Jah, én a sivatagban abba hagytam. Átment Far Cryba, és attól a szériától menekülök. De aki a Far Cryokat végigvitte, az szerintem szeretni fogja. Magyarítással újra fogom kezdeni, egyszerűen Metro-fanként meg kell próbálnom. :) Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.05.16. 19:09:29
Szinte semmi köze élményben a könyvekhez és az előző részekhez. Próbáltak összehozni egy részt ami a nagy tömegnek is "ehető" legyen. Ezzel magyarázható a jó eladás. Utoljára szerkesztette: gstup, 2019.03.17. 09:59:37
Teljesen elfogadhatatlan irányba megy a sorozat ez meg egy fórum ami arra való hogy akinek van véleménye meg tudja osztani. Pl. Lehetne arról beszélni ha a last lightot semmisnek tekintjük, akkor milyen hub rendszerű játékot lehetne elképzelni a fallout3 belvárosánál 5x nagyobb területen hasonló utazó kereskedőkkel és stb.
Ne ezek alapján ítélj, kezdd el a játékot. Összességében szerintem élvezetes és érdekes.
Szóval tipikusan metrós lett az egész, nevetséges hülyeségekből jön ki a befejezés. Na, ezek után végképp nem érdekel, nézzen ki bármilyen jól. Kár. Annak ellenére érdekelt ez egy darabig, hogy az első két részt is legfeljebb középszerűnek tartottam.
Én is 2x végigtoltam mert először rossz befejezést kaptam. Lényeg a lényeg hogy bizonyos embereket megkell mentened (Duke,Damir,Alyosha). Mert ők meghalhatnak a küldetés során és ugyebár a végén szükség van sok emberre. Duke(volga): Melléküldetések: Találd meg a gitárt, és teddy macit. Mikor elkell lopni a hajót akkor ne ölj meg senkit, csak knockold őket tehát lopakodni kell. Én egyszerűen végigszaladtam az egészen, 1-2 lövést kaptam be csak. Aztán mikor felmásztok duke-al az erődítményre szintén lopakodj ne ölj meg senkit, jobb oldalt szépen végig lehet menni. Damir(caspian): Első küldetésnél mikor a kocsiért mész, rád fog ugrani csávó, őt ne öld meg szintén csak knockold (E-vel). Mikor a föld alatti részre érsz, akkor mondja a csaj hogy keresd meg neki a muterja fényképét, ezt is teljesítsd. Mellékküldetéseknél lesznek bezárva szolgák a ketrecekbe őket ki lehet szabadítni, valamint ügyelj rá hogy ne ölj meg egyet sem. Lesznek olyan részek is ahol szolgák szaladnak rád vascsővel, ezeket nem lehet knockolni legalábbis nem dobja fel a menüt hogy Q vagy E. Én akik rámlőttek azt simán lelőttem, így is jó befejezést kaptam. Alyosha(taiga): Ez az erdős rész, itt ugye az erdő "gyermekeit" nem szabad megölni. Amikor majd a bázishoz érsz én a földön maradtam végig, először bal oldalt elmentem a kapuig gugolva, nem vesznek észre. Kapunál vigyázz mert van 1 dinamit elrejtve én először beszoptam és felrobbantam. Ugye közel mész és kitudod szedni E-vel. Utána jobb oldalt végig mész , majd kicsit balra nézel és lesz 1 létra felfele a toronyhoz, felmászol itt lesz 1 őr kiütöd, tovább mész jobbra ahol majd a zipline lesz, ott is lesz 1 őr kiütöd. Lecsúszol a vezetéken, ott szintén jobbra mész felmászol 2 őr lesz kiütöd őket és ennyi. Elvileg mikor majd a csónakot kell elkötni akkor is lopakodnod kell és csak kiütni az embereket.
A Volga , Caspian, Taiga fejezeteknek van jó és rossz befejezése.
Volga: Jó: Duke-al együtt leugrotok a vonat tetejére, így megmenekül. Rossz: Duke-ot lelövik és nem tud leugrani a vonatra. Caspian: Jó: Damir veled tart, lecsúszik a kötélen mielőtt felrobbanna az erődítmény. Rossz: Damir nem tart veled mikor lecsúszol a kötélen, ott marad az erődítményen. Taiga: Jó: Alyosha-val átcsúsztok a kötélen a vonathoz nem nyitnak tüzet az erdő "gyermekei" így megmenekül. Rossz: Mikor átcsúsztok a kötélen, akkor tüzet nyitnak rátok és Alyosha-t eltalálják.
