Ez kb. az WG EE szintje lesz. Ha sikeres lesz - nem, mint a totális bukta AoA - akkor iegn valószínű, hogy lesz keleti frontos kieg, vagy Észak-Afrika vagy akár Olaszország.
Igaz, hogy mostanában kicsit zsúfolt lett az életem, de engem valahogy nem bűvölt el a játék. Az ALB anno rabul ejtett, de rohadtul és a RD alatt is tartott a lelkesedés egy ideig. Ezt megvettem és egy deck összerakást leszámítva az új patch miatt nem játszottam vagy 10-12 napja a játékkal...
Kis AI elleni tesztelés után, még mindig azt gondolom, hogy egy normál 30-40 perces 2000-2500 pontos conquest-en a szövik az erősebbek. Egyébként érezhetően laggolt a játék nekem, nem tudom más is észlelte-e ezt?
Az AI-n is fejlesztettek, most már használ arty-t és smoke-ot is. Igaz néha kicsit furán de használta. A két új hadseregcsoport (mi ennek a hivatalos magyar neve Molni?) egész jó, változatos egységek vannak, megjelentek a kétéltűek is, bár az új Omaha pálya nem valami nagy újdonság, elsőre azt hittem itt lesz partraszállás de nem, mégcsak nem is a partról indulunk. Pedig jó lenne egy olyan játékmód. Remélem lesz is.
Na, amúgy sem játszottam 1+ hete, szóval ideje.
Patch:
CONTENT: 2 new divisions: 2nd US Infantry Division and 17. SS Panzergrenadier Division 1 new map: Omaha, from 1v1 to 4v4
AUTOSETTING: Autosetting is now quicker, especially for high configuration
DEBUG: Fixed a rare crash when a multiplayer game was launched while a player was still in the battlegroup interface Infantry can fall back when it is pinned down while being in a building FW 109 G3 now correctly drops his bombs on the target Rifles now play a sound when firing Fixed a rare bug when a unit could teleport while being unloaded on the edge of some maps
TUNING:
FIX: Fixing the wrong range displayed by some AA units. Fixing an issue preventing the P-47 from firing all its rockets in one single attack. Tri-Polsten's lethality reduced. Fixing Hs-129 B3's ressuply time at the airport which was too long.
GENERIC: Firefly (all variants)' hull & AA MGs removed. Sherman (all variants)' 12,7mm & 7,62mm MGs ammunition set to realistic loadout. AA guns resilience to planes' bombs & rockets increased. 37mm & 40mm AA guns are now slightly more lethal at long range. Planes take 10% more stress.
US: Jumbo price increased from 180 to 200.
UK: Little John adaptor's AP increased from 13 to 14. 15th Scottish'Daimler AC availability per pack increased from by 1 in phase B and C. 15th Scottish'CMP polsten availability per pack increased from 3 to 4. 15th Scottish'Churchill Crocodile price increased from 165 to 180. 15th Scottish'Churchill Crocodile removed from phase A, 2 packs of 2 available in B. 15th Scottish'Churchill VI's front armor increased from 9 to 10. 15th Scottish' Churchill AVRE's front armor decreased from 20 to 18. (We're still investigating on the armor value of the reference we're using.) 15th Scottish' Churchill AVRE's price decreased from 165 to 160. 15th Scottish' Priest availability per pack reduced from 2 to 1 in B, packs of 2 added in phase C 15th Scottish' a single Challenger is now available in phase B. 15th Scottish' infantry veterancy reduced. Veteran troops are still available but in lower numbers 15th Scottish' veteran HMG added in phase B
GERMANY: 91.LLD' Hs-129 B3's 75mm gun's rate of fire slightly increased. 91.LLD' FJ-Führer's G43 replaced by FG-42. 91.LLD' Fallschirmjäger price reduced from 50pts to 45pts 12.SS' Panzergrenadier Führer now have smoke grenades (use them with the smoke on position order) 12.SS' Pionier Führer have a high explosive bundle grenade
Jó, nem sok, de legalább Tim Stone úr is megemlékezett a játékról, és várja is úgy néz ki.
