de nekem a DR könnyebb, a dirt4-ben össze-vissza töröm magam szim módban míg a dirt rallyban tök jó időket megyek és alig töröm a kocsit pedig elvileg az a nehezebb ezt nem értem... Amúgy tetszik a dirt 4 fizikája is. Az is érdekes hogy a dirt 4-ben nem tudom az ffb erejét állítani, sőt ha offolom akkor is müködik az ffb.
A Dirt széria egy offroad versenyjáték. A nagy közönségnek készült, mint a Codie minden játéka.
A Rally egy spinoff ( ahogy az árkédabb DiRT: Showdown is ), ami elsősorban kísérleti jelleggel kizárólag PCre csináltak a szimeseknek, kormányosoknak. Ez meg a Dirt széria kedvelőnek nem jött be. Túl nyers, túl nehéz volt.
Dirt 4 a sorozat alapvetését viszi tovább, ami nem a konzolosoknak készül, hanem mindenkinek. Hisz egy multiplatform játék.
Viszont a szimesek jól jártak, mert ott a Rally és a Dirt 4 is arra hasonlít mint sem a Dirt 3ra. Nem kell ezen megsértődni se nem kikérni magunknak. Ha akarja a Codie lesz majd Rally 2 vagy valami más. Addig is azzal is lehet tovább játszani nem régi játék...
Akkor lehet rosszul fogalmaztam... nekem a vezetési élmény nem csak azt jelenti, hogy mennyire "autós" az FFB, hanem, hogy egyben milyen az egész fizika. A Dirt Rally esetében az aszfalt kivételével a többi ha nem is tökéletes, de messze a legjobb rally érzést adja, szóval én naiv azt vártam, hogy ezt 1:1-ben áthozzák ide.
@Totti: Régebbi autóknál ahol 900 fok van, ott megvan a 900 fokos animáció is? A VR miatt érdekel, mert VR alatt nagyon zavaró, hogy a kormányt koppanásig tekerem, a szemem előtt a virtuális meg kevesebbet fordul.
"Szerintem ami a rallyból vezetés élményben hiányzik az itt megvan és fordítva."
Ez találó, kb. a kettőből lehetne összegyúrni a tökéleteset. (Itt most a fizikára gondoltam, kormányérzetről nem tudok nyilatkozni, kontival játszom.) A futómű- és a súly szimuláció jobb a Dirt4-ben, viszont a tapadás és trakció több autónál is nagyon nem az igazi. Nem vészes a dolog, érezhetően rendben vannak az alapok csak kis finomhangolás szükséges a fejlesztők részéről. De most még nem 100%-os, az biztos.
Többek között ezért nem kellett még 6000-ért sem a rally de akkor ezért sem kapkodok. Pedig a múltkori ingyenes hétvégén sokat nyúztam , be is állítottam,hogy valami legyen a kormival ,de sajna nekem is ez jött le.
Mashogy csuszkalnak, az teny, de mivel nem sok koze van a kormany/FFB-nek az auto erzesehez, igy igazabol mindegy;) Legalabbis mint vezetesi elmeny. Es az alap kerdes ez volt:P
Szerintem ami a rallyból vezetés élményben hiányzik az itt megvan és fordítva. Az Ffb jobb a rallyban, a dirt4-ben néha csak úgy érzem ellentart a kormány az út egyenetlenségei nem jönnek át annyira. A rallyban én sosem tudtam úgy beállítani hogy normális fékhatást érjek el, még aszfalton is buzi nagy a féktávom pedig ha valaki ült már rally kocsiban az tudja milyen brutál fékek vannak rajta. A dirt 4ben pl. már jó a fék, de ez szubjektív kinek mi a jó így nehéz erre válaszólni
Kozvetlenul egymas utan probaltam, teljesen ugyanaz a ketto. Legalabbis mint kormany/FFB mukodes. Max az autok kicsit mashogy csuszkalnak/tapadnak, de lenyegeben egyik kutya masik eb;)
Üdv! Erősen megoszlanak a vélemények. :/ Vannak dolgok amiben egyértelmű az előrelépés, de összességében még nem tökéletes. Egyelőre még nem jobb, de kis módosításokkal sokkal jobb lehet.