Tehát innen tudod hogy egy fejezetet hogyan fejezted be, és ha esetleg nem sikerül akkor azt a fejezetet kezdd újra. Egyébként ez a videó a segítségedre lesz:
Mellék küldetések a kérdőjelek? és spártai katonáké?
Főként ne ölj, tehát a lopakodásé a hangsúly. Ha megadják magukat csak üsd le őket. A mellékküldiket csinálni ezerrel, a spártai katonákét is. Akkor tuti happy ending lesz. Ha csak szimplán a fő küldit fogod csinálni és igyekszel minél hamarabb végezni , instant bad ending
Szeretnék jó befejést, ezért újra játszom. Ha leöklözöm az ellenfelet, az még jó vagy az sem elég a jó befejéshez. Olvastam jó befejezésről, igaz traszlator fordította, ott nem értem ezt "Ne ölje meg az akolit katonákat a hídon, amikor elhagyja a Volgát" nem tudom értelmezni.
Mondjuk ha van egy kis ideje az embernek (én nem rohanok, még csak a sivatagi részen járok) akkor pont a grafika tud szép lenni. Pl sivatagnál az autóban a nyaklánon is gyönyörű a fényefekt, csillog mikor ráesik a nap és még a szíjon is mozog ahogy haladsz az autóval ( elsőre nem mentem érte hanem elkolbászoltam- aztán át is ugrottuk azt a "jelenetet" így végül visszatöltve másodjára lett csak meg) Azaz nem vagy "köteles" azt csinálni amit mondanak.
Végigjátszottam. Nagyon tetszett. Jó befejezést kaptam. Lehetett volna több helyszín és kicsit hosszabb. Lesznek majd DLC-k. Kivi vok, h miket kapunk bennük.
Most volt az a rész, amikor Katya és Stepan összeházasodtak és utána Anna elkezdett vért köhögni és miközben lefektettük a kanapéra meg minden, hallom, h Alyosha kiabál, h "Take a seat", meg "Have a drink!", meg hasonlókat és gondolom magamban, h wtf, ez nem a legjobb időzítés, erre az átvezető után, látom, h két Alyosha van és az egyik még az asztali körüli mulatságból maradt meg és az még nagyban piál, meg ünnepel.
egyrészt piszok szembetűnő másrészt elég gáz, hogy több százezres vga-nál is trükközni kell szimpla full hd-nél
Jó kérdés. A Volga utáni pálya előtt megtaláltam, de most értem a sivatagba és ott csak egy kis részébe enged be a vonatnak és ott nem találtam. Lehet, h nem minden fejezetben elérhető.
A vonatban az első alkalommal van egy kis asztal egy naplóval, amiben lehet olvasgatni a karakterekről, meg mindenféléről. Viszont azt csak akkor láttam, azóta kerestem, de nem találom. Tudja valaki, hogy hol van?
Konzolos eladásról se hallani ,így nem sok köze van hogy pc-n mire jött ki. Resi 2 remakenél érdekes kb hetente jelzik (mondjuk azok több millás mérföldkövek) de legalább szó van az eladásról.
Nem tudom volt-e már, ezzel plusz fps nyerhető, sivatagos, taiga résznél. Növényzet árnyékolását kapcsolja ki, ami nem annyira szembetűnő (szerintem). User.cfg-ben kell átírni 0-ra a következő értékeket: A fájl elérési útvonala: C:\Users\Name\Saved Games\metro exodus\##################\user.cfg r_foliage_hemi_ao 1 -> 0 r_foliage_shadows 1 -> 0
Nálam +40 fps-t dobott 1080 ti-al, extreme beállításokkal full hd-n. Nagyítsatok rá. Előtte:
Furcsa.Sok játéknál már 3 nap után fröcsögnek ,hogy jujde fasza mert ennyi meg annyi fogyott. Itt meg lassan 1 hónapja kint van azt csak a kuss van
Én is a végére értem, a befejezés nagyon megfogott. Pedig a Volga-i résznél azt mondtam, hogy ez unalmas, de a sivatagos résztől egyre jobb lett. Milyen jól tettem, hogy kitartottam a végéig. :)
Sziasztok! xboxon melyik gombbal kell javitani a maszkot?
