Végre sikerült megvennem a Gályát (végül az erösebb törzs, nagyobb raktér miatt vettem ezt és nem a másik nagyot). Ezzel kicsit jobb lesz bountyzni. Főleg, ha majd fel is fejlesztem a vitorlát, kormányt stb.
Igen, de nem point and click-elsz BG2 végén sem, hanem aktívan használod a spelleket/abilty-t.
Rendes csapattal a BG végén is felszecskáztál bárkit. Soloban is kijátszható volt F/M/T vagy F/M-el az is. OP kombp mindig lesz.
Na igen, csak így pont&click a vége a játéknak. Míg ezt egy Baldurban próbálnád megcsinálni, az első lich kinyírja a teljes csapatodat, ha nem tudod, hogy állj neki lebontani a védelmét. Ugyanez a probléma a divinity 2 -vel is, ott is a Lone wolf képesség túl erős lett (a hátrányához képest. Megölte a nehézséget) Utoljára szerkesztette: silverchain, 2018.05.17. 08:56:48
Azért azt tegyük hozzá, hogy ezek a képessségek a legmagassabb szintűek és csak egy bizonyos ideig hatnak / nem feltétlen teljesülnek( inner death). Mondjuk csodálkoznék, ha nem lennének balance problémák, mert sok kaszt van és rengeteg lehetőség. Arról nem is beszélve, hogy tuti lesznek OP buildek neves fegyverekre. Személy szerint a rugót nem tenném a DPS aljára, mert szerintem komoly sebzést képes kiosztani. De majd letesztelem, mert azt eldöntöttem, hogy a második karakterem rugó/valami lesz.
Mondjuk a meztelen szóló PotD már kicsit durván hangzik. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.05.16. 22:55:14
Akkor egy két kombó: Top3: shattered pillar+inner death+empowered strikes = 1000 feletti crit ütés (és ez nem is multiclass!) war caller+unbending+mercy+set to their purpose = megölhetetlen (minden sebzés gyógyít is) fanatic + blood thrist + two handed weapon = 0 recovery kill után kétkezessel full plateben (most vele megyek, 1 ütés temetés)
Aztán Bármely devoted/melee class.
Casterek közül evoker(wizard) és beckoner(chanter).
Aztán futottak még kategória a többi, az alján a rugók/rangerek.
A készítők is elismerték, hogy a PotD (legnehezebb kategória) is könnyűre sikerült. Mert nem maradt idejük azt balance-olni.
Fórumon már naked(!) solo PotD build próbálkozásról írnak a fanatikusabbak:) Utoljára szerkesztette: silverchain, 2018.05.16. 19:24:18
Pedig rengeteget kell mág foltozniuk a játékot és ezt már a készítők is elismerték. Nagyon jó játék, de mint kiderült a legtöbb számomra bosszantó dolog nem is feltétlen úgy jönne elő a játékban ahogy azt most tapasztalom.
Xotit priest/monk builden használom. Igaz, hogy főleg healerként használom, de a monk selfbuffoknak köszönhetően gyorsabban ügyködik és mivel a saját unique cuccai nem épp dpsre lettek kitalálva, akkor már legalább legyen gyors és néha stunolja is az ellenfeleket. :D
Aloth nálam wizard/rogue, sosem fogja elérni a legmagasabb spelleket, de amikor stealthből ledob egy atomot azt tuti megérzik. A rogues skill treeből csak a smoke screen és az escape ág fontos. Az AI is egész jól használja ezeket amikor bajba kerül és úgy sem az a feladata hogy spammelje a spelleket, de legalább nem kell a wizard védelemre pazarolnia semmit. Gondoltam a fighterre is a +pontosság, védelem és gyógyulás miatt, talán majd egyszer ki is próbálom.