Kicsit többet játszottam mostanában, főleg szövi oldalon. A tapasztalataim az, hogy A,B fázisban egészen erősen lehet velük támadni de minél több a Panther annál nehezebb a helyzet, pláne nyílt terepen. A legtöbb 10v10 csata úgy néz ki, hogy a német összerak egy nagy blob-ot a végére, amiben Panther, felderítő és egyéb páncélos járművek vannak, mögötte közvetlen hozza a légvédelmet és ezzel támad + van a háttérben egy halom tüzérsége. Ez ellen elég nehéz védekezni, ezért szövivel azt lehet csak csinálni, hogy folyamatosan nyomulsz.
Átkarolásokat nagyon nehéz kivitelezni. Többször is próbáltam de több hátránya van mint előnye. Inkább csak az üres területekre érdemes betörni egy kicsit és onnan oldalba támadni az ellent de mivel a németeknél sok ejtőernyős van ezért a megadás nem opció.
A másik dolog, amit még nem érdemes az ellent feltolni egészen a spawn zónáig. Olyan hosszú lesz az utánpótlási vonal, hogy még akkor sem éri meg ha mindent elpusztítasz. Panthert szerintem javították mert elég nehezen kilőhető. AT ágyúk szinte használhatatlanok mert egyből kapják az arty-t.
Azért a valóságban is az volt, hogy az 0.5 cal tűzereje a kisebb tűzgyorsaság ellenére nagyobb volt, mint a kisebb MG42-ő. Ok, az fűrészelt, de az 0.5 cal a célok egy részét fizikailag szépen bontotta le.
Open top járművekkel nem igazán lehet gyalogsággal semmit sem kezdeni, ha nincs AT képessége az osztagnak vagy annak az igen alacsony hatótávján kívül van de még a német fél-lánctalpasok sem tudnak semmit csinálni az .50 cal-osokkal. Csak az AT ágyú a megoldás vagy a tank, repülő, stb...
"They could before but we removed it. It was really annoying to reveal your position when shooting at something you cannot really hurt or suppress."
Tegnapi nap termése. Némettel is verhető a medium AI. 2v2-ben 1v1-es méretű pályán sikerült megvernünk, viszonylag könnyen.
50mm-es aknavető lőtávja 900m a 80-81-é már 1200 de az asszem B cat míg a legnagyobbé 1600 m körül van. Én rendszeresen használom őket. AT lövegek zargatására vagy gyalogság ellen. Igaz én többnyire a 80mm-es mobilt használom. AT ágyúk lőtávja 1000m körül van legalábbis "A" fázisban, amit nem bánok mert a tankok 1200-at tudnak.
A valóságban egészen biztos hogy nem. 1000m-ről (de akár 400-ról is) az egész javadalmazását elpuffogtathatta volna rá, akkor se történt volna semmi. Szóval ezen azért csak balanszolnak még remélem. Lehet itt még máshogy is érzékeltetni hogy a szövetségesek lenyomták a németeket a sövények között.
Összeségében a játék helyenként tényleg nagyon szórakoztató, de perceken belül képes agyzsibbasztó is lenni a balasz problémák és iszonyatos szerencsjáték között. Mikor 2 perc alatt kilősz két 150-nél drágább hk-t veszteslég nélkül, az fasza. Mikor te vesztesz el egyet úgy azonos erőviszonyok közöt, hogy flankoltad az ellent is, akkor valahogy nincs kedved az egészhez...
Max lőtávon szemből igen. 21-es FAV van. A legnagyobb AP érték a játékban asszem 18-as a Panther D tudja ezt. Ez nem jelenti azt, hogy ettől függetlenül kirtikus találatal nem lehet kárt okozni akár max. távolságon is...
A játék iszonyatosan mirco igényes az új AP/AV rendszer és a supression mechanika miatt.