Na végéhez értem, rossz befejezéssel. Pedig kb mindent úgy csináltam ahogy kell, nem öltem meg ártatlan embereket, vagy mit kellett volna csinálnom hogy a jó véget kapjam? Aki rámlő azt nyilván lelövöm, nem várom meg még szétlő a picsába. Gitár, teddy maci megtalálva, sivatagban a csajnak oda adva a fénykép. Szolgákat kiszabadítottam. Összességében jó volt, bár ez az open world téma kicsit frusztráló, ide menj oda menj, kerüld ki a szörnyeket amennyire tudod mert ha belemész a fightba, az egyébkén drágán összekraftolt ammo megy a levesbe. Grafikailag a zárt terek dominálnak és a havas rész. Itt nagyon szép a játék. Sivatagos résznél 1 kicsit mad max feelinget adott a játék. Ahol kifejezetten "ronda" volt az az erdős Taiga rész, plusz az sem tetszett ha a játék belekényszerít egy borzalmas fegyver használatába. Utoljára szerkesztette: Dency, 2019.03.07. 17:12:14
Megtaláltam traslator segített.
Molotov koktél kiválasztása hogy történik és melyik billentyűvel dobom el.
TAB hosszan nyomása és akkor tudsz váltani lőszertípust.
A golyós fegyverhez ha jól gondolom van a golyó és egy robbanó égő golyó, mindkettőt gyártottam, de nem tudok átváltani égő lőszerre. Lehet csak egyik fajta kell legyen és akkor azt használja, nem lehet váltogatni?
Far Cry-Fallout keverék.Nem hiszem hogy többet fog adni a magyarosítás.
Én leálltam a sivatagos küldik felénél, nem játszom tovább a játékot, csak ha kijön a magyarítás. Játékélmény sokkal szegényesebb így, olyan érzésem van, mintha egy Far Cry játékot tolnék. De ha átélhetőek lesznek a párbeszédek, elolvasom az összes tartalmat és hasonlóakat, akkor reményeim szerint sokat fog hozzá tenni. Majd 1 év múlva. :D
Sziasztok Caspian utolsó küldiénél,tudja valaki mi ez a bug?visszamentem párszor de semmi(tesomnak elsőre jó volt) ja nem virágboltos köszi
Megoldott, úttorlaszt le tudtam rombolni.
Ez ilyen váltós feladat. Már nem tudom hogy volt, de ha mögötted torlasz van, akkor előrefele vezet az út, éppen csak másik sínpáron, és akkor keresel egy váltót.
Nem megy az angol, nem tudom mit kell csinálni. Volga mentén résznél járok, azon belül ha jól gondolom el kellett hozni egy vonatot egy épületből. Az épületbe alatta csónakkal lehetett bejutni, onnan eljutni oda ahol az épület sin kijáratánál lévő vaskaput kinyitni. Vonatra felszállok, de nem tudok sehogy se vele eljutni a térképen jelölt helyig, a célhoz közel elakadok van egy úttorlasz. Mi a feladat, hogyan tudom megcsinálni?
A nagyobb baj az, hogy a térkép előtt álva hiába nyomkodom a "D"-t, semmi nem történik, viszont visszalépni sem tudok ugyanez miatt...
Nem kell semmit sem csinálnod. Magától letölti a patchet, bármelyik platformon is játszod.
Jaja, én is dobnám, mert van silent assassinhoz a hangtompítós távcsöves pisztoly, közelharchoz muszáj a sörétes, de egy kala azért hiányzik erősen, viszont a másik kettő kötelező, az én játékstílusomhoz legalábbis, azokra nem cserélném. Ez a tikhar eléggé vacak sajnos.
a "Spring" fejezet végtelennek tűnő vonatozása mikor ill. hogyan ér véget? Ha a vonaton fel alá sétálás közben bármi helyi időtöltésbe belekezdek (PC-n), nem tudok belőle kilépni, hiába nyomom a feltüntetett gombok bármelyikét, nem reagál a program és nem is jelzi vissza a gombnyomást a bal alsó sarokban. Lehet vajon ennek az oka az új patch végén említett probléma?
".. If you have a high spec machine capable of running at high framerate, but have vsync in half, you will likely experience controller lag issues. The larger the difference between the possible framerate of a machine, and the vsync setting, the more lag you may experience. Please switch vsync to off or full to reduce these chances. We are continuing to investigate this issue."