(Elnézést, de topik dizájn tragédia...) Utoljára szerkesztette: Solt, 2017.06.11. 22:30:24
Cars 2 "rally" pont olyan is lesz, amilyen egy pályaautós játékban szokott lenni. Felszínes és nem annyira jó. Utoljára szerkesztette: Totti5, 2017.06.11. 22:15:58
A remek tartalom miatt úgy döntöttem megtartom a játékot de akkor is szégyeljék magukat a grafika miatt!:)
Remélem azért a murván változtatni fognak mert picit sem érzem hogy sodrodna az autó, verné fel a kavicsokat stb. Viszont soha ennyit nem raktam még tetőre autót egy simben sem mint itt ami viszont nem rossz! Ha valaki jár versenyekre tudja milyen gyorsan átbillen egy kocsi amit a szimek rendszeresen elfelejtenek és még a dirt rallyban is sokszor simán visszapattanok az útra..
A pcars 2öt várom már nagyon! Abban lesz rally is, és a grafika tutira gyönyörű lesz!
valszleg bug volt, vagy nem tudom, első nap próbáltam, de mindenki állította hogy arcade módban van full help-el és sajnos megnéztem nekem is engedett mindent bekapcsolni, szerintem rossz lobbyba dobott
es ezt hogy? Csak valami bug lehetett, ha igaz volt, vagy azt se tudjak mi tortent.Kiprobaltam a multit, persze ghost-ban sem latod az ellent, ami pedig jo moka a'la wrc 6. Nekem ez igy allt ossze. Szoval vagy kivalasztod, hogy gamer, vagy szimulator szervereket keressen. Ha te gamer (arcade) modban jatszol, akkor is csatlakozhatsz szimulator modban futo szerverhez de fel is dob egy ablakot, hogy a SZERVER parameterei fognak ervenyesulni, nem a te beallitasaid es ha kilepsz, visszall minden az eretedibe. Igy azt gondolnam egy szimulator modban futo szerverhez, tok mindegy milyen modban milyen assisttal csatlakozol MINDEN esetben a szerveren engedelyett/tiltott dolgok ervenyesulnek a kliens oldalon. Ennek igy kellene mukodnie.(mint minden mas jatekban is)
@REDRIOT, megneztem a help-et az upgrade-nel valoban ezt irja amit mondtal. AMugy vicces mert kormannyal ugye nem talaltam el azt a gombot, ami felhozta volna az infot, es meg a dirt rallyban nagy dirrel durral SOT meg beta allapotban is volt benne az eger tamogatas (ami az evtized vicce) azt atemeltek ide, vagyis mukodott az egerrel rakattintok dolog. A DIRT rally elott nem volt semmilyen dirtben a jelek szerint eger tamogatas... hihetetlen.
Szvsz. nagyon látszik, hogy a DR-t PC -re fejlesztették alapvetően a PC-s közösség közreműködésével, a DR4 pedig egy konzol játék (tetszik is a konzolosoknak) ami kapott - kis túlzással - egy PC portot. :( Nem is lenne semmi bajom, csakhogy a bejelentéstől kezdve nem ezt ígérték!
vegyesen bedobálja az embereket? az fasza... tegnap a legelsőn sikerült egy második-harmadik helyet összeszenvedni a sierraval, estem-keltem a spanyol pályán. (sim)
Az mit jelent, hogy a staffnál, hogy "+X mood from upbeat"?
Én matchmakinget mentem, ahol beszélgettem a srácokkal és mindenki mondta hogy árkád módban van én voltam az egyetlen sim-es a lobbyban :D Nem az előre kiírt szakaszokat toltam. Az első lobbyban simesek voltak, ott 1. lettem mindkét szakaszt nyertem. Többet egyelőre nem mentem, de a srácok olyan űridőt futottak, hogy elképesztő :D
hmm, bar nincs okom ra, hogy keteljedjek ebben, hogyan mukodik, nem jartam utana, akkor az egyik szakaszrol a masikra hirtelen szuper kepessegekre tettem szert. Vegulis igy jobban jartam :) Felcsillant a szemem, a subaru kapcsan amit irtal, de hamar le is gorbult a szam most megnezve a lentieket pont azzal csapatva tapasztaltam :)
monjduk ha az ember vegig megy a palyan emberi idovel, nem igazan van dolguk a szereloknek, ilyen 1-7 percet szoktak max molyolni a kocsin, aztan valami e osztalyuak. Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.06.11. 16:56:25
Vettem egy Lancert. Erre apró fékezésnél azonnal áll keresztbe. Gyári setup. Azért ezt nem kellene...
"Na azt hiszem most veszitettem el a hitem a jatekban, eljutottam addig a karrierben, hogy tudtam az autot grade b alkatreszekre fejleszteni. kb mintha az aljan a magnes erejet meghatvanyoztak volna a tempo es a gyorsulas mellett."