Láttam ma egy gamplay-t a twich-en, ahol a Jumbo elég használhatónak tűnt, nagyjából semmi sem tudta megállítani a Panther kivételével (88-as nem volt az ellenfélnél). Mai nap ha lesz időm majd letesztelem. Én főleg gyalogsággal játszom. C fázis kivételével egész jónak érzem, ott már kicsit kezd túl sok lenni az egységek száma és sokat kell mikrózni és villámgyorsan reagálni a sok ellenséges egység miatt. Asszem a low income vagy very low income játékok lesznek a kedvenceim. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.10. 14:53:03
A vita arról is ment, hogy egyáltalán frontból ki tudja-e lőni. Mert a játékban igen. A valóságban meg nem.
Minimális esélye van, ez az új rendszer lényege. Eleve a találat esélye 1000 m-en még második lövésre és comm támogatással 20-30% tájávan van és a penetration esélye tized százalékos lehet. Szerintem félre van olvasva, mert inkább 400 m lehetett az. Vagy oldalról. A Stuart AP-je 10 alatt van a Panther AV-je meg asszem 12-14 táján van.
Több mint 1 hónap van a megjelenésig. Sokan panaszkodtak érte, ezért remélhetőleg javítják. Jelenleg a szövikkel könnyebb a játék de kaptam már ki németektől is, tehát egy jobb játékos tudása azért érvényesül. Van 1-2 fura dolog az biztos de számomra elég biztató. A játék jelenlegi állása nem vészes, ha kijavítják ezeket meg még jobb lesz. Ha belegondolok nem nagyon tudok 2vh-s RTS-ről, amivel lehetne játszani. COH azért mérföldekre van ettől.
Wargame játékok balance-a mondjuk sohasem jó kiadáskor. Meglátjuk. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.10. 14:22:31
Jah és ha a tanknak lelövik a lánctalpát, akkor az onnantól nem mozdul. Gyalogságnál sincs utánpótlás/feltöltés csak a lőszer az ami utántölthető
Ha az épületeket lerombolod onnantól az már nem használható fedezékként. Magyarázat: "You are right on that one., I must concede. It's an engine issue, if I recall (not sure though, but we've considred it ... but couldn't do)."
Németek kissé gyengének tűnnek, a szövik kisebb páncélosai meg elég táposak. Panther gyilkos Stuart 1000 m-ről szemből elég durva. Meg engem zavar, hogy a németek mindig pirosok a szövik pedig kékek, legtöbb játékban a saját egységek a kékek és az ellenfél piros. Ezt leszámítva egész jó meccseket játszottam hétvégén. Jöhetnének még pályák, meg harccsoportok. Ez a 2 pálya és 4 választható harccsoport kicsit kevés.
Mert az nincs modellezve, hogy szétmolotovozzák vagy rámegy a gyalogság és úgy szedi szét a tankot. Ha nincs dedikált AT fegyver, akkor a tank sérthetetlen.
Én most azon húztam fel magam kicsit, hogy városban a Churchill úgy szedegette ki a gyalogságom, hogy azt rossz volt nézni. Egy tök lassú tank egyedül a város közepén kolbászol és gyalogságra vadászik... Gyalogság ellen semmi esélye nem kellene, hogy legyen.
Kinti fórumon is érkeznek hasonló észrvételek, amit én látok.
A crit. hit rendszer ebben a formában szar. Egy mások krit hit a játék legelején is kiütet egy hk-k és szart sem tudsz csinálni vele onnantól...
Az, hogy már 1% terület difinél meg a pont túl erős. Agyatlan rush és aki az elején picit többet szerzett és camplet vagy volt egy mákos egysége ami mélyen bement mire kinyírták és utána szintén nehéz fordítani.
Az inf. "javítás" is kellene, mert ebben a formában a gyalogsági harcászat nettó eldőlt az elején. Az egyik decknek több van és passz...
Az is vicces, hogy németeknél van csillagos és nem csillagos Me-109 vadász. Ugyanannyiért, ugyanaz, 3 card mindenből. Ennek kb. semm értelme. 3 db vadásznál nem kell sehova, soha senki nem választja a kisebb XP-t...
A long range AAA áthatolhatatlan. Nem lő le gépet, de mindenkit visszafordulásra késztet. Az air strike is totál imbalance. Nekem kétszer támadták ágyúmat, két halál. Én háromszor az övét, 0 halál. Így nehéz...