Továbbmegy egyébként a program magától valamikor, ha nem tudok csinálni semmit sem, vagy nekem kéne valami triggert átbillenteni?
A legrosszabb csónakanimáció amit eddig játékban láttam. Annyira esetlen, mintha Artyom nem tudná hogy az evezőket a vízbe kell mártani és nem a levegőben hadonászni velük.
Pff, akkor ez azt jelenti, hogy a hellsinget se tudom majd rácserélni. Mondjuk ott már gyanús volt, mikor a mesterlövész puskát se tudtam. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.02.26. 15:16:30
Nem lehet. Az az alap. Azért van hogy aki béna balfasz annak is mindig legyen fegyvere mert ahhoz mindig van lőszer... Utoljára szerkesztette: grebber, 2019.02.26. 14:42:32
Figyeljetek, tikhart le lehet cserélni? Mer engem idegesít, hogy ott fityeg a hátamon, miközben el tudnék képzelni hatékonyabb fegyverhármast is. Például egy pisztolyból hangtompítós puska, a kalash univerzális tehát abból bármit lehet szituációtól függően, és harmadik fegyvernek egy sörétes pisztoly. Mer nekem az a több lövetű sörétes gyengének tűnik. A pisztolynak egy lövés a zombi, azzal a puskával meg nem tudom hányat rá kell durrantanom, miközben a sebzésük ugyanaz. Szerintem az van, hogy a puska csak nagyon közelről hatékony.
A tajgán belefutottam egy olyan bugba, hogy elölről kellett kezdenem a fejezetet. Szerencsére még viszonylag az elején voltam. Történt az, hogy halál után úgy töltött vissza, hogy eltűnt minden felszerelésem térképestül és mindenestül és interakcióba sem tudtam lépni semmivel pl létra.
Jaj má, Te úgy is a gyűjtögethető bizbaszok miatt veszed meg! :D Egyébként itt a világon semmit nem lehet gyűjtögetni. Ami kihívás, hogy a nagyobb mapoknál a távcsővel megtalált ojjektumokat, amiket kérdőjellel jelez a térképen, azt tisztességgel végigjárjuk. Meg egyébként hasznos is, mert oda szokta pakolni az exkluzív alkatrészeket fegyverekhez, páncélokhoz. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.02.25. 22:31:45
Sziasztok! Biztos nagyon láma kérdés, de a Tikhar-ban hogyan lehet lőszert váltani? Megkaptam a második fajtát, készítettem is, de nem tudom hogyan kell betölteni. A lőszerkészletben csak az eredeti fémgolyók láthatók. Help!
Zötykölődünk a tavaszban, Anna bóbiskol épp mellettem, hangulatos. Ami a pozitívum, hogy igen sok órát el lehetett tölteni a térkép kérdőjeleinek vizsgálgatásával, nem volt olyan érzetem, hogy kevés lesz nekem a játék. Mióta megvan a tölténytáras páncél, sokkal jobban érzem magam. Revolvert fejlesztettem fel hangtompítós puskára, tökéletes emberek ellen, a kalasnyikovot meg nyílt tűzharcban használom, vagy szörnyek ellen. A távcsője pontatlan, szerintem lőszerpazarlás használni. Helyette lézeres irányzékkal célzok messzire is. Szörnyes terepre hangtompítós kalast vittem, meg sörétes pisztolyt. Ami a gyenge pontja a játéknak szerintem, hogy idáig legalábbis rendkívül fapados a történet. Órákig bóklászom, felfedezek mindent, aztán visszatérek a fő történeti szálhoz, és az meg tök hamar megvan, és olyan végtelen egyszerű (történetileg) az egész. A hatásvadász jelenetek súlytalanok. Na de ez még csak a játék első (második) szelete volt, lássuk a tavaszost! :) Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.02.24. 16:46:06
Nekem ez a rész azért tetszik, mert nem kell a metróban annyit bóklászni, lehet sokat a szabadban kószálni. Éppen ezért nem is játszottam az első 2 résszel, rosszul vagyok a szűk helyeken a játék alatt. RX 470-en ultra beállítás szépen fut a gém, nem tudom mennyi fps, de nem érzek akadást.