Itt más a rendszer mint a Dirt Rally-ban, az E/D/C/B/A csak az alkatrészek minőségére, tartósságára vonatkozik, a teljesítményt nem növeli. Jobb alkatrész -> kevesebb meghibásodás, semmi más.
Egyébként bár az RWD-k nem az igaziak szerencsére van több járgány is aminek semmi baj a fizikájával: a 2001-es Subaru például egy vadállat, nagyon agilis, élvezetesen csapatható, pont annyira csúszkál amennyire kell. (Kicsit mondjuk állítottam a setupon, alapból nem tudom milyen.)
probaltad a wrc6-ot? Semmi koze az elozo reszekhez. Meg ugy se, hogy a wrc 5 kerult uj fejlesztohoz, aki a 6-ot is fejlesztette. Az idei resz, a kemeny 100 vasarlojaval, meg allva hagyja biztosan a dirt4-et. A heten megneztem a napi challenge-t, 38 toltak meg pc-n :) A dirt rally napi 1000-3000 steames 5-6 ezer crosspaltformos szamahoz kepest.
Ha lenne gerinc a codemastersben, meg jozan esz (netan koszonet a alfas dirt rallys vasarlok fele) kurva hamar beletenne egy "hardcore" mod-ot, ami nagyjabol hajazna a dirt rally-ra fizika teren es akkor elhisszuk azt, hogy "dirt rally tovabbfejlesztett, finomitott fizikaja lesz a dirt4-ben". A palyageneratorban, meg minimum megtriplazhatna a kosarban levo piros labdak szamat, amibol sorsol es akkor kevesbe karogna a nep. Utobbira nincs sok esely.
Tegnap en is megneztem, mint jatek teljesen jo lenne. Kinezettel nincs gondom, jatekmenet jo, nem licencelt WRC, de ami kell, benne van. De sajnos a kormany/FFB es az auto kapcsolata ugyanugy maradt mint a Dirt Rally-ban (ami vargato volt), sima effektezett, igy sajnos uninstall;DD Engem igy idegesit, hogy egyszeru rezgetos, ellentartos gamepad-nek hasznalja a kormanyt:)
Nekem élvezetes rally kell amit jó vezeti, élvezetes a fizika, autók mozgása és élethűek a hangok. WRC játékok nem ilyenek. Hogy melyik mennyivel szebb meg lényegtelen szempont. Dirt 4 szép.
Mondjuk itt mivel jo alapokon nyugszik az egesz, mint pl a dirt 3 stb eseteben eleg hamar volt modofikacio a tapadas csokkentese teren. Persze attol a kocsi kezelese maradt olyan szar mint volt, itt viszont csodakat tenne a jatekkal szerintem. Remelem hamar megoldjak. Csak akkor meg buktad az egeszet, hiszen online valoszinu nem tudsz menni, arrol nem beszelve, hogy ha nem egyforma modot hasznaln mindenki, akkor az idoket is teljesen felesleges lenne nezegetni a kulonfele tapadas ertekek mellett. Na mindegy izgalmas 10 ora volt amit beleoltem. Aki meg egy jo, SZEP, latvanyos, VALTOZATOS rallys jatekot akar, meg mindig wrc6. Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.06.11. 15:00:16
Na azt hiszem most veszitettem el a hitem a jatekban, eljutottam addig a karrierben, hogy tudtam az autot grade b alkatreszekre fejleszteni. kb mintha az aljan a magnes erejet meghatvanyoztak volna a tempo es a gyorsulas mellett. Angol esos szakaszon keptelenseg megcsuszni, elpattanni, padlogazzal fuvon bokron arkon at megy a kocsi, mint a legrosszabb arkad jatekok eddig valaha... Kar erte. A szuper palyageneralo meg az hagyjan, hogy neha egy szakaszon belul ismetli a dolgokat, de 4 szakaszon is ugyanazt a keresztezodest bedobta, egymas utan, annyi jellegezetesseg sincs ezekben az angliai szakaszokban, mint a dirt rally 100 metereben :) ( a max 3 fele kezdodo erdosavos reszrol nem is beszelve)
Ezt a nehezsegi szintet tovabbra sem ertem, ma legnehezebben es peneteken is siman vertem a gepet sok sok masoderccel. Ugye szakasz vegen megnezve az idodet meg top 3000 es ido is jobb volt mint a hardest AI. Tegnap a top 1xx idokkel is szarra vert az AI. Mondjuk dirtben is produkalt hasonlot.