Viszont a légvédelem elég csalódás volt. 2-3 üteg sem volt képes leszedni az ellen gépét. Visszavonult mert lement a morálja de ennyi, addigra eldobta a bombát.
Na, én is toltam egy multit. Nem volt rossz, bár vesztettünk és pont mire előretörtem volna vége is lett. Ha túl sok a pont és gyorsan jön, akkor számomra kissé kaotikussá válik az egész. Low income és közepes kezdő tőke a legjobb.
Van térképen kívüli behívató tüzérség. Használni még nem tudtam, mert a harckocsi a szeme és instakillel megölték, mielőtt kipróbálhattam volna...
Engem molnibalage néven vehettek fel. Jó lenne együtt tolni. Eddig mindig valahogy gyenge játékosokkal hozzott össze a sors egy kivétellel. Akkor lett egy döntetlen közeli.
Felvennélek csak van 1 pár Komáromi a keresés alapján
Még 2 játék után és sajnos ezt nem tudom ajánlani senkinek ebben az állapotában. Kb. annyira élvezets, mint sajtreszelővel rejszolni... Akkor jó, mikor abbahagyod...
Sajnos jelen állapotában a sok jó ötlet ellenére ez nagyon izés...
Semmi nincs megmagyrázva, hogy egyes egységek miért tolják a bordert. Minden előjel nélkül megadta magát egy Pz IV.
A pácélos csata kibaszott nagy szerencsejáték, egy rohadt 10%-os penetration eséllyel is instakillel halsz meg, mikor a te 70%-os mellett meg bounce. A csigalassú hk is instaturn. A nevetséges A, B , C fázis miatt vannak kinyírhatatlan egységek. Beflankolom az AVRE-t, ami aztán instaturn és persze a mellette levő szutyok hk. mákkal szétlvöi az enyméet. Köszi, hát ennek így kurva sok értelme van. Kitaktizáom a random generátor istene meg felmutatja a középső ujját...
Az ágyúk kirakodás után gyak mozdíthatatlanok, mert a transport eltűnik.
Az egysgek összevissza hajlamosak mozogni.
A deck system ebben a fromában egy vicc, variáció lehetőség minimális, olyan hülyeségek vannak benne, hogy az eszméletlen.
Lehet ebből jó játék, de az ALB soha nem volt ennyire rossz. Talán még az RD sem.
Na, volt egy 3v3 és egy 10v10. A 10v10 döntetlen lett, de kezdem érteni. 1:1 kill arányom volt hullafáradtan és a végén szartam bele. A 3v3 vices volt. 3 tapasztalt vs 3 noob. Naná, hogy lemostak.
Vannak nagyon jó dolgok a játékba, de igen súlyos koncepcionális hülyeségek is sajnos.
A második már jobban ment. A kill arány 1:1 táján volt, de a területben simán kikaptam. Az új pct. modellezést szoki kell. Sajnos kurva nagy gambling. Ha éppen szar napod van, akkor egy lövéssel kinyír egy másik azonos pontértékű tankot egy másik egy lövéssel,szemből. Az WG-ben ilyen nincs...
Egy meccs az MI ellen népet páncélossal. Az én véleményem az, hogy a gép pofátlanul csal. Semmiféle ész nincs itt, csak 3-szor annyi zséből él, min én...
hozzáadnál steamen? komaromi a nevem. ugye jól tudom van lehetőség nézni steamen ahogy játszol? lehetne ezt egy kicsit?
Az érték nagyjából helyes. A britek által a 17 fontosnál használt APDS lőszer sokkal jobb átütőképességű volt mint a 88-as flaknál használt hagyományos PzGr40. A PzGr39-ről nem is beszélve. A 17 fontos a hagyományos lőszerrel tüzelve nagyjából ugyanakkorát ütött át (pár mm-rel teljesített rosszabbul csak).
Valószínűleg a műszaki pontosság fel lesz áldozva a balance oltárán, ezért is mondtam, hogy ilyen szemmel nem érdemes nézni mert elveszi a kedved a játéktól.
Open beta van. A statok tutira változni fognak. A WG RD egyes részei 3 év után is katasztrofálisan szarok, kiadások mai szemmel nézve az is egy hulladék volt.