Amúgy számomra a játék két legidegesítőbb karaktere ez a kettő. Alothot már az egyben se bírtam, Xoti pedig amennyire aranyosnak tűnt az elején, később annyira lett durván idegesítő. (bár olvastam ez részben bugnak köszönhető)
Serafent egész bírom, eddig leginkább csak cipherként használtam, de az új játékomban kipróbálom cipher/barbárként is.
Edérnek nagyon jól áll a swasbuckler sabre+dagger kombóval főleg passzívokra koncentrálva, rogue ágról kb csak az escape, smoke, finishing blow kell neki.
Palleginával csak a baj van, Takehu pedig irritál így eddig nem sok esélyt kaptak. A Maia-Edér páros viszont nagy kedvenc lett. :)
Ugyan így vagyok én is, mint te. Nagyon jó és valahogy nem sietek a főküldivel. Élvezem a játékot. :) Nálam a fő kari egy nature godlike monk/barbár. Shattered pillar/berserker és unarmed, másodfegyvernek balta és szablya. Kicsit tartottam az unarmed dps-től, de elég állat lett és ami a lényeg: jól működik és élvezetes! Edér: swashbuckler Xoti: priest Serafen: cipher ( őt lehet lecserélem majd valamire) Aloth: wizard Szerintem Xotit és Alothot érdemes single class-ként játszani. hamarabb jönnek a varázslataik és így sokkal effektívebbek.
Eddig olyan 15 órám van benne, nagyon-nagyon jó :) De a főszállal alig haladok, mert a mellékküldetések meg a hajózás, fejvadászat nagyon leköt :D Nagyjából kialakult egy állandó csapat: Main kari - Ranger (Stalker alkasztal, melee 2H Great Sword) Edér - Fighter (tankra gyúrva) Xoti - Priest (pisztoly + lámpás) Ydwin - Mindstalker (Chiper+Rogue, egy Rapierrel döfköd) Aloth - Wizard
Viszont az biztos, hogy 2. végigjátszásra importálok megint, az 1-ből a cipherem, mert azzal buli volt mindig :) Azt még elföntöm addig, hogy sima chiper vagy chiper+barbár vagy chiper+warrior lesz.
Miért nem generáltál előtörténetet magadnak, ott sokkal részletesebben beállíthadod, hogy mi történt az első részben?
Amikor végre elkezdődik a tényleges játék, az sokkal inkább bejött, ám az, hogy a karakter generálás 20 perc, amikor az érdemi döntés az a szabvány faj/kaszt/stat szintjén mozog, az bizony gáz. Az pedig, hogy a nyílegyenes uton kell előre tologatni a karaktered mert nem egy átvezető vagy sima szöveg van helyette, az a játéktervezés legalja.
Megnéztem az elsőt, mert lightos a meló ma. De ez nem biztos, hogy a te játékod lesz :D Olyan voltál, mint akit kínozni visznek :D
Első próbálkozás a játékkal, a korábbi résszel játszottam, ám már nem igen emlékszem rá, így a rendszer igencsak új: Pillars of Eternity II Utoljára szerkesztette: Xsillione, 2018.05.11. 23:47:00
Most találtam egy nagyon jó buildet, berserker/bleak walker. PL7-ig dual wield, aztán a PL7-es blood thrist miatt 0 recovery-s kétkezessel lehet aprítani:) Mental fortress, hogy kiküszöböljük a party sebzést carnage miatt.
Szerintem ezt, meg a régi topikot össze kellene vonni egy "Pillars of Eternity 1-2" cím alá, mert ennek a címadása nem volt túl átgondolt és a 2. rész témája már átfolyt a korábbiba is. Vagy legalább ennek legyen rendes neve, hogy a kereső normálisan feldobja.