Volt nekem egyszer mar helikopter is aszfalton olyan port kavart szart se lehetett latni. viszont az a beteges kod csak egyszer volt a carrier elejen azota soha tobbet.
a nehézséget át tudod állitani később is, szerintem a szimulátor mód jobb, az arcade nagyon olyan mintha vonattal menne az ember. a simulator módban is lehet külön hangolni mindenféle nehézséget, és élvezetesebb érzés vele az autóvezetés.
Még csak nemrég kezdtem bele a játékba, nagyon nem sikerült belemélyednem a beállításokba. Ki lehet kapcsolni valahogy a másodpilóta dumálását? Illetve nem lehet a pálya kisméretű térképét kirakni a képernyőre, hogy ne csak a kanyarokat mutassa, hanem lássam az egész pályát?
Nem vagyok nagy szimulátor bajnok, én a könnyebb nehézséget választottam (az elején lehetett választani a kettőből, arra gondolok), kivettem minden segítséget, kivéve az automata váltót, bénázok is néha rendesen, de még így is agyaonverem a gépet. Mit kellene állítanom, hogy kicsit nehezebben nyerjek? Váltsak a másik nehézségre? Bocsi, de nem tudom mi a megnevezésük.
Alapvetően elégedett vagyok egyébként a játékkal, a Dirt3-at nagyon szeretem és ez is majdnem felér arra a szintre. Egészen jól lehet irányítani az autót, nyilván mindenfélét állítgathatnék is, de én azokkal nem nagyon szórakozom, nem tudom, hogy mit érdemes. Viszont van néhány bosszantó hiba is, amik nagyon zavarnak. Az autók pl. úgy borulnak, mint az üres tejesdoboz. Valami megdobja őket kicsit, már borulás. A fű, bokrok, kerítés meg úgy vonzzák a gépet, mint a mágnes. Ha véletlenül lesodródom az út szélére, nagy erőfeszítés visszanavigálni és többnyire ilyenkor jön az, hogy nem is az útra sikerül visszamenni, hanem a susnyásba. ÉS persze nem tudok eltekinteni attól, hogy a játék egyszerűen ronda. Az én pc-m egy közepesnek sem mondható vas, szerintem, nem is fullHD-ban játszom, mégis minden beállítást ultrára tolva is iszonyú csúnya az egész játék. Az autók még úgy ahogy elmennek kívülről, de a pályaelemek, borzalom. Szerintem az előzőek szebbek voltak, de megkockáztatom, hogy a több éves Dirt3 is.
hol lehet beállítani hogy férfi legyen a navigátor?
ausztral palyan es mashol is siman lehet csaptni az ut mellett teljesen jol tapad, szinte mint az uton. viszont sok helyen van egy kis patka az ut szelen ami megdobja a kocsi segget- de gyakorlatilag az ut mellett is telejesen kontrollalhato az auto. menj ki egy "retre" es meglatod. gondolom legtobben szimulatormod full assisst off-al toljak. De nem gondolom hogy mason pont rosszabb lenne. Viszont a fekeket nem art elore allitani, ugy riszalja valamelyik auto a segget fekuton, meg nem fogja az ember. Ez nem az a padlofekes dirt rally...
Szabi a celdobozkat kivulrol is meg lehet kerulni, ha epp ugy adja :) Utoljára szerkesztette: alma2, 2017.06.11. 13:25:35
Sziasztok! Valaki megtudná mondani, hogy mekkora a telepített mérete a játéknak?
---"Ennek köszönhetően a kedvenc autóm (Manta 400) ami 275 LE és nincs 1000 Kg. a DiRT4-ben úgy viselkedik, mint egy 75 LE családi diesel... Murván sem lehet gázzal kormányozni."---
Én is így tapasztalom, a hátsókerekes autóknál valami nagyon nem az igazi. Felázott földúton egy 60 lóerős Ladát is gyerekjáték keresztbe állítani, egy majdnem háromszáz lóerős Mantával kb. küzdeni kéne minden egyes egyenesen megtett méterért. Ha erőltetve sikerül is megcsúsztatni nem lehet sodródásban tartani az autót. Száraz murván is könnyedén kéne farolgatnia egy Gruppe-B RWD-nek, esőben pedig kb. halálfélelemnek kéne lenni. Ehhez képest kb. a vén 200E Mercim dinamikáját hozzák. (Nem a gyorsulásra gondoltam nyilván.)