A történelmi hűség az, hogy mikor és mennyi egység van, azok statja inkább a műszaki pontosság témakörébe esnek.
Nem bug, tényleg van a németek páncélos deck-ben 1db Firefly "A" fázisban. Elég ütős cucc. Csak a Panther G-nek van 1el jobb AP értéke. Ami furcsa viszont, hogy a 88-as flak AP értéke kisebb mint a Firefly-é. Lehet jobb ha inkább nem is megyek bele ebbe csak az egységeket nézem nem pedig a történelemhűséget.
Nem lenne rossz ha egy kicsit hihetőbbé tették volna. Nehéz a teljes fronton egységesen fenntartani a nyomást. Főleg az elején, ahol kompromisszumokat kell kötni. Pl.: nincs mindenhol AT képesség erre dicsak pont ott hozza a FireFly-t?!!!!, nagyot néztem mikor megjelent "A" fázis és a németek oldalán! Jó gondolom captured de akkor is mi a rákot keres ott "A" fázisban? Remélem valami bug, majd ma kipróbálom a németeket is, mert ha a gép megkapja remélem én is, kíváncsian várom mit hoz majd ellene, mert a 6 fontos meg a stuart nem sokra megy ellene.
gép ellen én utoljára red alert 1el játszottam :) már a kettővel is csak multiba toltuk. szerintem a fejlesztők is úgy gondolkodnak, hogy nem forditanak túl sok időt az AI csiszolására mert a nagy többség úgyis multizni fog
Medium AI elég dúrva, illetve elég durván csal. Pontosan tudja, hogy hol vagy és a leggyengébb helyen áttör, mindezt felderítők nélkül. Asszem inkább multizni fogok.
Igen, meg eleve trollkodásra ad okot és még el se kezdődött a csata de már páran felhúzták magukat.
Na, akkor lehet, hogy hallgattak a közösség azon részére, akik azt mondták, hogy ha nincs matchmakeing, akkor nem egyen view stat gomb, mert egyetlen és 100%-ban megjósolható eredménye azt, amit az RD-nél láttunk. Stacking és pubstomping.
Szerk.: Külön gomb nincs rá. Jobb klikkel se hoz ki semmit. Ha van is akkor én nem látom.
Viszont Steam név van, ami alapján tudsz keresgélni de szerintem ott csak a játszott órák száma van. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.06. 15:34:32
Most nézem, pre order 40 EUR, de a full relase 60 EUR lenne? 60 EUR...? A steamen kezdenek kurvára elszállni az árak...
Fantasztikus érzés a teljesen független lobby csatározáshoz képest úgy játszi, hogy lehet, hogy elvesztetted a területet és a csatát, csak közben az ellenfél elvesztette az erői krémjét és ennek hosszútávú következménye van. Annak is, hogy nem tudod kimaxolni a decket, mert olyan egységeket használsz, ami az előre definiálit BG-kben vannak...
Megmondom őszintén én nem is tudtam róla, hogy van coop ALB-ben. Pedig én nagy rajongója vagyok a coop dolgoknak de, ami igaz az igaz ALB-ben egyáltalán nem játszottam vele. Mondjuk attól még lehet itt 2vh-s környezetben szívesen kipróbálnám de ez most már mind1.
Az ALB hadjáratát kipróbáltam multiban egymás ellen. Nekem tetszett. Ebben a játékban az helyszín miatt eleve nem lehetséges meg hosszútávú balansz miatt nehéz lenne. Meg persze így az Eugen kevesebb munkával kiadhatja a cuccot.
"But as already stated, the solo campaign is solo only, not coop." "We've done it before, on ALB: it took quite some effort ... and was seldom played."
Ez az RD-ben is így volt. Arra voltak ezek jók, hogy az első tűzmegnyitás után az egységeid vissza tudjanak lőni.
Érdekes infó: "Recon infantry don't push the frontline, armed vehicles do even when they are recon.
This choice was made because some divisions phase A is mostly recon so they wouldn't be able to hold their ground. That's not a problem because recon vehicles' strength is not their ability to hide but to be a mobile detector which escorts the tanks."