Valószínűleg én fogtam ki egy könnyebb ellenfelet, vagy csak ennyit segített, hogy teljesen feltöltöttem a hajót legénységgel és tartalékokkal, meg random roncsokból szereztem +ágyút. Az első sorzűz után már csak menekült és miután az árbócot is nulláztam már csak várták, hogy végezzek velük. :)
Eljutottam Neketakaba. Útközben ez a térképen hajózás nagyon buli :D De még nem szabad leállni harcolni a kalózokkal :)
És mert régen voltak jó játékok, akkor az azt jelenti, hogy ma nem lehet azoktól eltérni, újítani? Egyébként a régi IE játékok AD&D rendszeren futottak, ami eleve behatárolta az xp osztást is meg sok egyéb mást. Nyilván a respawn miatt a fejlesztők el akarták kerülni, hogy valaki magas szintre grindolja magát a játék elején, ezért ez a rendszer.
Ez egyébként követi az újabb D&D tabletop rendszereket, ahol az xp már nem az ellenfél megöléséért jár, hanem a kihívás leküzdéséért (CR), ami akkor is jár, ha a csapat ügyesen kikerüli vagy másképp megoldja. Szerintem ez jó rendszer.
Elsőre egy trickster/soulbladet kezdtem, de a trickster elég nagy csalódás, ezért most egy devoted/soulblade a mainem. Eddig nagyon tetszik. Edért teljesen megérte fighter/rogue multira szintezni, ahogy Xotinak is nagyon jól áll a priest/monk.
Eddig nagyon tetszik a játék és tényleg lépten nyomon mellékküldetések vannak. :)
De azok más játékok, más rendszerrel. Komolyan nem értem mi bajod :D
Szerencse, hogy nem ez a "jo" rendszer volt a Baldurs Gate, Icewind dale meg az ujak kozul Divinity OS 1-2 játékokban
Ez egy jó rendszer szerintem. A grindolás ellen megy, ami pedig a crpg-k egyik legrosszabb tulajdonsága. Amíg új az ellenség, addig kapsz érte xp-t, amint betelik a bejegyzés, onnantól már nem.
Shattered Pillar/Berserker multi. :) De van sok egészen jó kombó. Egy darabig a shattered pillar/soul blade tűnt befutónak, de azt a monk/barbi mellett döntöttem. Még a shattered pillar/devoted is egész jónak tűnik. Mivel mindenképpen monk közelharcosban gondolkoztam. Egyenlőre Edér swashbuckler (fighter/rouge), Xoti pedig single priest. Azt majd a többi kiderül út közben. :)
Na ha már senki sem válaszolt sikerült utánanéznem, a playdome-os cikk szerint: Minden második utcasarkon mellékküldetésekbe botlunk, amelyekkel érdemes foglalkozni, hiszen az első részhez hasonlóan csak ezekért jár XP. Tehát ugyanaz az elbernyákolt marhaság, virágbolti verzióra sem kell pillantást vetni...
Devoted/Soulblade kétkezessel elsőre. De jó a monk/barbár, vagy a sima wizard. Casterrel inkább singleclass, monkot nem annyira szeressük, talán még Balduros idők beidegződése miatt. Utoljára szerkesztette: silverchain, 2018.05.09. 17:34:26
importált mentés nálam is: single class, nem specializált wizard.
Ki milyen kasztal kezdte? Importált mentéssel vagyok. Pale elf ranger, stalker alkasztal, mert melee rangert akartam, mindenképp :) Agyaltam multikaszton is, de majd legközelebb.
Pontosabban a day 1 patch problémája, előre leszedted, amit aztán az első patch azonnal érvénytelenít, viszont mivel friss gém, így a steam nem leszedi a patchet hanem az egészet nullázza, mert nagyon nem okos. A preload a legtöbb esetben kockázatos, főleg ha napokkal előtte szeded le.
Szerintem ez a steam hülyesége lehet, nekem is ezt csinálta. Szégyeld magad, hogy megvetted és nem lekalózkodtad. :)
Miért vagy meglepve :D Ez már átjött a gameplayer videokon, mondjuk hihetetlen mennyit fejlesztettek az alap motoron plusz tartalmak mellett. Nem tudjuk megfizetni nekik ezt gondolom.