(valójában offtopik, csak hirtelen nem tudom hogy kell offoltatni) Pornót és horrort is néznek a kis pöcsök, pedig nem nekik való. :) Nem is tudom hogyan érzékeltessem. Pl. a Baldur's Gate-el azért nem tudok már játszani, mert hamar kiderül, hogy gyerekeknek készült. Egyszerű döntések, semmi árnyalás, vagy a jó oldalon állunk, vagy a gonoszon. Olyan mint egy mesefilm. Ennek ellentéte a Witcher, nem kell magyarázzam miért. Vagy ilyen a Gyűrűk ura - Trónok harca páros. A Gyűrűk ura egyszerű, vannak a jók, meg vannak a rosszak. Ellenpontja a Trónok harca, nem kell magyarázni miért. Játékoknál például a grafika is számít. Falloutban egy Deathclaw az úgy néz ki mint egy Blizzard játékban a démon. Metroban a patkány horrorfilmbe való.
Nekem a Metro 2. része már nem tetszett, és az sem tetszett, hogy utólag belenyúltak az első részbe és például kivették a vásárolható páncélt. Nem is tudok ilyen butaságra példát. Ugyanazon játék későbbi, javított verziója, és kevesebb benne a lehetőség. A 2. rész ugyanezt a tendenciát vitte, ott már nemcsak hogy nem lehetett páncélt venni, de egy ilyen vegyvédelmi zsákruhában teljesítettük a full játékot. 2. részben ráadásul nagyságrenddel kevesebb fantázia volt, a végén már csak dobálta elénk az ellenséget, mint egy szimpla COD. Na most ez az egész szar tendencia fordul meg az Exodusban. Mintha kicserélték volna a kreatív részleget, kirugdosták volna azokat, akik a butítás irányába vitték a projectet. Oké a történet nem olyan feszes mint az első részben. Azt a sztorit nagyon nehéz meghaladnia bármilyen játéknak. Viszont minden amit a Metróból hiányoltam mint játékelem, az benne van. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2019.02.22. 19:26:05
Nálam egyébként a tesszalláció bekapcsolása 6 FPS esést jelent, a Hairworks-é 3 FPS-t az Advanced PhysX-é pedig gyakorlatilag nulla, gondolom utóbbinak a kapcsolhatóságának inkább az AMD kártyáknál van szerepe.
A részecske effektust nem lehet valahogy skálázni? A mozdony gőze nincs valami jó hatással az FPS számomra :)
Szerintem ennek semmi köze a korhoz az általad felsorolt játékokat is ugyanúgy játszák a fiatal kis pöcsök is nem csak az öregek. Nekem spec ettöl a posz komcsi feelingtöl van hányhatnékom azért nem tudtam még egy részt se végig tolni de ez egyéni szoc problémám semmi köze a koromhoz, viszont a Fallout világa mindig beránt de nálam a legjobb poszt-apokaliptikus játék a Mad Max.
Az FC frencsájzból sose elég, szvsz de nem is igazán illik ebbe a témába mert a new dawn csak egy rövid mellékág volt nem az a fö profil. Utoljára szerkesztette: jarlaxxe, 2019.02.22. 14:21:34
Hát ha a Falloutok alatt az F4-et veszed alapul, akkor igaz arra is, de nyilván a Far XCry-ra is igaz lesz, hogy ezeket sajnos a tizenéves fortnite és társain szocializálódott emberekre szabják, illetve egy rettenet széles casual rétegre.
Én mondjuk se az RDR-t se a Metro-t nem találom ez alól kivételnek, mert a Metronál se az "openworld"-öt, se ezt az iszonyat standardizálást nem tartom megalapozottnak.(Értem a miértjét, csak ezzel kb feladták, hogy volt egy egyedi poszt-apokaliptikus játékuk metro néven és lett belőle egy ilyen jack of all trade játék. Annak mondjuk meg nem olyan jó szvsz.) Az RDR meg egy GTA western köntösben, én meg abból nőttem már ki.
Hát én kinőttem a Falloutból szerintem. De a Far Cry-ból is. OIyan, mint rádöbbenni, hogy a Star Wars már nem érdekel, mert felnőttesebb sci-fire, fantasyre van igényem. Játékokban olyasmire, mint a Red Dead Redemption 2, Stalker, Metro, Star Citizen, szóval ami hiába játék, beérett ,40-es fejlesztők készítik a saját korosztályuknak, lényegében saját maguknak. :)
Én nem tudnám ezt Fallout hiánypótlónak tekinteni, mert teljesen más alapokon nyugszik a két sorozat. A fallout nekem sosem csak arról szólt, hogy egy pusztulásig atomozott világban lövöldözöl, az teljesen más.