Ezek szerint a páncélozott felderítőket elsősorban a tankok mellé, mögé ajánlatos elhelyezni. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.06. 09:48:15
A légierőre kíváncsi leszek, hogy mit tud majd kezdeni egy tagolt légvédelem ellen mert sanszosan semmit. Inkább csak úgy érzem, hogy felderítés és 1-1 rácsapás az, amire jó lesz. Pusztító erő megvan,ha viszont jól elhelyezett légvédelem is van, akkor azt hogyan fogom tudni gyengíteni? Mert ha a front mögött van elhelyezve, akkor azt elérni aligha lehet. Nem beszélve arról, hogy a légvédelem a gyalogságra halálos és a páncélosok sem szeretik ha folyamatosan darálja őket valami. Lehet a figyelemelterelés lenne a lényeg. Csalit neki aztán rácsapni repülővel. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.06. 08:42:52
Reggel nem bírtam ki toltam meló előtt 1 kört. Saját deckel itt már azért viszonylag könnyen nyertem. Eleinte a Stuartok vittek mindent enemy AT okozott némi gondot aztán egy Panther D majdnem letarolt mindent de a 17 fontos AT rendet rakott. Wirbelwind másik szárnyamon okozott gondot de aztán egy Churchill helyrerakta. Jó volt élveztem. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.06. 08:38:15
Igen tegnap 7 óta meglepetésre ránk szabadították az előrendelői bétát ami kiadásig tart. Van lehetőség kis okoskodásra is, megveszed 40 euróért a játékot Steamen ami azonnali béta elérést ad, kipróbálod ameddig meg nem unod, majd még kiadás előtt nyomsz egy automatikus pénz visszatérítési kérelmet, és megveszed ott ahol olcsóbb. Most a francia Gamesplanet boltjában 34€, forUNCUT tagoknak 33€, kb 10200 forint, de jár itt is a béta kulcs, szóval akár lehet itt is kezdeni, ha az ember nem remél valami cédékulcsos bazári árra várni.
Helyesbítek a sima csapatszállító teherautók eltűnnek miután kirakodtak viszont aminek van fegyverzete az nem.
Deck tervezésnél amit észrevettem, hogy nagyon észben kell tartani az A,B,C fázist. Mert ha egy fontos egység nincs valamelyik fázisban, akkor hátrányba kerülhetsz. Pl.: elfelejtesz felderítőt tenni az A fázisba. Mondjuk a deck tervezés elsőre tipikus. Agyonöntenek egy halom egységgel és csak pislogsz. Viszont annyiban változott, hogy előbb ki kell választanod a (jelenleg 2 közül) hadseregcsoportot akihez tartozol, kis leírás is van hozzá, hogy milyen harcokban vettek részt és, hogy melyik fázisban mire lehet számítani tőlük. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2017.04.06. 05:47:48
Van destruction de még nem játszottam vele. 1 kört mentem sajna, többre csak ma estére lesz időm. Repcsik jók. Viszont a légvédelem is egész használható és minden lő a gépekre, asszem még a csapatszállító is, ha van fegyverzete, talán a gyalogosok nem. Thunderbolt-al volt némi sikerem elég pusztító tud lenni.
A játék elejének a sebessége tetszik, kevés egység, azok is viszonylag lassan haladnak. A terep és műút között ég és föld a különbség. Terepen elég sok idő volt az utánpótlásnak odaérni. Morál is jól működik és a nem elit egységek tényleg képesek bepánikolni. Felderítést érzem kicsit másnak mint korábban. Nincs akkora szerepük talán de azért még mindig fontosak. Ez a frontvonal dolog is nagyon jó de még átkarolással nem próbálkoztam. Maguk az egységek viszonylag lassan mozognak ez egy nagyon pozitív dolog de azért 1v1 még mindig kattintófesztivál. Megpróbálom majd kevesebb ponttal.
Tankok nagyon jól használhatóak. A gép meg szokás szerint csal 1000-el. Az első calliope sorozat talán még földet sem ért de az AI már vitte is el az AT ágyúját.