Droidon alapvetoen a regi pc-s es konzolos jatekok jelentik a fo tomeget (dosbox es mame, tobb tizezer AAA cimmel 'ingyen'), meg a jobb azsiai jatekok, pl. fpsek es mmorpgk.
ps: mar az elso androidos telefonomon is ment akadas nelkul a dune2 es a warcraft, a quakerol nem is beszelve... (utobbihoz dpad kell, beepitett vagy bluetoothos) Utoljára szerkesztette: kvp, 2017.06.05. 21:28:26
Nem állítottam, hogy a "fingós appok" nem hoznak rengeteg pénzt, viszont nem véletlenül nem fejlesztenek a nagy kiadók AA címeket mobilokra. A Fallout Shelter is reklámfogásnak indult csak túlnőtte magát, mert trendet tudott generálni. Ezek az appok viszont rendre addig élnek, amíg tart a dili. Ha a kiadó ügyes, akkor a kezdeti hype-on megszedi magát és fel tud építeni egy brandet a játék köré. A Talking Tom pl. egy db. beszélő macska appal indult, ami annyit tudott, hogy felgyorsítva visszajátszotta, amit a telefon mikrofonjával rögzített. Mára ez az app egy komplett brand lett, tömegével tolják az újabb mobilos játékokat, bögréket, füzeteket, tv sorozatot stb. és fél éve vette meg a kiadót egy kínai befektető 1 milliárt dollárért. (Csak összehasonlításként: a Disney 4 milliárdot adott a Lucasfilmért Star Wars és Indiana Jones jogokkal együtt.) Tehát a droidban és az iOS-ben nagyon is van pénz, ettől függetlenül ha valaki minőségi hordozható játékkonzolt keres, annak eszébe sem jut a droid, mert az egész mobil játékpiacot a "lovagoljuk meg a dilit" fejlesztések uralják. A Switch ehhez képest a hagyományos utat kínálja: célplatform, ami megbízható játékélményt ad, a fejlesztőknek meg megbízható piacot. A sikere csak annyit bizonyít, hogy van még kereslet ilyenre. Utoljára szerkesztette: asgh, 2017.06.04. 20:38:38
azért bukás ide vagy oda a sony máig eléggé nyomatja a lokalizált ázsiai (90%ban japán) VN-jrpg-hunter játékokat errefelé is vitára (vagy a sonynak nem sok köze van hozzá? mindegy is) bár ja, idővel a vita is kifut teljesen.
tényleg érdekes hogy a nintyn kívül senki sem tudta eltalálni hosszabb távon hogy kell sikeres handheldet kiadni, annó az atari, sega, neo-geo, bandai is próbálkozott, aztán mind csúfos véget ért a sony próbálkozásával együtt, míg nintendo handheld még nem lett bukta soha.
Azt nem is vitatom, hogy handheld téren ne lenne a toppon... könnyű úgy toppon lenni, hogy gyak. nincs más. Meg van az iOS és droid platform, ami meg egy másik dimenzió a Nintendo eladásaihoz képest.
"A telefonos játékpiac pedig a kezdeti hype után beállt arra, amire valójában alkalmas"
Cseppet se zavarjon, hogy rengeteg fejlesztő inkább mobilra fejleszt mikrotranzakciós megoldással, mert akkora üzlet. A Pokemon Go, Candy Crush, meg a Fallout Shelter féle "fingó appok" összehasonlíthatatlanul nagyobb forgalmat generáltak, mint egy jobb PC-s fejlesztés. A Fallout Shelter önmagában laza 5.1 milka dollárt termelt az első KETTŐ hétben... napi 10k dollárt termelt rettentő sokáig és még mindig rengetegen tolják... a többi "egybites pay to win játékról" már nem is beszélve. Casualoknak áll a világ.
"Egy ilyen platformra pedig majdnem reménytelen minőségi szoftvert írni"
Ki kéne bújni abból a barlangból. Tonnányi minőségi szoftver van mind droidra, mind iOS-re... bele lehet fulladni.
A Switch-et a Zelda adta el. Akarsz a világ majdnem legjobb játékával játszani? Vegyél Switch-et. Kb. így szólt a fáma és bejött. Aztán mi jön még rá? Pár Mario és tonnányi multiplatform cím, ami van lassan a kávéfőzőre is, mely jobban is futtatja.