Nagyon tetszik az elején, ahogy importálhatod a dolgokat, de még is összerakhatod újra a karit. Így nem számít milyen kaszt voltál, csak a döntések (ha importálod). És gyönyörű a játék :)
A fextralife-on elkezték feltölteni a classok videóit. Érdemes ránézni. Meg most már hiánytalanul megvan minden class lvl 8/9-es képességnek a leírása.
Barckerkor lehetett venni 20€-ért, és most aktiválták ezt is. Ugyan az mint most a season pass, csak gyűjtés alatt megleheltetett venni. Utoljára szerkesztette: Daermon, 2018.05.08. 19:01:07
A rogue(trickster)+cipher(soulblade) tetszik most leginkább, majd csak arra leszek kíváncsi mennyire lesz zavaró, hogy rogue sourceból kell használni a wizard védelmet. :)
Na igen. A wizard elég jó választás, ha védelem kell és buff. A másik ilyen a wael priest. Ezt majd le kell teszetlni a játékban, hogy ezeknek mekkora szerepük lesz. Az egyik örök dilemma: + sebzés vagy+ védelem. :)
A monk Shattered Pillar wound termelése nagyon szimpatikus, kb ez volt a legnagyobb bajom az első rész monkjaival. Ráadásul az unarmed style két egykezesnek számíta játék szempontjából, így a recovery is elég alacsony, főleg ha nem nehéz páncélzatban hadonászik az ember. :)
Ahogy jobban elmélyültem a képességekben azt néztem hogy a spellblade (wizard+rogue) egész passzolhat. A wizard egy halom +deflectiont tud adni a rogue pedig a riposte passzívval minden deflection védés után x eséllyel támadhat egyet. A mindstalker (cipher+rogue) pedig képes saját magának flankelni az ellenfeleit, miközben a trickster subclassnak köszönhetően egyszerre lesznek cipher és wizard spelljei is vagyis szintén képes lenne a riposte kombóra. :D
Companionok között lesz paladin és fighter is, így lehet elsőre maradok a rogue+wizard/cipher karakternél, de ez még változat. :)
Hát az egy jó kérdés, hogy én is mikor jutok el az Érdemi játékhoz a kísérletezgetés után. :D
A monkhoz csak annyit tennék hozzá, hogy a Devoted (fighter) melee weapon proficiency-je elvileg működik unarmed is. Ezen én is elgondolkoztam. Ad +2 pent és 25% crit dmg-t. De ahogy néztem a monk a stunok mellé prone-t és knock down-t kapott. Amire meg most figyetem fel, hogy a long pain fist az summon weapon. Na ennek majd utánna kell nézni, mert lehet hogy ezt lehet tuningolni valamivel. :)
A main karakterem tuti multiclass lesz, elég ha a companionokat specializálom valahogy. Viszont minnél többet agyalok a kasztokon, annál kevésbé vagyok biztos benne, hogy mi is lesz az első karakterem.
A melee+cipher multi elég sok sebzés bónuszt tud összeszedni és cc-ben sem utolsó. Arról nem is beszélve, hogy már az első részben is a legtöbb plusz infohoz a cipher fért hozzá. A wizard valamivel színesebb repertoárral rendelkezik, viszont a sebzés helyett inkább védelmet ad. Igazából még ebben sem sikerült dűlőre jutnom, pedig a káosz a multi másik felénél jön elő. :D
A monk tele van stunnal ráadásul két subclass is érdekesnek tűnik, de attól tartok ha unarmedként építem nem lesz elég penetration-je. Persze használhat fegyvereket is, de akkor már miért ne rögtön másik melee kaszt legyen.
A fighter az egyik biztos befutónak tűnik multiknál, mert támadásra és védelemre is egyaránt jó. Nem csak accuracy de penetration buffjai is vannak, mellesleg lassan de biztosan gyógyítani is tudja magát, de a knockdownt elég szépen nerfelték így már inkább csak interruptra jó. Viszont ha valamilyen csoda folytán már most tudnám milyen fegyverekre lesz érdemes koncentrálni akkor a Devoted subclass tökéletes lenne.