Mintha túl nagy lenne a tapadás a murvás pályán. Ezt elég sokan jelezték is a hivatalos fórumon, jó volna ha a fejlesztők is reagálnának rá valamit.
Ezt az egy hibát leszámítva én nagyon elégedett vagyok a játékkal, kb. osztom a #194-ben leírt véleményt.
A pályagenerátor is nagyon jól sikerült - lehet hogy nincsenek olyan festői tájak mint a Dirt Rallyban, de gondoljunk bele: egy random generátornál már az is nagy eredmény hogy a kész pálya természetesnek hasson, ne legyenek "WTF?" pillanatok, ne az jusson az eszünkbe állandóan hogy furcsa az út, hogy ilyen utakat nem építenek sehol. Ezt a problémát sikerült teljesen kiküszöbölniük. Tetszenek a random dolgok is, pl. tegnap egy spanyol szakaszon egy beláthatatlan hajtűben egy nagy szikla volt az úton, leszakadt a falról. Neki is mentem, káromkodtam mérgemben. De ami zseniális hogy kb. 16 óra játék alatt egyetlen egyszer volt ilyen, szóval nincs túltolva. Viszont már mindig lesz bennem egy kicsi para ha beláthatatlan kanyarba fordulok be - és azt hiszem pont ez az egyik szépsége a ralinak, hogy mindig jöhet valami váratlan.
Szóval bízzunk benne hogy murvás tapadással kezdenek valamit, mert utána egy kb. hibátlan rali-szimet kapunk.
7 óra után már naggyából átlátom, bár még csak sima rally volt, RallyCross meg stadion körverseny még nem.
Karrier változatos, dinamikus, élvezetes és sodródik benne előre az ember. Mindig más, s attól hogy minden futamon más az napszak, időjárás komináció. Mivel van minden ( nappal, naplemente, napfelkelte, éjszaka, köd, eső, hó, hóesés, eső után stb... ) ezeket ügyesen kombinálták előre. Midnig más.
Ez egy Dirt Rally klón? nem. Ez a Dirt 1-2-3 folytatása. Dirt 4. A Rally egy kísérleti cím volt, szimulátorosabb formában, annak nyersességével, nehézségeivel. Nyilván nem olyan részletes szimuláció mint pályaautós társai, de RBR óta a legjobb és még azon is túl tudott tenni ittottamott.
Dirt 4 viszont a sorozat megszokott vonalát viszi tovább. Aki leül elé az jól szórakozik és olyan offroad versenyjáték élményt kap amit sehol máshol.
Rally sikeressége, alapjai szerencsére megtalálható ebben is. Fizika, kormány, FFB kategóriákkal reálisabb, jobb mint a Dirt 3 vonal. Amire nagyon rámentek, hogy bármivel is irányítod ( kontroller, kormány ), a rally/ offroad élmény páratlan. Az autó érzetre és látványra is úgy viselkedik ahogy kell neki. Rallynál sokkal jobb tömeg kezelés, sokkal jobb útfelület, jobb felfüggesztés, és fék. Teszem azt féktávon bemozog az autó segge, rendesen fáj hallani ahogy odavágódik az autó egy egy kanyarban, nagyon rámentek hogy ráz egy ilyen autó egy ilyen felületen és ezt érezni minden téren. Egyrészt könnyebb mint a Rally, másrészt ugyan olyan nehéz is lehet. Gyorsan és pontosan menni ugyan olyan nehéz. Autó tapadásával kevesebbet kell küzdeni, de a féktávok trükkösebbek tudnak lenni. Ez így ebben a formában a Dirt kedvelőinek arany középút és a szimesebb réteg is megtalálja benne a számításait ( ha meg nem akkor ott a Rally ).
Főleg hogy a pályák is nagyon változatosnak, dinamikusnak lettek kitalálva. Nem lehet rajtuk unatkozni és a szakaszokba beletettek mindenféle trükkös kanyarokat, emelkedőket, döntött kanyarokat, hajtűket. Sokkal változatosab, intenzívebb élmény ezeken a pályákon végigmenni, mint volt a Rallyban. Az adott ország adott hangulati elemei és a valódi pályák esszenciáit tették bele ezekbe a szakaszokba. Nyilván nem lesz valódi szakasz, de 1-1 pályában minden benne van azonnal. S ez nagyon élvezetessé teszi.
Lehet csapatot menedzselni, mérnököket igazolni ( több szerepkörben is ), több féle navigátor van és spotterek. Megvásárolt autót lehet fényezni, szponzorokat szerződtetni stb... szakaszok közt van szervíz park, javításra állításra ( nagyon részletesen lehet állítani az autót!! mint a Rallyban vagy még jobban )
Hangok mint mindig, minden Codei játék esetében a legjobbak között van.