Persze, hogy hasít, amikor a játéktörténelem egyik legjobb játéka csak arra érhető el... meg persze a másik Nintendo konzolra, amiből a Nintendo már ki is szállt.
na igen, a switch vásárlók 90%a beteszi a zeldát a gép mellé aztán egyszer annyi 10%a a 1-2-switchet ami kb wiisports szintű ökörködésre jó (meg pár kisebb/multicím van még ... de sok kiadó most kezdett el switchre fejleszteni mert ők sem bíztak benne aztán most koppantak) Utoljára szerkesztette: zola2000, 2017.06.02. 18:57:04
A 3DSből 65 millió fogyott a ps vitából 15millió = 80 millió
a switch annyival több azoknál hogy tvre köthető, nagygépes címekre is jó tvn megfelelően (így ps3-ps4 szint között valahol félúton van a graf. kb ami megfelelő) meg hordozható amire van 80milliós igény ha összevonható a kettő mégtöbb ember mondhatja azt hogy "így már kell" -> szerintem teljesen egyértelmű volt (kellett volna hogy legyen) a sikere a koncepciónak.
meg a nintendo részéről is logikus döntés volt kiadni a switchet, mindig is szenvedtek hogy támogatniuk kell egy asztali konzolt meg egy nagykonzolt is játékokkal, a technológia most ért el arra a szintre hogy a kettő vonalat összekapcsolhatják egy gépbe
sokak szerint nagy handheldnek -> szerintem pár év múlva amikor végleg kifut a 3DS kiadnak egy kisebb switch mini-t ami csak handheld lesz.
mindegyik gépnek meg vannak a maga húzó nevei. De ez változtat valamit a tényen, hogy viszik mint a cukrot? Természetesen ha nem lenne rá semmi akkor nem vinnék. De van.
Igazából hót mindegy, hogy milyen felbontása van a telónak, ha semmilyen normális játék nincs rá. A teló hardvere messze elmarad teljesítményben ennek a kütyünek a tudásához képest. Felesleges hasonlítgatni a két dolgot. sztem. Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2017.06.02. 18:13:31
Hogy én mekkora bukást prognosztizáltam ennek a gépnek, ehhez képest hasít. Játék még nincs rá, de a hardvert viszik, mint a cukrot.
Mikor jutunk már túl végre azon a PC gamer idiotizmuson, hogy a nettó hardver teljesítményen túl semmi más nem számít? A Switch egy platform, amiben a hardver, szoftver és a szolgáltatás hálózat egy rendszert alkot. Nyilván nem nehéz fele áron erősebb hardvert találni, de ha hozzárakod a háttér infratruktúrát, akkor hamar hasonló árkategóriában találod magad.
Meg lehez nézni, hogy a csak hardverre fókuszáló, android alapú konzolok meddig jutottak: fejjel a betonba. A telefonos játékpiac pedig a kezdeti hype után beállt arra, amire valójában alkalmas: fingó appok és egybites pay to win játékok milliárdjai, komolyabb cím meg kb. nulla. Nem csoda, mert hiába demózzák a droidot csúcskészülékekkel és a legújabb verziós os-el, a nagy többségnél ezer féle hardveren random os verzió fut. Egy ilyen platformra pedig majdnem reménytelen minőségi szoftvert írni, de még ha sikerülne is, nem lehet pár dollárnál többért eladni, azaz a gyártási költségek magasak, a bevétel pedig alacsony. Az nyer tehát, aki be tud indítani valami hülye trendet és nulla beruházással nagyot tud kaszálni amíg tart a hype, így viszont a platform meg is ragad a már említett fingós appoknál. A Switch ezzel szemben stabil, megbízható hardver és szoftver környezetet biztosít garantált játékélménnyel, a fejlesztőknek meg kiszámítható bevételt.
Mobilra nemhogy exkluzívok nem jönnek, de már konzolportok sem. Pár éve jött pár ps2 port gta és dq8, illetve 3 éve jött az asphalt 8, real racing 3, aztán ... mintha azóta sem jött volna jobb játék, a legújabb mobilok tesztjénél is mindig ezt a két címet veszik elő a tesztelők a YouTube videókban.
Szóval mai értelemben a switchen kívül nem tudok megfelelően használható hordozható gépet, gpd win/mobilok? Ne vicceljünk már
Azért a vas nem annyira gyenge, switch híreknél gyakran előkerül a gpd win ami egy windowsos handheld még drágább is 50 dollárral, aztán az a játék ami azon játszhatatlan:
https://youtu.be/kuQ6IOoZQZY
Switchen rendesen megy dokkolással együtt fullhdben 30fpsel, jóval magasabb grafbeállítással. A kijelző meg azért csak 720p mert dokkolás nélkül leesik a proci-gpu órajel, szinte leáll a ventilátor, úgy kevés játékot bírna futtatni a switch fullhdban (még dokkolva is sok játék csak 900p)
Nintendonak a szövege az k. nagy, de a hw-t továbbra is a sw adja el és ez a rohadt nagy mázlijuk.
Ez a hulladék töredék darabszámban kelne el, ha nem lenne rá egy exclusive Zelda és két újabb Mario. A techno amit képvisel 10 évvel ezelőtti... 720p kijelző, amikor a dzsunkarizs mobilokban is már a FHD a minimum, de egy picivel többért már 2-4k felbontások repkednek.