A paladin már az első részben is egész tetszett. Itt is egész jó a +sebzés és mellette tele van support képességekkel is. A non combat skillek alapján meg talán a legjobb kaszt a párbeszédekhez. Csak egyetlen gondom van ezzel, mégpedig a paladin rendek szabályai amihez ragaszkodni kell a döntéseidnél. Viszont az Arcane Knight (paladin/wizard) nagyon vonzó kombináció.
A rogue lenne még érdekes, a trickster subclass ha minden igaz rogueként is hozzáfér a wizard illusion spellekhez amik leginkább ellenfelet debuffolnak vagy deflection bonust adnak, cserébe a sneak attackja gyengül. Egy Mindstalker (cipher/rogue) Soulblade és Trickster subclassal nem hangzik rosszul.
Remélem azért a hétvégére eljutok a játékig is. :D
Na igen, de itt már eleve magas szinten kezdünk ... Én egy picit úgy érzem, hogy a szingli kasztok gyengék lesznek. Minden a 8-9. tier képességektől függ, amiket még nem ismerünk.
Egy korábbi backer updateben talán volt erről szó, és azt remélik, hogy a single class karakterek kezdetben erősebbek lesznek. Előbb kapnak nagyobb tierbeli skilleket, míg a multiclasshoz gear is fog kelleni. Meglátjuk mennyire jön össze.
Én fő karakternek egy chantert akarok csinálni "beckoner" subclassal.
Wikiről: "Chanters passively "chant" while in combat, providing buffs and debuffs. This allows them to Multiclass effectively because they can melee, ranged attack or cast spells and this will still occur."
Fent említett hamarabb nagyobb szintű summonokért single, vagy találni egy jó kombót és multi... Szerintem én is ülni fogok a karakter készítő fölött holnap...
Nekem az a bajom a multiclass rendszerrel, hogy már a PoE 1 is, a maga single class rendszerével tele volt aránytalanságokkal a kasztok között, egy csomót kellett peccselni, hogy nagyjából egyensúly legyen. Ennyi variáció mellett, amennyit a multiclass ad, egészen biztos vagyok benne, hogy pár héten belül brutál OP kombókkal lesz tele a net. SP játéknál persze ez nem akkora tragédia, de akkor se szerencsés. Ha pedig mellé elkövetik azt a hibát, hogy a 8-9 képzettségek harmatosak lesznek, akkor egész végigjátszások mehetnek majd félúton a kukába. Kicsit azért aggódok emiatt. A multiclass annyival erősebbnek látszik egészen amíg a mai napig el nem árult 8-9-es képzettségekig el nem érünk, hogy jelenleg kb semmi értelmét nem látom single class karaktereknek. Le lesznek maradva.
Kicsit erősnek érzem szinte bármit lehet bármivel kombinálni. Egy barbár mint wizard max shaman lehetne.
Minden azon múlik, hogy milyen erősek lesznek a magas szintű (8-as,9-es képességek), mert azokat a multiclassok nem tudják elérni. Szerintem a multiclass kezdetben erős lesz, aztán fokozatosan lesznek erősebb a single classok. Kivéve, ha valaki felfedez egy op kombót:)
Nekem is. De az tény, hogy ezzel a multiclass rendszerrel jól megkeverték a lapokat, mert qrvára nem tudom eldönteni mit és milyen variációban indítsak. :D
A cipher +sebzést és kontrollt ad egy multihoz, a wizard inkább védelmet és kontrollt. Az biztos hogy a kedd estém valószínűleg karakter generálással fog telni. :)
Tudom, csak a wizardjaimat mindig feladtam Defiance Bay környékén. Elején a Cipherrel viszont nagyon élveztem a játékot. Az első és utolsó végigjátszásomat is azzal értem el. :)