Grafika továbbra is szép. Ugyan az a motor mint a Rally alatt, tehát előző generációs, de nyilván abból minden ki van hozva. Atmoszféra óriási. Tele vannak a kanyarok nézőkkel, akik örjöngenek, telefonnal! kameráznak ahogy kézifékkel csapom át előttük, de ott vannak a pályabírók, kamera man-ok is. Nagy a nyüzsgés. Állatok is vannak benne, előbb éppen valami négylábú kis család ( 3an ) slisszoltak át az úton az erődben.
Ami nem tetszik az az autók felhozatala. Retro nem igen érdekel, a kis kávédarálók sem, viszont modern rally autó csak WRC2 R5 van, WRC nincs ( csak régi, 10 évvel ezelőtti ). Persze a 2015-16os R5 autók modernek és nagyon jók, de ezek nem A WRC. Nyilván itt a liszensz miatt nem lehet benne friss WRC autók... sajnos.
Optimalizálás már más kérdés, erősen vissza kell venni, hogy a fix 60 meglegyen, ez nem tudom hogy minek szól, de valszeg az AMD procinak... legalább is remélem nem a GTX970 kevés neki....
Összegezve egy egy Dirt folytatás és nem Rally másolat. Mind a kát szegmens megkapta a maga Codie offroad, rally játékát. Szimesek jobban jártak, mert a Rally alapból jó, a Dirt 4 pedig sokkal szimesebb minden segítséget kikapcsolva mint volt a Dirt 1-2-3. Az irány remek, mint ahogy az F1 2015-2016 esetében is. Már csak egy WRC liszenszet kellene behúzni, hogy megalkothassák minden idők legjobb rally játékát. Remélem megélem!!!
Egy valamire értékelhető futás, bár még sokat kell gyakorolni ( a videó élvezhetőségének szempontjából nem kísérleteztem, a fix 60 frém miatt a játék LOW beállításon van )
DiRT 4 Hyundai i20 R5 Onboard @ Sweden ( snow )
Én nagy dirt rajongó vagyok, az első részektöl kezdve mindegyik tetszett ez is tetszik, de a grafika vállalhatatlan 2017-ben. Nem néztem utána nagyon milyen lesz mett vakon bízok, biztam a codmasterben, csak a kritikákat olvastam amik jók voltak, így megvettem lemezen de szerintem holnap viszem is vissza hogy rakjába eladásra... A kipróbálás után, elinditottam a dirt rally-t is meg a pcars-t, majd ujra a dirt4 -et és mintha 10 évet mentem volna vissza az idöben. Akinek nem fontos a grafika az nem fog csalódni mert jó játék..
Olyat tapasztalt valaki, hogy két pálya között azt írja hogy "Steering device disconnected". Ennek köszönhetően kikapcsol a Force Feedback... Kurva idegesítő. Újra kell indítani a játékot emiatt.
Ezt én is tapasztaltam, hirtelen minden átmenet nélkül szűnik meg a tapadás és már ki is perdül, nem lehet megfogni. Ez rallyban kicsit vicces... A másik, hogy most a "zseniális" fizikai fejlesztéseknek köszönhetően az autóknak már "súlyuk van" (eddig is volt). Ennek köszönhetően a kedvenc autóm (Manta 400) ami 275 LE és nincs 1000 Kg. a DiRT4-ben úgy viselkedik, mint egy 75 LE családi diesel... Murván sem lehet gázzal kormányozni. Lehet, hogy a DR-ben el volt túlozva, de szerintem az közelebb áll a valósághoz.
naja, ezt gyakran összehozom én is, de ami igazán felbsz a ködön kívül, hogy általában telibe vágom a céltáblát, vagy ha véletlenül nem, akkor az utána jövő kanyarban töröm össze az autót szakaszon kívül.. rettentően hülyén csinálták meg a cél utáni részeket..
Engem speciel egy dolog ***** fel, hogy bármelyik kocsival megyek és ha hátulja eléri az út szélét megpördül, ha nyomom a gázt hanem, menthetetlen. (ausztrál pályán főleg) Tök mindegy mit csinálok ha eléri akkor vége. Ilyen DR-ben sose fordult elő velem. Vagy én vagyok ennyire balfasz? :D
Sziasztok!Mit kell tenni ahhoz, hogy megkapjam az "A" licencet?